Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 6899
Bases i programa de la convocatòria de proves selectives per a la constitució d’un borsí específic per a la cobertura de necesitats de curta durada de places de peó de brigada de l’ajuntament d’Andratx
Per Resolució de Batlia núm. 2018-1455 de data 21 de juny de 2018, es van aprovar les bases i la convocatòria per cobrir les possibles vacants en els llocs següents, personal laboral temporal de curta durada, peó de brigada.
Així mateix, s'adjunten les bases reguladores de les proves selectives:
«BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ ESPECÍFIC PER A LA COBERTURA DE NECESITATS DE CURTA DURADA DE PLACES DE PEÓ DE BRIGADA DE L’AJUNTAMENT D’ANDRATX.
Primera. - OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L’objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs-oposició, de personal temporal per a la creació d’una borsí per a la cobertura de necessitats de curta durada,
Personal laboral temporal, nivell 11 del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l'Ajuntament d'Andratx.
Aquesta selecció es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i, en allò que no s’hi prevegi, per les Bases Generals de selecció de personal funcionari interí i laboral no fix de l’Ajuntament d’ Andratx (BOIB 75, 20 de juny de 2017 ), pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, la Llei 3/2007, de la Funció pública de les Illes Balears i supletòriament pel Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per al no previst a l’anterior i per la demés normativa que li sigui d’aplicació.
Segona. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS:
Els aspirants hauran de reunir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions definides a les bases generals i específicament els següents:
Acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana del nivell B1, mitjançant un certificat expedit per l'EBAP a partir de 1994 o per la Direcció General de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura, que segons el Decret 80/2004, de 10 de setembre, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 132, de 21/09/2004), garanteixi els coneixements de català exigits.
Estar en possessió de carnet de conduir B.
Abonar 10,00 euros pels drets d'examen, dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. No estan subjectes a la taxa les persones amb una minusvàlida igual o superior al 33%
Tercera. SOL·LICITUDS:
Les sol·licituds, dirigides al batlle, i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament o en la forma establerta per l’article 16 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú dins el termini de vint dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al BOIB.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera.
Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
- Fotocòpia del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
- Fotocòpia del títol exigit del nivell de català.
- Fotocòpia del carnet de conduir
-Declaració jurada de la autenticitat dels documents presentats com a requisits.
-El suport documental d'aquells documents que siguin necessaris per a la fase de concurs, ordenats seguint l'ordre establert en el barem de mèrits que consten en aquestes bases i acompanyats d'un currículum indicant la relació de documents que presenta per ser valorats.
-El justificant d'haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 10,00 €
Quarta ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS:
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es dictarà resolució , amb la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Andratx i a la web municipal. Es concedirà un termini de tres dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
Si n’hi hagués, seran estimades o desestimades, si s’escau, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web.
A la mateixa resolució es fixarà el lloc, la data i l’hora de realització de la primera prova de la fase d’oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització del exercici amb l’exposició d’aquesta resolució, i la composició del Tribunal Qualificador
Entre la publicació de l’anunci d’aprovació definitiva i l’inici de les proves no hi podrà haver menys de dos dies hàbils.
Cinquena. TRIBUNAL QUALIFICADOR:
Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera i posseir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés. El tribunal qualificador estarà format per:
- Un president
- Quatre vocals, un dels quals serà designat com a secretari amb veu i vot.
Podrà assistir un observador designat per la Junta de Personal, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.
Cada un dels membres de tribunal tindrà la suplent corresponent, per tal de cobrir les possibles absències que es puguin donar.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.
El tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè assessorin, amb veu i sense vot.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Sisena.INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
El procés selectiu s’iniciarà amb amb la fase de concurs .
Aquesta base es desenvolupa segons les Bases Generals amb les següents especificacions:
FASE DE CONCURS.
El tribunal qualificador avaluarà els mèrits al·legats i justificats pels aspirants.
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquesta fase és de 20 punts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:
1, Experiència: La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 10 punts.
A.- Per serveis prestats com a funcionari o personal laboral en l'Administració Pública ocupant un lloc amb funcions relacionades amb les places ofertades, dutes a terme en l'Administració Pública: 0,75 punts per any treballat, amb un màxim de 6 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en ella, així com el lloc de treball ocupat.
No es valoraran els serveis prestats per l'Administració pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb el que estableix l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
B, - Per serveis prestats fora de l'Administració Pública, tant per compte aliè com autònom, relacionats en la plaça o lloc convocats: 0'15 punts per any treballat, amb un màxim de 4 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. La documentació es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social que especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.
2- Formació no reglada:
Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o lloc convocat, promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i / o privades.) .:
Per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda.
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 2,0 punts.
La valoració es realitzarà d'acord amb l'escala següent:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1h
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1h.
Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència, es valorarà com d'assistència.
Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals; es valoraran fins a un màxim de 100 hores.
3.- Formació reglada
Únicament es valoraran aquella formació reglada que estigui relacionada amb el lloc a cobrir. Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.
La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest apartat és de 5,00 punts.
1. Per cada doctorat o màster universitari: 1 punt.
2. Per cada llicenciatura: 3 punts.
3. Per cada diplomatura o grau: 2 punts.
4. Per cada títol de Batxiller, Batxiller superior (BUP), tècnic especialista (FP2) o Tècnic superior de cicle formatiu de grau superior (Formació professional): 1 punt.
5. Per cada títol de Graduat Escolar (EGB), Graduat en Educació Secundària (ESO), Tècnic auxiliar (FP1) o Tècnic de cicle formatiu de grau mitjà (Formació professional): 0,5 Punts.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats 1 (doctorats i màster) s'han d'acumular a les corresponents llicenciatures, diplomatures o graus.
En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d'una llicenciatura que es reconegui.
Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que disposa la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació.
4.- Coneixements orals i escrits de llengua catalana.
En aquest apartat es valoraran els certificats expedits per l'EBAP i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o equivalents, fins a una puntuació màxima de 1,5 punts:
Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, sempre que no sigui el nivell requerit per a la plaça. El certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti.
5. Altres mèrits a determinar per la Corporació en la convocatòria. Puntuació màxima: 1,5 punts.
Especificament es valorarán mèrits de formación ( reglada o no ) de prevenció de riscos, maneig de maquinària , tractaments d’aigues, manteniment etc.
La valoració es realitzarà d'acord amb l'escala següent:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,05 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1h
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,03 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb durada 1h.
Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència, es valorarà com d'assistència.
Vuitena. RELACIÓ D'APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ, NOMENAMENT I CREACIÓ DE BORSA DE FEINA.
Aquest apartat queda determinat per l’article 12 i 13 de les bases generals
Període de prova: complint amb l’article 13 de les bases general , el període de prova serà d’un mes.
Novena.- INCIDÈNCIES I RECURSOS.
Aquestes bases, les convocatòries de processos selectius i tots els actes que se'n derivin, així com les actuacions dels Tribunals qualificadors podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts en la normativa vigent.»
Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, davant la Batlia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu o Sala de lo contencios administratiu del tribunal superior de Justicia, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.
Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.