Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 7626
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2018-2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca
Codi: BDNS 408071 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index
Assumpte: Aprovació de la convocatòria de subvencions 2018-2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 11 de juliol de 2018, ha aprovat el següent:
ACORD
"Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2018-2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
Segon. Autoritzar una despesa per un import total de sis-cents mil euros (600.000,00 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.46202 (referència RC: 22018001733) del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’exercici 2018.
Tercer. Aprovar els models normalitzats següents:
-Model de conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex 0).
-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex V).
-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex VI).
Quart. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent."
Palma, 12 de juliol de 2018
Per delegació del President,
el Secretari General del Consell de Mallorca
(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).
Jeroni M. Mas Rigo
Convocatòria de subvencions 2018-2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca
1.- Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar amb els ajuntaments de Mallorca en actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
2.- Beneficiaris
2.1.- Els ajuntaments possibles beneficiaris de les actuacions d'aquesta convocatòria seran de dos tipus:
AJUNTAMENTS TIPUS A:
Seran els que compleixin els següents requisits:
• Població inferior o igual a 45.000 habitants.
• Estar adherit al “Pacto de los Alcaldes para el clima y la energia” (2030), aprovat per la Comissió Europea el 15 d’octubre de 2015. Es considerarà a aquests efectes als municipis en els quals l’adhesió es trobi publicada a la web de l'Oficina del Pacte de la UE (COMO) (www.pactodelosalcaldes.eu) abans de la sol·licitud de l’ajuda, i que hagin aprovat l’adhesió per l’òrgan de govern corresponent abans del 31 de desembre de 2017 i que ho hagin comunicat a un dels dos Coordinadors Territorials. Han d’estar formalment adherits a l’hora de la sol·licitud.
• No disposar de PAES (Pla d’Acció per l’Energia Sostenible) redactat anteriorment.
• Haver acceptat al Consell de Mallorca i al Govern de les Illes Balears com a Coordinadors Territorials del Pacte de Batles i Batlesses
• Tenir nomenat un gestor energètic municipal o un equip de gestió energètica municipal.
AJUNTAMENTS TIPUS B:
Seran els que compleixin els següents requisits:
• Població inferior o igual a 20.000 habitants.
• Estar adherit al “Pacto de los Alcaldes” (2020). Es considerarà a aquests efectes als municipis en els quals el document PAES es trobi publicat a la web de l'Oficina del Pacte de la UE (COMO) (www.pactodelosalcaldes.eu). I l'aprovació del PAES per òrgan de govern anterior a 31/12/2012, i s’hagi rebut aquest pla d’acció per la COMO abans de dia 19 de febrer de 2018.
• Haver acceptat al Consell de Mallorca i al Govern Balear com a Coordinadors Territorials del Pacte de Batles i Batlesses.
• Disposar del PAES redactat i vigent, rebut per la Covenant of Mayors Office (COMO).
• Tenir nomenat un gestor energètic municipal o un equip de gestió energètica municipal.
2.2.- No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
3.- Actuacions subvencionables
Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d’aquesta convocatòria seran les següents segons el tipus d'ajuntaments:
Ajuntaments beneficiaris de tipus A:
I. Redacció del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima (PAESC) del seu municipi. La informació de partida per a l’elaboració dels documents es troba al punt 4 d'aquesta convocatòria.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019.
III. Si no s’externalitza el servei del punt anterior, adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
Ajuntaments de tipus B:
I. Realització de l’informe de seguiment del PAES, incloent nou inventari d’emissions de referència. Finalització de l’Inventari d’Emissions de Referència (IRE) del seu municipi amb les dades de l’ajuntament i les dades i metodologia proporcionada pel Consell de Mallorca (quantitatiu i qualitatiu). Seguiment de la metodologia establerta per l'oficina del Pacte de Batles i Batlesses (COMO). La informació de partida per a l’elaboració dels documents es troba al punt 4 d'aquesta convocatòria.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019.
III. Si no s’externalitza el servei del punt anterior, adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
IV. Redacció de l’adaptació del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible (PAES) al nou “Pacto de los Alcaldes para el Clima y la Energia" (2030) o redacció de la revisió del PAES existent i continuació amb els compromisos 2020. La informació de partida per a l’elaboració dels documents es troba al punt 4 d'aquesta convocatòria.
4.- Descripció i compromisos dels beneficiaris de les actuacions subvencionades
Com s'ha esmentat al punt 3 anterior, es consideraran subvencionables les següents actuacions als ajuntaments beneficiaris de tipus A:
I. Redacció del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima (PAESC) del seu municipi.
A més,
- Una vegada redactat haurà d’estar correctament registrat telemàticament en anglès al lloc web del Pacte de Batles i Batleses (Covenant of Mayors Office (COMO).
- Elaboració dels documents de participació i difusió del PAESC.
- Es realitzarà la proposta a l’òrgan de govern municipal per a l’aprovació del PAESC.
- Els treballs hauran d’executar-se d’acord amb la metodologia pel al Pacte de Batles i Batlesses per al Clima i l’Energia, establerta per la COMO (Covenant of Mayors Office).
- Amb la informació de l’Inventari d’emissions de referència (IRE) a nivell de l’illa de Mallorca proporcionada pel Consell de Mallorca, així com la informació de l’anàlisi de riscs i vulnerabilitats a nivell municipal proporcionada pel Govern Balear, més la informació necessària per completar-la amb les dades del consum municipal o altres sectors, que s’hagin considerat adients, es redactarà el corresponent PAESC.
- Es consensuarà amb el Consell de Mallorca el disseny dels diferents documents i de les diferents fitxes per cada acció del PAESC. Aquestes fitxes han d’incloure, com a mínim, la mesura proposada (que inclourà el cost estimat, la contribució de cada mesura a la reducció de CO2 o adaptació al canvi climàtic). L’esborrany inicial de la fitxa es consensuarà amb el Consell de Mallorca, que haurà de donar el vistiplau i suggerir els canvis necessaris per assolir el model de fitxa definitiva.
També es presentarà un primer esborrany al Consell de Mallorca i a l’Ajuntament, amb la finalitat de consensuar-lo a nivell tècnic i polític. Analitzat l’esborrany, es comunicarà a l’empresa adjudicatària les correccions o modificacions amb la finalitat de que es redacti i lliuri el document definitiu.
Ha de ser aprovat per la JRC (Joint Research Centre) del Pacte de Batles i Batlesses.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019.
Les característiques d'aquesta actuació es troben al punt 7 d'aquesta convocatòria.
III. Si no s’externalitza el servei del punt anterior, adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
Les característiques d'aquesta actuació també es troben al punt 7 d'aquesta convocatòria.
Com s'ha esmentat al punt 3 anterior, es consideraran subvencionables les següents actuacions als ajuntaments beneficiaris de tipus B:
I. Realització de l’informe de seguiment del PAES, incloent nou inventari d’emissions de referència. Finalització de l’Inventari d’Emissions de Referència (IRE) del seu municipi amb les dades de l’ajuntament i les dades i metodologia proporcionada pel Consell de Mallorca (quantitatiu i qualitatiu). Seguiment de la metodologia establerta per l'oficina del Pacte de Batles i Batlesses (COMO).
A més:
-Realització de l’inventari de totes les accions realitzades al municipi que venien contingudes al PAES.
-Informe de l’estat d’implementació del PAES en termes qualitatius. Avanç quantitatiu amb les dades disponibles.
-Redacció i registre telemàtic de les accions “benchmark” a presentar a la COMO (mínim 3).
-Actualització telemàtica del PAES (si el procediment ho requereix) amb les mesures implementades compatibles amb el PAES que no figuraven originalment.
-Registrar telemàticament en anglès el resum de l’informe de seguiment amb IRE al lloc web del Pacte de Batles i Batlesses (finalitzat amb èxit) (SEAP monitoring).
-Els treballs hauran d’executar-se d’acord amb la metodologia per al Pacte de Batles i Batlesses per al Clima i l’Energia establerta per la COMO (Covenant of Mayors Office).
-Amb la informació de l’Inventari d’emissions de referència a nivell d'illa, que proporcionarà el Consell de Mallorca a l’empresa adjudicatària, més la informació necessària per completar-la amb les dades del consum municipal o altres sectors que s’hagin considerat adients, es redactaran els corresponents informes de seguiment del PAES.
-Ha de ser aprovat per la JRC (Joint Research Centre) del Pacte de Batles i Batlesses.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019.
Les característiques d'aquesta actuació es troben al punt 7 d'aquesta convocatòria.
III. Si no s’externalitza el servei del punt anterior, adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
Les característiques d'aquesta actuació també es troben al punt 7 d'aquesta convocatòria.
IV. Redacció de l’adaptació del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible (PAES) al nou “Pacto de los Alcaldes para el Clima y la Energia" (2030) o redacció de la revisió del PAES existent i continuació amb els compromisos 2020.
A més,
-Elaboració dels documents de participació i difusió del PAES/PAESC.
-Es realitzarà la proposta a l’òrgan de govern municipal per a l’aprovació del PAESC o nou PAES.
- Una vegada redactat haurà d’estar correctament registrat telemàticament en anglès al lloc web del Pacte de Batles i Batleses (Covenant of Mayors Office (COMO).
-Abans de reformular el PAES per adaptar-lo al nou compromís caldrà haver fet un informe de seguiment del PAES.
-Els treballs hauran d’executar-se d’acord amb la metodologia per al Pacte de Batles i Batlesses per al Clima i l’Energia establerta per la COMO (Covenant of Mayors Office).
-Amb la informació de l’Inventari d’emissions de referència (IRE) a nivell de l’illa de Mallorca proporcionada pel Consell de Mallorca, així com la informació de l’anàlisi de riscs i vulnerabilitats a nivell municipal proporcionada pel Govern Balear, més la informació necessària per completar-la amb les dades del consum municipal o altres sectors, que s’hagin considerat adients, es redactarà el corresponent PAESC.
-Es consensuarà amb el Consell de Mallorca el disseny dels diferents documents i de les diferents fitxes per cada acció del PAESC. Aquestes fitxes han d’incloure, com a mínim, la mesura proposada (que inclourà el cost estimat, la contribució de cada mesura a la reducció de CO2 o adaptació al canvi climàtic). L’esborrany inicial de la fitxa es consensuarà amb el Consell de Mallorca, que haurà de donar el vistiplau i suggerir els canvis necessaris per assolir el model de fitxa definitiva.
-L'empresa adjudicatària haurà de presentar un primer esborrany al Consell de Mallorca i a l’Ajuntament corresponent amb la finalitat de consensuar-lo a nivell tècnic i polític. Analitzat l’esborrany, es comunicarà a l’empresa adjudicatària les correccions o modificacions amb la finalitat que redacti i lliuri el document definitiu.
-Ha de ser aprovat per la JRC (Joint Research Centre) del Pacte de Batles i Batlesses.
5.- Despeses subvencionables
Les subvencions d'aquesta convocatòria es podran destinar a sufragar despeses compreses des de dia 1 de gener de 2018 a dia 31 d'agost de 2019.
En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
Les subvencions d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes o subvencions de qualsevol altra administració pública o entitat privada.
6.- Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat de sis-cents mil euros (600.000,00 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.46202 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’exercici 2018.
7.- Característiques tècniques del servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019, i de l'adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
Es proposa la implantació d’un software de gestió de l’energia amb la finalitat d’optimitzar el consum energètic dels equipaments municipals.
El sistema de comptabilitat es basa en la implantació d’un sistema de control integrat que permeti analitzar, gestionar i reportar informació del consum energètic de forma instantània i regular i així permetre actuar de forma directa sobre les variables causants de l’increment innecessari del consum energètic.
Amb la introducció de les dades de facturació es revisa de forma automàtica un conjunt de paràmetres de seguiment: en cas de sobrepassar els rangs preestablerts o de no coincidir amb la programació de correcte funcionament, es genera l'alarma corresponent.
Mitjançant les alarmes és possible identificar anomalies en el consum energètic i d’aigua, i d’aquesta manera facilita la ràpida actuació per tal de corregir-les. El gestor/gestora energètic serà la persona encarregada de controlar aquest sistema.
Concepte:
Adquisició de llicència per a la utilització de plataforma web que ha de permetre la gestió, optimització, seguiment i validació de la facturació energètica de les organitzacions que comptin amb múltiples punts de subministrament d'energia, enfocada principalment a la gestió eficient de tota la informació relacionada amb el consum energètic de les organitzacions, recolzant-se fonamentalment en la caracterització de tots els punts de subministrament, així com els contractes i factures de cada un d'ells. La plataforma ha de permetre:
– Llibertat i flexibilitat en l'anàlisi dels indicadors energètics i d’aigua.
– Reducció del temps d'obtenció de la informació i anàlisi.
– Control exhaustiu de la factura energètica, des de la base al detall.
– Accedir a les seves dades energètiques en qualsevol moment i lloc.
– Validació mensual dels arxius de facturació.
– Anàlisi i optimització de la contractació de subministraments.
La plataforma ha de ser de fàcil comprensió, amb visualització gràfica dels aspectes considerats o desviaments (tipus semàfor o similar).
Les dades seran subministrades en format digital per l’ens local, amb un màxim de 20% de dades no digitalitzades prèviament.
Temps del contracte: màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019.
Objecte del Contracte.
Requisits generals:
1. Nova implantació d’un sistema de comptabilitat i gestió de dades energètiques.
• Creació de l’estructura (inventari físic i elèctric/energètic) de l’entitat.
• Incorporació de dades històriques dels dos anys anteriors des de fitxers digitals.
• Emissió d’informe inicial d’implantació (anàlisi de consums, despesa i emissions de GEH, anàlisi d’irregularitats en la contractació i anàlisi d’optimització de la contractació).
• Adaptació i personalització del sistema a cada usuari.
2. Subministrament de llicència de programa, formació, atenció i manteniment evolutiu.
• Llicència del programa informàtic pel període de durada del contracte.
• Importació, quan sigui el cas, de les dades provinents d’un sistema informàtic de dades energètiques.
• Formació bàsica inicial d’utilització del programa (mínim dues jornades).
• Resposta personalitzada per correu electrònic per consultes i problemes d’utilització per les dades a gestionar.
• Còpia de seguretat diària de les dades.
• Manteniment actualitzat i evolutiu de l’aplicació i de les bases de dades internes d’informació (tarifes, peatges, climatologia, etc).
• Adaptació als nous arxius de facturació de les empreses comercialitzadores.
• Possibilitat d’exportació de les dades a un sistema d’observatori o similar que pugui tenir l’administració supramunicipal (Consell de Mallorca o Govern Balear).
3. Serveis de gestió del programa.
• Introducció de consums i costos mensuals (en formats d’arxiu informàtic estructurat (.csv, .xls, .xml, etc) a partir de la facturació que es vagi rebent
• Validació mensual dels arxius de facturació. Informe periòdic.
• Tractament mensual de les alarmes energètiques amb la gestió d’incidències segons les desviacions detectades i comunicació de les que requereixin actuació, així com gestions administratives derivades d’aquestes (contacte amb comercialitzadora, reclamacions i canvis de potències contractades). Informe com a mínim trimestral.
• Emissió d’un informe anual amb el balanç de consum energètic, despesa i emissions de GEH, evolució interanual de consum, despesa i emissions, anàlisi, balanç anual d’alarmes, estalvi potencial directe i projeccions de consum i estalvi per a l’any següent.
• L’ús serà sota demanda de l’usuari i els serveis a prestar.
Altres requisits del sistema:
La plataforma/programa ha de ser capaç de subministrar la següent informació:
• Balanç energètic (consums, imports i emissions) per subministrament i font d'energia.
• Anàlisi de subministraments: elèctrics, de combustible per a calefacció, combustible de la flota municipal i altres fonts d’energia que s’utilitzin, així com instal·lacions productores d’energia.
• Situació geogràfica dels subministraments.
• Paràmetres descriptius de les instal·lacions, editables.
• Fitxes d’equipaments i quadres: paràmetres energètics, dades de consum amb les seves pòlisses associades, indicadors energètics, resum incidències i documentació associada.
• Fitxes de subministraments: descripció tècnica, consums, imports emissions, comparació dades amb previsions, comparació amb el darrer any i l’any en curs, gràfics.
• Agrupació de les dades anuals/estacionals de consum i cost energètic.
• Previsions anuals i futures de la despesa energètica.
• Potencial d’estalvi energètic.
• Objectius d’estalvi energètic.
• Proposta millores energètiques.
• Balanç de consum d’aigua.
• Comparativa amb altres anys.
• Històric de consums.
• Evolució i valoració de l’evolució.
• Dades dels mercats elèctrics majoristes. Control del preu mitjà de l’energia (preus fixes i indexats a les Illes Balears).
• Informació sobre els impactes econòmics dels canvis legislatius.
• Simulació i comparació entre diferents tarifes i companyies per establir la tarifa més adequada al consum.
• Informació amb indicadors de dos tipus:
o Generals: indicadors globals del municipi. Consum i cost respecte al número d'usuaris globals, superfície, punts de llum…
o Elements: indicadors dels elements que disposen els equipaments i quadres d’enllumenat en funció de les seves característiques (m2, usuaris, hores, sistema encesa, regulació de flux…).
• Anàlisi: consulta de comparació de les dades de detall energètic entre 2 períodes seleccionats. Es podrà triar comparatives de consums, costos previstos, projectats, facturats i reals. Ha de permetre analitzar tant estalvis com desviacions (per fonts energètiques i per cada equipament, quadre i subministrament).
• Generació d’alarmes de desviament de consums, costos, penalitzacions per maxímetre, pòlisses sense consum, pòlisses no identificades, excés de reactiva, tarifa no òptima, factura no esperada, com a mínim.
• Generació d’alarmes de desviaments/errades de facturació.
• Validació mensual de les factures presentades pels subministradors d’energia, tant de tarifes a preu fix com a preu indexat, per les modalitats passthrouh i passpool, adaptat i testat per la validació de tarifes indexades a les Illes Balears.
• Ha de ser capaç d’integrar mòduls de telelectura.
• Generació d’informes respecte a cada un dels aspectes indicats anteriorment.
• La càrrega de dades ha de poder ser des de la importació de fitxers de les comercialitzadores.
• Prescripcions tècniques:
o El sistema ha de funcionar via web, amb claus d’accés, i ha de ser compatible amb els principals navegadors (mozilla firefox, google chrome, internet explorer, com a mínim).
o Les dades i els informes hauran de ser exportables i editables en formats .pdf, .odt, .doc, .ods, xls, com a mínim.
Altres prestacions a valorar:
• Gestió de Plans d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima (PAES o PAESC). Parametrització, càlcul i visualització de resultats de tants indicadors energètics i de sostenibilitat municipal com es consideri oportú: inventari de GEH, indicadors energètics i climàtics, indicadors vinculats als diversos vectors ambientals (energètics, aigua, residus, mobilitat, atmosfera…).
• Gestió d’accions del PAESC: caracterització de la totalitat del contingut del Pla formulat en el marc de l’elaboració del PAES, i permetrà realitzar una avaluació del grau d’implantació del conjunt de les actuacions del Pla per facilitar posteriorment el seguiment i report a la Comissió Europea.
• Transferència de dades a observatori: el sistema haurà de ser capaç de transmetre les dades de consums i emissions associades al PAESC, així com els consums i indicadors energètics de què disposa els indicadors establerts al PAESC. El sistema haurà de proveir una api-web que permeti la transferència automatitzada i periòdica del conjunt de dades d’indicadors i consums i despesa energètica comú a un potencial observatori insular.
• Assessoria en la preparació dels plecs tècnics de contractació elèctrica global per totes les entitats dependents de l’ajuntament (ajuntament, empresa de serveis, etc).
Altres aspectes a considerar en la gestió.
TIPOLOGIES D’EDIFICIS I INSTAL·LACIONS A CONSIDERAR
Educatius.
Esportius.
Piscina.
Oficines.
Culturals.
Sanitari.
Residencial.
Socials.
Altres.
Enllumenat públic.
Bombament aigua potable.
Bombament aigua residual.
Depuració aigües residuals.
El contracte ha d’incloure importar totes les dades històriques en cas que l’usuari disposi d’un sistema de gestió de la comptabilitat energètica diferent del que resulti adjudicatari.
Solvència tècnica:
• Experiència en sistemes de comptabilitat i gestió de dades energètiques de 2 anys, havent prestat aquest servei a administracions locals durant un període mínim de 1 any en els darrers 5 anys.
• Coneixement demostrat en la gestió de dades del mercat majorista a Balears (en especial el sistema indexat). Experiència mínima d’1 any en gestió d’aquests tipus de contractes si l’ajuntament té signats contractes d’aquests tipus.
• Experiència en l'àmbit de Mallorca.
• Equip tècnic format almenys per: un enginyer amb experiència provada en eficiència energètica, energies renovables i facturació energètica.
8.- Funcions mínimes del gestor energètic municipal o d'un equip de gestió energètica municipal.
Les funcions mínimes del gestor energètic municipal o de l'equip de gestió energètica municipal seran:
o Ser l’encarregat i impulsor principal responsable al seu municipi del Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca, i relacionar-se amb l'oficina del Pacte a Brusel·les.
o Ha de ser la persona o equip encarregat de posar en pràctica l’aplicació del PAESC, amb el suport de l’equip polític.
o Disposar dels mitjans humans i materials de les diferents àrees de l’ajuntament i comptar amb el recolzament suficient per part de l’equip polític i tècnic de l’ajuntament.
Coordinar els departaments i les àrees relacionades amb la despesa energètica i col·laborar-hi.
o Recollir dades (un inventari de potències i tecnologia, centre a centre, consums mes a mes, aspectes relacionats amb el canvi climàtic ...).
o Responsable que s’implanti un sistema de gestió i comptabilitat energètica municipal. Controlar que els consums i despeses energètiques siguin els correctes i prevists per a cada instal·lació i aixecar alarma si la dispersió entre el previst i el facturat (mesurat) sobrepassa un determinat llindar.
o Dissenyar, juntament amb altres tècnics i personal municipal o extern, estratègies de millora constant, és a dir, proposar línies d'actuació per aconseguir millorar l'eficiència de les instal·lacions (passar de gasoil a gas natural; afegir plaques solars tèrmiques; millora d'aïllaments ...).
o Sensibilitzar els usuaris que fan ús de les instal·lacions i a la ciutadania en general del que s'està fent, objectius a aconseguir...
o Fer el seguiment, mesura i control de les millores implantades, així com dels estalvis.
o Fer el seguiment i el control dels contractes amb empreses de serveis energètics en el cas que s’hagi fet l’externalització d’algun servei per mitjà d’aquesta tipologia de contracte.
o Encarregar-se que les empreses que gestionen diferents instal·lacions proporcionin informació dels consums i despeses energètiques (poliesportius, ESEs, residus...).
En el cas de municipis de menys de 2.000 habitants es podrà demanar suport tècnic al Consell de Mallorca. En aquests casos es formarà un equip de feina entre els tècnics encarregats del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, l’Ajuntament i la Consultora Adjudicatària. Es podrà incorporar alguna altra persona a aquest equip d’altres entitats (Govern, Mancomunitats o altres) si es troba justificat.
9.- Naturalesa de la subvenció i límits
1. Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.
2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l’import sol·licitat subvencionable.
10.- Règim de concessió
D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, si el crèdit consignat en la convocatòria és suficient, atenent al nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds.
En aquest supòsit, la determinació de les ajudes entre els ajuntaments es farà de la manera següent:
En funció de la població s’estableix una subvenció màxima per a la realització de les diferents actuacions previstes al punt 3 d'aquesta convocatòria.
AJUNTAMENTS DE TIPUS A:
1-2.000 HAB |
10.100 € |
2.001-5.000 HAB |
12.500 € |
5.001-10.000 HAB |
17.900 € |
10.001-20.000 HAB |
22.600 € |
20.001-45.000 HAB |
30.400 € |
AJUNTAMENTS DE TIPUS B:
1-2.000 HAB |
11.150 € |
2.001-5.000 HAB |
13.500 € |
5.001-10.000 HAB |
18.900 € |
10.001-20.000 HAB |
23.600 € |
El pagament de la subvenció es farà mitjançant una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida.
11.- Presentació de sol·licituds
El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà de trenta dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5); i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l’entitat sol·licitant, d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
Juntament amb la sol·licitud s’ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.
12.- Formalització de sol·licituds
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I).
2. A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:
-Memòria descriptiva de les actuacions.
-Pressupost detallat de cada una de les actuacions a dur a terme, amb l'IVA desglossat. El pressupost ha d'estar signat pel gestor energètic municipal o per un tècnic municipal amb el vistiplau del batle/batlessa.
-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
13.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions
1. L’òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l’Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.
El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst a l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica del Consell de Mallorca.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
El Consell Executiu és l’òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28 lletra f) del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca en relació amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de 2018.
14.- Obligacions de les entitats beneficiàries
Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se’ls ha concedit les subvencions tendran les següents obligacions:
14.1.- Remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de dos mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d’aprovació per part de l’ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex 0 d'aquesta convocatòria.
El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.
14.2.- Dur a terme les actuacions subvencionades fins dia 31 d'agost de 2019 i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 30 de setembre de 2019.
La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria (ANNEX V).
b) Un informe (ANNEX VI) emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
Que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Finalitzada l'activitat objecte de la subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si la subvenció concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat de la convocatòria.
14.3.- Penjar per a la seva consulta a les pàgines webs dels ajuntaments subvencionats així com a la pàgina web del Pacte de Batles i Batlesses (www.pactodelosalcaldes.eu) la documentació tècnica elaborada en base a les subvencions, com el Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) dels ajuntaments de tipus A o la redacció de l’adaptació del Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible (PAES) al nou “Pacto de los Alcaldes para el Clima y la Energia" (2030) o la redacció de la revisió del PAES existent per continuar amb els compromisos 2020, així com l'informe de seguiment del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible (PAES)
14.4- Presentar un informe de seguiment a l'oficina del Pacte de Batles i Batlesses (COMO) cada 2 anys després de disposar del PAESC.
14.5.- Col·laborar activament en la recopilació, tractament i estudi de les dades energètiques que li siguin sol·licitades.
14.6.- Comunicar al Consell de Mallorca la resolució o acord de nomenament, el nom i càrrec del gestor energètic municipal (en el cas d'un equip indicar les dades pertinents) les funcions mínimes del qual es troben al punt 8 d'aquesta convocatòria.
14.7.- Organitzar activitats de difusió pel Dia de l’Energia 2019 i per la resta de dates adients amb la col·laboració del Consell de Mallorca.
14.8.- Cedir al Consell de Mallorca les dades incloses al sistema de gestió i comptabilitat energètica pel seu coneixement i estudi. En aquest sentit, els tècnics del Consell habilitats per l'ajuntament podran accedir dins els sistemes de gestió i comptabilitat energètica dels ajuntaments beneficiaris (tendran una clau d’accés). Les dades que haurà de cedir l'ajuntament al Consell de Mallorca seran:
- Cessió de les dades individualitzades per cada subministrament energètic.
- Cessió de les dades de consums energètics.
- Cessió de les dades processades d’indicadors i altres paràmetres calculats.
- Cessió de les dades d’accions proposades al Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima (PAESC).
- Cessió de les dades incloses a l’informe de seguiment del PAES.
14.9.- Autoritzar el Consell de Mallorca a tractar les dades que s’inclouen als diferents documents: PAES/PAESC/Informes de seguiment, amb la finalitat de realitzar estudis estadístics i/o informes d’implantació i/o seguiment a nivell de l’illa de Mallorca.
14.10.- Fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions subvencionades.
14.11.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
14.12.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017).
15.- Import de la subvenció i reintegrament
La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de les subvencions concedides, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l'ajuntament interessat fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació.
16.- Ampliacions de terminis
Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.
Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l’òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per a dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l’import concedit, modificació de l'actuació objecte de la subvenció, que s’autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
17.- Criteris objectius que han de regir l’atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests criteris.
El procediment de concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats al punt 10 d'aquesta convocatòria.
18.- Revocació
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
19.- Normativa supletòria
En tot el que no s’hagi previst en aquesta convocatòria seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 8 de març de 2004; el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995); l’Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017); i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.
20.- Recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
21.- Publicació
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre la resolució d'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.
ANNEX 0
MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES AL PACTE DE BATLES I BATLESSES DE MALLORCA
Palma, ___ de _______ de 2018
REUNITS
D’una banda, el Sr. Joan Font Massot, conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament a l’acord del Consell Executiu de dia __________ .
I d’altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de ____________________.
Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i
MANIFESTEN
Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca en sessió de dia ............... de .................................... de .......................... va aprovar la convocatòria de subvencions per dur a terme actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca i aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions.
Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:
....................................................................................................................
Que l’Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d’aquest conveni.
Que la disposició addicional segona de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) diu:
"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."
Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.
Per tot el que s’ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d’acord amb les següents
CLÀUSULES
Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2018-2019.
Segona.- L’Ajuntament .................... és de tipus ........... i ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:
..............................................................................................
Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 30 de setembre de 2019.
Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en la convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
Que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de .............................................
I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.
Per part del Consell de Mallorca Per part de l’Ajuntament
El conseller executiu de Desenvolupament Local
Joan Font Massot
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS 2018-2019 ALS AJUNTAMENTS PER A ACTUACIONS RELATIVES AL PACTE DE BATLES I BATLESSES DE MALLORCA
Sr./Sra.________________________________________________________________,
batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de___________________________
amb CIF_________________________
EXPOSA:
Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2018-2019 als ajuntaments per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca.
Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 12 de la convocatòria.
Que és un ajuntament de tipus ...... (1) i que compleix tots i cadascun dels requisits per a aquest tipus d'ajuntaments prevists al punt 2 de la convocatòria.
També declara que es compromet, si s'escau, al reintegrament de la diferència entre l'import subvencionat i l'import finalment justificat, més els interessos de demora.
Que de conformitat amb les normes de la convocatòria de subvencions 2018-2019, que accepta íntegrament,
SOL·LICITA:
1.- Una subvenció per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria (2):
( ) Ajuntaments beneficiaris de tipus A:
I. Redacció del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima (PAESC) del seu municipi.
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 .
III. Si no s’externalitza el servei del punt anterior, adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
( ) Ajuntaments de tipus B:
I. Realització de l’informe de seguiment del PAES, incloent nou inventari d’emissions de referència. Finalització de l’Inventari d’Emissions de Referència (IRE) del seu municipi amb les dades de l’ajuntament i les dades i metodologia proporcionada pel Consell de Mallorca (quantitatiu i qualitatiu). Seguiment de la metodologia establerta per l'oficina del Pacte de Batles i Batlesses (COMO).
II. Servei de gestió i comptabilitat de subministraments energètics municipals o renovació del contracte vigent durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019.
III. Si no s’externalitza el servei del punt anterior, adquisició i manteniment durant un màxim d’un any, o el període que resti des de la seva contractació fins el 31 d’agost de 2019 de programa informàtic de comptabilitat i gestió de les dades energètiques.
IV. Redacció de l’adaptació del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible (PAES) al nou “Pacto de los Alcaldes para el Clima y la Energia" (2030) o redacció de la revisió del PAES existent i continuació amb els compromisos 2020.
2.- Així mateix, també demana la bestreta del 100 % de la subvenció total concedida.
A ..............................., dia ................................. d .................................... de 2018
(1) Determinar si és un ajuntament de tipus A o B segons les normes del punt 2 de la convocatòria.
(2) Marcar amb una creu l'opció que correspongui.
HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017)
El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR
Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.
A..................., dia............... d ............................. de 2018
Davant meu,
El/La secretari/secretària de la Corporació
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
Sr./Sra._______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l’Ajuntament de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a les activitats objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.
4. Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant el Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions 2018-2019 per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca realitz la present declaració.
A..........................., dia............. d ....................... de ....................
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX IV
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament de ____________________________________________amb NIF: ________________
no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.
A..........................., dia.......... d ....................... de ..........................
Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX V
MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2018-2019 als ajuntaments per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:
.............................................................................................................................................
Que l'activitat abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ...... d................ de ......
Vist-i-Plau
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX VI
MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
................................................, Interventor/a de l’Ajuntament de ..................................
D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),
INFORMA:
Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2018-2019 als ajuntaments per a actuacions relatives al Pacte de Batles i Batlesses de Mallorca:
..........................................................................................................................................
Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:
Data factura |
Núm. Factura |
NIF Proveïdor |
Proveïdor |
Concepte |
Import de la factura |
Data pagament de la factura |
Data reconeixement obligació (O) |
Així mateix DECLARA (1):
( ) Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta.
( ) Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures: ...............................................................
..............................................................................................................................
També DECLARA:
( ) Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
( ) Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat.
I perquè així consti, jo com a Interventor/a de l’Ajuntament expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de...................