Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 7701
Registre de Personal. Modificació dels llocs de treball de la unitat Grup d’Actuació Preventiva (GAP). MF-458
Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 30 de maig de 2018, es va aprovar el següent:
“1r. Aprovar i afegir la proposta 458 de modificació parcial de la RLLT quant l’augment del complement específic dels llocs de treball de la unitat Grup d’Actuació Preventiva (GAP) amb dret a la percepció del plus de localització i flexibilització horària, al contingut de l’Acord JGL_20170719_01_U38 de data 19.07.2017.
2n. No suposa cap augment pressupostari comprovat el fet que ja s’està abonant efectivament aquesta diferència en el complement específic des de l’1.01.2017.
3r. Publicar el contingut de l’Acord i l’annex adjunt en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4t. Comunicar aquest Acord al Servei de Prestacions i Nòmines i a Registre de Personal.”
Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 19 de juliol de 2017, es va aprovar el següent:
“1. Que, tot i els intents de negociació haguts, atès la inexistència d’acord a la Mesa General Conjunta de Negociació,d’acord amb TREBEP’2015.38.7 [B], s’estableixen la "modificació de les condicions laborals i econòmiques del Grup d’Actuació Preventiva (GAP)" que s’indiquen a l’annex.
2. Que el càlcul estimat de dita modificació, segons les dades lliurades pel Servei de Nòmines i Prestacions, puja, per a l’any 2017 a 131.531,63 €.
3. Publicar aquest Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears
4. Comunicar aquest Acord al cap de la Policia a efectes de fer la execució operativa.
5. Comunicar aquest Acord a la cap del Servei de Prestacions i Nòmines perquè facin les actuacions adient per possibilitar el pagament de les retribucions que legalment li corresponen en temps i forma.
6. Comunicar aquest Acord al Registre de Personal perquè facin les preceptives inscripcions i anotacions registrals.
7. Comunicar aquest Acord a l’Interventor General a efectes de dur a terme la corresponent fiscalització.
8. Notificar aquest Acord al Sindicats de la Mesa General Conjunta de l’ajuntament de Palma.
ANNEX
"MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS LABORALS I ECONÒMIQUES DEL GRUP D’ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP)"
Art.1. Motivació
La necessitat d’atendre els diferents nivells de demanda de serveis a la nostra ciutat, comporta disposar d’una unitat amb un nivell d’adaptació superior a les que disposem actualment, l’increment del treball a la temporada d’estiu amb un augment considerable de serveis a les zones d’àmbit turístic, en la franja horària de darrera hora de la tarda i el vespre, fa necessari disposar cada any de més recursos per poder fer front.
Havent valorat les diferents actuacions efectuades en anys anteriors, l’organització del servei i en espera de la implantació del nou organigrama aprovat per a la Policia, es creu convenient modificar les actual condicions de treball dels components del Grup d’Atenció Preventiva (GAP) especialment durant la campanya d’estiu.
Art.2. Funcions.
A més de les funcions pròpies de tots els agents de policia, els adscrits al GAP tindran una especial atenció a:
2.1. Control i seguiment de les diferent instruccions de servei.
2.2. Actuacions dispositius de caràcter preventiu i/o reactiu d’uniforme o sense.
2.3. Seguiment i control de les infraccions a les Ordenances Municipals en especial les relatives a l’ús de la via pública.
2.4. Especial seguiment i control de venda ambulant, publicitat dinàmica, furts, i d’altres activitats que malmenin la convivència.
2.5. Inspecció i controls horaris locals de concurrència pública.
2.6. Suport a les actuacions d’altres unitats.
Art.3. Condicions laborals
Amb la finalitat d’atendre millor al nivell de servei que reb aquesta policia s’estableix dos períodes horaris:
3.1. Estiu: del 5 de maig al 15 d’octubre.
El servei dels agents del GAP s’estableix en dos sistemes horaris.
a) de dilluns a diumenge de18:00 a 03:00 hores.
b) de dilluns a diumenge de 22:00 a 07:00 hores.
Quadrant de localització i flexibilitat horària amb afectació per agent d’un màxim de 30 jornades anuals.
Ambdós torns es desenvoluparan en règim de 7 dies de treball / 7dies de lliure de dilluns a diumenge.
3.2. Hivern: del 16 d’octubre al 14 de maig.
El servei dels agents del GAP s’estableix en un sistema horari.
Els agents adscrits al GAP faran un sol sistema horari, de les 18:00 a les 02:00 hores en règim de 7 dies de treball / 7 dies de lliure de dilluns a diumenge.
Art.4. Servei Mínims.
Els mínims establerts per les dues modalitats temporals seran:
4.1. Estiu: del 5 de maig al 15 d’octubre.
Els mínims establers per aquesta modalitat seran del 80% dels efectius en servei.
4.2. Hivern: del 16 d’octubre al 14 de maig.
Els mínims establerts per aquesta modalitat seran del 50% dels efectius en servei de dilluns a dijous i el diumenge i del 80% dels efectius en servei divendres i dissabte.
Art.5. Condicions econòmiques.
A més de les retribucions econòmiques que els hi corresponen personalment a cadascun dels membres adscrit al GAP li correspondran:
5.1. Retribució econòmica segons l’Acord 2010-13 pels dissabtes i diumenges treballats.
5.2. Retribució econòmica segons l’Acord 2010-13 corresponent a la part proporcional del complement plus nocturnitat, per finalització del servei a les 02:00 o 03:00 hores respectivament.
5.3. Retribució íntegra del plus de nocturnitat per servei realitzat de 22:00 a 06:00 hores.
5.4. Retribució econòmica del complement de localització i flexibilitat horària.
5.5. Retribució per festiu treballat, sense l’opció de compensar-ho en dies de franc.
5.6. Dietes, se pagarà segons l’Acord 2010-13.
Art.6. Vacances i dies disponibles.
6.1. Els funcionaris adscrits al Grup d’Actuació Preventiva (GAP) ajustaran la seva prestació de serveis a la Jornada Mínima Legal Anual, adequada a la seva Jornada Especial Ampliada.
6.2. Els funcionaris adscrits al Grup d’Actuació Preventiva (GAP) tindran Dret a les vacances i als dies de lliure disposició, legalment establerts.
Art.7. Composició i estructura del Grup d’Atenció Preventiva (GAP).
En espera de la implantació del nou organigrama aprovat, la dependència orgànica serà del cap de la Comissaria Operativa i Seguretat
Responsable de la unitat: 1 subinspector.
Responsables equips;: 4 oficials.
Components equips: 32 agents (4 equips de 8 agents).
Art.8. Entrada en vigor
Aquest Acord entrarà en vigor el dia següent a la seva publicació al BOIB, tot i això, els efectes seran retroactius a l’1 de gener de 2017.
Art.9. Desenvolupament
Aquest Acord és desenvoluparà mitjançant els corresponents Quadrants.
Dits Quadrants, en la mesura que no innovin l’ordenament jurídic, els acords i pactes,la RLlT, el Calendari anual, la Jornada anual, els Horaris i els actes administratius singulars, es consideraran manifestacions de la Potestat Autoorganitzativa, per la qual cosa no seran objecte de l’obligatòria negociació. En el cas contrari sí que haurien d’esser objecte d’obligatòria negociació
Art.10. Derogació
A partir de l’entrada en vigor d’aquest Acord resten derogats tots aquells acords, instruccions de servei i ordres de servei que vagin en contra d’allò que ara s’ha acordat.”
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 11 de juliol de 2018
Cap de secció del Registre de Personal
p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014
(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)
Francisca M. Matas Escobar
PROPOSTA 458 - MODIFICACIÓ PARCIAL R.LL.T. PERSONAL FUNCIONARI
ÀREA: |
POL |
POLICIA LOCAL DE PALMA |
ÒRGAN: |
POL121 |
PREFECTURA / COMISSARIA OPERATIVA I SEGURETAT / DIVISIÓ DE SEGURETAT CIUTADANA |
UNITAT: |
POL1212000 |
GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP) |
LLOCS DE TREBALL QUE ES MODIFIQUEN
ALLÀ ON DIU:
CODI |
LLOC DE TREBALL |
NL |
TL |
CD |
CE |
FP |
ADM |
GR |
TJ |
TH |
ESCALES |
PLACES - DESCRIPCIONS |
REQUISITS |
CAT |
OBS |
F40050031 |
SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL (GAP) |
2 |
S |
20 |
288 |
CE |
AJP |
A2 |
JEA |
HP7 |
AE |
3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL |
|
B2 |
NGAP |
F40061122 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
5 |
S |
19 |
247 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP7 |
AE |
3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
|
B2 |
PNOC |
F40071854 |
POLICIA LOCAL |
33 |
S |
16 |
246 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP7 |
AE |
3109 - POLICIA LOCAL |
|
B2 |
PNOC |
HA DE DIR:
CODI |
LLOC DE TREBALL |
NL |
TL |
CD |
CE |
FP |
ADM |
GR |
TJ |
TH |
ESCALES |
PLACES - DESCRIPCIONS |
REQUISITS |
CAT |
OBS |
F40050031 |
SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL (GAP) |
2 |
S |
20 |
288 |
CE |
AJP |
A2 |
JEA |
HP7 |
AE |
3107 - SUBINSPECTOR/A DE POLICIA LOCAL |
|
B2 |
LIF, NGAP |
F40061122 |
OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
5 |
S |
19 |
247 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP7 |
AE |
3108 - OFICIAL DE POLICIA LOCAL |
|
B2 |
LIF, PNOC |
F40071854 |
POLICIA LOCAL |
33 |
S |
16 |
246 |
CE |
AJP |
C1 |
JEA |
HP7 |
AE |
3109 - POLICIA LOCAL |
|
B2 |
LIF, PNOC |
LLEGENDA
|
|
NL |
NÚMERO DE LLOCS |
|
|
TL |
TIPUS DE LLOC |
S |
SINGULARITZAT |
|
|
CD |
COMPLEMENT DE DESTÍ |
|
|
FP |
FORMA DE PROVISIÓ |
CE |
CONCURS ESPECÍFIC |
|
|
ADM |
ADSCRIPCIÓ A ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES |
AJP |
AJUNTAMENT DE PALMA |
|
|
GR |
GRUP |
|
|
TJ |
TIPUS DE JORNADA |
JEA |
JORNADA ESPECIAL AMPLIADA - 40 HORES SETMANALS |
|
|
TH |
TIPUS D'HORARI |
HP7 |
HORARI DEL GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP) DE LA POLICIA LOCAL SEGONS ACORD DE JUNTA DE GOVERN VIGENT |
|
|
OBS |
OBSERVACIONS |
LIF |
LOCALITZACIÓ I FLEXIBILITZACIÓ HORÀRIA |
NGAP |
NOCTURNITAT DEL GRUP D'ACTUACIÓ PREVENTIVA (GAP) |
PNOC |
PART PROPORCIONAL DE NOCTURNITAT |
|
|
CE |
COMPLEMENT ESPECÍFIC |
246 |
Allà on deia: 16.298,19 €; ha de dir a partir de l’01.01.2017: 21.031,50 € |
247 |
Allà on deia: 18.085,48 €; ha de dir a partir de l’01.01.2017: 22.836,80 € |
288 |
Allà on deia: 16.775,84 €; ha de dir a partir de l’01.01.2017: 22.317,26 € |
|
|