Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 7452
Resolució d'Alcaldia núm. 442 de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per la qual es van aprovar les bases i la convocatòria per cobrir 1 plaça de Policia Local per a aquest Ajuntament, mitjançant sistema d'oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Havent estat aprovades per Resolució d'Alcaldia núm. 442 de data 5 de juliol de 2018, les bases i la convocatòria per cobrir UNA plaça de POLICA LOCAL per aquest Ajuntament de SANT JOAN DE LABRITJA, mitjançant sistema de concurs; s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:

BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA D'UNA PLAÇA VACANT I DOTADA PRESUPOSTÀRIMENT DE POLICIA LOCAL

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

 La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 1 plaça de la categoria de policia local, vacant i dotada pressupostàriament, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2018, pel sistema d’accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquesta plaça correspon a l'escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.

 S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

 Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el BOIB. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

 Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

 a) Tenir la nacionalitat espanyola.

 b) Tenir devuit anys complits.

 c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

 e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.

 f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

 g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

 h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

 i) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

 j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

 k) Haver abonat la taxa per drets d’examen.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

 1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex I) s’hauran d’adreçar a la batlia i es presentaran al Registre de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web www.santjoandelabritja.com, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

 També podran presentar-se per les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú, fins que, d’ acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, punt d’accés general electrònic de l’Administració i arxiu únic electrònic.

 2.- El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOE. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

 3.- Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

 b) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

 c) Una declaració responsable de que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

 d) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquesta base.

 En el cas de tenir el certificat en vigor d’aptitud física de la EBAP indicat a l’article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril s'haurà de presentar a l'efecte de quedar exempts de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat comptador des de la data de finalització del curs.

 No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest darrer cas l’interessat ha d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d’una consulta a les plataformes d’intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l’efecte.

 Els drets d'examen per aquesta convocatòria es fixa en 50€, que s'hauran de fer efectius en ES98 0049 2959 4118 1011 4550.

 4.- Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

 5.- Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

 1.- Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el BOIB, en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web www.santjoandelabritja.com una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s’han de dur a terme en una o més sessions, i amb l’interval mínim entre exercici i exercici.

 En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

 2.- Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s’esmenin, dins d’aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

 3.- Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d’aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

 El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se’ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

CINQUENA. El tribunal qualificador.

 1. L’òrgan col·legiat de selecció és el Tribunal qualificador, i la composició s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s’ha de procurar, així mateix, la paritat entre dona i home. La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de titulació igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

 2.- El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

 3.- La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d’altri.

 4.- El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta designat per l’ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.

 b) Vocals:

 - un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals , titular i suplent.

 - un vocal proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública, titular i suplent.

 - un vocal designat per l’ajuntament convocant titular i suplent.

 c) Un secretari o secretària: designat per l’ajuntament convocant amb veu i vot

 La vàlida constitució del Tribunal a efectes de la celebració de sessions, deliberacions i acords, requerirà l'assistència de la persona presidenta i de la persona secretaria, o dels respectius suplents, i de la mitat dels seus membres.

 5.- El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

 6.- Els membres del Tribunal i els assessors s’han d’abstenir d’intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l’autoritat que els va nomenar.

 L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

SISENA. Fases del sistema de selecció

 El procediment de selecció és el d'oposició que consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l’aptitud de les persones aspirants.

Proves de l'oposició:

 Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

 Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de la persones aspirant que hagi superat el procés selectiu i que ha d’ésser nomenada personal funcionari en pràctiques.

Prova d’aptitud física

 Per participar en les proves d'acreditació de l'aptitud física objecte d'aquesta convocatòria és requisit indispensable la presentació d'un certificat mèdic oficial en el qual es faci constar expressament que «la persona aspirant reuneix les condicions físiques i sanitàries necessàries i suficients per a la realització de les proves físiques segons el que estableix l'annex 3 del Decret 28/2012, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marco de Coordinació de les Policies locals de les Illes Balears». El fet de no presentar aquest certificat comportarà l'exclusió automàtica de la persona aspirant, tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

 Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex III). Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de la EBAP indicat a l’article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril resten exemptes de fer les proves físiques.

Prova de coneixements tipus test

Consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari de 50 preguntes, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel Tribunal qualificador entre els temes que figuren en la convocatòria com a annex II.

La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o sihi figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

            {A-(E/4)} x 20

Q = -------------------------

                  P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

Temps: 60 minuts

 En cas que el Tribunal acordi l’anul·lació d’alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d’ofici algun error manifest durant la realització de l’exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s’ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

Prova de desenvolupament

 Consisteix a respondre per escrit les preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figurin en la convocatòria (annex II). El nombre mínim de preguntes de la prova de desenvolupament serà de 5. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 120 minuts

Prova d’aptitud psicològica i de personalitat

 Aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac. Aquesta prova constarà de dues parts:

La primera consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Temps: es comunicarà als aspirants en el moment de les proves marcat pel professional de psicologia.

La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics que es corresponen amb les funcions pròpies de la categoria que consistirà en un test o/y una entrevista personal. La seva valoració és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Prova pràctica

 Consisteix a resoldre un o diversos casos pràctics relacionat/s amb les matèries que figuren en el temari de la convocatòria (annex II). La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: el temps pera a la realització d’aquest exercici es comunicarà als aspirants en el moment de les proves ( de 90 a 120 minuts).

Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals

 Consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari de preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, relacionades amb el contingut del tema elaborat per l’ajuntament. S’ha de qualificar l’aspirant com a apte o no apte. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d’apte.

 Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta es penalitzaran amb ( ¼ ) assignat a la resposta correcta.

Temps: (depèn del número de preguntes)

SETENA. Qualificacions dels exercicis

 La qualificacions dels exercicis s’haurà de fer pública el dia que s’acordin i s’hauran de publicar en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web www.santjoandelabritja.com. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l’inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

VUITENA. Relació provisional de persones aprovades i revisió d’exàmens

 Finalitzats tots els exercicis de la fase d’oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.santjoandelabritja.com la llista provisional de persones que l’hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d’oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d’oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions.

 Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de deu dies maxim per resoldre’n les reclamacions.

NOVENA. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d’oposició

 Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.santjoandelabritja.com la relació d’aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l’òrgan convocant la proposta de l'aspirant que ha de ser nomenat funcionari en pràctiques. En cap cas no pot ser un nombre d’aspirants superior al de places convocades.

 L’aprovació de l’aspirant que ha superat el procés selectiu i que ha de ser nomenat com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web www.santjoandelabritja.com.

DESENA. Presentació de documentació

 L'aspirant disposa d’un termini de vint dies naturals, des de la data de publicació de l’aprovació de l'aspirant que ha superat el procés selectiu per presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s’han acreditat i que exigeix la convocatòria L’incompliment d’aquest termini o si de l’examen de la documentació presentada se’n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

ONZENA. Personal funcionari en pràctiques

1.Els procediments selectius es completen amb la superació d’un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia, com de la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia i el tinguin degudament actualitzat, restaran exemptes de realitzar-lo.

La persona que superi el procés selectiu i acrediti que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria serà nomenada funcionària en pràctiques de la categoria de policia pel batle. Aquesta situació es mantindrà fins que sigui nomenat funcionari o funcionaria de carrera, si escau, o obtingui la qualificació de no apte.

2. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre d’aspirants superior al de places convocades.

3. La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de sis mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d’acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria corresponent, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l’autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l’òrgan responsable de l’avaluació del període de pràctiques.

4. Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017,de 20 de desembre.

5. El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de la persona aspirant declarada apta o no apta, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

6. En el cas que la persona aspirant sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a la persona aspirants resultant del procés selectiu, que hagi aprovat totes les proves i no hagi obtingut plaça, per ordre de puntuació de l'oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

DOTZENA. Valoració de la fase de pràctiques al municipi

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

IMPUGNACIÓ

Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’Alcaldia en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d’aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I (MODEL D’INSTÀNCIA)

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i cognoms

NIF

Direcció

Codi Postal

Municipi

Província

Telèfon

Mòbil

Fax

Correu electrònic

Denominació del Lloc

DADES DE LA NOTIFICACIÓ

PERSONA A NOTIFICAR

MEDI DE NOTIFICACIÓ

 Sol·licitant¨

 Representant¨

 Notificació Electrónica¨

 Notificació postal¨

OBJECTE DE LA SOL·LICITUD

PRIMER. Que en vista de la convocatòria anunciada en el BOIB Núm. _______, de data __________, creu reunir totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.

SEGON. Que creu reunir totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.

TERCERA. Que declaro conèixer les bases generals de la convocatòria relatives a les proves de selecció de les places referenciades.

Per tot el que, SOL·LICITO que de conformitat amb les bases generals de la convocatòria relatives a les proves de selecció de les places de policia, s'admeti aquesta sol·licitud de participació en les mateixes i declaro sota la meva responsabilitat ser certs les dades que es consignen

DOCUMENTACIÓ APORTADA

1. Fotocòpia del DNI o, si escau, passaport compulsada

2. Còpia autenticada o fotocòpia del títol corresponent (compulsat)

3. Document acreditatiu del requisit de coneixement de la llengua catalana: per a l'acreditació d'aquest requisit s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat emès per la Direcció de Cultura i Joventut, o si escau, els certificats declarats equivalents per la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern dels Illes Balears

4. Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol Administració Pública.

5. Justificant de pagament dels drets d'examen.

6. Fotocòpia compulsada dels permisos de conduir que corresponguin A2 i B.

7.- Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

8.- En cas de disposar del mateix Certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP de l'article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marc de Coordinació dels Policies Locals estan exempts de realitzar les proves físiques que es determinen a les presents bases o Certificació acreditativa de la superació del curs bàsic de policia local.

DATA I SIGNATURA

Declaro sota la meva responsabilitat que les dades facilitades són certes.

___________________________, __________ de __________ de 20__.

El sol·licitant o el representant legal,

Sgt. _________________

SR. ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

AVIS LEGAL

De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, aquesta Administració li informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la seva sol·licitud seran incorporats i tractats de forma segura i confidencial en els corresponents fitxers. La recollida i tractament d'aquestes dades té com a fi l'exercici per part d'aquesta Administració de les funcions i competències atribuïdes legalment, incloses les relatives a la comunicació, notificació i qualsevol altra actuació que es derivi de les relacions jurídic administratives dutes a terme en aquesta Administració i de les quals vostè sigui titular; així com la formació i manteniment dels propis fitxers. Si ho desitja, pot accedir a les dades facilitades, així com de sol·licitar, si escau, la seva rectificació, oposició o cancel·lació, dirigint una comunicació escrita a aquesta Administració, [adreça]._www.santjoandelabritja.com.

ANNEX II

Temari categoria policia

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. L’acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. La validesa de l’acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.

4. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

5. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentaria municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació

6. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d’aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

10. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Condicions tècniques.

13. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

15. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.

16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

18. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

19. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

21. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Principals diligències.

22. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d’execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. L’homicidi i les seves formes. Les lesions.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

26. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.

27. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

28. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.

30. Característiques geogràfiques, socials i demogràfiques del municipi. Localització dels centres públics i llocs d’interès general. Toponímia del municipi.

31. La policia local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent:

Ordenança Municipal de Convivència Ciutadana de Sant Joan de Labritja (BOIB núm. 16 de 3/2/2018)

Ordenança Municipal Reguladora de la Venda Ambulant o no sedentària de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja (BOIB núm. 163 de 29/11/2014)

Ordenança Reguladora dels horaris d’establiments, espectacles públics, i activitats recreatives de Sant Joan de Labritja (BOIB núm. 77 de 01/06/2013)

Ordenança Municipal d’ús i aprofitament de les platges del Terme Municipal de Sant Joan de Labritja (BOIB núm. 17 de 02/02/2013).

Ordenança Municipal Reguladora de renous i vibracions del TM de Sant Joan de Labritja (BOIB núm. 131 de 21/09/2013)

 

 

ANNEX III. Barem de puntuació de les proves físiques

Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquin en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a la EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

· Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància d'1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

Homes (minuts).

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10

-4,00

-4,50

-6,10

9

-3,20

-4,10

-5,00

-6,20

8

-3,30

-4,20

-5,10

-6,30

7

-3,40

-4,30

-5,20

-6,40

6

-3,50

-4,50

-5,35

-6,50

5

-4,10

-5,00

-5,50

-7,10

3

-4,25

-5,15

-6,00

-7,25

Eliminat

+4,25

+5,15

+6,00

+7,25

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25

-4,15

-5,00

-6,25

9

-3,35

-4,25

-5,05

-6,35

8

-3,45

-4,35

-5,10

-6,45

7

-3,55

-4,45

-5,35

-6,55

6

-4,10

-5,00

-5,50

-7,10

5

-4,25

-5,15

-6,05

-7,25

3

-4,40

-5,30

-6,20

-7,40

Eliminada

+4,40

+5,30

+6,20

+7,40

· Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50

-8,00

-8,20

-9,50

9

-7,55

-8,15

-8,35

-10,00

8

-8,00

-8,30

-8,50

-10,20

7

-8,05

-8,45

-9,00

-10,30

6

-8,25

-9,00

-9,20

-10,55

5

-8,50

-9,20

-9,40

-11,05

3

-9,10

-9,40

-10,00

-11,15

Eliminat

+9,10

+9,40

+10,00

+11,15

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00

-8,20

-9,00

-10,00

9

-8,20

-8,35

-9,15

-10,20

8

-8,30

-8,50

-9,30

-10,50

7

-8,50

-9,00

-9,50

-11,10

6

-9,00

-9,30

-10,10

-11,45

5

-9,10

-9,50

-10,50

-12,00

3

-9,15

-10,10

-11,10

-12,15

Eliminada

+9,15

+10,10

+11,10

+12,15

· Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i volta, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Hombres (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35

-40

-45

-50

9

-37

-42

-47

-52

8

-39

-44

-49

-54

7

-41

-46

-51

-56

6

-43

-48

-53

-58

5

-45

-50

-55

-60

3

-47

-55

-57

-1,02

Eliminat

+47

+55

+57

+1,02

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40

-45

-50

-55

9

-42

-47

-52

-57

8

-44

-49

-54

-59

7

-46

-51

-56

-1,01

6

-48

-53

-58

-1,03

5

-50

-55

-1,00

-1,05

3

-52

-1

-1,02

1,07

Eliminada

+52

+1

+1,02

+1,07

·  Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en el sòl i simètrics. A cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el llançament, s'explica la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Hombres: pilota de 5 kg - Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat o

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

· Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs *extensores principals de les cames i consisteix a donar un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les diferents distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. A cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el salt, s'explica la distància entre la línia de sortida i la marca de l'última part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

 

Homes (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a explicar des de l'endemà a la publicació del present anunci, davant Alcalde d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a explicar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

 

Sant Joan de Labritja, 9 de juliol de 2018

L’alcalde

Antoni Marí Marí