Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 7742
Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes pel qual s’aprova la Instrucció relativa a la tramesa a aquesta institució de la informació contractual del sector públic local de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, quan regula el contingut de la funció fiscalitzadora, hi inclou expressament la fiscalització dels contractes, qualsevol que en sigui el caràcter, que han formalitzat els diferents subjectes inclosos en el seu àmbit d’actuació (article 7.d).

D’altra banda, l’article 5.1.a d’aquesta Llei estableix que la Sindicatura de Comptes està facultada per «exigir de tots els qui estan subjectes a la seva acció fiscalitzadora que proporcionin els antecedents, les dades, els informes i els documents, qualsevol que en sigui el suport, que considerin necessaris per al coneixement i la comprovació deguts de l’acte fiscalitzable. La Sindicatura pot establir, amb caràcter general, el format en què s’ha de facilitar aquesta informació.»

La utilització dels mitjans electrònics és avui un imperatiu per a les entitats públiques. La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, contenen un pronunciament ferm respecte d’això, ja que estableixen que aquestes han d’operar en un entorn en el qual la utilització d’aquests mitjans i la tramitació electrònica dels procediments constitueixin l’actuació habitual. Així, la identificació, la signatura i la notificació electròniques, la seu electrònica, l’intercanvi electrònic i l’actuació administrativa informatitzada han de ser la regla general. Les lleis esmentades disposen, així mateix, l’obligació de les administracions públiques de relacionar-se entre si per mitjans electrònics i recullen el dret i, en ocasions, l’obligació de les persones de relacionar-se electrònicament amb aquelles.

L’article 335 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), regula la tramesa d’informació contractual als òrgans de control extern, sense perjudici de les seves facultats per reclamar totes les dades, els documents i els antecedents que considerin pertinents amb relació als contractes de qualsevol naturalesa i quantia. Aquestes facultats, en el cas de la Sindicatura de Comptes, estan reconegudes en els articles 5 i 7 de la seva llei reguladora.

L’article 40.2 de la Llei 7/1988, de 5 d’abril, de funcionament del Tribunal de Comptes, estableix que les entitats del sector públic han de trametre anualment al Tribunal de Comptes una relació dels contractes formalitzats.

L’article 25.2 del Reglament de règim interior disposa que la Sindicatura de Comptes ha d’establir les característiques i el contingut de la informació sobre contractes.

D’altra banda, la Sindicatura de Comptes es troba immersa en un progressiu procés d’implantació dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics que coadjuven a aconseguir més eficàcia en l’exercici de les seves funcions.

En aquest sentit, el Consell de la Sindicatura, dia 28 de febrer de 2012, dia 18 de desembre de 2014 i dia 17 de desembre de 2015, va aprovar instruccions relatives a la tramesa a aquesta institució de la informació contractual del sector públic local, en les quals s’establien els procediments de tramesa electrònica de l’esmentada informació contractual.

En l’àmbit del sector públic local, la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, el Tribunal de Comptes i altres cinc òrgans de control extern autonòmics, a l’exercici 2007, varen impulsar la creació d’una plataforma de rendició telemàtica que ha permès assolir una millora continuada en els terminis de rendició dels comptes per part de les entitats locals.

El 4 de desembre de 2014, es va donar un altre impuls a aquesta plataforma amb la signatura d’un nou conveni entre el Tribunal de Comptes i vuit òrgans de control extern autonòmics, que perllonga la vigència fins a l’exercici 2018 de la utilització, l’explotació i el manteniment de les aplicacions informàtiques que integren la Plataforma i del portal de rendició de comptes de les entitats locals.

Prèviament, el Tribunal de Comptes i la Sindicatura, el 27 de juny de 2014, varen subscriure una addenda al conveni de col·laboració per a la implantació de la rendició telemàtica signat el 13 de juliol de 2011, per la qual les relacions de contractes formalitzats per les entitats locals han de ser trameses mitjançant la Plataforma de rendició i aquesta esdevindrà efectiva per a les dues institucions de control extern.

L’experiència acumulada ha evidenciat que la implantació d’aquest model ha suposat un gran avanç en termes d’eficàcia, eficiència i economia. Permet, així mateix, optimitzar l’activitat de control extern sobre el sector públic local de les Illes Balears, facilitant la realització d’anàlisis comparatives, al mateix temps que permet impulsar una millora en l’actuació de les entitats que l’integren, tant en termes d’agilitació del procediment de tramesa, d’homogeneïtzació i de depuració de la informació presentada com d’afavoriment de més transparència de la gestió pública.

L’entrada en vigor de la LCSP i les modificacions introduïdes respecte de la legislació anterior —en particular, les dutes a terme per l’article 335 en relació amb la remissió per part dels òrgans de contractació de la informació contractual al Tribunal de Comptes o a l’òrgan extern de fiscalització de la comunitat autònoma— fan necessari adoptar aquesta nova instrucció relativa a la remissió telemàtica dels extractes dels expedients de contractació i de les relacions anuals dels contractes que han formalitzat les entitats del sector públic local de les Illes Balears, subscrits a l’empara de la nova normativa, en els termes exposats en aquesta Instrucció. Aquesta segueix un model anàleg a l’anterior Instrucció relativa a la tramesa a la Sindicatura de Comptes de la informació contractual del sector públic local de les Illes Balears, i s’hi han inclòs els ajusts necessaris d’acord amb la nova LCSP.

En coherència amb els antecedents anteriors, el Consell de la Sindicatura, d’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes, considera necessari actualitzar la Instrucció que regula la tramesa, per part del sector públic local de les Illes Balears, de la informació relativa a la seva activitat contractual.

El Servei Jurídic, dia 13 de juliol de 2018, en va emetre l’informe corresponent.

Per tot això, a proposta del síndic de l’Àrea d’Auditoria d’Ajuntaments i Entitats Locals, i d’acord amb l’article 16.b de la Llei 4/2004, el Consell de la Sindicatura de Comptes

Acorda

Primer. Aprovar la Instrucció relativa a la tramesa a la Sindicatura de Comptes de la informació contractual del sector públic local de les Illes Balears, que s’adjunta com a annex a aquest Acord.

Segon. Donar difusió a la Instrucció esmentada i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 18 de juliol de 2018

El síndic major

Joan Rosselló Villalonga

Instrucció relativa a la tramesa a la Sindicatura de Comptes de la informació contractual del sector públic local de les Illes Balears

Article 1. Objecte

Aquesta Instrucció té per objecte regular la informació i la documentació contractual que han de trametre a la Sindicatura de Comptes les entitats que integren el sector públic local de les Illes Balears, en el qual s’inclouen els consells insulars. Aquesta obligació de tramesa de la informació contractual està establerta en l’article 335 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), i en l’article 40.2 de la Llei 7/1988, de 5 d’abril, de funcionament del Tribunal de Comptes.

Article 2. Àmbit d’aplicació

A l’efecte d’aquesta Instrucció i d’acord amb la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears (LSCIB), formen part del sector públic local de les Illes Balears les entitats que s’especifiquen en l’apartat 1.b de l’article 2 de la LSCIB i les que en depenen, conforme a l’apartat 1.d del mateix article, independentment que es regeixin pel dret públic o pel privat.

Article 3. Drets i garanties

L’aplicació de la Instrucció s’ha de dur a terme amb submissió a les disposicions contingudes en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) —disposició d’aplicació directa als Estats membres—, així com en la resta de normes específiques que regulen la propietat intel·lectual i el tractament electrònic de la informació.

 

Article 4. Informació contractual que s’ha de trametre al llarg de l’exercici

1. Dins dels tres mesos següents a la formalització del contracte, en els termes indicats en l’article 335.1 de la LCSP, les entitats del sector públic local de les Illes Balears han de trametre a la Sindicatura de Comptes còpia certificada del document mitjançant el qual s’ha formalitzat el contracte o l’acord marc, acompanyada d’un extracte de l’expedient de contractació, sempre que el preu d’adjudicació del contracte o, en el seu cas, el valor estimat dels acords marc, superin les quanties següents:

a) Contractes d’obres, concessions d’obres públiques i concessió de serveis, de quantia superior a 600.000,00 euros (IVA inclòs).

b) Contractes de subministraments de quantia superior a 450.000,00 euros (IVA inclòs).

c) Contractes de serveis i contractes administratius especials de quantia superior a 150.000,00 euros (IVA inclòs).

d) Acords marc de valor estimat superior als 600.000,00 euros (IVA exclòs).

2. Així mateix, cal trametre a la Sindicatura de Comptes, en el mateix termini, la còpia certificada i l’extracte de l’expedient als quals es refereix l’apartat 1 anterior, relatius als contractes basats en un acord marc i als contractes específics subscrits en el marc d’un sistema dinàmic d’adquisició, sempre que el preu d’adjudicació del contracte excedeixi en funció de la seva naturalesa les quanties que s’assenyalen en els paràgrafs de l’apartat 1 anterior.

3. A aquests efectes, constitueixen l’extracte de l’expedient els documents que s’indiquen en l’annex I d’aquesta Instrucció, en el cas que es tracti d’entitats del sector públic local de les Illes Balears que tenen la consideració d’administració pública, conformement a l’article 3.2 de la LCSP. En el supòsit d’organismes i entitats del sector públic local de les Illes Balears que són poder adjudicador i no tenen consideració d’administració pública, constitueixen l’extracte de l’expedient els documents que s’assenyalen en l’annex II d’aquesta Instrucció. En el supòsit d’entitats del sector públic local de les Illes Balears que no tenen consideració de poder adjudicador, constitueixen l’extracte de l’expedient els documents que s’assenyalen en l’annex III d’aquesta Instrucció.

4. Els expedients de contractació que han donat lloc a múltiples adjudicataris i, per tant, a múltiples contractes, per l’existència de lots o partides, s’han d’anotar sota un únic número d’expedient i, a continuació, s’han d’indicar les dades corresponents a cadascun dels contractes derivats de l’expedient, si bé només s’ha de trametre la documentació corresponent als lots amb un preu d’adjudicació superior a les quanties assenyalades en l’apartat 1 d’aquest article, que es corresponen amb les establertes en l’article 335.1 de la LCSP.

5. La tramesa d’aquesta documentació a la Sindicatura de Comptes s’ha d’efectuar per procediment telemàtic, a través de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals (<www.rendiciondecuentas.es>), i s’han d’indicar, així mateix, les dades bàsiques del contracte que s’assenyalen en aquesta Plataforma.

6. La comunicació de les modificacions, les pròrrogues o les variacions de terminis, les variacions de preu i l’import final, la nul·litat i l’extinció normal o anormal dels contractes indicats en l’apartat primer d’aquest article que s’efectuï a la Sindicatura de Comptes d’acord amb l’article 335.2 de la LCSP, s’ha de dur a terme, així mateix, dins dels tres mesos següents a la data en la qual es produeixin, també a través de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals. Les entitats del sector públic local de les Illes Balears, tinguin o no la consideració d’administració pública, han de comunicar aquestes incidències, aportar les dades bàsiques de la incidència que s’indiquen en l’esmentada Plataforma, i trametre els documents corresponents d’aprovació i, si escau, de formalització.

7. També s’han de trametre telemàticament la informació i la documentació corresponents dels expedients dels contractes que, per l’import inicial, no s’hagin tramès en compliment de l’article 335 de la LCSP i que hagin estat objecte de modificacions posteriors a la seva formalització, les quals, aïlladament o conjuntament, incrementin el preu total del contracte per sobre dels límits assenyalats en l’apartat primer d’aquest article per a cada tipus de contracte. En aquest cas, s’han d’emplenar, en primer lloc, les dades bàsiques del contracte original que s’assenyalen en la Plataforma de rendició de comptes, i, després, s’hi ha d’adjuntar la documentació establerta en l’annex I, l’annex II o l’annex III d’aquesta Instrucció, segons que l’entitat tingui la consideració d’administració pública, de poder adjudicador no administració pública o d’ens del sector públic local, respectivament. Respecte a la modificació, s’han d’emplenar les dades bàsiques de la incidència que s’indiquen en la Plataforma de rendició de comptes i s’han de trametre a través de la mateixa Plataforma els documents corresponents d’aprovació i de formalització de la modificació.

8. Aquest article de la Instrucció no és aplicable als negocis i als contractes enumerats en els articles 5-11 de la LCSP, atès que estan expressament exclosos d’aquesta norma.

Article 5. Relació anual de contractes que s’ha de trametre

1. A fi de tenir un coneixement adequat de l’activitat contractual duta a terme en cada exercici i poder planificar oportunament l’activitat fiscalitzadora de la Sindicatura de Comptes, així com estableix l’article 335 de la LCSP, totes les entitats del sector públic local de les Illes Balears han de trametre anualment a la Sindicatura de Comptes una relació certificada comprensiva de tots els contractes que, durant l’exercici anterior, han subscrit elles i les seves entitats dependents, amb independència del règim jurídic al qual estiguin sotmeses, que ha d’incloure els contractes menors tramitats d’acord amb l’article 118 de la LCSP. S’exceptuen d’aquesta obligació els contractes d’import inferior a 5.000,00 euros que s’hagin satisfet a través del sistema de bestreta de caixa fixa o d’un altre sistema similar per efectuar pagaments menors.

2. Els organismes i les entitats del sector públic local de les Illes Balears dependents o adscrites a una altra entitat local han de trametre les seves relacions de contractes integrades en les de l’entitat local principal de la qual són dependents.

3. La relació anual de contractes s’ha de trametre per procediment telemàtic, a través de les aplicacions informàtiques de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals (<www.rendiciondecuentas.es>), i aquesta tramesa esdevé efectiva davant de la Sindicatura de Comptes i davant del Tribunal de Comptes d’acord amb l’article 40.1 de la Llei 7/1988, de 5 d’abril, reguladora del seu funcionament. La tramesa s’ha de realitzar abans de finalitzar el mes de febrer de l’exercici següent al de formalització dels contractes inclosos en la relació. La informació ha de contenir les dades que vénen determinades en aquesta Plataforma; entre d’altres, les relatives a l’entitat i l’òrgan contractant, així com les dades bàsiques del contracte: descripció de l’objecte, procediment, adjudicatari, publicitat, preu i termini.

4. En el cas que no s’hagi formalitzat cap contracte, s’ha de fer constar aquesta circumstància mitjançant el certificat negatiu que l’esmentada aplicació conté, sigui com a informació única de l’entitat local o com a informació parcial d’algunes de les seves entitats contractants o òrgans de contractació.

5. A l’efecte de la seva inclusió en les relacions anuals certificades de contractes, els expedients de contractació que han donat lloc a múltiples adjudicataris i, per tant, a múltiples contractes, per l’existència de lots o partides, en el model establert per detallar els contractes només s’ha d’anotar un únic número d’ordre per a cada expedient de contractació i s’ha de fer constar el preu total dels contractes resultants de l’expedient; a continuació, s’hi han d’incloure les dades corresponents a tots els contractes que se’n derivin, ordenats de més import d’adjudicació a menys, sigui quin sigui aquest.

6. Per unificar el criteri que s’ha de seguir en la inclusió dels contractes en l’esmentada relació anual, s’ha de tenir en compte l’exercici de la seva formalització, per la qual cosa la relació certificada ha d’abastar tots els contractes que s’hagin formalitzat dins l’exercici de referència, encara que la seva execució s’hagi pogut realitzar dins exercicis posteriors. En els contractes basats en un acord marc i en els contractes específics d’un sistema dinàmic d’adquisició que no hagin estat formalitzats, en no ser exigible la seva formalització d’acord amb l’article 153.1 de la LCSP, el criteri que s’ha de seguir ha de ser el de la data d’adjudicació. Per als contractes menors, a falta de formalització, s’atendrà a la data d’aprovació de la despesa.

7. Les relacions certificades han d’incloure exclusivament els contractes primitius, sens perjudici que les incidències que es produeixin durant l’execució (modificacions, pròrrogues, revisions de preus, etc.) dels contractes als quals es refereix l’article 335 de la LCSP siguin objecte de comunicació a la Sindicatura de Comptes en els termes assenyalats en l’article 4 d’aquesta Instrucció.

Article 6. Preu d’adjudicació de contractes i valor estimat d’acords marc

1. S’entén per preu d’adjudicació del contracte, a efectes d’aquesta Instrucció i d’acord amb l’article 102.1 de la LCSP, el preu d’adjudicació inclosos l’IVA i altres imposts indirectes, que s’han d’indicar com a partida independent. Quan el preu únicament s’ha indicat en preus unitaris, l’import del contracte està determinat pel pressupost màxim aprovat, l’IVA i altres imposts indirectes inclosos o, si no n’hi ha, el valor estimat del contracte.

2. En els expedients de contractació que han donat lloc a múltiples adjudicataris i, per tant, a múltiples contractes, per l’existència de lots o partides, s’ha de tenir en compte el preu d’adjudicació agregat de tots els lots, l’IVA i altres impostos indirectes inclosos, per a la seva integració en la relació certificada de contractes a la qual es refereix l’article 5 d’aquesta Instrucció. A l’efecte de la remissió de la còpia del document de formalització i de l’expedient de contractació a la qual es refereix l’article 4 d’aquesta Instrucció, s’ha d’atenir al preu d’adjudicació, l’IVA i altres impostos indirectes inclosos, de cadascun dels lots, de manera que sigui objecte de tramesa la documentació dels lots que superin les quanties indicades en l’article 335.1 de la LCSP.

3. En el cas dels acords marc, conforme a l’article 101.13 de la LCSP, s’ha d’atenir al valor estimat, pel qual es té en compte el valor màxim estimat, exclosos l’IVA i altres impostos indirectes, del conjunt de contractes prevists durant la durada total d’aquests acords marc.

Article 7. Requisits de la tramesa

1. El procediment de tramesa telemàtica d’aquesta informació s’ha d’ajustar al que disposa la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i les seves disposicions de desplegament en relació amb els procediments electrònics.

2. La tramesa d’informació contractual es rep a través del Registre electrònic de la Sindicatura de Comptes, conformement als criteris establerts en l’Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes, de 30 d’octubre de 2015, pel qual es regula el Registre electrònic d’aquesta institució i s’hi incorporen nous tràmits.

 

Article 8. Validesa de la tramesa davant del Tribunal de Comptes

La tramesa de la informació contractual, en el suport i el procediment assenyalats anteriorment, es considera un acte únic, també vàlid davant del Tribunal de Comptes, d’acord amb el conveni de col·laboració subscrit entre aquest i la Sindicatura de Comptes, el 13 de juliol de 2011, i una addenda a aquest conveni, de 27 de juny de 2014, per la qual les relacions de contractes formalitzats per les entitats locals han de ser trameses mitjançant la Plataforma de rendició i aquesta esdevindrà efectiva per a les dues institucions de control extern, amb una vigència fins al 13 de juliol de 2019.

Article 9. Requeriment de més documentació

Independentment de la informació i la documentació assenyalades en aquesta Instrucció, la Sindicatura pot requerir l’enviament de documentació addicional relativa als contractes identificats abans, o relativa a qualsevol altre inclòs en la relació anual dels contractes formalitzats o que s’hi han hagut d’incorporar i que s’ha previst fiscalitzar. En aquest cas, l’entitat local o entitat del sector públic local requerida ha de facilitar la informació i la documentació sol·licitades, en compliment del deure de col·laboració que disposa l’article 5 de la Llei 4/2004, de 2 d’abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, i l’article 335.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Aquest requeriment ha de ser atès en els termes i els terminis en què s’ha plantejat.

Disposició transitòria primera

Expedients tramitats per la normativa anterior a la LCSP vigent

La informació relativa als contractes la tramitació dels quals s’ha regit per la normativa anterior a la LCSP vigent, i també les incidències que es produeixen en la seva execució que, a la data de publicació d’aquesta Instrucció, no han estat trameses a la Sindicatura de Comptes en compliment de l’article 29 del TRLCSP, s’han de continuar enviant conformement al que es disposa en la Instrucció aprovada pel Consell de la Sindicatura dia 17 de desembre de 2015 i modificada per Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes de 27 de gener de 2016.

Disposició transitòria segona

Expedients corresponents als contractes subjectes a la LCSP vigent

Els extractes dels expedients corresponents als contractes subjectes a la LCSP vigent i les incidències que es produeixen en la seva execució s’han de trametre telemàticament, en tot cas, a partir de la data en la qual el mòdul corresponent de la Plataforma de rendició de comptes de les entitats locals estigui operatiu.

Disposició transitòria tercera

Còmputs per a la tramesa de documentació al Registre Electrònic

Mentre no estigui implantada la interconnexió del Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes amb la Plataforma de rendició de comptes, la presentació de documents electrònics en el Registre Telemàtic del Tribunal de Comptes, així com la seva recepció per aquest, es regeix, a l’efecte de còmput dels terminis fixats en dies hàbils, pels criteris establerts en l’Acord de la Comissió de Govern del Tribunal de Comptes de 29 de març de 2007, regulador de l’esmentat Registre Telemàtic.

Una vegada realitzada la interconnexió del Registre Electrònic de la Sindicatura de Comptes amb la Plataforma de Rendició de Comptes, la presentació de documents electrònics en el Registre Electrònic, així com la seva recepció per aquest, s’ha de regir, a l’efecte de còmput dels terminis fixats en dies hàbils, pels criteris establerts en l’Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes, de 30 d’octubre de 2015, pel qual es regula el Registre Electrònic d’aquesta institució i s’hi incorporen nous tràmits (BOIB núm. 164, de 7 de novembre).

Disposició derogatòria

Derogació de normativa

Queda derogada la Instrucció relativa a la tramesa a la Sindicatura de Comptes de la informació contractual del sector públic local aprovada pel Consell de la Sindicatura dia 17 de desembre de 2015 i modificada per Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes de 27 de gener de 2016.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquesta Instrucció entra en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ANNEX I
Documentació que han de trametre al llarg de l’any a la Sindicatura de Comptes les entitats del sector públic local de les Illes Balears que tenen la consideració d’administració pública, en relació amb la contractació realitzada

A. Els documents que han de trametre són comuns a tots els contractes, excepte els esmentats en l’apartat B d’aquest Annex I, siguin quins siguin el seu tipus i el procediment d’adjudicació, així com dels acords marc. Aquests documents són els següents:

1. Document administratiu de formalització del contracte (article 153.1 de la LCSP).

2. Extracte de l’expedient, que integren els documents següents:

- Documentació justificativa del contracte en la qual es determinen la naturalesa i l’extensió de les necessitats que es pretén cobrir amb el contracte projectat, així com la idoneïtat del seu objecte i el contingut per satisfer-les (article 28.1 de la LCSP).

- Plec de clàusules administratives particulars aprovat per l’òrgan de contractació (article 122 de la LCSP) o document que el substitueix.

- Proposta d’adjudicació del contracte, juntament amb els informes de valoració d’ofertes que, si escau, s’han emès (article 157 de la LCSP).

B. Els documents que s’han de trametre en el cas dels contractes basats en un acord marc i en els contractes específics dins d’un sistema dinàmic d’adquisició són els següents:

1. Document administratiu de formalització del contracte, si s’ha formalitzat (article 153.1 de la LCSP).

2. Extracte de l’expedient, que integren els documents següents:

- Document de licitació, si n’hi ha (articles 116.3 i 221.5 de la LCSP).

- Acord d’adjudicació (article 221 de la LCSP).

3. Acord marc del qual deriva el contracte, sigui quin sigui el seu valor estimat.

A més de la documentació esmentada en els punts anteriors, s’ha d’aportar l’enllaç amb el perfil de contractant en el qual hi ha la informació relativa a cada un dels expedients de contractació tramesos.

ANNEX II
Documentació que han de trametre al llarg de l’any a la Sindicatura de Comptes les entitats del sector públic local de les Illes Balears que són poder adjudicador i no tenen la consideració d’administració pública, en relació amb la contractació realitzada

Els documents que s’han de trametre respecte dels contractes subjectes a regulació harmonitzada són els indicats en l’Annex I d’aquesta Instrucció.

Els documents que s’han de trametre respecte dels contractes no subjectes a regulació harmonitzada són els següents:

A. En el cas de tots els contractes, excepte els esmentats en l’apartat B d’aquest Annex II, siguin quins siguin el seu tipus i el procediment d’adjudicació, així com dels acords marc:

1. Document de formalització del contracte.

2. Extracte de l’expedient, que integren els documents següents:

- Informe sobre la necessitat de la contractació o proposta de contractació (article 28.1 de la LCSP).

- Plec de condicions o document que el substitueix.

- Proposta d’adjudicació del contracte.

B. En el cas dels contractes basats en un acord marc i en els contractes específics dins d’un sistema dinàmic d’adquisició els documents que s’han de trametre són els següents:

1. Document de formalització del contracte, si s’ha formalitzat (article 153.1 de la LCSP).

2. Extracte de l’expedient, que integren els documents següents:

- Documents de licitació, si n’hi ha.

- Acord d’adjudicació.

3. Acord marc del qual deriva el contracte, sigui quin sigui el seu valor estimat.

A més de la documentació esmentada en els punts anteriors, s’ha d’aportar l’enllaç amb el perfil de contractant en el qual hi ha la informació relativa a cada un dels expedients de contractació tramesos.

ANNEX III
Documentació que han de trametre al llarg de l’any a la Sindicatura de Comptes les entitats del sector públic local de les Illes Balears que no tenen la consideració de poder adjudicador, en relació amb la contractació realitzad
a

A. Els documents que s’han de trametre en el cas de tots els contractes, excepte els esmentats en l’apartat B d’aquest Annex III, siguin quins siguin el seu tipus i el procediment d’adjudicació, així com dels acords marc, són els següents:

1. Document de formalització del contracte.

2. Extracte de l’expedient, que integren els documents següents:

- Informe sobre la necessitat de la contractació o proposta de contractació (article 28.1 de la LCSP).

- Plec de condicions o document que el substitueix.

- Proposta d’adjudicació del contracte.

B. Els documents que s’han de trametre en el cas dels contractes basats en un acord marc i en els contractes específics dins d’un sistema dinàmic d’adquisició són els següents:

1. Document de formalització del contracte, si s’ha formalitzat (article 153.1 de la LCSP).

2. Extracte de l’expedient, que integren els documents següents:

- Documents de licitació, si n’hi ha.

- Acord d’adjudicació.

3. Acord marc del qual deriva el contracte, sigui quin sigui el seu valor estimat.

A més de la documentació esmentada en els punts anteriors, s’ha d’aportar l’enllaç amb el perfil de contractant en el qual hi ha la informació relativa a cada un dels expedients de contractació tramesos.