Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 7379
Extracte de la Resolució de la Presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 2 de juliol de 2018, per la que s'aprova la convocatòria d'ajudes econòmiques per a entitats que duen a terme activitats de suport als serveis socials d'atenció primària i activitats de suport per a persones en situació d'exclusió social amb problemes afegits de salut per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.) 407213

De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions

Primer. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria pública és atorgar ajudes econòmiques pel finançament d'entitats que duen a terme activitats de suport als serveis socials d'Atenció Primària i activitats de suport per a persones en situació d'exclusió social amb problemes afegits de salut per a l'any 2018.

Segon. Beneficiaris

Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats privades sense afany de lucre que realitzen les activitats que són objecte d’aquesta convocatòria i que compleixin els requisits següents:

  • Estar legalment constituïdes.

  • No tenir afany de lucre.

  • Tenir domicili social (representació o delegació) a l’illa de Mallorca.

  • Estar inscrita en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, abans de la data de la sol·licitud en el marc d’aquesta convocatòria.

  • Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

  • Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l’IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.

  • No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

  • Disposar de l’autorització per a la realització d'activitats, serveis i programes en matèria de serveis socials adreçats a població en general i/o a aquells col·lectius de persones en risc o situació d'exclusió social.

  • Tenir per objecte principal en els seus estatuts la realització d'activitats, serveis i programes en matèria de serveis socials adreçats a població en general i/o a aquells col·lectius de persones en risc o situació d'exclusió social.

En qualsevol cas, s'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades que d’acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas, es tracti d’una unió d’associacions (article 3 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació), així com, les fundacions que, d’acord amb l’escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

Quart. Quantia

L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de QUATRE-CENTS MIL EUROS (400.000,00 €), del pressupost de despeses de l’Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) de l'anualitat 2018 amb càrrec a la partida pressupostària 30.23152.48000. Per a la línia I es destinen 350.000€ i per a la línia II es destinen 50.000,00€.

Cinquè. Termini per presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. D'acord amb l'establert a l'article 30.2 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'exclouen del còmput els dissabtes els diumenges i els declarats festius.

Sisè. Altres dades

Únicament seran subvencionables les despeses derivades de les activitats i del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit:

  • Despeses de personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa dels usuaris.

  • Despeses corrents necessàries per la realització dels serveis o les activitats: telefonia (fixa i mòbil) accés a Internet, material fungible, correspondència, difusió del projecte auditories i prevenció de riscos laborals.

  • Despeses corrents necessàries per al manteniment de local o locals on es duen a terme les activitats: lloguer, subministrament d'aigua, electricitat i gas, comunitats de propietaris, impost de béns immobles, taxes de residus sòlids i urbans, assegurances, neteja, manteniment de sistemes d'alarma i seguretat, i detecció i extinció d'incendis.

  • Despeses de personal de direcció, coordinació, administració i serveis generals de les activitats relacionades amb el projecte, aquestes despeses no podran superar el 10% de l'import del projecte aprovat.

  • Ajuts econòmics puntuals per a persones en situació de necessitat per cobrir despeses bàsiques i d'urgent necessitat, rebut detallat de l'import de l'ajuda.

  • No són elegibles les despeses de les inversions materials en equipaments o maquinària amb càrrec a la subvenció concedida, atès que aquesta sols finança despesa corrent. No obstant això, es podrà imputar les amortitzacions corresponents al període dels elements de transport necessaris per al desenvolupament del servei, sempre i quan la seva adquisició no hagués estat íntegrament subvencionada. En cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, es podrà imputar la amortització resultant de descomptar al cost d’adquisició la subvenció concedida. S’haurà d’aportar factura o còpia compulsada relativa a l’adquisició de l’element, el pla d’amortització calculat conforme a coeficients d’amortització fiscalment admesos i, en el cas de que l’adquisició hagués estat parcialment subvencionada, resolució de la concessió de subvenció.

  • No són elegibles les despeses destinades a la creació o manteniment d'infraestructures o equipaments, a la creació o l'adquisició de béns de naturalesa inventariable o altres despeses que tinguin caràcter amortitzable.

El model normalitzat de sol·licitud i la documentació que s’hi ha d’acompanyar es troba disponible, igualment, a la web de l'IMAS (www.imasmallorca.net)

  

Palma, 5 de juliol de 2018

N'he pres nota,
la secretària delegada
(BOIB núm. 109, de 5-9-2017)
Mª Àngels Vanrell Julià