Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 7991
Proposta de resolució que esdevé Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual s'aproven diferents models de comunicació i declaració responsable prevists al Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2016, de 26 de juliol, integral de la joventut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets                                                              

1. En data de 7 de juliol de 2018 s'ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2016, de 26 de juliol, integral de la joventut. La nova norma regula fins a sis àmbits de la normativa aplicable en la joventut, concretament, el reconeixement de les escoles d'educació de temps lliure infantil i juvenil (Títol I), els programes dels cursos de director/a i de monitor/a d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil (Títol II),  les activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil (Títol III), les instal·lacions juvenils (Títol IV), el Programa Carnet Jove (Títol V) i el Cens d'entitats juvenils i d'entitats prestadores de serveis a la joventut (Títol VI).

2. Al llarg de l'articulat del Decret es fa referència als models normalitzats de declaració responsable que ha d'aprovar la consellera de Cultura, Participació i Esports per a la posada en marxa d'una escola d'educació de temps lliure infantil i juvenil (art. 5),  la comunicació d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil (art. 45 i art. 46) i per a la posada en funcionament d'una instal·lació juvenil (art. 59); i de documents de programació anual, de comunicació de cursos (art. 11) i  de resum anual de l'activitat de les escoles (art. 12).

3. L'àmbit d'aquestes comunicacions ha de ser l'illa de Mallorca, en virtut d'allò previst a l'article 17, apartat 14, de la Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

Fonaments de dret

1. La Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

2. Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

3. El Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2016, de 26 de juliol, integral de la joventut.

4. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Proposta de resolució

1. Aprovar els models normalitzats en relació amb els documents següents:

- Declaració responsable per a l’inici de l’activitat d’una escola d’educació de temps lliure infantil i juvenil a l'illa de Mallorca (annex 1)

- Resum de l'activitat del curs anterior  i programació de cursos de les escoles d’educació de temps lliure infantil i juvenil de Mallorca ( annex 2)

- Comunicació de realització de curs de monitor/a o director/a d’activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil a l'illa de Mallorca (annex 3).

- Declaració responsable en l’àmbit de les activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que s’han de desenvolupar a l’illa de Mallorca (annex 4)

- Comunicació de l’activitat continuada de temps lliure que es desenvolupa a casals i centres infantils i juvenils de l’illa de Mallorca (annex 5)

- Equip dirigent de l'activitat d'educació en el temps lliure infantil i juvenil (annex 6)

- Declaració responsable per a la posada en marxa i el funcionament d’una instal·lació juvenil a l'illa de Mallorca (annex 7)

2. Publicar aquesta Resolució i els annexos corresponents en el Butlletí Oficial de les Illes Balears  

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació.

Palma, 16 de juliol de 2018

El director general d'Esports i Joventut

Carles Gonyalons Sureda

                       

Conforme amb la proposta. En dict Resolució

La consellera de Cultura, Participació i Esports

Francesca Tur Riera

Annex 1

Declaració responsable per a l’inici de l’activitat d’una escola d’educació de temps lliure infantil i juvenil a l'illa de Mallorca

Sol·licitant

Nom i llinatges o raó social

NIF/CIF

Adreça o domicili social

Localitat

Codi postal

Telèfon

Adreça electrònica

Representant legal (si escau)

NIF

Telèfon

Adreça electrònica

Dades de l’escola d’educació de temps lliure infantil i juvenil

Denominació

Nom i llinatges del director/a

Adreça

Localitat

Codi postal

Telèfon

Adreça electrònica

Pàgina web

Data d’inici de l’activitat

Documentació que s’adjunta

(  ) Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona física (només si no hi ha autorització).

(  ) Fotocòpia del CIF de l’entitat sol·licitant, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

(  ) Fotocòpia del document de constitució de l’entitat o de l’escriptura pública de constitució de l’entitat inscrita en el registre corresponent, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

(  ) Fotocòpia del document que acredita la representació de la persona representant, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

Declaració

1. DECLAR, sota la meva responsabilitat, que es compleixen els requisits que estableix el Títol II del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

2. Manifest que dispòs de la documentació i dels requisits que s'indiquen a la normativa, entre ells:

- En cas de persona jurídica, una còpia de les escriptures de constitució de l’entitat amb el corresponent segell d’inscripció registral o, si escau, un certificat de l’esmentat registre expedit a aquest efecte. En els Estatuts o en l’objecte social de l’entitat hi ha de figurar de manera expressa la finalitat d’impartir formació en el lleure infantil i juvenil.

- Certificat del secretari o secretària de l’òrgan de govern de l’entitat o del responsable de l’entitat, relatiu a l’adopció de l’acord de crear l’escola i de sol·licitar-ne el reconeixement.

- Estatuts de l’escola d’educació de temps lliure infantil i juvenil, amb l’objecte, la denominació, el domicili social, l’àmbit territorial de les activitats, els òrgans de representació, de direcció i d’administració i la funció que tenen, els recursos econòmics i la regulació del funcionament intern de l’escola.

- Projecte pedagògic de l’escola, on constin, almenys, els fins i els objectius de l’escola, els cursos que preveu impartir, la planificació didàctica, la metodologia d’aprenentatge i els instruments de seguiment i avaluació de l’alumnat i del procés formatiu.

- Acreditació que el director/a de l’escola està en possessió d’una titulació universitària i del diploma de director/a d’activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil o equivalent i que té una experiència de, com a mínim, sis mesos en els darrers tres anys.

- Acreditació que l’escola disposa de la infraestructura necessària per dur a terme les activitats formatives, amb una descripció dels locals i les instal·lacions on es durà a terme la formació.

- Acreditació del compliment dels requisits de titulació del personal docent.

- Certificat negatiu actualitzat sobre el personal directiu, docent i administratiu de l’escola, emès pel Registre central de delinqüents sexuals, que contengui una referència expressa de no figurar-hi inscrit. Aquest certificat ha de ser tan actualitzat com sigui possible o, com a mínim, s’ha d’haver expedit com a màxim dotze mesos abans. Passats aquests dotze mesos, s’ha de demanar un nou certificat.

- Programació dels cursos dels diferents nivells d’educació en el temps lliure que ha d’impartir l’escola, d’acord amb els programes oficials establerts en el Decret 23/2018.

- Pòlisses d’assegurances d’accidents i de responsabilitat civil, en els termes que s’indiquen en l’article 10, apartat i, del Decret 23/2018.

autorització

- Autoritz l’Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d’identitat (DNI) de bases de dades d’altres administracions a les quals pugui accedir per verificar les dades aportades mitjançant aquesta Declaració

Palma, _____ d _______________ de 20____

D’acord amb el que disposa el Reglament UE 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la  protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, i la resta de normativa vigent, us informam que les dades personals que proporcionau figuraran en els fitxers “Cens d'escoles d'educació en el temps lliure infantil i juvenil” i “Llista de distribució d'informació relacionada amb la joventut”, gestionats per la Direcció General d'Esports i Joventut. A aquest efecte, us comunicam que teniu dret a accedir a la informació que us afecta, rectificar-la, si és errònia, cancel·lar-la o oposar-vos que s’empri per a altres finalitats. Per exercir aquests drets, us heu d’adreçar per escrit a la Direcció General d’Esports i Joventut (c/ de l’Uruguai, s/n (Palma Arena) 07010 Palma).

Annex 2

Resum de l'activitat del curs anterior i programació de cursos de les escoles d’educació de temps lliure infantil i juvenil de Mallorca

dades de l’escola

Denominació

Adreça

Localitat

Codi postal

Telèfon

Web

Adreça electrònica

dades del representant de l’escola

Nom i llinatges

DNI

Adreça

Localitat

Codi postal

Telèfon

Fax

Adreça electrònica

Amb el present document faig entrega de la memòria del curs _____ / _____ i la programació del curs ____ / _____ .

A _____________, _____ de ____________________ de __________

[rúbrica i segell de l’escola]resum d’activitats de l’any anterior [emplenar un quadre per a cada curs realitzat]

CURS 1

Director/a o

Monitor/a o

Lloc de realització del curs

Data d’inici i finalització

Breu descripció del curs (metodologia, objectius prevists i assolits, formació en línia, criteris d'avaluació aplicats, valoració del curs...):

Horari del curs (s’ha d’especificar professorat i els mòduls impartits):

Relació d'alumnat matriculat:

Relació d'alumnat amb la part teòrica superada

Relació d'alumnat amb la part pràctica superada

CURS 2

Director/a o

Monitor/a o

Lloc de realització del curs

Data d’inici i finalització

Breu descripció del curs (metodologia, objectius prevists i assolits, criteris d'avaluació aplicats, formació en línia, valoració del curs...):

Horari del curs (s’ha d’especificar professorat i els mòduls impartits):

Relació d'alumnat matriculat:

Relació d'alumnat amb la part teòrica superada

Relació d'alumnat amb la part pràctica superada

programació curs acadèmic [emplenar un quadre per a cada curs previst]

CURS 1

Director/a o

Monitor/a o

Lloc previst de realització del curs

Data prevista d’inici i finalització

Breu descripció del curs

(Com a mínim, cal indicar criteris d'avaluació de la part teòrica, criteris d'avaluació de la part pràctica, etc)

Cronograma del curs

(Com a mínim, cal indicar horaris, mòduls, mat`èries i professorat previst):

Formació en línia

(Cal indicar, mòdul per mòdul, el nombre d'hores en línia i el percentatge respecte del mòdul i del total de la part teòrica del curs)

CURS 2

Director/a o

Monitor/a o

Lloc previst de realització del curs

Data prevista d’inici i finalització

Breu descripció del curs

(Com a mínim, cal indicar criteris d'avaluació de la part teòrica, criteris d'avaluació de la part pràctica, etc)

Cronograma del curs

(Com a mínim, cal indicar horaris, mòduls, mat`èries i professorat previst):

Formació en línia

(Cal indicar, mòdul per mòdul, el nombre d'hores en línia i el percentatge respecte del mòdul i del total de la part teòrica del curs)

Informació important per a la presentació de documentació relativa a les escoles d’educació de temps lliure infantil i juvenil

1. A la programació i a la memòria han de figurar, de manera explícita, les hores que es dediquen a cada matèria i establir, al final, un còmput total d'hores de cada curs. Aquest còmput ha de coincidir amb el que estableix la normativa.

2. A més de la programació, s'ha de comunicar l'organització de cada curs, com a mínim un mes abans d'iniciar-se.

3. Qualsevol canvi que es produeixi en la realització dels cursos respecte de la programació presentada s'ha de comunicar al Servei de Joventut en els terminis indicats en l'article 14 del Decret 23/2018, de 6 de juliol. A més, aquests canvis han de figurar a la memòria del curs acabat, amb una explicació de les raons i amb la indicació de la data en què es va notificar el canvi al Servei de Joventut.

4. La formació en línia no pot superar, en cap cas, el 50% de cada mòdul, ni el 33% del total de la part te`òrica. La part de pràctiques no pot ser objecte de formació a distància.

5. El contingut dels cursos programats ha de coincidir íntegrament amb tots els punts dels programes oficials que regula el Títol II del Decret 23/2018, de 6 de juliol.

Annex 3

Comunicació de realització de curs de monitor/a o director/a d’activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil a l'illa de Mallorca

IMPORTANT: Aquesta comunicació s’ha de presentar al menys UN MES ABANS de l’inici del curs.

Dades de l’escola d'educació de temps lliure que fa la comunicació

Nom

CIF

Domicili

Població                              Codi postal

Tel.                                         Fax

Correu electrònic

Nom de la persona responsable

Dades del curs

TIPUS:

Curs de monitor/a d’activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil

Curs de director/a d’activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil

Durada del dia      al dia        Nombre de places convocades

Horari de         a                Total hores            Total dies                

Lloc i adreça de realització del curs

Municipi

Per contactar durant l’activitat, trucar al número

Declaram que totes les dades consignades són certes, i que coneixem la normativa vigent

per a la realització d'aquest tipus de cursos i ens comprometem a complir-la.

(Municipi),.................. d ........................................... de 20..........

Signatura de la persona responsable del curs

Signatura del director/a de l’escola

Detall de les titulacions de l’equip de professorat

Nom i llinatges

DNI

Titulació

Mòdul i matèria

Director/a del curs

P

R

O

F

E

S

S

O

R

A

T

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Documentació que s’ha de presentar juntament amb aquesta comunicació

Programació detallada del curs, amb els continguts i els horaris de cada matèria.

Documentació que s’ha de tenir durant la realització dels cursos

- Programació.

- Llistat i expedient de l’alumnat que participa en el curs.

- Fulls d’assistència de l’alumnat emplenats.

- Pòlissa vigent d'assegurances d'assistència i accidents per als participants.

- Pòlissa vigent d'assegurances de responsabilitat civil de l’escola per afrontar el risc dels danys personals o materials, o els desperfectes que el desenvolupament de l'activitat pugui ocasionar.

- L'original o la còpia compulsada dels diplomes o títols de la formació de l'equip de professorat.

- Altres que determini la normativa vigent.

Annex 4

Declaració responsable en l’àmbit de les activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que s’han de desenvolupar a l’illa de Mallorca

(Aquesta declaració s’ha de presentar al menys quinze naturals abans de l’inici de l’activitat)

Dades de la persona o de l’entitat que promou l’activitat

Nom i llinatges o

raó social

NIF/CIF

Adreça

CP

Població

Telèfon

Correu electrònic

Nom i llinatges de la persona representat legal

DNI

Telèfon

Correu electrònic

Dades de l’activitat

Tipus d’activitat (art. 37.4 Decret 23/2018, de 6 de juliol)

Acampada

Camp de treball, de voluntariat o d’aprenentatge

Escola d’estiu o de vacances

Colònia

Estada, casal, campus i altres activitats de caràcter esportiu

Activitats en una granja escola

Activitats en una granja de natura

Marxa per etapes

Activitats en casals, espais joves i centres infantils o juvenils de temps lliure

Activitats d’educació en el temps lliure infantil i juvenil de caràcter mixt

Activitats extraordinàries d’aventura o d’esports de risc

Altra activitat assimilable

Durada

De dia

a dia

Horari

Nombre de participants

Edat

Lloc de l’activitat

Adreça de l'activitat

Localitat de l'activitat

Municipi

Persona propietària

Documents que, si escau, heu de presentar amb aquesta declaració responsable:

(  ) En el cas que l’activitat es faci en un lloc de difícil localització (finques, platges,etc.), un croquis o la descripció exacta del camí per accedir-hi des del poble més proper.

(  ) En el cas de la marxa per etapes, un croquis de l’itinerari amb l’ordre cronològic de tots els municipis per on passareu i la ubicació exacta dels llocs on dormireu.

(  ) En el supòsit d’acampades superiors a un mes en el mateix lloc, una memòria ambiental.

Dades del director o la directora de l’activitat

Nom i llinatges

Telèfon 1

Telèfon 2

DECLARAM:

- Que totes les dades esmentades són certes.

- Que l’activitat compleix els requisits que estableix el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut; que disposam de la documentació que ho acredita i que ens comprometem a mantenir el compliment d’aquests requisits durant el temps que mantinguem l’activitat. Així mateix, ens comprometem a comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut qualsevol canvi que es pugui produir en les dades d’aquesta comunicació.

- Que sabem que, en el supòsit que es comprovi la inexactitud o la falsedat de les dades essencials facilitades a l’Administració, això pot donar lloc a la suspensió de l’activitat o de l’exercici del dret afectat, amb l’audiència prèvia a les persones interessades, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que se’n derivin. En concret, en el moment d’iniciar l’activitat de temps lliure en qüestió disposarem de la documentació i dels requisits legalment establerts que s’indiquen a continuació:

- Autorització de la persona propietària del terreny o de l’edifici que s’ocupa.

- Projecte educatiu, que ha de contenir una relació de les activitats de contingut educatiu, ecològic, esportiu o recreatiu que s’han de dur a terme, els objectius i els mitjans amb què es compta, una avaluació dels riscs de les activitats i una descripció de les mesures preventives dels riscs que es puguin originar.

- Actuacions o normes bàsiques que s’han de seguir en cas d’emergència en els quals s’inclogui, si escau, les necessàries per evacuar la instal·lació on es dugui a terme l’activitat.

- Autorització de participació en l’activitat, que ha de lliurar la persona que té la custòdia, la tutela o la curatela de cada un de les persones participants menors d’edat. En cas que la custòdia sigui compartida,  l’autorització l’han de signar ambdós pares.

- Llista de participants amb indicació del nom, l’edat, les adreces i els telèfons. Aquesta llista ha d’incloure el número de document d’identificació, nom i llinatges de les persones participants en l’activitat i de les persones que tenen la seva custòdia, tutela o curatela. En cas que aquesta custòdia sigui compartida, les dades s’han de referir a ambdós pares. En el supòsit d’activitats organitzades per entitats públiques, la presentació de la sol·licitud d’inscripció corresponent implica l’autorització a l’entitat organitzadora per verificar les dades personals declarades, tret que hi hagi una oposició expressa per part de la persona o persones interessades, cas en què s’ha d’aportar el document corresponent.

- Pòlissa d’assegurança d’assistència i d’accidents per als participants (inclosos el director o la directora, els monitors i altre personal participant, en pràctiques o no) en les activitats corresponents, que cobreixi, com a mínim, per despeses d’assistència sanitària, amb un mínim, de 6.000,00 euros; per defunció,  un mínim de 5.000,00 euros; i per invalidesa permanent, un mínim de 6.500,00 euros, excepte que una altra normativa que desplegui les activitats que es puguin qualificar de risc estableixi quanties superiors. A la pòlissa s’hi han de reflectir per escrit totes les activitats extraordinàries que s’ofereixen. La pòlissa d’assegurança d’accidents personals s’ha de mantenir en vigor durant tot el temps de prestació de l’activitat.

- Pòlissa vigent d’assegurança de responsabilitat civil per atendre el risc de danys personals i materials, o els desperfectes que el desenvolupament de l’activitat pugui ocasionar, que ha de preveure uns límits mínims de 300.000,00 euros per víctima i de 1.200.000,00 euros per sinistre. Aquesta pòlissa ha de ser vigent durant tot el temps de prestació de les activitats.

- Permís de l’administració competent en el supòsit que es vulgui fer foc a la zona en què es dugui a terme l’activitat.

- Fotocòpia que acredita la formació o les titulacions de l’equip dirigent.

- Relació amb els noms i cognoms, documents nacionals d’identitat o equivalents i indicació de la titulació de l’equip dirigent de l’activitat de temps lliure, inclòs el personal amb el carnet de socorrista que expedeix la Conselleria de Salut i Consum, per al supòsit d’activitats que es desenvolupin en el mar o en la piscina i la normativa general d’aplicació no n’exigeixi (vegeu-ne equip dirigent —annex 2).

- Certificats de cada una de les persones integrants de l’equip dirigent de no estar inscrites en el Registre Central de Delinqüents Sexuals, regulat pel Reial Decret 1110/2015, d’11 de desembre (BOE núm. 312, de 30 de desembre) i, en el cas de persones d’origen estranger o que tenguin una altra nacionalitat, certificacions negatives, a més, de condemnes penals expedit per les autoritats del seu país d'origen o d'on siguin nacionals respecte dels delictes relacionats en l'apartat 1 de l'article 3 del Reial decret esmentat. Aquesta certificació ha de ser el més actualitzada possible o haver-ne expedit, com a màxim, dotze mesos abans. Passats aquests  dotze mesos, s’haurà de demanar una nova certificació.

- Declaració responsable sobre dades de salut, signada pel o la participant o per la persona que tengui la pàtria potestat, tutela o curatela en el cas de menors d’edat, en la qual s’hi faci constar la inexistència de patir alguna infecció contagiosa (conjuntivitis, fongs...), impediments físics o psíquics per participar en l’activitat, així com dietes especials o intoleràncies alimentàries, al·lèrgies i, si escau, medicacions o qualsevol altra circumstància rellevant que sigui necessari conèixer per participar en l’activitat. Aquestes dades han de ser destruïdes quan hagin deixat de ser necessàries per a la finalitat concreta en què es van sol·licitar i es consideraran especialment protegides d’acord amb l’article 7 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. 

____________________, ____ d  ____________ de 20__

La persona promotora o responsable

de l’entitat

(signatura)    

El director / La directora de l’activitat

(signatura)

D’acord amb el que disposa el Reglament UE 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, i la resta de normativa vigent, us informam que les dades personals que proporcionau figuraran en els fitxers “Activitats de temps lliure infantil i juvenil” i “Llista de distribució d'informació relacionada amb la joventut”, gestionats per la Direcció General d'Esports i Joventut. A aquest efecte, us comunicam que teniu dret a accedir a la informació que us afecta, rectificar-la, si és errònia, cancel·lar-la o oposar-vos que s’empri per a altres finalitats. Per exercir aquests drets, us heu d’adreçar per escrit a la Direcció General d’Esports i Joventut (c/ de l’Uruguai, s/n (Palma Arena) 07010 Palma).

Annex 5

Comunicació de l’activitat continuada de temps lliure que es desenvolupa a casals i centres infantils i juvenils de l’illa de Mallorca

(Aquesta comunicació s’ha de presentar almenys quinze dies naturals abans d’iniciar-se la primera activitat)

Dades de la persona o de l’entitat que promou l’activitat

Nom i llinatges o

raó social

NIF/CIF

Adreça

CP

Població

Telèfon

Correu electrònic

Nom i llinatges de la persona representant

DNI

Adreça electrònica

Dades de l’activitat

Durada

De dia

a dia

Horari

Dies de la setmana

Nombre de participants

Edat

Lloc de l’activitat

Adreça

Localitat

Municipi

Persona propietària

Aquesta comunicació només l’han de presentar els casals, espais per a joves o centres infantils i juvenils, tant de caràcter públic com privat on es duu a terme una activitat continuada, d’una durada mínima setmanal de tres dies  —consecutius o no—, sense pernoctació, durant almenys sis mesos, amb les particularitats establertes en el Títol III del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

Document que heu de presentar amb aquesta declaració responsable:

(  ) Projecte educatiu,que ha de contenir una relació de les activitats de contingut educatiu, ecològic, esportiu o recreatiu, els objectius i mitjans de què es disposa, una avaluació dels riscs de les activitats i una descripció de les mesures preventives dels riscs que es puguin originar.

Dades del director/a o responsable de la programació de les activitats

Nom i llinatges

Telèfon 1

Telèfon 2

DECLARAM:

- Que totes les dades esmentades són certes.

- Que l’activitat compleix els requisits que estableix el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut; que disposam de la documentació que ho acredita i que ens comprometem a mantenir el compliment d’aquests requisits durant el temps que mantinguem l’activitat. Així mateix, ens comprometem a comunicar a la Direcció General d’Esports i Joventut qualsevol canvi que es pugui produir en les dades d’aquesta comunicació.

- Que sabem que, en el moment que es dugui a terme l’activitat, la persona que n’és responsable ha de disposar de la documentació i complir els requisits següents:

- Autorització de participació en l’activitat, que ha de lliurar la persona que té la custòdia, la tutela o la curatela de cada una de les persones participants menors d’edat. En cas que aquesta custòdia sigui compartida, les dades s’han de referir a ambdós pares.

- Llista de participants amb indicació del nom, l’edat, les adreces i els telèfons. En aquesta llista ha d’incloure el número de document d’identificació, nom i llinatges de les persones participants en l’activitat i de les persones que tenen la seva custòdia, tutela o curatela. En cas que aquesta custòdia estigui compartida, les dades s’han de referir a ambdós pares. En el supòsit d’activitats organitzades per entitats públiques, la presentació de la sol·licitud d’inscripció corresponent implica l’autorització per verificar les dades personals declarades, tret que hi hagi una oposició expressa per part de la persona o persones interessades, cas en què s’ha d’aportar el document corresponent.

- Pòlissa d’assegurança d’assistència i d’accidents per als participants que cobreixi, com a mínim, per despeses d’assistència sanitària, amb un mínim, de 6.000,00 euros; per defunció,  un mínim de 5.000,00 euros; i per invalidesa permanent, un mínim de 6.500,00 euros, excepte que una altra normativa que desplegui les activitats que es puguin qualificar de risc estableixi quanties superiors. A la pòlissa s’hi han de reflectir per escrit totes les activitats extraordinàries que s’ofereixen. La pòlissa d’assegurança d’accidents personals s’ha de mantenir en vigor durant tot el temps de prestació de l’activitat.

- Pòlissa vigent d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi danys personals i materials, i que ha de preveure uns límits mínims de 300.000,00 euros per víctima i de 1.200.000,00 euros per sinistre. Aquesta pòlissa ha de ser vigent durant tot el temps de prestació de les activitats.

- Fotocòpia que acredita la formació o les titulacions de l’equip dirigent.

- Relació amb els noms i cognoms, els respectius documents nacionals d’identitat o equivalents i indicació de la titulació de l’equip dirigent de l’activitat de temps lliure, inclòs el personal amb el carnet de socorrista que expedeix la Conselleria de Salut i Consum, per al supòsit d’activitats que es desenvolupin en el mar o en la piscina i la normativa general d’aplicació no n’exigeixi (vegeu-ne equip dirigent —annex 2).

- Certificats de cada una de les persones integrants de l’equip dirigent de no estar inscrites en el Registre Central de Delinqüents Sexuals, regulat pel Reial Decret 1110/2015, d’11 de desembre (BOE núm. 312, de 30 de desembre) i, en el cas de persones d’origen estranger o que tenguin una altra nacionalitat, certificacions negatives, a més, de condemnes penals expedit per les autoritats del seu país d'origen o d’on siguin nacionals respecte dels delictes relacionats en l’apartat 1 de l'article 3 del Reial decret esmentat. Aquesta certificació ha de ser el més actualitzada possible o haver-ne expedit, com a màxim, dotze mesos abans. Passats aquests  dotze mesos, s’haurà de demanar una nova certificació.

- Declaració responsable sobre dades de salut, signada pel o la participant o per la persona que tengui la pàtria potestat, tutela o curatela en el cas de menors d’edat, en la qual s’hi faci constar la inexistència de patir alguna infecció contagiosa (conjuntivitis, fongs...), impediments físics o psíquics per participar en l’activitat, així com dietes especials o intoleràncies alimentàries, al·lèrgies i, si escau, medicacions o qualsevol altra circumstància rellevant que sigui necessari conèixer per participar en l’activitat. Aquestes dades han de ser destruïdes quan hagin deixat de ser necessàries per a la finalitat concreta en què es van sol·licitar i es consideraran especialment protegides d’acord amb l’article 7 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. 

Tot i l’exposat en aquest apartat, si en aquesta programació anual es preveuen activitats de les previstes en l’article 37, com ara acampades, escoles d’estiu, colònies marxes, etc, que compleixen els requisits generals establerts, s’ha de seguir al règim de declaració responsable previst en l’article 45, i tenir l’equip dirigent que s’estableix en l’article 48, apartat 2.

____________________, ____ d  ____________ de 20__

La persona promotora o responsable

de l’entitat

(signatura)    

El director/a o responsable de l’activitat

(signatura)

D’acord amb el que disposa el Reglament UE 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, i la resta de normativa vigent, us informam que les dades personals que proporcionau figuraran en els fitxers “Activitats de temps lliure infantil i juvenil” i “Llista de distribució d'informació relacionada amb la joventut”, gestionats per la Direcció General d'Esports i Joventut. A aquest efecte, us comunicam que teniu dret a accedir a la informació que us afecta, rectificar-la, si és errònia, cancel·lar-la o oposar-vos que s’empri per a altres finalitats. Per exercir aquests drets, us heu d’adreçar per escrit a la Direcció General d’Esports i Joventut (c/ de l’Uruguai, s/n (Palma Arena) 07010 Palma)

Annex 6

Equip dirigent de l'activitat d'educació en el temps lliure infantil i juvenil

Entitat promotora: ______________________________________ Lloc de l'activitat:  _______________________________

Dates de l'activitat: ______________________________

Nom i llinatges

NIF

Titulació (*)

Escola de formació

Dies i horari (**)

Director/ Directora de l’activitat

Resta de l'equip dirigent (en pràctiques o no)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

(*) S’ha d’indicar si es troba en període de pràctiques.

(**) Només en el cas de l'activitat continuada en casals i centres juvenils, o en els casos d'activitats puntuals en què el monitor/a hi participi en dies i hores diferents als indicats en la declaració responsable

Annex 7

Declaració responsable per a la posada en marxa i el funcionament d’una instal·lació juvenil a l'illa de Mallorca

Dades de la persona interessada o de qui la representa

Nom i llinatges o raó social de qui explota la instal·lació

NIF / CIF

Adreça

CP

Població

Telèfon

Fax

Representant legal (si escau)

NIF

Adreça electrònica

Nom i llinatges / Raó social de la persona o l’entitat propietària de la instal·lació

NIF / CIF

Dades de la instal·lació

Denominació

Adreça

CP

Població

Telèfon

Fax

 Adreça electrònica

Pàgina web

Tipus d’instal·lació (marcau l’opció que correspongui)

Tipus instal·lació:

Amb allotjament:

Sense allotjament:

o Alberg juvenil

o Granja escola sense allotjament

o Campament juvenil

o Casa de colònies

o Aula de natura

o Residència juvenil

o Granja escola amb allotjament

o Casal, espais per a joves, o centres infantils i juvenils de temps lliure

o Refugi juvenil

Període de funcionament:

o Permanent

o Temporada (__ mesos l’any. Des de ________ fins a _________)

 

En cas que la instal·lació es trobi situada en un immoble catalogat:

Tipus de catalogació

o Bé d’interès nacional

o Bé catalogat

o Bé històric

o Altres: ______________________________________

La persona o entitat responsable declara que la instal·lació compta amb mesures alternatives per garantir la manca de risc per a la seguretat i la higiene de les persones i per a la integritat de l'immoble, així com solucions per permetre l’accés i l’estada de persones amb discapacitat, tret que estigui exempta de complir amb la normativa de supressió de barreres arquitectòniques

o Si

o No

La instal·lació està exempta de complir amb la normativa de supressió de barreres arquitectòniques?

o Si

o No

 Documents que s’adjunten (marcau les opcions que corresponguin)

o

Fotocòpia del NIF de la persona propietària.

o

Fotocòpia del NIF del representant legal i fotocòpia del document que n’acredita la representació, en el supòsit que n’hi hagi.

o

Fotocòpia del CIF, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

o

Fotocòpia de l’acta de constitució de l’entitat o de l’escriptura pública de constitució de l’entitat inscrita en el registre corresponent, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

o

Fotocòpia dels estatuts, si la sol·licitud es presenta en nom d’una persona jurídica.

o

La memòria descriptiva de la instal·lació en la qual hi figuren les característiques, les condicions i les places de la instal·lació.

o

Documentació acreditativa de la catalogació de l’edifici en què es troba ubicada la instal·lació

o

Certificat exempció del compliment de la normativa de supressió de barreres arquitectòniques

Declaració

1. Declar sota la meva responsabilitat que es compleixen els requisits que estableix la normativa per a l’obertura i el funcionament de la instal·lació juvenil.

2. Que, d’acord amb el que disposa l’article 55 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, la instal·lació disposa d'un projecte educatiu que es desenvolupa de manera efectiva.

3. Que, d’acord amb el que disposa l’article 58 del Decret 23/2018, la instal·lació està adreçada a infants i joves fins a 30 anys, per dur-hi a terme activitats educatives en el temps lliure i activitats d'oci i formatives. Les persones majors de 30 anys únicament podran emprar la instal·lació en els supòsits i amb les limitacions previstes.

4. Manifest, d’acord amb el que disposa l’article 59 del Decret 23/2018, que dispòs de la documentació següent:

o

El projecte educatiu de la instal·lació.

o

El Reglament de Règim Intern elaborat per qui tingui la titularitat o, si escau qui exploti la instal·lació, en el qual es regulin les seves normes de convivència.

o

La documentació que acrediti la disponibilitat de l’immoble per a l’ús de la instal·lació juvenil, bé com a propietari, bé per tenir el títol habilitant per a l’explotació de la instal·lació, contracte de cessió o arrendament o qualsevol altre document que en justifica l’ús per part de la persona o entitat interessada.

o

La pòlissa vigent de l’assegurança de responsabilitat civil, la qual ha de preveure uns límits mínims de 300.000 € per víctima i 1.200.000 € per sinistre.

o

El pla d’emergències o autoprotecció degudament segellat per la conselleria competent en matèria d’emergències.

o

Els certificats que el personal de la instal·lació no es troba inscrit en el Registre Central de Delinqüents Sexuals, regulat pel Reial Decret 1110/2015, d’11 de desembre.

o

El contracte de subministrament elèctric i/o de gas o el certificat d’adequació de la instal·lació a la normativa aplicable, si s’escau.

o

Document que acrediti la potabilitat de l’aigua destinada al consum humà, en cas que la instal·lació no estigui connectada a la xarxa d’abastiment públic.

o

El llibre de registre o qualsevol altre mitjà de control de persones usuàries a la seva arribada a l'establiment. En aquest fitxer hi ha de constar el nom complert, el número de document nacional d’identitat i la data de naixement de cada una de les persones usuàries, i la possessió, si escau, del carnet d’alberguista.

o

El certificat final d'obra, en el cas d'instal·lacions de nova construcció, o certificat de solidesa i habitabilitat, en el cas d'edificacions preexistents, signats tots dos per personal tècnic competent en això, de conformitat amb el que disposa la Llei 38/1999 , de 5 de novembre, d'Ordenació de l'Edificació i el Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació.

o

Llistes de preus d'allotjament i dels serveis que hauran de col·locar en un lloc visible.

o

Fulls de reclamacions a disposició de les persones usuàries

o

Les llicències, títols habilitació, declaracions responsables o autoritzacions preceptives per a l'exercici de l'activitat, l'atorgament dels quals sigui competència d'altres departaments o administracions públiques, de conformitat amb la normativa sectorial aplicable.

o

Document que acrediti l’existència d’un programa de desinsectació i desratització.

Palma, _____ d _______________ de 20____

[rubrica]

D’acord amb el que disposa el Reglament UE 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la  protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, i la resta de normativa vigent, us informam que les dades personals que ensproporcionau figuraran en els fitxers “Cens d'instal·lacions juvenils de les Illes Balears i Cens de la Xarxa d'instal·lacions juvenils de les Illes Balears” i “Llista de distribució d'informació relacionada amb la joventut”, gestionats per la Direcció General d'Esports i Joventut. A aquest efecte, us comunicam que teniu dret a accedir a la informació que us afecta, rectificar-la, si és errònia, cancel·lar-la o oposar-vos que s’empri per a altres finalitats. Per exercir aquests drets, us heu d’adreçar per escrit a la Direcció General d’Esports i Joventut (c/ de l’Uruguai, s/n (Palma Arena) 07010 Palma)