Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA

Núm. 7072
Convocatòria de subvencions per inversions en infraestructures i en equipaments dutes a terme a locals en els quals entitats de gent gran duen a terme activitats de promoció i animació sociocultural, any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ref. Base de Dades Nacional de Subvencions 405063

El vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència, dia 18 de juny de 2018, va resoldre:

«1.- Aprovar l’expedient de convocatòria pública de subvencions per inversions en infraestructures i en equipaments dutes a terme a locals en els quals entitats de gent gran realitzen activitats de promoció i animació sociocultural, any 2018.

»2.- Autoritzar una despesa de cent setanta-un mil euros (171.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 00.23180.78900 del pressupost per a l’any 2018 del Consell de Mallorca.

»3.- Ordenar la publicació del text íntegre de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de dades nacional de subvencions.»

Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.

Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

            

Palma,  21 de juny de 2018

El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència

(Resolució de delegació del vicepresident segon i conseller

Executiu de Participació Ciutadana i Presidència, BOIB núm. 116, d’1 d’agost de 2015)

Jaume Andreu Sabater Malondra

            

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER DESPESES RELATIVES A INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURES I EN EQUIPAMENTS DUTES A TERME A LOCALS EN ELS QUALS ENTITATS DE GENT GRAN REALITZEN ACTIVITATS DE PROMOCIÓ I ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL ANY 2018

1. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.

Aquesta convocatòria s’efectua en el marc de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017.

2. Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat de 171.000,00 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària 00.23180.78900, del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2018.

3. Objecte de la convocatòria

La convocatòria té per objecte regular la concessió de subvencions per finançar obres i instal·lacions, i inversions en equipaments duts a terme en els locals ubicats en qualssevol dels termes municipals de Mallorca en els quals associacions i federacions d’associacions de gent gran duen a terme activitats de promoció i d’animació sociocultural.

OBRES I INSTAL·LACIONS perquè els locals disposin de les condicions mínimes necessàries per garantir la qualitat de vida de les persones usuàries i el desenvolupament correcte d’activitats:

a) eliminar barreres arquitectòniques

b) millorar l’accessibilitat

c) evitar problemes de salubritat

d) millorar l’eficiència energètica

e) millorar les condicions de seguretat

EQUIPAMENTS, adquisició de mobiliari, equips informàtics i equipament necessari per al desenvolupament dels fins de l’entitat sol·licitant i, en general, adquisició de béns d’inversió afectats a l’objecte de l’entitat i de les activitats que dur a terme.

Es poden presentar i subvencionar, només, un projecte per sol·licitant.

4. Règim de la concessió

La concessió s’efectua en règim de concurrència competitiva, mitjançant convocatòria i procediment selectiu.

5. Requisits per a sol·licitar la subvenció

5.1 Poden obtenir la condició de beneficiaris de les subvencions les associacions i federacions d’associacions de gent gran, sense ànim de lucre, inscrites de forma definitiva en el registre pertinent a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, que tinguin seu a Mallorca i que compleixin les condicions previstes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

5.2 En el supòsit de que se sol·liciti la subvenció per obres i instal·lacions, s’ha d’acreditar, de manera alternativa, respecte del local:

- La propietat.

- Que és beneficiària d’una cessió d’ús exclusiu, atorgada per una administració pública, de data anterior a la finalització del termini per presentar sol·licituds, respecte de la qual quedin com a mínim vuit anys per a la finalització. En aquest supòsit, també han de presentar l’autorització de l’entitat titular de l’immoble o del terreny per fer les inversions en qüestió.

5.3 No poden obtenir la condició de beneficiària les persones o les entitats en les quals s’esdevingui alguna de les circumstàncies següents:

a) Les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

b) Les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i les associacions professionals, les cooperatives i les fundacions.

c) Les associacions i les federacions que no es trobin constituïdes legalment.

5.4 L’acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca es fa mitjançant declaració responsable.

El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s’acredita mitjançant les certificacions acreditatives que es regulen en l’article 10 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, expedides per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l’autorització del sol·licitant, perquè l’òrgan que concedeix la subvenció les obtingui de manera directa. Els sol·licitants en poden denegar el consentiment expressament; en aquest cas han d’aportar els certificats.

6. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les recollides a l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, les persones beneficiàries, en el supòsit d’obres i instal·lacions, han de dedicar el local en el qual es fan les obres i/o instal·lacions durant un termini mínim de vuit anys als fins de l’associació o de la federació.

7. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment

7.1 L’òrgan instructor és el secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència que desenvolupa les activitats d’instrucció detallades en l’article 18 de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

7.2 La Comissió Avaluadora està composta per:

Presidència

-Javier Ramos Bujosa, director insular de Promoció Sociocultural. Suplent: Maria Amengual Herranz, directora insular de Participació Ciutadana,

Vocalies

- Maria Monserrat Bennàssar, TAG de Promoció Sociocultural. Suplent: Maria del Pilar Feliu Álvarez de Sotomayor, TAG de Promoció Sociocultural.

- Maria Paz Andrade Barberá, TAG de l’Oficina de Transparència. Suplent: Carlos Rosselló Mena, cap de secció de la Secretaria Tècnica, Unitat d’Esports, del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.

- Pedro Bonet Nadal, cap de servei dels Serveis Tècnics de Projectes i Obres. Suplent: Matias Togores Piquer, arquitecte superior dels Serveis Tècnics de Projectes i Obres.

Secretaria

- Bartolomé Oliver Bennassar, cap de servei de la secretaria tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència. Suplent: Ferran Ramon Ribas del Blanco, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat.

La comissió pot instar a l’òrgan instructor perquè requereixi a les associacions i a les federacions sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

7.3 Tenint en compte l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, l’òrgan instructor formula la proposta de resolució definitiva.

7.4 L’òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència.

8. Termini de presentació de sol·licituds

8.1 El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’entén prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

8.2 Les sol·licituds s’han de dirigir a la Direcció Insular de Promoció Sociocultural, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.3 Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, els sol·licitants de la subvenció han d’enviar per fax (971 173 750) o correu electrònic (promociosociocultural@conselldemallorca.net) el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Participació Ciutadana i Presidència. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus i hi ha de constar la tramesa dins termini.

No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admet en cap cas.

8.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir a la persona interessada que l’esmeni en el termini improrrogable de deu dies, i ha d’indicar-li que, si no ho fa, es considera que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia expressa, d’acord amb el que s’estableix en l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.5 Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en l’apartat 8.1 no s’admeten en aquesta convocatòria.

9. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El venciment del termini establert en el paràgraf anterior sense haver-se notificat la resolució legitima les persones interessades a entendre desestimada, per silenci administratiu, les sol·licituds de concessió de les subvencions.

10. Documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud

10.1 Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant els models annexos, i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models annexos es troben a l’abast dels interessats en el web: «www.conselldemallorca.net»

10.2 La documentació que s’ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:

  • Model de sol·licitud (annex 1).
  • Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIF o NIE, de la persona representant legal que la signa.
  • Programa descriptiu de l’actuació per a la qual se sol·licita la subvenció i de les activitats que l’associació duu a terme en el local (model annex 2).
  • Còpia de l’escriptura pública de titularitat atorgada davant notari i inscrita en el registre corresponent o còpia del document de cessió d’ús atorgat per òrgan competent, en el supòsit que se sol·liciti la subvenció per obres i instal·lacions.
  • Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona signant de la sol·licitud. Es pot acreditar amb certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data  posterior a la data de publicació de la convocatòria (annex 3).
  • El nombre actualitzat de persones associades mitjançant la certificació de la Secretaria de l’associació o de l’entitat (annex 4). En el cas de les federacions d’associacions, el certificat de la Secretaria en el qual s’acrediten el nombre d’associacions que formen part de la federació i la seva denominació.
  • Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ingressarà l’import de la subvenció (annex 5).
  • Acreditació de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per obtenir la condició de persona beneficiària. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que s’estableix en l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic (en el cas de declaració responsable davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l'annex 6 d'aquesta convocatòria).
  • Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 7). En cas que durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat tingui coneixement de la concessió d’alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l’òrgan instructor.
  • Projecte tècnic redactat pel personal tècnic competent o, en cas de no ser necessari, pressupost detallat de l’actuació que s’ha de fer. Estat de medició detallat del pressupost presentat en el qual constin, entre d’altres aspectes, el benefici industrial, la seguretat i salubritat, els residus, etc., i memòria constructiva, en el supòsit que se sol·liciti la subvenció per obres i instal·lacions.
  • Còpia dels estatuts vigents de l’associació o de la federació, amb la resolució de la inscripció en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si escau, modificats, segons s’estableix en Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.
  • Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 8).
  • Documentació acreditativa de la composició de la junta directiva, a efectes de determinar els criteris de valoració.

En el supòsit que els documents exigits estiguin en poder del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, la persona sol·licitant es pot acollir al que s’estableix en l’article 28.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i la dependència en què es presentaren, i quan no hagin transcorregut més de cinc any des de l’acabament del procediment al qual correspongui.

11. Reformulació de les sol·licituds

Quan l’import de la subvenció de la proposta de resolució provisional és inferior al que figura en la sol·licitud presentada, l’òrgan instructor insta reformular la sol·licitud a la persona beneficiària, sempre que l’import de la subvenció concedida sigui inferior a la meitat de la sol·licitada, d’acord amb el que s’estableix en l’article 26 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

12. Import de les subvencions

12.1 Amb caràcter general, i sempre que sigui possible atendre totes les peticions que reuneixin els requisits per a ser beneficiàries, es concedeix a cada entitat la quantia sol·licitada. En cas contrari, es determina l’import de la subvenció que es concedeix a cada entitat d’acord amb el següent:

L’import de la subvenció que rep cada sol·licitud, es calcula d’acord amb la següent fórmula:

Is= [(T x Ps)/ PT]

Is= Import de la subvenció que rep cada sol·licitud

T= Crèdit pressupostari establert en la convocatòria

Ps= Puntuació de la sol·licitud que es valora

PT= Suma de les puntuacions de totes les sol·licituds

En cap cas l’import resultant pot ser superior a la quantitat sol·licitada. Es limita l’import de la subvenció a concedir si l’import de subvenció que se sol·licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior.

El crèdit sobrant, derivat de les limitacions esmentades en el paràgraf anterior, es reparteix proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris amb sol·licituds que no hagin arribat a l’import de la subvenció. Es limita l’import de la subvenció a concedir si l’import de subvenció que se sol·licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior. Si finalitzat aquest procés encara hi ha romanent, es repeteix el procediment descrit de forma successiva fins a esgotar el crèdit pressupostari de la convocatòria.

Si finalitzat el procés descrit en el punt anterior encara hi ha romanent, aquest es retorna a la partida pressupostària corresponent.

12.2 L’import de les subvencions concedides en cap cas pot ésser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.

13. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions

El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificat el compliment de la finalitat per a la qual es concediren.

Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en el cas que falti la justificació o que es doni alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.

D’acord amb la base 25.3 de les bases d’execució del pressupost del Consell de Mallorca per a l’any 2018, es pot fer una bestreta del 50% de l’import concedit (annex 9) sense la necessitat de constituir garantia. No obstant això, si l’import de la bestreta supera els 5.000 €, la persona interessada està obligada a acreditar la seva solvència econòmica i financera, mitjançant un informe positiu d’una entitat bancària, tal com s’estableix en l’article 52.3 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

L’import restant de la subvenció s’abona una vegada s’hagin presentant els justificants corresponents i els serveis corresponents del Consell de Mallorca els han comprovat i sempre que s’hagi justificat la totalitat de la despesa que representa l’import de la bestreta.

En el supòsit que la subvenció estigui destinada a obres i instal·lacions, donada la naturalesa de l’activitat subvencionada, es comprova de forma material l’actuació subvencionada per tal de determinar-ne l’adequació a la sol·licitud presentada i per acreditar el compliment de la normativa que hi sigui d’aplicació.

D’altra banda, atès que les subvencions d’aquesta convocatòria tenen per objecte projectes d’inversió que es recullen en el punt tercer, sense entrar a determinar quint tipus de despesa del pressupost s’imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del projecte es puguin compensar entre elles.

Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, es redueix proporcionalment la subvenció concedida.

14. Documentació necessària per justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts

Les persones beneficiàries han de justificar documentalment, abans de dia 5 d’octubre de 2018, l’aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants que ha d’incloure la documentació següent:

  • Una memòria d’actuacions justificativa de les activitats fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat de la subvenció, signada per la persona beneficiària.
  • Una memòria econòmica (annex 10) justificativa del cost de les despeses fetes, que ha de contenir, a més del que es preveu en l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, el següent:
  • Si s’aporten factures amb retenció d’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica pagament de l’impost. Si no s’aporta el model 111,únicament s’entén justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.
  • Si escau, còpia de les llicències, permisos o autoritzacions municipals corresponents necessàries per fer les inversions, d’acord amb la normativa aplicable.
  • Declaració responsable sobre la realització del projecte subvencionat, dels ingressos i de les despeses (annex 11).
  • Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 12).

15. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades

La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, es detalla en l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, en funció de la forma en què s’ha fet el pagament.

16. Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de les inversions subvencionades i s’efectuen des del dia 1 de gener de 2018 fins el dia 30 de setembre de 2018. Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que no acabi el període de justificació establert en aquesta convocatòria, d’acord amb el que s’estableix en l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

No són subvencionables les altres despeses que l’execució de les inversions generen, com els honoraris de redacció de projectes tècnics i les despeses de direcció i de coordinació de les obres.

17. Protecció de dades

La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d’aquesta convocatòria estan emparades en el Reglament  (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 de abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades

18. Règim de recursos

La resolució de l’aprovació de la convocatòria i de la concessió no exhaureix la via administrativa; llavors podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.

Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

19. Criteris de valoració de les sol·licituds

La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons els criteris següents:

a) Nombre de gent gran associada (màxim 3 punts)

- Fins a 100 socis/es                           1,25 punts

- De     101 socis/es a 200 socis/es     1,75 punts

- De     201 socis/es a 300 socis/es     2,00 punts

- De     301 socis/es a 400 socis/es     2,25 punts

- De     401 socis/es a 500 socis/es     2,50 punts

- De     501 socis/es a 600 socis/es     2,75 punts

- De     601 socis/es cap endavant      3,00 punts

b) Consideració de les actuacions a fer (màxim 2 punts)

S’atorguen 2 punts als projectes que tenen com a finalitat eliminar les barreres arquitectòniques i millorar l’accessibilitat.

S’atorga 1 punt als projectes que tenen com a finalitat evitar problemes de salubritat, millorar l’eficiència energètica i millorar les condicions de seguretat.

c) Activitats que es duen a terme en el local (màxim 7 punts)

- 0,5 punts per activitat, amb un màxim de 2, si duen a terme activitats relacionades amb la salut (activitats de gimnàstica, ball, ioga, taitxí, pilates, relaxació, expressió corporal i psicomotricitat, activitats d’estimulació de la memòria)

- 1 punt si duen a terme tallers intergeneracionals

- 1 punt si duen a terme tallers de noves tecnologies

- 0,5 punts per activitat, amb un màxim 1, si duen a terme activitats relacionades amb la cultura (activitats de dibuix, pintura, fotografia, corals, tallers de teatre i aprenentatge musical)

- 1 punt per activitat, amb un màxim de 2, si duen a terme activitats de formació (conferències de contingut divers, cursos d’idiomes i manualitats)

d) Consecució de la igualtat de gènere. Article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (1 punt)

S’atorguen 0,25 punts fins un màxim d’1 punt per cada dona que formi part de la junta directiva de l’entitat sol·licitant.

20. Mitjà de publicació

Aquesta convocatòria i les subvencions que es concedeixen com a conseqüència d’aquesta es publiquen en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i a través del web del Consell de Mallorca (<www.conselldemallorca.net>).

                  

ANNEX 1

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER DESPESES RELATIVES A INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURES I EN EQUIPAMENTS DUTES A TERME A LOCALS EN ELS QUALS ENTITATS DE GENT GRAN REALITZEN ACTIVITATS DE PROMOCIÓ I ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL ANY 2018

Dades de l’entitat i/o de l’associació sol·licitant:

Nom o raó social:

CIF:

Domicili

Carrer o plaça:                                                                                                    núm.

Localitat:                                                                                                            CP:

Telèfon:                                                                           Fax:

Dades de la persona representant legal:

Nom i Llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

Qualitat/condició de la seva representació:

EXPÒS

1. Que estic assabentada de la convocatòria de subvencions per despeses relatives a inversions en infraestructures i en equipaments dutes a terme a locals en els quals entitats de gent gran realitzen activitats de promoció i animació sociocultural, any 2018

SOL·LICIT

Una subvenció econòmica de ________________________ euros per dur a terme el projecte ___________________________ i que té un cost (iva inclòs) de ____________________ euros.

I declar, sota la meva responsabilitat, que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta són certes i que accept les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilit tota la informació i documentació necessària per afavorir-ne la tramitació.

[Signatura del representant legal]

_______________________, ________ d __________________________ de 201___

VICEPRESIDENT SEGON I CONSELLER EXECUTIU DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA DEL CONSELL DE MALLORCA

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

NOM DE L’ENTITAT

DOMICILI SOCIAL

CARRER

 

NÚM.

 

C.P

 

POBLACIÓ

 

MUNICIPI

 

DOMICILI A EFECTES DE NOTIFICACIONS

CARRER

 

NÚM

 

C.P

 

POBLACIÓ

 

MUNICIPI

  

NÚMERO DE REGISTRE  ASSOCIACIONS

DE LA CAIB

CIF

TELÈFON DE L’ENTITAT

FAX

ADREÇA ELECTRÒNICA

ANY DE CONSTITUCIÓ

NOM DEL PRESIDENT/A DE L’ENTITAT

TELÈFON DEL PRESIDENT/A

DE L’ENTITAT

FIX

 

MÒVIL

 

PERSONA DE CONTACTE

TELÈFON DE LA PERSONA

DE CONTACTE

FIX

 

MÒVIL

 

   

ANNEX 2

MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE L’ACTUACIÓ

1. Descripció del local en el qual es projectarà l'actuació

2. Activitats que es duen a terme en el local (marcau les que corresponguin)

ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA  SALUT

GIMNÀSTICA

BALL

IOGA

TAITXÍ

PILATES

ESTIMULACIÓ MEMÒRIA

EXPRESSIÓ CORPORAL

RELAXACIÓ I PSICOMOTRICITAT

TALLERS INTERGENERACIONALS

TALLES DE NOVES TECNOLOGIES

CULTURA

DIBUIX

PINTURA

FOTOGRAFIA

CORALS

TALLERS DE TEATRE

APRENENTATGE MUSICAL

FORMACIÓ

CONFERÈNCIES

CURSOS D'IDIOMES

MANUALITATS

3. Descripció de l'actuació a fer

4. Justificació de la necessitat d'execució de l'actuació

5. Tipus d'actuació a fer (marcau les que corresponguin)

Inversions en equipaments. Indiqueu quines

Inversions en infraestructures. Obres i instal·lacions. Assenyalar amb una x la que correspongui:

Eliminar barreres arquitectòniques

Millorar l'accessibilitat

Evitar problemes de salubritat

Millorar l'eficiència energètica

Millorar les condicions de seguretat

6. Objectius que es pretenen aconseguir

7. Pressupost previst

DESPESES PREVISTES

IMPORT €

    

               

    

TOTAL DESPESES

         

INGRESSOS PREVISTS

IMPORT €

Subvenció Consell de Mallorca

Aportacions privades (obtingudes o previstes)

Subvenció d’altres Administracions Públiques (obtingudes o previstes)

Altres ingressos (indicau quins són)

TOTAL INGRESSOS

          

ANNEX 3

ACREDITACIÓ DE REPRESENTAT LEGAL DE L’ENTITAT SOL·LICITANT DE LA SUBVENCIÓ

[Nom i llinatges] ________________________________________, amb DNI ________________, secretari/ària de l’associació/federació _________________________________________, amb CIF ___________________

CERTIFIC

Que en la reunió de dia ________ d __________________________ de 20___ de _____________________ [indicau l’òrgan que va prendre l’acord] es va acordar el nomenament, que encara continua vigent, de_________________________________, amb DNI____________________, com a _________________________________ de l’entitat ________________________________________________________, i que, per tant, és la persona autoritzada per fer les sol·licituds i les tramitacions de subvencions.

I, perquè consti als efectes oportuns, expedesc aquest certificat.

______________, _____ d _________________________ de 201__

[Signatura]                    [Segell]                                                           Vist i plau

El president                         

       

ANNEX 4

ACREDITACIÓ DEL NOMBRE DE PERSONES ASSOCIADES

[Nom i llinatges] ________________________________________, amb DNI ________________, secretari/ària de l’associació/federació _________________________________________, amb CIF ________________________________

CERTIFIC

Que el nombre de persones associades inscrites i que figuren en aquest certificat és de ________________.

Que el nombre d’associacions que formen part de la federació és ______________________, segons el detall següent:

  1. ____________
  2. ____________
  3. ____________
  4. ____________

I, perquè consti als efectes oportuns, expedesc aquest certificat.

______________, _____ d _________________________ de 201_

[Signatura]                    [Segell]                                                         Vist i plau

El president                                                 

           

ANNEX 5

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR:

NIF DEL PERCEPTOR

     

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL

ADREÇA

LOCALITAT

CODI POSTAL

PROVÍNCIA

TELÈFON

FAX

DADES BANCÀRIES:

ENTIDAD BANCÀRIA / SUCURSAL

BIC

IBAN

BANC

OFICINA

COMPTE NÚM.

Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.

Palma, .......................................

CERTIFICAT DE CONFORMITAT

DE L’ENTITAT BANCÀRIA

Aquestes dades coincideixen amb les

que consten en aquesta oficina.

 

El/La director/a - El /La delegat /da                                                    El/La perceptor/a

Signat: ..........................

(Segell de l’Entitat Bancària)

D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal BOE num.298, de 14 de desembre), les dades facilitades en aquest document s’incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L’òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d’altres que reconegui la Llei esmentada, és la Secretaria Tècnica del Departament d’Hisenda i Funció Pública de la Corporació.

  

ANNEX 6

DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT L’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA

[Nom i llinatges] ___________________________________, titular del DNI ________________, com a representant legal de l’entitat ____________________________________________, amb CIF _____________________

DECLAR

Que l’entitat esmentada no incorre en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, per obtenir la condició de persona beneficiària d’una subvenció.

[Signatura del representant legal]

                                                                                  N’he pres nota

                                                                                  El secretari tècnic del Departament de

                                                                                  Participació Ciutadana i Presidència

                                                                                  Jaume Andreu Sabater Malondra

________, __________de_______________ de 201_____

         

ANNEX 7

DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE AJUT O SUBVENCIÓ PEL MATEIX CONCEPTE; SI ESCAU, RELACIÓ DE SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES I INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES.

Dades de l’entitat i/o associació sol·licitant:

Nom o raó social:

CIF:

Domicili

Carrer o plaça:                                                                                                    núm.

Localitat:                                                                                                            CP:

Telèfon:                                                                           Fax:

Dades del la persona representant:

Nom i Llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

Representada per la persona física abans esmentada, que actua en qualitat de:

DECLAR sota la meva responsabilitat

□ Que l’entitat no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.

□ Que l’entitat ha demanat o ha rebut per al projecte els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:

a) Entitat subvencionadora:

Import de l’ajut o de la subvenció:

Marcau amb una “X” la casella corresponent

No resolta

Denegada

Concedida i no rebuda

Rebuda

b) Entitat subvencionadora:

Import de l’ajut o de la subvenció:

Marcau amb una “X” la casella corresponent

No resolta

Denegada

Concedida i no rebuda

Rebuda

(Signatura del representant legal)

__________________________, ________ d __________________________ de 201___

         

ANNEX 8

DECLARACIÓ RESPONSABLE de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de dia 22 d’agost de 2016)

[Nom i llinatges] ___________________________________, amb DNI __________________, com a representant legal de l’entitat ______________________________________________, amb CIF _________________________

DECLAR

Que, de conformitat amb el que es preveu en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de 22 d’agost de 2016),  l’entitat esmentada no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

[Signatura del representant legal

________________________, ________ d __________________________ de 201___

             

ANNEX 9

SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ DE BESTRETA

[Nom i llinatges] ________________________________, titular del DNI ___________________, com a representant legal de l’entitat _____________________________________________, amb CIF _____________________

EXPÒS

1. Que en l’apartat 14 de la convocatòria de subvencions per despeses relatives a inversions en infraestructures i en equipaments dutes a terme a locals en els quals entitats de gent gran realitzen activitats de promoció i animació sociocultural, any 2018, s’estableix que, d’acord amb les bases d’execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50 % de l’import concedit.

2. Que l’associació duu a terme el projecte ___________________________, que es va iniciar ______________ i que comporta una despesa de  ________________€.

Per tot això,

SOL·LICIT

Que una vegada resolt l’expedient de concessió se li faci una bestreta del 50 % de l’import de la subvenció concedida.

[Signatura del representant legal]

                                                                         

________, __________de_______________ de 201___

         

ANNEX 10

[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LES DESPESES I DELS INGRESSOS EFECTUATS EN RELACIÓ AMB L’ACTIVITAT FETA

[Nom i llinatges] _____________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________, amb CIF______________________________, i en relació amb el projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________ de l’exercici 2018

DECLAR sota la meva responsabilitat

a) Que el pressupost per dur a terme el projecte ha estat el següent:

Relació de justificants de despeses

Concepte

Proveïdor

CIF proveïdor

Núm. factura

Data emissió factura

Import

Data pagament

Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)

Organisme

Import

DESVIACIONS DEL PRESSUPOST

Pressupost inicial  (el presentat amb la sol·licitud)

Pressupost  final (el justificat)

Concepte

Import

Concepte

Import

Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final

            

                  

[Signatura del representant legal]

__________________________, ________ d __________________________ de 201___

          

 

 

ANNEX 11

[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]

 

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS INGRESSOS I DESPESES

[Nom i llinatges] ______________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________, amb CIF______________________________ i en relació amb el projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________ de l’exercici 2018

DECLAR sota la meva responsabilitat

1. Que el projecte esmentat s’ha fet.

2. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera el cost del projecte subvencionat, si escau, amb les subvencions i altres ingressos concurrents.

3. Que s’adjunta la memòria tècnica del projecte fet (on es fa constar l’avaluació de les finalitats i dels objectius aconseguits i qualsevol altre aspecte que sigui rellevant) signada pel representant legal.

4. Que s’adjunten les factures originals de les despeses fetes.

5. Que la relació final de despeses i d’ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s’adjunta i que correspon, sense cap dubte, a l’activitat subvencionada.

6. Que les factures presentades per justificar la subvenció concedida no superen el valor de mercat.

7. Que l’associació/federació en relació amb l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte, i d’acord amb l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca,

□ NO recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

□ SÍ recupera i compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

(Nota: la relació de despeses, que s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les dades següents de les factures o documents acreditatius: nom i NIF del proveïdor, el número i concepte de la factura o document similar, l’import, la data d’emissió i la data de pagament. La relació d’ingressos ha d’assenyalar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes i la resta d’ajuts o ingressos que han finançat el mateix projecte subvencionat, s’hi han d’indicar l’import i la procedència. L’import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s’han d’explicar les desviacions significatives respecte al pressupost inicial)

[Signatura del representant legal]

__________________________, ________ d _________________________ de ________

            

ANNEX 12

[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]

DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT L’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS

[Nom i llinatges] ______________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________

DECLAR

Que, d’acord amb el que s’estableix en l’article 48 l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l’associació/federació _________________________, amb CIF___________________, no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.

[Signatura del representant legal]

                                                                                  N’he pres nota

                                                                                  El secretari tècnic del Departament de

                                                                                  Participació Ciutadana i Presidència

                                                                                  Jaume Andreu Sabater Malondra

________, __________de_______________ de 201_____