Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 7860
Convocatòria i bases que han de regir la cobertura de manera interina d'una plaça d'educadora social i la posterior creació d'un borsí d'aquesta categoria mitjançant sistema de concurs-oposició
Versió PDF
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Inca, a la seva sessió de dia 13 de juny de 2018, va adoptar els següents acords:
Primer.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la cobertura de manera interina d'una plaça d'educadora social i la posterior creació d'un borsí d'aquesta categoria mitjançant sistema de concurs-oposició, les quals es transcriuen com a annex.
Segon.- Obrir el procés per a la creació d’aquest borsí de conformitat amb les bases que es transcriuen i disposar que la convocatòria s’anunciï al BOIB i a la pàgina web de l’Ajuntament d’Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma.
Inca, 20 de julio de 2018
El batle-president
Virgilio Moreno Sarrió
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA DE MANERA INTERINA D'UNA PLAÇA D'EDUCADOR/A SOCIAL I LA CREACIÓ D'UN BORSÍ D'AQUESTA CATEGORIA MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ
JUSTIFICACIÓ DE LA NECESSITAT
La contínua evolució de la societat actual obliga l'Ajuntament d'Inca a adaptar-se als seus canvis i a les noves necessitats que van sorgint, incrementant la seva capacitat de donar resposta a totes aquelles problemàtiques de les persones usuàries del departament de Serveis Socials.
L'educador social és una figura clau a un equip interdisciplinar de l'Àrea de Serveis Socials, és obligat comptar amb la seva presència per complir amb la dotació mínima dels serveis socials comunitaris bàsics.
La seva funció és analitzar i intervenir en persones i/o famílies en situació de necessitat socioeducativa per tal de millorar el seu benestar i la seva integració social a l'entorn, posant al seu abast els recursos disponibles de la corporació i/o mitjançant altres administracions, institucions o entitats privades per tal d'aconseguir els objectius fixats, d'acord amb els procediments establerts i la legislació vigent.
Actualment existeix a la plantilla de l'Ajuntament d'Inca una plaça dotada econòmicament i sense cobrir d'educador social.
La necessitat de cobrir aquesta plaça es deu, a més de per tot allò exposat, que es tracta d'un servei públic essencial que, l’Ajuntament està obligat a dur a terme perquè així l'obliga l’art. 26.1.c) de la Llei 7/1985 de bases de règim local.
L'art. 20 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, limita la incorporació de nou personal al sector públic però, estableix al seu art. 19.DOS una excepció a aquesta limitació per aquells casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables. Per altra banda, la Llei 3/2017 permet en el seu art. 19.U.2.O) una taxa de reposició del 100 % respecte d’aquelles “places de personal que presta assistència directa als usuaris de Serveis Socials”. Per tant, la Llei està considerant aquest sector com a prioritari des del moment en què permet aquesta taxa del 100 % en relació amb altres sectors en què la taxa de reposició és menor; així doncs, si la pròpia Llei considera que és tracta d'un sector prioritari, la cobertura d'aquesta plaça de manera interina té cabuda dins l’excepcionalitat de l'art. 20 de la Llei 3/2017.
Per tot allò exposat es considera necessari realitzar aquest procés selectiu per poder cobrir aquesta vacant interinament de manera urgent i immediata; considerant que aquest supòsit es troba dins l’excepció que recull la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressuposts Generals de l'Estat.
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte de la present convocatòria és la cobertura de manera interina d'una plaça vacant de personal funcionari en la categoria d'educador/a social i la creació d'un borsí d'aquesta categoria per cobrir en règim d’interinitat aquelles necessitats que puguin sorgir en el futur per qualsevol circumstància.
Les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí són les següents:
a) Ocupar llocs de treball vacants que corresponguin a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament.
b) Substituir personal funcionari amb reserva de lloc de treball o en situació de llicència, quan la durada d'aquesta llicència ho requereixi.
c) Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l'Administració pot establir que la relació funcionarial interina sigui a temps parcial.
d) Desenvolupar programes temporals que responguin a necessitats no permanents de l'Administració.
i) Cobrir necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat.
La seva dedicació, jornades de treball i retribucions seran de jornada completa de treball dels funcionaris d’aquesta corporació.
L'aspirant que superi el procés selectiu i que, per tant, sigui nomenat educador/a social desenvoluparà les funcions pròpies del lloc de treball amb caràcter interí fins que la plaça sigui coberta per personal fix, o fins que concorrin altres causes de cessament previstes a la normativa que li és aplicable.
Aquestes funcions estan recollides al Reglament d'organització i funcionament del departament de Serveis Socials aprovat al Ple de 7 d'abril de 1994 i publicat al BOIB núm. 52 de 28 d'abril de 1994.
Característiques del lloc de treball:
Escala: Administració especial
Subescala: tècnica
Denominació: educador/a social
Grup: A
Subgrup: A2
Complement de destí: 24
Complement específic (14 mesos): 7.411,01 euros
Nombre de places: 1
Sistema de selecció: concurs oposició
SEGONA. CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Ésser espanyol/a o tenir la nacionalitat d’algun dels restants estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats als qual sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la disposició addicional única de la Llei 17/1993, de 23 de desembre, i l’RD 543/2001, de 18 de maig, o estranger/a resident a Espanya, d’acord amb l’establert a la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers en Espanya i la seva integració social.
b) Haver complert els divuit anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, ambdues referides al dia en què finalitzi el termini de presentació d’instàncies.
c) Estar en possessió del títol de diplomat/ada i/o graduat/ada en Educació Social o estar en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, o bé estar habilitat/ada d'acord amb la disposició transitòria tercera, supòsit B, de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d'Educadores i Educadors de les Illes Balears. En el cas de titulacions expedides a l'estranger s'ha d'aportar la corresponent documentació que n’acrediti l'homologació oficial. L’habilitació com a educador/a social s’ha d’acreditar mitjançant l’aportació de la còpia acarada del títol de concessió de l’habilitació, expedida pel Col·legi Professional d’Educadors Socials corresponent.
d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
e) No haver estat separat/ada ni acomiadat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l’exercici de les funcions públiques.
f) No estar sotmès/esa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes en la legislació local.
g) Acreditar documentalment el coneixement de llengua catalana mitjançant l’aportació de fotocòpia del certificat de nivell B2 de català de la Direcció General de Política Lingüística, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s’haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, prevista a la fase d’oposició.
h) Prèviament a l'acte de la presa de possessió, la persona interessada haurà d'acreditar la seva col·legiació professional vigent en el Col·legi d’Educadors Socials i fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats als apartats e) i f).
i) Igualment, haurà d'aportar el certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual.
TERCERA. PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta com a annex II a les presentes bases, en el Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al Registre General, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització del termini de la presentació de les sol·licituds mitjançant enviament del justificant de presentació a l’adreça electrònica secretaria@ajinca.net posant a l'assumpte "RH2018/00084. Educador/a social. Justificant instància".
El termini de presentació d’instàncies serà de quinze (15) dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
La convocatòria s’anunciarà en els llocs habituals, a la pàgina web de l’Ajuntament d’Inca i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma.
Per ésser admeses i prendre part en aquest procés selectiu les persones aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, i aportar fotocòpia de l’anvers i el revers de la titulació universitària exigida, i del DNI o document oficial d’identificació.
Juntament amb la instància, les persones aspirants que no vulguin practicar la prova de català també hauran de presentar fotocòpia del certificat de nivell B2 de català a què es fa referència en aquestes bases.
L’acreditació dels diferents mèrits que hagin de ser valorats a la fase de concurs hauran de ser presentats per aquelles persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició en el termini de tres (3) dies hàbils a comptar des del següent al de la publicació, a la pàgina web de l’Ajuntament, del llistat dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició. En cap cas es tendran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies. Les persones aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases en què es recullin, ordenadament i valorats, els mèrits al·legats (annex III).
No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, ja siguin tant els presentats com a requisits per participar en el procés selectiu com aquells que s’aportin com a mèrits una vegada superada la fase d'oposició; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com de les dades que figuren en la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Inca puguin requerir les persones aspirants perquè acreditin la veracitat de les circumstàncies i els documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.
QUARTA. ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Expirat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució aprovant la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament; es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes, i seran esmenats els errors.
Aquestes reclamacions, si n’hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Elevada a definitiva la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, el batle president determinarà la data de l'inici del primer exercici, així com el lloc i l'hora de la seva celebració. Les persones aspirants s'hauran de presentar el dia assenyalat i amb el DNI. Aquesta llista, juntament amb la data d’inici del primer exercici, es publicaran a la pàgina web de l’Ajuntament.
CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador es constituirà amb un president/a i quatre vocals funcionaris/àries.
Actuarà com a secretària del tribunal la Sra. Francisca Morey Quetglas o funcionari/ària en qui delegui.
El tribunal qualificador queda autoritzat per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir i adoptar els acords precisos per al bon funcionament de la convocatòria en tot el que no s’hagi previst a les presents bases.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.
Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se de formar-ne part i d’intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l’article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l’autoritat competent.
- Assessors tècnics i col·laboradors, que actuaran amb veu, però sense vot:
Sra. Margalida Adrover Cabrera, normalitzadora lingüística de l'Ajuntament d'Inca. Serà assessora del tribunal per a la realització de la prova de coneixements de llengua catalana.
Sra. Maria Antònia Ros Mulet, tècnica d'Administració general interina de l'Ajuntament d'Inca. Serà col·laboradora en la tramitació del procés selectiu.
La Junta de Personal podrà designar un representant sindical per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
SISENA. ORDRE D'ACTUACIÓ DELS ASPIRANTS
En el cas que s’hagin d’organitzar torns per dur a terme els exercici, l'ordre d'actuació de les persones aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic que serà efectuat immediatament abans de començar els exercicis.
SETENA. CALENDARI DELS EXERCICIS
Els exercicis d'aquest procés selectiu es realitzaran a partir del mes de setembre de 2018.
Entre el final d’un exercici i el començament del següent hauran de transcórrer, almanco, 72 hores, sense excedir de vint (20) dies hàbils.
VUITENA. FASE DE L’OPOSICIÓ
Aquest procediment selectiu constarà de TRES exercicis que s’especifiquen a continuació.
Les persones aspirants seran convocades en crida única, mitjançant la publicació dels anuncis de celebració dels exercicis a la pàgina web de l'Ajuntament. Seran excloses del procés selectiu les que no hi compareguin.
Primer exercici. Coneixements del nivell de català.
De caràcter obligatori i eliminatori.
Aquest exercici consistirà en la realització d’una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2.
La prova s'organitza en quatre àrees, que avaluen les habilitats següents:
ÀREA 1 Comprensió oral i comprensió lectora
ÀREA 2 Domini pràctic del sistema lingüístic
ÀREA 3 Expressió escrita
ÀREA 4 Expressió oral
ÀREA 1
S'avalua amb preguntes elaborades a partir d'un text oral/escrit. L'examinand ha de:
· Marcar amb una creu la resposta correcta d'entre 3 o 4 opcions.
· Marcar amb una creu si els enunciats són vertaders o falsos.
· Ordenar correctament els paràgrafs d'un text.
ÀREA 2
L'examinand ha de:
· Contestar preguntes tipus test marcant amb una creu la resposta correcta d'entre 3 o 4 opcions.
ÀREA 3
L'examinand ha de:
· Completar/redactar textos de caràcter formal/informal no gaire complicats: circular, instància, correu electrònic...
ÀREA 4
· Intervenció oral sobre un tema.
El temps assignat per a aquesta prova és de 60 minuts.
Segon exercici. Qüestionari tipus test.
De caràcter obligatori i eliminatori.
Consistirà a respondre per escrit un qüestionari tipus test de 50 preguntes més cinc preguntes de reserva amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, referides al temari que figura com a annex I. Les persones aspirants marcaran les contestacions en els corresponents fulls d’examen.
En cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecta com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, es tendran en consideració les preguntes de reserva. S'escolliran les preguntes de reserva en l'ordre de prelació en què es trobin en el propi exercici.
El temps per desenvolupar aquesta prova serà de 75 minuts.
Tercer exercici. Prova de caràcter teòric i pràctic.
De caràcter obligatori i eliminatori.
Consistirà a resoldre un supòsit pràctic fixat pel tribunal i relacionat amb les funcions de la plaça que es convoca i amb les matèries que figuren a l'annex I.
Aquest supòsit serà determinat pel tribunal immediatament abans de començar l'exercici. Durant la seva realització, les persones aspirants podran aportar tot tipus de bibliografia en suport paper, llevat d'aquella que figuri comentada o la que contingui solucions de casos pràctics o formularis. El tribunal podrà retirar a les persones opositores els esmentats textos quan consideri que no reuneixen les característiques de textos de normativa legal.
El temps per desenvolupar l’exercici serà de 90 minuts.
NOVENA. QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS
Primer exercici. Coneixements del nivell de català.
Aquest exercici es qualificarà d’apte o no apte, i seran eliminades aquelles persones aspirants que obtenguin la qualificació de no apte.
Segon exercici. Qüestionari tipus test.
Serà qualificat fins amb un màxim de 30 punts, i seran eliminades les persones opositores que no n’assoleixin un mínim de 15.
El criteri de correcció serà el següent: cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0.60 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Tercer exercici. Prova de caràcter teòric i pràctic.
Serà qualificat fins a un màxim de 30 punts, i seran eliminades les persones opositores que no n’assoleixin un mínim de 15. El nombre de punts que podran ser atorgats per cada membre del tribunal en aquest exercici serà de 0 a 15. La qualificació s'adoptarà sumant les puntuacions atorgades pels distints membres del tribunal i dividint el total pel nombre de membres existents en aquell, i el quocient serà la qualificació definitiva.
En aquest exercici el tribunal valorarà la capacitat de raciocini, el grau de coneixements i l'adequada interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, la sistemàtica de plantejament i l'adequada formulació de conclusions.
Quan entre les puntuacions atorgades pels membres del tribunal existís, entre dues o més d'elles, una diferència de tres o més enters, en seran automàticament excloses dues, les qualificacions màxima i mínima, i se’n detraurà la puntuació mitjana a través de les qualificacions restants.
Conclosos cada un dels exercicis, el tribunal farà pública a la pàgina web de l’Ajuntament la relació d’aspirants que hagin superat el mínim establert per a l'exercici, amb indicació de la qualificació obtinguda. Totes les persones opositores disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de cada exercici, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
La qualificació definitiva de l’oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en el segon i el tercer exercici.
El llistat de les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició junt amb la qualificació definitiva que hagi obtingut cada una s’exposarà a la pàgina web de l’Ajuntament el mateix dia que s’acordi la qualificació del darrer exercici.
Dins els tres (3) dies hàbils següents a aquesta publicació les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició han de presentar els mèrits que s’hagin de valorar a la fase de concurs (annex III)
DESENA. FASE DE CONCURS
La puntuació màxima que el tribunal podrà concedir a la fase de concurs a cada una de les persones aspirants i per tots els mèrits que acrediti serà de 40 punts.
Els mèrits a valorar són els següents:
A. Experiència professional. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 20 punts.
a) Serveis prestats a qualsevol Administració pública, els seus organismes autònoms i empreses d’ella dependents en la categoria equivalent a la plaça que es convoca; 0.10 punts per mes complet treballat a jornada completa amb un màxim de 10 punts.
b) Serveis prestats per compte propi o per compte d'altri, en altres centres o empreses, en la categoria equivalent a la plaça que es convoca; 0.08 punts per mes complet treballat a jornada completa amb un màxim de 8 punts.
El mèrit s’ha d’acreditar de la següent manera:
- Serveis prestats en Administració pública: mitjançant la presentació del corresponent certificat de serveis prestats en el qual constin categoria, temps treballat, tipus de jornada, vinculació amb l’Administració, organismes autònoms i empreses públiques d’ella dependents, així com les tasques desenvolupades. Junt amb aquest certificat també s'haurà d'aportar un informe de vida laboral expedit per la TGSS.
- Serveis prestats en empresa privada: mitjançant presentació del contracte de treball o certificat d’empresa, amb indicació de la dada d’alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions realitzades. Excepcionalment, pel cas d’extinció de l’empresa a la qual es varen prestar els serveis, s’han d’aportar els documents originals o fotocòpies que justifiquin les dades indicades anteriorment. Junt amb aquesta documentació també s'haurà d'aportar un informe de vida laboral expedit per la TGSS.
- En l'exercici de la professió; mitjançant certificat d’alta i baixa de l’impost d’activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l’activitat, i en el seu cas la llicència fiscal per a períodes anteriors al dia 1 de gener de 1992. Junt amb aquest certificat també s'haurà d'aportar informe de vida laboral expedit per la TGSS.
En el supòsit que l’aspirant acrediti serveis en els dos apartats anteriors en el mateix període de temps, únicament es valorarà el que suposi major puntuació.
B. Formació. Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 19 punts.
a) Per titulacions acadèmiques diferents a l’exigida i relacionades amb les funcions pròpies del lloc de feina a proveir (inclosos els cursos de postgrau), el caràcter oficial o l’equivalència de les quals hagi reconegut i hagi establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.
¯ Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
¯ Per cada títol propi de grau: 3 punts.
¯ Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0.050 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre), o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0.125 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0.050 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es valorarà.
b) Assistència a cursos d’especialització organitzats per centres oficials o reconeguts, directament relacionats amb la plaça que es convoca, d’una durada igual o superior a 10 hores, d’acord amb el següent barem:
- Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0.04 punts per cada 10 hores o 0.1 punts per crèdit ECTS.
- Quan els certificats dels cursos acreditin assistència, es valoraran a raó de 0.02 punts per cada 10 hores o 0.05 punts per crèdit ECTS.
- Els cursos impartits es valoraran amb 0,08 punts per cada 10 hores o 0.2 punts per crèdit ECTS, amb un límit de 0.8 punts per curs.
La fracció es valorarà proporcionalment.
Quant a la valoració dels mèrits anteriors, a) i b), aquests s’acreditaran documentalment mitjançant fotocòpia de l'anvers i el revers del corresponent títol expedit pel centre o institució oficialment reconeguda que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i les matèries tractades.
- En el cas que els cursos versin sobre les mateixes matèries, només es valorarà el curs de màxima puntuació.
- Un mateix mèrit només es podrà valorar en aquell apartat en què obtingui major puntuació.
- La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
C. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana. Aquest apartat es valorarà fins a un màxim d'1 punt.
Només es valoraran les certificacions expedides pel Govern de les Illes Balears o títol, diploma o certificat equivalent segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Nivell de domini funcional efectiu C1: 0.80
Nivell de domini C2: 1.00
Nivell de llenguatge administratiu LA: 0.50
En el cas que l’aspirant acrediti estar en possessió dels nivells LA i C1 o dels nivells LA i C2, les puntuacions se sumaran.
El tribunal podrà demanar a les persones interessades els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veritat dels mèrits aportats.
ONZENA. RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT
Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal procedirà a fer pública la relació d’aprovats, el nombre dels quals no podrà ultrapassar el de places convocades, i elevarà la dita relació juntament amb l’acta de la sessió al Sr. Batle president perquè formuli el nomenament pertinent.
Les persones aspirants proposades aportaran davant la Secretaria General d’aquesta corporació, dins del termini de tres (3) dies naturals a comptar des del que es faci pública la relació d’aprovats, els originals o fotocòpies de tots aquells documents presentats durant tot el procés selectiu acreditatius de reunir els requisits exigits a la base segona i d'estar en possessió dels mèrits al·legats. Aquelles que dins del termini assenyalat no presentin la documentació no podran prendre possessió, i restaran anul·lades totes les seves actuacions.
Presentada la documentació, es procedirà al nomenament de l’aspirant, qui en el termini de cinc (5) dies, a comptar des de la comunicació del nomenament, haurà de prendre possessió del seu càrrec.
DOTZENA. ELABORACIÓ DEL BORSÍ
Finalitzada la selecció, el tribunal qualificador elaborarà la relació d’aspirants que hagin superat tots els exercicis de la fase d’oposició i que no hagin estat nomenats segons allò disposat a la base novena. Aquests aspirants passaran a formar part del borsí d'educador/a social.
La relació d'aprovats i l'ordre de prelació del borsí es faran públics a la pàgina web de la corporació.
L’ordre de prelació es determinarà per la puntuació obtinguda en la qualificació definitiva (suma de la qualificació obtinguda a la fase d'oposició i la fase de concurs) i s'ordenarà de major a menor puntuació obtinguda; amb aquest ordre passaran a integrar el borsí d'educador/a social.
En cas que es produeixi empat en la puntuació de les persones integrants dels borsins, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els següents criteris:
1. Quit hagi obtingut més puntuació a la fase d'oposició.
2. Qui tengui la nota més alta al tercer exercici.
3. Qui tengui la nota més alta al segon exercici.
4. Si l'empat persisteix, es realitzarà un sorteig.
Produïda la situació especificada a la base primera, es comunicarà a la persona a qui correspongui, segons l’ordre de prelació en què figuri en el borsí, el lloc i el termini en què s’ha d’incorporar.
Les persones que hi renunciïn de manera expressa o tàcita passaran a ocupar el darrer lloc en l'ordre de prelació del borsí per al qual hagin estat cridades, amb excepció que al·leguin dins el termini de dos (2) dies hàbils, a comptar des de la comunicació de l’oferta, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, la qual hauran de justificar documentalment dins els tres (3) dies naturals següents:
- Estar en període d’embaràs, maternitat o paternitat, d’adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a la cura de fills i filles.
- Estar prestant serveis com a personal funcionari o laboral dins l’Ajuntament d’Inca o els seus organismes autònoms, o a qualsevol altra administració pública.
- Estar prestant serveis per compte d’altri o propi en una empresa privada, o estar donat/ada d'alta com a autònom/a a la Seguretat Social.
- Trobar-se en situació d’incapacitat temporal.
- Causes de força major, degudament justificades i apreciades pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
Les persones aspirants que acreditin aquests supòsits d’excepcionalitat quedaran en la situació de no disponibles i estaran obligades a comunicar i a justificar la finalització d’aquestes situacions en el termini de deu (10) dies hàbils des que es produeixin.
Si l’aspirant al qual s’ofereix cobrir una vacant hi renuncia de manera tàcita o expressa, o no s’incorpora en el termini que li hagi indicat l’Ajuntament, es comunicarà l’oferta al següent aspirant segons l’ordre de prelació fixat.
La persona integrant del borsí, prèviament a ésser nomenada, haurà de justificar documentalment els requisits assenyalats a la base segona.
Aquella persona aspirant que estigui ocupant el lloc d'educador/a social procedent d’aquest borsí i presenti renúncia al dit lloc de feina serà exclosa del borsí, amb excepció de casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal o pels serveis jurídics municipals.
Amb excepció d'allò disposat en el paràgraf anterior, aquella persona aspirant que, ocupant una plaça d'educador/a social procedent d’aquest borsí, cessi en el seu lloc de treball passarà a incorporar-se novament en el borsí en el lloc que li correspongui segons la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar el borsí, sempre que en aquells moments sigui vigent.
Aquest borsí serà vigent fins a la creació d'un nou borsí d'educador(a social.
TRETZENA. EXCLUSIÓ DELS BORSINS
Són causa d'exclusió dels borsins les circumstàncies següents:
a) El fet de no reunir els requisits establerts a la base segona.
b) El fet de no superar el període de prova en contractes laborals.
c) Acomiadament laboral per causes disciplinàries.
d) Revocació disciplinària del nomenament de funcionari interí.
e) El fet de ser sancionat/ada com a conseqüència d'un expedient disciplinari. L'exclusió per aquest motiu és vigent durant el termini d'un any des de la imposició de la sanció per faltes lleus, i per faltes greus i molt greus l'exclusió és definitiva.
f) Rescissió del contracte de treball o del nomenament, per iniciativa de l'aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de treball dins del propi Ajuntament o a una altra administració.
g) Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.
h) Renúncia voluntària formalitzada per escrit.
i) Qualsevol altra causa prevista legalment i/o considerada ajustada a dret, amb expedient previ contradictori.
CATORZENA. En tot allò no previst a les presents bases seran d’aplicació les bases generals vigents que regeixen les oposicions lliures, els concursos i els concursos oposicions de l’oferta d’ocupació pública municipal, i la resta de normativa aplicable.
ANNEX I
TEMARI
1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals de la ciutadania.
2. Estatut d’autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Competències de les administracions públiques de les Illes Balears en matèria de serveis socials.
3. L’Administració pública a l’ordenament espanyol. Administració de l’Estat. Administracions autònomes. Administració local, institucional i corporativa.
4. El procediment administratiu comú. Principis generals. Fases. L'expedient administratiu. Còmput de terminis. Motivació i notificació. Recursos administratius.
5. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Capacitat d'obrar davant les administracions públiques. Concepte de "persona interessada". Representació. Pluralitat d'interessats. Identificació. Els drets de la ciutadania en les seves relacions amb les administracions públiques. Drets d'accés a arxius i registres públics.
6. El personal al servei de les entitats locals; concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats: especial referència al Reial decret 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
7. La normativa vigent de prevenció de riscs laborals: àmbit d’aplicació. Principis de l’acció preventiva. Obligacions del personal en matèria de prevenció de riscs.
8. La bona administració orientada al bé comú. La dimensió ètica del personal al servei de l'Administració pública. Codis de bon govern.
9. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears. Estructura dels serveis socials en les Illes Balears.
10. Les funcions de l'educador/a en els serveis socials comunitaris bàsics.
11. L'àmbit d'intervenció de l'educador/a social.
12. El treball en equip interprofessional. La metodologia específica de treball en equip.
13. La intervenció en famílies des dels equips municipals de serveis socials comunitaris bàsics.
14. La detecció, investigació i avaluació de situacions de risc i/o desemparament de les persones menors d'edat des dels serveis socials comunitaris bàsics.
15. Els factors familiars de risc i de protecció davant les conductes problema.
16. L'absentisme escolar: incidència, abordatge i prevenció.
17. Els plans municipals de les drogodependències i altres addiccions.
18. Les tècniques i els programes d'intervenció socioeducativa en els problemes de conducta.
19. Les tècniques de dinamització de grups.
20. La interculturalitat. Immigració. Situacions administratives de la persona immigrada. Situació social.
21. La coordinació i la gestió dels serveis socials: conceptes, criteris, tècniques i instruments. Els informes. El treball en xarxa.
22. El procés educatiu. La relació educativa i la seva especialitat referida a la diversitat. El grup com a marc i context educatiu. Els models assistencials i socioeducatius.
23. Estructura del sistema educatiu. Etapes i cicles. Recursos del sistema educatiu per a les necessitats de l'alumnat.
24. Noves tecnologies i xarxes socials: mobbing, bullying i noves formes de violència.
25. Les tècniques de dinamització de grups. La seva aplicació i avaluació.
26. La mediació com a eina socioeducativa.
27. El codi deontològic de l’educador/a social. Els principis deontològics de la intervenció de l’educador/a social.
28. La legislació actual de les persones menors d'edat.
29. El procés d’inadaptació social. Principals teories explicatives. La inadaptació en relació amb el medi social. Les persones menors d'edat al sistema de protecció i de reforma.
30. La prevenció i la reinserció social de la delinqüència. El paper de l’educador/a social.
31. El procés de socialització. Els principals i més significatius factors que defineixen el procés de socialització. Etapes d’aquest procés. Diferenciació entre processos socialitzadors i processos educatius.
32. Tipus de prevenció del maltractament de les persones menors d’edat: prevenció primària, secundària i terciària.
33. Necessitats bàsiques de la infància i l'adolescència. Factors socials que generen situacions de dificultat social.
34. Tipus de situacions de maltractament i nivells de gravetat. Intervenció educativa de l’educador/a social en famílies amb dificultats de desprotecció. Principals tractaments.
35. La intervenció en crisi: models, tècniques i paper del professional com a element de contenció en la crisi. La crisi com a oportunitat de canvi.
36. Col·lectius vulnerables envers el mercat laboral: concepte i tipologies. Factors de vulnerabilitat que caracteritzen aquests col·lectius i les seves possibilitats d’inserció laboral.
37. La incapacitat legal de les persones majors d'edat. Les fundacions tutelars.
38. La inserció laboral de les persones amb discapacitat: el treball amb suport. Característiques que defineixen aquest model. El treball amb suport a Mallorca: evolució i actualitat. Agents implicats i entitats que hi intervenen.
39. Recursos formatius per a les persones joves en risc d’exclusió social a Mallorca. Intervenció de l’educador/a social.
40. La malaltia mental i els trastorns mentals en les persones menors d'edat. Recursos existents a Mallorca. Intervenció de l'educador/a social.
ANNEX II
MODEL D’INSTÀNCIA
Sr./Sra. ................... major d’edat, amb DNI número ........................ i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon..................... i adreça de correu electrònic....................................
EXPÒS:
1. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la cobertura interina d'una plaça de personal funcionari, categoria d'educador/a social i la creació d'un borsí d’aquesta categoria.
2. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.
3. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport la següent documentació exigida en aquestes bases:
-
-
-
Inca, de de
(Signatura de la persona interessada)
SR. BATLE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT D’INCA.
ANNEX III
MODEL D’INSTÀNCIA
Sr./Sra. ................... major d’edat, amb DNI número ................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon..................... i adreça de correu electrònic....................................
EXPÒS:
1. Que, havent superat la fase d'oposició del procés selectiu per cobrir de manera interina una plaça de personal funcionari, categoria educador/a social, i la creació d'un borsí d’aquesta categoria, present fotocòpia dels següents mèrits perquè siguin valorats a la fase de concurs:
| Mèrit |
Valoració |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present.
Per tot allò exposat,
SOL·LICIT:
La valoració dels mèrits acreditats segons allò disposat a les bases que regeixen aquest procés selectiu.
Inca, de de
(Signatura de la persona interessada)
SR. BATLE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT D’INCA.