Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 7753
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifiquen els crèdits i els percentatges de cofinançaments de diverses convocatòries de subvencions del FOGAIBA, corresponents a mesures contemplades en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020
Versió PDF
El Programa de Desenvolupament Rural (PDR) de les Illes Balears per al període 2014-2020 preveu tota una sèrie de mesures d’ajuda destinades al sector agrari, segons el Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), que complementa les disposicions comunes per als fons estructurals i d’inversió europeus, establertes en la segona part del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell.
En concret, entre altres mesures, en el PDR es contemplen la submesura 8.5, corresponent a donar suport a actuacions orientades a potenciar els serveis ambientals que proveeixen els sistemes forestals; la submesura 6.2, corresponent al suport a la creació d'empreses per a activitats no agràries a les zones rurals; i la submesura 6.4, corresponent al suport per fomentar la modernització i l’adaptació als requeriments del mercat de les activitats complementàries a l'activitat agrària, desenvolupades en el medi rural, que ja estiguin en funcionament.
Amb relació a aquestes submesures, s’han publicat les resolucions de convocatòria d’ajudes següents:
- Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l’any 2016, subvencions per a determinades actuacions de les previstes en la submesura 8.5, de 20 de desembre de 2016, publicada en el BOIB núm. 160, de 22 de desembre de 2016.
- Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l'any 2017, subvencions per a la creació d'empreses per a activitats no agràries a les zones rurals, de 6 de juliol de 2017, publicada en el BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 2017.
- Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l’any 2017, ajudes de minimis per a inversions en activitats no agrícoles, de 12 de juliol de 2017, publicada en el BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 2017.
D’acord amb la Decisió d’Execució de la Comissió Europea, C (2017) 9024, de 20 de desembre de 2017, per la qual s'aprova la modificació del programa de desenvolupament rural de les Illes Balears (Espanya) als efectes de la concessió d'ajudes del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i es modifica la Decisió d'Execució C (2015) 8146 CCI, 2014ES06RDRP004, s’han modificat els cofinançaments de determinades mesures del Programa en el sentit d’augmentar fins al màxim reglamentari el cofinançament del fons FEADER.
D’acord amb això, es fa necessari modificar els crèdits i percentatges de cofinançament prevists en les resolucions esmentades per adaptar-les al nou quadre de finançament del PDR.
Per tot això, en virtut de les competències que tenc atribuïdes i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Modificar el crèdit i el percentatge de cofinançament prevists en la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 20 de desembre de 2016, per la qual es convoquen, per a l’any 2016, subvencions per a determinades actuacions previstes en la submesura 8.5, publicada el 22 de desembre de 2016 en el BOIB núm. 160, i queda destinat un crèdit final per a aquesta línia d’ajudes de set cents vint-i-sis mil dos cents vint euros (726.220,00 €).
El crèdit total previst en la convocatòria esmentada serà finançat de la manera següent:
- fins a la quantitat de 178.990,00 €: un 41,00% pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), un 10,91% per l’Administració General de l’Estat (AGE) i un 48,09% per la comunitat autònoma de les Illes Balears (CAIB), que serà aportat pel beneficiari.
- fins a la quantitat de 423.328,49 €: un 53,00% pel FEADER, un 14,10% per l’AGE i un 32,90% corresponent a la CAIB, aportat pel beneficiari.
-fins a la quantitat de 123.901,51 €: corresponent al finançament nacional addicional, un 100% a càrrec de la CAIB, aportat pel beneficiari.
Segon
Modificar la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 20 de desembre de 2016, per la qual es convoquen, per a l’any 2016, subvencions per a determinades actuacions de les previstes en la submesura 8.5, publicada el 22 de desembre de 2016 en el BOIB núm. 160, en el sentit següent:
1r. L’apartat segon queda redactat de la manera següent:
«Import màxim de la convocatòria i finançament
1. A aquesta convocatòria es destina un import màxim de set-cents vint-i-sis mil dos-cents vint euros (726.220,00€), amb la possibilitat d’ampliar els crèdits que s’hi han assignat a càrrec dels pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA).
2. Les actuacions esmentades seran finançades de la manera següent:
- fins a la quantitat de 178.990,00 €: un 41,00% pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), un 10,91% per l’Administració General de l’Estat (AGE) i un 48,09% per la comunitat autònoma de les Illes Balears (CAIB), que serà aportat pel beneficiari.
- fins a la quantitat de 423.328,49 €: un 53,00% pel FEADER, un 14,10% per l’AGE i un 32,90% corresponent a la CAIB, aportat pel beneficiari.
- fins a la quantitat de 123.901,51 €, corresponent al finançament nacional addicional: un 100% a càrrec de la CAIB, aportat pel beneficiari».
2n. El punt 1b) de l’apartat tercer queda redactat de la manera següent:
«b) Tenir finançament provinent de fons de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en els percentatges de finançament mínims corresponents a la CAIB, prevists en l’apartat segon, punt 2, d’aquesta Resolució, per realitzar les actuacions objecte d’ajuda. Aquest requisit es podrà acreditar abans que es dicti la proposta de resolució».
3r. L’apartat cinquè queda redactat de la manera següent:
«Intensitat i límit de les subvencions
L’ajuda serà del 100% dels costs subvencionables.
D’aquest import, FOGAIBA en pagarà la part cofinançada per l’Estat i per la Unió Europea, d’acord amb els percentatges de finançament prevists en l’apartat segon, punt 2, d’aquesta Resolució. La quantitat restant l’aportarà l’entitat beneficiària a través dels seus pressuposts».
Tercer
Modificar els percentatges de cofinançament prevists en la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 6 de juliol de 2017, per la qual es convoquen, per a l'any 2017, subvencions per a la creació d'empreses per a activitats no agràries a les zones rurals, publicada en el BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 2017.
El crèdit total previst en la convocatòria esmentada, l’import del qual és de quatre cents cinquanta tres mil dos-cents trenta-sis euros amb seixanta un cèntims (453.236,61 €), serà finançat en un 53,00% pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), en un 14,1% per l’Administració General de l’Estat (AGE) i en un 32,9% per la comunitat autònoma de les Illes Balears (CAIB).
Quart
Modificar els percentatges de cofinançament prevists en la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 12 de juliol de 2017, per la qual es convoquen, per a l’any 2017, ajudes de minimis per a inversions en activitats no agrícoles, publicada en el BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 2017.
El crèdit total previst en la convocatòria esmentada, l’import del qual és de quatre cents cinquanta tres mil dos-cents trenta-cinc euros amb seixanta un cèntims (453.235,61 €), serà finançat en un 53,00% pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), en un 14,1%, per l’Administració General de l’Estat (AGE) i en un 32,9% per la comunitat autònoma de les Illes Balears (CAIB).
Cinquè
Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb la correcció dels extractes corresponents, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 19 de juliol de 2018
El president del FOGAIBA,
Vicenç Vidal Matas