Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 7268
Resolució del director general de Política Universitària i d’Ensenyament Superior de 2 de juliol de 2018 per la qual s’estableix el procediment perquè els alumnes de les universitats amb les quals no s’ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La dispersió en universitats de l’Estat d’alumnes que tenen la intenció de fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat ha determinat la necessitat d’establir les pautes per autoritzar-les i donar-hi cobertura formal.

Correspon a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior facilitar als alumnes l’accés al coneixement professionalitzador en el context educatiu dels centres docents públics, dels centres privats concertats i dels centres privats reconeguts per la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i que segueixen el currículum de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Establir el procediment perquè els alumnes de les universitats de l’Estat amb les quals no s’ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat. Aquest procediment figura en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es) i al web educatiu de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://weib.caib.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 2 de juliol de 2018

 

El director general de Política Universitària

i d’Ensenyament Superior

Juan José Montaño Moreno

  

ANNEX 1

Procediment per fer les pràctiques

1. Finalitat de la convocatòria

L’objectiu d’aquesta convocatòria és aprovar el procediment perquè els alumnes de les universitats de l’Estat amb les quals no s’ha signat cap conveni específic de col·laboració puguin fer les pràctiques a centres docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat.

2.  Destinataris de la convocatòria

Els destinataris d’aquesta convocatòria són les universitats de l’Estat i els centres d’educació infantil, d’educació primària, d’educació secundària, de batxillerat i d’educació especial de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments oficials.

3.  Iniciació del procediment. Presentació de les sol·licituds per acollir alumnes en pràctiques

3.1. Correspon a la universitat cercar el centre docent adequat i sol·licitar formalment i per escrit al director del centre la conformitat perquè l’alumne hi faci les pràctiques. S’han d’acordar les funcions encomanades al centre docent i al tutor de les pràctiques i s’ha de proporcionar tota la informació necessària.

3.2. La universitat ha de presentar una sol·licitud d’admissió d’alumnes en pràctiques, d’acord amb el model que figura en l’annex 2, davant la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior.

A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

a)  Una còpia compulsada de l’assegurança contractada per cobrir l’alumne en cas d’accident o danys durant el període de pràctiques al centre.

b)  Un certificat que acrediti que l’alumne no ha estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per tràfic d’éssers humans, d’acord amb el que disposa l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència.

3.3. La sol·licitud s’ha de presentar, juntament amb la resta de documentació, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de sol·licituds s’inicia el dia 3 de setembre i finalitza el dia 30 de novembre de 2018.

3.4. La direcció del centre docent que ha d’acollir l’alumne en pràctiques, una vegada informat el claustre de l’admissió d’alumnes en pràctiques, ha de gestionar la sol·licitud a través del GestIB en el termini comprès entre el 3 de setembre i el 30 de novembre de 2018. Per això, s’ha de fer clic a l’enllaç «Volanderes» i s’ha d’emplenar la sol·licitud telemàtica «Sol·licitud de centre formador d’estudiants universitaris en pràctiques».

4.  Professors tutors

Els tutors dels estudiants en pràctiques han de ser funcionaris de carrera o han d’acreditar tres anys d’experiència docent. En el cas dels centres privats concertats o privats, el professor a càrrec de la tutoria de les pràctiques ha d’acreditar una experiència mínima de tres cursos.

5.  Autorització de la Conselleria d’Educació i Universitat

5.1. La Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, una vegada rebudes la sol·licitud de la universitat, la conformitat del centre a través del GestIB i la còpia de l’assegurança, ha d’autoritzar el centre docent perquè admeti l’estudiant en període de pràctiques i, per escrit, n’ha d’informar el mateix centre, el Departament d’Inspecció Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat i la universitat sol·licitant.

5.2. En cap cas un centre pot rebre un alumne en pràctiques sense tenir aquesta autorització.

6.  Compensació per la participació en les pràctiques

6.1. Estudis de grau

6.1.1. Les universitats han d’aportar a cada centre, per cada estudiant que hi faci les pràctiques, una quantitat equivalent al 60 % del preu de la matrícula de les pràctiques, fins a un import màxim del 60 % del preu de la primera matrícula de la mateixa assignatura a la Universitat de les Illes Balears que estigui en vigor en el període de pràctiques. A aquest efecte, la universitat ha de fer constar en la sol·licitud d’admissió el nombre de crèdits de les pràctiques, el preu del crèdit i la quantitat que ha de rebre el centre destinatari.

Els centres han de destinar aquesta quantitat prioritàriament als nivells, als cicles o a les àrees dels professors tutors dels estudiants en pràctiques per millorar la pràctica educativa d’aquests nivells, cicles o àrees.

6.1.2. En el cas que les pràctiques es facin en un centre concertat o en un centre privat i aquest renunciï a rebre aquest import, s’ha de presentar un escrit a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior signat per la direcció del centre en el qual es faci constar aquesta circumstància.

6.2. Màster en Formació del Professorat i postgraus

6.2.1. Les universitats han d’aportar a cada centre, per cada estudiant que hi faci les pràctiques, una quantitat equivalent al 100 % del preu de la matrícula de les pràctiques, fins a un import màxim del 100 % del preu de matrícula de la mateixa assignatura a la Universitat de les Illes Balears, d’acord amb el preu per a la prestació dels serveis acadèmics universitaris que estigui en vigor en el període de pràctiques. A aquest efecte, la universitat ha de fer constar en la sol·licitud d’admissió el nombre de crèdits de les pràctiques, el preu del crèdit i la quantitat que ha de rebre el centre destinatari.

Els centres han de destinar aquesta quantitat prioritàriament als nivells, als cicles o a les àrees dels professors tutors dels estudiants en pràctiques per millorar la pràctica educativa d’aquests nivells, cicles o àrees.

6.2.2. En el cas que les pràctiques es facin en un centre concertat o en un centre privat i aquest renunciï a rebre aquest import, s’ha de presentar un escrit a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior signat per la direcció del centre en el qual es faci constar aquesta circumstància.

6.3. Hores de formació del professorat

Els tutors dels estudiants en pràctiques tenen dret a obtenir un certificat de 30 hores de formació pel fet de participar en el programa. En el cas d’haver-hi més professors implicats en la tutorització de les pràctiques, el director ha de certificar les hores que hi han dedicat aquests professors, a fi que puguin obtenir un certificat de formació atenent les hores dedicades:

· De 8 a 100 hores dedicades: 10 hores de formació

· De 101 a 150 hores dedicades: 15 hores de formació

· De 151 a 200 hores dedicades: 20 hores de formació

· De 201 a 250 hores dedicades: 25 hores de formació

· De 251 a 300 hores dedicades: 30 hores de formació

7.  Certificació de les pràctiques

7.1. En acabar el període de pràctiques, i abans del 30 de juny, el centre ha de certificar a la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior, mitjançant el GestIB, que l’alumne ha duit a terme les pràctiques amb normalitat, segons la forma acordada i en els terminis prevists i que el professor les ha tutoritzades.

7.2. La Direcció General ha de tramitar la proposta de certificació del professor a càrrec de la tutoria perquè se li reconeguin les hores de formació corresponents a aquesta activitat, d’acord amb la normativa vigent.

7.3. En cap cas no es tramitaran les propostes de reconeixement de les hores corresponents a aquesta activitat si la Direcció General de Política Universitària i d’Ensenyament Superior no ha autoritzat les pràctiques i no ha notificat l’autorització al centre educatiu prèviament a la data en què s’han d’iniciar.

Documents adjunts