Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 7614
Bases reguladores de les Beques de llibres de text i/o material escolar substitutiu per al curs 2018-19, exercici 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió extraordinària celebrada dia 9 de juliol de 2018, el Ple de l’Ajuntament de Alcúdia ha aprovat las bases reguladores de les Beques de llibres de text i/o material escolar substitutiu per al curs 2018-19, exercici 2018.

D’acord amb l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.

 

Alcúdia, 12 de juliol de 2018

El batle,
Antoni Mir Llabrés

 

“BEQUES PER A LLIBRES DE TEXT I/O MATERIAL ESCOLAR SUBSTITUTIU PER AL CURS 2018/2019

(Convocatòria per a la concessió d’ajuts, en règim de concurrència competitiva, a les famílies d’Alcúdia per a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar substitutiu, per al curs 2018/2019)

1.- FINALITAT

L’Ajuntament d’Alcúdia crea aquesta línia d’ajuts, amb la finalitat de donar suport econòmic a les famílies del municipi d’Alcúdia, per a la compra de llibres de text i/o material escolar substitutiu de caràcter obligatori per a l’alumne/a.

2.-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquestes bases és la regulació de la convocatòria pública, en règim de concurrència competitiva, per a la concessió d’ajuts a les famílies d’Alcúdia, amb fills fins a 18 anys que cursen ensenyament obligatori (Educació Primària i Educació Secundària). Aquests ajuts són per fer front a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar substitutiu, per al curs 2018-2019.

S’entén per material escolar substitutiu el conjunt format per tots aquells documents, fotocòpies i altres materials que substitueixen els llibres de text, sempre que aquest sigui el mètode que utilitza de forma unànime el centre escolar on cursa els estudis l’alumne/a. El software educatiu (servei de lloguer de llibres de text en format Tablet) tindrà també la consideració de material escolar substitutiu.

Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i alhora facilitar la reutilització dels llibres de text.

3.-DESTINATARIS DE LES AJUDES

Podran sol·licitar les ajudes o beques el pare, la mare o tutor legal empadronat/a a Alcúdia, en representació de l’alumne/a, empadronat a Alcúdia també, i matriculat a qualsevol curs d’Educació Primària o Secundària Obligatòria, en els centres públics i concertats del municipi d’Alcúdia, durant el curs escolar 2018/2019, que compleixin els següents requisits:

1. Els sol·licitants han d’estar empadronats al municipi d’Alcúdia, amb una antiguitat de tres mesos anteriors a la sol·licitud.

2. Els alumnes han d’estar matriculats a centres escolars ubicats al municipi d’Alcúdia.

3. Els sol·licitants s’han de comprometre a reutilitzar els llibres de text pels quals siguin becats. Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes, o l’APIMA, compta amb programa de reutilització de llibres de text, s’hi dipositaran en el mateix centre en acabar el curs.

4. No haver sol·licitat i/o rebut cap subvenció de l’Ajuntament d’Alcúdia per a la mateixa finalitat.

5. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, l’Estat i l’Ajuntament d’Alcúdia i no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públic o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.

6. No trobar-se sotmès dins cap causa de prohibició contemplada a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4.-NATURALESA DE LA SUBVENCIÓ

Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari, excepcional i anul·lables. Són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes a la Llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no se poden al·legar com a precedent.

5.-DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Al pressupost municipal de l’Ajuntament d’Alcúdia per a l’any 2018 existeix crèdit adequat a la partida pressupostària EN 326 481001 BEQUES LLIBRES DE TEXT, destinada a cobrir aquests ajuts i dotada amb un import de 15.000 euros.

6.-SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les persones interessades en sol·licitar un ajut, que compleixin els requisits que determinen aquestes bases o estiguin en condicions de complir-les en el termini de presentació de sol·licituds, s’han d’adreçar al registre general de l’Ajuntament d’Alcúdia, a l’Auditori d’Alcúdia i/o a la Seu del Moll  i aportar  la següent documentació:

1. Sol·licitud (annex 1)

2. Declaració responsable de no trobar-se incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/a senyalats als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.  Declaració responsable de no haver rebut cap altre ajut pel mateix concepte. Declaració jurada d’estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals. (Annex 2)

3. Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2017 del pare i la mare de l’alumne/a o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar (vegeu Base 8a). En cas de famílies monoparentals justificants com mentre la pàtria potestat recau en un sol progenitor. En cas de no estar obligat a presentar la declaració de la renda, autorització per consultar les dades econòmiques a l’Agència Tributària. (Annex 3)

4. Compromís signat en el qual s’especifiqui que l’alumne/a beneficiari, en acabar el curs, dipositarà els llibres en el centre escolar. (Annex 4)

5. Fotocòpia acarada del DNI o NIE del sol·licitant.

6. Fotocòpia acarada del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.

7. En cas de fills amb discapacitats, fotocòpia acarada del document oficial acreditatiu.

8. En cas de separació dels pares, sentència judicial i règim de manutenció.

9. Factura original o acarada justificativa d’haver abonat el preu dels llibres de text o del material escolar substitutiu.

10. Document bancari en el què constin les dades del compte i del/de la titular d’aquest. S’acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta.

11. Certificat del Centre Educatiu que acrediti que els alumnes utilitzen material escolar lectiu substitutori dels llibres de text. (Aquest certificat ho sol·licitarà l’Ajuntament).

12. Les dades relatives a l’empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d’Alcúdia i per tant, no es necessari aportar els certificats. La sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l’Ajuntament d’Alcúdia per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.

Les factures a què fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:

Les factures hauran d’estar pagades i degudament justificades (segell, justificant bancari...)

Que facin referència als llibres de text, o material escolar substitutiu del curs 2018-2019.

Ser originals (no fotocòpia) i contenir les dades de l’emissor i el número de factura.

Les beques se sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit al batle d’Alcúdia i subscrit pel tutor legal de l’alumne/a en representació d’aquest, a l’Auditori d’Alcúdia, al Registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia o a la Seu del Moll. La presentació de la sol·licitud implicarà l’autorització a l’Ajuntament d’Alcúdia, perquè en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les ajudes, singularment per demanar als centres escolars el certificat acreditatiu d’estar matriculats els fills dels sol·licitants.

7.-TERMINI DE PRESENTACIÓ

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a partir del dia següent a la publicació de la convocatòria en el BOIB.          

 8.-DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR

A efectes d’aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:

Els pares i, si s’escau, el tutor o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.

Els fills menors d’edat, amb excepció dels emancipats.

Els fills majors d’edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.

Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l’any immediatament anterior.

Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s’entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l’apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s’haurà d’acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.

En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no convisqui amb el sol·licitant de la beca. No obstant, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant les seves rendes s’inclouran dins el còmput de la renda familiar.

La separació o divorci s’acreditarà de la següent manera:

1.-En la separació de fet, s’haurà de presentar un document justificant d’interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.

2.-Si la separació és legal o divorci, s’haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador on consti la custòdia del menor.

A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els pares i/o els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent, situació que s’haurà d’acreditar fefaentment.

9.- RENDA PER CÀPITA

La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a Rendiments del treball (010) + Total ingressos íntegres del Capital mobiliari (031+044) + Activitats econòmiques (099) de la declaració de la renda del 2017.

10.-QUANTIA  I NOMBRE D’AJUDES

La quantia a atorgar serà el total de la partida dividit entre el número d’ajudes aprovades per la comissió de valoració.

Les ajudes no excediran en cap cas del 80% del cost dels llibres.

El nombre d’ajuts s’establirà d’acord amb els criteris de valoració que s’estableixen a la base 11 de les presents bases.

11.-CRITERIS DE VALORACIÓ

Per a la concessió de les beques o ajudes s’aplicarà la següent fórmula:

Salari Mínim Interprofessional de l’any anterior a la sol·licitud, multiplicat pel número de membres de la unitat familiar, aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir:

  • Unitat familiar de 2 membres fins a un màxim de     19.812,80 euros
  • Unitat familiar de 3 membres fins a un màxim de     29.719,20 euros
  • Unitat familiar de 4 membres fins a un màxim de     39.625,60  euros
  • Unitat familiar de 5 membres fins a un màxim de     49.532,00  euros
  • Unitat familiar de 6 membres fins a un màxim de     59.438,40  euros

...

Les sol·licituds que compleixen la fórmula anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixen quedaran excloses.

12.-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT

La Comissió de Valoració estarà formada per dos tècnics i un auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura, Educació i Festes, o persones en qui deleguin:

La Tècnica de Cultura i Educació o persona en qui delegui.

TAE d’Intervenció o persona en qui delegui.

Secretari/a: Auxiliar administratiu de l’Àrea de Cultura (amb veu però sense vot)

Les funcions de  l’esmentada comissió seran les següents:

1. Avaluar i baremar cada una de les sol·licituds presentades.

2. Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s’emmarquen a les presents bases.

3. Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:

Una vegada examinades totes les sol·licituds, aquesta Comissió emetrà un informe amb la llista provisional d’admesos i exclosos i els motius d’exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució per part de la Regidora Delegada d’Educació, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

Aquesta llista provisional s’exposarà a la pàgina web i al tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

En el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l’exposició de la llista provisional, els sol·licitants podran presentar les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient. Aquesta documentació s’haurà de presentar a l’Auditori d’Alcúdia, al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Alcúdia o a la Seu del Moll en horari d’atenció al públic.

13.-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

Una vegada la Comissió Avaluadora hagi analitzat la documentació per esmenar les deficiències i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de 3 dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de  base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les ajudes. Aquest expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de l’ajut atorgat, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d’exclusió.

El batle, a vista de l’informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d’informació assenyalats a aquestes bases.

14.-PAGAMENT DE LES BEQUES

El pagament de la beca es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.

15.-COMPATIBILITAT DE LES BEQUES

Les beques concedides en virtut d’aquesta convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut que es pogués percebre per la mateixa finalitat d’altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex 2). En cas que el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps, haurà de procedir al reintegrament de la beca.

 

16.-RÈGIM DE RECURSOS

Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d’un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

Alcúdia, 28 de juny de 2018

La regidora d’Educació                                   La tècnica d’Educació

Bàrbara Rebassa Bisbal                                   Carme Suárez Gómez”

 

 

Registre d’entrada

“(ANNEX 1) 
SOL·LICITUD

CONVOCATÒRIA DE BEQUES PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I/O MATERIAL ESCOLAR SUBSTITUTIU, PER AL CURS 2018/2019

Jo,  (nom i llinatges) :      

amb DNI:      

en qualitat de  (pare, mare, tutor/a):                                

que visc al C/      

Telèfons:      

Correu electrònic:      

EXPÒS:

1.-Que estic interessat en sol·licitar a l’Ajuntament d’Alcúdia l’ajut per a l’adquisició de llibres de text i/o material escolar substitutiu, per al curs escolar 2018/19, pels següents alumnes dels quals en som el seu representant legal:

NOM I LLINATGES alumne/a:      

ESCOLA:      

CURS:      

NOM I LLINATGES alumne/a:      

ESCOLA:      

CURS:      

NOM I LLINATGES alumne/a:      

ESCOLES:      

CURS:      

2.-Que el nombre de membres de la unitat familiar a la qual pertanyem la conformen un total de:       persones.

3.-Que les persones que integren la unitat familiar són (a excepció dels alumnes abans detallats):

NOM I LLINATGES (pare, mare, tutor/a):      

DNI/NIE:      

Relació amb l’alumne/a (pare, mare, padrí/na...):      

NOM I LLINATGES (pare, mare, tutor/a):      

DNI/NIE:      

Relació amb l’alumne/a (pare, mare, padrí/na...):      

NOM I LLINATGES (pare, mare, tutor/a):      

DNI/NIE:      

Relació amb l’alumne/a (pare, mare, padrí/na...):      

NOM I LLINATGES (pare, mare, tutor/a):      

DNI/NIE:      

Relació amb l’alumne/a (pare, mare, padrí/na...):      

4.-Que les meves dades bancàries per procedir al pagament són les que a continuació es detallen:

ENTITAT BANCÀRIA/SUCURSAL:      

BIC SWIFT:      

IBAN         BANC              OFICINA                  COMPTE NÚM

ES                                     

Per això,

DEMAN

Que s’accepti a tràmit aquesta sol·licitud d’ajuda en els termes que regula la convocatòria de Beques per a la compra de llibres de text i/o material escolar substitutiu per al curs 2018-2019.

Alcúdia,        d      de 2018

Signatura:

Senyor Batle – President de l’Ajuntament d’Alcúdia

  

 

(ANNEX 2)
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO ESTAR INCURS/A EN LES PROHIBICIONS PER OBTENIR LA CONDICIÓ DE BENEFICIARI/A SENYALATS ALS APARTATS 2 I 3 DE L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS.

DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL SOL·LICITANT EN LA QUE MANIFESTA ELS IMPORTS DELS AJUTS SOL·LICITATS PER A LA MATEIXA FINALITAT A INSTITUCIONS PÚBLIQUES I/O PRIVADES.

DECLARACIÓ JURADA D’ESTAR AL CORRENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I FISCALS.

Sr./Sra.:      

amb DNI:      

i amb domicili a      

DECLAR BAIX LA MEVA RESPONSABILITAT

(    ) Que no em trob incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/a assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Que:

(    ) No     He sol·licitat un altre ajut per a la mateixa finalitat a cap altra entitat pública.

(    ) Sí      He sol·licitat els següents ajuts, per a la mateixa finalitat, que es detallen a continuació:

Entitat subvencionadora:      

Quantitat de l’ajut:      

DECLAR BAIX JURAMENT

 Que estic al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament d’Alcúdia i de la resta d’obligacions tributàries i de la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent, i que no em trob sotmés/a a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.

 I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a

Alcúdia,       d      de 2018

Signatura:

 

 

(ANNEX 3)
AUTORITZACIÓ

Jo,      

amb DNI:      

AUTORITZ l’Ajuntament d’Alcúdia a consultar amb l’Agència Tributària les dades econòmiques de qualsevol membre de la unitat familiar que no estigui subjecte a declaració de la renda.

NOM I LLINATGES:      

DNI:      

NOM I LLINATGES:      

DNI:      

NOM I LLINATGES:      

DNI:      

NOM I LLINATGES:      

DNI:      

I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a

Alcúdia,       d      de 2018

Signatura:

 

(ANNEX 4)
FULL DE COMPROMÍS

Jo,      

amb DNI:      

en qualitat de (pare/mare/tutor/a):       

de l’alumne/a:      

matriculat a l’escola:      

em compromet a acollir-me al programa de reutilització de llibres de text del centre escolar del qual el meu fill/a és alumne/a i a dipositar-los en el mateix centre en acabar el curs.

I perquè surti a efectes on correspongui firm la present a

Alcúdia,       d      de 2018

Signatura:

                  

DOCUMENTACIÓ QUE S’APORTA

Marcau amb “X” les caselles corresponents

(    ) Sol·licitud (annex 1)

(    ) Declaració responsable de no trobar-se incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/a senyalats als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Declaració responsable de no haver rebut cap altre ajut pel mateix concepte. Declaració jurada d’estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals.  (Annex 2)

(    ) Fotocòpia de la declaració de la Renda de l’exercici 2017 del pare i la mare de l’alumne o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar. En cas de famílies monoparentals justificants que la pàtria potestat recau en un sol progenitor. En cas de no estar obligat a presentar la declaració de la renda, autorització per consultar les dades econòmiques a l’Agència Tributària. (Annex 3).

(    ) Compromís signat en el què s’especifiqui que l’alumne/a beneficiari, en acabar el curs, dipositarà els llibres en el Centre  (Annex 4).

(    ) Fotocòpia acarada del DNI o NIE del sol·licitant

(    ) Fotocòpia acarada del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.

(    ) En  cas de  fills amb  discapacitats, fotocòpia  compulsada  del  document  oficial  acreditatiu.

(    ) En cas de separació dels pares, sentència judicial i règim de manutenció.

(    ) Factura original o compulsada justificativa d’haver abonat el preu dels llibres de text o del material escolar substitutiu.

(    ) Document bancari en el què constin les dades del compte i el titular del mateix. S’acreditarà amb una fotocòpia de la cartilla.

(    ) Certificat del Centre Educatiu que acrediti que els alumnes utilitzen material escolar lectiu substitutori dels llibres de text. (Aquest certificat ho sol·licitarà l’Ajuntament).”