Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 6943
Convocatòria d'una plaça de subinspector/a de policia local, personal funcionari de carrera, per promoció externa
Per resolució de Batlia de 19 de juny de 2018, s’ha resolt el següent:
“DECRET
Antecedents
Proposta del delegat d’Interior de què es tramitin les bases que han de regir la convocatòria d’una plaça de subinspector/a de policia local, vacant a la plantilla de l’Ajuntament de Manacor per a l’any 2018 (número 1.1.44.5) i inclosa a l’oferta de col·locació de 2017, amb caràcter de personal funcionari de carrera, mitjançant concurs oposició, pel sistema de promoció externa.
Oferta pública de col·locació de 2017 de l’Ajuntament de Manacor, aprovada per Decret de Batlia de 16 d’octubre de 2017 i publicada al BOIB núm. 131, de 26 d’octubre de 2017 que aprova, entre d’altres, la plaça de subinspector/a de policia local, vacant a la plantilla de l’Ajuntament de Manacor per a l’any 2018 (número 1.1.44.5) amb caràcter de personal funcionari de carrera, mitjançant concurs oposició, pel sistema de promoció externa, i dins el previst a la taxa de reposició d’efectius 100%.
Cal indicar, que la mateixa oferta pública de col·locació de 2017 aprova així mateix la provisió, mitjançant procés de promoció interna, d’una altra plaça de subinspector de la policia local (número 1.1.44.1).
Informe jurídic de la TAG, de 14 de maig de 2018.
Informe jurídic de la cap de Recursos Humans, de 19 de juny de 2018.
Fonaments de dret
Arts. 37, 55, 56, 61 i 70.1 del RDLeg 5/2015, de 30 d’octubre, TRLEBEP.
Arts. 7 i 8 del RD 364/1995, de 10 de març, reglament general d’ingrés de personal de l’Administració i promoció de llocs.
Arts. 4 i 9 del RD 896/1991, de 7 de juny.
Arts. 20, 21, 30, 31, 32, 33 i 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.
Bases generals de convocatòries de processos de selecció de personal fix de l’Ajuntament de Manacor, aprovades per Decret de Batlia de 19 de novembre de 2014.
Disposició transitòria primera de la Llei 4/2016, de 6 d’abril.
Art. 21.1.g i 97 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
RESOLC:
1. Aprovar la convocatòria i les bases que han de regir el procediment selectiu per proveir, amb caràcter de personal funcionari de carrera, mitjançant concurs oposició, per promoció externa, una plaça de subinspector/a de policia local, vacant a la plantilla de personal de 2018 (número 1.1.44.5) i inclosa a l’oferta pública de col·locació de 2017. Aquesta plaça pertany a l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup A, subgrup A2, 100 % de jornada, nivell de destinació 22.
2. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l’anunci de la convocatòria en el BOE, a la premsa local i a la pàgina web de l’Ajuntament de Manacor.
3. Comunicar la publicació de la convocatòria al Servei d’Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.
Contra aquesta resolució - que posa fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l’acte en el termini d’un mes comptador des de l’endemà a la publicació d’aquesta resolució en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà a la seva publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX
«Bases que regiran la convocatòria de selecció per a la provisió, amb caràcter de personal funcionari de carrera, d’una plaça de la categoria de subinspector/a de policia local de l'Ajuntament de Manacor, per promoció externa
Primera. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L’objecte d’aquesta convocatòria és la provisió, mitjançant concurs oposició, d’una plaça de subinspector/a de policia local com a personal funcionari de carrera, pel sistema de promoció externa.
Aquesta plaça es troba vacant a la plantilla de l’Ajuntament de Manacor per a l’any 2018 i inclosa a l’oferta pública de col·locació de 2017 (número 1.1.44.5).
Segona. NORMATIVA D’APLICACIÓ
Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no s’hi prevegi, per les bases generals de convocatòries de processos de selecció de personal fix de l’Ajuntament de Manacor, aprovades per resolució de Batlia de 19 de novembre de 2014 i publicades al BOIB número 163, de 29 de novembre de 2014 i a la pàgina web www.manacor.org (seu electrònica, portal de transparència) amb les modificacions introduïdes per la Llei 11/2017; per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; pel Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i per la demés normativa que li sigui d’aplicació.
Tercera. REQUISITS DELS ASPIRANTS
Les persones aspirants hauran de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir la condició de:
- personal funcionari de carrera del cos de la policia local de Manacor, en la categoria de policia o d’oficial/a, amb una antiguitat com a mínim de quatre anys en situació de servei actiu en alguna d’aquestes categories, com a personal funcionari de carrera.
- o personal funcionari de carrera en algun cos de la policia local de les Illes Balears, en la categoria d’oficial/a, amb una antiguitat com a mínim de quatre anys en situació de servei actiu en aqueixa categoria, com a personal funcionari de carrera.
c) Mancar més de tres anys per passar a la situació de segona activitat per raó d’edat.
d) Estar en possessió del títol universitari de grau, diplomatura o equivalent o haver superat tres cursos complets, o el primer cicle, d’una llicenciatura o en condicions d’obtenir-lo en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.
f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conduir A2 i B en vigor.
i) Compromís mitjançant declaració jurada de dur armes i, si escau, utilitzar-les.
j) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2, de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública, mitjançant:
* Certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l’òrgan competent en l’àmbit de les Illes Balears.
* En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, es realitzarà una prova específica de llengua catalana.
Quarta. CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA
La plaça està dotada pressupostàriament amb el sou que correspon al personal funcionari, triennis, i la resta de retribucions complementàries que corresponen segons la legislació vigent.
Característiques: escala d’Administració especial, subescala serveis especials, escala executiva, categoria subinspector/a de policia local, grup A, subgrup A2, 100 % de jornada.
La forma de selecció és la de concurs oposició, que consistirà en una fase prèvia d’oposició i una altra posterior de concurs, en la qual es valoraran únicament els mèrits acreditats pels aspirants que hagin superat els exercicis de la fase d’oposició. En cap cas la puntuació que pogués obtenir-se a la fase de concurs dispensarà d’aprovar les proves selectives de la fase d’oposició.
Cinquena. FORMA I TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
Les sol·licituds, dirigides a la Batlia, s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (es pot descarregar a la web www.manacor.org; seu electrònica; tauler d’anuncis), i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament o en les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, fins que, d’acord amb el que disposa la disposició final setena de la Llei 39/2015, d’1 d'octubre, produeixin efectes les previsions relatives al registre electrònic d’apoderaments, registre electrònic, punt d’accés general electrònic de l’Administració i arxiu únic electrònic.
Tot dins el termini de vint dies hábils comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci en extracte, d’aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia publicació íntegra d'aquestes bases en el BOIB.
Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s’escau en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
Els anuncis successius es publicaran únicament en el BOIB i a la seu electrònica de l’Ajuntament.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera.
Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
- Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
- Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part a aquesta convocatòria.
- Certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP per restar exempts de fer les proves físiques, si n’és el cas.
- Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana. En el cas de no poder acreditar aquests coneixements, s’ha de sol·licitar realitzar la prova de llengua catalana corresponent.
- Declaració responsable de què la persona aspirant compleix els requisits exigits a les bases, referits a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds.
- El justificant d’haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 27,15 € (bonificació del 50 % per a membres de famílies nombroses i exempts de pagament les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %).
La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i terminis que es determinin.
L’anterior s’ha d’entendre sense perjudici d’allò indicat a l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sisena. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils – sense perjudici d’allò previst a l’article 23 de la Llei 39/2015 –, amb la qual declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos.
A la mateixa resolució s’inclourà la llista dels aspirants que hagin acreditat el requisit de coneixements de llengua catalana, conforme al que s’estableix a la base tercera, i la llista del aspirants que no l’hagin acreditat, amb indicació del lloc, la data i l’hora d’inici de la prova prevista a l’esmentada base tercera, destinada a acreditar aquest requisit.
Aquesta resolució es publicarà en el BOIB i s’exposarà en el tauler d’anuncis de la seu electrònica d’aquest Ajuntament. Es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim de deu dies hàbils – sense perjudici d’allò previst a l’article 23 de la Llei 39/2015 –, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública en el BOIB i en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament.
Un cop realitzada la prova específica de llengua catalana, la Presidència de la corporació dictarà una nova resolució amb la qual declararà aptes o no aptes els aspirants que l’hagin realitzada, segons el resultat de la prova, i designarà el tribunal qualificador i també el lloc, la data i l’hora d’inici del primer exercici de la fase d’oposició. Aquesta resolució es publicarà en el BOIB i s’exposarà al públic al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament.
En el supòsit que tots els aspirant admesos hagin acreditat el requisit de coneixements de llengua catalana, la designació del tribunal qualificador i la fixació del lloc, la data i l’hora de realització del primer exercici de la fase d’oposició es realitzarà a la mateixa resolució que declari aprovada la llista d’aspirants admesos i exclosos, i quedaran convocats els aspirants per a la realització dels exercicis amb l’exposició d’aquesta resolució.
Entre la publicació de l’anunci d’aprovació definitiva i l’inici de les proves no hi podrà haver menys de dos dies hàbils.
Setena. TRIBUNAL QUALIFICADOR
En el Tribunal Qualificador no hi podrà formar part el personal d’elecció o de designació política, els funcionaris i personal laboral interí i el personal eventual, i tindrà la següent composició:
- Un/a president/a, que serà personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Manacor, designat per la Presidència de la corporació.
- Un/a secretari/ària, que serà personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Manacor, amb veu i vot.
- Tres vocals designats per la Presidència de la corporació que tinguin titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a la plaça que es convoca. D’aquests tres vocals un serà de l’Ajuntament de Manacor i els altres dos de la Conselleria: un vocal proposat per la Direcció General d’Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de les policies locals, i un altre proposat por l’Escola Balear d’Administració Pública.
Així mateix, es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense president/a ni sense secretari/ària, i les seves decisions s’adoptaran per majoria.
El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques, d'assessors o especialistes, per a totes o algunes de les proves.
El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat dels aspirants.
Al tribunal hi podran assistir, sense que en formin part, fins a un màxim de quatre membres (un per cada sindicat) de la Junta de Personal, que actuaran com a observadors, amb funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Vuitena. PROVA PER ACREDITAR EL REQUISIT DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA
Amb caràcter previ a l’inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de llengua catalana exigits hauran de realitzar una prova del nivell B2. Aquesta prova tindrà caràcter obligatori. El resultat serà d’apte o no apte. La qualificació de no apte o la no compareixença de l’aspirant donarà lloc a l’exclusió del procés selectiu.
La duració de l’exercici serà determinada per la tècnica de Normalització Lingüística designada per la Presidència de la corporació per a la realització de la prova.
La data i l’hora de la prova es publicarà en el BOIB i s’exposarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica d’aquest Ajuntament.
Novena. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
El procés selectiu s’iniciarà amb la fase d’oposició i continuarà amb la fase de concurs per als aspirants que hagin superat la fase d’oposició.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única i seran exclosos de les proves selectives els qui no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Una vegada començades les proves selectives, els successius anuncis relatius a la realització de les proves restants es faran públics a la pàgina web de l’Ajuntament de Manacor (seu electrònica; tauler d’anuncis).
La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions de les dues fases.
La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
La puntuació final del concurs – oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:
60 40
Pt= __________________ o+ _____________________
O C
Pt: puntuació total
O: puntuació màxima de la fase d’oposició
o: punts obtinguts en la fase d’oposició
C: puntuació màxima de la fase de concurs
c: puntuació obtinguda en la fase concurs
La selecció constarà de les següents fases:
PRIMERA FASE: FASE D’OPOSICIÓ
Tots les proves de la fase d’oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. Les proves es duran a terme a raó d’una prova per sessió i entre una i l’altra no hi podrà haver un termini inferior a 3 dies hàbils.
Un cop realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manacor.
Les proves es realitzaran amb l’ordre establert a les bases.
1) Prova d'aptitud física
Té com a finalitat comprovar, entre d’altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de l’aspirant.
De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix en superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen a l’annex I d’aquestes bases, d’acord amb els barems i els criteris que s’estableixen per edat i sexe.
Per fer aquesta prova, l’aspirant ha de lliurar al tribunal qualificador un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’assenyalin. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l’EBAP de l'article 163.3 del Reglament marc, resten exemptes de fer les proves físiques.
2) Prova de coneixements tipus test
Consisteix a respondre per escrit les preguntes d'un qüestionari de 70 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 35 temes que figuren en l’annex de la convocatòria. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores i 30 minuts.
Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
[A-(E/4) x 20
Q= ___________________
P
Q: resultat de la prova
A: número de respostes encertades
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
3) Prova de desenvolupament
Consisteix a respondre per escrit les 10 preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figuren a l’annex d’aquesta convocatòria. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores.
4) Prova d’aptitud psicològica i de personalitat
Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball de policia. Aquesta prova constarà de dues parts:
- La primera consistirà a respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
- La segona consistirà a respondre un test que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits a les bases de la convocatòria. La seva valoració és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
5) Prova pràctica
Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb les matèries que figurin en el temari que consta a l’annex d’aquesta convocatòria. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 1 hora i 30 minuts.
6) Prova tipus test de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de Manacor
Consisteix a respondre per escrit 25 preguntes d'un qüestionari amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta, sobre la xarxa viària, la localització dels centres públics i llocs d’interès general del municipi de Manacor (informació disponible a les dependències policials), i de les ordenances municipals de l’Ajuntament de Manacor que es relacionen a continuació: ordenança d’animals de companyia; ordenança d’aparcaments i trànsit de vehicles; ordenança de circulació; ordenança de consum indegut de begudes alcohòliques; ordenança de contaminació ambiental per trànsit rodat; ordenança de gestió de residus de la construcció-demolició, text refós; ordenança d’ocupació de la via pública; ordenança de prohibició de la venda ambulant sense autorització; ordenança de protecció d’espais, elements verds i mobiliari urbà; ordenança de publicitat; ordenança de publicitat dinàmica; ordenança de neteja viària, recollida de residus i gestió de parcs verds.
Aquestes ordenances estan penjades a la pàgina web de l’Ajuntament de Manacor.
La prova és de caràcter obligatori i eliminatori. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta. S’ha de qualificar l’aspirant com a apte o no apte. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d'apte. La durada màxima de la prova serà de 1 hora i 15 minuts.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci amb els resultats provisionals al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens davant el tribunal.
Una vegada finalitzat aquest termini si no hi ha reclamacions, o una vegada resoltes les reclamacions si n’hi hagués, començarà el termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició, perquè les persones que hi figurin puguin presentar els mèrits que s’hagin de valorar a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació de sol·licituds, mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades juntament amb una instància. El Tribunal Qualificador no valorarà els mèrits al·legats però no justificats en la forma que indiquen aquestes bases.
SEGONA FASE: FASE DE CONCURS
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
- Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta o una de superior.
- Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
- Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
- Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.
- Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
- Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.
- Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.
El tribunal ha d’avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d’acord amb el barem següent:
1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s’accedeix
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs de capacitació per a l’accés a la categoria de subinspector/a serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.
2. Valoració del curs de capacitació d’una categoria superior a la qual s’accedeix
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs de capacitació corresponent serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,4 fins a un màxim de 4 punts.
3. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:
a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0,041 punts.
d. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0,058 punts.
f. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent: 0,083 punts.
4. Antiguitat
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
- Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
5. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 19,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
c) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.
d) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.
e) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.
Només s’han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix .
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
6. Valoració dels coneixements de llengües
6.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.
Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell C1 (abans C): 1,75 punts.
b) Nivell C2 (abans D): 2 punts.
c) Nivell LA (abans E): 0,50 punts.
S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.
6.2 Coneixements d’altres llengües.
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:
Nivells del Marc Comú Europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’AP i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs nivell inicial |
0,10 |
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs nivell inicial |
0,20 |
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs nivell elemental |
0,30 |
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs nivell elemental |
0,40 |
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs nivell mitjà |
0,60 |
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs nivell mitjà |
0,80 |
C1 |
1,60 |
1,40 |
1r curs nivell superior |
1 |
C2 |
1,80 |
1,60 |
2n curs nivell superior |
1,20 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.
D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.
7. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.
7.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.
7.1.1. Accions formatives relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.
7.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
7.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional.
7.2.1. Accions formatives no relacionades.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.
a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora
7.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim de 1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
8. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt
b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts
c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts
d) Felicitacions públiques: 0,01 punts
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent.
Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s’han de valorar en els procediments per accedir a un lloc de treball d’aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d’una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l’ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues.
9. Valoració de les proves físiques de la part d’oposició del concurs oposició per a l’accés.
La superació de les proves físiques amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d’1 punt.
Desena. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT.
Conclosa la valoració dels mèrits el tribunal farà pública en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament la relació provisional dels aspirants, per ordre de puntuació total obtinguda, sense que el nombre d’aspirants proposats pugui excedir del nombre de places a proveir.
Tots els opositors disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci al tauler de la seu electrònica, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el tribunal.
El Tribunal ha d’elevar aquesta resolució a l’autoritat competent perquè formuli la proposta de nomenament com a funcionaris en pràctiques.
A aquest efecte i dins el termini de vint dies naturals des de què es facin públiques les relacions definitives, els aspirants que hi figurin hauran de presentar els següents documents referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:
- Certificació mèdica, en model oficial, en la qual consti que l'aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
- Fotocòpia confrontada amb l'original del títol acadèmic exigit a les bases o certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis per a l’obtenció del títol i haver abonat les taxes de sol·licitud d'expedició dels mateixos.
- Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap Administració pública, ni trobar-se inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.
- Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l'article 1 de la Llei 53/84, ni de rebre pensió, retir o orfenesa, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat. Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure l’esmentada declaració pel fet d’exercir alguna activitat pública o percebre alguna de les pensions indicades anteriorment, se li assenyalarà, d’acord amb la normativa sobre incompatibilitats, que ha d’exercir l’opció que desitgi o, si les activitats públiques fossin susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.
Si l’aspirant proposat realitza alguna activitat privada per a l’exercici de la qual es requereix el reconeixement de la compatibilitat, haurà d’obtenir aquesta o cessar en la realització de l’activitat privada abans de començar l’exercici de les seves funcions públiques.
En els supòsits que se sol·liciti la compatibilitat per a l’exercici d’una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.
- Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
- Permís de conductor A2 i B.
- Certificat d’antecedents penals.
- Declaració responsable de compromís mitjançant declaració jurada de portar armes i, en el seu cas, utilitzar-les.
Transcorregut el termini de presentació de documents, la Batlia efectuarà el nomenament com a funcionaris en pràctiques de la categoria de subinspector/a de policia local.
Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no apte.
El període de pràctiques estarà integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s’accedeix, com de la fase de pràctiques en el municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria respectiva. Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació i el tinguin degudament actualitzat, estaran exemptes de realitzar-lo. La fase de pràctiques en el municipi amb el contingut que determini cada ajuntament, tindrà una durada de 9 mesos. Acabat aquest termini, el tribunal qualificador elevarà a la Batlia de la Corporació la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n’ordenarà la publicació en el termini de 15 dies.
Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions de la categoria de subinspector/a de policia local. L’avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.
La renuncia d’una persona interessada s’ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés a la funció pública.
DISPOSICIÓ FINAL
La convocatòria, les seves bases i actes administratius que es derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.
Així mateix, l’Administració podrà, en el seu cas, procedir a la revisió de les resolucions del Tribunal, conforme al previst a la citada Llei.
En cas d’interpretació dubtosa entre el text castellà i el català, aquest darrer serà l’autèntic.
ANNEX I
Les proves físiques, que han de ser exclusivament les que s’indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.
Proves que s’han de fer:
- Resistència (1.000 m)
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Només es pot fer un intent.
Homes (minuts)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
- 3,10’ |
- 4,00’ |
- 4,50’ |
- 6,10’ |
9 |
- 3,20’ |
- 4,10’ |
- 5,00’ |
- 6,20’ |
8 |
- 3,30’ |
- 4,20’ |
- 5,10’ |
- 6,30’ |
7 |
- 3,40’ |
- 4,30’ |
- 5,20’ |
- 6,40’ |
6 |
- 3,50’ |
- 4,50’ |
- 5,35’ |
- 6,50’ |
5 |
- 4,10’ |
- 5,00’ |
- 5,50’ |
- 7,10’ |
3 |
- 4,25’ |
- 5,15’ |
- 6,00’ |
- 7,25’ |
Eliminat |
+ 4,25’ |
+ 5,15’ |
+ 6,00’ |
+ 7,25’ |
Dones (minuts)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
- 3,25’ |
- 4,15’ |
- 5,00’ |
- 6,25’ |
9 |
- 3,35’ |
- 4,25’ |
- 5,05’ |
- 6,35’ |
8 |
- 3,45’ |
- 4,35’ |
- 5,10’ |
- 6,45’ |
7 |
- 3,55’ |
- 4,45’ |
- 5,35’ |
- 6,55’ |
6 |
- 4,10’ |
- 5,00’ |
- 5,50’ |
- 7,10’ |
5 |
- 4,25’ |
- 5,15’ |
- 6,05’ |
- 7,25’ |
3 |
- 4,40’ |
- 5,30’ |
- 6,20’ |
- 7,40’ |
Eliminada |
+ 4,40’ |
+ 5,30’ |
+ 6,20’ |
+ 7,40’ |
- Velocitat (50 m)
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent.
Homes (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
- 7,50’’ |
- 8,00’’ |
- 8,20’’ |
- 9,50’’ |
9 |
- 7,55’’ |
- 8,15’’ |
- 8,35’’ |
- 10,00’’ |
8 |
- 8,00’’ |
- 8,30’’ |
- 8,50’’ |
- 10,20’’ |
7 |
- 8,05’’ |
- 8,45’’ |
- 9,00’’ |
- 10,30’’ |
6 |
- 8,25’’ |
- 9,00’’ |
- 9,20’’ |
- 10,55’’ |
5 |
- 8,50’’ |
- 9,20’’ |
- 9,40’’ |
- 11,05’’ |
3 |
- 9,10’’ |
- 9,40’’ |
- 10,00’’ |
- 11,15’’ |
Eliminada |
+ 9,10’’ |
+ 9,40’’ |
+ 10,00’’ |
+ 11,15’’ |
Dones (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
- 8,00’’ |
- 8,20’’ |
- 9,00’’ |
- 10,00’’ |
9 |
- 8,20’’ |
- 8,35’’ |
- 9,15’’ |
- 10,20’’ |
8 |
- 8,30’’ |
- 8,50’’ |
- 9,30’’ |
- 10,50’’ |
7 |
- 8,50’’ |
- 9,00’’ |
- 9,50’’ |
- 11,10’’ |
6 |
- 9,00’’ |
- 9,30’’ |
- 10,10’’ |
- 11,45’’ |
5 |
- 9,10’’ |
- 9,50’’ |
- 10,50’’ |
- 12,00’’ |
3 |
- 9,15’’ |
- 10,10’’ |
- 11,10’’ |
- 12,15’’ |
Eliminat |
+ 9,15’’ |
+ 10,10’’ |
+ 11,10’’ |
+ 12,15’’ |
- Natació (50 m) estil lliure
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d’estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les surades, en un temps inferior a la marca que s’estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.
Homes (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
- 35’’ |
- 40’’ |
- 45’’ |
- 50’’ |
9 |
- 37’’ |
- 42’’ |
- 47’’ |
- 52’’ |
8 |
- 39’’ |
- 44’’ |
- 49’’ |
- 54’’ |
7 |
- 41’’ |
- 46’’ |
- 51’’ |
- 56’’ |
6 |
- 43’’ |
- 48’’ |
- 53’’ |
- 58’’ |
5 |
- 45’’ |
- 50’’ |
- 55’’ |
- 60’’ |
3 |
- 47’’ |
- 55’’ |
- 57’’ |
- 1,02’’ |
Eliminat |
+ 47’’ |
+ 55’’ |
+ 57’’ |
+ 1,02’’ |
Dones (segons)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
- 40’’ |
- 45’’ |
- 50’’ |
- 55’’ |
9 |
- 42’’ |
- 47’’ |
- 52’’ |
- 57’’ |
8 |
- 44’’ |
- 49’’ |
- 54’’ |
- 59’’ |
7 |
- 46’’ |
- 51’’ |
- 56’’ |
- 1,01’ |
6 |
- 48’’ |
- 53’’ |
- 58’’ |
- 1,03’ |
5 |
- 50’’ |
- 55’’ |
- 1,00’ |
- 1,05’ |
3 |
- 52’’ |
- 1’ |
- 1,02’ |
- 1,07’ |
Eliminada |
+ 52’’ |
+ 1’ |
+ 1,02’ |
+ 1,07’’ |
- Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes: pilota de 5 kg
Dones: pilota de 2 kg
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+ 6,50 |
+ 6,00 |
+ 5,50 |
+ 5,00 |
9 |
+ 6,30 |
+ 5,90 |
+ 5,40 |
+ 4,90 |
8 |
+ 6,20 |
+ 5,70 |
+ 5,20 |
+ 4,70 |
7 |
+ 6,00 |
+ 5,50 |
+ 5,00 |
+ 4,50 |
6 |
+ 5,70 |
+ 5,25 |
+ 4,75 |
+ 4,25 |
5 |
+ 5,50 |
+ 5,00 |
+ 4,50 |
+ 4,00 |
3 |
+ 5,40 |
+ 4,85 |
+ 4,35 |
+ 3,85 |
Eliminat |
- 5,40 |
- 4,85 |
- 4,35 |
- 3,85 |
- Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes (metres)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+ 2,35 |
+ 2,25 |
+ 2,15 |
+ 1,95 |
9 |
+ 2,30 |
+ 2,20 |
+ 2,10 |
+ 1,90 |
8 |
+ 2,25 |
+ 2,15 |
+ 2,05 |
+ 1,85 |
7 |
+ 2,20 |
+ 2,10 |
+ 2,00 |
+ 1,80 |
6 |
+ 2,15 |
+ 2,05 |
+ 1,95 |
+ 1,75 |
5 |
+ 2,10 |
+ 2,00 |
+ 1,90 |
+ 1,70 |
3 |
+ 2,08 |
+ 1,97 |
+ 1,87 |
+ 1,67 |
Eliminat |
- 2,08 |
- 1,97 |
- 1,87 |
- 1,67 |
Dones (metres)
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+ 2,05 |
+ 1,95 |
+ 1,85 |
+ 1,65 |
9 |
+ 2,00 |
+ 1,90 |
+ 1,80 |
+ 1,60 |
8 |
+ 1,95 |
+ 1,85 |
+ 1,75 |
+ 1,55 |
7 |
+ 1,90 |
+ 1,80 |
+ 1,70 |
+ 1,50 |
6 |
+ 1,85 |
+ 1,75 |
+ 1,65 |
+ 1,45 |
5 |
+ 1,80 |
+ 1,70 |
+ 1,60 |
+ 1,40 |
3 |
+ 1,78 |
+ 1,67 |
+ 1,57 |
+ 1,37 |
Eliminada |
- 1,78 |
- 1,68 |
- 1,57 |
- 1,37 |
ANNEX II. Temari fase oposició
Tema 1. Aspectes bàsics de la Llei de contractes del sector públic: òrgans de contractació, tipus de contractes i contractes menors. El procediment administratiu de contractació i les seves fases. Els expedients de contractació: contingut i documentació. La contractació centralitzada: la Central de Compres de la CAIB.
Tema 2. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
Tema 3. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d’aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
Tema 4. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
Tema 5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
Tema 6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
Tema 7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
Tema 8. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
Tema 9. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
Tema 10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
Tema 11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
Tema 12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d’enllumenat i de senyalització òptica.
Tema 13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.
Tema 14. Elaboració de dispositius de trànsit. Detecció del tipus d’incident per nivells de complexitat. Estudi previ per a l’elaboració de dispositius a la via pública. Elaboració de dispositius per a incidents prevists. Selecció d’agents per elaborar dispositius per incidents imprevists.
Tema 15. Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
Tema 16. Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
Tema 17. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.
Tema 18. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
Tema 19. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.
Tema 20. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Principals diligències.
Tema 21. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l’Administració pública. Delictes contra l’Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.
Tema 22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la Seguretat Viària.
Tema 23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l’ordenació del territori i l’urbanisme.
Tema 24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.
Tema 25. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.
Tema 26. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.
Tema 27. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.
Tema 28. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.
Tema 29. Característiques geogràfiques, socials i demogràfiques del municipi. Localització dels centres públics i llocs d’interès general. Toponímia del municipi.
Tema 30. La policia local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent. Mercats, venda ambulant, espectacles i establiments públics, protecció ambiental, circulació i altra normativa.
Tema 31. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.
Tema 32. Polítiques públiques de seguretat. La policia com a institució. Conceptes clau. Disseny d’una política pública. La participació ciutadana en les polítiques públiques. Escenaris de presa de decisions. Models de presa de decisions. La implementació de les polítiques. L’avaluació de les polítiques. La metodologia de l’avaluació.
Tema 33. Àrea de qualitat. Orientació a les necessitats ciutadanes. Sistemes de qualitat aplicats a l’Administració i a les policies locals. Processos de millora contínua. Sistemes de mesurament de les policies locals i avaluació. Orientació cap als resultats.
Tema 34. Lideratge d’equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l’acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.
Tema 35. La comunicació com a eina de feina. La comunicació eficaç a les organitzacions. El procés de comunicació interpersonal en els equips. Empatia i escolta activa. La comunicació assertiva. La comunicació no verbal. Feedback eficaç adreçat al canvi de conductes.»
Manacor, 19 de juny de 2018
La batlessa, per delegació de signatura
(decret 3093/2017)
La 5a. tinenta de batlessa
Maria Antònia Sansó Jaume