Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7120
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 29 de juny de 2018 per la qual s'aprova la modificació de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 28 de maig de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de les categories de facultatiu/facultativa especialista en anestèsia, aparell digestiu, cardiologia, farmàcia hospitalària, ginecologia i obstetrícia, medicina interna, oftalmologia, otorinolaringologia, pediatria i urologia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets i fonaments de dret

1. Mitjançant els acords del Consell de Govern de 16 de desembre de 2016 (BOIB núm. 158/2016), de 27 de gener de 2017 (BOIB núm. 12/2017) i de 22 de desembre de 2017 (BOIB núm. 157/2017, de 23 de desembre) es van aprovar les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016 i 2017 del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. En el BOIB núm. 67 de 31 de maig de 2018 es publicà la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 28 de maig de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de les categories de facultatiu/facultativa especialista en anestèsia, aparell digestiu, cardiologia, farmàcia hospitalària, ginecologia i obstetrícia, medicina interna, oftalmologia, otorinolaringologia, pediatria i urologia

3. El Real decret Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social —vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003—, preveu que en l'àmbit de cada administració pública les proves selectives puguin desenvolupar-se de manera descentralitzada, havent efectuat prèviament les convocatòries en àmbits determinats (art. 2). En aquests casos, una convocatòria general ha de determinar el nombre de places que queden vinculades a cada un dels àmbits, així com els terminis per presentar sol·licituds de participació en les proves i les mesures de coordinació necessàries per desenvolupar-les.

4. Per tot això, és necessari modificar la resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 28 de maig de 2018 per la que es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de les categories de facultatiu/facultativa especialista en anestèsia, aparell digestiu, cardiologia, farmàcia hospitalària, ginecologia i obstetrícia, medicina interna, oftalmologia, otorinolaringologia, pediatria i urologia a fi d'establir les bases comunes, que constitueixen el règim jurídic que regeix de manera uniforme el desenvolupament de les proves selectives per cobrir les referides places incloses en les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016 i 2017 del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears, sense perjudici de les especificacions que siguin necessàries per desenvolupar el procés selectiu en cada convocatòria descentralitzada.

5. Quant a l'àmbit que han d'afectar les convocatòries descentralitzades és el sector sanitari, tenint en compte l'ordenació sanitària territorial establerta al Decret 59/2009, de 18 de setembre, pel qual es modifica l'ordenació sanitària territorial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les modificacions de l'annex 1 Bases de la convocatòria de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 28 de maig de 2018 per la que es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de les categories de facultatiu/facultativa especialista en anestèsia, aparell digestiu, cardiologia, farmàcia hospitalària, ginecologia i obstetrícia, medicina interna, oftalmologia, otorinolaringologia, pediatria i urologia corresponents a les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016 i 2017 del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 67 de 31 de maig de 2018, que es recullen a l'annex 1 de la present resolució, sent aquestes les bases comunes, que constitueixen el règim jurídic que regeix de manera uniforme el desenvolupament de les proves selectives per cobrir les referides places incloses en les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016 i 2017 del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears

2. Aprovar la modificació de l'annex 2 de l'esmentada resolució de la distribució de les places per sectors sanitaris per a cada categoria, i que es recull en aquesta resolució com a annex 2.

3. Establir que les sol·licituds de participació en el procés selectiu presentades partint de la resolució que ara es modifica, si en les mateixes està identificat el sector, o es pot identificar, s'incorporaran d'ofici a cada una de les convocatòries específiques que es convoquin.

4. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —la qual exhaureix la via administrativa— pot interposar-se un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També pot interposar-se qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, els interessats poden optar per interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que dicta la resolució en el termini d'un mes comptador des de l'endemà la publicació. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 29 de junio de 2018

El director general,

Julio Miguel Fuster Culebras

 

Annex 1

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. La redacció de la base 1.1. passa a ser la següent:

Aquestes bases són aplicables als processos selectius descentralitzats per sectors sanitaris per cobrir places vacants de les categories següents de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears corresponents a l'oferta d'ocupació pública per als anys 2016 i 2017:

a) Facultatiu/facultativa especialista de l'àrea de pediatria.

b) Facultatiu/facultativa especialista de l'àrea d'anestèsia i reanimació.

c) Facultatiu/facultativa de l'aparell digestiu.

d) Facultatiu/facultativa d'obstetrícia i ginecologia.

e) Facultatiu/facultativa d'oftalmologia.

f) Facultatiu/facultativa d'otorinolaringologia.

g) Facultatiu/facultativa d'urologia.

h) Facultatiu/facultativa de cardiologia.

i) Facultatiu/facultativa de farmàcia hospitalària

j) Facultatiu/facultativa de medicina interna.

1.2. La base 1.6 queda redactada de la següent manera:

El director general del Servei de Salut ha de resoldre les incidències que se suscitin en el desenvolupament d'aquesta convocatòria, sense perjudici de les que corresponguin al Tribunal qualificador segons el que disposa la base 5.8.

1.3. S'afegeix una base nova amb la següent redacció:

1.7. Els aspirants poden participar només en un dels torns.

2. Requisits dels aspirants

La redacció de la base 2.1.c passa a ser la següent:

Tenir la titulació de facultatiu/facultativa especialista d'àrea de l'especialitat requerida per accedir a la categoria o ser en disposició d'obtenir-la dins del termini per presentar sol·licituds; si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, és necessari acreditar que està homologat pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

3. Sol·licituds

La base 3.4 canvia la seva redacció per la següent:

El termini per presentar sol·licituds és d'un mes a comptar des de l'endemà a la data de publicació de la resolució que aprovi cada convocatòria descentralitzada. Si l'últim dia és inhàbil, s'ha d'entendre que el termini es prorroga fins al primer dia hàbil següent.

5. Tribunal qualificador

5.1. Punt 5.2 queda redactat de la següent forma:

Tots els membres del Tribunal hi han de pertànyer a títol individual i les seves actuacions han d'ajustar-se als principis d'imparcialitat, professionalitat, objectivitat, agilitat i eficàcia. El Tribunal està integrat per vuit membres titulars i els seus suplents respectius: president/presidenta, secretari/secretària (amb veu i vot) i sis vocals, tots designats pel director general del Servei de Salut per mitjà de la resolució corresponent. La llista de membres es publicarà en el BOIB amb una antelació d'un mes, com a mínim, a la data del primer examen.

5.2. S'afegeixen tres punts a la base 5.6:

5.6.1 Els membres del Tribunal i els seus assessors han d'abstenir-se d'intervenir i han de notificar-ho a l'autoritat convocant quan es presentin les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. En qualsevol cas, el president pot requerir els membres del Tribunal una declaració expressa de no estar incursos en cap d'aquestes circumstàncies. Així mateix, els aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan es presenti alguna d'aquestes circumstàncies. L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal es regula per mitjà dels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015 i dels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.6.2 L'actuació del Tribunal s'ha d'ajustar a la Llei 40/2015 quant al funcionament dels òrgans col·legiats. Per a la seva constitució de manera vàlida amb la finalitat de dur a terme sessions i deliberacions i adoptar acords és necessària l'assistència del president i del secretari —o dels qui els substitueixin— i almenys de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament. Els acords s'han d'adoptar per majoria de vots dels membres presents en cada sessió.

5.6.3 Corresponen al Tribunal les funcions següents:

a) Determinar de manera concreta el contingut de l'examen i la qualificació.

b) Valorar els mèrits al·legats pels aspirants d'acord amb el barem de mèrits que figura a l'annex 3 d'aquesta resolució.

c) Resoldre els dubtes que sorgeixin de l'aplicació d'aquestes bases i de la manera d'actuar en els casos no previstos.

d) Adoptar totes les mesures necessàries per garantir que el procés selectiu es desenvolupi de manera correcta.

7. Desenvolupament de l'examen

Es modifica la redacció de la base 7.1 que passa a ser la següent:

7.1. Els exàmens es faran de manera descentralitzada a cada sector sanitari.

 

Annex 2

Distribució de les places per sectors sanitaris / àrees de salut

HUSE

HMAN

HUSLL

HCI

ASM

ASEF

Total

Categoria

T. L.

P. I.

T. L.

P. I.

T. L.

P. I.

T. L.

P. I.

T. L.

P. I.

T. L.

P. I.

T. L.

P. I.

Anestèsia

26

23

10

1

12

7

7

0

7

0

13

1

75

32

Aparell digestiu

6

0

2

0

3

0

2

0

1

0

2

0

16

0

Cardiologia

8

0

2

0

2

0

1

0

2

0

3

0

18

0

Farmàcia hospitalària

4

0

1

0

1

0

2

0

0

0

2

0

10

0

Ginecologia i obst.

9

0

4

0

2

0

5

0

3

0

6

0

29

0

Medicina interna

4

0

4

0

4

0

0

0

1

0

4

0

17

0

Oftalmologia

10

0

4

0

2

0

1

0

5

0

3

0

25

0

Otorinolaringologia

8

0

0

0

2

0

2

0

1

0

1

0

14

0

Pediatria

18

16

5

0

6

2

5

1

6

0

5

1

45

20

Urologia

4

0

1

0

2

0

1

0

4

0

3

0

15

0

Total

97

39

33

1

36

9

26

1

30

0

42

2

264

52

HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HMAN: Hospital de Manacor. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCI: Hospital Comarcal d'Inca. ASM: Àrea de Salut de Menorca. ASEF: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. T. L.: torn lliure. P. I.: Promoció interna

De les places anteriorment descrites es reserven per al torn de discapacitats, tant de promoció interna com de torn lliure les que s'assenyalen a continuació.

HUSE

HMAN

HUSLL

HCI

ASM

ASEF

TOTAL

CATEGORIA

T.L

P.I.

T.L.

P.I

T.L.

P.I.

T.L.

P.I.

T.L.

P.I.

T.L.

P.I.

T.L.

P.I.

Anestèsia

2

1

1

1

1

1

5

2

Aparell digestiu

1

1

Cardiologia

1

1

Farmàcia hospitalària.

1

1

Ginecologia i obst.

1

1

1

Medicina interna

1

1

Oftalmologia

2

2

Otorinolaringologia

1

1

Pediatria

1

1

1

1

3

1

Urologia

1

1

Total

17

3