Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 7879
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de manera directa, de l’arrendament d’un immoble situat al carrer Ronda del Port, 64, local 2, de Manacor, per destinar-lo a oficina de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (exp. DGTPFP 57/2018 PATRIM, AMBDE 2018/256)
Antecedents
1. El 18 de gener de 2018, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va signar un informe en el qual va justificar la necessitat d’arrendar un local, de forma directa, per poder allotjar-hi personal de la Direcció General de Menors i Famílies al municipi de Manacor.
2. El 9 de febrer de 2018 va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni l’ofici de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, amb documentació per tramitar un expedient d’arrendament per concertació directa d’un immoble ubicat al carrer Ronda del Port, 64, local 2, de Manacor.
3. El 28 d’agost de 2017, el cap del Departament d’Arquitectura va emetre un informe favorable de preu de mercat en relació amb l’immoble esmentat
4. Proposta de la consellera de Serveis Social i Cooperació per la qual es sol·licita l’inici de l’expedient d’arrendament, de data 18 de gener de 2018.
5. Forma part de la documentació presentada, la Proposta de resolució d’autorització i disposició del crèdit, el document RF 1700000634, un esborrany normalitzat del contracte i la documentació relativa a l’arrendador.
6. Es considera, a més, la documentació relativa a l’immoble i la seva titularitat, la qual consta en l’arxiu de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, la relativa a les condicions contractuals i la comptable de rigor.
7. El 12 de febrer de 2018, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, va dictar la resolució d’inici de l’expedient d’arrendament dels locals esmentats.
8. El 14 de març va tenir entrada al Servei de Patrimoni, una còpia del projecte integrat d’adequació, emès per la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge, del local ubicat al carrer Ronda del Port, 64, local 2, de Manacor.
9. Es considera, a més, l’informe favorable emès pel personal tècnic de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni.
10. Resolució del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per la qual s’autoritza l’inici de l’expedient per a l’arrendament d’un immoble situat al carrer Ronda del Port, 64, local 2, de Manacor, per destinar-lo a oficina de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de 12 de febrer de 2018.
11. Proposta de resolució del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de manera directa, de l’arrendament d’un immoble situat al carrer Ronda del Port, 64, local 2, de Manacor, de 20 de març de 2018.
12. Informe desfavorable de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció delegada, de 7 de juny de 2018.
13. Informe de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de plantejament de discrepància contra les objeccions formulades a l’informe de fiscalització prèvia limitada corresponent a l’expedient de contracte d’arrendament del local ubicat al carrer de Ronda del Port, 64 de Manacor, de 3 de juliol de 2018.
14. Resolució de discrepància de la Intervenció General de fiscalització de conformitat, d’11 de juliol de 2018.
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els quals regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i el 87 i, el qual atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les Competències i l'Estructura Orgànica Bàsica de les Conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
RESOLUCIÓ
1. Aprovar i autoritzar la contractació, de manera directa, de l’arrendament d’un immoble ubicat al carrer Ronda del Port, 64, local 2, de Manacor, amb el propietari, l’Institut Balear de l’Habitatge de les Illes Balears (IBAVI) amb CIF Q5750001I, com a part arrendadora, i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per allotjar una oficina de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Manacor.
2. Establir que el contracte té efectes des de l’1 d’agost de 2018 i per una duració de 20 anys, i es pot prorrogar tàcitament pel mateix període que el contracte principal, si cap de les dues parts signants no fa un preavís en sentit contrari amb dos mesos d’antelació a l’acabament d’aquest, o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a la part arrendadora i potestativa per a la part arrendatària.
3. Disposar que es pacta una renda de 447,70 € mensuals, amb IVA inclòs, la qual no serà objecte de revisió de preus al llarg del contracte principal.
4. Posar el local arrendat a disposició de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir l’immoble en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destina.
5. Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament és de 107.448,00 € (IVA inclòs), i, per tant, està subjecta a la fiscalització prèvia favorable de la Intervenció General. Aquesta té caràcter pluriennal i, pel que fa a l’any 2018, va a càrrec de la partida pressupostària 17101 G313K01 20200. Pel que fa a les anualitats següents, ha d’anar a la mateixa partida assenyalada, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, sense perjudici que s’hagi de tramitar el procediment economicofinancer corresponent, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 18 de juliol de 2018
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí