Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 7378
Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de treball de l’Ajuntament d’Alcúdia i dels seus organismes autònoms de la subescala tècnica d’administració general per al nomenament de funcionaris/es interins/es

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució de batlia núm. 1059/2018 de data 5 de juliol de 2018 s’ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la constitució d’una borsa de treball de l’Ajuntament d’Alcúdia i dels seus organismes autònoms de la subescala tècnica d’administració general per al nomenament de funcionaris/es interins/es.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), als efectes establerts a l’article 45 de la Llei 39/2.015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Contra l’esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la notificació d’aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.

 

Alcúdia, 6 de juliol de 2018

El batle,
Antoni Mir Llabrés

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL DE TÈCNICS D’ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA

PRIMERA. - OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs-oposició, de personal funcionari interí per a la creació d’una borsa de treball de la subescala tècnica de l’escala d’administració general de l’Ajuntament d’Alcúdia i dels seus organismes autònoms, atès que les borses de treball vigents de la subescala de tècnic d’administració general constituïdes respectivament mitjançant les Resolucions de Batlia núm. 216/2016, de 18 de febrer (BOIB 50/2016, de 21 d’abril), núm. 1128/2016, de 29 de juliol (BOIB 105/2016, de 18 d’agost), núm. 2063/2017, de 14 de desembre (BOIB 156/2017, de 21 de desembre) i núm. 694/2018, de 11 de maig (BOIB 61/2018, de 17 de maig)   actualment es troben  temporalment exhaurides. És per això que la present convocatòria té caràcter extraordinari i que la borsa de treball que es constitueixi de la present convocatòria tindrà caràcter subsidiari a les borses anteriorment esmentades, que tindràn en tot cas caràcter preferent, d’acord amb l’ordre de prelació respectiu de dites borses i així mateix segons la preferència respectiva entre cadascuna d’elles.

La borsa de treball tindrà per objecte la cobertura de les circumstàncies que permeten el nomenament de personal funcionari interí per part de l'Ajuntament d'Alcúdia i els seus organismes autònoms dependents, d'acord amb els articles 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant TREBEP) i 19.Dos de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2.017 i 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (d'ara endavant LFPIB).

Així mateix, resulta d’aplicació a la present convocatòria l’establert a la normativa bàsica estatal, Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Llei 7/1985, de 2 d’abril, així com allò disposat als articles 167 i 169 del  Text Refós de les Disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat per Reial Decret Legislatiu 781/1986, i resta de normativa d’aplicació.

Les presents bases defineixen els requisits, proves, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP i la LFPIB.

Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment de cobrir la necessitat, segons el lloc de treball a ocupar, i d’acord amb la disponibilitat pressupostària. D’acord amb les característiques de la subescala, les retribucions previstes són les següents, d’acord amb l’establert a la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressuposts Generales de l’Estat per a l’any 2017:

Grup: A

Subgrup: A1

Complement de Destí: Nivell 25

Complement Específic: 14.395’10 €.

SEGONA. – FUNCIONS

Seran les pròpies del lloc de treball objecte de provisió en règim d'interinitat o, si escau, les que motivin el nomenament interí per excés o acumulació de tasques o constitueixin l'objecte de programes de caràcter temporal l'execució condueixi a aquell, referides a les pròpies de la subescala tècnica de l’escala d’administració general, de gestió, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior relatives a assessorament jurídic i gestió de recursos públics d’acord amb l’establert a l’article 169 del Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, en relació a l’article 19.Dos de la Llei 3/2017.

TERCERA. – REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les següents condicions:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de grau o llicenciat/da en Dret, Ciències Polítiques, Econòmiques o Empresarials, Intendent Mercantil o Actuari, Graduada/t en gestió i administració pública, o titulació equivalent a les anteriors. Els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar l'homologació de la titulació exigida.

d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

g) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1 o superar la prova específica prèvia d’acreditació de coneixements de llengua catalana prevista en el procediment.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.

QUARTA. - SOL·LICITUDS D’ADMISSIÓ I ACREDITACIÓ DE MÈRITS

Les instàncies per participar al concurs-oposició s’hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l’Annex II d’aquestes bases, adreçades al Sr. Batle de l’ajuntament d’Alcúdia, dins el termini de VINT DIES HÀBILS, a comptar des del dia següent a la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, amb independència del registre o oficina en que es presentin. Les instàncies es facilitaran gratuïtament al registre general de l’ajuntament. A la instància les persones aspirants hauran d’indicar la titulació que posseeixen que els habilita per participar en el procediment selectiu.

Les instàncies es podran presentar davant el Registre General d’Entrada de la Corporació, ubicat al C/ Major, 9; CP07400-Alcúdia, en horari d’atenció al públic (de 9h. a 14h.), o per qualsevol dels mitjans admesos a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Si l’últim dia de l’esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

A més per ser admesos i prendre part al procediment els aspirants hauran de presentar fotocòpia degudament adverada ò compulsada del seu DNI o NIE, i que així mateix manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d’aquesta convocatòria, excepte el requisit de coneixement de nivell C1 de català, que haurà d’acreditar-se mitjançant la corresponent certificació. La no acreditació del nivell de coneixement de català exigit obligarà als/les aspirants a la superació d’una prova específica (prèvia a  l’inici de les demés proves selectives) que acrediti el nivell C1 de coneixements de llengua catalana. Aquesta prova es durà a terme per part del Servei de Normalització Lingüística de l’ajuntament d’Alcúdia.

Per ser admesos i prendre part al procediment les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:

a. Instància emplenada d’acord amb el model normalitzat (Annex II), indicant en ella la titulació que al·lega posseir per participar en la convocatòria. La no indicació en la sol·licitud de la titulació al·legada per al compliment de requisits per participar en la convocatòria serà motiu d’exclusió.

b. Còpia adverada ò compulsada del DNI.

c. Còpia adverada ò compulsada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit de la llengua catalana. En cas que no acreditin el nivell C1 hauran de manifestar en la instància que sol·liciten realitzar la prova prèvia de llengua catalana.

A més hauran d’adjuntar en la sol·licitud per tal que siguin objecte de valoració pel Tribunal:

d. Còpia adverada o compulsada dels documents que serveixin per acreditar els mèrits de la fase de concurs, d’acord amb la base setena.

Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell C1, expedits pels organismes competents, inclosos en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d’equivalències que s’hi estableix. Els certificats s’hauran de presentar mitjançant còpia adverada o bé amb la presentació del document original adjuntant també fotocòpia per a que sigui compulsada per l’Ajuntament.

Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies. Els documents hauran de ser originals (acompanyats de fotocòpia) per a la seva compulsa en el moment de la presentació, o bé còpies degudament adverades per l’autoritat, organisme o fedatari públic competent. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l’aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l’aspecte substantiu.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d’adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l’estranger s’han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l’exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

CINQUENA. - ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Sr. Batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (http://www.alcudia.net/ajuntament), concedint-se un termini de deu dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats. De no presentar cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

A la mateixa resolució es comunicarà la data d’inici dels exercicis, lloc i hora. Així mateix s’indicarà en la resolució el llistat d’aspirants convocats a la realització de la prova específica de coneixements de llengua catalana, així com la data i hora prevista per a la seva realització.

Les possibles reclamacions o al·legacions, si n’hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca).

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s’entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), condicionada al resultat de la prova específica de coneixements de llengua catalana, pels aspirants que no acreditin el nivell exigit en la convocatòria.

Una vegada realitzada la prova específica de coneixements de llengua catalana, i efectuada la seva correcció, el Servei de normalització farà públic al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament el resultat de la mateixa, amb indicació dels aspirants que han resultat aptes en la prova, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió de l’examen realitzat. En el cas d’existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el Servei de normalització, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d’anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n’hi hagués, i d’acord amb el seu resultat, l’elevarà al Tribunal qualificador, qui farà públic el resultat definitiu de la prova al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament, així com el llistat d’aspirants convocats a la realització de l’exercici de la fase d’oposició.

No s’admetrà a la realització de l’exercici de la fase d’oposició a cap aspirant que no hagi acreditat degudament estar en possessió del nivell de coneixement de llengua catalana requerit en la convocatòria, o que no disposant del nivell de coneixement requerit, no hagi superat la prova específica.

SISENA. - TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal està format pels membres i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir, que s’indiquen a continuació. Tots els membres del tribunal són funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

Estarà format pels següents membres:

Presidenta:           Caterina Crespí Serra, Interventora de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Suplent:                Albert Valicourt Genzor, Interventor de l’Ajuntament de Pollença.

Vocal:                   Maria Suau Juan, TAG de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Suplent:                Antoni Ramis Ramos, Arquitecte municipal de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Vocal:                   Miguel A. Dot Ramis, Director dels Serveis Jurídics, Ajuntament de Palma.

Suplent:                Bartomeu Amengual i Barceló, TAG de l’Ajuntament d’Alcúdia

Vocal:                   Joan Miquel Bergas Font, Tècnic superior d’Administració General de la CAIB.

Suplent:                Jaume Grimalt Estelrich, Enginyer industrial de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Secretari:              Joan Seguí Serra, Secretari de l’Ajuntament d’Alcúdia

Suplent Secretari:  Francisca Mª Adrover Cànaves, Secretària de l’Ajuntament de Pollença.

Hi podrà participar un observador designat per la Junta de Personal que tindrà veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

En cas de resultar necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

SETENA. - PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.

- FASE DE CONCURS (FINS A 40 PUNTS):

La fase de concurs no serà eliminatòria i no podrà tenir-se en compte per superar les proves de la fase d'oposició. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s'incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquells aspirants que hagin superat les proves selectives eliminatòries, als efectes de determinar la qualificació final dels aspirants i l'ordre de puntuació dels mateixos. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

1) Experiència professional (fins a 25 punts):

En aquest apartat es valoraran els serveis prestats per a les Administracions públiques exercint les funcions de naturalesa o contingut anàleg al de la subescala tècnica d’administració general, així com també els serveis prestats a l’empresa privada o per compte propi exercint dites funcions. Es consideren administracions públiques a aquests efectes les definides a l’article 2.3 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Es valoraran els serveis d’acord amb el següent barem:

a. Per haver prestat serveis a l’Administració Local, o als seus organismes públics, com a funcionari de carrera o interí de la subescala tècnica d’administració general; o a la subescala tècnica superior d’administració especial, només si es tracta d’alguna de les especialitats següents: (0413-lletrat; 0375-Dret; 0281-Economia; 0433-Econòmiques i Empresarials); o a l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, subescala secretaria o secretaria-intervenció: 0’3 punts per mes de serveis prestats.

b. Per haver prestat serveis a l’Administració Local, o als seus organismes públics o entitats de dret públic vinculades, com a personal laboral realitzant funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les descrites en la lletra a) anterior: 0’2 punts per mes de serveis prestats.

c. Per haver prestat serveis a l’Administració de l’Estat o a l’administració autonòmica, o als seus organismes públics, com a funcionari de carrera o interí de la subescala tècnica d’administració general o equivalent; o a la subescala tècnica superior d’administració especial, només si es tracta d’alguna de les especialitats següents: (0413-lletrat; 0375-Dret; 0281-Economia; 0433-Econòmiques i Empresarials): 0’2 punts per mes.

d. Per haver prestat serveis a l’Administració de l’Estat o a l’administració autonòmica, o als seus organismes públics o entitats de dret públic vinculades, com a com a personal laboral realitzant funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les descrites en la lletra a) anterior: 0’15 punts per mes de servei prestat.

e. Per haver prestat serveis com a personal laboral a entitats de dret privat vinculades o dependents de l’Administració Local, realitzant funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les descrites en la lletra a) anterior: 0’15 punts per mes de servei prestat.

f. Per haver prestat serveis com a personal laboral a entitats de dret privat vinculades o dependents de l’Administració de l’Estat o de l’Administració autonòmica, realitzant funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les descrites en la lletra a) anterior: 0’10 punts per mes de servei prestat.

g. Per haver prestat serveis per compte pròpia com a contractista en l’execució d’un contracte de serveis o privat de serveis, o anàleg, amb les entitats del sector públic incloses en l’àmbit subjectiu del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, l’objecte del qual inclogui la realització de funcions de caràcter de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les descrites en la lletra a) anterior: 0’10 punts per mes de servei prestat.

h. Per haver prestat serveis per a l’empresa privada, realitzant funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les descrites en la lletra a) anterior: 0’06 punts per mes de servei prestat.

Forma d’acreditació de l’experiència professional i documentació a presentar:

  • El límit temporal per valorar l’experiència professional serà la data de publicació en el BOIB de la convocatòria d’aquest procediment.
  • No seran objecte de valoració els certificats que no incloguin la informació suficient per a poder valorar l’experiència d’acord amb els paràmetres mínims abans indicats en aquest punt. 
  • Es consideren inclosos i podran ser objecte de valoració els serveis prestats en contractes formatius de treball en pràctiques establerts a l’article 11 del TRET, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre. No seran objecte de valoració altres tipus de prestacions no incloses en l’esmentat precepte, com la de becaris o serveis prestats en contractes de col·laboració social.
  • L’experiència professional es computa per mesos complets.
  • Els serveis prestats com a personal funcionari i personal laboral de les Administracions Públiques i entitats del sector institucional vinculades, ja siguin de dret públic o privat, s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en què constaran: el lapse temporal de prestació (data d’inici i data de fi), el grup, escala i subescala i/o la categoria professional i la vinculació amb l'Administració o organisme públic o entitat dependent (funcionari de carrera, interí, accidental, personal laboral). Per a la valoració de les funcions, serà necessari la inclusió al certificat per al personal funcionari del grup, escala, subescala i/o categoria i per al personal laboral la descripció o indicació de les funcions realitzades.
  • Els serveis prestats per compte pròpia, com a contractista del sector públic, s’acreditarà mitjançant certificat original emès per l’organisme contractant del sector públic, a on constin clarament l’organisme que emet el certificat i l’autoritat que el signa, la identificació de la contractista, l’objecte del contracte, les dates d’inici i de finalització del contracte, el temps expressat en mesos de prestació efectiva del servei, així com les funcions realitzades.
  • Els serveis prestats a l’empresa privada, es podrà acreditar exclusivament a través d’alguna d’aquestes vies:

o Mitjançant informe de vida laboral acompanyat de certificat expedit per l'empresa, on constin la data d’inici i de finalització dels serveis, i la categoria, lloc de treball i funcions desenvolupades.

o Mitjançant Informe de vida laboral, acompanyat del contracte de treball corresponent.

2) Coneixements de la llengua catalana (fins a 5 punts):

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

Certificat nivell C2 ............................................................ 3 punts.

Certificat de coneixements................................................. 2 punts.

de llenguatge administratiu (LA/ antic E)

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d’equivalències que s’hi estableix. Els certificats s’hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.

3) Accions formatives (fins a 6 punts):

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'EBAP, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta. Es valoraran els cursos que compleixin els requisits anteriors amb el següent contingut:

- Cursos de l’àrea jurídica administrativa, de l’àrea econòmica, o de gestió i administració pública.

- Cursos d’informàtica vinculats a les funcions d’administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d’altres cursos d’informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents a administració general.

- Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals: es valoraran el curs bàsic, el curs de nivell mig i el curs de nivell superior.

- Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d’igualtat de gènere.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i / o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos.

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

a) 0'1 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d'un crèdit, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà d’1 punt. Si el curs no indica la durada es valorarà amb 0’05 punts per curs.

b) 0'05 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà d’1 punt. Si el curs no indica la durada es valorarà amb 0’025 punts per curs.

c) 0'15 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra a), quan el certificat acrediti la impartició. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. La puntuació màxima per curs serà d’1 punt.

Aquest apartat serà valorat amb un màxim de 6 punts.

4) Altres estudis acadèmics universitaris. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 4 punts.

Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria. No pot ser objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria, ni tampoc els títols de Nivell 3 de Màster del sistema MECES o d’equivalències de titulacions “pre-Bolònia” que corresponguin a la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau. En cas que es presentin vàries titulacions, no es valoraran aquelles que siguin necessàries per a l’obtenció de  la titulació superior, en cas que es presentin ambdues. s’ha de valorar una titulació que forma part d’un nivell o cicle que és un requisit o objecte de valoració.

a. Per  titulació acadèmica oficial de nivell 4 ò equivalent del sistema MECES (nivell de Doctor), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública): 4 punts.

b. Per  titulació acadèmica oficial de nivell 3 ò equivalent del sistema MECES (nivell de màster), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública): 3’5 punts.

c. Per  titulació acadèmica oficial de nivell 2 ò equivalent del sistema MECES (nivell de grau), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública): 3 punts.

d. Per títol propi de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària), que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina (àrea jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública) es valoren a raó de 0’06 punts per crèdit (equivalent a 10 hores de durada), fins a un màx de 2’5 punts.

II. - FASE D'OPOSICIÓ (FINS 60 PUNTS):

La puntuació màxima de la fase d'oposició serà de 60 punts. L'oposició constarà d’un sol exercici, de caràcter obligatori i eliminatori:

- L’exercici consistirà en contestar un qüestionari de 60 preguntes tipus test sobre les àrees de coneixement de l'Annex I d'aquestes bases, durant un temps màxim de 60 minuts. Per a cada pregunta de l'exercici es proposaran tres possibles respostes alternatives, sent només una d'elles la correcta. Els aspirants marcaran les contestacions en els corresponents fulls d'examen. El criteri de correcció serà el següent: resposta correcta, 1 punt; Les respostes errònies descompten a raó d’una quarta part (1/4) part del valor d'una resposta correcta. Les preguntes no contestades no suposen cap descompte. Els aspirants seran convocats en crida única, i seran exclosos de l'oposició els qui no hi compareguin.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 60 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 30 punts.

Conclòs l'exercici, i una vegada realitzada la correcció de la prova, el Tribunal qualificador farà públic el resultat de la fase d’oposició al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament, amb la publicació del llistat d’aspirants que han resultat APTES a la prova, amb expressió de la seva identitat i la puntuació obtinguda, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió de l’examen realitzat. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc en que es constituirà a l’objecte de realitzar la baremació dels mèrits de la fase de concurs.

En el cas d’existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d’anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n’hi hagués, i d’acord amb el seu resultat, el Tribunal procedirà a la realització de la baremació de mèrits.

VUITENA. - VALORACIÓ DEL CONCURS-OPOSICIÓ

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base setena.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els tres apartats assenyalats en la base setena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l’exercici de la fase d’oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d’empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Major puntuació en la fase d’oposició.

2) Major puntuació en l’apartat d’experiència professional de la fase de concurs.

3) Si persisteix l’empat finalment es procedirà al sorteig.

NOVENA.- RELACIÓ D'APROVATS I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL

Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d’aprovats de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí.

 

DESENA. - SITUACIÓ DELS ASPIRANTS A LA BORSA DE TREBALL.

Les borses de treball constituïdes mitjançant Resolucions de la Batlia núms. 216/2016, de 18 de febrer (BOIB 50/2016, de 21 d’abril), 1128/2016, de 29 de juliol (BOIB 105/2016, de 18 d’agost)  2063/2017, (BOIB 156/2017, de 21 de desembre) i núm. 694/2018, (BOIB 61/2018, de 17 de maig), tenen preferència sobre la borsa de treball que es constitueixi com a resultat del present procediment selectiu, d’acord amb l’ordre de prelació de dites borses indicat a la Resolució d’aprovació de la present convocatòria. Si efectuada la crida d’aspirants dins la borsa preferent, aquesta es mantingués exhaurida, per falta d’aspirants en situació de disponible, es procedirà a efectuar la crida en la borsa de treball resultant d’aquesta convocatòria.

Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí en l’Ajuntament d’Alcúdia o en els seus organismes autònoms, corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c, d, ò e, de la base onzena, no hagin acceptat el lloc ofert.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.

Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base onzena conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l’obligació de comunicar l’acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en el darrer paràgraf de la base onzena.

ONZENA. – RENÚNCIA I EXCLUSIÓ DE LA BORSA.

S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la Batlia, s’entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l’Estatut dels treballadors

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita d’acord amb l’establert a la base desena anterior se les ha d’excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres—, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors, o trobar-se en situació d’incapacitat temporal per motiu d’embaràs.

b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l’Ajuntament d’Alcúdia o dels seus organismes públics, com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de les Administracions públiques o dels seus organismes públics dependents com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a cap de les situacions administratives legalment establertes que habiliten per al nomenament com a funcionari interí de l’Ajuntament d’Alcúdia.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit dirigit a la Batlia l’acabament de les situacions previstes en els apartats anteriors, excepte la de l’apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.

La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l’Ajuntament d’Alcúdia o dels seus organismes autònoms o en els casos de força major.

DOTZENA. – NOMENAMENTS INTERINS I GESTIÓ DE LA BORSA

L'ordre de preferència per efectuar els nomenaments vindrà determinat per l'ordre de puntuació. Si hi ha més d’un nomenament a efectuar, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s’han d’adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament com a funcionari interí en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l’Administració:

- Document Nacional d’Identitat o del passaport en vigor, per als espanyols. Els nacionals d’estats membres de la Unió Europea o d’un altre Estat part en l’Acord sobre l’espai econòmic europeu hauran de presentar fotocòpia adverada del document nacional d’identitat del seu país acompanyat del NIE. Els nacionals d’altres estats amb permís de residència de familiar de ciutadà de la Unió, hauran d’aportar la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea. Els nacionals d’altres estats hauran de presentar la targeta d’estranger.

- Títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició.

- Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

- Declaració jurada o promesa que no ha estat mai separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

En el cas que l’aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar el nomenament de l’aspirant següent  per ordre de puntuació. Presentada la documentació, es procedirà al nomenament del primer aspirant de la borsa de treball, per ordre de puntuació, havent-se d’incorporar al lloc de treball en el termini mínim de 3 dies hàbils i màxim de 15 dies.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució, o fins a la constitució de la borsa ordinària resultant de la primera convocatòria que es realitzi derivada d’oferta pública en la subescala de tècnic d’administració general d’aquest ajuntament, si aquesta es constitueix amb anterioritat.

TRETZENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d’un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

ANNEX I
TEMARI

TEMA 1.- La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut essencial. Els drets i deures fonamentals. La protecció i suspensió dels drets fonamentals. La reforma constitucional. El Tribunal Constitucional.

TEMA 2.- L'organització territorial de l'Estat. L'Estat autonòmic: naturalesa i principis. Els estatuts d'autonomia. Organització política i administrativa de les comunitats autònomes. La reforma dels estatuts d'autonomia. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars.

TEMA 3.- L'Administració Pública: concepte. El dret administratiu: concepte i continguts. L'Administració Pública i el Dret. El principi de legalitat en l'Administració. Potestats reglades i discrecionals: discrecionalitat i conceptes jurídics indeterminats. Límits de la discrecionalitat. Control judicial de la discrecionalitat. La desviació de poder.

TEMA 4.- L'ordenament jurídic-administratiu: La Constitució. Les lleis estatals i autonòmiques. Tipus de disposicions legals. Els tractats internacionals. El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària. Procediment d'elaboració. Límits. El control de la potestat reglamentària.

TEMA 5.- L'administrat versus ciutadà: concepte i classes. La capacitat dels ciutadans i les seves causes modificatives, capacitat d’obrar i concepte d’interessat. Identificació i signatura dels interessats.

TEMA 6.- Drets de les persones en les seves relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.

TEMA 7. - Protecció de dades de caràcter personal: La Llei Orgànica de 15/1999, de 13 de desembre, a la llum de la nova normativa aprovada pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

TEMA 8.- L'acte administratiu. Concepte. Elements. Classes. Requisits: la motivació i forma. L'eficàcia dels actes administratius: el principi d'autotutela declarativa. Condicions. La notificació: contingut, termini i pràctica. La pràctica de la notificació per mitjans electrònics. La notificació defectuosa. La publicació. L'aprovació per una altra Administració. La demora i retroactivitat de l'eficàcia.

TEMA 9.- L'executivitat dels actes administratius: el principi d'autotutela executiva. L'execució forçosa dels actes administratius: els seus mitjans i principis d'utilització. La coacció administrativa directa. La via de fet.

TEMA 10.- La invalidesa de l'acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. El principi de conservació de l'acte administratiu. La revisió d'actes i disposicions per la pròpia Administració: supòsits. L'acció de nul·litat: procediment i límits. La declaració de lesivitat. La revocació d'actes. La rectificació d'errors materials o de fet. La revisió i revocació dels actes dels ens locals.

TEMA 11.- Disposicions generals sobre els procediments administratius i normes reguladores dels diferents procediments. De les garanties del procediment. La iniciació del procediment: classes, esmena i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Els registres administratius. Termes i terminis: còmput, ampliació i tramitació d'urgència. Ordenació: L’expedient electrònic. Instrucció: intervenció dels interessats, prova i informes.

TEMA 12.- Terminació del procediment. L'obligació de resoldre. Contingut de la resolució expressa: principis de congruència i de no agreujament de la situació inicial. La terminació convencional. La manca de resolució expressa: el règim del silenci administratiu. El desistiment i la renúncia. La caducitat. Singularitats del procediment administratiu de les entitats locals.

TEMA 13- Recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos. Procediments substitutius dels recursos administratius: conciliació, mediació i arbitratge. Recursos administratius i jurisdiccionals contra els actes locals.

TEMA 14. - La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de la potestat sancionadora en la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Les especialitats dels procediments administratius de naturalesa sancionadora en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local.

TEMA 15.- La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic: Objecte i àmbit de la Llei. Tipus de contractes del sector públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius i els de dret privat; els actes separables. Els principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat i consistència, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, el règim d'invalidesa dels contractes i el recurs especial en matèria de contractació. Especial referència a la tècnica “in house providing” o encàrrecs a mitjans propis, i la seva regulació a la nova LCSP. Normes específiques de contractació administrativa en l'Administració local (Disposicions addicional 2ª i 3ª de la Llei).

TEMA 16.- Les parts en els contractes del sector públic. Els òrgans de contractació. La capacitat i solvència de l’empresari. La successió en la persona del contractista. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i revisió de preus.

TEMA 17.- Els contractes de les administracions públiques. Preparació dels contractes: l’expedient i els plecs, la tramitació d’urgència i la d’emergència. De l’adjudicació dels contractes: Normes generals i tipus de procediments. El procediment obert. Tècniques de racionalització de la contractació: els acords marc i les centrals de contractació. Els efectes, extinció i compliment dels contractes administratius. La modificació dels contractes administratius.

TEMA 18.- Dels distints tipus de contractes de les administracions públiques. El contracte d’obres. El contracte de concessió de serveis. El contracte de subministrament. El contracte de serveis.

TEMA 19.- L'expropiació forçosa. Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiatòria. Tramitació d'urgència. Procediments especials.

TEMA 20.- La responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques i de la responsabilitat de les seves autoritats i personal al seu servei en la Llei 40/2015. La responsabilitat de l'Administració pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys indemnitzables. Les especialitats dels procediments administratius de naturalesa sancionadora en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions públiques. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

TEMA 21.- La iniciativa econòmica de les entitats locals i la reserva de serveis en favor de les entitats locals. El servei públic en les entitats locals. Concepte. Les formes de gestió dels serveis públics locals. Les formes de gestió directa. Les autoritzacions administratives: les seves classes. El règim de les llicències. La comunicació prèvia i la declaració responsable.

TEMA 22.- El patrimoni de les entitats locals: béns i drets que el conformen. Classes. Béns de domini públic. Béns patrimonials. Prerrogatives i potestats de les entitats locals en relació amb els seus béns. Els béns comunals. L'inventari.

TEMA 23.- L'Administració Local en la Constitució i en els estatuts d'autonomia. El principi d'autonomia local: significat, contingut i límits. Les fonts del dret local. Regulació bàsica de l'Estat i normativa autonòmica en matèria de règim local. La incidència de la legislació sectorial sobre el règim local. La potestat reglamentària de les entitats locals: Reglaments i Ordenances. Procediment d'elaboració. El Reglament orgànic. Els Bans.

TEMA 24.- El municipi: concepte i elements. La població municipal. El Padró d'habitants. L'estatut dels veïns. Drets dels estrangers.

TEMA 25.- L'organització municipal. Òrgans necessaris: Alcalde, Tinents d'Alcalde, Ple i Junta de Govern Local. Òrgans complementaris: comissions informatives i altres òrgans. Els grups polítics i els regidors no adscrits. La participació veïnal en la gestió municipal.

TEMA 26.- Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, delegades i competències diferents de les pròpies. La sostenibilitat financera de la hisenda local com pressupost de l'exercici de les competències. Els convenis sobre exercici de competències i serveis municipals. Els serveis mínims.

TEMA 27.- L'activitat subvencional de l'Administració Local. Procediments de concessió i gestió de subvencions. Reintegrament de subvencions. Control financer. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions.

TEMA 28.- El personal al servei de les administracions públiques: classes i règim jurídic, segons el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la resta de normativa vigent en l’àmbit de les Entitats Locals de les Illes Balears.

TEMA 29.- Selecció de personal. Els processos selectius en l'Administració pública i la seva connexió amb l'Oferta d'Ocupació Pública. Principis constitucionals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari públic. Accés a l'ocupació pública i provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.

TEMA 30.- Situacions administratives dels empleats públics. Provisió de llocs de treball en la funció pública. La carrera administrativa. Drets i deures dels funcionaris. Incompatibilitats. Règim disciplinari.

TEMA 31.- El sistema de retribucions dels funcionaris. Retribucions bàsiques i retribucions complementàries. La sindicació dels funcionaris públics. La representació dels funcionaris. Els acords amb les organitzacions sindicals.

TEMA 32.- L'organització administrativa de l'urbanisme. Competències estatals. El Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana. Competències de les comunitats autònomes. Competències dels consells i de les corporacions locals.

TEMA 33.- Llei d’Ordenació Territorial. Directrius d’ordenació Territorial. Pla Territorial de Mallorca.

TEMA 34.- La Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (I): La classificació del sòl: conceptes generals i drets i deures de la propietat. Els instruments de planejament urbanístic: tipologia. La formació i aprovació del planejament. La vigència, modificació, i revisió del planejament. Els efectes de l’aprovació dels plans. 

TEMA 35.- La LUIB (II): La gestió i execució del planejament: disposicions generals i sistemes d’actuació. La intervenció preventiva en l’edificació i ús del sòl: Llicència urbanística i comunicació prèvia.

TEMA 36.- La LUIB (III): La disciplina urbanística. La inspecció urbanística. Classes d’infraccions i classes de sancions. Determinació de les multes i regles per a l’exigència de la responsabilitat sancionadora. Els procediments en matèria de disciplina urbanística. Ordres d’execució.

TEMA 37.- La Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears. La Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les illes Balears.

TEMA 38.- Llei 12/1998, 21 de desembre, de Patrimoni Històric de les Illes Balears: principis generals; categories de protecció; règim de protecció; competències municipals.

TEMA 39.- La Llei 22/1988, 28 de juliol de costes: béns de domini públic marítim terrestre; les competències municipals en matèria de costes. El Reial Decret 876/2014, de 10 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament General de Costes.

TEMA 40.- La llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears (I): Àmbit d’aplicació, classificació de les activitats i competències d’intervenció. Condicions generals de funcionament, documentació tècnica i assegurances. Transmissió i canvi de titular. Modificacions de l’activitat. Vinculació obres-activitats en activitats permanents. Disposicions relatives a les activitats d’espectacles públics.

TEMA 41.- La llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears (II): Procediment de les activitats permanents i les seves modificacions. Procediment de les activitats itinerants. Procediment de les activitats no permanents. Disposicions relatives a les a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada. Inspeccions. Infraccions i sancions.

TEMA 42.- La Llei 21/2013, de 9 de desembre d’avaluació ambiental: Objecte i finalitat; Títols competencials de la Llei; Principis de l’avaluació ambiental. L’avaluació ambiental estratègica. L’avaluació d’impacte ambiental de projectes. La llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears. L’acord de 18 de maig de 2.017, de la Comissió Bilateral de Cooperació AGE-CAIB en relació amb la Llei 12/2016. (BOIB 76/2017).

TEMA 43.- El Pressupost General de les Entitats Locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d'execució del pressupost. L'elaboració i aprovació del Pressupost General. La pròrroga pressupostària L'estructura pressupostària. L'execució del pressupost. La liquidació del pressupost.

TEMA 44.- Despeses plurianuals. Les modificacions de crèdit: classes, concepte, finançament i tramitació; transferències de crèdit, crèdits extraordinaris, suplements de crèdit, ampliacions de crèdit, incorporacions de crèdits, generacions de crèdits. Despeses per a la compra de béns i serveis. Despeses d’inversió. Despeses de transferències: corrents i de capital. Avançaments de caixa fixa. Pagaments a justificar. Justificació de lliuraments.

TEMA 45.-. El control intern de l'activitat economicofinancera de les entitats locals i els seus ens dependents. El control extern de l'activitat econòmica i financera de les Entitats locals i els seus ens dependents.

TEMA 46.- La Tresoreria de les entitats locals: Règim jurídic, organització i funcions. El principi d'unitat de caixa. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancàries. La realització de pagaments: prelació, procediment i mitjans de pagament. El compliment del termini dels pagaments: el període mitjà de pagament. L'estat de conciliació.

TEMA 47.- Els recursos de les hisendes locals. Els tributs locals: principis. La imposició i ordenació dels tributs locals.  La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d’impugnació dels actes d’imposició i ordenació de tributs. Els ingressos de dret privat. Les subvencions i altres ingressos de dret públic. L’establiment de recursos no tributaris.

TEMA 48.- La relació jurídica tributària: concepte i elements. Fet imposable. Meritació. Exempcions. Subjecte actiu. Subjectes passius. Responsables. La solidaritat: extensió i efectes. El domicili fiscal. La representació. La transmissió del deute.

TEMA 49.- La base imposable. Mètodes de determinació. La base liquidable. El tipus de gravamen: concepte i classes. La quota tributària. El deute tributari: contingut.

TEMA 50.- La gestió tributària: delimitació i àmbit. El procediment de gestió tributària. La liquidació dels tributs. La declaració tributària. Els actes de liquidació: classes i règim jurídic. L’extinció de l’obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagament i efectes del pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la manca de pagament i consignació. Altres formes d’extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència.

 

 

ANNEX II
MODEL D’INSTÀNCIA

Nom___________________________; Primer llinatge___________________________________;

Segon llinatge _____________________________________ ; DNI/NIF_____________________;

Domicili: _______________________________________________________________________;

(a efectes de notificació)

Localitat:__________________________________________Teléfon:_______________________

Adreça electrònica:________________________________________________________________

La/el sotasignat, major d’edat, davant Vè comparesc i com millor procedeixi,

EXPOSA:

Primer.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria mitjançant Resolució de la Batlia núm.    /2018 , de data __ de juliol de 2.018 , del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari interí de la SUBESCALA TÈCNICA DE L’ESCALA D’ADMINISTRACIÓ GENERAL de l’Ajuntament d’Alcúdia i dels seus organismes autònoms, publicada al BOIB Núm: ___/2018, de data __ de ____________.

QUE MANIFESTA QUE COMPLEIX ELS REQUISITS PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA I EN RELACIÓ AL REQUISIT DE TITULACIÓ AL·LEGA ESTAR EN POSSESSIÓ DEL TÍTOL

DE:_____________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________  (la persona aspirant ha d’indicar quina titulació posseeix com a requisit de la convocatòria, la no indicació de la titulació al·legada per a participar en la convocatòria serà motiu d’exclusió).

Segon.- Que aporta els següents documents:

  • Còpia compulsada o adverada del seu document d’identificació personal (DNI,NIE, permís de conduir/passaport; en vigor)

Tercer.- Que en relació al requisit de coneixement de la llengua catalana manifesta que:

(Marcar amb una X una de les dues opcions):

Compleix el requisit de coneixement i presenta certificat acreditatiu del Nivell C1 ò superior.

No acredita el requisit i sol·licita realitzar la prova d’aptitud específica prevista en la convocatòria.,

Quart.- Que d’acord amb l’establert a les Bases de la convocatòria, al·lega i acredita els mèrits de la convocatòria mitjançant els documents que a continuació es relacionen i que per còpia adverada o compulsada adjunta a la present, per la qual cosa sol·licita li siguin reconeguts:

(DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA RELATIVA A MÈRITS. No es pot aportar com a mèrit el mateix títol ja al·legat com a requisit per participar en la convocatòria)

1.-______________________________________________________________________________

2.-______________________________________________________________________________

3.-______________________________________________________________________________

4.-______________________________________________________________________________

5.-______________________________________________________________________________

6.-______________________________________________________________________________

7.-______________________________________________________________________________

....-_____________________________________________________________________________

Per tot l’exposat,

SOL·LICITA:

Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari interí de la SUBESCALA TÈCNICA DE L’ESCALA D’ADMINISTRACIÓ GENERAL de l’Ajuntament d’Alcúdia i dels seus organismes autònoms.

Alcúdia, ______ de ________________ de 2.018

Signatura:

AL SR. BATLE D’ALCÚDIA

De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l’exercici de funcions pròpies d’aquesta Administració, dins  el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s’informa que les dades s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament. Que en aquest acte l’Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel•lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d’escrit adreçat al responsable del fitxer a l’adreça postal següent: 07400 – Alcúdia – C/ Major, 9. Que així mateix se m’informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.