Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 7578
Acord del Consell de Govern de 13 de juliol de 2018 pel qual s’aprova l’Acord per donar compliment a l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears en allò que es refereix a la reducció a 23 hores lectives setmanals del professorat major de 50 anys amb jornada completa
Versió PDF
El dia 25 d’abril de 2018 es va signar l’Acord de la Mesa de l’Ensenyament Privat Concertat per donar compliment a l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears.
Segons aquest document, s’acorda finançar l’aplicació de la reducció d’una hora lectiva setmanal al professorat d’ESO, FP i batxillerat dels centres privats concertats a partir del curs 2018-2019. La substitució d’una hora lectiva setmanal amb alumnes per una hora d’activitat complementària es farà a petició de l’interessat.
Durant els cursos 2018-2019 i 2019-2020, la Conselleria d’Educació i Universitat finançarà els centres concertats amb un nombre d’hores addicional equivalent a les hores de reducció sol·licitades pels professors que compleixin els requisits, prèvia comprovació d’aquests requisits.
Només es finançaran les hores que siguin efectivament aplicades a la reducció de la jornada lectiva setmanal amb alumnes del professorat.
L’aplicació de la reducció a partir del curs 2020-2021 es farà mitjançant la corresponent revisió de les taules salarials.
El 10 de gener de 2018, la Direcció General de Pressuposts i Finançament va emetre l’informe previ sobre la sol·licitud de la Conselleria d’Educació i Universitat per iniciar la negociació amb les entitats patronals i sindicals de l’ensenyament concertat per a la reducció de la jornada lectiva del professorat de secundària de 24 a 23 hores lectives setmanals, perquè la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el prengués en consideració. El 7 de juny de 2018, la Direcció General de Pressupost i Finançament va emetre un informe complementari del de dia 10 de gener de 2018.
El 3 de juliol de 2018 va tenir entrada a la Conselleria d’Educació i Universitat l’ofici del director general de Funció Pública i Administracions Públiques adreçat al secretari general en el qual informava que la sol·licitud de la Conselleria d’Educació i Universitat per iniciar la negociació amb les entitats patronals i sindicals de l’ensenyament concertat per a la reducció de la jornada lectiva del professorat de secundària de 24 a 23 hores lectives setmanals és un assumpte que no requereix informe de la Comissió Interdepartamental de Retribucions, en aplicació del Decret 5/2017, de 27 de gener, que regula aquesta Comissió.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d’Educació i Universitat, en la sessió de dia 13 de juliol de 2018, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Aprovar l’Acord de la Mesa de l’Ensenyament Privat Concertat de 25 d’abril de 2018 per donar compliment a l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears en allò que es refereix al compromís de despesa a l’exercici de 2018 i següents associat a la reducció a 23 hores lectives setmanals del professorat major de 50 anys amb jornada completa de l’ensenyament privat concertat.
Segon. Ordenar la publicació d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 13 de juliol de 2018
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra
ANNEX
Acord per donar compliment a l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears
Parts
Per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Martí Xavier March Cerdà, conseller d’Educació i Universitat.
Per les entitats patronals de l’ensenyament privat concertat:
· Gemma Cardona Soley, presidenta de l’Associació Autonòmica Educació i Gestió - Escola Catòlica de les Illes Balears (EiG-ECIB) i de la Federació Espanyola de Religiosos d’Ensenyança Titulars de Centres Concertats a les Illes Balears (FERE-CECA-ECIB)
· Ventura Blach Amengual, president de l’Associació de Centres d’Ensenyança de les Illes Balears i Confederació Espanyola de Centres d’Ensenyança de les Illes Balears (ACENEB-CECEIB)
· Francisca Picornell Darder, presidenta de la FEIPIMEB
· Jesús María Luna Fernández, president de FOQUA
· Vicente Seguí Cañamás, representant de la UNAC
Per les organitzacions de titulars, Francesc Xavier Seguí Gelabert, secretari de la Sectorial d’Ensenyament de la Unió de Cooperatives de Treball Associat de les Illes Balears (UCTAIB), amb la delegació de la signatura del president.
Per les organitzacions sindicals:
· Ismael Alonso Sánchez, secretari general de FE-USO Illes Balears
· Ramon Mondéjar Coll, secretari d’Ensenyament Privat de l’STEI
· Antoni Sacarés Mas, secretari general d’FSIE Illes Balears
· Mª Asunción Alarcón Bigas, secretària del Sector d’Ensenyament de FeSP-UGT Illes Balears
· Antoni Baos Relucio, secretari general de FE-CCOO Illes Balears
Antecedents
1. En l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears signat el 10 de febrer de 2016 es recollia el compromís de la Conselleria d’Educació i Universitat d’iniciar la negociació amb les entitats patronals i els sindicats de l’ensenyament concertat per possibilitar i finançar la reducció de l’activitat lectiva setmanal del professorat de secundària a 23 hores lectives setmanals, amb l’objectiu que aquesta mesura pogués entrar en vigor el curs 2016-2017.
2. La Llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018 estableix, en l’annex 21, que la part dels increments retributius que, per a l’any 2018, ultrapassi els percentatges de variació retributiva aplicables amb caràcter general al personal funcionari i laboral de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears des de l’1 de gener de 2009, d’acord amb les successives lleis anuals de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, és imputable a l’equiparació gradual a què fa referència l’article 117.4 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
3. Per al curs 2017-2018, la jornada lectiva setmanal del professorat de secundària dels centres públics és d’entre 18 i 21 hores lectives setmanals, motiu pel qual la mesura en qüestió encaixa dins el procés d’equiparació retributiva previst en l’article 117.4 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
4. Per tal de donar compliment al que s’estableix en l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears signat el 10 de febrer de 2016, la Conselleria d’Educació i Universitat va presentar a la reunió de la Mesa de l’Ensenyament Privat Concertat de dia 30 de gener de 2018 una proposta, planificada en tres cursos (2018-2019, 2019-2020 i 2020-2021), d’aplicació de la reducció d’una hora lectiva setmanal sense reducció d’havers a tot el professorat d’ESO, FP i batxillerat.
Acord
Per tal de donar compliment al que s’estableix en l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears signat el 10 de febrer de 2016, s’acorda finançar l’aplicació de la reducció d’una hora lectiva setmanal al professorat d’ESO, FP i batxillerat dels centres privats concertats a partir del curs 2018-2019, segons el calendari d’aplicació següent:
|
Curs 2018-2019 |
Professors majors de 50 anys amb jornades completes de vint-i-quatre hores lectives en un o més centres que imparteixin docència exclusivament en els nivells concertats d’ESO, FP i batxillerat. Els professors que imparteixin docència exclusivament en els nivells concertats d’ESO, FP i batxillerat amb jornades de vint-i-tres hores lectives en un o més centres, i que mantenguin aquesta jornada des del curs 2017-2018, es consideraran a jornada completa. |
|
Curs 2019-2020 |
Tots els professors amb jornades completes de vint-i-quatre hores lectives que imparteixin docència exclusivament en els nivells concertats d’ESO, FP i batxillerat. Els professors que imparteixin docència exclusivament en els nivells d’ESO, FP i batxillerat amb jornades de vint-i-tres hores lectives en un o més centres, i que mantenguin aquesta jornada des del curs 2017-2018, es consideraran a jornada completa. |
|
Curs 2020-2021 |
Tots els professors d’ESO, FP i batxillerat, amb jornades completes o parcials en aquestes etapes, sempre que estiguin concertades. |
Durant els cursos 2018-2019 i 2019-2020 la substitució d’una hora lectiva setmanal amb alumnes per una hora d’activitat complementària es farà a petició de l’interessat, segons els models que figuren en els annexos 1 i 2, respectivament, d’aquest Acord.
Els professors que completin la seva jornada en més d’un centre hauran d’indicar en el full de sol·licitud el centre en el qual volen que s’apliqui la reducció. No es podrà sol·licitar la reducció en més d’un centre a la vegada ni modificar la petició durant el mateix curs escolar.
Durant els cursos 2018-2019 i 2019-2020 la Conselleria d’Educació i Universitat finançarà els centres concertats amb un nombre d’hores addicional equivalent a les hores de reducció sol·licitades pels professors que compleixin els requisits, prèvia comprovació d’aquests.
Només es finançaran les hores que siguin efectivament aplicades a la reducció de la jornada lectiva setmanal amb alumnes del professorat.
A aquest efecte, la Conselleria d’Educació i Universitat verificarà que consta en l’horari setmanal del professor introduït en el GestIB la substitució d’una hora lectiva amb alumnes per una hora d’activitat complementària, abans de fer-ne efectiu el finançament.
L’aplicació de la reducció a partir del curs 2020-2021 es farà mitjançant la corresponent revisió de les taules salarials.
Sens perjudici d’això, les parts signants en nom de les organitzacions empresarials i sindicals del Conveni aplicable es comprometen a traslladar a la Comissió Paritària del Conveni els acords que possibilitin l’efectivitat del contingut del present Acord, tal com estableix la disposició addicional vuitena del VI Conveni de la Concertada.
Es constituirà una comissió tècnica que analitzi les dificultats que l’aplicació d’aquest Acord de reducció pugui presentar per als treballadors i per a l’organització horària dels centres i que acordi les mesures que es proposin per facilitar-ne l’aplicació i perquè els docents puguin acollir-se a la reducció. Aquesta comissió tècnica es constituirà en el termini màxim de dues setmanes a partir de la data de la signatura d’aquest Acord.
Validesa de l’Acord
L’aplicació d’aquest Acord en els cursos 2019-2020 i 2020-2021 i en els cursos successius està sotmesa, segons el que s’estableix en l’article 14.2 de la Llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al fet que s’efectuï la consignació pressupostària en els exercicis pressupostaris corresponents, amb l’informe previ i favorable de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
Les parts acceptam que l’aplicació d’aquest Acord, un cop s’hagi desenvolupat completament, donarà compliment a l’apartat onzè de l’Acord del Consell de Govern de 27 de maig de 2016 d’aprovació de l’Acord de reprogramació de l’Acord del 2008 i altres millores sociolaborals del professorat de l’ensenyament privat concertat de les Illes Balears.
Com a mostra de conformitat, signam aquest Acord.
ANNEX 1
Sol·licitud de reducció horària per als professors de secundària de més de 50 anys i amb contracte a jornada completa als centres concertats per al curs 2018-2019
[Llinatges i nom] .................................................................., amb DNI ...........................,
especialitat ............................................ i amb data de naixement ...................,
EXPÒS:
1. Que compliré 50 anys o més abans de dia 1 de gener de 2019.
2. Que impartesc docència a jornada completa (24 hores lectives en els nivells concertats en pagament delegat o en pagament directe, en el cas de les cooperatives), desenvolupada exclusivament en ensenyaments d’educació secundària obligatòria, batxillerat o cicles formatius.
SOL·LICIT:
Acollir-me, per al curs 2018-2019, a la substitució d’un període lectiu per altres activitats complementàries al centre sense pèrdua de retribucions.
Per completar les 24 hores de contracte en més d’un centre opt per gaudir de la reducció sol·licitada al centre ..........................................................., amb el codi.................
Palma, ....... d.............................. de 2018
[rúbrica]
Nota: les sol·licituds romandran arxivades a la secretaria del centre com a mínim durant tot el curs escolar. Per rebre la compensació d’aquesta hora lectiva, la direcció del centre ha d’introduir en el GestIB les sol·licituds acceptades que compleixin els requisits i ha de marcar a quin nivell educatiu s’ha de sumar l’hora d’entre els nivells de secundària que imparteix el professor (ESO1, ESO2, Batx. FPB-SEC, FPB-TEC, GM-SEC, GM-TEC, GS-SEC i GS-TEC).
ANNEX 2
Sol·licitud de reducció horària per als professors de secundària amb contracte a jornada completa als centres concertats per al curs 2019-2020
[Llinatges i nom] .................................................................., amb DNI ...........................,
especialitat ............................................ i amb data de naixement ...................,
EXPÒS:
Que impartesc docència a jornada completa (24 hores lectives en els nivells concertats en pagament delegat o en pagament directe, en el cas de les cooperatives), desenvolupada exclusivament en ensenyaments d’educació secundària obligatòria, batxillerat o cicles formatius.
SOL·LICIT:
Acollir-me, per al curs 2019-2020, a la substitució d’un període lectiu per altres activitats complementàries al centre sense pèrdua de retribucions.
Per completar les 24 hores de contracte en més d’un centre opt per gaudir de la reducció sol·licitada al centre ..........................................................., amb el codi.................
Palma, ....... d.............................. de 2019
[rúbrica]
Nota: les sol·licituds romandran arxivades a la secretaria del centre com a mínim durant tot el curs escolar. Per rebre la compensació d’aquesta hora lectiva, la direcció del centre ha d’introduir en el GestIB les sol·licituds acceptades que compleixin els requisits i ha de marcar a quin nivell educatiu s’ha de sumar l’hora d’entre els nivells de secundària que imparteix el professor (ESO1, ESO2, Batx. FPB-SEC, FPB-TEC, GM-SEC, GM-TEC, GS-SEC i GS-TEC).