Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSORCI BORSA D'ALLOTJAMENTS TURÍSTICS

Núm. 7344
Acord de la Junta Rectora del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca per la qual s’aprova la convocatòria pública i les bases per a la selecció dels projectes d’inversió i de les actuacions per a la millora de l’oferta turística de l’illa de Mallorca corresponent a l’exercici de 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Acord del Consell de Govern del 3 d’abril de 2009, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 54, de 14 d’abril de 2009,  s’aprovà un nou text dels Estatuts del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca (Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics), creat per Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 2008, de conformitat amb la derogada Llei 2/1999, de 24 de març, general turística de les Illes Baleares. La Llei 8/2012, de 19 de juliol, modificada per la Llei 6/2017, de 31 de juliol, del Turisme de les Illes Balears, dóna una nova cobertura al consorci en els articles 91 i 92.

L’article 92 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, modificada per la Llei 6/2017, de 31 de juliol, del Turisme de les Illes Balears, així com els estatuts del consorci, disposen que els ingressos obtinguts mitjançant la gestió de la borsa de places es destinin a fer, en exclusiva i en l’àmbit insular corresponent a cadascuna de les illes, les actuacions que determini l’organisme gestor de la borsa de places turístiques i que tinguin per objecte:

a. Rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d’esponjament, entre d’altres.

b. Incentivar la reconversió d’establiments d’allotjament turístic obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius que, en tots els casos, ha de preservar el medi ambient.

c. Fomentar de manera directa i indirecta qualsevol activitat que assoli la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l’oferta turística de cadascuna de les illes.

d. Desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l’oferta turística.

e. Impulsar projectes d’investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (R+D+i) que tinguin relació amb l’àmbit turístic.

f. Dur a terme qualssevol altres activitats amb els objectius de millorar la qualitat de les infraestructures turístiques, la competitivitat d'aquestes, diversificar i desestacionalitzar l’oferta i consolidar la posició de lideratge en matèria turística.

La Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics acordà els anys 2014 i 2017 l’aprovació de convocatòries i les bases per a la selecció de projectes d’inversió i actuacions per a la millora de l’oferta turística de l’illa de Mallorca, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 43, de 29 de març de 2014, i el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 76, de 22 de juny de 2017, respectivament.

Amb la finalitat de donar compliment als objectius del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics que estableix l’article 92 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, modificada per la Llei 6/2017, de 31 de juliol, del turisme de les Illes Balears, i atès el pressupost que disposa per a l’exercici de 2018, d’acord amb les recaptacions obtingudes i la viabilitat de les actuacions, es promou novament una selecció de projectes i d’actuacions que millorin l’oferta turística de Mallorca, mitjançant una convocatòria adreçada als ajuntaments que permeti la concurrència en la presentació de projectes i qualssevol actuacions que es considerin susceptibles de finançament, de conformitat amb el precepte esmentat, tot i que el consorci, en el seu àmbit competencial com a òrgan gestor de la borsa d’allotjaments turístics, estigui facultat per seleccionar de forma directa els projectes que tinguin el caràcter de prioritaris i es considerin estratègics per a la millora de l’oferta turística, i dirigir-los a través d’entitats de dret públic o privat o d’altres administracions, o a presentar activitats i projectes que vulgui desenvolupar per participar-ne en l’execució.

Amb aquesta nova convocatòria es pretén satisfer estratègies de política turística d’acord amb els interessos generals i els principis generals d’actuació de les administracions públiques, de bona gestió dels fons públics que garanteixin la publicitat, la concurrència i la igualtat.

La selecció dels projectes, susceptibles de finançament i execució, ha de respondre a les finalitats descrites en l’article 92.1 de la llei esmentada, i a la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes. Això requereix l’emissió d’informes sobre la viabilitat i la valoració de criteris, la ponderació i la prioritat per a l’aprovació dels projectes i, per mitjà de convenis, articular la col·laboració entre el consorci i l’ajuntament, si aquest és l’executor material del projecte seleccionat.

Per tot això, la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics acorda:

Primer.- Aprovar la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics per a la selecció i el cofinançament dels projectes d’inversió i de les actuacions per a la millora de l’oferta turística de l’illa de Mallorca corresponent a l’exercici de 2018.

Segon.- Aprovar les bases d’aquesta convocatòria i dels seus annexos, i ordenar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer.- Deixar sense efecte la resolució de 20 de juny de 2017 d’aprovació de la convocatòria pública i les bases per a la selecció de projectes, així com qualsevol altra que contradigui el present acord.

Quart.- Informar que contra aquest acte que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, d’acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març de Règim Jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent d’haver-se publicat, d’acord amb el que preveu l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

 

Palma, 26 de juny de 2018

La presidenta del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics,

Isabel Maria Busquets i Hidalgo

 

Bases de la convocatòria pública de l’exercici de 2018 per a la selecció de projectes d'inversió o actuacions per a la millora de l'oferta turística de l’illa de Mallorca.

Primera

Objecte i projectes o actuacions que es financen

1. L’objecte de les bases és regular el procediment de selecció dels projectes d’inversió o les actuacions promoguts pels ajuntaments de l’illa de Mallorca per a l’execució d’alguna o algunes de les actuacions següents, que siguin viables tècnica i econòmicament:

a. Rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d’esponjament.

b. Incentivar la reconversió d’establiments d’allotjament turístic obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius que, en tot cas, ha de preservar el medi ambient.

c. Fomentar de manera directa i indirecta qualsevol activitat que assoli la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l’oferta turística de cadascuna de les illes.

d. Desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l’oferta turística.

e. Impulsar projectes d’investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (R+D+i) que tenguin relació amb l’àmbit turístic.

f. Dur a terme qualssevol altres activitats amb els objectius de millorar la qualitat de les infraestructures turístiques, la competitivitat d'aquestes, diversificar i desestacionalitzar l’oferta i consolidar la posició de lideratge en matèria turística.

2. Els projectes d’inversió o les actuacions definitivament seleccionats seran cofinançats sobre el pressupost de referència que figuri a la sol·licitud amb:

- Un 80% pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, amb un límit de 500.000 per projecte.

- Un 20% per l’ajuntament responsable del projecte seleccionat i aprovat, o d’un percentatge superior en cas que el consorci aporti un màxim de 500.000 euros.

El finançament pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics no pot superar els 500.000 euros per projecte i l’ajuntament ha d’assumir-ne els excessos d’aquesta quantia. Aquesta circumstància, si escau, s’ha de fer constar en el conveni que se subscrigui entre les parts, conforme al que disposa la base vuitena.

Segona

Pressupost

D’acord amb els fons procedents de la gestió de la borsa de places, el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics destina en aquest exercici de 2018 un pressupost màxim de 10.600.000 euros a l’aprovació definitiva dels projectes seleccionats.

Els projectes d’inversió o les actuacions han de ser seleccionats fins a l’esgotament del pressupost establert per a aquesta convocatòria.

Tercera

Participants

Poden accedir a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de l’illa de Mallorca interessats a fer inversions o actuacions en el seu terme municipal. Cada ajuntament pot presentar fins a dos projectes d’inversió o actuacions.

Així mateix, també poden presentar-se projectes d’inversions o actuacions que comprenguin més d’un terme municipal. En aquest cas, han de formalitzar la sol·licitud conjuntament tots els ajuntaments interessats.

Correspon a l’ajuntament l’execució dels projectes, llevat dels casos en què, en virtut de la facultat d’autoorganització i en el marc dels corresponents acords, l’ajuntament decideixi que el projecte l’ha d’executar una empresa pública que en depengui. En aquest cas, ho ha de comunicar en el moment en què en presenti la sol·licitud. Seleccionat el projecte, l’ajuntament ha de justificar la relació jurídica que té amb l’entitat que l’executarà. Tant l’ajuntament com l’ens executor del projecte han de justificar l’aplicació dels fons aportats, de conformitat amb el que estableixi el conveni que l’ajuntament i el consorci formalitzin.

La participació en la convocatòria implica l’acceptació d’aquestes bases.

Quarta

Sol·licitud, documentació i criteris de valoració

1. L’ajuntament interessat ha de presentar-ne la sol·licitud, d’acord amb la instància que figura en l’Annex 2 d’aquestes bases, i publicada a la seu electrònica del consorci de la plana web caib.es. La sol·licitud s’adreçarà a la presidenta del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, i caldrà registrar-la a la seu de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme (carrer de Montenegro, 5 07012, Palma)  o a l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (carrer de Rita Levi, s/n. Parc Bit 07121, Palma), així com a qualsevol altre lloc establert a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

2. La sol·licitud de participació en la convocatòria es presentarà juntament amb la corresponent documentació que s’indica a continuació:

a. Declaració responsable relativa a l’existència o no d’altres inversions públiques o privades per al mateix projecte. En cas afirmatiu, és necessari indicar el programa al qual s’ha acollit, la quantia sol·licitada, el percentatge del cost total del projecte, la fase en la qual es troba i a càrrec de quina entitat pública o privada s’ha sol·licitat.

b. Acreditació de l’òrgan de govern competent de l’ens local de l’acord d’adopció per a la participació en la convocatòria pública i compromís per dur a terme les actuacions necessàries per a l’execució material del projecte en cas d’aprovació i selecció definitiva del projecte presentat. 

c. Memòria explicativa del projecte d’inversió o actuació enfocat en el producte turístic. Caldrà desenvolupar la justificació de la intervenció, contrastant-la amb tota aquella informació i dades que motivin el caràcter del projecte i el foment del producte turístic. El format i l’extensió de la memòria explicativa serà d’un màxim de 5 pàgines (inclosa la documentació gràfica), en Din A4; font Arial 12; interlineat 1,5; tots els marges a 2 cm i amb justificació a dreta i esquerra.

d. Documentació relativa al projecte o a l’actuació:

- Informe detallat sobre les actuacions que es pretenen realitzar, amb els corresponents plànols, si escau. Es recomana i es valorarà la presentació d’un avantprojecte.

- Informe que assenyali l’àmbit territorial afectat, i si afecta a altres municipis, tenint la consideració de projecte supramunicipal.

- Informe sobre la viabilitat tècnica del projecte, emès pel personal encarregat de redactar i/o supervisar i dirigir el projecte, i signat pel tècnic responsable, pel secretari i pel batle-president.

- Informe sobre la viabilitat econòmica del projecte, emès pel personal encarregat de supervisar i autoritzar la despesa del projecte, i signat pel tècnic redactor del projecte, per l’interventor i pel batle-president.

- Informe sobre la viabilitat urbanística (per a projectes d’obres), emès per tècnics de l’ajuntament i responsables de les àrees d’urbanisme, i signat per aquests i pel secretari i batle-president.

- Informe indicant el pressupost d’execució material de forma desglossada, a més dels tributs corresponents que calen imputar en el seu cas, com ara, l’IVA i l’1% cultural, si escau. No s’imputarà al pressupost del projecte les despeses de redacció del projecte, ni la contractació de personal per a la direcció de les obres, qualitat, seguretat i salut, o l’assessorament de qualsevol tipus que l’ajuntament hagi de menester per a l’execució del projecte.

- Informe sobre el manteniment que s’efectuarà al llarg dels temps, l’assumpció d’aquesta tasca i el cost aproximat, tant de serveis com de subministraments.

- Calendari previst de les actuacions, amb indicació del període d’execució de l’any més adient per executar el projecte.

3. Criteris de valoració, segons s’indica a l’Annex 1.

En el supòsit en què la part del finançament dels projectes que correspongui al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics no exhaureixi la totalitat del pressupost destinat per a aquesta convocatòria, el Comitè Tècnic de Valoració encarregat d’examinar i d’instruir els expedients podrà proposar a la Junta Rectora la supressió del procediment de valoració dels projectes amb els criteris prevists, limitant-se a examinar la documentació adjuntada a la sol·licitud i la idoneïtat del projecte, segons la descripció i justificació que recull la memòria descriptiva que es presenti, i de conformitat amb els objectius establerts a l’article 92.1 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, modificada per la Llei 6/2017, de 31 de juliol, del Turisme de les Illes Balears.   

Cinquena

Termini de presentació de les sol·licituds i compliment dels requisits

El termini per presentar les sol·licituds és de 30 dies hàbils, computables a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En el cas que la sol·licitud no estigui completa o no s’adjunti la documentació corresponent, es requerirà l’ajuntament interessat per a què en un termini màxim de 10 dies hàbils l’esmeni, amb la indicació que si no ho fa s’entendrà que desisteix de participar en aquesta convocatòria.

Així mateix, el fet de presentar la sol·licitud i la documentació annexa fora del termini establert, no esmenar les deficiències quan es requereixi, o incomplir qualssevol dels requisits d’aquestes bases, suposarà la inadmissió de la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria.

Sisena

Procediment per a la selecció dels projectes d’inversió o les actuacions

1. L’òrgan competent per a l’ordenació, la instrucció i la resolució del procediment n’és la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics.

Correspon al Comitè Tècnic de Valoració, com a òrgan col·legiat, la valoració de les sol·licituds i de la documentació presentada, així com també l’elaboració de l’informe-proposta que s’elevarà a acord de la Junta Rectora.

El Comitè Tècnic de Valoració està integrat pels membres següents:

— President. Es designa el vicepresident del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, o la persona en qui delegui.

— Vocals i secretari. Formaran part set tècnics de la conselleria i òrgans escrits competents en matèria de turisme, nomenats pel seu titular.

S’ha de disposar, si cal, de l’assessorament d’altres representants, tant de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears com del Consell de Mallorca, competents per raó de la matèria, o sol·licitar a les entitats locals els aclariments que es considerin oportuns. En cap cas es permetrà l’esmena de la documentació presentada o l’aportació de nova documentació obviada durant el termini establert.

2. Comprovat que els projectes o les actuacions presentats s’adeqüen a les finalitats descrites en la base primera de la convocatòria i que són viables tècnica i econòmicament, es procedirà a fer la valoració de la documentació de conformitat amb els criteris de valoració establerts en la clàusula quarta i s’han de prioritzar d’acord amb la puntuació obtinguda.

La suma de tots els criteris de valoració és d’un màxim de 100 punts.

Setena

Resolució del procediment de selecció

1. Correspon a la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, com a òrgan competent, seleccionar els projectes d’inversió o les actuacions viables que s’ajustin a les bases d’aquesta convocatòria. La Junta Rectora podrà delegar aquesta facultat en la presidenta, condicionada a l’aprovació en sessió posterior.

2. També es faculta a la presidenta, condicionada a l’aprovació de la Junta Rectora en sessió posterior, per resoldre els casos amb alguna dificultat tècnica, administrativa o econòmica, previ informe tècnic.

3. La resolució o l’acord, que ha de ser motivat, aprovarà la selecció de projectes o actuacions que són finançables, farà constar expressament la desestimació de la resta de sol·licituds i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Vuitena

Execució dels projectes o les actuacions

1. L’execució de les actuacions seleccionades per la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics ha de fer-se amb subjecció estricta al projecte i a l’aportació econòmica aprovats definitivament pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics. Qualsevol increment pressupostari que pugui experimentar un projecte durant la redacció o elaboració, la licitació o l’execució, serà responsabilitat única de l’ajuntament que concorre a aquesta convocatòria. Les disminucions del cost d’un projecte haurà de ser reemborsat al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics immediatament en finalitzar les obres o les actuacions.

2. La presidenta del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics i el batle-president de l’ajuntament responsable del projecte seleccionat per al seu finançament formalitzaran un conveni de col·laboració, el qual serà l’instrument jurídic que regirà entre ambdues parts i especificarà les obligacions i els compromisos que cadascun assoleix, de conformitat amb el model que figura en l’Annex 4, i d’acord amb el que regula el Capítol VI del Títol preliminar de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.  

3. L’ajuntament serà l’executor material del projecte, sent responsable de la seva redacció, elaboració, execució i bona finalització.

4. Decauran aquells projectes d’inversió o actuacions els quals no s’hagin formalitzat el conveni de col·laboració entre el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics i el respectiu ajuntament en els 3 mesos posteriors a la resolució sobre l’acord de selecció de projectes per la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics.

    

Annex 1

Criteris de valoració

Bloc 1

Estudi del projecte, de la justificació de la intervenció i de la documentació presentada.

Bloc 2

Adjudicació de la puntuació de manera proporcional a partir de fórmules: memòria explicativa del projecte (70 punts) i aplicació de fórmules (30 punts).

Puntuació de la memòria explicativa (70 punts):

- Justificació de la intervenció (35 punts)

o La necessitat: 15 punts.      

Raons en les quals es fonamenta el projecte amb indicació expressa de les principals dades de la situació de partida.

o La repercussió: 15 punts.

Indicació de la incidència social, econòmica i ambiental, amb l’aval dels agents representatius del municipi.

o La singularitat: 5 punts.

Actuació que ha d'aportar-ne un element excel·lent, nou o extraordinari, que revalorarà àmbits del municipi.

- Caràcter del projecte (15 punts):

o Innovació  i investigació: 5 punts.

Creació o modificació de productes turístics o inversió en temes turístics amb utilització del coneixement científic i també aplicació de noves tecnologies que promoguin l’obertura del municipi a la innovació i a l’eficiència.

o Accessibilitat universal: 5 punts.   

Sense perjudici de la legislació vigent, s’han de tenir en compte les millores d’accessibilitat.

o Sostenibilitat ambiental: 5 punts.

Sense perjudici de la legislació vigent, s’han de tenir en compte les millores de sostenibilitat ambiental.

- Foment del producte turístic (20 punts, màxim).

o Cultura, patrimoni històric i etnològic: 20 punts.

Actuacions de millora, conservació, protecció, promoció i divulgació de la cultura local, el patrimoni històric i elements etnològics de Mallorca.

o Esport: 20 punts.

Actuacions que ajudin a promoure l’oferta esportiva, la divulgació de la infraestructura existent i la potenciació d’instal·lacions adreçades a la pràctica de les diferents modalitats esportives.

o Ecoturisme: 20 punts.

Actuacions de millora, conservació, protecció, promoció i divulgació dels espais de rellevància ambiental de Mallorca.

o Gastronomia: 15 punts.

Actuacions que preservin, fomentin i promocionin la gastronomia tradicional mallorquina.

o Mice: 5 punts.

Actuacions que potenciïn els congressos, les convencions o  l’organització d’esdeveniments.

o Turisme actiu: 5 punts.

Actuacions que adeqüin els àmbits per desenvolupar activitats aèries, aquàtiques, terrestres, etc., valorant la seva afectació sobre els espais de rellevància ambiental, la flora i la fauna.

o Exclusivitat: 5 punts.

Actuacions que serveixen per desenvolupar activitats sempre vinculades amb l’exclusivitat i l’experiència com a valor afegit.

o Salut: 5 punts.

Actuacions referides al turisme de salut que assoli un benefici a nivell municipal.

Puntuació per fórmula (30 punts):

- Aportació econòmica extra de l’ajuntament: màxim10 punts.

Puntuació que oscil·la entre els 0 i els 10 punts, en funció del percentatge extra aportat per l’ajuntament per damunt del 20%, atorgant 0,5 punts per cada unitat percentual aportada, amb un màxim de 10 punts:

Fins al 20% .................0 punts.

Més del 20% ............. 0,5 punts per cada unitat percentual amb un màxim        de 10 punts.

En el supòsit de que la part del finançament dels projectes que correspongui al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics no esgoti la totalitat del pressupost destinat per a aquesta convocatòria i es suprimeixin els criteris de valoració establerts, de conformitat amb la base quarta, el finançament dels projectes s’efectuarà d’acord amb el repartiment establert inicialment, un 20% corresponent a l’ajuntament i un 80% el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, amb una aportació màxima de 500.000 euros. 

- Acreditació d’un pla de turisme municipal actualitzat amb el projecte emmarcat en el pla: 5 punts.

- Percentatge d’empreses adherides al SICTED: màxim de 5 punts.

Puntuació que oscil·la entre els 0 i els 5 punts, en funció de la proporció del nombre d’empreses susceptibles de ser SICTED i el nombre d’empreses que ja en formen part (dades que aportarà la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme).                              

- Nombre de la totalitat de places turístiques i places d’habitatges de vacances: màxim 5 punts.

Puntuació que oscil·la entre els 0 i els 5 punts, en funció de la proporció del nombre total de places disponibles i la població empadronada en el municipi (dades que aportarà la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme).

- Inversió turística realitzada: màxim 5 punts.

Puntuació que oscil·la entre els 0 i els 5 punts, en funció de la proporció entre la quantia de la inversió realitzada i la població empadronada en el municipi.

L’ajuntament ha de presentar un certificat signat per l’interventor de l’ajuntament, sobre la inversió privada realitzada en el municipi per obra nova o reforma d’establiments d’allotjament turístic, durant el període comprès entre l’1 de gener de 2014 i la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears: 2,5 punts.

Així mateix, s’atorgaran 2,5 punts quan quedi acreditat per l'interventor que la inversió pública realitzada per l'ajuntament és conseqüència de l’abonament a l’administració municipal del 5% d’acord amb el que estableix l’apartat 4 de la disposició addicional quarta de la Llei 8/2012, de 19 de juliol de Turisme de les Illes Balears.

  

Annex 2

Sol·licitud de participació en la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics per a la selecció dels projectes d’inversió o actuacions per a la millora de l’oferta turística a l’illa de Mallorca, corresponent a l’exercici 2018 (disponible a la seu electrònica del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics)

Dades de l’ajuntament

Ajuntament d ...............................................................................................

CIF ............................................................................................................

Dades del representant legal

Nom del representant legal que signa la sol·licitud  ...............................................................................................

NIF ......................................................................................................................

Representació legal ...............................................................................................

Dades per a la notificació

Adreça  ................................................................................................................

Codi postal ..........................................................................................................

Localitat .............................................................................................................

Dades de la persona de contacte

Nom i cognoms ..................................................................................................

Telèfon ...............................................................................................................

Adreça electrònica ...............................................................................................

Exposo:

1. Que es proposa la participació de l’Ajuntament d ................... en la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics per a la selecció de projectes d’inversió o actuacions per a la millora de l'oferta turística a la illa de Mallorca corresponent a l’exercici 2018, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número ........ de ..................... (en el supòsit de projectes supramunicipals, cada ajuntament n'ha de presentar una sol·licitud per separat).

2. Que s’hi adjunta la documentació següent:

(   ) Declaració responsable relativa a l’existència o no d’altres inversions públiques o privades per al mateix projecte.  (En cas afirmatiu, és necessari indicar el programa al qual s’acull, la quantia sol·licitada, el percentatge del cost total del projecte i la fase en la qual es troba amb càrrec a l'entitat pública o privada que ha sol·licitat).

(   ) Acreditació de l’òrgan de govern competent de l’ens local de l’acord per a la participació en la convocatòria pública i compromís per dur a terme les actuacions necessàries per a l’execució material del projecte en cas d’aprovar-se i seleccionar-se definitivament el projecte presentat.

(   ) Memòria explicativa del projecte d’inversió o actuació enfocat en el producte turístic.

Màxim de cinc pàgines (inclosa la documentació gràfica), en Din A4; font Arial 12; interlineat 1,5; tots els marges a 2 cm, amb justificació a dreta i esquerra, i el contingut següent:

a. Justificació de la intervenció.

b. Caràcter del projecte.

c. Foment del producte turístic.

Caldrà desenvolupar la justificació de la intervenció, contrastant-la amb tota aquella informació i dades que motivin el caràcter del projecte i el foment del producte turístic, com ara, l’existència d’establiments hotelers en aquell indret, el nombre de places d’allotjament turístic, la presència d’activitat empresarial adreçat al sector turístic, o l’oferta complementària que hi està present, definint-lo clarament com a projecte estratègic i prioritari, indicant si està contemplat en el pla de desenvolupament turístic municipal.

(   ) Documentació relativa als projectes o les actuacions:          

- Informe detallat sobre les actuacions que es pretenen realitzar, amb els corresponents plànols, si escau.

Es recomana i es valorarà la presentació d’un avantprojecte.

- Informe que assenyali l’àmbit territorial afectat, i si afecta a altres municipis, tenint la consideració de projecte supramunicipal.

- Informe sobre la viabilitat tècnica del projecte (indicacions a l’Annex 3).

Haurà de ser emès pel personal encomanat de redactar i/o supervisar i dirigir el projecte, i signat pel tècnic responsable, pel secretari i pel batle-president. Caldrà indicar de forma detallada els aspectes tècnics del projecte, la seva idoneïtat, viabilitat de la ubicació, compliment de tota la normativa vigent, a més de la disponibilitat dels terrenys o de l’immoble on es té previst executar el projecte, amb la particular indicació de que amb l’execució íntegra del projecte s’efectuarà la immediata posada en ús públic.

- Informe sobre la viabilitat econòmica del projecte (indicacions a l’Annex 3).

Haurà de ser emès pel personal encomanat de supervisar i autoritzar la despesa del projecte, i signat pel tècnic redactor del projecte, per l’interventor i pel batle-president. Caldrà indicar de forma detallada la provinença del finançament total del projecte, els recursos dels que disposarà l’ajuntament per fer front al cost, si seran propis o externs, els exercicis als que es té previst imputar el pressupost de l’obra o de les actuacions, i la previsió d’assumir de qualsevol increment pressupostari que es pogués produir durant la redacció del projecte d’execució o durant l’execució de les obres o actuacions.

- Informe sobre la viabilitat urbanística, exclusiu per a projectes d’obres (indicacions a l’Annex 3).

Haurà de ser emès per tècnics de l’ajuntament i responsables de les àrees d’urbanisme, i signat per aquests i pel secretari i batle-president. Caldrà indicar de forma detallada la viabilitat del projecte d’obres de conformitat amb les normes urbanístiques vigents, quant a la classificació del sòl, els usos a què es destinarà el projecte executat, i altres criteris que es contemplen, de conformitat amb el planejament municipal.

- Informe sobre el manteniment que s’efectuarà al llarg dels temps (indicacions a l’Annex 3), l’assumpció d’aquesta tasca i el cost aproximat, tant de serveis com de subministraments.

- Informe indicant el pressupost d’execució material de forma desglossada, a més dels tributs corresponents que calen imputar en el seu cas, com ara, l’IVA i l’1% cultural, si escau.

No s’imputarà al pressupost del projecte les despeses de redacció del projecte, ni la contractació de personal per a la direcció de les obres, qualitat, seguretat i salut, o l’assessorament de qualsevol tipus que l’ajuntament hagi de menester per a l’execució del projecte.

- Calendari previst de les actuacions, amb indicació del període d’execució de l’any més adient per executar el projecte.

(   ) Aportació econòmica extra de l’ajuntament: .......... %  (introduïu el percentatge superior al 20% mínim establert)

(   ) Acreditació d’un pla de turisme municipal actualitzat amb el projecte emmarcat en el pla.

(   ) Presentació d’un certificat relatiu a la inversió realitzada en el municipi per obra nova o reforma d’establiments d’allotjament turístic durant el període comprès entre l’1 de gener de 2014 i la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. (S’ha de presentar una relació amb el títol del projecte aprovat i la inversió realitzada a cadascun d’ells).

3. Que, mitjançant aquesta sol·licitud, i per al supòsit que l’Ajuntament de ..................... en sigui admès, en la resolució que preveu la base setena, l’Ajuntament d ..................... es compromet a:

a. Dur a terme la redacció del corresponent projecte d’execució, licitació, contractació i pagament de les obres, i aquelles actuacions que n’assenyali el conveni de col·laboració.

b. Formalitzar el corresponent conveni de col·laboració amb el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, com a instrument jurídic a fi que l’Ajuntament d ....................... dugui a terme la contractació i l'execució del projecte d’inversió seleccionat.

4. Que l’Ajuntament d ......................... accepta íntegrament les condicions de la convocatòria.

Per això,

Sol·licito:

La participació de l’Ajuntament d ......................... en la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics en la selecció dels projectes d’inversió i actuacions per a la millora de l’oferta turística a l’illa de Mallorca corresponent a l’exercici 2018, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número ............ de ...................., mitjançant la presentació del/dels següents projectes d’inversió o actuació:

...................................................................................................................................................

Conjuntament amb el/els ajuntament/s següent/s:

...................................................

......................., ...... de ...................... de 2018

(Signatura)

 

Annex 3

Model d’informe de viabilitat

(logo ajuntament)

Ajuntament de ……………………………………………………………………

Informe sobre la viabilitat ........................................ (tècnica, econòmica, urbanística o de manteniment al llarg del temps)

Projecte

Emplaçament

Pressupost estimat total

Pressupost estimat a finançar pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics

Pressupost estimat a finançar per l’ajuntament

Antecedents

1. L’ajuntament d …………………….. ha presentat l’esmentat projecte a la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics corresponent a l’exercici 2018 i publicat al BOIB número ............. de .................................

2. La base quarta de la convocatòria requereix l’emissió d’un informe de viabilitat .................................... (tècnica, econòmica, urbanística i informe de manteniment) del projecte presentat, en virtut de l’article 92.2 de la llei 8/2012 de Turisme.

Consideracions tècniques i jurídiques (desenvolupi segons l’informe)

L’actuació a realitzar és viable tècnicament ....................................

(Haurà de ser emès pel personal encomanat de redactar i/o supervisar i dirigir el projecte, i signat pel tècnic responsable, pel secretari i pel batle-president. Caldrà indicar de forma detallada els aspectes tècnics del projecte, la seva idoneïtat, viabilitat de la ubicació, compliment de tota la normativa vigent, a més de la disponibilitat dels terrenys o de l’immoble on es té previst executar el projecte, amb la particular indicació de que amb l’execució íntegra del projecte s’efectuarà la immediata posada en ús públic)

L’actuació a realitzar és viable econòmicament ....................................

(Haurà de ser emès pel personal encomanat de supervisar i autoritzar la despesa del projecte, i signat pel tècnic redactor del projecte, per l’interventor i pel batle-president. Caldrà indicar de forma detallada la provinença del finançament total del projecte, els recursos dels que disposarà l’ajuntament per fer front al cost, si seran propis o externs, els exercicis als que es té previst imputar el pressupost de l’obra o de les actuacions, i la previsió d’assumir de qualsevol increment pressupostari que es pogués produir durant la redacció del projecte d’execució o durant l’execució de les obres o actuacions)

El pressupost s’ha calculat segons la Base de Preus/altres .............................................. i s’ajusten a mercat segons ......................................................... L’Ajuntament de ..................................... finançarà el projecte ......................................... amb l’import de ........................................., i percentatge ................................ En els pressupostos de l’Ajuntament de ................................................... per l’any 2019 o en la pròrroga del pressupost de l’any 2018, es consignarà la corresponent dotació pressupostària a ...............................

(Indicació del pressupost d’execució material de forma desglossada, a més dels tributs corresponents que calen imputar en el seu cas, com ara, l’IVA i l’1% cultural, si escau. No s’imputarà al pressupost del projecte les despeses de redacció del projecte, ni la contractació de personal per a la direcció de les obres, qualitat, seguretat i salut, o l’assessorament de qualsevol tipus que l’ajuntament hagi de menester per a l’execució del projecte)

L’actuació a realitzar és viable urbanísticament ....................................

(Haurà de ser emès per tècnics de l’ajuntament i responsables de les àrees d’urbanisme, i signat per aquests i pel secretari i batle-president. Caldrà indicar de forma detallada la viabilitat del projecte d’obres de conformitat amb les normes urbanístiques vigents, quant a la classificació del sòl, els usos a què es destinarà el projecte executat, i altres criteris que es contemplen, de conformitat amb el planejament municipal)

L'Ajuntament disposarà de personal i pressupost per al manteniment i funcionalitat dels projectes i actuacions objecte de licitació, d'acord a l'establert a les obligacions de l'Ajuntament que figuren a l'Annex 2 de la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics corresponent a l’exercici 2018......................................

Conclusions

Per tot això, informam que el projecte ........................................... és (viable tècnica, urbanística  i econòmicament i es pot mantenir al llarg del temps), sense perjudici de l’obtenció de les autoritzacions preceptives.

(data)...................... a ........ de ............... de 2018

(signatures: secretari, interventor, arquitecte municipal, batle.....)

 

Annex 4

Model de conveni de col·laboració

Conveni de col·laboració entre el Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca i l’Ajuntament d ................................ per a l’execució (de les obres) del projecte ......................................................

Parts

Isabel Maria Busquets i Hidalgo, presidenta de la Junta Rectora del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca (Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics), facultada per subscriure aquest Conveni d’acord amb l’article 13.1 f de l’Acord del Consell de Govern del 3 d’abril de 2009, pel qual s’aprova el nou text dels Estatuts del Consorci.

..............................................., batle de l’Ajuntament d .............................. amb CIF ......................., en virtut del nomenament en sessió extraordinària de ............................

Antecedents

1. El Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca fou creat en 2008. Aprovada la Llei 2/1999, de 24 de març, general turística, el Consell de Govern aprovà, d’acord amb l’article 54, un nou text del Estatuts del consorci, respecte del que s’admeté la denominació Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics. La Llei 8/2012, de 19 de juliol, modificada per la Llei 6/2017, de 31 de juliol, del Turisme de les Illes Balears, dóna una nova cobertura al Consorci en els articles 91 i 92.

2. D’acord amb l’objecte del consorci a l'article 3 dels Estatuts, mitjançant la borsa de places, els ingressos obtinguts amb la gestió d’aquesta s’ha de destinar, de manera total o parcial, a les activitats que en l’article mateix es defineixen i en els apartat 1 i 2 de l’article 92 de la Llei 8/2012, modificada per la Llei 6/2017, s’estableix que correspon a la Junta Rectora del consorci seleccionar les activitats i els projectes que es vulguin desenvolupar i que siguin viables tècnica i econòmicament.

3. A la sessió extraordinària de la Junta Rectora de data ...... de ............. de 2018 es va aprovar la convocatòria pública del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics per a la selecció i el cofinançament dels projectes d’inversió i de les actuacions per a la millora de l’oferta turística a l’illa de Mallorca, corresponent a l’exercici de 2018. Posteriorment, en data ...... de ............. de 2018 s’aprovà la selecció de projectes d’inversió i/o actuacions com a finançables, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número ......., de ....... de ................. de 2018.

4. Aquest projecte d’inversió es desenvoluparà per part de l’Ajuntament d .................... amb l’objecte de convertir-ho en projecte (d’obres) definitiu, que el mateix ajuntament haurà de licitar i executar, i que prèviament ha de presentar al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics per a la seva aprovació definitiva.

5. L’actuació objecte del conveni té una connexió directa, lògica i clara amb l’objectiu de fomentar de manera directa i indirecta qualsevol activitat que assoli la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l’oferta turística a l'illa de Mallorca. El desenvolupament del projecte pretén incrementar l’oferta turística i millorar la qualitat de les infraestructures turístiques.

6. Els ajuntaments tenen competència en els seus àmbits respectius per realitzar les activitats necessàries per poder executar el projecte objecte d’aquest conveni i portar a terme la seva execució material, mitjançant la licitació del corresponent contracte, d’acord amb la normativa que li és d’aplicació, i juntament amb el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics disposen de capacitat econòmica per finançar-lo.

Per això convenen les parts la signatura d’aquest acord per assolir eficaçment les actuacions de millora de l’oferta turística.

Clàusules

1. Objecte

Aquest conveni té per objecte articular la col·laboració entre les parts signants amb la finalitat d’executar el projecte definitiu de .................................... en el terme municipal respectiu, que haurà de ser supervisat i aprovat per la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics.

Amb aquest projecte es pretén assolir els següents objectius generals:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

2. Cost de les actuacions i aportacions de les parts

El cost màxim total del projecte d’inversió aprovat per la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics en data ...... de .................... de 2018, és de ............................... euros (........... €).

L’aportació del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics serà com a màxim del 80% del cost total del projecte, quantificat en un import de ................................ euros (........... €), i s’efectuarà amb càrrec al seu pressupost de l’exercici 2019, en concret a les partides pressupostàries del Capítol VII, i en el seu cas mitjançant la tramitació del corresponent expedient plurianual per a exercicis posteriors.

No es modificarà el valor de l’aportació econòmica màxima del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, aprovada per la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics en data ....... de .................. de 2018; sent l’Ajuntament d .................... el que es farà càrrec de l’increment pressupostari que es pugui produir.

L’Ajuntament d ................ finançarà com a mínim el 20% del cost total del projecte, quantificat en un import de ............................. euros (............. €) que s’efectuarà amb càrrec al seu pressupost de l’exercici 2019, en concret a la partida pressupostària ..................., i en el seu cas mitjançant la tramitació del corresponent expedient plurianual per a exercicis posteriors.

Atès que les obres / l’actuació objecte de licitació no té / no tenen com a finalitat el compliment dels objectius prevists en la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del Patrimoni Històric de les Illes Balears i que el pressupost de licitació supera la quantitat de 300.506,05 euros, en compliment del que disposa l’article 80.1 i 80.6 de la llei esmentada, el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics ha d’habilitar en els seus pressuposts l’import igual a l’1% del total del finançament, quantificat en ....................... euros (.......... €), i l’Ajuntament d .................. haurà d’habilitar en el seus pressuposts de l’exercici 2019 una partida per import igual a l’1% de l’import total del seu finançament, quantificat en ....................... euros (........... €).

3. Finançament i obligacions de les parts

3. 1. Finançament i obligacions del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics

a. El Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics ha de finançar el projecte presentat per l’Ajuntament d ........................ amb un import quantificat en  ..................... euros (............... €), que ha de transferir al compte de l’ajuntament IBAN ............................ en els següents terminis:

- Un 20% quan el projecte estigui supervisat i aprovat definitivament pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, abans de l’inici de l’expedient de licitació.

- Un 50% quan es presenti al Consorci  Borsa d’Allotjaments Turístics la corresponent resolució d’adjudicació del contracte.

- Un 30% en finalitzar el projecte, o en el cas d’obres, quan es presenti al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics l’acta de recepció de les obres.

b. El Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics supervisarà el projecte i ho aprovarà, així com les seves possibles modificacions, i formarà part de la mesa de contractació o de qualsevol òrgan col·legiat relacionat amb el projecte.

c. El Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics no es farà càrrec dels increments de despesa de qualsevol tipus que se’n derivi de la redacció, de l’elaboració i de l’execució del projecte, ni tampoc serà responsable patrimonial en cas de reclamació o per qualssevol indemnitzacions que poguessin sorgir de l’elaboració del projecte o de les conseqüències de l’execució de les obres o de les actuacions, amb motiu de danys, menyscabaments, lesions o perjudicis que es puguin produir.

3. 2. Obligacions de l’Ajuntament d ...............

a. Redactar el corresponent projecte d’execució en un termini màxim de cinc (5) mesos, per a la seva supervisió i aprovació per part del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, així com, les modificacions dels contractes.

b. Efectuar els tràmits per a l’obtenció dels permisos, de les autoritzacions o de les llicències necessaris que es requereixin per a la licitació i l’adjudicació del projecte objecte d’aquest conveni, amb subjecció a la normativa que li sigui d’aplicació.

c. Acreditar la titularitat dels terrenys on s’ha de desenvolupar l’obra o tenir la disponibilitat del bé immoble, en el supòsit en el qual hi hagi un bé immoble afectat pel projecte.

d. Portar a terme la licitació, contractació i pagament de les obres, així com la resta d’actuacions referides a l’objecte d’aquest conveni de col·laboració. Realitzarà els corresponents pagaments a tercers, com ara, l’abonament del preu estipulat al contractista, i farà els ingressos de qualsevol tribut que correspongui, o qualsevol altra despesa derivada de les actuacions que s’han de desenvolupar en el seu municipi amb motiu de l’execució de les obres o les actuacions.

e. Assegurar el compliment de l’article 18.2 de la Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública, pel qual l’ajuntament haurà de garantir en l’execució del contracte que les empreses que concorrin a la licitació compleixin les obligacions aplicables en matèria mediambiental, social o laboral establertes en la legislació vigent.

f. Adjudicar el contracte d’obres per a l’execució del projecte en el termini màxim de quatre (4) mesos comptadors des de la data de resolució o acord d’aprovació del projecte definitiu per part de la Junta Rectora del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, així com convocar els representants del consorci a les meses de contractació.

g. Encarregar-se de la direcció tècnica de les obres i assumir qualsevol tipus de responsabilitat que es pugui derivar de l’execució de les obres o del resultat d’aquestes.

h. Assolir qualsevol increment pressupostari o variació que per qualsevol causa es pugui produir durant la redacció del projecte d’execució i al llarg de l’execució de l’obra fins a la seva conclusió, el qual anirà a càrrec exclusiu de l’ajuntament.

i. Presentar al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics la documentació justificativa que li sigui sol·licitada, així com certificacions i factures de totes les despeses imputables a l’execució de les obres, actuacions i liquidació d’obres, i el certificat del secretari i de l’interventor de l’ajuntament on es justifiqui la despesa realitzada.

j. Retornar íntegrament la quantitat aportada pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics si transcorregut el termini assenyalat en la lletra anterior no s’hagi produït l’adjudicació del contracte i sense que existeixi causa justificable per la demora.

k. Retornar al Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics, un cop finalitzades les obres, les disminucions pressupostàries com a conseqüència de la licitació, d’acord amb el percentatge aportat pel consorci.

l. Conservar, mantenir i explotar, si es escau, els usos de les obres i de les actuacions objecte de licitació a l’efecte, certificant el compliment de l’objecte social del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics durant un període d’almenys deu anys.

m. Informar en tot moment, tant a través de la Comissió Mixta de Seguiment i Control com a petició del personal del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics sobre l’estat del projecte, la seva execució i el compliment dels compromisos adquirits.

4. Comissió Mixta de Seguiment i Control

Es crea la Comissió Mixta de Seguiment i Control d’aquest conveni, que ha d’estar formada per sis representants amb vot:

- Tres  del Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics.

- Tres de l’Ajuntament d ...................., dos els quals seran president i secretari.

A les reunions poden assistir com a assessors les persones que la Comissió Mixta de Seguiment i Control consideri convenient, d’acord amb la naturalesa dels assumptes a tractar.

La Comissió Mixta de Seguiment i Control s’ha de reunir al llarg de l’execució del conveni de col·laboració quan algun dels seus membres ho sol·liciti.

Les reunions s’han de convocar com a mínim amb tres dies d’antelació i la convocatòria ha d’anar acompanyada de l’ordre del dia corresponent.

Les funcions de la comissió són les següents:

a. Conèixer les incidències, tant tècniques com administratives, dels projectes i de les actuacions, i proposar-ne les decisions oportunes.

b. Proposar i, si escau, acordar les modificacions del conveni de col·laboració que es considerin adequades.

c. Interpretar, en cas de dubte, les clàusules d’aquest conveni de col·laboració.

5. Naturalesa i legislació aplicable

El règim jurídic aplicable a aquest Conveni és el que estableix el capítol VI del títol preliminar de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i també són d’aplicació les restants normes de dret administratiu en matèria d’interpretació, modificació i resolució de les qüestions no tractades en el Conveni que se subscriu.

Serà d’aplicació a més tot allò que estableix el títol VII de la Llei autonòmica 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regulador de les relacions de l’Administració de la comunitat autònoma amb les altres administracions públiques.

Les qüestions litigioses que sorgeixin en la interpretació i el compliment d’aquest Conveni són de coneixement i competència de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció esmentada.

6. Publicitat

La publicitat en relació a la contribució financera que ha de fer el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics ha de quedar reflectida en els cartells divulgatius de les actuacions dutes a terme durant l’execució del projecte .............................................. conforme a la imatge corporativa del Govern de les Illes Balears.

7. Vigència i durada

Aquest conveni de col·laboració entra en vigor a partir de la data de la signatura i manté la seva vigència fins a la formalització de l’acta de recepció i finalització de les obres executades. En tot cas, la seva durada no podrà ser superior a quatre anys, sense perjudici del termini necessari per a l’eventual exigència de tot tipus de responsabilitat que es pugui generar a causa d’una execució defectuosa.

8. Resolució del conveni de col·laboració

Són causes de resolució del conveni de col·laboració les següents:

- L’acord mutu de les parts, que s’ha de formalitzar per escrit.

- L’ incompliment de les clàusules del conveni de col·laboració.

- La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l’objecte del conveni de col·laboració.

Palma, a ......... de ....................... de 2018

Pel Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics                                                          Per l’Ajuntament d ..............