Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ BALEAR D'INNOVACIÓ I TECNOLOGIA (FUNDACIÓ BIT)

Núm. 7388
Bases específiques per la convocatòria d’un facultatiu tècnic a l’especialitat de tecnologies de la informació i telecomunicacions per l'Àrea de Govern Digital de la Fundació Bit (GD01-18)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera.- La selecció es regirà per les indicacions recollides en la present convocatòria i en la normativa d’aplicació.

Segona.- S’ofereix un contracte d’interinitat, grup de classificació B, salari brut anual de 25.953,84.-€, temps complet, amb el següent horari de dilluns a divendres de 08:00h a 15:30h.

La feina que li correspon és la realització d’activitats de proposta, gestió, execució, control i inspecció, tramitació i impuls, estudi i informe i, en general, les de col·laboració tècnica amb el cos facultatiu superior, i més concretament, el desenvolupament de funcions tècniques d’anàlisi, programació i operació dels sistemes informàtics i de telecomunicacions sota la dependència del seu Cap d’Àrea.

Tercera.- Els candidats hauran de complir els següents requisits:

· Nacionalitat espanyola o alguna altra d’acord amb l’article 57 de l’ EBEP.

· Tenir 16 anys d’ edat complerts i no haver arribat a l’ edat de jubilació forçosa.

· No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les que complien, en el cas que haguessin estat separats, inhabilitats o acomiadats disciplinàriament. En el cas de ser de nacionalitat d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, a l'accés a una plaça en una entitat del sector públic instrumental del Govern de les Illes Balears.

· Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la categoria laboral en què s'inclouen a la plaça oferta.

· Estar en possessió de la titulació de Diplomat, Enginyer Tècnic o Grau en Informàtica, Telecomunicacions, Matemàtiques o titulació equivalent.

· Certificat de català nivell B2

Quarta.- El procés de selecció es realitzarà per una comissió de selecció:

President: Felip Salas Suau (titular), Xisco Tous Llull (suplent)

Vocal: Maria Magdalena González del Amo (titular), Antoni Nadal Bennàssar (suplent) 

Secretari: Raquel Díaz Martín (titular) Responsable Recursos Humans; Sonia Plaza García (suplent) Tècnic Recursos Humans

Quinta.- El procés selectiu constarà de 4 fases:

Fase 1

Tota la documentació justificativa (original i fotocòpia) s’haurà d’aportar a les oficines de la Fundació Bit, carrer Laura Bassi, s/n-Centre Empresarial Son Espanyol, Parc-Bit, en l’horari de 09:00h a 13:00h, tot això sense perjudici de fer-ho en qualsevol de les formes previstes a la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques:

· Sol·licitud de participació en el procés (a disposició en la web http://blog.fundaciobit.org i a les oficines de la entitat)

· Fotocopia del D.N.I. o en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, document acreditatiu de la personalitat (N.I.E. o targeta de residència).

· Curriculum Vitae

· Titulació requerida a la base tercera.

· Certificat B2 de català (s’ha d’aportar certificat oficial expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedit o homologat per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitat)

Les persones interessades en participar en la convocatòria disposen de 15 dies naturals per presentar la sol·licitud, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, es publicarà una llista provisional d’admesos i exclosos amb un termini de 7 dies naturals per a esmenar les possibles omissions i/o deficiències.

El Gerent de la entitat emetrà resolució amb la llista definitiva d’admesos i començarà la següent fase

Només els candidats o candidates que compleixin amb els requisits passaran a la fase 2.

Fase 2

Prova tipus test, EXAMEN 1, amb 30 preguntes d'opció múltiple (4 opcions). De cada pregunta solament una resposta serà correcta. En l’examen 1 es demanaran preguntes del següent temari:

· Desenvolupament d’aplicacions: Java (JEE, JPA, Spring, JSP, MVC), Serveis Web (rest, soap), HTML, Javascript, CSS. Estàndards de desenvolupament de sistemes d’informació del Govern de les Illes Balears.

· Gestió de programari: maven, git.

· Bases de dades: Models. Bases de dades relacionals. El llenguatge SQL.

· Plataforma d’administració electrònica del Govern de les Illes Balears: SISTRA, Helium, Regweb, rolsac, ripea, pinbal, emiserv, portafib, pluginsIB, dir3caib. Reutilització d’aquestes aplicacions a altres administracions.

· Sistemes d’autenticació i firma electrònica: certificats i segells electrònics, @firma, criptografia de clau pública, cl@ve.

· Normativa d’administració electrònica: Llei 39/2017, Llei 40/2017, Esquema Nacional d’Interoperabilitat, Esquema Nacional de Seguretat i Normes Tècniques d’Interoperabilitat. Reglament eIDAS.

· Metodologies de desenvolupament d’aplicacions i gestió de projectes. Metodologies àgils.

Aquesta fase tindrà una durada de 1 hora. Cada pregunta tindrà una puntuació total d’1 punt. Les preguntes mal contestades restaran 0,33 punts.

Fase 3

Prova de caràcter teòric i pràctic, EXAMEN 2, es plantejaran diferents supòsits pràctics que els aspirants hauran de resoldre. Es valorarà l’eficiència i qualitat tècnica i funcional de la solució proposada, la sistemàtica, la capacitat d’anàlisi i d’expressió, així com els seus coneixements sobre el temari i les competències personals, la seva responsabilitat i capacitat de decisió. Aquesta prova es valorarà en un màxim de 30 punts. El temari de l’examen 2 és:

· Desenvolupament d’aplicacions: Java (JEE, JPA, Spring, JSP, MVC), Serveis Web (rest, soap), HTML, Javascript, CSS. Estàndards de desenvolupament de sistemes d’informació del Govern de les Illes Balears.

· Gestió de programari: maven, git.

· Bases de dades: Models. Bases de dades relacionals. El llenguatge SQL.

· Sistemes d’autenticació i firma electrònica: certificats i segells electrònics, @firma, criptografia de clau pública, cl@ve.

· Metodologies de desenvolupament d’aplicacions i gestió de projectes. Metodologies àgils.

Aquesta prova tindrà una durada d’1,5 hores i es valorarà entre 0 i 30 punts.

Fase 4

Entrevista personal: Es valoraran les competències específiques que es requereixen per la realització de la feina: Tenir capacitat de treballar en equip, capacitat d'autoaprenentatge, adaptabilitat ràpida al nou entorn de desenvolupament, comunicació oral.

Els barems s'establiran de la següent manera:

Examen 1: 3 punts si el candidat treu un 30 en la prova i la part proporcional de punts en funció de la nota treta.

Examen 2: 4 punts si el candidat treu un 30 en la prova i la part proporcional de punts en funció de la nota treta.

La suma del barem de l’examen 1 i 2 ha de superar els 3 punts per poder passar a la següent fase.

Entrevista personal: Màxim d’1 punt

Per superar la selecció s'exigirà una puntuació mínima de 4 punts en el barem de l’examen 1, examen 2 i entrevista personal.

Titulació de català (màxim 0,3 punts) C1 : 0,15 punts  C2 : 0,3 punts

Titulació d’anglès (màxim 0,2 punts)  B1 : 0,1 punts    B2: 0,2 punts

Experiència laboral: Màxim d’1,5 punts segons els següents criteris (s’arrodonirà al segon decimal):

· Mesos d'experiència en tasques pròpies del lloc de feina, ja sigui a l'Administració Pública o al sector privat: 1,5/60 punts per cada mes amb un màxim de 1,5 punts.

L’experiència laboral es justificarà amb un informe de vida laboral, el curriculum vitae on s’especificarà els projectes i tecnologies que s’han desenvolupat així com el temps que s’ha treballat en ells i una declaració jurada de la veracitat de les dades.

Conclosa la valoració dels mèrits, la comissió de selecció elaborarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut els aspirants, amb indicació del nombre del document nacional d'identitat i s’ obrirà un termini de set dies naturals, des de l'endemà de la publicació de la llista, per a la presentació d'al·legacions.

La comissió de selecció, els dos dies hàbils després, valorarà les al·legacions i elaborarà les llistes definitives que s’ elevaran al Gerent per a la resolució definitiva del procés.

La persona amb una major puntuació serà la persona seleccionada. Es fa la reserva de dos llocs de feina que podran ser cridats si es produeix una baixa en aquest lloc de feina.

Tota la informació del procés de selecció (convocatòries de l’examen, llistes provisionals, definitives,...) es publicaran a través de la web de la Fundació Bit http://blog.fundaciobit.org i a les oficines de la Fundació Bit al ParcBit

L’ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d’ aquestes bases, d’ acord amb la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s’ hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s’ hi pugui presentar una reclamació davant l’ òrgan que dicta aquestes bases.

Els criteris selectius han estat aprovats pel Gerent de la Fundació Bit

 

Gerent de la Fundació Balear d’ Innovació i Tecnologia

Gabriel Frontera Borrueco