Secció I. Disposicions generals
CONSORCI DE RESIDUS URBANS I ENERGIA DE MENORCA
Núm. 7759
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament del servei públic de gestió de la xarxa de deixalleries de Menorca
Versió PDF
Publicat el pertinent anunci en el BOIB núm. 67 de data 31 de maig de 2018, i transcorregut el termini de 30 dies hàbils, legalment establert, sense que s’hagi presentat cap tipus de reclamació.
Transcorregut el termini de 15 dies hàbils des de la recepció de la comunicació de l’acord d’aprovació per part del Govern de les Illes Balears, el Consell Insular de Menorca i la Delegació del Govern, establert en l’article 111 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Regim Local de les Illes Balears.
De conformitat amb l’art. 102.d de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Regim Local de les Illes Balears, es considera definitivament aprovat l’expedient de modificació, i en conseqüència es procedeix a la publicació del text integra del Reglament.
ANNEX
REGLAMENT DEL SERVEI PÚBLIC DE GESTIÓ DE LA XARXA DE DEIXALLERIES DE MENORCA
1.1. Objecte, naturalesa i titularitat del servei. Competències administratives
1.1.1. El present Reglament té com a objecte regular el règim jurídic de la prestació del Servei Públic de gestió de la xarxa de deixalleries de Menorca que es prestarà per part del Consorci de Residus i Energia de Menorca, mitjançant qualsevol de les formes de gestió directe o indirecta previstes en la legislació de règim local.
El Servei Públic de gestió de la xarxa de deixalleries de Menorca és un servei públic de caràcter supramunicipal i de titularitat del Consorci de Residus i Energia de Menorca, que és competent per a la seva prestació d'acord amb el que estableix l'article 3 dels seus Estatuts.
1.1.2 Així mateix, és objecte d’aquest reglament l’establiment de les condicions generals d’ús de la Xarxa de Deixalleries, a fi d’aconseguir-ne el correcte funcionament com a centres receptors de residus domèstics valoritzables i de residus amb característiques de perillositat.
1.2. Concepte i finalitat de les deixalleries
Les deixalleries són instal·lacions públiques al servei del ciutadà i de les petites activitats de serveis, oficines i comerços, per poder aportar-hi els seus residus, separats selectivament, i garantir-ne així el reciclatge, o reduir-ne l’impacte negatiu en el medi ambient.
Les deixalleries tenen una capacitat limitada de gestió de residus a causa de les seves dimensions, per això es dóna prioritat a la recollida dels residus d’origen domèstic, ja que, d’acord amb l’actual normativa de residus, la persona titular d’una activitat que genera residus comercials o de serveis els ha de gestionar per si mateixa, d’acord amb les obligacions pròpies dels posseïdors o productors de residus.
No obstant això, en la mesura que ho permeti la capacitat d’emmagatzematge i gestió diferencial de cadascuna de les instal·lacions subjectes a aquest reglament, s’admetran també els residus d’origen comercial o de serveis (oficines, comerços, petits tallers, etc.) que puguin ser absorbits en cada moment per les respectives instal·lacions. Aquest servei s’ofereix a les esmentades activitats econòmiques sens perjudici de l’obligació, si escau, de disposar d’un gestor privat convenientment autoritzat d’acord amb la normativa vigent.
Tal com ja s’ha avançat, les deixalleries són instal·lacions de recepció, classificació i emmagatzematge per a la destinació separada dels residus cap als seus canals de tractament o recuperació.
Els objectius que han d’assolir les deixalleries són:
- Acceptar de manera selectiva els diferents residus urbans, per tal de permetre’n la valorització o, en cas que aquesta no sigui possible, la correcta gestió.
- Gestionar de manera correcta els residus domèstics amb característiques de perillositat.
- Col·laborar en la supressió dels abocaments incontrolats de residus urbans permetent l’aportació de residus de difícil deposició per als usuaris (com ara residus de construcció i demolició, voluminosos, residus perillosos d’origen domèstic).
1.3.1. Residus admissibles
Els usuaris de les deixalleries podran aportar, prèviament classificats, els residus següents:
a) Residus no perillosos
|
DEFINICIÓ USUARIS |
DEFINICIÓ CODI LER |
CODI LER |
|---|---|---|
|
Tòners i cartutxos d'impressió |
Residus de tòners d'impressió diferents dels especificats en el codi 08 03 17 |
08 03 18 |
|
Radiografies |
Pel·lícules i paper fotogràfic que contenen plata o compostos de plata |
09 01 07 |
|
Residus de construcció i demolició |
Mescles de formigó, maons, teules i materials ceràmics diferents de les especificades en el codi 17 01 06 |
17 01 07 |
|
FORM |
Residus biodegradables de cuines i restaurants |
20 01 08 |
|
Tèxtils |
Roba |
20 01 10 |
|
Teixits |
20 01 11 |
|
|
Olis vegetals usats |
Olis i greixos comestibles |
20 01 25 |
|
Pots amb contingut de vernissos, pintures i dissolvents |
Pintures, tintes, adhesius i resines diferents dels especificats en el codi 20 01 27 |
20 01 28 |
|
Bateries |
Bateries i acumuladors diferents al codi 20 01 33 |
20 01 34 |
|
Fusta |
Fusta diferent de l'especificada en el codi 20 01 37 |
20 01 38 |
|
Plàstics |
Plàstics |
20 01 39 |
|
Ferralla i metalls |
Metalls |
20 01 40 |
|
Altres fraccions domèstiques |
Altres fraccions no especificades en una altra categoria |
20 01 99 |
|
Restes de poda |
Residus biodegradables de parcs i jardins |
20 02 01 |
|
Residus voluminosos |
Residus voluminosos |
20 03 07 |
|
Voluminosos recuperables |
Voluminosos recuperables |
20 03 07 |
b) Residus perillosos
|
DEFINICIÓ USUARIS |
DEFINICIÓ CODI LER |
CODI LER |
|---|---|---|
|
Tòners i cartutxos d’impressió |
Residus de tòners d'impressió que contenen substàncies perilloses |
08 03 17* |
|
Pots buits de vernissos, pintures i dissolvents |
Envasos que contenen restes de substàncies perilloses o estan contaminats per elles |
15 01 10* |
|
Olis minerals usats |
Olis i greixos diferents dels especificats en el codi 20 01 25 |
20 01 26* |
|
Pots amb contingut de vernissos, pintures i dissolvents |
Pintures, tintes, adhesius i resines que contenen substàncies perilloses |
20 01 27* |
|
Bateries |
Bateries i acumuladors especificats en els codis 16 06 01, 16 06 02 o 16 06 03 i bateries i acumuladors sense classificar que contenen aquestes bateries |
20 01 33* |
|
Fusta |
Fusta que conté substàncies perilloses |
20 01 37* |
|
Amiant |
Materials de construcció que contenen amiant |
17 06 05* |
|
Fitosanitaris inorgànics |
Productes fitosanitaris inorgànics, conservants de la fusta i altres biocides |
06 13 01* |
Els residus classificats i descrits en l'apartat 1.3.1 s’entendran modificats en funció del que estableixi la normativa sectorial i les autoritzacions corresponents vigents en cada moment
1.3.2. Residus no admissibles
- Escombraries domèstiques o materials barrejats destinats al rebuig
- Residus industrials
- Restes anatòmiques o infeccioses procedents d’hospitals, clíniques, farmàcies o veterinaris
- Deixalles o excrements produïts a escorxadors, laboratoris, casernes, parcs urbans o altres establiments similars, tant públics com privats
- Restes d’animals morts
- Productes procedents de decomís
- Residus radioactius
- Residus d’activitats mineres o extractives
- Residus ramaders o agrícoles en grans quantitats
- Residus explosius i/o altament inflamables
- Qualsevol altre residu qualificat com a perillós per l’ordenament jurídic vigent en cada moment
Segons la normativa sectorial vigent i les característiques de la instal·lació, es podran ampliar o reduir el nombre de residus classificats com a no admissibles.
L’àmbit d’aplicació del present reglament comprèn la totalitat dels municipis de l'illa de Menorca.
Per a la prestació del servei el Consorci disposarà de les instal·lacions fixes assenyalades en l'apartat 1.5 següent, així com de les instal·lacions mòbils de què pugui disposar, ja sigui mitjançant la seva adquisició o altres formes previstes en la normativa contractual.
1.5.1. Instal·lacions fixes existents:
|
MUNICIPI |
POLÍGON |
PARCEL·LA |
ADREÇA |
|---|---|---|---|
|
Ciutadella |
33921 |
01, 02, 03 |
C/ Impressors, 2-6 (POICI) |
|
Ferreries |
73705 |
01 |
Parcel·la 10C (POIFE) |
|
Es Migjorn Gran |
4 |
43 |
Camí des Cementeri, km 1,5 (Lloc de Binicodró) |
|
Es Mercadal |
15 |
07 |
Carretera des Migjorn, km 0,5 (Lloc de ses Costes) |
|
Alaior |
22 |
135 |
C/ de ses Penyes, 2
|
|
Maó |
13 |
45 |
Carretera General-Aeroport, km 0,5 (Lloc de Son Cardona Nou) |
|
Sant Lluís |
11 |
47, 20 |
Polígon Industrial Sant Lluís (Lloc Biniarroca) |
1.5.2. Instal·lacions mòbils:
La ubicació i l'àmbit temporal de prestació del servei per mitjà de les deixalleries o instal·lacions mòbils s'establirà en el corresponent calendari que s'haurà d'aprovar mitjançant acord de la Junta de Govern del Consorci.
L’horari i dies d’obertura de les deixalleries serà l’establert pel Consorci tenint en compte les necessitats que consideri cada ajuntament.
Aquests horaris i dies d’obertura podran ser modificats per part del Consorci amb la sol·licitud i/o informe previ de l’ajuntament corresponent amb la finalitat d’adaptar-se a les necessitats dels usuaris i millorar el servei.
És obligació del concessionari la col·locació i manteniment d’un rètol, de dimensions i ubicació ben visibles, en el qual s’informi públicament d’aquest horari d’atenció als usuaris.
Poden utilitzar les deixalleries:
- Les persones físiques o jurídiques i les comunitats de béns que s’hagin donat d’alta prèviament com a usuaris del servei seguint el procediment establert per a aquest efecte.
- Els Ajuntaments que conformen el Consorci de Residus i Energia de Menorca que, a través dels seus serveis municipals, s’hagin donat d’alta prèviament com a usuaris de les deixalleries seguint el procediment establert a l’apartat 4.2. d'aquest reglament i amb independència de disposar o no d'instal·lació fixa operativa en el seu terme municipal.
Amb caràcter general, el servei de deixalleria serà gratuït per als usuaris particulars. Amb independència de l’anterior, es podrà establir l’obligació de pagar contraprestacions per a determinades tipologies de residus, en funció de les quantitats aportades i/o les seves característiques de perillositat, amb l’objecte de reduir el finançament del cost del servei per part de l’administració.
El Consorci establirà, mitjançant l'aprovació del seu pressupost general anual, el cost del servei insularitzat que haurà de suportar cadascun dels Ajuntaments integrants del Consorci.
2.3. Recepció i disposició dels residus
Quan s’accedeixi a la deixalleria, l’usuari s’haurà d’adreçar a l’oficina de control per identificar-se, mitjançant targeta identificativa, a l’encarregat, i mostrar el tipus i quantitat de residus aportat.
El mateix usuari haurà de dipositar els residus en els contenidors específics, llevat dels residus urbans amb característiques de perillositat, que hauran de ser lliurats a l’operari, que els dipositarà a la zona d’emmagatzematge habilitada per a aquest efecte, prenent les adequades mesures de seguretat personal, de les instal·lacions, i del medi ambient.
L’operari haurà d’informar els usuaris sobre els tipus de residus que s’admeten i la seva disposició:
|
RESIDUS ADMESOS |
DISPOSICIÓ |
|---|---|
|
Tóners i cartutxos d’impressió |
S’emmagatzemaran en un espai tancat i sec, en un contenidor específic. |
|
Radiografies |
S’emmagatzemaran en un espai tancat i sec, en un contenidor específic. |
|
Pneumàtics |
Se n’haurà de fer la recepció amb la llanta separada del pneumàtic. |
|
Piles |
Es dipositaran de manera separada les piles tipus botó de les piles tipus bastó. Es dipositaran sota cobert i en contenidors adequats per romandre a l’exterior. |
|
Residus de construcció i demolició |
L’usuari els haurà d’abocar nets d’altres tipus de residus com fustes, ferros, cables, etc. |
|
Amiant |
D’acord amb la normativa de seguretat i salut aplicable als treballs amb risc d’exposició a l’amiant, s’exposen dues opcions per a l’acceptació de residus amb possible contingut d’amiant a les deixalleries: - Opció 1: acceptació dels residus sense la manipulació directa per part dels operaris de les instal·lacions. En aquest cas l’operador haurà de facilitar i donar instruccions als usuaris per a què ells mateixos puguin empaquetar prèviament al seu dipòsit (plàstic de, com a mínim, 400 galgues o contenidors flexibles tipus big bag). - Opció 2: acceptació de residus per part dels treballadors de les deixalleries. En aquest cas s’hauran de complir les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicable als treballs en risc d’exposició a l’amiant establertes en el Reial Decret 396/2006, de 31 de març. |
|
FORM |
S’emmagatzemarà en contenidors específics i tapats. |
|
Paper i cartó |
L’usuari dipositarà les capses de cartó plegades per tal de reduir al màxim l’espai a ocupar i optimitzar-ne la gestió. |
|
Vidre |
L’usuari dipositarà els bòtils de vidre en el contenidor tipus iglú de color verd. El vidre armat i laminat se separarà adequadament per fer-ne la valorització de manera separada dels voluminosos. |
|
Envasos lleugers |
L’usuari dipositarà els envasos lleugers aixafats per tal de reduir al màxim l’espai a ocupar i optimitzar-ne la gestió. |
|
Roba i teixits |
L’usuari els dipositarà en el contenidor corresponent. |
|
Olis i greixos comestibles |
S’abocaran en el seu respectiu contenidor, procurant que no vessin i que no es barregin els diferents tipus d’oli. |
|
Pots buits de vernissos, pintures i dissolvents |
Els envasos que hagin contingut residus perillosos seran considerats com a tals i s’emmagatzemaran en una zona coberta. Hauran d’estar correctament etiquetats, indicant el material que han contingut, i se n’haurà de fer una classificació. |
|
Pots amb contingut de vernissos, pintures i dissolvents |
Es procurarà que les restes de vernissos, pintures i dissolvents no es barregin entre ells i s’informarà el públic del perill de barrejar-los. S’emmagatzemaran un cop identificats i etiquetats correctament en un lloc cobert, tancat i classificat en cubetes de seguretat. |
|
Bateries |
S’emmagatzemaran en contenidors aptes, resistents als àcids i tapats. Els contenidors s’ubicaran en un espai tancat, cobert i ventilat, amb sòl impermeable i recollida de vessaments. |
|
Equips elèctrics i electrònics |
Els equips elèctrics i electrònics potencialment reutilitzables se separaran de la resta. Per a la seva manipulació es prendran les mesures necessàries perquè no es trenquin. Tots ells s’hauran d’emmagatzemar en un espai cobert, que disposi d’una superfície impermeable i amb instal·lacions per a la recollida de vessaments. L’emmagatzematge es realitzarà en gàbies, contenidors o altres sistemes equivalents que permetin disposar-los separadament, almenys d’acord amb les fraccions que preveu la taula 1 del Reial decret 110/2015. |
|
Fusta |
Se separarà per a la seva valorització. Si es reben palets en bon estat, se separaran per al seu reciclatge en empreses especialitzades. |
|
Plàstics |
Se separaran per a la seva valorització. |
|
Metalls |
Se separaran per a la seva valorització. |
|
Restes de poda |
S’intentarà reduir el seu volum per optimitzar el seu transport. |
|
Voluminosos |
Els voluminosos potencialment reutilitzables se separaran de la resta. Per a la seva manipulació es prendran les mesures necessàries perquè no es trenquin. La resta de residus es desballestaran i se separaran els materials per al seu reciclatge. |
|
Tubs fluorescents i llums de vapor de mercuri |
L’usuari haurà de lliurar a l’operari els fluorescents, llums de vapor de mercuri, termòmetres, etc. sencers i sempre que sigui possible dins la funda de cartó corresponent. |
|
Olis minerals usats |
S’abocaran en el seu respectiu contenidor, procurant que no vessin i que no es barregin els diferents tipus d’oli. |
|
Frigorífics i electrodomèstics amb CFC |
La seva manipulació es farà prenent les mesures necessàries perquè no es trenqui el circuit de refrigeració i es col·locaran en posició vertical. Tots ells s’hauran d’emmagatzemar en un espai cobert, que disposi d’una superfície impermeable i amb instal·lacions per a la recollida de vessaments. |
|
Fitosanitaris inorgànics |
S’emmagatzemaran en contenidors específics i tapats. Els contenidors s’ubicaran en un espai tancat, cobert i ventilat, amb sòl impermeable i recollida de vessaments. |
|
Altres fraccions de residus d’origen domèstic no perillosos |
S’especificaran en contenidors específics i tapats. Els contenidors s’ubicaran en un espai tancat, cobert i ventilat, amb sòl impermeable i recollida de vessaments. |
Els residus recollits seran propietat del Consorci de Residus i Energia de Menorca.
Els usuaris de les deixalleries hauran de dipositar els residus als corresponents contenidors en funció de la seva tipologia a l’objecte de garantir el funcionament àgil i eficaç del servei.
La presència de l’operari en l’horari d’obertura al públic ha de garantir que qualsevol dubte que tengui l’usuari pugui ser atès ràpidament. En aquest sentit, l’operari informarà l’usuari a l’entrada de la deixalleria del funcionament general, del circuit que cal seguir a l’interior, de quins materials pot dipositar directament i de quins han de ser lliurats al mateix operari, així com de qualsevol consulta que pugui aparèixer.
La instal·lació disposarà d’una bústia de suggeriments que estarà a disposició dels usuaris. Totes les queixes, aclariments i suggeriments seran tinguts en compte, a la vegada que, si es fa necessari, el Consorci de Residus i Energia de Menorca es posarà en contacte amb l’usuari per solucionar el possible problema.
A l’entrada del recinte hi ha d’haver un cartell clar i ben visible en què s’indiqui l’horari d’atenció al públic. L’empresa concessionària de la gestió de les deixalleries garantirà en tot moment l’adequada informació dels tipus de residus que es poden dur a la deixalleria, de les contraprestacions econòmiques corresponents, si s’escau, i dels usuaris admesos en aquesta instal·lació, així com la informació corresponent al procediment per donar-se’n d’alta.
L’accés a la deixalleria i les operacions d’abocament dels residus dins dels contenidors específics, així com les maniobres dels vehicles, es faran sota la responsabilitat dels usuaris, els quals es faran càrrec dels possibles danys que puguin prendre en manipular de manera indeguda els residus, en ser traslladats i dipositats o si el conductor del vehicle fa qualsevol maniobra incorrecta. Per a qualsevol dificultat en aquestes tasques, l’usuari pot demanar ajut a l’encarregat, abans de procedir a conductes temeràries que puguin comportar algun risc.
- Entrar a la deixalleria per dipositar els residus dins l’horari establert.
- Ser informats i atesos per l’encarregat o l’operari de la deixalleria, de manera educada i amb actitud de col·laboració.
- Dipositar els residus admesos en les condicions establertes en aquest reglament.
- Poder consultar una còpia impresa del present reglament de la deixalleria i de les contraprestacions econòmiques vigents, a les mateixes instal·lacions de la deixalleria.
- Disposar d’un llibre de suggeriments i reclamacions.
- Endur-se un justificant dels residus aportats.
- Donar-se d’alta com a usuari de la deixalleria segons el procediment establert en l’article 4.2.
- Respectar les instal·lacions i el personal que hi treballa.
- Atendre les indicacions de l’encarregat i tenir cura en la manipulació dels residus i les maniobres del vehicle, per tal de no causar danys.
- Lliurar els residus domèstics amb característiques de perillositat adequadament identificats i separats a l’operari o encarregat per tal que els dipositi en el lloc adient.
- Col·locar els residus no perillosos en els contenidors corresponents, adequadament separats de manera selectiva.
- Abonar, si escau, les contraprestacions econòmiques corresponents, segons la tipologia i quantitat de residu lliurat.
4. GESTIÓ DELS RESIDUS I MANTENIMENT DE LES INSTAL·LACIONS
Es garantirà que al llarg de tot l’horari d’obertura al públic de la deixalleria hi hagi almenys una persona responsable de la instal·lació, que serà la que haurà de dur a terme les tasques de funcionament bàsic de la deixalleria. Aquestes tasques són, entre d’altres:
- La neteja, el manteniment i la conservació de la deixalleria i de les zones enjardinades.
- Obrir i tancar la deixalleria en les hores previstes.
- Atendre els usuaris amb amabilitat, cordialitat i eficàcia.
- Controlar l’entrada i sortida de materials.
- Garantir la correcta disposició dels materials en el lloc adequat i de la forma reglamentada.
- Comunicar al Consorci de Residus i Energia de Menorca qualsevol incidència, contratemps o anomalia que es produeixi.
- Impedir l’entrada a usuaris que no s’hagin donat d’alta com a tals.
- Impedir el dipòsit de materials no admesos.
- Impedir l’entrada als usuaris no admesos.
- Impedir l’entrada del públic al magatzem de residus domèstics amb característiques de perillositat.
- Vetllar per la seguretat d’usuaris i visitants.
- Informar amb l’antelació suficient per a la retirada de materials.
- Garantir que retiren els materials les persones, empreses i vehicles autoritzats.
- Emplenar diàriament mitjançant el programa informàtic els documents per al control de la gestió de la deixalleria.
- Fer les petites reparacions amb celeritat i eficàcia.
- Desballestar els voluminosos en les parts aprofitables i classificables.
- Donar el justificant als usuaris pels residus aportats.
Els operaris disposaran de material preventiu per poder realitzar la manipulació dels residus perillosos sense cap risc, com: ulleres de protecció, màscares, guants, etc.
Quan l’usuari empri per primer cop la deixalleria, haurà de facilitar les dades necessàries per a l’elaboració de la targeta identificativa com a usuari del servei, en la qual constarà el nom, número d’identificació fiscal i domicili.
L’operari encarregat de la deixalleria ha de portar un control diari de les entrades i sortides de material mitjançant programa informàtic unificat per a tota la Xarxa de Deixalleries de Menorca.
A l’esmentat programa informàtic s’haurà de fer constar, com a mínim, la informació següent:
- Control d’entrades: data, hora, nom, adreça, municipi, telèfon, tipus d’usuari, residus aportats i contraprestació econòmica que cal aplicar.
- Control de sortides: data, tipus de residu, quantitat, número d’albarà de lliurament, transportista, gestor autoritzat i tipus de tractament.
- Control de la gestió econòmica: període, despeses (data, concepte i quantitat) i ingressos (data, concepte i quantitat).
- Control de neteja i manteniment (data, operació realitzada i observacions).
A partir de les dades registrades, s’elaborarà un informe mensual que resumeixi la gestió de la deixalleria i permeti cercar millores en la seva gestió.
El personal de la deixalleria seleccionarà aquells materials que estiguin en bon estat i consideri que podran tornar a ser utilitzats.
Qualsevol procediment de reutilització que es vulgui aplicar a les deixalleries requerirà l’aprovació per part del Consorci de Residus i Energia de Menorca.
Constitueixen infraccions administrativa en relació amb les matèries que regula el present reglament els actes o omissions que contravenguin les normes que integren el seu contingut.
Constitueixen infraccions molt greus:
- L’entrega a la deixalleria de residus no admissibles, recollits en l’article 1.3.2 del present reglament.
Constitueixen infraccions greus les accions o omissions següents:
- La descàrrega de residus que presenten alguna de les circumstàncies que s’assenyala en l’article 1.3.2 del present reglament.
- La negativa a retirar i netejar els residus abocats inadequadament.
- L’incompliment de l’obligació de facilitar la informació sol·licitada a l’empresa concessionària de la deixalleria pel que fa a la naturalesa, quantitat o origen dels residus, o el subministrament de dades falses o fraudulentes.
- La circulació de vehicles a l’interior de la deixalleria a velocitats superiors a les indicades o, en qualsevol cas, que suposin un risc per a les persones, altres vehicles o elements de la mateixa deixalleria.
- L’obstrucció activa o passiva de l’exercici de les funcions de la inspecció, presa de mostres i supervisió.
Constitueixen infraccions lleus les accions o omissions següents:
- L’entrada a la deixalleria sense autorització.
- Contravenir les indicacions de l’empresa concessionària de la deixalleria.
Les infraccions d’aquest reglament seran sancionades d’acord amb l’escala següent:
- Infraccions molt greus: multa des de 1.500,01 fins a 3.000,00 euros i/o la prohibició si escau de l’ús de la instal·lació.
- Infraccions greus: multa des de 750,01 fins a 1.500,00 euros.
- Infraccions lleus: multa des de 300,00 fins a 750,00 euros.
En l’aplicació de les sancions es tindrà en compte l’existència d’intencionalitat o reiteració i la naturalesa dels perjudicis ocasionats, així com la reincidència per comissió en el termini d’un any de més d’una infracció de la mateixa naturalesa quan així hagi estat declarat amb sentència ferma.
En tot cas, amb independència de les sancions que es poguessin imposar, l’infractor o infractora haurà de restablir les coses al seu estat original i rescabalar dels danys que s’haguessin irrogat en els béns de domini públic, una volta realitzada l’avaluació per l’empresa concessionària de la deixalleria i pels serveis tècnics del Consorci.
L’exercici de la potestat sancionadora per part del Consorci de Residus i Energia de Menorca requerirà la incoació i instrucció del corresponent expedient, de conformitat amb l’establert en les disposicions legals i reglamentàries. L’esmentat expedient s’iniciarà a partir de la informació relativa a la infracció traslladada al Consorci per l’empresa concessionària. La imposició de les sancions previstes correspondrà a la Presidència del Consorci de Residus i energia de Menorca.
La imposició de qualsevol sanció prevista en el present reglament no inclou la responsabilitat civil o penal en què pogués incórrer la persona o empresa sancionada.
6. DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA.
7. ENTRADA EN VIGOR
Aquest reglament entrarà en vigor un cop publicat íntegrament el seu text en el BOIB i un cop transcorregut el termini de quinze dies hàbils de conformitat amb l’establert en els articles 70 i 65.2 LRBRL.
-----