Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA

Núm. 7502
Aprovació de la convocatòria d’ajuts de minimis per al foment de l’ús de la llengua catalana a les empreses i a les entitats sense ànim de lucre per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 407780 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El 28 de juny de 2018, el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència va aprovar una resolució amb el contingut següent:

1.  Aprovar la convocatòria d’ajuts de minimis per al foment de l’ús de la llengua catalana a les empreses i a les entitats sense ànim de lucre per a l’any 2018 que s’annexa a aquesta resolució.

2.  Autoritzar una despesa de 250.000,00 €, dels quals 170.000,00 € són a càrrec de la partida pressupostària 00.33400.77900 (RC núm. de referència 22018000168) i 80.000,00 € són a càrrec de la partida pressupostària 00.33400.78900 (RC núm. de referència 22018005903) per atendre a les subvencions de la convocatòria esmentada.

3. Ordenar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria així com contra la resolució de concessió que se’n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada, dins el termini d’un mes, davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant la presidència, comptador a partir de l’endemà al de la recepció d’aquesta notificació.

Contra la desestimació expressa dels recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.

Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, sense limitació de temps.

No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 10 de juliol de 2018

El secretari tècnic de Participació Ciutadana i Presidència,

per delegació del conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència

(Decret de dia 22 de juliol de 2015, BOIB núm. 116, d'1 d'agost)

Jaume Andreu Sabater Malondra

 

 CONVOCATÒRIA D’AJUTS DE MINIMIS PER AL FOMENT DE L’ÚS DE LA LLENGUA CATALANA A LES EMPRESES I A LES ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE PER A L’ANY 2018

PRIMERA. Normativa

Les bases reguladores d’aquesta convocatòria es troben recollides en l’Ordenança general de subvencions (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) del Consell Insular de Mallorca i dels organismes autònoms que en depenen.

Aquesta convocatòria es regeix, també, pel Reglament núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la UE a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 352, de 24 de desembre de 2013).

SEGONA. Finalitats

El paper impulsor i planificador de les institucions públiques és essencial; per tant, un dels mecanismes imprescindibles per assegurar l’èxit del procés de normalització lingüística és la implicació del nombre més gran possible de sectors socials i el compromís col·lectiu de tots els actors d’aquest procés.

Entre el 1997 i el 2010 de manera ininterrompuda, el Consell de Mallorca dedicà una atenció especial al món del comerç i a les publicacions periòdiques, especialment en el camp que fa referència a l’augment presencial de la llengua pròpia en aquestes activitats.

Tenint en compte els reptes actuals i reprenent l’esperit que ens mogué fins al 2010, el Departament Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca ha decidit reprendre aquesta línia de subvencions i apostar novament pel foment de la llengua catalana amb un doble objectiu:

1. Augmentar la presència del català en el paisatge lingüístic que conformen les empreses i les entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre.

2. Garantir els dret dels consumidors a gaudir d’un entorn, en l’àmbit comercial i dels serveis, en què la presència ambiental del català convidi el consumidor o l’usuari a emprar aquesta llengua amb normalitat; el dret de rebre en català els documents d’oferta de béns i de serveis, així com la informació general i la publicitat; i el dret de rebre en català els documents relacionats amb la relació comercial o amb el servei contractat (pressuposts, factures, contractes, plaguetes, tests, tiquets de caixa, etc.).

TERCERA. Objecte i condicions

Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les sol·licituds per a activitats realitzades des de l’1 de setembre de 2017 fins al 31 d’agost de 2018, referides al FOMENT DE L’ÚS DE LA LLENGUA CATALANA, per a:

o  la retolació en llengua catalana

o  l’etiquetatge en llengua catalana

o  l’edició en llengua catalana de material imprès

o  l’edició en llengua catalana de cartes de restaurant

o  l’edició en llengua catalana de pàgines web i de portals d’Internet

Condicions:

o  Els beneficiaris han de vetlar per la correcció estilística i gramatical de la llengua utilitzada en tots els elements objecte de subvenció. L’incompliment d’aquest requisit en suposarà l’exclusió de la present convocatòria.

o  Els beneficiaris han de facilitar al Servei de Normalització Lingüística exemplars del material imprès, de les etiquetes i de les cartes de restaurant objecte de subvenció; els enllaços de les pàgines web i de portals d’Internet, i, en el cas dels rètols, fotografies, perquè el Servei en pugui fer ús amb l’objectiu de difondre la seva tasca de foment de l’ús de la llengua catalana amb les empreses ja sigui per mitjà de la web, els mitjans de comunicació o les xarxes socials.

Es recomana:

- Que la llengua catalana utilitzada en qualsevol dels elements objecte de subvenció estigui adaptada a la Gramàtica de la llengua catalana i a l’Ortografia catalana que l’IEC va publicar el 2016.

- Que el material que s’empri per a l’elaboració dels diferents productes objecte de subvenció sigui respectuós amb el medi ambient i, si pot ser, que sigui reciclat.

QUARTA. Beneficiaris

Poden ser-ne beneficiàries:

a) les empreses amb personalitat física o jurídica ubicades en el territori de l’illa de Mallorca, i les comunitats de béns de l’illa de Mallorca que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme projectes, activitats o comportaments o es trobin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

No obstant això, no en poden ser beneficiàries:

o  Les empreses o comunitats de béns que incorrin en les circumstàncies previstes en l’article 8.2 de l’Ordenança general de subvencions del CIM.

o  Les empreses o comunitats de béns que han rebut, sumant la totalitat de les ajudes atorgades a Espanya, en concepte de minimis, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), un import superior a 200.000 € (article 3.1 i 3.2 del Reglament núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 352, de 24 de desembre de 2013).

b) les entitats associatives o organitzatives, sense ànim de lucre, inscrites de manera definitiva en el registre pertinent a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

No obstant això, no en poden ser beneficiàries:

o  Les entitats associatives o organitzatives que incorrin en les circumstàncies previstes a l’article 8.2 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM.

o  Les entitats associatives o organitzatives que han rebut, sumant la totalitat de les ajudes atorgades a Espanya, en concepte de minimis, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), un import superior a 200.000 € (article 3.1 i 3.2 del Reglament núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 352, de 24 de desembre de 2013).

o  Les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i les cooperatives, i les fundacions.

CINQUENA. Naturalesa de les ajudes de minimis

Es tracta d’ajudes de minimis, són de caràcter voluntari i eventual, i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquesta convocatòria; no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors, i no es poden al·legar com a precedent. Són compatibles amb altres ajudes, subvencions o suports que pugui rebre l’entitat beneficiària per a la mateixa obra subvencionada, sempre que el còmput total dels ajuts no superi el pressupost de la realització i de l’edició de l’obra.

En virtut de la seva naturalesa específica, com a ajudes de minimis, estan sotmeses, en concret, als requisits i a les exigències del Reglament núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la qual cosa implica, entre d’altres, que l’import total de les ajudes que, en concepte de minimis, pot rebre la persona física o jurídica beneficiària d’aquesta convocatòria, a Espanya, en els tres darrers exercicis fiscals (2016, 2017 i 2018), no pot ultrapassar els 200.000 €.

El fet de rebre una ajuda de minimis implica l’obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i que l’entitat beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis per dur-lo a terme.

SISENA. Dotació pressupostària

Durant l’exercici pressupostari de 2018 es destina la quantitat de 250.000 €, dels quals 170.000 € es destinen a empreses i corresponen a la partida pressupostària 00.33400.77900 i 80.000 € es destinen a entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre i corresponen a la partida pressupostària 00.33400.78900. Això no obstant, si no s’exhaureix el total destinat a una de les partides, el sobrant es destinarà a l’altra.

SETENA. Despeses subvencionables

D’acord amb el que estableix l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, és despesa subvencionable la que respon a la naturalesa de l’activitat subvencionada i s’efectua en el termini establert en la convocatòria respectiva.

La data dels justificants es computa entre l’1 de setembre de 2017 i el 30 de setembre de 2018.

D’altra banda, atès que les ajudes de minimis d’aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes recollits en la clàusula tercera sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s’imputen a l’ajuda, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre elles.

VUITENA. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució

El Consell de Mallorca, en compliment del previst en l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, trametrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre l’acord de concessió que se’n derivi, i publicarà en el BOIB la convocatòria i l’acord de concessió esmentats, a més d’exposar-los en el tauler d’anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i penjar-les en la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

NOVENA. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució

La concessió d’aquestes subvencions se subjecta als principis que s’enumeren en l’article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment de selecció tant de les entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre com de les empreses amb personalitat física o jurídica beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència competitiva. Així, una vegada puntuades les sol·licituds, en virtut dels criteris d’avaluació establerts en la base catorzena d’aquesta convocatòria, es determina l’import de les ajudes, d’acord amb la base dotzena, dins els límits recollits en aquesta darrera base i fins a l’import del crèdit pressupostari establert en la convocatòria.

No obstant això, no cal aplicar els criteris d’avaluació de la base catorzena entre les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits de la convocatòria, si el crèdit pressupostari és suficient per satisfer-les.

La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia de la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les ajudes, i pagament.

El conseller executiu és l’òrgan encarregat d’aprovar la convocatòria i de resoldre-la.

La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, que du a terme tots els actes de tràmit necessaris per vetlar pel compliment dels requisits de la convocatòria.

El termini màxim de resolució i notificació d’aquest procediment és de sis mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n’hagi dictat la resolució, s’entenen desestimades totes les sol·licituds.

DESENA. Sol·licitud i documentació adjunta

Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita el Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca en aquesta convocatòria, però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l’entitat i la persona que la representa.

En cas de les empreses, s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

1.  Model de sol·licitud (annex 1).

2.  Fotocòpia del NIF de la persona física o jurídica sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la. [Si el beneficiari és una comunitat de béns, a més a més, ha de presentar document acreditatiu del nomenament de representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiari corresponen a l’agrupació; i hi ha de fer constar els compromisos d’execució que assumeix cada membre de l’agrupació i l’import de subvenció que s’ha d’aplicar per cada un d’aquests membres.]

3.  Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona.

4.   Documentació acreditativa de la constitució de l’empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats; o, si pertoca, de la modificació de la constitució i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.

5. Certificat, emès per l’Agència Tributària, que acredita que la persona física o jurídica sol·licitant està inscrita en el cens tributari o registre pertinent per exercir l’activitat econòmica corresponent a l’exercici de 2018.

6.   Certificat administratiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.

7. Declaració responsable davant d’autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del CIM (annex 2).

8. Declaració responsable que acrediti que l’empresa no ha estat sancionada o condemnada, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 2)

9.  Declaració responsable de totes les ajudes que ha rebut a Espanya en concepte de minimis durant els anys 2016, 2017 i 2018; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a l’obra objecte de la sol·licitud, i, si escau, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 2).

10.  Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s’ha de finançar. S’entén que el pressupost és sense IVA. En el cas que l’IVA suportat no sigui susceptible de recuperació o compensació, s’haurà de desglossar l’IVA a l’efecte de determinar el pressupost subvencionable, i s’haurà d’acreditar aquest fet mitjançant declaració responsable.

11.  Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de l’ajuda (annex 3).

12.  Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 5).

13.  Text que ha de figurar en el rètol, en el material imprès, en les cartes de menú, en les etiquetes, en les pàgines web o en els portals d’Internet.

En cas de ser una entitat associativa o organitzativa sense ànim de lucre, s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

1. Model de sol·licitud (annex 1).

2. Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

3. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona.

4.  Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat sense ànim de lucre i dels seus estatuts degudament registrats en els casos necessaris.

5. Certificat administratiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.

6. Declaració responsable davant d’autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del CIM (annex 2).

7. Declaració responsable de no trobar-se en la situació que preveu l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 2)

8.  Declaració responsable de totes les ajudes que ha rebut a Espanya en concepte de minimis durant els anys 2016, 2017 i 2018; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a l’obra objecte de la sol·licitud, i, si escau, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 2).

9.  Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s’ha de finançar. S’entén que el pressupost és sense IVA. En el cas que l’IVA suportat no sigui susceptible de recuperació o compensació, s’haurà de desglossar l’IVA a l’efecte de determinar el pressupost subvencionable, i s’haurà d’acreditar aquest fet mitjançant declaració responsable.

10.  Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de l’ajuda (annex 3).

11.  Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 5).

12.  Text que ha de figurar en el rètol, en el material imprès, en les cartes de menú, en les etiquetes, en les pàgines web o en els portals d’Internet.

Nota

Atès el procediment de concessió d’ajudes de minimis d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada es presenti amb molta cura, per tal de tenir tota la informació necessària per seleccionar-ne els beneficiaris.

ONZENA. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions d’aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cal presentar-les en qualsevol terminal del Registre General del Consell (Centre Cultural la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111; Llar de la Infància: General Riera, 113. Palma). Es poden presentar, també, en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015).

Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert, perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si la documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’ha d’admetre.

DOTZENA. Import de l’ajuda de minimis

La determinació de l’import de l’ajuda de minimis es fixa en virtut de la puntuació obtinguda d’acord amb els criteris d’avaluació de la base tretzena i del valor del punt. En aquest sentit, s’ha d’indicar que el valor del punt es calcula dividint la quantitat destinada a cada una de les línies, és a dir, 170.000 € a empreses i 80.000 € a entitats associatives o organitzatives sense ànim de lucre, pel total de les puntuacions obtingudes per les sol·licituds admeses en la línia corresponent. L’import resultant (que s’ha de fixar amb dos decimals sense arrodonir) es multiplicarà per la puntuació individual de cada projecte i, en cap cas, la quantitat resultant no pot ser superior als límits que s’indiquen a continuació:

1.  No pot ser superior a la quantitat sol·licitada.

2. No pot ser superior a l’import del pressupost inicial subvencionable (s’entén com a pressupost subvencionable el conjunt de les partides que compleixen els requisits recollits a la base setena).

3.  En tot cas, l’import de l’ajuda de minimis no pot ultrapassar, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, el pressupost d’execució del projecte subvencionat.

TRETZENA. Criteris d’avaluació

El procediment d’aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació següents:

1. Visibilitat

a) Mides del rètols en llengua catalana (15 punts) 

Rètols de més de 2 m x 1 m.......................15 punts

Rètols de entre 2 m x 1 m i 1,5 m x 1 m.......10 punts

Rètols de menys de 1,5 m x 1 m..................5 punts

 b) Etiquetatge en llengua catalana (15 punts)

El català és la llengua més visible (apareix en primer lloc, està destacada en negreta o té una lletra de mida més gran)..........15 punts

El català té la mateixa presència que altres llengües........5 punts

c) Edició en llengua catalana de material imprés (15 punts)

Fullets de més de 20 pàgines...........15 punts

Fullets d’entre 10 i 20 pàgines..........10 punts

Fullets de menys de 10 pàgines.......5 punts

 d) Edició en llengua catalana en cartes de restaurant (15 punts)

Escrites únicament en català................15 punts

Escrites en català i altres llengües........5 punts

e) Edició en llengua catalana de pàgines wep i de portals de internet (15 punts)

Escrites únicament en català................15 punts

Escrites en català i altres llengües........5 punts

2. Actuacions de l’empresa adreçades a promoure la igualtat de gènere (1 punt)

En aquest apartat es valorarà que dins l’empresa o en les activitats que desenvolupa l’empresa es fomentin o es duguin a terme iniciatives que fomentin valors adreçats a la consecució de la igualtat de gènere (criteris de paritat en la plantilla, foment de la presència de dones creadores, etc.)

CATORZENA. Comissió d’avaluació

Per estudiar i avaluar les sol·licituds i per fixar l’import de les ajudes, es constitueix la Comissió Tècnica d’Avaluació següent:

Presidència: Sra. Neus Munar Pastor, cap del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.

Secretaria: Sra. Margalida Segura Portas, tècnica de la Secció de Dinamització del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.

Vocalia

Sr. Ramon Morey Coll, cap de la Secció d’Assessorament Lingüístic del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.

Sra. Antònia Rullan Coll, administrativa del Servei de Normalització Lingüística, o el funcionari o la funcionària que la substitueixi.

Tots els membres d’aquesta Comissió hi tenen veu i vot.

Per poder adjudicar la subvenció, l’entitat beneficiària ha d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell, fet que haurà d’acreditar la Tresoreria del Consell de Mallorca. Així mateix, ha d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

QUINZENA. Justificació i pagament de l’ajuda

D’acord amb l’article 38 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, la modalitat de justificació d’aquesta convocatòria és la prevista en l’apartat a), és a dir, amb el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.

El fet que l’entitat beneficiària no sigui deutora per una resolució de reintegrament s’acreditarà mitjançant una declaració responsable (annex 5)

La subvenció es farà efectiva després de justificar la realització de l’activitat per a la qual se sol·licita l’ajut. Les factures justificatives han de tenir data d’emissió entre l’1 de setembre de 2017 i el 30 de setembre de 2018.

La justificació de l’activitat s’ha de fer amb la modalitat de compte justificatiu de la despesa, segons el que es regula en l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, amb les especificitats següents:

A) Memòria tècnica

És la documentació amb la qual la persona física o jurídica beneficiària demostra que ha realitzat l’activitat subvencionada

  • Declaració justificativa de l’activitat realitzada i d’haver-se complit les condicions imposades en la concessió de la subvenció, signada pel beneficiari.

B) Memòria econòmica

És la documentació que dona compte de les despeses d’execució del projecte fet i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents.

o  Annex 4. Declaració responsable d’haver realitzat el projecte subvencionat i del seu pressupost d’execució, a la qual s’ha d’adjuntar la relació detallada i equilibrada dels ingressos que l’han finançat i de les despeses que corresponen sense cap dubte al projecte subvencionat (hi ha de constar una relació de totes les factures i/o documents justificatius); sobre el fet que la despesa justificada no té un valor superior al de mercat, i sobre el fet de si recupera o compensa l’IVA.

o  Relació de les despeses i dels ingressos del projecte subvencionat, degudament signada per la persona física o jurídica beneficiària. La relació de despeses, que s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les dades següents de les factures o dels documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d’emissió i la de pagament dels justificants exigits en aquesta base, el concepte de la factura o del document similar. La relació d’ingressos ha d’assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, amb indicació de l’import i la procedència. Si no hi ha altres ingressos que financin el projecte, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància.

o  Les factures o els documents justificatius de les depeses del pressupost subvencionable executat, que han d’estar expedides a nom de la persona física o jurídica beneficiària i, a més, han de tenir tots els requisits que s’exigeixen en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden citar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:

- Dades fiscals identificatives del proveïdor i del destinatari.

-  Data i número de factura.

-  Concepte de la despesa.

-  Retenció fiscal i/o IVA (si correspon).

-  El preu unitari sense l’impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.

 Quan l’operació documentada en la factura està exempta o no subjecta a l’impost o quan el subjecte passiu de l’impost és el destinatari de l’operació facturada, s’hi ha de fer constar o s’hi ha d’incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l’impost.

Si s’han de tornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona física o jurídica beneficiària, s’hi ha d’estampillar la data de concessió de l’ajuda i l’import del justificant que s’imputa a l’ajuda.

o Justificant del pagament de la factura

o Una mostra relativa a l’activitat subvencionada. (En el cas de retolació es considerarà mostra una fotografia i en el cas de les pàgines web i dels portals d’Internet, la comunicació de l’adreça d’Internet operativa.)

Notes:

1.  L’import de les subvencions s’abonarà un cop comprovat que s’ha fet el projecte i que s’han complert els objectius i la finalitat per a la qual es concediren.

2,. Els justificants de les despeses del projecte s’han de presentar de forma ordenada, és a dir, agrupats en el mateix ordre establert en la relació de despeses que s’adjunta en l’annex 4.

3. El pagament dels justificants s’ha de dur a terme a través dels mitjans que s’indiquen a l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del CIM.

SETZENA. Termini de presentació de la justificació

Cal presentar la documentació justificativa en qualsevol terminal del Registre General del Consell (Centre Cultural la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113. Palma), així com en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015), al més aviat possible i, en tot cas, en el termini de 20 dies, comptadors des de l’endemà de la publicació de la concessió de les subvencions.

Si la documentació s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert, perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies següents a l’acabament del termini de presentació dels justificants, no s’ha d’admetre.

Aquesta justificació s’ha de fer necessàriament com a màxim dia 30 de setembre de 2018.

Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor ha de requerir l’entitat beneficiària perquè les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació del requeriment (art. 71.2 del RLGS)

DESSETENA. Revocació i reintegrament de l’ajuda de minimis

1. Si la persona física o jurídica beneficiària incompleix les obligacions establertes en l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del CIM, o incorre en alguna de les causes que s’hi estableixen en l’article 56, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, la persona física o jurídica beneficiària perd el dret a cobrar l’ajuda o, si ja l’ha cobrada, l’ha de reintegrar, d’acord amb els articles 57 i 58 de l’esmentada Ordenança.

2. Si la persona física o jurídica beneficiària ha complert de forma significativa les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s’han assolit les finalitats de l’ajuda, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de l’ajuda i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar-la parcialment, d’acord amb l’aplicació dels criteris de gradació següents:

1. En el cas d’execució parcial del projecte, que ha de suposar, com a mínim, l’execució del 50 % de les activitats d’aquest o del seu pressupost (quan només estigui integrat per una activitat), l’import de la revocació parcial ha de ser el resultat d’aplicar a l’import inicial de la subvenció el percentatge que representa la part del pressupost inicial no executada envers el pressupost inicial.

2.  En el cas que s’hagi executat íntegrament l’activitat, però la justificació presentada fos inadequada, perquè no s’ajusta als requisits de les bases, o insuficient, per no haver-se executat la totalitat del pressupost, l’import de la revocació parcial, ha de ser:

o  En el primer supòsit, el resultat d’aplicar a l’import inicial de la subvenció el percentatge que representa l’import total dels justificants inadequats envers el pressupost inicial.

o  En el segon supòsit, el resultat d’aplicar a l’import inicial de la subvenció el percentatge que representa la part del pressupost inicial no justificada envers el pressupost inicial.

4. En el cas d’incompliment de l’obligació de prendre les mesures de difusió adients per fer constar el finançament públic del projecte subvencionat, per causes imputables al beneficiari, s’ha de distingir:

a) Si s’ha previst una partida de publicitat en el pressupost inicial o bé ha sorgit aquest tipus de despesa en el pressupost d’execució, l’import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que resulti d’aplicar, sobre la partida esmentada, el percentatge que representa la subvenció envers el pressupost inicial.

b) Si no hi ha despesa de publicitat prevista en el pressupost inicial, ni en consta en el d’execució, l’import de la revocació parcial ha de ser la quantitat que resulti d’aplicar el 5 % sobre l’import de la subvenció concedida.

DEVUITENA. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d’aquesta convocatòria, l’òrgan que la va aprovar l’ha de deixar sense efectes, amb un informe previ justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.

DENOVENA. Recursos

En compliment del que s’estableix en l’article 19, 1, o) de l’Ordenança general de subvencions del CIM:

Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria, així com contra la resolució de concessió que se’n derivi, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució o d’haver-ne rebut la corresponent notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.

Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD D’AJUTS DE MINIMIS PER AL FOMENT DE L’ÚS DE LA LLENGUA CATALANA A LES EMPRESES PER A L’ANY 2018

Marcau amb una "X" la casella o les caselles corresponents

 

 

Retolació en llengua catalana

 

 

Edició en llengua catalana de material imprès

 

 

Edició en llengua catalana de cartes de restaurants

 

 

Edició en llengua catalana de pàgines web/portals d’Internet

 

 

Etiquetatge en llengua catalana

DADES DE LA PERSONA FÍSICA O JURÍDICA SOL·LICITANT

Nom o raó social

NIF

Domicili (a l’efecte de notificacions) Carrer o plaça

Localitat

CP

Telèfon de la persona de contacte

Fax

Adreça electrònica

DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges

DNI/NIE

Telèfon

Qualitat de la representació

DECLARACIONS

___________________________________________________________, titular del NIF________________, amb domicili a ________________________________________________________________________i núm. de telèfon ____________________, en representació pròpia o de la persona física sol·licitant.

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1) Que accept les bases de la convocatòria d’ajuts de minimis de l’any 2018 per al foment de l’ús de la llengua catalana a les empreses.

2) Que n’adjunt la documentació exigida.

QUANTITAT QUE SOL·LICIT: __________________________ €

 

______________________________, ___ d ______________ de 2018

[rúbrica]

CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL

1.  Les dades que conté la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunta o la que es genera a partir d’aquesta convocatòria s’incorporen a un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual el Consell de Mallorca és responsable. Aquest fitxer serveix, d’una banda, per concedir les subvencions que es preveuen en la convocatòria per assolir els objectius i les finalitats indicats en la base primera i, de l’altra, per tramitar, si escau, els expedients sancionadors, quan s’han comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.

2.  Cessió prevista de les dades: a les publicacions previstes en la convocatòria (Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, pàgina web del Consell de Mallorca <www.conselldemallorca.net>), segons el que preveu l’article 14 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM i l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; a les persones interessades en els termes prevists en l’esmentada llei; i a la Intervenció General de l’Estat en els termes prevists en l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.  L’òrgan administratiu davant el qual podeu exercir, si escau, els drets d’accés, de rectificació, de cancel·lació, d’oposició i els altres que reconegui la Llei orgànica esmentada és la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca (Carrer del Palau Reial, 1 07001 Palma).

DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA

EMPRESES

DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD D’AJUTS DE MINIMIS

Marcau amb una X les caselles corresponents

-  Model de sol·licitud (annex 1).

-  Fotocòpia del NIF de la persona física o jurídica sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la. [Si el beneficiari és una comunitat de béns, a més a més, ha de presentar document acreditatiu del nomenament de representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiari corresponen a l’agrupació; i hi ha de fer constar els compromisos d’execució que assumeix cada membre de l’agrupació i l’import de subvenció que s’ha d’aplicar per cada un d’aquests membres.]

-  Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona.

-  Documentació acreditativa de la constitució de l’empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats; o, si pertoca, de la modificació de la constitució i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.

-  Certificat, emès per l’Agència Tributària, que acredita que la persona física o jurídica sol·licitant està inscrita en el cens tributari o registre pertinent per exercir l’activitat econòmica corresponent a l’exercici de 2018.

-  Certificat administratiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.

-  Declaració responsable davant d’autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del CIM (annex 2).

-  Declaració responsable que acrediti que l’empresa no ha estat sancionada o condemnada, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 2)

-  Declaració responsable de totes les ajudes que ha rebut a Espanya en concepte de minimis durant els anys 2016, 2017 i 2018; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a l’obra objecte de la sol·licitud, i, si escau, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 2).

-  Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s’ha de finançar. S’entén que el pressupost és sense IVA. En el cas que l’IVA suportat no sigui susceptible de recuperació o compensació, s’haurà de desglossar l’IVA a l’efecte de determinar el pressupost subvencionable, i s’haurà d’acreditar aquest fet mitjançant declaració responsable.

-  Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de l’ajuda (annex 3).

- Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 5).

-  Text que ha de figurar en el rètol, en el material imprès, en les cartes de menú, en les etiquetes, en les pàgines web o en els portals d’Internet.

ENTITATS ASSOCIATIVES O ORGANITZATIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE

DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD D’AJUTS DE MINIMIS

Marcau amb una X les caselles corresponents

-  Model de sol·licitud (annex 1).

-  Fotocòpia del NIF de la persona física o jurídica sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la. [Si el beneficiari és una comunitat de béns, a més a més, ha de presentar document acreditatiu del nomenament de representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiari corresponen a l’agrupació; i hi ha de fer constar els compromisos d’execució que assumeix cada membre de l’agrupació i l’import de subvenció que s’ha d’aplicar per cada un d’aquests membres.]

-  Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona.

-  Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat sense ànim de lucre i, si escau, dels estatuts degudament registrats; o, si pertoca, de la modificació de la constitució i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.

-  Certificat, emès per l’Agència Tributària, que acredita que la persona física o jurídica sol·licitant està inscrita en el cens tributari o registre pertinent per exercir l’activitat econòmica corresponent a l’exercici de 2018.

-  Certificat administratiu d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè el Consell de Mallorca els demani.

-  Declaració responsable davant d’autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del CIM (annex 2).

-  Declaració responsable que acrediti que l’entitat sense ànim de lucre no ha estat sancionada o condemnada, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 2).

-  Declaració responsable de totes les ajudes que ha rebut a Espanya en concepte de minimis durant els anys 2016, 2017 i 2018; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per a l’obra objecte de la sol·licitud, i, si escau, relació de totes les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 2).

-  Pressupost equilibrat, amb indicació de les despeses que ha de suposar i els ingressos amb què s’ha de finançar. S’entén que el pressupost és sense IVA. En el cas que l’IVA suportat no sigui susceptible de recuperació o compensació, s’haurà de desglossar l’IVA a l’efecte de determinar el pressupost subvencionable, i s’haurà d’acreditar aquest fet mitjançant declaració responsable.

-  Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de l’ajuda (annex 3).

-  Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 5).

-  Text que ha de figurar en el rètol, en el material imprès, en les cartes de menú, en les etiquetes, en les pàgines web o en els portals d’Internet.

 

 

ANNEX 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE ALTRES SUBVENCIONS, SOBRE ELS AJUTS EN CONCEPTE DE MINIMIS, SOBRE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES A L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CIM, I SOBRE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D’IGUALTAT DE DONES I HOMES

Persona física o jurídica sol·licitant

Nom o raó social

CIF

Domicili

Carrer o plaça

Número

Pis

Localitat

Codi postal

Telèfon de la persona de contacte Adreça electrònica

Fax

Representada per la persona física que s’esmenta tot seguit, que actua en qualitat de

Representant legal de la persona jurídica sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

Domicili

Carrer o plaça

Número

Pis

Localitat

Codi postal

Telèfon

Fax

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

□ Que l’empresa o entitat sense ànim de lucre no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per a l’activitat objecte de la sol·licitud.

□ Que l’empresa o entitat sense ànim de lucre ha demanat o ha rebut per a l’activitat objecte de la sol·licitud els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:

Entitat subvencionadora _________

Quantia de l’ajut

Marcau amb una X la casella corresponent

·o  No resolta

o  Denegada

o  Concedida i no rebuda

o  Rebuda

 Entitat subvencionadora _________

Quantia de l’ajut

Marcau amb una X la casella corresponent

o  No resolta

o  Denegada

o  Concedida i no rebuda

o  Rebuda

 Entitat subvencionadora _________

Quantia de l’ajut

Marcau amb una X la casella corresponent

o  No resolta

o  Denegada

o  Concedida i no rebuda

o  Rebuda

B) Que la totalitat de les ajudes públiques o privades, finançades amb fons públics, rebudes en concepte de minimis durant els anys 2016, 2017 i 2018 són les següents:

Entitat subvencionadora

Quantia de l’ajut

Data de concessió

C) Declar sota la meva responsabilitat, perquè l’òrgan concedent de l’ajuda en tengui coneixement, que:

□ L’entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança General de Subvencions del CIM

□ L’entitat no ha estat sancionada o condemnada, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

 Persona física o jurídica sol·licitant El secretari tècnic de

[rúbrica] Participació Ciutadana i Presidència

 Jaume A. Sabater Malondra

[nom i llinatges]

_________________________________, ____d ______________ de 2018

 

DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA

 

 

ANNEX 3

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

CIF/NIF PERCEPTOR

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL

ADREÇA

LOCALITAT

C. POSTAL

CA

TELÈFON

FAX

DADES BANCÀRIES

1.  

o  ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL

IBAN

BANC

OFICINA

COMPTE NÚM.

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT Palma, ____________________________

DE L’ENTITAT BANCÀRIA:

Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina:

[signatura] [signatura]

[segell de l’entitat bancària]

D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre), les dades facilitades en aquest document s’incorporen a fitxers propietat del Consell de Mallorca. L’òrgan administratiu davant el qual es poden exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d’altres que reconegui la Llei esmentada, és la Secretaria Tècnica del Departament de Modernització i Funció Pública de la corporació.

ANNEX 4 (S’ha de presentar amb la justificació de la subvenció concedida)

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I EL SEU PRESSUPOST

, representant de_________

, amb NIF , en relació amb l’ajut de minimis concedit pel Departament de Participació Ciutadana i Presidència del Consell de Mallorca per dur a terme l’activitat o activitats següents (marcau la casella o les caselles corresponents):

 

 

Retolació en llengua catalana

 

 

Edició en llengua catalana de material imprès

 

 

Edició en llengua catalana de cartes de restaurants

 

 

Edició en llengua catalana de pàgines web/portals d’Internet

 

 

Etiquetatge en llengua catalana

 Declar sota la meva responsabilitat

1. Que les activitats marcades amb una "X" s’han realitzat.

2. Que la relació detallada i equilibrada de despeses i d’ingressos que integren el pressupost executat ha estat la que s’adjunta.

(Nota: 1. La relació de despeses, que heu d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les dades següents de les factures o dels documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF; el número, l’import, la data d’emissió i el concepte de la factura o del document similar i la data de pagament dels justificants exigits en la base quinzena; la relació d’ingressos ha d’assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, amb indicació de l’import i la procedència. 2. La persona beneficiària ha de signar aquesta relació de despeses i d’ingressos.)

3. Que l’import total de les despeses relacionades , és a dir, € (s’entén que no duu IVA si no s’hi recull res al respecte) correspon, sense cap dubte, al pressupost del projecte o projectes subvencionats, i que no té un valor superior al de mercat.

4. Que la persona física o jurídica beneficiària, en relació amb l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 39.1.2 g) de l’Ordenança General de Subvencions del CIM:

□ No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable.

□ Sí recupera o compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable.

5. Que l’ajuda atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera (amb les subvencions i amb altres ingressos concurrents) el pressupost executat de l’activitat o activitats subvencionades.

6. Que s’adjunta la totalitat dels justificants originals del pressupost executat de l’activitat o activitats subvencionades i que, si escau, la resta de documentació que hi fa referència queda a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada a________________________________________________________________

I, perquè consti, sign aquesta declaració.

______________________________, _______ d __________________ de 2018

[rúbrica]

 ANNEX 5

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS

_________________________, titular del document d’identitat ______________________, com a representat legal de l’entitat ____________________________________, declar, d’acord amb l’article 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Que l’entitat ________________________________________________________, amb el CIF ___________________, no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

Ho declar davant la secretaria tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, als efectes de l’article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre, de 2003).

Lloc i data

Davant meu,

El secretari tècnic de Participació Ciutadana i Presidència

Nom i cognoms

Jaume A. Sabater Malondra

Firma