Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 7480
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 6 de juliol de 2018 per la qual es convoca el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació corresponent al programa comú “PC00009” del Pla Anual de Polítiques per a l’Ocupació (PAPE 2018)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional té com a finalitat la creació d’un sistema nacional de qualificacions i formació professional que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D’acord amb l’article 3.5 d’aquesta norma, una de les finalitats d’aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional de les persones interessades, sigui quina sigui la forma com s’hagi aconseguit. L’article 4.1 b estableix que un dels instruments per a això és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.

A l’article 8.2, la Llei orgànica esmentada estableix que l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació tenen com a referent el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.

La Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible indica a l’article 72.4 que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l’aplicació del procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals.

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, d’acord amb el que preveu l’article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.

D’acord amb l’article 21.1 b del Reial decret esmentat, les administracions educatives i laborals competents de cada comunitat autònoma han d’establir conjuntament l’estructura organitzativa responsable d’aquest procediment.

El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l’article 2.1 que la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d’aprovar les convocatòries públiques del procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l’estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s’aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l’òrgan administratiu no convocant.

El Decret 55/2011 designa a l’article 3.1 l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) com a òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d’aquest procediment.

El reconeixement de les competències professionals avaluades mitjançant el procediment que regula el Reial decret 1224/2009, quan les persones interessades no completin les qualificacions recollides en el títol de formació professional o en el certificat de professionalitat corresponent, s’ha de fer mitjançant una acreditació parcial acumulable, amb la finalitat de poder completar la formació que els permeti obtenir el títol i/o el certificat indicats i per facilitar a les persones l’aprenentatge al llarg de la vida i la millora de la seva qualificació professional.

El Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2017-2020 (EEAO), la qual es configura com el marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d’ocupació i intermediació laboral al conjunt de l’Estat. L’Estratègia incorpora com a objectiu potenciar la formació i, concretament, determina a l’objectiu instrumental 2.3 “Promoure la formació modular acreditable i el reconeixement de les competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral i les vies no formals de formació.”

El Pla d’Ocupació de Qualitat de les Illes Balears 2017-2020 (POQIB) incorpora a la prioritat 4, “Desplegament de l’Estratègia Balear de la Formació Professional per a l’Ocupació”, la línia d’actuació 4.10, Millora del dispositiu de certificació de competències professionals mitjançant el reconeixement de l'experiència laboral.

La convocatòria està inclosa al Pla Anual de Política d’Ocupació de 2018 com a programa comú, “PC0009. Procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació”, i dona resposta als objectius estratègics de l’EEAO i a la prioritat i línia d’actuació del POQIB assenyalades.

Aquesta convocatòria està finançada amb fons finalistes procedents del Govern d’Espanya, mitjançant el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació corresponent al programa comú “PC00009” del Pla Anual de Polítiques per a l’Ocupació (PAPE 2018). Aquestes bases figuren com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar el nombre de places i les unitats de competència convocades, amb indicació del títol de formació professional, el certificat de professionalitat i el centre seu (principal i auxiliar) de cada qualificació professional. Tot això figura com a annex 2.

Tercer

Convocar el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació en els termes que figuren a les bases que s’inclouen com a annex 1 d’aquesta Resolució. Aquesta convocatòria la duu a terme la Conselleria d’Educació i Universitat. Aquests procediments s’ajusten al que regula el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o per vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Quart

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i entra en vigor l’endemà de publicar-se.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 6 de juliol de 2018

El conseller

Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1.  Objecte i àmbit d’aplicació

  1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral i/o de vies no formals de formació de les unitats de competència de les qualificacions professionals especificades a l’annex 2.
  2. El procediment i els requisits establerts en aquesta resolució, així com els efectes de l’avaluació i acreditació de competències, tenen abast i validesa a tot el territori de l’Estat.

2.  Destinataris

Els destinataris són les persones amb experiència professional i aprenentatges no formals relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d’aquesta convocatòria que compleixin els requisits prevists al punt 4.

3.  Import de la convocatòria i partida pressupostària

El crèdit disponible màxim destinat al procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació per a les convocatòries de l’any 2018 és de 450.000,00 euros, quantitat corresponent a la transferència del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i de 7.802,01 euros, quantitat que incrementarà l’import destinat al procediment i al curs de formació específica per a l’habilitació com a assessors i avaluadors,  provinents de compensacions de l’exercici del PAPE 2014, a càrrec de la partida pressupostària 13901/421G02/64000/00/18020 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.  Requisits per a la participació

  1. Les persones que vulguin participar en el procediment han de complir els requisits següents:
    1. Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
    2. Tenir, com a mínim, en el moment de fer la inscripció:
      • 18 anys complerts, per a les qualificacions de nivell 1.
      • 20 anys complerts, per a les qualificacions de nivell 2 i nivell 3.
    3. Tenir experiència laboral o formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar, d’acord amb el que figura a continuació:
      1. En el cas d’experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 1, s’han de justificar almenys 2 anys, amb un mínim de 1.200 hores treballades en total els darrers 10 anys.
      2. En el cas d’experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 2 i 3, s’han de justificar almenys 3 anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en total els darrers 10 anys.
      3. En el cas de formació, s’han de justificar almenys 200 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 1 que es volen acreditar, i almenys 300 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 2 i 3 que es volen acreditar. La formació indicada s’ha d’haver duit a terme en els darrers 10 anys.
    • Per establir el període de deu anys anteriors a la convocatòria s’ha de tenir com a referència el dia de publicació al BOIB d’aquesta Resolució.
  2. Les persones que reuneixin els requisits d’experiència o de formació, més grans de 25 anys i que no puguin justificar-los, poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l’experiència laboral o la formació no formal d’acord amb el que preveu l’article 11.2 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. Per a aquests casos la comissió d’avaluació corresponent ha de determinar si se’n permet la inscripció definitiva.
  3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que es trobin en una de les condicions següents:
    1. Tenir un títol de formació professional o un certificat de professionalitat que contengui les unitats de competència a les quals es vol presentar en aquesta convocatòria.
    2. Estar matriculat, en el moment de la inscripció, en una oferta formativa del sistema educatiu o una acció formativa per a l’ocupació que contengui unitats de competència per a les quals sol·licita l’avaluació i l’acreditació.
    3. Estar participant en un procediment d’acreditació de competències professionals en el qual les unitats de competència siguin les mateixes que se sol·liciten en aquesta convocatòria.

5.  Política de privacitat

  1. D’acord amb el que es disposa als articles 5 i 6 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; a l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, i al Reglament 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016, les dades facilitades es recolliran i tractaran en un fitxer del qual és titular la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, Palma.
  2. La finalitat d’aquest tractament és que l’IQPIB pugui dur a terme el tractament estadístic i la gestió del procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals.
  3. En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts en aquella Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a l’IQPIB, amb el mateix domicili que la Conselleria d’Educació i Universitat.

6.  Taxes

1. En aplicació de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018 i la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 8 de gener de 2018 per la qual s’estableix l’actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries de les taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018, les taxes per a la implantació dels processos de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral a les Illes Balears són les següents:

Concepte

Euros

1. Inscripció al procés de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral o vies no formals de formació.

5,55

2. Inscripció a la fase d’orientació i assessorament.

2.1 Per a qualificacions de nivell 1.

27,78

2.2 Per a qualificacions de nivell 2.

38,89

2.3 Per a qualificacions de nivell 3.

44,45

3. Inscripció a la fase d’avaluació i acreditació.

3.1 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 1, sigui quin sigui el nombre d’unitats de competència de les quals se sol·licita avaluació.

11,12

3.2 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 2.

— Si se sol·licita l’avaluació d’una unitat de competència.

11,12

— Si se sol·licita l’avaluació de dues unitats de competència.

16,66

— Si se sol·licita l’avaluació de tres o més unitats de competència.

22,23

3.3 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 3.

— Si se sol·licita l’avaluació d’una unitat de competència.

16,66

— Si se sol·licita l’avaluació de dues unitats de competència.

22,23

— Si se sol·licita l’avaluació de tres o més unitats de competència.

38,89

 

2. Queden exemptes del pagament de la taxa:

a. Les persones en situació legal de desocupació, les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, els membres de famílies nombroses, els membres d’unitats familiars que percebin la renda mínima d’inserció, les persones subjectes a mesures privatives de llibertat i els joves tutelats i extutelats en vies d’emancipació, sempre que acreditin documentalment en el moment de la inscripció que es troben en alguna d’aquestes situacions.

b. Les persones que hagin estat víctimes d’actes terroristes i, també, el o la cònjuge i els fills, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del o la cònjuge i els fills, també s’ha de presentar el llibre de família.

c. Les víctimes de violència de gènere i, també, els fills que en depenen, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s’ha de presentar el llibre de família.

3. Es pot fer el pagament per via telemàtica o de forma presencial al moment de fer el tràmit telemàtic.

7.  Qualificacions professionals i nombre de places convocades

  1. La relació de les qualificacions professionals susceptibles d’acreditació i el nombre de places convocades figuren a l’annex 2.
  2. El director de l’IQPIB pot resoldre que el nombre de places convocades inicialment s’ampliï sempre que s’assignin fons suficients a la partida pressupostària a la qual s’ha d’imputar la despesa corresponent a aquesta convocatòria.
  3. Igualment, si el nombre de places convocades en una qualificació professional no es cobreixen, aquestes es poden redistribuir a altres qualificacions professionals d’aquesta mateixa convocatòria i es cobriran amb candidats en reserva (vegeu el punt 18).
  4. Així mateix, en cas que el nombre d’inscrits admesos a una qualificació sigui molt inferior al nombre de places convocades, poden ampliar-se els terminis d’inscripció o, si n’és el cas, anul·lar-se la convocatòria d’aquesta qualificació.

8. Fases del procediment i seus de cada qualificació professional i presentació de documentació

  1. Segons el que disposa el Reial decret 1224/2009, les fases del procediment són:
    1. Assessorament.
    2. Avaluació de la competència professional.
    3. Acreditació i registre de la competència professional.
  2. Aquestes tres fases del procediment s’han de dur a terme durant els anys 2018 i 2019.
  3. Les diferents fases del procediment s’han de desenvolupar als centres seu que s’indiquen a l’annex 2.

9.  Presentació de documentació

  1. La presentació de documentació s’ha de fer preferentment a la secretaria del centre seu (principal o auxiliar) de la qualificació professional corresponent, d’acord amb la residència de la persona candidata i adreçada a la comissió d’avaluació. Les persones residents fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ho han de fer a la seu principal.
  2. D’acord amb l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
    1. Al registre electrònic de l’administració o organisme al qual es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l’article 2.1.
    2. A les oficines de Correus, en la forma que s’estableixi per reglament.
    3. A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
    4. A les oficines d’assistència en matèria de registres.
    5. En qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

10.  Sol·licitud d’inscripció al procediment

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció al procediment és del 13 al 26 de setembre.
  2. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han d’emplenar la sol·licitud d’inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l’efecte que es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha enviat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  3. Per fer efectiva la inscripció al procediment s’ha de presentar la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica signada.
    2. Fotocòpia del NIF, el NIE o un altre document justificatiu.
    3. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
    4. Documentació justificativa de l’experiència laboral dels darrers 10 anys en les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar:
      • Per a treballadors assalariats:
        1. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social (vida laboral), de l’Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats, en què constin l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
        2. Fotocòpia dels contractes de treball o certificació de l’empresa o empreses on s’hagi adquirit l’experiència laboral en què constin específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha fet l’activitat.
      • Per a treballadors autònoms o per compte propi:
        1. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social (vida laboral), de l’Institut Social de la Marina o de la Mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin els períodes d’alta en el règim corresponent.
        2. Certificat d’alta de l’impost d’activitats econòmiques (IAE) en què consti l’activitat o activitats que s’han exercit.
        3. Declaració responsable amb la descripció de l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha duit a terme.
      • Per a treballadors voluntaris o becaris:
        1. Fotocòpia del certificat de l’organització on s’hagi prestat l’assistència en què constin, específicament, les activitats i les funcions exercides, l’any en què s’han fet i el nombre total d’hores dedicades.
    5. Documentació justificativa de la formació no formal dels darrers 10 anys, que ha de reunir els requisits següents:
      1. La formació rebuda ha d’estar relacionada amb les unitats de competència que es pretenen acreditar.
      2. En la documentació acreditativa han de constar-hi els continguts, la durada en hores, el període en què es va dur a terme i l’expressió formal que confirmi que ha estat superada, avaluada positivament o cursada amb aprofitament. Si la durada de la formació està expressada en crèdits, se n’ha d’especificar l’equivalència en hores. No s’han de valorar els cursos de durada inferior a deu hores ni l’assistència a jornades, simposis, esdeveniments o similars.
    6. Si escau, declaració responsable o prova admesa en dret per justificar els requisits d’experiència laboral o formativa.
  4. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s’han d’acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.
  5. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquesta convocatòria i la no devolució de les taxes abonades.

11.  Criteris per determinar l’admissió al procediment

  1. En el cas que el nombre de sol·licituds que compleixin els requisits sigui superior al nombre de places establert en la convocatòria, s’ha d’aplicar el barem següent:
    1. Per cada dia d’experiència laboral relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar (com a treballador per compte d’altri i com a treballador de caràcter autònom) s’atorguen 0,0166 punts per dia. Si l’experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s’ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta.
    2. Per cada 10 hores de feina relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar com a becari o voluntari: 0,033 punts.
    3. Per cada 10 hores de formació rebuda relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar: 0,05 punts. Si la formació està expressada en crèdits, un crèdit equival a 10 hores, amb un màxim de 30 punts.
    4. Per trobar-se en situació d’atur de llarga durada en el moment de la inscripció: 5 punts (s’ha de justificar amb un certificat emès pel Servei d’Ocupació).
    5. Per trobar-se empadronat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la inscripció: 15 punts (s’ha de justificar amb un certificat d’empadronament).
  2. Han de resultar admeses les persones amb més puntuació d’acord amb els criteris de l’apartat anterior fins que es cobreixin totes les places que s’ofereixen en aquesta convocatòria. En cas d’empat, ha de prevaler l’aspirant amb més puntuació en l’apartat 1 a. En el cas que continuï l’empat entre candidats, per resoldre’l s’ha d’aplicar el criteri d’admetre la persona de més edat. Per a això, s’ha de tenir en compte l’any de naixement.

12.  Publicació de les llistes provisionals d’admissió al procediment

L’11 d’octubre s’ha de publicar la llista provisional de persones admeses, en reserva i excloses a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

13.  Termini de reclamacions d’admissió al procediment

  1. Les persones candidates disposen del 13 al 18 d’octubre, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.
  2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l’omissió a les llistes.

14.  Publicació de llistes definitives d’admissió al procediment

El 5 de novembre s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses, en reserva i no admeses a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

15.  Inscripció a la fase d’assessorament

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció a la fase d’assessorament és del 6 al 16 de novembre.
  2. Les persones admeses al procediment han d’emplenar la sol·licitud telemàtica d’inscripció per participar a la fase d’assessorament, mitjançant el formulari establert a l’efecte que es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha enviat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d’assessorament s’ha de presentar la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica a la fase d’assessorament signada.
    2. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
    3. Dossier del candidat o candidata.
  4. Les persones candidates han de preparar el dossier amb tota la documentació relativa a l’historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que s’han d’avaluar d’acord amb el manual per a l’elaboració del dossier, que es troba a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.
  5. Tota la documentació que conforma el dossier s’ha de validar degudament.

16.  Publicació de les llistes provisionals de la fase d’assessorament

El 29 de novembre s’ha de publicar la llista provisional de persones admeses i excloses de cada qualificació a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

17.  Termini de reclamacions de la fase d’assessorament

  1. Les persones candidates disposen del 30 de novembre al 5 de desembre, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.
  2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l’omissió a les llistes.

18.  Inscripció extraordinària a la fase d’assessorament

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció extraordinària a la fase d’assessorament és de l’11 al 12 de desembre.
  2. L’IQPIB ha de publicar amb anterioritat, a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>, el nombre de places resultants dels abandonaments, renúncies i redistribució de places de les qualificacions professionals afectades perquè les persones en reserva les puguin cobrir segons l’ordre de puntuació que hagin obtingut a la llista definitiva d’admissió al procediment.
  3. Les persones en reserva amb possibilitat de plaça al procediment han d’emplenar la sol·licitud telemàtica d’inscripció extraordinària per participar a la fase d’assessorament, la qual es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha enviat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  4. Per fer efectiva la inscripció extraordinària a la fase d’assessorament s’ha de presentar, al més tard el 13 de desembre, la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica extraordinària a la fase d’assessorament signada.
    2. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
    3. Dossier del candidat.
  5. Tota la documentació que conforma el dossier s’ha de validar degudament.

19.  Publicació de les llistes definitives de la fase d’assessorament

El 20 de desembre s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses de cada qualificació a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

20.  Desenvolupament de la fase d’assessorament

  1. La fase d’assessorament s’ha de desenvolupar d’acord amb el que disposa l’article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. Aquesta fase tindrà lloc del 21 de desembre al 27 de gener de 2019.
  3. Almenys una de les intervencions de la fase d’assessorament ha de ser presencial i individual. La resta d’intervencions es poden desenvolupar per mitjans telemàtics.
  4. En el cas que la persona candidata no comparegui en la data, l’hora i el lloc indicats per a l’assessorament, aquesta disposa de tres dies naturals per presentar el justificant oficial de l’absència a la comissió d’avaluació corresponent. En les intervencions que es facin per mitjans telemàtics, quan aquesta no sigui possible per falta de comunicació imputable a la persona candidata, es considera que la fase d’assessorament no s’ha duit a terme. En tots dos casos s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa se l’ha d’excloure. Aquesta circumstància s’ha de fer constar al seu expedient.
  5. Per facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que treballen poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.
  6. A partir del 31 de gener les persones candidates poden recollir l’informe d’assessorament al centre seu (principal o auxiliar) de la qualificació professional corresponent.

21.  Inscripció a la fase d’avaluació

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció a la fase d’avaluació és de l’1 al 13 de febrer.
  2. Les persones admeses a la fase d’assessorament que no hagin desistit de la seva participació poden participar a la fase d’avaluació i emplenar la sol·licitud telemàtica d’inscripció a aquesta fase, mitjançant el formulari establert a l’efecte que es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha enviat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d’avaluació s’ha de presentar la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica a la fase d’avaluació signada.
    2. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.

22.  Publicació de les llistes provisionals de la fase d’avaluació

El 5 de març s’ha de publicar la llista provisional de persones admeses i excloses de cada qualificació a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

23.  Termini de reclamacions de la fase d’avaluació

  1. Les persones candidates disposen del 6 a l’11 de març, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.
  2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l’omissió a les llistes.

24.  Publicació de les llistes definitives de la fase d’avaluació

El 26 de març s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses de cada qualificació a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

25.  Desenvolupament de la fase d’avaluació

  1. La fase d’avaluació s’ha de desenvolupar d’acord amb el que disposa l’article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. Aquesta fase tindrà lloc del 27 de març al 3 de maig.
  3. L’avaluació de la competència professional de la persona candidata s’ha de fer de cadascuna de les unitats de competència recollides en aquesta convocatòria a les quals s’hagi inscrit. Aquesta avaluació té com a objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l’avaluació establerts en les guies d’evidències.
  4. A la fase d’avaluació almenys una de les intervencions ha de ser presencial. En el cas que la persona candidata no concorri en la data, l’hora i el lloc indicats per a l’avaluació, aquesta disposa de tres dies naturals per presentar el justificant oficial de l’absència a la comissió d’avaluació corresponent. En cas contrari, s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa se l’ha d’excloure. Aquesta circumstància s’ha de fer constar al seu expedient.
  5. Els resultats de l’avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s’han d’expressar en els termes de demostrada o no demostrada.
  6. Per facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que estiguin treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.
  7. A partir del 9 de maig les persones candidates poden recollir la comunicació dels resultats de l’avaluació al centre seu (principal o auxiliar) de la qualificació professional corresponent.
  8. La persona avaluada, si no està d’acord amb el resultat de l’avaluació, té dret a reclamar davant la comissió d’avaluació. La reclamació s’ha de presentar per escrit en el termini comprès del 10 al 15 de maig.
  9. La comissió d’avaluació ha de comunicar al candidat o candidata el resultat de la reclamació, al més tard, el 24 de maig.
  10. Contra el resultat de la reclamació es pot presentar un recurs d’alçada davant el director de l’IQPIB en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la notificació.
  11. L’acreditació de les unitats de competència demostrades estarà disponible a partir del 27 de juny a la secretaria del centre seu (principal o auxiliar). Les persones candidates residents fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la rebran per correu certificat a l’adreça que van indicar a la inscripció.

26.  Pla de formació

  1. Amb independència dels resultats obtinguts, la comissió d’avaluació ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s’ha de fer constar:
    1. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, perquè puguin acreditar en convocatòries posteriors les unitats de competència no demostrades.
    2. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, per completar la formació conduent a l’obtenció d’un certificat de professionalitat o un títol de formació professional que hi estigui relacionat.
    3. Si els candidats compleixen els requisits per obtenir un certificat de professionalitat o un títol de formació professional, s’han d’indicar els tràmits necessaris perquè el puguin obtenir.
  2. El pla de formació s’ha de lliurar al candidat juntament amb l’acreditació de les unitats de competència demostrades. Les persones candidates residents fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el rebran per correu certificat a l’adreça que van indicar a la inscripció.

27.  Fase d’acreditació i registre de la competència professional

  1. El director de l’IQPIB ha d’expedir l’acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona candidata, expressades com a demostrades, d’acord amb el model previst a l’annex III A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. L’IQPIB ha de registrar d’ofici en el Registre d’Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d’unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre de caràcter estatal del Servei d’Ocupació Estatal, en compliment de l’article 18.2 del Reial decret 1224/2009.
  3. En qualsevol cas, l’acreditació de les competències professionals no implica l’obtenció de l’habilitació per a la professió. Per obtenir-la, s’ha de complir la normativa que regula l’exercici de l’activitat professional corresponent.

28.  Recuperació de la documentació presentada

Del 27 de juny al 31 d’octubre els participants poden recuperar, a la secretaria del centre seu on varen presentar les sol·licituds d’inscripció al procediment, la documentació que hagin presentat per acreditar els seus mèrits (dossier). Si la documentació no es retira en aquest termini, s’entén que l’aspirant renuncia a recuperar-la i aquesta es destruirà.

29.  Nomenament dels assessors, avaluadors i membres de les comissions d’avaluació

  1. El director de l’IQPIB ha de designar els assessors i els avaluadors i establir la composició i el nombre de comissions d’avaluació necessàries per dur a terme aquest procediment, d’acord amb el que preveu l’article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig. La designació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.
  2. Els assessors i els avaluadors participants en aquesta convocatòria han d’estar inclosos en el Registre del Personal Assessor i Avaluador del Servei Públic d’Ocupació Estatal.

30.  Compensacions econòmiques

  1. Les persones designades com a membres de les comissions d’avaluació han de percebre per l’exercici de les seves funcions (establertes a l’article 28 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol) un màxim per sessió de 64,44 € —el president i el secretari—, i de 58,76 € —els vocals—, amb el nombre màxim d’assistències que figura a cada concepte:
    1. Per les tasques derivades de la inscripció i l’admissió a la fase d’assessorament:
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 4, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és inferior o igual a 15.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 5, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 16 a 30.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 6, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 31 a 45.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 7, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 46 a 60.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 8, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 61 a 75.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 9, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 76 a 90.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 10, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 91 a 105.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 11, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 106 a 120.
        • S’entén per nombre de places el que resulta després de la redistribució segons el punt 7.3.
    2. Per les tasques derivades de la fase d’avaluació:
      • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és inferior o igual a 4, un màxim de 6 sessions per cada membre.
      • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és de 5 a 7, un màxim de 7 sessions per cada membre.
      • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és superior a 7, un màxim de 8 sessions per cada membre.
    • A més, els presidents i els secretaris de les comissions poden percebre compensacions per les tasques inherents al càrrec i la responsabilitat especial per un nombre màxim d’una sessió addicional per cada una d’aquestes fases.
  2. Les persones designades com a assessors, per l’exercici de les seves funcions (definides a l’article 23 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol) han de percebre un màxim de 25,00 € per hora, amb el nombre màxim d’hores següents:
    • Un màxim de 4 hores per candidat si s’han d’assessorar fins a 3 unitats de competència.
    • Un màxim de 6 hores per candidat si s’han d’assessorar de 4 a 5 unitats de competència.
    • Un màxim de 8 hores per candidat si s’han d’assessorar de 6 a 7 unitats de competència.
    • Un màxim de 9 hores per candidat si s’han d’assessorar més de 7 unitats de competència.
  3. Les persones designades com a avaluadors han de percebre per l’exercici de les seves funcions (definides a l’article 24 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol) un màxim de 25,00 € per hora, amb el nombre màxim d’hores següents:
    • 2 hores per unitat de competència i candidat si la unitat de competència és de nivell 1 i 2.
    • 3 hores per unitat de competència i candidat si la unitat de competència és de nivell 3.

Les unitats de competència que consten en més d’una qualificació professional només es poden computar una única vegada

ANNEX 2

Qualificació professional

Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria

Família professional

Agrària

Nivell

1

Codi

AGA164_1

Normativa

Reial decret 1228/2006, de 27 d’octubre

Places convocades

10

Unitats de competència

UC0520_1. Dur a terme operacions auxiliars per a la producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria.

UC0521_1. Dur a terme operacions auxiliars per a la instal·lació de jardins, parcs i zones verdes.

UC0522_1. Dur a terme operacions auxiliars per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes.

Certificat de professionalitat

AGAO0108. Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria (RD 1375/2008)

Títol d’FP

Professional bàsic en agrojardineria i composicions florals (RD 127/2014)

Professional bàsic en aprofitaments forestals (RD 356/2014)

Seu principal

IES Josep Sureda i Blanes (c. de Joan Coll, 2, 07008 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Gestió i manteniment d’arbres i palmeres ornamentals

Família professional

Agrària

Nivell

3

Codi

AGA348_3

Normativa

Reial decret 108/2008, de 1 de febrer

Places convocades

10

Unitats de competència

UC1119_2. Fer treballs en altura als arbres.

UC1133_3. Gestionar i fer la plantació d’arbres i palmeres ornamentals.

UC1134_3. Avaluar arbres i palmeres ornamentals.

UC1135_3. Gestionar i fer el manteniment i la conservació d’arbres i palmeres ornamentals.

Certificat de professionalitat

AGAJ0109. Gestió i manteniment d’arbres i palmeres ornamentals (RD 682/2011)

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Josep Sureda i Blanes (c. de Joan Coll, 2, 07008 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Assistència a l’atenció clínica en centres veterinaris

Família professional

Agrària

Nivell

3

Codi

AGA488_3

Normativa

Reial decret 705/2017, de 7 de juliol

Places convocades

20

Unitats de competència

UC1585_3. Atendre clients i col·laborar en la gestió de centres veterinaris.

UC1586_3. Recollir mostres biològiques animals i fer anàlisis de laboratori.

UC1587_3. Aplicar cures auxiliars de veterinària a la consulta clínica.

UC1588_3. Dur a terme tasques de suport a la sala d’operacions de centres veterinaris.

UC1589_3. Atendre l’hospitalització d’animals col·laborant amb el facultatiu.

UC1590_3. Assistir en els procediments d’imatge per al diagnòstic en centres veterinaris.

Certificat de professionalitat

No existeix

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Josep Sureda i Blanes (c. de Joan Coll, 2, 07008 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Cuina

Família professional

Hoteleria i turisme

Nivell

2

Codi

HOT093_2

Normativa

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0711_2. Actuar segons normes de seguretat, higiene i protecció ambiental en hoteleria.

UC0259_2. Definir ofertes gastronòmiques senzilles, fer el proveïment i controlar consums.

UC0260_2. Preelaborar i conservar tota classe d’aliments.

UC0261_2. Preparar elaboracions bàsiques d’aplicacions múltiples i plats elementals.

UC0262. Preparar i presentar els plats mes significatius de les cuines regionals d’Espanya i de la cuina internacional.

Certificat de professionalitat

HOTR0408. Cuina (RD 1375/2008 modificat pel RD 619/2013)

Títol d’FP

Tècnic en Cuina i gastronomia (RD 1396/2007)

Tècnic en Serveis en restauració (RD 1690/2007)

Seu principal

IES Calvià (av. de Son Pillo, s/n, 07180 Calvià)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Producció en laboratori d’imatge

Família professional

Imatge i so

Nivell

3

Codi

IMS440_3

Normativa

Reial decret 1957/2009, de 18 de desembre

Places convocades

10

Unitats de competència

UC1414_3. Organitzar i gestionar els processos de producció del laboratori d’imatge.

UC1415_3. Gestionar i supervisar els processos de digitalització, generació d’imatges sintètiques, tractament digital i revelatge de pel·lícules.

UC1416_3. Gestionar i supervisar els processos de positivatge, impressió i acabat fotogràfic.

Certificat de professionalitat

IMST0210. Producció en laboratori d’imatge (RD 1528/2011)

Títol d’FP

Tècnic superior en il·luminació, captació i tractament d’imatge (RD 1686/2011; qualificació professional incompleta, vegeu-ne l’article 6)

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Operacions de producció de laboratori d’imatge

Família professional

Imatge i so

Nivell

2

Codi

IMS435_2

Normativa

Reial decret 1957/2009, de 18 de desembre

Ordre PRE/1633/2015

Places convocades

10

Unitats de competència

UC1401_1. Preparar i muntar productes fotogràfics per al lliurament final.

UC0928_2. Digitalitzar i fer el tractament d’imatges mitjançant aplicacions informàtiques.

UC1399_2. Dur a terme els processos de revelatge de pel·lícules.

UC1400_2. Dur a terme els processos de positivació i impressió fotogràfica.

Certificat de professionalitat

IMST0110. Operacions de producció de laboratori d’imatge (RD 1528/2011)

Títol d’FP

Tècnic en videodiscjòquei i so (RD 556/2012; qualificació professional incompleta, vegeu-ne l’article 6)

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)


Qualificació professional

Producció fotogràfica

Família professional

Imatge i so

Nivell

3

Codi

IMS441_3

Normativa

Reial decret 1957/2009, de 18 de desembre

Ordre PRE/1633/2015

Places convocades

10

Unitats de competència

UC0928_2. Digitalitzar i fer el tractament d’imatges mitjançant aplicacions informàtiques.

UC1417_3. Dissenyar, organitzar i gestionar projectes fotogràfics.

UC1418_3. Supervisar i realitzar l’escenografia, il·luminació, captació, registre i valoració de la qualitat de les imatges fotogràfiques.

UC1419_3. Garantir els processos de lliurament, arxivament i conservació d’imatges i materials fotogràfics.

Certificat de professionalitat

IMST0109. Producció fotogràfica (RD 725/2011)

Títol d’FP

Tècnic superior en il·luminació, captació i tractament d’imatge (RD 1686/2011)

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Perruqueria

Família professional

Imatge personal

Nivell

2

Codi

IMP119_2

Normativa

Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre

Places convocades

10

Unitats de competència

UC0058_1. Preparar els equips i rentar i condicionar els cabells i cuir cabellut.

UC0347_2. Fer l’anàlisi capil·lar per dissenyar protocols de treballs tècnics i aplicar cures capil·lars estètiques.

UC0348_2. Fer canvis de color totals o parcials als cabells.

UC0349_2. Modificar la forma dels cabells temporalment, pentinar-los i/o recollir-los.

UC0350_2. Fer canvis de forma permanent als cabells.

UC0351_2. Tallar els cabells i arreglar i rasurar la barba i el bigoti.

UC0352_2. Assessorar i vendre productes i serveis per a la imatge personal.

Certificat de professionalitat

IMPQ0208. Perruqueria (RD 716/2011)

Títol d’FP

Tècnic en perruqueria i cosmètica capil·lar (RD 1588/2011)

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Quartó de Portmany (camí de Cas Ramons, s/n, Sant Antoni de Portmany, 07820, Eivissa)

Qualificació professional

Massatges estètics i tècniques sensorials associades

Família professional

Imatge personal

Nivell

3

Codi

IMP248_3

Normativa

Reial decret 790/2007, de 15 de juny

Ordre PRE/2054/2015

Places convocades

10

Unitats de competència

UC0063_3. Fer massatges manuals i/o mecànics amb finalitats estètiques.

UC0789_3. Fer el diagnòstic estètic i dissenyar protocols que integrin tècniques de massatge, drenatge limfàtic i sensorials amb finalitats estètiques.

UC0790_3. Fer el drenatge limfàtic manual i/o mecànic amb finalitats estètiques.

UC0791_3. Aplicar tècniques de massatge per pressió amb finalitats estètiques.

UC0792_3. Associar tècniques sensorials amb massatges amb finalitats estètiques.

Certificat de professionalitat

IMPE0110. Massatges estètics i tècniques sensorials associades (RD 1527/2011)

Títol d’FP

Tècnic superior en Estètica integral i benestar (RD 881/2011)

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Quartó de Portmany (camí de Cas Ramons, s/n, Sant Antoni de Portmany, 07820, Eivissa)

Qualificació professional

Trasllat i mobilització d’usuaris i/o pacients, documentació i materials en centres sanitaris

Família professional

Sanitat

Nivell

1

Codi

SAN668_1

Normativa

Reial decret 1790/2011, de 16 de desembre

Places convocades

50

Unitats de competència

UC2251_1. Ordenar i traslladar els documents, materials i equips d’un centre sanitari i proporcionar la informació demanada.

UC2252_1. Traslladar i col·laborar en la mobilització de pacients, èxitus, amputacions i fetus tant en l’accés com a les unitats d’hospitalització d’un centre sanitari, sota la supervisió del personal responsable.

UC2253_1. Traslladar i col·laborar en la mobilització i immobilització dels pacients en unitats especials, sota la supervisió del personal responsable.

Certificat de professionalitat

No existeix 

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Josep Miquel Guàrdia (av. de la Verge del Toro, 92, 07730 Alaior)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Higiene bucodental

Família professional

Sanitat

Nivell

3

Codi

SAN489_3

Normativa

Reial decret 140/2011, de 4 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1591_3. Gestionar l’àrea de feina en un gabinet bucodental.

UC1592_3. Identificar les característiques anatòmiques, fisiològiques i patològiques de l’aparell estomatognàtic per valorar-les i registrar-les.

UC1593_3. Explorar l’estat de salut bucodental dels pacients/usuaris dels serveis de salut amb fins epidemiològics i intervenir mitjançant actuacions directes.

UC1594_3. Avaluar la salut bucodental de les persones i de la comunitat mitjançant activitats de vigilància epidemiològica.

UC1595_3. Fomentar la salut bucodental de les persones i de la comunitat mitjançant activitats d’educació sanitària i promoció de la salut.

UC1596_3. Dur a terme les tècniques odontològiques pròpies, delegades o d’ajuda dins l’equip de salut bucodental.

Certificat de professionalitat

No existeix

Títol d’FP

Tècnic superior en higiene bucodental (RD 769/2014)

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Josep Miquel Guàrdia (av. de la Verge del Toro, 92, 07730 Alaior)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Documentació sanitària

Família professional

Sanitat

Nivell

3

Codi

SAN626_3

Normativa

Reial decret 887/2011, de 24 de juny

Places convocades

20

Unitats de competència

UC2072_3. Gestionar els arxius de documentació i històries clíniques.

UC2073_3. Desenvolupar i normalitzar el tractament documental i el sistema d’informació clinicoassistencial.

UC2074_3. Extreure els termes clínics i de procediments diagnòstics i/o terapèutics de la documentació clínica.

UC2075_3. Codificar les dades clíniques i no clíniques extretes de la documentació sanitària.

UC2076_3. Dur a terme procediments administrativoclínics en la gestió de pacients d’atenció primària i atenció especialitzada.

UC2077_3. Explotar dades clíniques i no clíniques per al sistema d’informació clinicoassistencial, el control de qualitat i la investigació.

Certificat de professionalitat

No existeix

Títol d’FP

Tècnic superior en documentació i administració sanitàries (RD 768/2014)

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Josep Miquel Guàrdia (av. de la Verge del Toro, 92, 07730 Alaior)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Docència de la formació per a l’ocupació

Família professional

Serveis socioculturals i a la comunitat

Nivell

3

Codi

SSC448_3

Normativa

Reial decret 1096/2011, de 22 de juliol

Places convocades

30

Unitats de competència

UC1442_3. Programar accions formatives per a l’ocupació adequant-les a les característiques i condicions de la formació, al perfil dels destinataris i a la realitat laboral.

UC 1443_3. Seleccionar, elaborar, adaptar i utilitzar materials, mitjans i recursos didàctics per al desenvolupament de continguts formatius.

UC1444_3. Impartir i tutoritzar accions formatives per a l’ocupació utilitzant tècniques, estratègies i recursos didàctics.

UC 1445_3. Avaluar el procés d’ensenyament i aprenentatge a les accions formatives per a l’ocupació.

UC 1446_3. Facilitar informació i orientació laboral i promoure la qualitat de la formació professional per a l’ocupació.

Certificat de professionalitat

SSCE0110. Docència de la formació professional per a l’ocupació (RD 1697/2011)

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

CIFP Son Llebre (c. d’Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Quartó de Portmany (camí de Cas Ramons, s/n, Sant Antoni de Portmany, 07820, Eivissa)

Qualificació professional

Promoció i intervenció socioeducativa amb persones amb discapacitat

Família professional

Serveis socioculturals i a la comunitat

Nivell

3

Codi

SSC450_3

Normativa

Reial decret 1096/2011, de 22 de juliol

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1448_3. Detectar, generar i utilitzar recursos socials i comunitaris per dur a terme intervencions socioeducatives amb persones amb discapacitat.

UC1449_3. Organitzar i dur a terme l’acompanyament de persones amb discapacitat en la realització d’activitats programades.

UC1450_3. Organitzar, desenvolupar i avaluar processos d’inclusió de persones amb discapacitat en espais d’oci i temps lliure.

UC1451_3. Organitzar i desenvolupar l’entrenament en estratègies cognitives bàsiques i l’alfabetització tecnològica per a persones amb discapacitat, en col·laboració amb professionals de nivell superior.

UC1452_3. Actuar, orientar i donar suport a les famílies de persones amb discapacitat, en col·laboració amb professionals de nivell superior.

Certificat de professionalitat

SSCE0111. Promoció i intervenció socioeducativa amb persones amb discapacitat (RD 625/2013)

Títol d’FP

Tècnic superior en Integració social (RD 1074/2012)

Seu principal

CIFP Son Llebre (c. d’Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Quartó de Portmany (camí de Cas Ramons, s/n, Sant Antoni de Portmany, 07820, Eivissa)

Qualificació professional

Pintura de vehicles

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV044_2

Normativa

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Ordre PRA/261/2017

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0122_2. Preparar, protegir i igualar la superfície de vehicles.

UC0123_2. Efectuar l’embelliment de superfícies.

Certificat de professionalitat

TMVL0509. Pintura de vehicles (RD 723/2011)

Títol d’FP

Tècnic en carrosseria (RD 176/2008)

Seu principal

IES Son Pacs (ctra. de Sóller, 13, 07120 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Planificació i control de l’àrea de carrosseria

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

3

Codi

TMV049_3

Normativa

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0134_3. Planificar els processos de reparació d’elements amovibles i fixos no estructurals i controlar-ne l’execució.

UC0135_3. Planificar els processos de reparació d’estructures de vehicles i controlar-ne l’execució.

UC0136_3. Planificar els processos de protecció, preparació i embelliment de superfícies i controlar-ne l’execució.

UC0137_3. Gestionar el manteniment de vehicles i la logística associada, d’acord amb criteris d’eficàcia, seguretat i qualitat.

Certificat de professionalitat

TMVL0609. Planificació i control de l’àrea de carrosseria (RD 723/2011)

Títol d’FP

Tècnic superior en automoció (RD 1796/2008)

Seu principal

IES Son Pacs (ctra. de Sóller, 13, 07120 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV555_2

Normativa

Reial decret 562/2011, de 20 d’abril

Places convocades

10

Unitats de competència

UC0132_2. Mantenir el motor tèrmic.

UC0133_2. Mantenir els sistemes auxiliars del motor tèrmic.

UC1835_2. Muntar i mantenir els sistemes de propulsió i govern i els equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1836_2. Muntar i mantenir els sistemes de proveïment de fluids i serveis d’aigua d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1837_2. Mantenir i instal·lar els sistemes de fred i climatització d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0112. Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 992/2013)

Títol d’FP

Tècnic en Manteniment i control de la maquinària de vaixells i embarcacions (RD 1072/2012)

Seu principal

IES Son Pacs (ctra. de Sóller, 13, 07120 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

CIFP Centre del Mar (c. de Ruiz i Pablo, 13, 07702 Maó)  

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (camí de Cas Ramons, s/n, Sant Antoni de Portmany, 07820, Eivissa)

Qualificació professional

Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV557_2

Normativa

Reial decret 562/2011, de 20 d’abril

Places convocades

10

Unitats de competència

UC1841_2. Preparar i protegir superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1842_2. Dur a terme operacions d’acabat de superfícies de l’obra morta, coberta, superestructures i arboradura d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1843_2. Reparar elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1844_2. Construir, adaptar i muntar peces i estructures de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0111. Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo (RD 626/2013)

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Son Pacs (ctra. de Sóller, 13, 07120 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

CIFP Centre del Mar (c. de Ruiz i Pablo, 13, 07702 Maó)  

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (camí de Cas Ramons, s/n, Sant Antoni de Portmany, 07820, Eivissa)