Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 7309
Derpartament de Mobilitat. Secció de Transports. Modificació de les resolucions municipals sobre homologació d'autotaxis, amb incorporació de determinacions per a l'expedició de llicències d'autotaxi per a vehicles de fins a set places

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament de Palma, en sessió de 28 de juny de 2018, ha adoptat el següent acord:

1. Modificar parcialment el contingut de l'acord plenari de 28 de setembre de 2006 (BOIB de 28/10/2006), modificat per posteriors acords de 30 de maig de 2013 (BOIB de 13/06/2013) i de 31 d'octubre de 2013 (BOIB de 07/11/2013) sobre homologació d'autotaxis, amb afectació del punt  punt 2  i  l'Annex 1 sobre normes especials deduïdes de la norma UNE 26-363-85, en els següents termes:

a) Les sol·licituds d'homologació municipal de vehicles autotaxis requereixen la presentació dels documents que s'indiquen:

• Instància per indicar marca, model-tipus, variant i versions sol·licitades. S'ha d'indicar de forma expressa que tots els compromisos presentats amb aquesta sol·licitud seran extensibles a totes les variants i versions relacionades amb taxis de set places.

• Certificat de laboratori oficial, referit als valors i característiques dimensionals del vehicle, d'acord amb les determinacions municipals aplicables.

• Certificat d'homologació industrial i fitxa tècnica.

• Memòria descriptiva del vehicle, opcions i acabats disponibles. Classe de combustible utilitzat per les variants i versions sol·licitades per al vehicle. Fullet de publicitat del vehicle.

• Compromís del fabricant per subministrar els vehicles pintats de color blanc.

• Compromís del fabricant d'oferir dos anys de garantia per al vehicle afectat.

b) Per l'expedició de llicències d'autotaxi per a vehicles de fins a set places, a més dels requisits establerts per la normativa autonòmica d'aplicació, hauran de complir els següents:

• En cap cas es podrà ocupar com maleter l'espai de l'habitacle no destinat per a això, és a dir, l'espai del vehicle ocupat per seients.

• En el cas de vehicles adaptats per al transport de persones amb mobilitat reduïda, els vehicles hauran de tenir la classificació de turisme i podran ser de fins a nou places, inclosa la persona que condueix, de les quals dues quedaran reservades per a l'ancoratge de la cadira de rodes. En cap cas es transportaran més de set persones, inclosa la persona que condueix, amb aplicació dels següents criteris:

Per a aquest tipus de vehicles, s'autoritza la instal·lació de dos seients extra a la part de l'habitacle destinat a la ubicació d'una cadira de rodes. El nombre d'aquest tipus de seients mai serà superior a dos. Seran fabricats, instal·lats, i homologats per un fabricant autoritzat, el qual emetrà un informe que certifiqui la idoneïtat de la instal·lació realitzada, els elements dels quals es compon l'esmentada instal·lació, figurant les dades del propietari del vehicle, així com la matrícula del mateix. A la fitxa tècnica es recolliran i s'acceptaran aquestes modificacions en matèria de seients supletoris. Aquests seients compliran la normativa europea vigent en matèria de seguretat, disseny i construcció. La seva estructura serà solidària a la carrosseria del vehicle i el seu muntatge i / o desmuntatge només és possible si està realitzat per un instal·lador autoritzat.

Aquests seients seran plegables de manera que només puguin ser utilitzats en el cas que no s'estigui transportant una cadira de rodes. El paviment existent sota aquests seients serà uniforme, de manera que els peus reposin en una superfície regular i de dimensions suficients per procurar un trajecte còmode per als clients que vagin asseguts en aquests seients.

En qualsevol cas, i tenint en compte que es tracta d'un servei públic, l'accessibilitat és una qüestió important, de manera que totes les places disponibles del vehicle hauran de ser de fàcil accés, lliures de qualsevol obstacle, ja sigui en forma de graó, reducció d'amplada, ancoratges de qualsevol tipus, o que es requereixi la realització de salts, canvis de sentit o girs sinuosos.

• Encara que es tracti d'un vehicle classificat com a turisme, únicament s'homologaran per al servei d'autotaxi a Palma els vehicles que presentin equipament i acabats exteriors i interiors propis d'un turisme, diferenciant-se clarament de l'equipament i acabats exteriors i interiors propis d'un vehicle industrial .

• En cap cas es homologaran per al servei d'autotaxi a Palma els vehicles que presentin una primera fila de seients amb capacitat per ubicar a més de dues persones, inclosa la que condueix.

• Els vehicles monovolums previstos pel fabricant per a tres files de seients presentaran les dimensions i característiques a continuació indicades, de les definides en la Norma UNE 26-363-85, amb els complements que també s'indiquen.

Les tres files de seients d'aquests monovolums poden adoptar les següents composicions:

-Primera fila d'un o dos seients o places (conductor i passatger).

-Segona fila de dos o tres seients o places.

-Tercera fila de dos o tres seients o places.

Les files primera, segona i tercera de seients les compondrà el fabricant en la disposició que cregui més adequada, però amb el nombre de seients o places que siguin necessàries d'acord amb les normes i reglaments vigents.

Límits de cotes i paràmetres en els vehicles monovolums previstos pel fabricant per a tres files de seients. Les magnituds relacionades a continuació s'expressen en mil·límetres i en graus sexagesimals.

A. Habitacle del conductor i passatgers.

A.1. Longitud de la carrosseria;

L1: > 4700

A.2. Accessibilitat del passatger;

L2: > 730

L3: > 760

L4: > 255

L41: > 300

L8 :> 255

H1: > 1100

H5: < 410

H6: < 410

75º: >a: > 63º.

Quan una de les cotes H5 i H6 estigui compresa entre 410 i 550 mm, s'ha de col·locar un esglaó que no sobrepassi els 300 mm d'alçada respecte el pla del paviment. En cap cas s'admetrà per a les cotes H5 i H6 una mesura superior a 550 mm. Si no es compleix el límit de la cota L41, se suprimirà el seient de la segona fila més proper a la porta d'accés. Quan la tercera fila de seients es declari únicament per a dues places, la cota A1 serà substituïda per la comprovació de l'amplada del coixí que ha de ser igual o major a 450 mm per plaça.

A.3. Confortabilitat del passatger;

L5> 1600

L6=L61 > 480

330 <L7<400

A1 = A11 >1.450

H2: > 850

390 > H3 = H31> 320

H4: < 80e: >250h: >100p: >120. Quan no hi hagi el buit sota el respatller dels seients davanters o de la segona fila o tingués alguna de les cotes e, h o p inferior a les indicades, el límit de les cotes L6 o L61 s'augmentarà en 110 mm.

L6=L61>590.

B. Portaequipatges o maleter. Els portaequipatges o maleters hauran de tenir una capacitat mínima de 785 litres, amb una tolerància del -5%.

2. Les sol·licituds expresses que siguin anteriors a l'eficàcia d'aquesta resolució, pretenent l'expedició de llicències de fins a set places, es resoldran segons els articles 1 i 2 de l'Ordre del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 22/03/2017, publicada al BOIB núm. 35 de 23/03/2017.

3. Comunicar aquesta resolució a les entitats representatives dels interessos professionals del sector del taxi, amb eficàcia immediata segons l'article 39.1 de la llei 39/2015 del procediment administratiu comú, sense perjudici de la seva publicació al BOIB, per l'amplitud dels seus efectes, de conformitat amb l'article 45.1 d'aquesta llei.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat  quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient. 

 

Palma, 2 de juliol de 2018

El regidor de l’Àrea de Mobilitat

p.d. Decret de batlia núm. 2751, de 18/02/2016

(BOIB núm. 29, de 03/03/2016)

Joan Ferrer Ripoll

p.d. Decret de batlia núm. 10931, de 15/06/2015

(BOIB núm. 92, de 23/06/2015)