Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 7701
Registre de Personal. Modificació dels llocs de treball de la unitat Grup d’Actuació Preventiva (GAP). MF-458

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 30 de maig de 2018, es va aprovar el següent:

“1r. Aprovar i afegir la proposta 458 de modificació parcial de la RLLT quant l’augment del complement específic dels llocs de treball de la unitat Grup d’Actuació Preventiva (GAP) amb dret a la percepció del plus de localització i flexibilització horària, al contingut de l’Acord JGL_20170719_01_U38 de data 19.07.2017.

2n. No suposa cap augment pressupostari comprovat el fet que ja s’està abonant efectivament aquesta diferència en el complement específic des de l’1.01.2017.

3r. Publicar el contingut de l’Acord i l’annex adjunt en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4t. Comunicar aquest Acord al Servei de Prestacions i Nòmines i a Registre de Personal.”

Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 19 de juliol de 2017, es va aprovar el següent:

“1. Que, tot i els intents de negociació haguts, atès la inexistència d’acord a la Mesa General Conjunta de Negociació,d’acord amb TREBEP’2015.38.7 [B], s’estableixen la "modificació de les condicions laborals i econòmiques del Grup d’Actuació Preventiva (GAP)" que s’indiquen a l’annex.

2. Que el càlcul estimat de dita modificació, segons les dades lliurades pel Servei de Nòmines i Prestacions, puja, per a l’any 2017 a 131.531,63 €.

3. Publicar aquest Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears

4. Comunicar aquest Acord al cap de la Policia a efectes de fer la execució operativa.

5. Comunicar aquest Acord a la cap del Servei de Prestacions i Nòmines perquè facin les actuacions adient per possibilitar el pagament de les retribucions que legalment li corresponen en temps i forma.

6. Comunicar aquest Acord al Registre de Personal perquè facin les preceptives inscripcions i anotacions registrals.

7. Comunicar aquest Acord a l’Interventor General a efectes de dur a terme la corresponent fiscalització.

8. Notificar aquest Acord al Sindicats de la Mesa General Conjunta de l’ajuntament de Palma.

ANNEX

"MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS LABORALS I ECONÒMIQUES DEL GRUP D’ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP)"

Art.1. Motivació

La necessitat d’atendre els diferents nivells de demanda de serveis a la nostra ciutat, comporta disposar d’una unitat amb un nivell d’adaptació superior a les que disposem actualment, l’increment del treball a la temporada d’estiu amb un augment considerable de serveis a les zones d’àmbit turístic, en la franja horària de darrera hora de la tarda i el vespre, fa necessari disposar cada any de més recursos per poder fer front.

Havent valorat les diferents actuacions efectuades en anys anteriors, l’organització del servei i en espera de la implantació del nou organigrama aprovat per a la Policia, es creu convenient modificar les actual condicions de treball dels components del Grup d’Atenció Preventiva (GAP) especialment durant la campanya d’estiu.

Art.2. Funcions.

A més de les funcions pròpies de tots els agents de policia, els adscrits al GAP tindran una especial atenció a:

2.1. Control i seguiment de les diferent instruccions de servei.

2.2. Actuacions dispositius de caràcter preventiu i/o reactiu d’uniforme o sense.

2.3. Seguiment i control de les infraccions a les Ordenances Municipals en especial les relatives a l’ús de la via pública.

2.4. Especial seguiment i control de venda ambulant, publicitat dinàmica, furts, i d’altres activitats que malmenin la convivència.

2.5. Inspecció i controls horaris locals de concurrència pública.

2.6. Suport a les actuacions d’altres unitats.

Art.3. Condicions laborals

Amb la finalitat d’atendre millor al nivell de servei que reb aquesta policia s’estableix dos períodes horaris:

3.1. Estiu: del 5 de maig al 15 d’octubre.

El servei dels agents del GAP s’estableix en dos sistemes horaris.

a) de dilluns a diumenge de18:00 a 03:00 hores.

b) de dilluns a diumenge de 22:00 a 07:00 hores.

Quadrant de localització i flexibilitat horària amb afectació per agent d’un màxim de   30 jornades anuals.

Ambdós torns es desenvoluparan en règim de 7 dies de treball / 7dies de lliure de dilluns a diumenge.

3.2. Hivern: del 16 d’octubre al 14 de maig.

El servei dels agents del GAP s’estableix en un sistema horari.

Els agents adscrits al GAP faran un sol sistema horari, de les 18:00 a les 02:00 hores en règim de 7 dies de treball / 7 dies de lliure de dilluns a diumenge.

Art.4. Servei Mínims.

Els mínims establerts per les dues modalitats temporals seran:

4.1. Estiu: del 5 de maig al 15 d’octubre.

Els mínims establers per aquesta modalitat seran del 80% dels efectius en servei.

4.2. Hivern: del 16 d’octubre al 14 de maig.

Els mínims establerts per aquesta modalitat seran del 50% dels efectius en servei de dilluns a dijous i el diumenge i del 80% dels efectius en servei divendres i dissabte.

Art.5. Condicions econòmiques.

A més de les retribucions econòmiques que els hi corresponen personalment a cadascun dels membres adscrit al GAP li correspondran:

5.1. Retribució econòmica segons l’Acord 2010-13 pels dissabtes i diumenges treballats.

5.2. Retribució econòmica segons l’Acord 2010-13  corresponent a la part proporcional del complement plus nocturnitat, per finalització del servei a les 02:00 o 03:00 hores respectivament.

5.3. Retribució íntegra del plus de nocturnitat per servei realitzat de 22:00 a 06:00 hores.

5.4. Retribució econòmica del complement de localització i flexibilitat horària.

5.5. Retribució per festiu treballat, sense l’opció de compensar-ho en dies de franc.

5.6. Dietes, se pagarà segons l’Acord 2010-13.

Art.6. Vacances i dies disponibles.

6.1. Els funcionaris adscrits al Grup d’Actuació Preventiva (GAP) ajustaran la seva prestació de serveis a la Jornada Mínima Legal Anual, adequada a la seva Jornada Especial Ampliada.

6.2. Els funcionaris adscrits al Grup d’Actuació Preventiva (GAP) tindran Dret a les vacances i als dies de lliure disposició, legalment establerts.

Art.7. Composició i estructura del Grup d’Atenció Preventiva (GAP).

En espera de la implantació del nou organigrama aprovat, la dependència orgànica serà del cap de la Comissaria Operativa i Seguretat

Responsable de la unitat: 1 subinspector.

Responsables equips;: 4 oficials.

Components equips: 32 agents (4 equips de 8 agents).

Art.8. Entrada en vigor

Aquest Acord entrarà en vigor el dia següent a la seva publicació al BOIB, tot i això, els efectes seran retroactius a l’1 de gener de 2017.

Art.9. Desenvolupament

Aquest Acord és desenvoluparà mitjançant els corresponents Quadrants.

Dits Quadrants, en la mesura que no innovin l’ordenament jurídic, els acords i pactes,la RLlT, el Calendari anual, la Jornada anual, els Horaris i els actes administratius singulars, es consideraran manifestacions de la Potestat Autoorganitzativa, per la qual cosa no seran objecte de l’obligatòria negociació. En el cas contrari sí que haurien d’esser objecte d’obligatòria negociació

Art.10. Derogació

A partir de l’entrada en vigor d’aquest Acord resten derogats tots aquells acords, instruccions de servei i ordres de servei que vagin en contra d’allò que ara s’ha acordat.”

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Palma, 11 de juliol de 2018

Cap de secció del Registre de Personal

p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Francisca M. Matas Escobar

 

PROPOSTA 458 - MODIFICACIÓ PARCIAL R.LL.T. PERSONAL FUNCIONARI

ÀREA:

POL

POLICIA LOCAL DE PALMA

ÒRGAN:

POL121

PREFECTURA / COMISSARIA OPERATIVA I SEGURETAT / DIVISIÓ DE SEGURETAT CIUTADANA

UNITAT:

POL1212000

GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP)

LLOCS DE TREBALL QUE ES MODIFIQUEN

ALLÀ ON DIU:

CODI

LLOC DE TREBALL

NL

TL

CD

CE

FP

ADM

GR

TJ

TH

ESCALES

PLACES - DESCRIPCIONS

REQUISITS

CAT

OBS

F40050031

SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL (GAP)

2

S

20

288

CE

AJP

A2

JEA

HP7

AE

3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL

B2

NGAP

F40061122

OFICIAL DE POLICIA LOCAL

5

S

19

247

CE

AJP

C1

JEA

HP7

AE

3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL

B2

PNOC

F40071854

POLICIA LOCAL

33

S

16

246

CE

AJP

C1

JEA

HP7

AE

3109 - POLICIA LOCAL

B2

PNOC

HA DE DIR:

CODI

LLOC DE TREBALL

NL

TL

CD

CE

FP

ADM

GR

TJ

TH

ESCALES

PLACES - DESCRIPCIONS

REQUISITS

CAT

OBS

F40050031

SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL (GAP)

2

S

20

288

CE

AJP

A2

JEA

HP7

AE

3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL

B2

LIF, NGAP

F40061122

OFICIAL DE POLICIA LOCAL

5

S

19

247

CE

AJP

C1

JEA

HP7

AE

3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL

B2

LIF, PNOC

F40071854

POLICIA LOCAL

33

S

16

246

CE

AJP

C1

JEA

HP7

AE

3109 - POLICIA LOCAL

B2

LIF, PNOC

 

LLEGENDA

NL

NÚMERO DE LLOCS

TL

TIPUS DE LLOC

S

SINGULARITZAT

CD

COMPLEMENT DE DESTÍ

FP

FORMA DE PROVISIÓ

CE

CONCURS ESPECÍFIC

ADM

ADSCRIPCIÓ A ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

AJP

AJUNTAMENT DE PALMA

GR

GRUP

TJ

TIPUS DE JORNADA

JEA

JORNADA ESPECIAL AMPLIADA - 40 HORES SETMANALS

TH

TIPUS D'HORARI

HP7

HORARI DEL GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP) DE LA POLICIA LOCAL SEGONS ACORD DE JUNTA DE GOVERN VIGENT

OBS

OBSERVACIONS

LIF

LOCALITZACIÓ I FLEXIBILITZACIÓ HORÀRIA

NGAP

NOCTURNITAT DEL GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP)

PNOC

PART PROPORCIONAL DE NOCTURNITAT

CE

COMPLEMENT ESPECÍFIC

246

 Allà on deia: 16.298,19 €; ha de dir a partir de l’01.01.2017: 21.031,50 €

247

 Allà on deia: 18.085,48 €; ha de dir a partir de l’01.01.2017: 22.836,80 €

288

 Allà on deia: 16.775,84 €; ha de dir a partir de l’01.01.2017: 22.317,26 €