Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 7669
Aprovació defintiva de l'Ordenança Fiscal Contribucions Especials per les Obres de la Xarxa de sanejament de la urbanització l’Argentina.Exp. 988/2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Al no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional d'aquest Ajuntament sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per Contribucions Especials xarxa de sanejament de l'Argentina, el text íntegre del qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

ANNEX I

Ordenança Fiscal Contribucions Especials per les Obres de la Xarxa de sanejament de la urbanització l’Argentina

ARTICLE 1. Fonament Jurídic i Naturalesa

Fent ús de les facultades concedides per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb els articles 15 a 19 i 28 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament regula per la present ordenança les contribucions especials per a la realització de les Obres de la Xarxa de Sanejament de la urbanització l’Argentina.

Les contribucions especials són tributs de caràcter finalista i el producte de la seva recaptació es destinarà, íntegrament, a sufragar les despeses de l'obra amb motiu dels quals hagin estat establertes i exigides.

ARTICLE 2. Fet Imposable

Constitueix el fet imposable de les contribucions especials l'obtenció d'un benefici o d'un augment de valor dels béns per part del subjecte passiu com a conseqüència de la realització de les obres de la xarxa de sanejament de la urbanització l’Argentina incloses en el projecte d'obra denominat «Projecte constructiu de la xarxa de sanejament de la urbanització de l’Argentina i impulsió fins a l’entrada del nucli urbà d’Alaior, pel camí de Torralba»

ARTICLE 3. Subjectes Passius

Tindran la consideració de subjectes passius d'aquestes contribucions especials els propietaris de parcel·les situats al nucli urbà de l’Argentina.

El moment de la meritació de les contribucions especials es tindrà en compte als efectes de determinar la persona obligada al pagament, encara que en l'acord concret d'ordenació figuri com a subjecte passiu qui ho sigui amb referència a la data de la seva aprovació i que en el mateix hagués anticipat el pagament de quotes. Quan la persona que figuri com a subjecte passiu en l'acord concret d'ordenació, havent estat notificada, transmeti els drets sobre els béns o explotacions que motiven la imposició en el període comprès entre l'aprovació de l'acord i el naixement de la meritació, estarà obligada a donar compte a l'Administració de la transmissió efectuada dins del termini d'un mes des de la data d'aquesta i, si no ho fes, l'Administració podrà dirigir l'acció per al cobrament, contra qui figurava com a subjecte passiu en el citat expedient.

ARTICLE 4. Exempcions

Estaran exempts del pagament de contribucions especials els propietaris de les següents parcel·les, les quals estan excloses de la obligatorietat de disposar de sanejament:

- Els béns de domini públic

- Parcel·les en les que hi hagi estacions transformadores, per no requerir l’ús de sanejament.

- Les zones de Protecció de restes arqueològiques.

ARTICLE 5. Base Imposable

La base imposable de les contribucions especials està constituïda pel 24,92% del cost que el Municipi d'Alaior suporti per a la realització de les referides obres, que equival aproximadament al 10% del cost de realització de les obres.

- Cost total de les obres: 1.172.459,60 euros

- (A) Cost de l'obra que suporta el Municipi: 453.642,38 euros

- (B) Base Imposable: 113.047,70 euros, que és el resultat d'aplicar el 24,92% sobre el cost de l'obra que suporta el municipi (A).

Aquesta quantitat tindrà el caràcter de mera previsió. Si el cost real fos major o menor que el previst, s'utilitzarà el cost real als efectes del càlcul de les quotes corresponents.

ARTICLE 6. Criteri de repartiment i Quota Tributària

1. La base imposable de les contribucions especials es repartirà entre els subjectes passius, tenint en compte únicament l’aprofitament privatiu, és a dir, el volum edificable de cada parcel·la.

2. El volum total edificable del total de les parcel·les del nucli urbà, ascendeix a un total de 99.238,00 metres quadrats (C).

Pel que la quota a pagar per a cada immoble es determinarà multiplicant la quantitat total de metres2 d’aprofitament màxim, per la quantitat resultant de dividir la Base Imposable (B) entre el volum total edificable (C), per cada metre2 d’aprofitament màxim.

Quota a pagar immoble x = m2 aprofitament màxim immoble x * (B) / (C)

3. Una vegada adoptat l'acord concret d'ordenació de contribucions especials, i determinades les quotes a satisfer, aquestes seran notificades individualment a cada subjecte passiu si aquest o el seu domicili fossin coneguts i, en el seu defecte, per edictes. Els interessats podran formular recurs de reposició davant l'Ajuntament, que podrà versar sobre la procedència de les contribucions especials, el percentatge del cost que hagin de satisfer les persones especialment beneficiades o les quotes assignades.

ARTICLE 7. Meritació

1. Les contribucions especials es meriten en el moment en què les obres s'hagin executat.

En aquest cas, l’obra estarà dividida en diferents fases, i per tant serà una obra fraccionable. La meritació es produirà per cada fracció en el moment en que s’hagi executat l’obra corresponent en cada una de les fases, d’acord amb el quadre següent:

2. Sens perjudici de l'establert en l'apartat anterior, una vegada aprovat l'acord concret d'imposició i ordenació, l'Ajuntament podrà exigir per anticipat el pagament de les contribucions especials en funció de l'import del cost previst per a l'any següent.

3. Una vegada finalitzada l'execució de cada fracció de l’obra, es procedirà a determinar els subjectes passius, la base i les quotes individualitzades definitives, girant les liquidacions que procedeixin i compensant, com a lliurament a compte, els pagaments anticipats que s'hagin efectuat.

A l’efecte de determinar les liquidacions definitives, es considerarà el cost real i efectiu de les obres en cadascuna de la fracció de l’obra i es calcularà la base imposable sobre el cost total suportat per l’Ajuntament en aquella fracció.

I sobre aquest import, es determinarà la quota a pagar individualment per cada subjecte passiu, en funció del mòdul de repartiment establert.

4. Si els pagaments per anticipat han estat realitzats per persones que no tenen la condició de subjecte passiu en la data de la meritació del tribut, o bé si aquests pagaments excedeixen la quota individual definitiva que els correspon, l'Ajuntament ha de practicar d'ofici la pertinent devolució.

ARTICLE 8. Gestió i Recaptació

1. En cas que s’hagi exigit per anticipat el pagament de les contribucions especials, aquest pagament s’haurà d’efectuar en els terminis previstos a l’article 62.2 de la Llei 58/2003 General Tributaria.

2. Les Contribucions Especials es gestionen mitjançant liquidació tributaria, que s'aprovarà quan s'hagi executat cadascuna de les fraccions de l’obra, i es notificaran als subjectes passius en el moment de la serva meritació. Aquestes seran liquidacions definitives, calculades en base al cost real, efectiu i definitiu de l'obra.

2. El pagament d'aquestes liquidacions s'haurà d'efectuar en els terminis previstos a l'article 62.2 de la Llei 58/2003 General Tributaria.

3. A sol·licitud del subjecte passiu, la Corporació podrà concedir el fraccionament o ajornament de la quota a satisfer pel subjecte passiu, tant dels pagaments anticipats com de les liquidacions definitives, amb els criteris següents:

a) El pagament dels deutes podrà ser ajornat o fraccionat fins al termini màxim de 36 mesos i, en qualsevol cas, la quota mínima de cada fracció no podrà ser inferior a 60 euros mensuals. En els fraccionaments, la primera quota s’haurà de pagar el mes posterior al que s’hagi efectuat la sol·licitud o el segon més posterior, en cas que la sol·licitud s’hagi efectuat després del dia 20 del mes anterior.

b) La concessió de l’ajornament o fraccionament de pagament requerirà que el sol·licitant domicilii el pagament del deute o de les successives fraccions.

c) No s’exigiran interessos de demora en les sol·licituds de fraccionament dels deutes per un període no superior a 12 mesos, sempre i quan s’hagi sol·licitat dins el període voluntari de pagament.

d) Amb caràcter general, els deutes fraccionats o ajornats, excepte els deutes referits en l’apartat anterior, meritaran interessos de demora pel temps que duri l’ajornament o fraccionament. El temps de l’ajornament es computa des del venciment del període en voluntari i fins el termini concedit i, en cas de fraccionament, es computaran els interessos meritats per cada fracció des del venciment del període voluntari fins el venciment del termini concedit.

e) En cas de manca de pagament, es procedirà d’acord amb l’article 18 de l’ordenança general d’actuacions i procediments de Gestió i Recaptació (BOIB núm. 32 de data 16 de març de 2017).

f) Amb caràcter general, per tot el no previst en aquesta ordenança respecte de la gestió i recaptació, així com dels ajornaments i fraccionaments, s’estarà al que preveu l’ordenança general d’actuacions i procediments de Gestió i Recaptació (BOIB núm. 32 de data 16 de març de 2017) i, en el seu defecte, al Reglament General de Recaptació (Real Decret 939/2005, de 29 de juliol).

ARTICLE 9. Col·laboració Ciutadana

Els propietaris o titulars afectats per la realització d'aquestes obres, podran constituir-se en associació administrativa de contribuents en el període d'exposició al públic de l'acord d'ordenació de les contribucions especials.

Per a la constitució de l'associació administrativa de contribuents, l'acord haurà de ser adoptat per la majoria absoluta dels afectats, sempre que representin, com a mínim, dos terços de les quotes que s'hagin de satisfer.

Un cop acordada la constitució d'aquesta associació i dins del termini d'exposició al públic, s'haurà de presentar davant aquest Ajuntament la sol·licitud de constitució de l'associació, aportant la documentació acreditativa de l'acord adoptat i els Estatus que regiran el seu funcionament.

ARTICLE 10 .Règim d'Infraccions i Sancions

En els casos d'incompliment de les obligacions establertes en la present ordenança, d'acord amb l'establert en l'article 11 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'aplicarà el règim d'infraccions i sancions regulat en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, i en les disposicions que la complementen i desenvolupen.

DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA

La present ordenança fiscal, entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la Illes Balears.

Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos explicats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Palma de Mallorca.