Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
Núm. 7699
Bases reguladores de subvencions per als propietaris d'habitatges inclosos dins el nucli antic i eixample intensiu des Migjorn Gran que pintin les seves façanes
Es fa públic que mitjançant Resolució d'Alcaldia de data 04.7.2018, s'han aprovat les següents bases:
«BASES REGULADORES DE SUBVENCIONS PER ELS PROPIETARIS D’HABITATGES INCLOSOS DINS EL NUCLI ANTIC i EIXAMPLE INTENSIU DES MIGJORN GRAN QUE PINTIN LES SEVES FAÇANES
PRIMERA. FINALITAT
L’Ajuntament des Migjorn Gran vol incentivar i fomentar la millora estètica de les façanes dels immobles ubicats dins el nucli antic i dins l'eixample intensiu del municipi, com a mesura per aconseguir conservar l’estètica general de la part més tradicional del poble.
SEGONA. OBJECTE
Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les sol·licituds per a realitzar el pintat de la façana dels immobles classificats per les Normes Subsidiàries com a nucli antic (clau 1) i eixample intensiu (clau 2). Aquest àmbit inclou els immobles inclosos en l’annex I.
Es consideraran obres subvencionables els treballs de pintat de la façana, executats dins l'any 2017 (que no hagin obtingut cap ajut pel mateix concepte) o que es pretenguin executar durant l'any 2018.
TERCERA. BENEFICIARIS
La sol·licitud de la subvenció la realitzarà la propietat de l’immoble, tant si es tracta d’una o més persones físiques, d’una societat mercantil, com d’una comunitat de propietaris. En aquest darrer supòsit, caldrà que la comunitat estigui legalment constituïda
No obstant això, no en poden ser beneficiaris:
1. Qui incorri en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei General de Subvencions
2. Qui en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi fet la proposta de resolució definitiva, no estigui al corrent de les obligacions tributàries davant de l’Ajuntament des Migjorn Gran.
QUARTA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Les persones beneficiaries dels ajuts han de destinar l’ajut a la finalitat per la qual fou concedida.
CINQUÈ. REQUISITS GENERALS I TÈCNICS
1. Que l’edifici on es realitza l’actuació es trobi inclòs dins de l’àmbit de l’àrea delimitada a l’annex I.
2. Que el pintat de la façana es faci d'acord amb allò previst a les NNSS i a l'Ordenança reguladora de les condicions estètiques dels edificis que es troben dintre del casc antic del nucli tradicional des Migjorn Gran.
3. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament.
4. Les actuacions han d’estar sotmeses a la legalitat urbanística.
SISÈ.- QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ
L’import de la subvenció serà de 200€ per cadascun dels immobles que ho sol·liciti i dugui a terme l’actuació subvencionable.
SETÈ.- RECURSOS ECONÒMICS MUNICIPALS
Els recursos totals aplicables a aquests ajuts econòmics previstos en aquestes bases seran els que figurin en els pressupostos municipals per a l’exercici 2018 amb càrrec a la partida pressupostaria 1522-48000.
VUITÈ.- SOL·LICITUD D’AJUTS
Els interessats hauran de presentar en el Registre General d’Entrada de l’Ajuntament des Migjorn Gran (Pla de l’Església, 3) o per qualsevol dels mitjans assenyalats a l’article 16 de la Llei 39/38 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, la següent documentació, d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques la següent documentació:
1. Imprès de sol·licitud d’ajuts degudament complimentat. (annex II)
2. Fotocòpia del DNI o NIF del sol·licitant i acreditació de la representació en la qual manifesta actuar.
3. Fotografia de l’estat actual de la façana on es pretenen dur a terme les actuacions, pel cas que no s'hagin realitzat les actuacions a la data de la sol·licitud de l'ajut.
4. Pressupost detallat dels treballs a realitzar, pel cas que no s'hagin realitzat les actuacions a la data de la sol·licitud de l'ajut.
5. Pel cas que el pintat de la façana s'hagués executat amb anterioritat a la data de la sol·licitud de la subvenció, s'haurà d'aportar a l'expedient fotografia de l'estat actual i còpia de la factura que acrediti que les actuacions s'han realitzat durant l'any 2017 o 2018.
D’acord amb el previst a l’article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits que s’indiquen o no s’inclou la documentació necessària establerta a la convocatòria, l’òrgan competent requerirà a l’interessat que corregeixi la falta o aporti els documents preceptius en el termini màxim i improrrogable de deu dies, i se li indicarà que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud, amb resolució prèvia, que s’ha de dictar en els termes previstos a l'article 21.
NOVÈ.- TERMINI DE SOL·LICITUD
És podran sol·licitar aquests ajuts durant l’any 2018 a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, fins a l’exhauriment de la partida pressupostària habilitada a l’efecte.
DESÈ.- TRAMITACIÓ, ATORGAMENT I DENEGACIÓ
La ajudes sol·licitades es tramitaran per rigorós ordre de registre d’entrada. La concessió i/o denegació de les subvencions es farà per acord de la Junta de Govern Local i es notificarà expressament als interessats.
ONZÈ.- ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS
Els beneficiaris tenen l’obligació de justificar davant de l’òrgan concedent l’aplicació dels fons percebuts a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció.
Els beneficiaris han de presentar, en el termini màxim de tres mesos des de la concessió de l’ajut, la següent documentació:
Els beneficiaris que haguessin executat les actuacions a data de la sol·licitud, únicament hauran de presentar el document d'acceptació de l'ajut concedit (annex III)
Una vegada presentada l’anterior documentació, es procedirà a la seva comprovació per part dels serveis tècnics municipals, que emetran l’informe corresponent. Amb posterioritat, serà informat per la persona que exerceix el control financer de la corporació, i es podrà procedir al seu pagament.
DOTZÈ.- PAGAMENT
El pagament de l’ajuda es farà mitjançant transferència al compte bancari assenyalat a la sol·licitud, segons les disponibilitats de la tresoreria municipal.
TRETZÈ.- RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a l’Ajuntament des Migjorn Gran.
L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
CATORZÈ.- NORMATIVA APLICABLE
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin d’aplicació en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
ANNEX I
(Àmbit del nucli antic i eixample intensiu)
ANNEX II
(Model d’imprès de sol·licitud)
ANNEX III
(Model d’acceptació ajut)»
Es Migjorn Gran, 4 de juliol de 2018
EL BATLE
Pedro G. Moll Triay