Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

Núm. 7089
Convocatòria Borsí Peó Brigada Obres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local en sessió de dia 27-06-2018 la convocatòria d’un borsí de treball per a peons per a la brigada d’obres de l’Ajuntament, s’exposen en funció del que preveu l’art. 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015 de 30 d’octubre del Texte Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, les bases de l’esmentada convocatòria:

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL CONCURS PER A LA FORMACIÓ D’UN BORSÍ DE PEONS DE LA BRIGADA D’OBRES D’AQUEST AJUNTAMENT AMB CONTRACTACIÓ LABORAL TEMPORAL 

L’objecte d’aquesta convocatòria és la constitució d’un borsí de treball per a peons de la brigada d’obres d’aquest Ajuntament, amb contractació laboral temporal, a l’objecte de cobrir possibles vacants, baixes per malaltia, vacances... La jornada laboral es desenvoluparà segons les necessitats del servei, de dilluns a diumenge, amb els descans establerts per llei. Aquesta jornada s’adaptarà per  realitzar les diferents activitats municipals que duu a terme l’Àrea, respectant en tot cas el temps de descans del treballador.

La present convocatòria es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament i al tauler d’anuncis municipal.

1.-REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per ser admès i prendre part en la convocatòria, els/les aspirants han de reunir, a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, d’acord amb les lleis vigents, o tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, de conformitat amb l’article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, i amb el que estableixen la Llei 4/2000 d’11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya, i la Llei 14/2003, de 20 de novembre, sobre els drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i disposicions concordants. Els aspirants estrangers han d’acreditar la seva nacionalitat.

b) Posseir la capacitat funcional per a realitzar les tasques i complir les condicions específiques per exercir les funcions que dins el cos i l’escala li poden ser encomanades.

c) Haver complert setze anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa fixada per la llei.

d) Estar en possessió del títol de graduat escolar o titulació equivalent. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, han d’estar acompanyades de l’ordre ministerial de reconeixement del títol expedit, de conformitat amb la normativa reguladora de la homologació i consolidació dels títols i estudis estrangers.

e)  No patir cap malaltia ni disminució que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.

f)   No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment  per a exercir funcions similars a les que han de desenvolupar. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública.

g) Ser titular del permís de conduir classe B

h) Estar en possessió del títol A2 de català o equivalent.

2.-PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones aspirants que desitgin prendre part en aquesta convocatòria han de presentar una instància normalitzada de sol·licitud d’admissió, juntament amb el títol de català i amb el currículum vitae i l’original o fotocòpia degudament compulsada de tots els documents justificatius dels mèrits al·legats, al Registre General de l’Ajuntament, a la Pl. de la Vila, 1, en horari d’atenció al públic, o en qualsevol dels llocs a què fa referència la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les dades de caràcter personal subministrades pels aspirants en emplenar la sol·licitud, així com les contingudes en la documentació adjunta per tal de participar en els processos selectius de l’Ajuntament, seran objecte de tractament automatitzat per l’Ajuntament. Per exercir els drets d’accés, oposició, rectificació i cancel·lació, els candidats han de dirigir-se al responsable del tractament, que és l’Ajuntament de Santa Maria del Camí.

El termini per presentar les sol·licituds per participar en el procés selectiu és de 20 dies naturals, i començarà a comptar l’endemà de la publicació al BOIB. Per tal de ser admès i, si s’escau, de prendre part en la pràctica de les proves selectives, els aspirants han de manifestar en les seves sol·licituds que compleixen tots i cadascun dels requisits exigits en la base primera, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de les sol·licituds, sense perjudici de la seva posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu.

3.-ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà un decret amb el contingut següent:

a. Aprovació del llistat d’aspirants admesos i exclosos: Aquest llistat indicarà pel que fa als exclosos la causa de l’exclusió i si aquesta és o no esmenable.

b. Atorgament, si escau, als sol·licitants d’un termini de deu dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions.

c. Nomenament de les persones que integraran el Tribunal qualificador, conforme a la base sisena.

d. Fixació del lloc, data i hora de constitució del Tribunal i de l’inici de la celebració de les proves. El decret serà exposat al tauler municipal d’anuncis i a la web municipal. La llista provisional d’aspirants admesos i exclosos es considerarà automàticament elevada a definitiva si no es presenten reclamacions. Si n’hi hagués, seran resoltes en el termini màxim de quinze dies mitjançant una nova resolució. Aquesta resolució serà igualment publicada al tauler municipal d’anuncis i a la web municipal.

4.-TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició s’haurà d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre home i dona. El personal d’elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part del Tribunal qualificador. El pertànyer al Tribunal qualificador serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar aquesta pertinença en representació o per compte d’altri.

El Tribunal que s’ha de constituir per valorar el procés selectiu ha de tenir la següent composició:

-  President: recaurà en l’arquitecte municipal o persona en qui delegui

-  Vocals: 2 vocals designats per la Batlia (Dos funcionaris o personal laboral)

-  Secretària. La de la Corporació o persona en qui delegui

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l’assistència com a mínim de la meitat dels seus membres, bé siguin titulars, bé suplents, i sempre és necessària la presència del president i de la secretària. Les decisions s’han d’adoptar per majoria de vots dels presents i, en cas d’empat, ha de resoldre el vot de qui actuï com a president. Tots els membres actuen amb veu i vot, tret del secretari, l’actuació del qual és de fedatari. No obstant això, aquest tindrà veu i vot quan alhora sigui membre del Tribunal qualificador computant-se com un únic vot. La participació en el tribunal qualificador dóna lloc a la indemnització reglamentària, en concepte d’assistència, d’acord amb el que estableix el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei. Els membres del tribunal es poden abstenir i els aspirants poden recusar-los si concorre algun dels motius dels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, en el termini de 10 dies comptats a partir de l’endemà de la publicació de la resolució per la qual cosa es nomenen els membres del tribunal. De cada sessió que faci el tribunal qualificador s’ha d’estendre l’acta corresponent, signada per la secretària, que n’ha de donar fe, amb el vist i plau del president, i per tots els membres. En tot cas, el funcionament del tribunal qualificador s’ha d’adequar a les normes pròpies dels òrgans col·legiats contingudes a la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

5.-PROCÉS SELECTIU

Es valoraran els mèrits aportats pels aspirants justificats mitjançant currículum vitae i documentació acreditativa dels mateixos, d’acord amb el següent barem:

- Experiència laboral (màx. 2,5):

a) L’antiguitat en serveis prestats com a operari de brigada a l’administració pública, es valora a raó de 0,12 punts per any complet de serveis, o fracció mensual que proporcionalment li correspongui. Es computen els serveis efectius prestats en administracions públiques tenint en compte que el temps de serveis prestats simultàniament només es computarà una vegada.

Documents justificatius: certificat expedit per l’administració pública on s’hagin prestat els serveis i on s’indiqui la categoria i temps en què es prestaren els serveis.

b) Treballs realitzats com a operari de brigada en empreses privades, a raó de 0,06 punts per any complet o fracció mensual que proporcionalment li correspongui.

Documents justificatius: informe de la vida laboral del sol·licitant estès per la Tresoreria General de la Seguretat Social juntament amb la presentació dels contractes de treball, que acreditin la categoria i temps dels serveis prestats. El temps de serveis prestats simultàniament només es computarà una vegada. 

- Formació (màxim 2 punts):

Es valora l’assistència als cursos, jornades i seminaris de formació, d’especialització o de perfeccionament, en funció de la seva homologació o nivell acadèmic i de la relació amb les funcions pròpies del lloc de treball que es convoca, o amb habilitats que aquests llocs requereixen. També es computaran els cursos de Riscos laborals, igualtat i qualitat. Els interessats han d’aportar documentació que acrediti els següents extrems: nombre d’hores, assistència o, en el seu cas, aprofitament. Es valoraran a raó de 0’01 punt per hora. Als cursos que no indiquin les hores, es tendran en compte com a cursos de dues hores.

Només es computen les activitats formatives dels darrers 10 anys.

-Titulacions acadèmiques:

Per titulacions acadèmiques superiors a l’exigida per accedir a la convocatòria (màxim 2 punts): No es valoren com a mèrits les titulacions acadèmiques de nivell inferior que siguin necessàries per assolir-ne altres de nivell superior que es puguin al·legar com a requisit o com a mèrit. A efectes d’equivalència de titulació, només s’admeten les reconegudes pel Ministeri d’Educació i Ciència amb caràcter general i validesa a tots els efectes

 FP Grau mitjà i Batxiller: 1 punt

FP Grau superior: 1’5 punts

Títol Universitari: 2 punts.

- Per acreditacions de nivell de català (Màxim 1,50 punts):

Nivell B 1: 0,25 punts

Nivell B 2: 0,50 punts

Nivell C: 0,75 punts

Nivell D: 1,00 punt

Llenguatge administratiu: 0,50 punts

Sols es valorarà el curs de nivell més alt, menys el supòsit de llenguatge administratiu que se sumarà al nivell D. Es valoren els certificats de llengua catalana de la Direcció General de política lingüística o alguna de les titulacions equivalents.

Els mèrits s’han d’acreditar en el moment de presentar la sol·licitud per participar en el procés selectiu. No es comptabilitzaran les titulacions i/o mèrits no justificats documentalment o presentats fóra del termini de presentació de sol·licituds.

6.-LLISTA D’APROVATS I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Un vegada finalitzades les valoracions s’ha de fer pública la llista de resultats, per ordre de puntuació total obtinguda, i s’ha de trametre al President de la Corporació. No obstant l’anterior, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les vacants, quan es produeixen renúncies dels aspirants seleccionats, abans de la seva contractació, es contractarà el següent de la llista, passant els que hagin renunciat a ocupar la darrera posició. La puntuació final de les proves selectives i la llista de resultats s’ha de publicar al tauler d’anuncis de l’ens i a la web municipal. Els aspirants proposats han de presentar els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits a la convocatòria en el termini de cinc dies naturals, comptats a partir del següent en el que se’l requereixi per ocupar una vacant. Els aspirants que dintre del termini indicat no presentin la documentació, no podran ser contractats, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer en el cas de falsedat en la seva instància. Això, tret de casos de força major, els quals han de ser degudament comprovats i considerats per Batlia.

En cas de què comunicada a un integrant d’aquesta borsa l’existència d’una vacant, aquest no manifesti per escrit registrat d’entrada a l’Ajuntament, la seva voluntat d’ocupar la mateixa dins el termini màxim de cinc dies hàbils, comptats a partir del dia següent hàbil al de la recepció de la corresponent comunicació municipal, se’l donarà per dessistit, passant a ocupar el darrer lloc de la borsa i ocupant el seu lloc el següent de la llista.

En tot cas, l’existència de la borsa de treball, no enerva la potestat de l’Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

7.-PERÍODE DE PROVA

La Presidència de la Corporació ha de procedir a la formalització per escrit del contracte amb l’aspirant proposat en el termini màxim d’un mes comptador des de que es produeixi la vacant. En aquest cas, les persones contractades hauran de superar un període de prova de tres mesos, d’acord amb el que estableix l’article 14 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut dels Treballadors. En finalitzar el període de prova, l’alcalde avaluarà l’aspirant sobre l’aplicació dels seus coneixements i les seves capacitats a les activitats realitzades, la qualitat i l’eficàcia en el desenvolupament de les diferents tasques i l’adaptació a l’entorn de treball. En el cas de no superació del període de prova es resoldrà el contracte de treball en la forma que determina el Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut dels Treballadors i es procedirà a contractar amb les mateixes condicions el següent aspirant de la llista de resultats.

8.-RÈGIM DE RECURSOS

Contra les llistes definitives d’admesos i exclosos i contra el Decret de Batlia aprovador del borsí de treball que es formi un cop realitzada la selecció, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant la Batlia, dins del termini d’un mes, comptat a partir del dia següent al de la seva publicació, o, directament, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, dins del termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la notificació d’aquest acte, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si es vol impugnar l’acord d’aprovació d’aquestes bases, que posa fi a la via administrativa, procedeix interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva notificació. Alternativament, i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la seva notificació.

En tot allò no previst en aquestes bases s’ha d’aplicar la normativa següent:

a) Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic

b) Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors

c) Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública.

d) Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

e) Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

f) Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

g) Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

h) Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’administració general de l’Estat.

i) Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals.

DISPOSICIÓ ADICIONAL:

Aquest borsí anul·la qualsevol altre existent amb anterioritat i estarà en vigor fins que se n’aprovi un posterior o la Batlia declari la seva extinció.

En tot cas, l’existència del borsí de treball, no enerva la potestat de l’Ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.

ANNEX

MODEL DE SOL·LICITUD

Sol·licitud per participar en el procés de selecció, mitjançant concurs, d’un borsí de treball de peons per a la brigada d’obres, amb contractació laboral temporal.

Primer Llinatge: ___________________.

Segon Llinatge: ____________________.

Nom: ________________.

DNI/document acreditatiu de nacionalitat: _________.

Adreça a l’efecte de notificacions: Carrer __________________________ . Municipi: ____________________________. Província: ____________ . Telèfon de contacte: ___________ i correu electrònic____________________________________

Documentació que s’adjunta amb la sol·licitud (marqueu amb una creu la documentació que adjunteu):

- 0 Fotocòpia del DNI (espanyols) / document acreditatiu de la nacionalitat

- 0 Títol requerit a la convocatòria

- 0 Certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana

- 0 Permís de Conduir requerit.

- 0 Currículum vitae

- 0 Fotocòpia degudament compulsada de tots els documents justificatius dels mèrits al·legats

SOL.LICIT que m’admeteu a la convocatòria per constituir un borsí de treball de peons per a la brigada d’obres d’aquest Ajuntament i DECLAR que són certes les dades que s’hi consignen i que compleixo les condicions exigides per a treballar en una Administració pública i les previstes en les corresponents bases específiques reguladores en aquest procés.

Santa Maria del Camí, ____ d__________ de _____

Sgt_______________

 Il·lm. Sr. Batle-President de l’Ajuntament de Santa Maria del Camí.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant la Junta de Govern Local, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació d’aquest anunci. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Santa Maria del Camí, 28-06-2018

EL BATLE-PRESIDENT

Nicolau Canyelles