Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 7706
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 17 de juliol de 2018 per la que s'executa la sentència 386/2017, del PO 60/2017 –EIX 4-2018
Versió PDF
Antecedents
1. Amb data 20 de setembre de 2017 el Tribunal Superior de Justícia les Illes Balears —Sala Contenciosa Administrativa— va dictar la sentència 386/2017, relativa al PO 60/ 2017, seguit a instàncies del Sr. Francisco Fernández Feijo, relatiu al concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria conductor/a, convocat mitjançant resolució del director general del Servei de Salut de 8 de setembre de 2015 (BOIB de 12 de setembre de 2015).
2. A través de la resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 20 de març de 2018 es va recordar:
- Aprovar la puntuació definitiva obtinguda pel Sr. Francisco Fernández Feijo en el concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria conductor/a, convocat mitjançant resolució del director general del Servei de Salut de 8 de setembre de 2015 (BOIB de 12 de setembre de 2015), que és de 59,608 punts.
- Incorporar al Sr. Francisco Fernández Feijo a la llista complementària de les persones que han superat el concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria conductor/a, convocat mitjançant resolució del director general del Servei de Salut de 8 de setembre de 2015 (BOIB de 12 de setembre de 2015), amb la puntuació de 59,608 punts.
- Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al web <www.ibsalut.es> i al tauler d'anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.
3. A través de la interlocutòria de 14 de maig de 2018, la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de les Illes Balears va acordar declarar la nul·litat de la resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 20 de març de 2018, i resultant una puntuació definitiva en la xifra de 60,868 0punts.
Per tot això i d'acord amb la base 11 de la convocatòria, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la nova llista d'aspirants (annex I) que han superat el concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria de conductor/a, convocat mitjançant la resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, de 18 de gener de 2016, (BOIB núm. 10, de 21-01-2016).
2. Publicar una nova llista complementària (annex II) de persones aspirants que segueixen per puntuació a les que han superat el procés selectiu, per al cas que es produeixin renúncies o quan de la documentació exigida en la base 11.2 de la convocatòria es desprengui que alguna de les persones seleccionades no compleix els requisits per ser anomenada com a personal estatutari fix.
3. Publicar la llista de places (annex III) que s'ofereixen a les persones que han superat les proves selectives.
4. En el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la data en què es publiqui aquesta resolució en el BOIB, el Sr. Francisco Fernández Feijoo ha de presentar els documents següents:
a. Fotocòpia del document nacional d'identitat o —en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola— d'un document oficial que acrediti la seva identitat, edat i nacionalitat. Els familiars que, d'acord amb la base 2.1, tinguin dret a participar a en el procés selectiu han de presentar una fotocòpia compulsada d'algun document que acrediti el vincle de parentiu o, en el seu cas, el fet de ser dependents d'aquests familiars.
b. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acrediti haver dut a terme tots els estudis per obtenir el títol. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.
c. Declaració jurada o promesa de la persona aspirant de no haver estat separada —mitjançant un expedient disciplinari— del servei de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, i de no estar inhabilitada amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni per a la professió corresponent.
d. Llista mitjançant la qual es triïn —de major a menor interès— els llocs de treball oferts. És necessari incloure totes les places. Aquesta llista pot omplir-se per mitjà del tràmit telemàtic publicat al web <http://opoibsalut.caib.es>. També està disponible en format d'imprès en paper en els Serveis Centrals del Servei de Salut i en les gerències d'atenció primària i d'atenció especialitzada i en la Gerència d'Atenció a Urgències 061 i al web www.ibsalut.es. En tot cas, és necessari presentar-la en algun registre segons el que disposa l'apartat següent.
5. Cal presentar tota la documentació en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o bé a qualsevol dels llocs o segons les formes que estableix la llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
6. Si no es presenta la documentació en el termini establert —excepte en els casos de força major, que han de ser constatats degudament i, si procedeix, apreciat per l'Administració mitjançant una resolució motivada— o si en examinar la documentació es dedueix que la persona aspirant no compleix algun dels requisits, no pot ser nomenada com a personal estatutari, per la qual cosa cal anul·lar les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat a la sol·licitud inicial.
7. Abans d'efectuar els nomenaments, el Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Servei de Salut ha d'emetre un certificat que acrediti que la persona aspirant té capacitat funcional per exercir les tasques del lloc de treball. A tal efecte, les persones aspirants aprovades i les que figurin en la relació complementària seran citades mitjançant un anunci que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu del Tribunal i al web www.ibsalut.es amb una antelació mínima de tres dies a la data de la revisió. El resultat d'aquest informe serà remès pel Servei de Prevenció a l'òrgan convocant, de tal manera que no és necessari que el presentin les persones aspirants.
8. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
No obstant això, els interessats podran optar per interposar contra aquesta resolució recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà la notificació de la resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu en tant no es dicti resolució expressa o presumpta del recurs de reposició, d'acord amb el que disposen als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Palma, 17 de juliol de 2018
El director general
Julio Miguel Fuster Culebras
Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB núm. 48/2008)