Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 8026
Aprovació definitiva de la delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització d'estades turístiques en habitatges d'ús residencial a Mallorca (Exclosa Palma)
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 27 de juliol de 2018, ha adoptat els següents:
«ACORDS
1r.- Resoldre les al·legacions presentades dins el tràmit anunciat al Butlletí Oficial de les Illes Balears número Núm. 13 de 27 de gener de 2018 amb relació a l’ «Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca d'aprovació inicial de la Delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització de les estades turístiques a habitatges d’ús residencial a Mallorca, prevista en l’article 75 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears» en el sentit recollit als informes de resposta individualitzada que hi consten a l’expedient i que es resumeixen succintament a continuació:
Núm |
Registre al·legació |
Entrada Registre general Consell de Mallorca |
Interessat |
Al·legació |
Sentit de l'al·legació |
||||
(art. 16 de la Llei 39/2015) |
|||||||||
|
|||||||||
Núm. |
Data |
Núm. |
Data |
||||||
1 |
8592 |
05/03/2018 |
8592 |
05/03/2018 |
S.C.B |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit perquè suposen un ingrés al manteniment de les finques |
Desestimar |
|
2 |
9024 |
07/03/2018 |
9024 |
07/03/2018 |
J.M.A.A. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
3 |
8896 |
07/03/2018 |
8896 |
07/03/2018 |
APTUR BALEARS |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
9778 |
13/03/2018 |
9778 |
13/03/2018 |
Annex |
Annex al·legació 3. Rectificar arrodoniment a l’alça sumatori indicadors per tal que les ponderacions siguin més justes i representatives de la realitat de cada nucli de població. |
Estimar parcialment |
|||
4 |
9186 |
08/03/2018 |
9186 |
08/03/2018 |
L.A.C.P. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
8 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|||||||
5 |
9185 |
08/03/2018 |
9185 |
08/03/2018 |
L.C.S. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
8 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|||||||
6 |
9184 |
08/03/2018 |
9184 |
08/03/2018 |
I.S.C |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
8 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|||||||
7 |
9183 |
08/03/2018 |
9183 |
08/03/2018 |
B.C.S. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
8 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|||||||
8 |
9110 |
08/03/2018 |
9110 |
08/03/2018 |
D.A.P. |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
9 |
9154 |
08/03/2018 |
9154 |
08/03/2018 |
J.L.L.J.M. |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
10 |
9155 |
08/03/2018 |
9155 |
08/03/2018 |
A.E.C.H |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic. protegit |
Desestimar |
|
11 |
9177 |
08/03/2018 |
9177 |
08/03/2018 |
L.R.S. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
12 |
9272 |
09/03/2018 |
9272 |
09/03/2018 |
R.C.W.M |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
13 |
9309 |
09/03/2018 |
9309 |
09/03/2018 |
FEVITUR |
1 |
Arbitrària zonificació de les zones litoral: absència de motivació |
Desestimar |
|
2 |
Els indicadors utilitzats per a la zonificació de les zones d’interior són subjectius no s’ajusten a la Llei 8/2012 del Turisme de les Illes Balears |
Desestimar |
|||||||
3 |
Desfasament de les dades utilitzades |
Desestimar |
|||||||
4 |
Qüestionabilitat de la metodologia utilitzada |
Desestimar |
|||||||
5 |
Accentuació de l’estacionalitat |
Desestimar |
|||||||
14 |
9292 |
09/03/2018 |
9292 |
09/03/2018 |
R.G.Z. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
8 |
La prohibició que suposa la zonificació generarà una segmentación del mercat |
Desestimar |
|||||||
9 |
Que la zonificació sigui preferent enlloc de prohibitiva. |
Desestimar |
|||||||
15 |
9389 |
09/03/2018 |
9389 |
09/03/2018 |
ZICKNER 5000, SL |
1 |
Suprimir la prohibició d’ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
16 |
9388 |
09/03/2018 |
9388 |
09/03/2018 |
Son Bunyola, SL |
1 |
Suprimir la prohibició d’ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
17 |
9501 |
12/03/2018 |
9501 |
12/03/2018 |
E.G.V. |
1 |
Excepcionalitats per als habitatges catalogats. Exoneració limitació de places o creació noves places per aquests casos |
Desestimar |
|
18 |
9577 |
12/03/2018 |
9577 |
12/03/2018 |
C.B.T. |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
19 |
9578 |
12/03/2018 |
9578 |
12/03/2018 |
C.S.B. |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
20 |
9581 |
12/03/2018 |
9581 |
12/03/2018 |
P.P.S. |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
21 |
9584 |
12/03/2018 |
9584 |
12/03/2018 |
Grup consellers Ciudadanos |
1 |
Inseguretat jurídica i manca d’objectivitat de criteris |
Desestimar |
|
2 |
Incompliment del marc normatiu vigent |
Desestimar |
|||||||
3 |
Zonificació prohibicionista vs. Zonificació preferent |
Desestimar |
|||||||
22 |
9469 |
12/03/2018 |
9469 |
12/03/2018 |
E.C.F. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
23 |
9514 |
12/03/2018 |
9514 |
12/03/2018 |
Grup consellers El Pi |
1 |
Esmena a la totalitat |
Desestimar |
|
2 |
Manca d’objectivitat i de fonaments jurídics i/o científics dels indicadors triats per determinar si un nucli interior està saturat. |
Desestimar |
|||||||
3 |
Concordances i incongruències PIAT-Document zonificació |
Estimar parcialment |
|||||||
4 |
Manca d’indicadors socioeconòmics |
Desestimar |
|||||||
5 |
Declaració de saturació injustificada legalment |
Desestimar |
|||||||
6 |
Manca d’interès general en la determinació dels indicadors |
Desestimar |
|||||||
7 |
Proposta d’inclusió de factors de correcció de la delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització d’ETH |
Desestimar |
|||||||
24 |
9518 |
12/03/2018 |
9518 |
12/03/2018 |
Terraferida |
1 |
Al·legació a la totalitat |
Estimar parcialment |
|
25 |
9538 |
12/03/2018 |
9538 |
12/03/2018 |
Alternativa per Artà |
1 |
Limitar la possibilitat de nova oferta ETH, amb excepció dels habitatges unifamiliars principals durant 60 dies l’any, a les urbanitzacions de Betlem, Montferrutx, Sant Pere , S’Estanyol i a la primera línia del nucli urbà de la Colònia de Sant Pere |
Desestimar |
|
2 |
Permetre només la comercialització d’habitatges unifamiliars principals durant seixanta dies l’any |
Desestimar |
|||||||
3 |
Suprimir la possibilitat de noves inscripcions als registre d’ETH a habitatges en sòl rústic comú |
Desestimar |
|||||||
26 |
9553 |
12/03/2018 |
9553 |
12/03/2018 |
Grup consellers Partit Popular |
1 |
Els nuclis de litoral Zona 1 i Zona 2: realitzar la delimitació tenint en compte un estudi objectiu de la situació real de l’activitat turística a cada un d’ells |
Desestimar |
|
2 |
Càlcul dels indicadors. Els nuclis d’interior : Zona 3 i Zona 4 comprovar les xifres utilitzades, corregir els errors, justificar els coeficients correctors utilitzats i modificar en general o al manco explicar l’objectivitat i correcció dels criteris utilitzats per a calcular els indicadors |
Estimar parcialment |
|||||||
3 |
Permetre qualsevol modalitat d’ETH en qualsevol tipus de sòl rústic. |
Desestimar |
|||||||
4 |
Modalitats d’ETH proposades i el seu efecte sobre la temporada turística. ETH60 no contribueix a la desestacionalització |
Desestimar |
|||||||
5 |
En relació als objectius generals de la Delimitació provisional |
Desestimar |
|||||||
27 |
9582 |
12/03/2018 |
9582 |
12/03/2018 |
Promociones Es Puixet, SL |
1 |
Rectificar la proposta i considerar el carrer Nunyo Sanç de Santa Ponça com a zona no inclusa a la zona Z1, i que s’inclogui a la zona Z2 |
Desestimar |
|
28 |
Correus |
12/03/2018 |
9.855 |
14/03/2018 |
FEHM |
1 |
Invasió de competències municipals |
Desestimar |
|
2 |
Sobre la justificació de la suposa urgència. No justifica alteració competència municipal |
Desestimar |
|||||||
3 |
Sobre la possible contradicció entre drets adquirits durant la zonificació provisional en relació al que resulti de la delimitació definitiva. Conseqüències |
|
|||||||
4 |
La regulació que es conté a la zonificació deixa sense efecte la regulació que es pot incloure als instruments d’ordenació territorial i les limitacions per raons ambientals que es preveuen a l’article 50.21 de la LT |
|
|||||||
5 |
Anàlisi insuficient de les places turístiques hoteleres pendent de desenvolupar. Conseqüències indemnitzatòries |
Desestimar |
|||||||
6 |
L’autorització per a dur a terme l’activitat econòmica consistent en la comercialització d’estades turístiques en habitatges no resulta possible a la vista de la regulació vigent dels usos en sòl rústic |
Desestimar |
|||||||
7 |
Usos residencials i urbanístics. L’ús turístic dels habitatges no està emparat per la llicència de primera ocupació, i es requereix llicència de canvi d’ús urbanístic |
Desestimar |
|||||||
8 |
Sobre la proposta de zonificació: manca mecanismos de control sobre les ETH60; manca previsió increment de recursos i incidència sobre l’accés a l’habitatge. Z2: règim molt permissiu sense previsió efectes desfavorables sobre el medi ambient. SRC: manca previsió en relació a l’increment de consum de recursos, dificultat gestió residus i necessitat de fer altres dotacions de serveis com canalització d’aigua o clavegueram. |
Estimar parcialment |
|||||||
9 |
Sobre la memòria anàlisi. No s’aporten dades que permetin concloure que els efectes de la delimitació són d’escassa magnitud |
Desestimar |
|||||||
|
|
|
|
|
|
1 |
Considerar la zona de Santa Catalina del Port de Sóller com a Z3 |
Estimar |
|
29 |
FV71 |
08/03/2018 |
9733 |
13/03/2018 |
J.M.M. |
2 |
Revisar la catalogació de la zona de Sta. Catalina del Port de Sóller perquè passi a ser considerada zona residencial |
Desestimar |
|
30 |
L18E6978 |
08/03/2018 |
9637 |
13/03/2018 |
G.S.S. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
31 |
Correus |
12/03/2018 |
9905 |
14/03/2018 |
Grup municipal PP- Manacor |
1 |
Permetre les ETH en sòl rústic protegit |
Desestimar |
|
32 |
L95E5745/2018 |
06/03/2018 |
9925 |
14/03/2018 |
C.E.B. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulación. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
33 |
1589 |
09/03/2018 |
10622 |
19/03/2018 |
J.A.A |
1 |
Revocar, anular i deixar sense efecte la proposta de zonificació turística i desistir de la tramitació del PIAT considerant que l’ordenació turística és part integrant de l’ordenació territorial del PTIM |
Desestimar |
|
34 |
L18E7350 |
12/03/2018 |
10077 |
16/03/2018 |
GOB |
1 |
Consideracions generals |
Atesa la consideració de consideracions general no s’ha entrat a valorar el seu contingut |
|
2 |
Mallorca s’ha d’avaluar de manera global. La zonificació no hi té cabuda ni justificació |
Desestimar |
|||||||
3 |
Alerta especial sobre el sòl rústic |
Desestimar |
|||||||
4 |
Els efectes de l’ocupació del sòl rústic per estades turístiques en habitatges no han estat considerats |
Estimar parcialment |
|||||||
5 |
Proposta prohibició plurifamiliars i congelació de les places a les actuals |
Desestimar |
|||||||
35 |
7302 |
12/03/2018 |
10464 |
16/03/2018 |
B.H.A. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
36 |
000070022018E000547 |
12/03/2018 |
10047 |
15/03/2018 |
I.G.G. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
37 |
L95E6431/2018 |
12/03/2018 |
11028 |
21/03/2018 |
J.I.A.S. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
38 |
L95E6398/2018 |
12/03/2018 |
11023 |
21/03/2018 |
A.P.V. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
39 |
L95E6443/2018 |
12/03/2018 |
11026 |
21/03/2018 |
A.P.V. |
1 |
Permetre les ETH a la zona ocupada pels antics horts a Campos. |
Desestimar |
|
40 |
L95E6372/2018 |
12/03/2018 |
11030 |
21/03/2018 |
Tots per Pollença |
1 |
Declarar Pollença com a zona no saturada amb la possibilitat de l’obtenció de places tants plurifamiliars com per a unifamiliars |
Desestimar |
|
41 |
3141 |
12/03/2018 |
11246 |
22/03/2018 |
G.V.P. |
1 |
Normativa reguladora |
Recull normativa aplicable. No es valora |
|
2 |
No es justifica perquè a les zones saturades es permet la modalitat de lloguer de 60 dies als habitatges principals i no es permet les altres modalitats |
Desestimar |
|||||||
3 |
Els criteris per determinar si una zona es troba saturada. Incompliment de la Llei 8/2012 |
Desestimar |
|||||||
4 |
Les dades: antiguitat i poca fiabilitat. |
Desestimar |
|||||||
5 |
La modalitat de 60 dies i l’estacionalitat. |
Desestimar |
|||||||
6 |
Motivació i incompliment del deure de bona regulació. |
Desestimar |
|||||||
7 |
Incoherència amb les previsions del PIAT. |
Estimar |
|||||||
42 |
1958 |
12/03/2018 |
11366 |
23/03/2018 |
Alternativa per Pollença |
1 |
Retirada de la proposta i fer una nova zonificació d’acord amb el que marca la llei ( el PIAT o el PTI), en base a criteris ambientals, a una estimació seriosa de la pressió turística sobre l’habitatge i aplicant els mateixos criteris a totes les zones |
Desestimar |
|
43 |
6748 |
12/03/2018 |
11509 |
26/03/2018 |
Comunitat de propietaris Costa d'en Blanes |
1 |
Prohibició del lloguer vacacional a la zona extensiva de la urbanització Costa d’en Blanes |
Desestimar |
2n.- Aprovar definitivament la proposta de Delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització de les estades turístiques a habitatges d’ús residencial a Mallorca (tret del TM de Palma), prevista en l’article 75 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, amb l’objecte i abast que defineix la documentació tècnica que s’adjunta i forma part d’aquest acord, i que s’integra per la documentació següent:
- Memòria justificativa
- Valoració del tràmit d’exposició pública i consultes a administracions. Actualització de la Memòria- Anàlisi Ambiental
- Tractament de les al·legacions i dels informes de les Administracions consultades rebuts en fase d’exposició pública
- Tractament de la declaració ambiental estratègica
- Proposta de delimitació. Règim d’aplicació
- Plànol de delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització d’estades turístiques en habitatges d’ús residencial (Escala 1: 100.000)
3r.- Ordenar la publicació d’aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes oportuns
4t.- Ordenar la publicació d’aquest acord, juntament amb tota la documentació de la Delimitació de les zones aptes per a la comercialització de les estades turístiques a habitatges d’ús residencial a Mallorca, prevista en l’article 75 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, al portal web del Consell de Mallorca per a la seva consulta pública.
5è.- Notificar als interessats la resposta individualitzada a les al·legacions que hi han presentat.»
Palma, 27 de juliol de 2018
El secretari general
Jeroni Miquel Mas Rigo
Annex
Règim d’aplicació de la delimitació provisional de les zones aptes per a la comercialització d’estades turístiques en habitatges d’ús residencial a Mallorca (Exclosa Palma)
DELIMITACIÓ PROVISIONAL DE LES ZONES APTES PER A LA COMERCIALITZACIÓ D’ESTADES TURÍSTIQUES A HABITATGES D’ÚS RESIDENCIAL A MALLORCA (EXCLOSA PALMA).
La delimitació provisional de zones aptes per a la comercialització d’estades turístiques a habitatges d’ús residencial (ETH) a Mallorca (exclosa Palma) es configura a l’empara del procediment establert a l’article 75.3 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears a partir de l’anàlisi i la diagnosi realitzats sobre la manifestació del fenomen de les ETH a l’illa de Mallorca; dels objectius i criteris per a la delimitació de les zones aptes per a la comercialització que s’han considerat oportuns; de les limitacions legalment vigents i, del resultat dels tràmits d’exposició pública, consultes i declaració ambiental estratègica corresponents .
Aquesta delimitació provisional ha de regir en tant no es vegi alterada o se’n determini una de definitiva a través dels instruments de rang reglamentari corresponents, és a dir, en cada un dels àmbits delimitats regirà fins que els ajuntaments n’estableixin la respectiva delimitació al planejament urbanístic municipal sobre la base dels criteris que estableixi el PIAT i, si escau, el PTI, sense perjudici de les condicions establertes en el Règim d’aplicació.
Es proposa dividir el territori insular en diferents zones atenent a les característiques i funció territorial de cada àmbit, distingint a priori entre els nuclis urbans litorals, els nuclis urbans d’interior i el sòl rústic; subdividint al seu torn cada un d’aquests grups de referència en altres zones segons el seu grau d’aptitud per a l’acolliment de comercialització d’ETH en alguna de les modalitats establertes.
Així mateix s’han identificat un seguit de zones no aptes, en considerar la comercialització d’ETH com una activitat incompatible amb l’ús dominant de l’àmbit i per altres motius ambientals o de salut pública.
En darrer lloc, s’ha exclòs de la delimitació el terme municipal de Palma en quedar fora de l’abast d’aquest procediment atès allò que determina l’article 75 de la Llei 8/2012.
S’adjunta a aquesta proposta una delimitació gràfica amb caràcter indicatiu. Per a l’aplicació del règim associat preval la delimitació física més precisa de cada un dels àmbits establerts continguda als instruments d’ordenació territorial i/o urbanística vigents en cada moment.
Així les coses, es proposa la delimitació següent:
1. NUCLIS LITORALS
S’inclouen en aquest grup aquells nuclis litorals que es troben destinats eminentment a l’ús turístic. Es distingeixen les zones següents:
1.1. Zona 1 (Z1). Nuclis litorals turístics madurs o saturats
Inclou els sòls urbans, urbanitzables o aptes per a la urbanització dels àmbits que hagin estat declarats com a zones turístiques saturades o madures, o així en resultin declarats a través dels instruments d’ordenació territorial corresponents (PIAT o PTI).
Dos són els factors principals que s’han pres en consideració en la delimitació d’aquesta zona: el grau de saturació de l’activitat turística enfront als recursos disponibles i les possibles dificultats d’accés a l’habitatge per part dels treballadors del sector turístic.
Nuclis Z1:
Palmanova-Magaluf,
Santa Ponça
Peguera
Àmbit del PRI de la Platja de Palma que queda fora del municipi de Palma (Bellavista, Cala Blava, Son Verí, Son Verí Nou i s'Arenal)
Zones turístiques saturades o madures que es declarin a l’empara de l’article 77 de la Llei 8/2012.
Zones turístiques saturades o madures que es declarin mitjançant el PIAT o PTI a l’empara de l’article 5 de la Llei 8/2012.
1.2. Zona 2 (Z2). Resta de nuclis litorals turístics.
Inclou els sòls urbans, urbanitzables i aptes per a urbanitzar de la resta de zones litorals turístiques de l’illa.
Es tracta de zones que pel seu origen, la seva estructura urbana i la configuració d’infraestructures i serveis de que disposen, des de fa temps es troben vinculades eminentment a l’activitat turística, sovint amb importants percentatges de residències secundàries, però sense que s’hagi declarat la seva maduresa o saturació degut a que s’hagin detectat problemes de sobrecàrrega mediambiental, turística o urbanística, de sobreexplotació de recursos o d’obsolescència dels equipaments turístics.
Aquesta delimitació de Zona 2 es fa independentment de la delimitació d’un àmbit com a zona turística a través del PIAT o PTI corresponent.
La comercialització d’ETH en aquestes zones es considera compatible amb la funció territorial dominant dels nuclis ja que les tipologies d’habitatge existents s’orienten principalment a residència de temporada. D’altra banda no s’ha apreciat una pressió excessiva sobre els recursos que impliqui saturació.
La consideració dels àmbits com a Zona 2 es fa sense perjudici de que adquireixin, si escau, la condició de Zona 1 a causa de la declaració de zones turístiques saturades i/o madures mitjançant el PIAT, el PTI o a l’empara de l’article 77 de la Llei 8/2012.
Nuclis Z2:
1. Calvià: Ses Illetes i Cas Català Nou
2. Calvià: Portals Nous i Costa d'en Blanes
3. Calvià: Portals Vells
4. Calvià: El Toro i Costa de sa Calma
5. Calvià: Cala Fornells
6. Andratx: Es Camp de Mar
7. Andratx: Port i Urbanitzacions Adjacents
8. Andratx: Sant Elm
9. Sóller: Port de Sóller
10. Pollença: Cala Sant Vicenç
11. Pollença: Formentor
12. Pollença: Port de Pollença
13. Alcúdia: Badia de Pollença, Es Barcarès, Es Mal Pas i Bonaire
14. Alcúdia/Muro: Badia d'Alcúdia i Platja de Muro
14.1 Subzona Badia d'Alcúdia
14.2 Subzona Platja de Muro
15. Santa Margalida: Can Picafort
16. Santa Margalida: Son Serra de Marina
17. Artà: Colònia de Sant Pere i Betlem
18. Capdepera: Cala Mesquida
19. Capdepera: Font de Sa Cala, Es Carregador, Sa Pedruscada, Platja de Son Moll, Cala Rajada i Cala Agulla
19.1 Subzona Cala Rajada Cala Agulla
19.2 Subzona Font de sa Cala Es Carregador, Sa Pedruscada i Son Moll
20. Capdepera: Platja i Costa de Canyamel
21. Son Servera/ Sant Llorenç: Costa dels Pins, Cala Bona i Cala Millor
21.1 Subzona Son Servera
21.2 Subzona Sant Llorenç
22. Sant Llorenç/Manacor: Sa Coma, S'illot i Cala Moreia
22.1 Subzona Sant Llorenç
22.2 Subzona Manacor
23. Manacor: Cala Estany, Portocristo, Portocristo Novo, Platja Romàntica, Cala Anguila, Cala Mendia i Cala Magrana
24. Manacor: Cales de Mallorca, Es Domingos i Cala Murada
25. Felanitx: Portocolom i Cala Marçal
26. Felanitx/Santanyí: Cala Ferrera, Cala Serena, Cala Esmaragda, Cala D'or, Cala Llonga i Cala Gran
26.1 Subzona Felanitx
26.2 Subzona Santanyí
27. Santanyí: Portopetro
28.Santanyí: Cala Llombards, Cala Santanyí, Cala Figuera i Cala Mondragó
29. Ses Salines: Colònia de Sant Jordi
30. Campos: Ses Covetes, Sa Ràpita
31. Llucmajor: Cala Pi, Cala Vallgornera, Sa Torre, Bahía Azul, Bahía Grande, el Dorado, s’Estanyol.
2. NUCLIS D’INTERIOR
Formen part d’aquest grup aquells nuclis urbans que no han quedat inclosos al grup de nuclis litorals amb caràcter eminentment turístic. Es tracta de nuclis que tradicionalment s’han destinat principalment a usos residencials i que només recentment s’hi ha introduït de forma clara l’activitat turística, especialment en la modalitat de comercialització d’estades turístiques a habitatges. Així mateix, i com ja s’ha apuntat, disposen d’unes infraestructures i uns entorns ambientals, urbanístics i socials més fràgils enfront a les noves dinàmiques produïdes com a conseqüència de l’increment d’aquesta activitat turística.
S’ha realitzat una anàlisi multicriteri prenent en consideració quatre indicadors referits a cada un dels aspectes en què s’ha considerat que l’activitat d’ETH té major incidència: les infraestructures i recursos de l’entorn; el caràcter i l’estructura urbana i territorial dels nuclis; la dificultat de la població en l’accés a l’habitatge i, l’equilibri en la distribució territorial d’aquesta activitat a l’illa, tal com es desprèn de l’apartat 2.1 “Anàlisi de nuclis d’interior” de la memòria justificativa que s’acompanya.
Així les coses es diferencien dos tipus de nuclis: aquells que són vulnerables a una major pressió d’activitat turística que pot devirtuar el seu caràcter territorial, i la resta de nuclis d’interior, establint les zones següents:
2.1. Zona 3 (Z3): Nuclis d’interior vulnerables
Formen part d’aquesta categoria els sòls urbans, urbanitzables o aptes per a urbanitzar d’ús eminentment residencial o turístic, dels nuclis d’interior, en els quals s’ha detectat una major pressió turística que posa en risc l’equilibri territorial.
Nuclis Z3 (ordenats per municipi):
Alcúdia
Banyalbufar
Port des Canonge (Banyalbufar)
Orient (Bunyola)
Ullaró (Campanet)
Deià
Llucalcari (Deià)
Sa Cala (Deià)
S’Empeltada (Deià)
Estellencs
Fornalutx
Marratxinet (Marratxí)
Pollença
Es Vilà (Pollença)
La font (Pollença)
Santanyí
Ses Salines
Sóller
Biniaraix (Sóller)
L’Horta (Sóller)
Valldemossa
Es Port (Valldemossa)
S’Arxiduc (Valldemossa)
Son Ferrandell (Valldemossa)
2.2. Zona 4 (Z4): Resta de nuclis d’interior
Formen part d’aquesta categoria els sòls urbans, urbanitzables o aptes per a urbanitzar d’ús eminentment residencial o turístic, dels nuclis d’interior, que no s’han inclòs en la categoria anterior.
Nuclis Z4:
Tots els nuclis d’interior excepte els considerats a la Zona 3.
3. SÒL RÚSTIC
3.1. Sòl rústic protegit (SRP)
Atenent al que disposa l’article 9 de la Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les Directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears i mesures tributàries, El sòl rústic protegit és aquell comprès dins les àrees sostretes al desenvolupament urbà, per el qual, en raó dels seus valors excepcionals, la preservació de la fauna, la flora i el manteniment de la biodiversitat, s’estableix un règim especial de protecció distint del general. Aquestes àrees estan constituïdes per les categories següents:
Àrees naturals d’especial interès d’alt nivell de protecció (AANP)
Àrees naturals d’especial interès (ANEI)
Àrees rurals d’interès paisatgístic (ARIP)
Àrees de prevenció de riscs (APR)
Àrees de protecció territorial (APT)
Així mateix tendran la consideració de sòl rústic protegit les àrees que els instruments de planejament general considerin necessari preservar justificadament d’acord amb els criteris anteriors.
En qualsevol cas prevaldrà el major grau de protecció del sòl de qualsevol d’aquests instruments. Aquest sòl és molt sensible a pressions externes i cal prioritzar la preservació dels seus valors intrínsecs.
(Nota: la delimitació gràfica indicativa adjunta no ha incorporat necessàriament les àrees de sòl rústic protegit contingudes en els instruments de planejament general municipals, per al coneixement de les quals s’haurà d’acudir als respectius instruments de planejament esmentats)
3.2. Sòl rústic comú (SRC)
Formarà part d’aquesta categoria el sòl rústic així qualificat en virtut de l’ordenació territorial i urbanística de l’illa per no estar sotmès a cap règim especial de protecció que figuri en la categoria anterior. Es tracta d’aquells terrenys rurals que no tenen valors ambientals, paisatgístics, o territorials especialment reconeguts pel planejament.
4. ZONES D’EXCLUSIÓ
En qualsevol cas, per motius ambientals, turístics, i de protecció de la salut pública es delimiten com a zones no aptes per a la comercialització d’ETH, els nuclis o sectors d’ús predominant o majoritari distint al residencial o el turístic (polígons industrials o de serveis, equipaments, infraestructures, ...).
S’inclouen aquelles zones que, malgrat l’ús residencial predominant, els Ajuntaments han instat a la seva catalogació com a zones d’exclusió per les peculiaritats que presenten com és el cas del nucli de Casetes des Capellans (Muro).
Així mateix es preveu que a les Zones de petjada acústica aeroportuària, per motius ambientals i de salut pública, quedi prohibida l’autorització de noves estades turístiques en habitatges.
RÈGIM D’APLICACIÓ DE LA DELIMITACIÓ PROVISIONAL
Per tal de modular la possibilitat de comercialització d’ETH en les diferents zones delimitades es prenen en consideració les diferents modalitats d’exercici de l’activitat que contempla la Llei 8/12 atenent a la tipologia dels habitatges i a la durada màxima del període de comercialització. Aquests dos factors incideixen directament en els efectes sobre el consum de recursos, infraestructures i serveis així com en l’accés a l’habitatge per a la població resident.
El règim d’aplicació en cada cas s’ha d’entendre sense perjudici dels límits, condicions i requisits legalment establerts o d’aquells que es puguin establir mitjançant els instruments normatius corresponents, tals com els límits màxims de places per a àmbits territorials concrets, l’antiguitat de les edificacions, els períodes de comercialització, etc.
Per a establir el grau d’aptitud per a la comercialització d’ETH de cada una de les zones delimitades provisionalment o, si escau, la seva manca d’aptitud, s’han considerat les modalitats d’ETH següents:
ETH365-Uni: Estades turístiques en habitatges unifamiliars, la inscripció de les quals no caduca i que poden ser comercialitzades durant tot l’any.
ETH365-Pluri: Estades turístiques en habitatges plurifamiliars, la inscripció de les quals caduca en 5 anys i que poden ser comercialitzades durant tot l’any.
ETH60-Uni: Estades turístiques en habitatges principals unifamiliars comercialitzats pel propietari, la inscripció de les quals caduca en 5 anys i que poden ser comercialitzades durant 60 dies l’any.
ETH60-Pluri: Estades turístiques en habitatges principals plurifamiliars comercialitzats pel propietari, la inscripció de les quals caduca en 5 anys i que poden ser comercialitzades durant 60 dies l’any.
En les diferents zones delimitades provisionalment es podrà exercir, sota els requisits corresponents, l’activitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges en les modalitats següents:
-Zona 1 (Z1). Nuclis litorals turísticament madurs
♦ Zona Z1.1. Nuclis litorals turísticament madurs
Com a conseqüència del grau de saturació que tenen aquests àmbits, només es podrà exercir la comercialització d’estades turístiques en habitatges principals (unifamiliars i plurifamiliars) l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant 60 dies l’any sempre que el PIAT, o el règim de suspensió de llicències corresponent a la seva aprovació inicial, introdueixi mesures de temporalització que evitin que aquesta activitat es doni majoritàriament en època estival.
♦ Zona Z1.2. S’Arenal de Llucmajor
Només es podrà exercir la comercialització d’estades turístiques en habitatges principals unifamiliars l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant 60 dies l’any sempre que el PIAT, o el règim de suspensió de llicències corresponent a la seva aprovació inicial, introdueixi mesures de temporalització que evitin que aquesta activitat es doni majoritàriament en època estival.
En cas de que no s’adopti l’acord de suspensió de llicències esmentat o que en el termini màxim de dos anys des d’aquest no entri en vigor el PIAT, o que qualsevol d’aquests acords no introdueixi les mesures de temporalització esmentades, a qualsevol zona 1 restarà prohibida la inscripció en el registre turístic d’habitatges per a la comercialització d’estades turístiques en qualsevol de les modalitats legalment previstes.
-Zona 2 (Z2). Resta de nuclis litorals turístics
♦ Zona Z2.1. Resta de nuclis litorals turístics
En aquests àmbits es podrà exercir la comercialització d’ETH en tipologia d’habitatge unifamiliar i habitatge plurifamiliar, l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant tot l’any. Així mateix s’admet la modalitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges principals (unifamiliars i plurifamiliars) durant 60 dies l’any.
♦ Zona Z2.2. Platges de Muro
Es podrà exercir la comercialització d’ETH en tipologia d’habitatge unifamiliar, l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant tot l’any. S’admet la modalitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges principals unifamiliars durant 60 dies l’any.
♦ Zona Z2.3. Centre històric del Port de Sóller
Només s’admet la modalitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges principals (unifamiliars i plurifamiliars) durant 60 dies l’any.
Quan qualsevol dels àmbits delimitats com a Zona 2 passi a ser declarat com a zona turística saturada i/o madura mitjançant qualsevol dels mecanismes previstos legalment, automàticament passarà a tenir la condició de Zona 1 i li resultarà d’aplicació el règim corresponent.
En cas de que en el termini màxim de dos anys des de l’aprovació d’aquesta delimitació provisional no entri en vigor el PIAT o qualsevol dels instruments legalment previstos per a la delimitació de les zones turístiques saturades i/o madures, a qualsevol zona 2 restarà prohibida la inscripció en el registre turístic d’habitatges per a la comercialització d’estades turístiques en qualsevol de les modalitats legalment previstes.
-Zona 3 (Z3): Nuclis d’interior vulnerables
Per la seva singularitat s’inclou aquesta zonificació diferenciada pel que fa a l’ordenació de les ETH. Només es podrà exercir la comercialització d’estades turístiques en habitatges principals (unifamiliars i plurifamiliars) l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant 60 dies l’any.
-Zona 4 (Z4): Resta de nuclis d’interior
♦ Zona Z4.1. Resta de nuclis d’interior
Amb la finalitat de contribuir a un repartiment més equilibrat dels beneficis del turisme, i atès que no presenten encara problemes greus de saturació, en aquests àmbits es podrà exercir la comercialització d’ETH en tipologia d’habitatge unifamiliar i habitatge plurifamiliar, l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant tot l’any. Així mateix s’admet la modalitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges principals (unifamiliars i plurifamiliars) durant 60 dies l’any.
♦ Zona Z4.2: Marratxí
Es podrà exercir la comercialització d’ETH en tipologia d’habitatge unifamiliar, l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant tot l’any.
S’admet la modalitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges principals (unifamiliars i plurifamiliars) durant 60 dies l’any.
♦ Zona Z4.3: Muro
Es podrà exercir la comercialització d’ETH en tipologia d’habitatge unifamiliar, l’activitat dels quals es podrà dur a terme durant tot l’any. S’admet la modalitat de comercialització de les estades turístiques en habitatges principals unifamiliars durant 60 dies l’any.
-Sòl Rústic Protegit (SRP)
Atesa la protecció especial que ha de tenir aquest tipus de sòl, en aquesta zona s’hi prohibeixen les noves inscripcions al registre turístic d’habitatges residencials en els quals s’hi comercialitzin estades turístiques, excepte quan així ho permeti de forma excepcional l’instrument d’ordenació territorial corresponent (PIAT o PTI).
-Sòl Rústic Comú (SRC)
Al Sòl Rústic Comú s’admet la comercialització d’estades turístiques en habitatges unifamiliars, la inscripció dels quals en els registre turístic no caduca, activitat que pot ser prestada durant tot l’any, i estades turístiques en habitatges principals, el registre oficial dels quals caduca en 5 anys i en els quals es pot desenvolupar l’activitat durant 60 dies l’any.
Fins que s’estableixin, mitjançant l’acord que escaigui, criteris i mesures ambientals de sostenibilitat, paisatgístiques, de protecció del patrimoni, de suport de l’activitat agrària i al seu reconeixement a la contribució ambiental, i de preservació del paisatge a qualsevol àmbit de sòl rústic comú restarà prohibida la inscripció en el registre turístic d’habitatges per a la comercialització d’estades turístiques en qualsevol de les modalitats legalment previstes.
-Zones d’exclusió
Per motius ambientals o de salut pública aquestes zones es considera que no són aptes per a la comercialització d’estades turístiques en habitatges residencials.
S’inclouen aquelles zones que, malgrat l’ús residencial predominant, per motius de protecció municipal s’han delimitat com a zones d’exclusió: Casetes des Capellans (Muro).
TAULA RESUM DE ZONIFICACIÓ PROVISIONAL ETH
A manera de resum s’inclou la següent taula que sintetitza el règim d’aptitud de cada zona delimitada provisionalment segons les modalitats admeses per a la comercialització d’estades turístiques a habitatges residencials.
Zona |
ETH60_UNI |
ETH60_PLURI |
ETH365_UNI |
ETH365_PLURI |
Z1.1 – Nuclis litorals turístics madurs/saturats |
SI (1) |
SI (1) |
NO |
NO |
Z1.2 – s’Arenal de Llucmajor |
SI (1) |
NO |
NO |
NO |
Z2.1 – Resta de nuclis litorals turístics |
SI (2) |
SI (2) |
SI (2) |
SI (2) |
Z2.2 – Platges de Muro |
SI (2) |
NO |
SI (2) |
NO |
Z2.3 – Centre històric del Port de Sóller |
SÍ (2) |
SÍ (2) |
NO |
NO |
Z3 – Nuclis d’interior vulnerables |
SI |
SI |
NO |
NO |
Z4.1 – Resta de nuclis d’interior |
SI |
SI |
SI |
SI |
Z4.2– Marratxí |
SI |
SI |
SI |
NO |
Z4.3 – Muro |
SI |
NO |
SI |
NO |
SRP – Sòl rústic protegit |
NO (3) |
NO |
NO (3) |
NO |
SRC – Sòl rústic comú |
SI (4) |
NO |
SI (4) |
NO |
ZE – Exclusió |
NO |
NO |
NO |
NO |
(1) Sempre que el PIAT, o el règim de suspensió de llicències corresponent a la seva aprovació inicial, introdueixi mesures de temporalització que evitin que aquesta activitat es doni majoritàriament en època estival. En cas de que no s’adopti l’acord de suspensió de llicències esmentat o que en el termini màxim de dos anys des d’aquest no entri en vigor el PIAT, o que qualsevol d’aquests acords no introdueixi les mesures de temporalització esmentades, a qualsevol zona 1 restarà prohibida la inscripció en el registre turístic d’habitatges per a la comercialització d’estades turístiques en qualsevol de les modalitats legalment previstes. (2) Quan qualsevol dels àmbits delimitats com a Zona 2 passi a ser declarat com a zona turística saturada i/o madura mitjançant qualsevol dels mecanismes previstos legalment, automàticament passarà a tenir la condició de Zona 1 i li resultarà d’aplicació el règim corresponent. En cas de que en el termini màxim de dos anys des de l’aprovació d’aquesta delimitació provisional no entri en vigor el PIAT o qualsevol dels instruments legalment previstos per a la delimitació de les zones turístiques saturades i/o madures, a qualsevol zona 2 restarà prohibida la inscripció en el registre turístic d’habitatges per a la comercialització d’estades turístiques en qualsevol de les modalitats legalment previstes. (3) Excepte quan així ho permeti de forma excepcional l’instrument d’ordenació territorial corresponent (PIAT o PTI). (4) Fins que s’estableixin, mitjançant l’acord que escaigui, criteris i mesures ambientals de sostenibilitat, paisatgístiques, de protecció del patrimoni, de suport de l’activitat agrària i al seu reconeixement a la contribució ambiental, i de preservació del paisatge a qualsevol àmbit de sòl rústic comú restarà prohibida la inscripció en el registre turístic d’habitatges per a la comercialització d’estades turístiques en qualsevol de les modalitats legalment previstes. |