Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 7530
Bases de la convocatòria de proves selectives per l’accés a la categoria de Major, pel Sistema d’accés de torn lliure i pel Sistema de selecció de concurs–oposició, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública del 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Dia 11.07.2018 es va emetre el Decret de la Regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana AJT 201814509 amb el següent contingut:

DECRET

1r.   APROVAR les BASES ESPECÍFIQUES, que es recullen en aquest decret, que regiran la convocatòria de proves selectives per a l’accés a la categoria de MAJOR, de l’Escala Tècnica, del Cos de la Policia Local, de l’Ajuntament de Palma, enquadrada a l’Escala d’Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, Classe Policia Local, Grup A, Subgrup A1, mitjançant el Sistema de Concurs–Oposició, pel torn lliure, la qual fa referència a 2 places corresponents a l’OOP’2016.

2n.  CONSTITUIR una borsa de MAJOR, pel Procediment Ordinari, per a la categoria de MAJOR, amb els/les aspirants/es que superin, com a mínim la prova de coneixement tipus text.

3r.  CONVOCAR les proves selectives per cobrir 2 places de MAJOR, pel Sistema d’accés de TORN LLIURE i pel Sistema de selecció de CONCURS–OPOSICIÓ, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública del 2016.

4t. PUBLICAR aquest Decret al BOIB amb una versió en castellà i l’anunci de la convocatòria al BOE.

5è. COMUNICAR al Registre de Personal que faci les actuacions adients per què en cap moment es desdotin els llocs de treball que a continuació s’indiquen; els quals, en principi i a reserva del canvis que es poguessin produir com a conseqüència del concurs de trasllat previ, constituiran els llocs objecte de provisió per les places la selecció de les quals és l’objecte d’aquestes Bases:

 F40031007-6            Major

 F40031007-7            Major

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 Palma, 9 de juliol de 2018

L’adjunt al cap de Departament de RRHH de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana de Seguretat Ciutadana, Decret de Batlia núm. 3000, de 26.2.2014 (BOIB núm. 30 de 4.3.2014)

José Manuel Carrillo Martínez

 

BASES ESPECÍFIQUES de proves selectives per l’accés a la categoria de MAJOR DE POLICIA LOCAL, pel Sistema de TORN LLIURE i pel Sistema de selecció de concurs–oposició, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública 2016

1. OBJECTE, CARACTERÍSTIQUES I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com personal funcionari de carrera DOS LLOCS DE MAJOR de la policia local pel procediment de concurs–oposició per TORN LLIURE. Aquesta plaça està inclosa en l’oferta pública d’ocupació corresponent a l’exercici  2016.

Les característiques d’aquest lloc són:

ESCALA: Administració especial, subescala Serveis Especials, classe policia local, categoria MAJOR.

GRUP: A, subgrup A1

NORMATIVA APLICABLE: S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Real decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició per torn lliure

2.- QUALIFICACIONS: seran les que s’especifiquen a la fase de concurs i les corresponents als exercicis de la fase d’oposició.

3.- CATEGORIA I COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR.

CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Als efectes previstos al Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el Tribunal queda classificat en la categoria de primera.

4.-PRINCIPIS GENERALS I COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR.

4.1. L’òrgan de selecció és col·legiat i la composició s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s’ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es podrà exercir aquesta representació per compte d’altre.

 4.2. Composició.

La regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Palma ha de nomenar els membres del tribunal i els seus suplents i s'ha de publicar al tauler d’anuncis de la web d'aquest Ajuntament.

El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres y el mateix nombre de suplents:

President/a: designat per l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Palma entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.

Vocals: un vocal proposat per la Direcció General competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i dos designats per l’Ajuntament de Palma.

De conformitat a l’article 150.4 de Reglament Policies Locals de les Illes Balears, Decret 28/2015, de 30 d’abril, actuarà com a Secretari qualsevol dels membres del Tribunal designats per l’Ajuntament, amb veu i vot.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de las proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals per efectuar funcions de vigilància i vetlla del desenvolupament del procés selectiu. De conformitat amb l’article 150.2 del Decret 25/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funciones de vigilància i supervisió, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4.3. Abstenció i recusació.

Els membres del tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

4.4. Constitució i actuació.

El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l’article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que puguin suscitar el procés selectiu i en tot cas, fins que es faci la valoració final de la fase de pràctiques.

Els membres del tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garanteixin el degut ordre en les mateixes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria, i per a l'adequada interpretació de les bases. El tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el president amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del tribunal, votant en últim lloc, el president. El tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

 4.5. Actes del Tribunal.

El secretari/ària del Tribunal aixecarà acta de totes les seves sessions, tant de constitució com de celebració d'exercicis, com de la correcció i avaluació dels mateixos, així com de la deliberació dels assumptes de la seva competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produeixin. Les actes hauran de ser aprovades i subscrites pels membres del tribunal. Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient, que reflectirà el procediment selectiu portat a terme. Una vegada finalitzat el procediment selectiu, es remetrà pel secretari/ària del tribunal al departament de Recursos Humans  de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

5.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

5.1. A més dels exigits en les bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per cobrir places vacants de la plantilla de personal funcionari de l’Ajuntament de Palma, publicades al BOIB núm. 172, de 16 de desembre de 2014, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents referits a la data de finalització del termini d’admissió de sol·licituds:

 a) Tenir la nacionalitat espanyola.

 b) Tenir divuit anys complerts.

 c) Tenir la condició de funcionari de carrera d’un cos de policia local o de funcionari de carrera de policia d’un ajuntament que no tingui cos de policia.

 d) Estar en possessió del títol de Grau o equivalent.

 e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d’exclusions de l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

 f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

 g) No tenir antecedents penals por delictes dolosos.

 h) Posseir els permisos de conduir de las classes A i B.

 i) Comprometre’s a portar armes i, si n’és el cas, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

 j) Tenir el nivell B2 de coneixements de llengua catalana (nivell avançat), de conformitat amb el que estableix l’apartat 3.a) del Decret 11/2017. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

 5.2. Amb caràcter previ a la presa de possessió, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

 5.3. Les persones aspirants han de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es poden efectuar les comprovacions oportunes durant tot el procés. En cas que, una vegada que s'hagi pres possessió de la vacant, es donin una o diverses causes d'exclusió es podrà revocar el nomenament.

 6.-DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini d’admissió d’instàncies.

El pagament dels drets d'examen no suposa en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud a l'Administració dins del termini establert. No procedeix la devolució de l'import íntegre satisfet en concepte de taxa per drets d'examen, en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a les persones interessades. Això no obstant, es tornarà la taxa quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat tècnica i/o administrativa que constitueixen el fet imposable de la taxa no es realitzi.

7.- ANUNCIS

Els anuncis successius relatius al procés de selecció es publicaran únicament a la web municipal  www.palma.es

8.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

8.1. Presentació de sol·licituds.

Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint dies naturals comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci en extracte d’aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia publicació íntegra en el BOIB, i s'han d'adreçar a l'Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Palma. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 8.2. Presentació de requisits.

A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en la sol·licitud, les persones interessades han d'adjuntar la documentació que s'assenyala a continuació:

 a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

 b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que es compleixen els requisits a les persones interessades per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en a l’apartat 5 d’aquesta convocatòria, amb caràcter previ al seu nomenament:

d) Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

 e) Resguard justificatiu d’haver ingressat íntegrament els drets d’examen. La falta de justificació del pagament íntegre dels drets d’examen, en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l’exclusió definitiva de l’aspirant. La documentació que han d'aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada.

8.3. Presentació de mèrits.

Tots aquells mèrits avaluables d'acord amb el barem establert a la fase de concurs  de la present convocatòria, no s'han d'adjuntar a la sol·licitud, atès que només els han de presentar, mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada o acarada, aquelles persones que hagin superat la fase d'oposició.

A aquest efecte el Tribunal qualificador establirà un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aprovats de la fase d'oposició, per tal que les persones aspirants presentin aquesta documentació en el Registre General de l'Ajuntament. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no es valoren. En aquest cas, els mèrits es computen a data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu. Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta o equivalent,o una de superior.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

 8.4. Les persones aspirants, han de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.  La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el consentiment dels afectats perquè el departament de Recursos Humans de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana, l'utilitzi per a la seva gestió, i és obligatòria la  formalització. Es disposa, en tot cas, dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent i és responsable del fitxer l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

9.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

En el termini màxim d’un mes, comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tengui la delegació, ha de dictar resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis de la web municipal, amb expressió del nom i del número de document nacional d'identitat de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, de la causa de la no admissió. La corresponent resolució ha d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu. Als efectes de l'establert a la present convocatòria, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables  imputables a l’aspirant:

 - La realització del pagament de la taxa fora del termini de presentació d'instàncies.

 - La presentació de la sol·licitud fora de termini.

 - La falta d'acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d'instàncies.

-Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o del previst a les bases específiques de cada convocatòria.

 En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten a la relació pertinent de persones admeses.

Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius, o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Corporació. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

Si es presenten reclamacions, seran acceptades o recusades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació, servirà de notificació a efectes d'impugnacions i recursos.

Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada

10.- RELACIÓ D’APROVATS

Conclosa la valoració del procés selectiu, el tribunal qualificador exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats, així com del número del document nacional d’identitat.

Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un assessor. El tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions, i tot seguit, farà pública, al tauler d’anuncis de la seu electrònica i a la web municipal, la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació.

Proposta de nomenament com a funcionari en pràctiques.

D’acord amb la citada llista, el tribunal qualificador elevarà a la regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana, l’acta de l’última sessió del concurs oposició, on s’inclourà la relació d'aprovats i la proposta del corresponent nomenament. En l’acta de l’última sessió, s’inclourà, si escau, la llista de les persones aspirants que hagin estat incloses a la llista d’aprovats sense plaça, als efectes de constituir la corresponent borsa de treball. A la llista hi haurà d'incloure una diligència on es farà constar la data de la seva publicació i s'especificarà que a partir d'aquesta data s’inicia el termini per a la presentació de documents relatius als requisits. En aquesta mateixa diligencia es farà constar la obligatorietat de presentar justificació certificada de l’EBAP de superació del curs de capacitació adient una vegada realitzat. Aquesta certificació s’haurà de remetre al departament de Recursos Humans de l’Àrea de Seguretat Ciutadana i s’ha d’incorporar a l’expedient del procés de selecció.

Un cop publicada la llista definitiva al tauler d’anuncis de la seu electrònica i en la web municipal, els aspirants que hi figurin com a proposta per prendre possessió, disposaran d’un termini de vint dies naturals des de la data de publicació, per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. L’incompliment d’aquest termini o si de l’examen de la documentació presentada se’n dedueix que l’aspirant no compleix els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

11.- FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES

Els aspirants que superi el procés selectiu i acreditin que compleix els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenats personal funcionari en pràctiques de la categoria de MAJOR. El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.

En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació s’ha de mantenir fins que siguin nomenades personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat com a no apte.

Una vegada superat el termini de pràctiques i a l’aspirant se li declara apte, el tribunal qualificador ha d’elevar a la regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana l’acta corresponent, qui resoldrà i n’ordenarà la publicació. Si la persona aspirant és qualificada com a no apte en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà la persones aspirant de la borsa resultant del procés selectiu que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves per ser nomenat funcionari en pràctiques. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

12.- VALORACIÓ DE LA FASE DE PRÀCTIQUES

Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

13.-INCIDÈNCIES

El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s’originin durant el desenvolupament del procés de selecció, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.

14.-IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ

14.1. Contra aquesta convocatòria, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós-administratiu, davant la Regidoria de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana, en un termini d’un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat d’aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o, en cas de que s’hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per a resoldre el de reposició (un mes) te l’Administració, si no es produeix i notifica la resolució.

14.2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant la Regidoria de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació, exposició en el tauler d’anuncis o notificació individual. Contra els actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

14.3. En qualsevol moment, sempre abans de la presentació de les sol·licituds per les persones aspirants, la Regidoria de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana podrà modificar o deixar sense efecte la convocatòria mitjançant l'adopció de la resolució corresponent. En els restants supòsits, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s'estarà al que preveuen els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15.-FASES DEL CONCURS-OPOSICIÓ

 15.1.FASE D’OPOSICIÓ

 EXERCICIS. Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

 15.1.1 PROVA MÈDICA

En aquest cas, són vàlides les revisions mèdiques efectuades pels serveis de prevenció laboral de l’Ajuntament de Palma, que tenen una validesa màxima de dos anys.

 15.1.2 PROVA DE CONEIXEMENT TIPUS TEST

Consistirà en respondre per escrit un mínim de 50 i un màxim de 100 preguntes d’un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 40 temes que figuren a l’ANNEX I, inclosos en el temari aprovat per Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, de 22  de desembre de 2015 (BOIB núm. 1, de 2 de gener de 2016). La valoració d’aquesta prova és de 0  a 20 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no s’han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia, o si figura més d’una resposta, s’han de penalitzar amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:

Q: resultat de la prova.

A: nombre de respostes encertades. E: nombre de respostes errònies.

P: nombre de preguntes de l’exercici.

 15.1.3 PROVA DE DESENVOLUPAMENT

Constarà de dues parts:

Primera.- Consistirà en respondre per escrit un mínim de 5 preguntes formulades pel tribunal entre los temes que figuren a l’ANNEX I.

Segona.- Consistirà en la presentació d’un treball sobre un dels temes que figuren a l’ANNEX I i que els aspirants hauran de defensar davant del tribunal qualificador.

 

Cada part s’ha de valorar de 0 a 10 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 5 punts en cada una per superar-les.

15.1.4 PROVA D’APTITUD PSICOLÒGICA I DE PERSONALITAT

Aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policial. Aquesta prova ha de constar de dues parts:

Primera.- Consistirà en respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i s’ha d’obtenir un mínim 5  per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Segona.- Consistirà en respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits d’acord amb les funcions de la categoria de major previstes a l’Acord MFU 1 que aprova la relació de les funcions dels llocs de treball del personal policial adscrit al Cos de la Policia Local (BOIB núm. 86, de 9 de juny de 2015) i que podran consistir en un test o una entrevista personal. La valoració és de 0 a 10 punts i s’ha  d’obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

15.1.5 PROVA PRÀCTICA

Consistirà en resoldre un o diversos casos pràctics relacionats amb les matèries que figuren en el temari de la convocatòria. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i s’ha d’obtenir un  mínim de 10 per superar-la.

15.2 FASE DE CONCURS

El barem de mèrits és el que s'estableix a l'annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 57.90 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a. Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.

b. Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

d. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

e. Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f.  Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g.  Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

Els requisits i els mèrits corresponents al personal funcionari de l’Administració de l’Ajuntament de Palma, s’han d’acreditar en la forma següent:

 

a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.

b) L’Administració ha d’incorporar d’ofici en l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren en l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal funcionari que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal del Departament de Personal, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la documentació que no hi consti i que considerin adient per a la seva constància en el procediment del concurs.

d) Això no obstant, les persones candidates han d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no són susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols  corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud. En tot cas, els certificats relatius als serveis prestats a altres administracions, s’hauran d’aportar per part de les persones interessades, encara que els mateixos hagin estat reconeguts per l’Ajuntament de Palma.

e) Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que consideren pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figuren en l’expedient personal o que han acreditat amb la sol·licitud, quan pertoqui, i que poden plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució  definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

16.- BAREM DE PUNTUACIÓ

El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent:

16.1 Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs de capacitació per a l’accés a la categoria de MAJOR és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0.5 fins a un màxim de 5 punts.

Valoració del curs de capacitació d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració  per la possessió del curs de capacitació corresponent és el resultat de multiplicar-ne la nota per un  coeficient de 0,4 fins a un màxim de 4 punts.

16.2 Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:

 a.  Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia  auxiliar: 0,016 punts.

b.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0.033 punts.

c.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0.041 punts.

d.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0.050 punts.

e.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0.058 punts.

f.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0.075 punts.

h.Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent:   0.083 punts.

16.3 Antiguitat

 La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0.2 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

 16.4 Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

 La puntuació màxima d’aquest apartat és de 13.5 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

b) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0.25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1.5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0.5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Real decret 1393/2007, de 29 d’octubre. Fins un màxim de 1.5 punts.

c) Per a cada títol de doctor: 1.5 punts, fins a un màxim de 4.5 punts.

 

Només s’ha de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

16.5 Valoració dels coneixements de llengües

16.5.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb  la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2.50 punts:

a)    Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt.

b)    Nivell B1: 1.25 punts.

c)    Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1.50 punts.

d)    Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1.75 punts.

e)    Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

f)    Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0.50 punts.

 

S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que estar en possessió d’un determinat nivell de

català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s’exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.

 

16.5.2 Coneixements d’altres llengües.

 Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de

les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú

europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:

 

 

Nivells del Marc comú europeu

 

 

EOI

Universitats, escoles d’Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

 

Altres nivells EBAP

 

 

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0.10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0.20

A1

0.40

0.30

1r curs de nivell elemental

0.30

A2

0.60

0.40

2n curs de nivell elemental

0.40

B1

0.80

0.60

1r curs de nivell mitjà

0.60

B1+

1

0.80

2n curs de nivell mitjà

0.80

B2

1.20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1.40

1.20

 

2n curs de nivell superior

1.20

C1

1.60

1.40

 

 

C2

1.80

1.60

 

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

 

D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.

 17.- Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que  imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

 

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius

oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

 17.1 Formació relacionada amb l’àrea professional.

 Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4.5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències

forenses, criminologia, violència de gènere, delictes d’odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a. Per cada certificat d’aprofitament: 0.005 punts per hora.

b. Per cada certificat d’assistència: 0.0025 punts per hora.

c. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0.0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit   equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

17.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3.5 punts.

a. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0.75 punts per títol, fins a un màxim d’1.5 punts.

c. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0.1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

 

17.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional.

 Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb  les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

a.     Per cada certificat d’aprofitament: 0.005 punts per hora.

b.    Per cada certificat d’assistència: 0.0025 punts per hora.

 17.2.1 Formació universitària no oficial no relacionada.

 La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

a. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0.5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

b. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0.05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt.

Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

18. Reconeixements honorífics

 Valoració dels reconeixements honorífics.

 La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3.5 punts, d’acord amb els criteris següents: Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les  Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

 a. Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

  b. Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes   Balears: 0.5 punts.

  c. Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0.25 punts.

  d. Felicitacions públiques: 0.01 punts.

 S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s’han  de valorar en els procediments per accedir a un lloc de treball d’aquest mateix ajuntament.

En el supòsit de concessió d’una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de  l’ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues. El tribunal queda facultat per establir les oportunes equivalències.

 19. PUNTUACIÓ FINAL DEL CONCURS-OPOSICIÓ

 La puntuació final del concurs-oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

Pt: puntuació total.

O: puntuació màxima de la fase d’oposició. o: punts obtinguts en la fase  d’oposició.

C: puntuació màxima de la fase de concurs. c: puntuació obtinguda en la fase concurs.

 

ANNEX I

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l’Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. L’organització territorial de l’Estat espanyol. L’Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l’organització territorial de l’Estat. L’Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

5. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l’Estatut.

6. L’acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. La validesa de l’acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.

7. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

8. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentaria municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació.

9. Aspectes bàsics de la Llei de contractes del sector públic: òrgans de contractació, tipus de contractes i contractes menors. El procediment administratiu de contractació i les seves fases. Els expedients de contractació: contingut i documentació. La contractació centralitzada: la Central de Compres de la CAIB.

10. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

11. Reial decret 320/1994, de 25 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de procediment sancionador en matèria de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

12. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d’incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l’elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents prevists. Selecció d’agents per elaborar dispositius per incidents imprevists.

13. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

15. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

17. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l’ordenació del territori i l’urbanisme.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra   l’Administració pública. Delictes contra l’Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

21. Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors: àmbit d’aplicació. Funcions del Ministeri Fiscal. Els jutjats de menors: competències.

22. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.

23. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia  administrativa de seguretat.

24. Ordenació del turisme a les Illes Balears. Normativa bàsica. Subjectes, activitats i establiments regulats. Competències de l’Administració municipal en matèria de turisme. Serveis públics turístics municipals. Infraccions turístiques.

25. Servei d’emergències. Coordinació. Llocs de comandament avançat i centres de coordinació operativa. Desplegament de plans d’emergència i protecció civil. Coordinació d’unitats i serveis de seguretat en situacions d’emergència.

26. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.

27. Planificació i execució de projectes. Definició del projecte. Planificació del projecte. Seguiment i administració del projecte. Tancament del projecte.

28. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d’una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L’avaluació de les polítiques. La metodologia de l’avaluació.

29. Necessitats i demandes ciutadanes. Conceptes. Demandes front oferta. Formes d’investigar les necessitats i demandes de seguretat. La ciutadania i la seva participació en seguretat pública. Tipus de clients i els serveis policials.

30. Les relacions entre policia i societat. Policia comunitària o de proximitat. Sistemes de patrullatge. Recollida i tractament de dades. Creació i gestió d’arxius. Protecció de dades de caràcter personal.

31. Valors socials i policia: la policia com a sistema social. Els valors socials en democràcia. Naturalesa dels valors i judicis de valor. Policia i sistema de valors en democràcia.

32. Socialització i control social. El procés de socialització. Concepte, fins i agents. Personalitat i socialització. Conformitat, control social i desviació. Agents de control social formal i informal. Processos d’exclusió social.

33. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l’Administració i a les policies locals. Processos de millora contínua.

Sistemes de mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap als resultats.

34. La funció de comandament. Estratègies directives en l’organització. Lideratge com a habilitat directiva. Comportament del comandament: fortaleses i febleses. Característiques de l’acció directiva. La presa de decisions.

35. Rols directius i funcions de la gestió.

Direcció participativa. Direcció per objectius. Direcció per valors i per competències.

36. Lideratge d’equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l’acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

37. La comunicació com a eina de feina. La comunicació eficaç a les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal en els equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal. Feedback eficaç adreçat al canvi de conductes.

38. El comportament humà en l’organització. Els equips de treball. La comunicació humana. El conflicte i la seva resolució.
39. La valoració del treball. L’anàlisi de les tasques. La valoració de les tasques. La valoració de l’acompliment.

40. Seguretat i cooperació internacional. Les organitzacions internacionals de policia. L’espai policial europeu. Tractats vigents.