Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 7450
Bases que han de regir la creació d'una borsa de treball de bombers col·laboradors, personal laboral per cobrir temporalment les necessitats de provisió urgent del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en la sessió de caràcter extraordinari amb urgència de dia 9 de juliol de 2018 va adoptar, entre altres, el següent acord:

CONVOCATÒRIA 11/2018 DE SELECCIÓ DE PERSONAL

BASES QUE HAN DE REGIR LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE BOMBERS COL·LABORADORS, PERSONAL LABORAL PER COBRIR TEMPORALMENT LES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Antecedents

Atesa la necessitat del Consell Insular de Formentera de cobrir les necessitats que pugui tenir l'equip de Bombers del Consell Insular de Formentera, i donat que l'anterior borsa de treball està esgotada, es tramita la següent convocatòria amb l'objectiu d'obtenir una nova llista d’aspirants a formar part del servei d'extinció d'incendis de la institució.

Vist el que disposa l’article 19.Dos de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2017.

Vista la inclusió del lloc de treball de BOMBER al Catàleg de Llocs de Treball i la disposició de crèdit per a la seva contractació al pressupost de la institució per a 2018, publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, número 10, de 20 de gener de 2018.

Fonaments de dret

1.La present convocatòria s’exposarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera, situat en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) (carrer Ramón Llull, nº 6), a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat, a les xarxes socials de la institució i s'informarà a ràdio públiques i diaris de màxima difusió a l'illa perquè en considerin la seua publicació.

2. La present convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.

3. Per aquesta convocatòria s'aplicarà el procediment d'urgència previst a l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Comú Administratiu de les Administracions Públiques.

4. Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica, i en allò que no s’hi prevegi, per les Bases Generals de convocatòries de processos de selecció de personal del Consell Insular de Formentera, publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOCAIB núm. 46, de 5 de març de 2008); pel Reglament intern del Servei d'Extinció d'Incendis del Consell Insular de Formentera (BOIB número 131, de 30 de setembre de 2011), la Llei 3/2007, de 27 de març, de Funció Pública de les Illes Balears, i en especial l'article 18, de personal laboral temporal, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de Text Refós d'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, de 30 d'octubre, en especial l'article 11, el Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

5. L’òrgan competent per a la sol·licitud de redacció de les presents bases és el president del Consell Insular de Formentera i l’òrgan competent per aprovar las citades bases és la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, segons el que estableix el Decret de Presidència de data 22 dejuny de 2015, publicada en el BOIB número 109 de data 18 de juliol de 2015.

 

BASES

PRIMERA.- Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la creació, mitjançant convocatòria pública, d’una borsa de treball per cobrir, amb caràcter temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina de bombers col·laboradors que siguin necessaris al Consell Insular de Formentera. Aquests llocs de feina, estan catalogats dins el grup laboral, categoria C2.

SEGONA.- Característiques del lloc de treball

Les característiques generals del lloc de treball d’acord amb el Catàleg de Llocs de Treball del Consell Insular de Formentera són les següents:

a) Denominació:Bomber

b) Categoria: C2

c) Nivell de complement de Destí: 17

d) Complement específic: 6.378€ (en còmput anual)

e) Nivell de català: B1

f) Raó de ser del lloc: Posar a disposició del Consell Insular la seva experiència i habilitat en la prevenció i extinció d'incendis

g) Funcions diferenciadores de més alt valor afegit: Extinció d'incendis, rescat de persones, escarcelacions i mantenir operatius els materials dels bombers.

h) Període d'activitat del servei:Tot els dies de l'any.

i) Tipus de jornada:Jornada presencial de dilluns a diumenge en torn de matí i sistema de guàrdies per cobrir la resta de la setmana.

j) Treball nocturn: En cas d'emergència, sí.

k) Torns:Sí, existeix un sistema de distribució de guàrdies localitzades.

l) Règim de dedicació: Normal (37,5h/setmana) i Disponibilitat Absoluta fora de la jornada laboral.

TERCERA.- Requisits

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També seran admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge tant dels espanyols com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.

b) Edat: haver complert 18 anys i no haver complit els 50 anys.

c) No haver estat separat/separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre Estat no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública.

d) Estar en possessió del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o en Formació Professional de primer grau o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.

e) Estar en possessió del permís de conduir C, o en cas de no tenir-lo, aconseguir-lo en un termini màxim de quatre mesos a contar des del dia de ser cridat com a bomber col·laborador. Transcorregut aquest termini, el Consell de Formentera per mitjà d'un escrit del seu/de la seva responsable de Recursos Humans, prèvia consulta amb el/la responsable del servei de bombers decidiran o bé la seva expulsió o bé la concessió d'un nou termini per aconseguir el permís de conduir.

f) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el compliment de les funcions del càrrec, requisit que haurà d’acreditar-se mitjançant el corresponent certificat mèdic, segons l’establert a la base vuitena.

g) Acreditar documentalment el requisit d'estar en possessió del certificat de nivell de suficiència de català, B1, o superaruna prova interna que acrediti aquest nivell.

h) Acreditar documentalment la realització d'un curs bàsic de Bombers, o acreditar capacitació i formació teòrica i pràctica del mateix nivell o superior, o bé acreditar un certificat de professionalitat en extinció d'incendis i salvament o en prevenció d'incendis i manteniment. En cas de no poder-ho acreditar, l'aspirant podrà formar part del procés selectiu, tot i que no podrà ser cridat ni exercir de Bomber col·laborador fins a la superació d'un curs bàsic de bombers, tal com s'especifica a la base vuitena.

QUARTA.- Sol·licitud i documentació

Els interessats i les interessades disposaran d'un termini de 7 dies naturalsdes del dia següent ala publicació d'aquestes Bases en el BOIB per presentar les seves instàncies a través de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, si ho fa de manera presencial, o a través de l'Oficina Virtual (OVAC) si ho fa de manera telemàtica. Les instàncies que entrin amb registre posterior a les 00:01h del vuitè dia a la publicació no es tindran en compte.

La instància telemàtica per participar en aquest procés es trobarà a la OAC/OVAC, a partir de l’obertura del termini per la seva presentació, amb la denominació "Inscripció en un procés selectiu". L´interessat o la interessada haurà de presentar de forma adjunta a la sol·licitud (com arxius adjunts) els següents documents:

  • Fotocòpia simple o imatge escanejada (preferentment en format jpg o gif)del DNI.

  • Fotocòpia simple o imatge escanejada dels mèrits de Formació i d'Experiència Professional, amb la suma dels punts acumulats per cada concepte.S'entendrà que el document que no s'acrediti és que el sol·licitant no el té en possessió.

  • Fotocòpia simple o imatge escanejada dels títols i certificats que s'exigeixen a la Base Tercera.

  • Una declaració responsable de no patir cap causa d'exclusió mèdica de les especificades en la Base Desena. En cas de superar el procés selectiu i en el moment de ser cridat com a Bomber col·laborador, s'haurà de presentar un certificat mèdic oficial que confirmi aquesta declaració.

Segons estableix l’article 5 de la Llei orgànica de protecció de dades, de 13 de desembre de 1999, les dades de caràcter personal subministrades pels/per les/ els aspirants en presentar la instància sol·licitant, així com les contingudes en la documentació adjunta per tal de participar en aquest procés selectiu, seran objecte de tractament automatitzat pel Departament de Recursos Humans del Consell Insular de Formentera. Per tal d’exercir els drets d’accés, oposició, rectificació i cancel·lació, els/les candidats/es hauran de dirigir-se al responsable del tractament de dades que és el Consell Insular de Formentera.

CINQUENA.- Admissió dels aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència del Consell de Formentera dictarà resolució aprovant la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos que es farà pública al taulell d’edictes de la Corporació i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.

Les reclamacions que es presentessin dins del termini establert (3 dies hàbils), seran resoltes mitjançant una Resolució de Presidència, que es publicarà de la mateixa forma establerta al paràgraf anterior, en el termini màxim dels 30 dies següents a comptar des de la data de la presentació de les citades reclamacions. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat l’esmentada Resolució, les reclamacions s’entendran desestimades.

SISENA.- Desenvolupament del procés selectiu

El procés selectiu constarà de les següents proves:

1a PROVA, CONEIXEMENTS DE CATALÀ.

Les i els aspirants que hagin presentat la corresponent instància, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell exigit mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements de llengua catalana el dia i el lloc que se'ls convoqui, de conformitat amb l'article 30 del Reglament de Normalització Lingüística del Consell Insular de Formentera.

La qualificació d’aquest exercici serà d’apte o no apte.

Seran eliminats/ades del procés els/les aspirants que no obtinguin la qualificació d’apte.

2a PROVA, D’AVALUACIÓ DE CURRÍCULUMS

Consisteix en la valoració dels mèrits dels/de les aspirants, d’acord amb el següent barem i sempre sobre la documentació acreditativa que hauran aportat dins del termini de presentació d’instàncies sol·licitants.

A) Experiència professional

Es valorarà l’experiència en llocs de treball i en el desenvolupament de tasques similars o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic a les assignades al lloc de treball al que es troben adscrites les places objecte d’aquesta convocatòria, sempre i quan s’hagin acreditat mitjançant fotocopia de nomenaments, referències, informes de superiors jeràrquics, contractes de treball o fulls de nòmina, amb un màxim de 25 punts.

A.1) Per serveis prestats a institucions públiques exercint funcions d'extinció d'incendis: 0.5 punt per cada mes.

A.3) Per serveis prestats a institucions públiques o privades exercint funcions directament relacionades amb el salvament de persones: 0,10 punts per cada mes

En qualsevol moment el Tribunal Qualificador podrà contrastar la informació aportada en aquesta fase.

B) Formació

Es valoraran només altres titulacions acadèmiques que siguin diferents a la ja requerida o presentada com a requisit per participar en aquesta convocatòria i cursos de formació i capacitació professional, fins a un màxim de 15 punts.

Es valoraran el títols següents:

B.1) Grau mitjà en emergències i protecció civil: 5 punts

B.2) Batxiller o equivalent: 2 punts

B.3) Grau superior: 2 punts

B.4) Títol de grau universitari: 3 punts

B.5) Cursos, jornades o seminaris directament relacionats amb funcions d'extinció d'incendis o altres tasques pròpies del lloc de treball:

  • Més de 80 hores: 4 punts
  • De 40 a 80 hores: 3 punts
  • De 20 a 39 hores: 2 punts
  • De 5 a 19 hores: 1 punt

B.6) Carnet de conduir C+E: 3 punts

En qualsevol moment el Tribunal Qualificador podrà contrastar la informació aportada en aquesta fase.

3a PROVA, D’APTITUD PSICOLÒGICA I DE PERSONALITAT

Aquest exercici consistirà en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball de Bomber col·laborador. Aquesta prova, la qual es puntuarà amb un màxim de 10 punts, ha de constar de dos parts:

- La primera consistirà en respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia, que farà d’assessor del Tribunal. La valoració d’aquesta prova es de 0 a 5 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminatsels aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 2.5.

- La segona consistirà en respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfilsgenerals i específics exigits a aquestes bases i podran consistir en un test o en una entrevista personal. La valoració es de 0 a5 punts i s’ha d’obtenir un mínim de 5 per superar-les.

Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuacióigual o superior a 2.5.

El temps estimat per a la realització d'aquesta prova és de dos hores (120 minuts).

4a Prova, d'exercici teòric

Es tracta d'un exercici teòric, obligatori i eliminatori. L’exercici consistirà en un examen tips test, de 20 preguntes, relacionades amb els temes que figuren a continuació, amb un temps màxim de 120 minuts, en total. Es valorarà de 0 a 40 punts, i serà necessari obtenir un mínim de 20 punts per superar-lo. Temes:

-Capacitació en primers auxilis i ressuscitació-càrdio-pulmonar (RCP).

-Mètodes d’extinció. Refredament, sufocació, inhibició.

-Classificació d’equips d’escuma. Sistemes i tècniques de formació de distints tipus d’escuma física, elecció de l’equip d’aplicació, formes d’aplicació de l’escuma.

-Medis d’extinció. Manegues, classificació, característiques, transport de manegues i col·locació.

-Reglament d'Extinció d'incendis del Consell Insular de Formentera.

-L'illa de Formentera. Vendes, i principals carrers i vies.

5a PROVA, D'ENTREVISTA PERSONAL

Consistirà en una entrevista personal de caràcter curricular, referida a l'adquisició dels mèrits dels aspirants, a la seva trajectòria, al coneixement i a la consciència sobre les funcions, exigències i peculiaritats del lloc de treball. Es valorarà de 0 a 10 punts.­­Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5 punts.

SETENA.- Tribunal Qualificador

a) Passat el termini de presentació d'instàncies, el Tribunal Qualificador es reunirà per comprovar, en primer lloc, si lesinstàncies rebudes compleixen els requisits, procedint a declarar apte/no apte aquells/aquellesaspirants que compleixin o no compleixin els requisits establerts a aquestes bases.

b) A continuació, el Tribunal decidirà el dia i lloc de les prova de català per aquells/aquelles aspirants que no hagin pogut presentar el títol acreditatiu del nivell exigit. El dia, hora i lloc d’aquesta prova, i de totes les altres, es publicarà, mitjançant Resolució de Presidència, al Taulell d'anuncis i a la web del Consell Insular de Formentera.

c) El Tribunalinclourà a la Borsa de Treball tots i totes els i les aspirants aprovats/aprovades, diferenciant dos grups: aquelles/aquells aspirants que acreditin el curs bàsic o equivalent i aquelles/aquells aspirants que no l'acreditin. La relació dins cada grup serà per ordre de puntuació, quedant en primer lloc l'aspirant amb més puntuació, i en darrer lloc l'aspirant amb menys puntuació.

d) El Tribunal Qualificador d'aquest procés estarà format pels següents membres, funcionaris de carrera, tots ells amb veu i vot:

            

TITULAR

SUPLENT

President/a.

Sr. Àngel Custodio Navarro Sánchez

Sr. Francesc Ribas Tur

Vocals.

Sr. Jesús Villar Juan

Sra. José Yern Ferrer

Sra. Vanessa Lasso Cester

Sra. Catalina Mayans Tur

Sr. Jose BurchesSarrión

Sr. Susana Burgos Torralba

Secretari/a

Sr. Raúl Moya Díaz

Sr. Andreu Ferrer Juan

               

e) En aquest procés selectiu, el secretari del Tribunal qualificador tindrà veu però no vot.

f) El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, i podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes en la matèria.

g) L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal Qualificador s’haurà d’ajustar al que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

h) El Tribunal Qualificador actuarà amb plena autonomiafuncional i objectivitat, garantint la legalitat del procediment.

i) Així mateix, de conformitat amb l’ordenament jurídic resoldrà tots els dubtes que puguin sorgir en l’aplicació de les presents bases, establint els criteris que s’hagin d’adoptar en tot allò que no s’hagi previst a les bases de la convocatòria.

j) Els membres del Tribunal Qualificador han d’observar la confidencialitat o el sigil en tot moment durant el procés de selecció.

k) El Tribunal està facultat per a resoldre els dubtes i incidències que es presentin així com per a adoptar els acords necessaris per al bon desenvolupament del procés selectiu, en tot allò no previst expressament en aquestes bases.

l) Finalitzades i valorades les Fases del procés selectiu, el Tribunal Qualificador farà pública, a la pàgina web i al tauler d’anuncis del Consell Insular de Formentera, la relació de les persones seleccionades per formar part de la borsa, per l'ordre de puntuació assolida, diferenciant els dos grups, i amb indicació de la qualificació obtinguda.

VUITENA.- Resolució de la convocatòria

a) Els aspirants i les aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la relacióde persones seleccionades per formar part de la borsa, performular les reclamacions que creguin oportunes.

b) Les reclamacions que es presentin, seran acceptades o rebutjades mitjançant Resolució del President del Consell Insularde Formentera en el termini de 15 dies, la qual es publicarà en el tauler d’anuncis i en la web del Consell Insular de Formentera. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat Resolució, les reclamacions s'entendran desestimades.

c) En el transcurs dels sis primers mesos de vigència d'aquesta borsa de treball, el Consell de Formentera organitzarà un Curs Bàsic de Formació de 70 hores de durada. Aquesta formació serà obligatòria,i gratuïta per aquells integrants de la borsa que no l'haguessin acreditat. La no assistència o no superació d'aquesta formació comportarà la immediata expulsió d'aquesta borsa de treball.

d) No serà possible ser cridat com a Bomber col·laborador sense acreditar la superació del curs bàsic de Bombers impartit pel Consell de Formentera o sense acreditar capacitació i formació teòrica i pràctica del mateix nivell o superior. En compliment d'aquesta disposició, el Consell de Formentera, independentment de la puntuació dels aspirants, cridarà en primer lloc els aspirants aprovats que disposin de curs bàsic, i només quan aquests efectius s'hagin exhaurit, començarà a cridar els aspirants aprovats del grup que al moment de realitzar aquest procés selectiu no tenien el curs bàsic o formació equivalent aprovat.

e) L’aspirant o els aspirants que resultin cridats hauran de presentar davant del servei de Recursos Humans del Consell Insular de Formentera, dins del termini de 30dies naturals des de que se'ls sol·liciti la seva incorporació, un certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap de les causes d'exclusió mèdica incloses a la base Desena. La no presentació d'aquest certificat, serà motiu d’expulsió d'aquesta borsa de treball.

f) Si l’aspirant seleccionat/da no signa el contracte laboral o no aporta la documentació que el Consell de Formentera té capacitat de sol·licitar per l'aplicació d'aquestes bases durant el termini previst, es procedirà al nomenament del següent aspirant de la llista de puntuacions finals, respecte el qual serà aplicable el mateix termini que a l’anterior i així successivament per ordre de prelació d’acord amb les puntuacions finals.

g) El Consell Insular de Formentera podrà deixar sense efecte la contractaciódurant el primer mes des de l’inici de la prestació de serveis si es produeix una manifesta no idoneïtat del/de la nomenat/da per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc. El període descrit d'un meses considerarà part integrant del procés selectiu.

h) Un cop finalitzat el procés, la resolució definitiva s’exposarà en el tauler d'anuncis de l’ OAC del Consell Insular deFormentera, i en la web de la Corporació, www.consellinsulardeformentera.cat.

NOVENA.- Incompatibilitats

A la persona o a les persones seleccionada/seleccionades en aquesta convocatòria li/els serà d’aplicació la normativa vigent en matèria d’incompatibilitats.

DESENA.- Exclusions mèdiques

Quadre d’exclusions mèdiques per a l’exercici de la feina de Bomber.

1. Oftalmologia. Disminució de l’agudesa visual inferior a 0,5 a l’ull millor i 0,3 a l’ull pitjor, mesura sense corregir (agudesa visual pel test de Snellen). Retinopatia (s’admet la corioretinitis central serosa). Retinosi pigmentaria. Hemeralopia. Hemianòpsia. Diplopia. Discromatòpsies: es mesuraran pel test d’Ishihara i a les persones participants que no superin aquest test se’ls farà el test de FarnsworthMunsell. Glaucoma. Afàquies, pseudoafàquies. Subluxació del cristal·lí. Distròfia corneal progressiva o amb disminució de l’agudesa visual inferior a la permesa. Queratitis crònica. Alteracions oculomotores importants. Dacriocistitis crònica. Parpelles: qualsevol patologia o defecte que impedeix la protecció de l’ull a la intempèrie. Tumors oculars. Amputació important del camp visual en ambdós ulls.

2. Otorinolaringologia. Mesurament de l’agudesa auditiva: No s’admetrà audiòfon. L’agudesa auditiva conversacional serà mesurada segons les normes PGB (pèrdua global binaural) i no s’admetrà cap grau d’hipoacúsia. No s’admetran pèrdues auditives iguals o superiors a 30 decibels bilaterals ni pèrdues auditives iguals o superiors a 50 decibels unilaterals en qualsevol freqüència una vegada s’ha descomptat la pèrdua normal per l’edat segons les normes ELI (earlylossindex). Vertigen. Dificultats importants de la fonació. Quequesa acusada. Obstrucció crònica de les foses nasals (que impedeix la respiració nasal).

3. Aparell locomotor. Malalties i limitacions de moviments: no s’admetran graus de mobilitat inferiors a: a) Extremitats superiors: Espatlla: Elevació progressiva fins a 180 graus. Abducció fins a 120 graus. Dinamometria escapular menor de 25 quilos. Colze: Flexió fins a 140 graus. Extensió fins a 0 graus. Supinopronació de 0 a 180 graus. Canell: Flexoextensió fins a 120 graus. Mà i dits: Dinamometria inferior a 30 quilos en homes i a 25 quilos en dones a qualsevol de les mans. Falta o pèrdua de més d’1/3 de la falange distal del primer dit d’una mà. Falta o pèrdua de qualsevol falange de qualsevol dit, excepte la falange distal del cinquè dit. Falta d’una mà o de qualsevol part d’aquesta, llevat dels dits descrits anteriorment. No tenir íntegra la pinça polze-índex. b) Extremitats inferiors: Maluc: Flexió fins a 130 graus. Extensió fins a 10 graus (més enllà de 0 graus). Tenir una extremitat més curta que l’altra (igual o superior a 2 centímetres). Genoll: Extensió completa. Flexió fins a 135 graus. Lesions articulars o lligamentoses no reparables. Turmell: Flexoextensiódorsoplantar fins a 45 graus. Peu: Peu garrell. Peu pla amb desviació de l’eix peu-cama en var o en valg. Peu pla espàstic. Peu cavus sense línia de continuïtat taló-metatars mesurat per podoscop. Dits: Limitació de moviments que dificulti caminar, córrer o saltar. Falta de qualsevol falange de qualsevol dit. Dits en urpa que impedeix portar les botes de feina. Hallux valgus dolorós o amb indicació quirúrgica, o amb callositat o amb inflamació local. c) Columna vertebral: Escoliosi estructurada major de 7 graus, mesurada pel mètode Lipman-Cobb i amb R-X de columna sencera. Les escoliosis anteriors que siguin secundàries a una dismetria també seran considerades no aptes. Costella accessòria que produeixi robament de subclàvia. Hèrnia discal. d) Malalties diverses: Fractures que deixen seqüeles i dificulten la funció. Osteomielitis. Osteoporosi. Condromalàcia. Artritis. Luxació recidivant d’espatlla. Qualsevol altra malaltia osteomuscular que limiti la mobilitat per realitzar les funcions de bomber/a.

4. Aparell digestiu. Cirrosi. Colitis cròniques i síndromes de malabsorció. Hepatopaties cròniques. Pancreatitis crònica. Eventracions. Qualsevol patologia de l’aparell digestiu o intervencions quirúrgiques que presentin seqüeles funcionals amb repercussions orgàniques i que incideixin negativament per fer la seva feina. Hepatopaties amb repercussió enzímica important.

5. Aparell cardiovascular. Tensió arterial major de 155/95 mm d’Hg, mesurada en repòs de cinc minuts. Insuficiència cardíaca. Haver patit infart de miocardi. Coronariopaties en qualsevol artèria. Arrítmies importants: Taquicàrdia sinusal permanent de més de 120 batecs per minut. Aleteig auricular. Fibril·lació auricular. Síndrome de preexitació. Blocatge auriculoventricular de 2 o 3 graus o de branca bifascicular. Extrasístoles multifocals i extrasístoles unifocals superior a 4 per minut. Valvulopaties. Portar pròtesis valvulars. Aneurismes cardíacs o de grans vasos. Insuficiència arterial perifèrica. Insuficiència venosa perifèrica que produeixi signes d’estasi o alteracions tròfiques varicoses importants. Seqüeles posttromboembòliques. Defectes i deformitats dels dits i/o les mans produïts per problemes de circulació que siguin simptomàtics o dificultin realitzar satisfactòriament la feina de bomber/a.

6. Aparell respiratori. Serà excloent tenir una capacitat vital inferior a 3,5 l els homes i 3 l les dones. Disminució del FEV1 per sota del 85%. EPOC (malaltia pulmonar obstructiva crònica). Asma, mesurada per sibilàncies a l’auscultació i disminució del VEMS per sota del 85%, encara que sigui conseqüència d’una infecció respiratòria. Atelèctasi. Emisema. Pneumotòrax repetitiu. Altres processos respiratoris que incideixin negativament en les pràctiques físiques que cal realitzar i en les tasques específiques de bomber/a.

7. Sistema nerviós central.Parkinson, corea o bal·lisme. Epilèpsia. Esclerosi múltiple. Atàxia. Arterioesclerosi cerebral simptomàtica. Vertigen d’origen central. Alteracions psiquiàtriques de base. Qualsevol grau d’hipofòsmia.

8. Pell i fàneres. Cicatrius que produeixin limitació funcional important i aquells processos patològics que a criteri del tribunal limitin o s’agreugin amb el treball de bomber/a.

9. Altres processos patològics que impedeixin les normals funcions de bomber/a. Diabetis tipus I o II. Diabetis insípida. Malaltia de Cushing. Malaltia d’Addison. Insuficiència renal crònica. Manca d’un ronyó. Malalties renals evolutives. Hemopaties cròniques greus. Proves analítiques compatibles amb patologia de base. Determinació de transaminases gamma GT, ALT (GPT) i AST (GOT) superiors en un 30% a la normalitat. GOT superior a 50% de la normalitat. Processos proliferatius malignes que dificultin o impedeixin les funcions de bomber/a. Tuberculosi activa. Hèrnia inguinal. Qualsevol malaltia infecciosa (vírica, bacteriana, micòtica o parasitària) crònica i rebel al tractament. Anàlisi d’orina: albuminúria i/o cilindrúria importants.

10. Alcoholisme i/o drogodependència amb patologia orgànica.

11. Qualsevol altre procés patològic que a proposta dels serveis mèdics competents, el tribunal qualificador consideri que dificulta o impedeix el desenvolupament de les funcions de bomber/a.

12. Qualsevol afectació patològica que sigui motiu d’exclusió d’acord amb aquestes bases i que essent conegudes per la persona participant no es notifiquin en el qüestionari mèdic orientatiu.

ONZENA.- IMPUGNACIÓ DE CONVOCATÒRIA I BASES

Per impugnar aquesta convocatòria i les bases reguladores d’aquest procés selectiu, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca) a qui correspongui per repartiment, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació, sense perjudici del recurs potestatiu de reposició que es podrà interposar en el termini d’un mes des de la data de publicació, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera.

DOTZENA.- REVISIONS D'ACTES DE TRÀMIT I IMPUGNACIONS DE LLISTES FINALS I DEFINITIVES. 

Contra els actes de tràmit del Tribunal, una vegada fets públics, es podran formular peticions de revisió davant el Tribunal en el termini màxim de tres (3) dies i aquest tendrà igual termini màxim per a resoldre-les.

Per impugnar les llistes definitives d’admesos i exclosos, les resolucions definitives i els propostes de nomenaments que faci el Tribunal, una vegada fets públics cal interposar el recurs d’alçada en el termini màxim d’un mes davant la Presidència del Consell Insular de Formentera, òrgan del qual depèn jeràrquicament el Tribunal.

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

          

Formentera, 9 de juliol de 2018

El president

Jaume Ferrer Ribas