Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6884
Resolució del director gerent del Hospital Universitari Son Espases de 5 de juny de 2018 per la qual es convoca la provisió del lloc de treball, pel procediment de lliure designació, de cap de servei de Cirurgia Maxil·lofacial de l’Hospital Universitari Son Espases

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de treball de cap de servei de Cirurgia Maxil·lofacial, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Universitari Son Espases

Fonaments de dret

1. Decret 87/2006, de 6 d’octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears

2. Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.  Convocar la provisió de lloc de treball, pel procediment de lliure designació, de cap de servei de Cirurgia Maxil·lofacial de la plantilla autoritzada de l’Hospital Universitari Son Espases, d’acord amb les bases que es publiquen a l’Annex 1 d’aquesta Resolució.

2.  Publicar com a Annex 2 un modelo de sol·licitud per participar en aquesta convocatòria.

3.  Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut i de l’Hospital al qual correspon el lloc convocat, segons el que estableix l’article 23 del Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, de selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, les persones interessades poden optar per interposar contra aquesta Resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada en un termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució. En aquest cas, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s’hagi dictat una resolució expressa o presumpte sobre el recurs de reposició, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 5 de juny de 2018

Director gerent de l’Hospital Universitari Son Espases,

P.D. Consellera de Salut (BOIB núm 119, 28 de setembre 2017)

Josep Manuel Pomar Reynés

  

 

ANNEX I

Bases de la convocatòria

1) Lloc de treball convocat

La denominació del lloc de treball és cap de servei de Cirurgia Maxil·lofacial.

2) Característiques generals

El règim jurídic de l’esmentat lloc de treball és el que estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i per la resta de disposicions aplicables.

3) Requisits

3.1 Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que ocupin un lloc de treball en l’especialitat a la qual participen, i també els facultatius amb nomenament de funcionari de carrera o laboral fix, que prestin servei en hospitals de titularitat pública en l’especialitat de què es tracta.

3.2 Tots els aspirants a aquest lloc de treball han de complir els següents requisits abans que venci el termini per presentar les sol·licituds:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o d’algun estat en què sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que sigui la seva nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, que tenguin una edat inferior de 21 anys o bé que siguin dependents i majors de l’esmentada edat.

b) Tenir la capacitat funcional per exercir les tasques assignades, acreditada mitjançant el certificat mèdic oportú.

c) Tenir complits setze anys i no sobrepassar l’edat màxima de jubilació forçosa.

d) Tenir la titulació oficial que habiliti per a l’exercici professional, amb l’especialitat requerida per al tipus de lloc al qual s’opta.

e) D’acord amb l’art. 3 del Decret 8/2018, de 23 de març, per qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut, es necessari acreditar el certificat B1. Aixi mateix i seguint l’art. 5.1 en els procediments de provisió que afectin determinades categories i especialitats de personal estatutari sanitari, quan la manca o la insuficiència acreditada de professionals pugui afectar la prestació assistencial o quan l’acompliment de les funcions de la plaça o lloc de feina requereixi una especial qualificació, coneixements i habilitats directives, excepcionalment, si el personal no pot acreditar el nivell de coneixements de llengua catalana corresponent a la plaça o lloc de feina al qual opta, s’admetran les sol·licituds de participació de tots els aspirants, i les persones que resultin adjudicatàries queden obligades a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini màxim de dos anys comptadors a partir de la data d’ocupació de la plaça o lloc de feina.

f) No haver estat separat del servei mitjançant un expedient disciplinari en qualsevol Sistema de Salut o Administració Pública en els sis anys anteriors a la convocatòria ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni per exercir les funcions de la professió. En el cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat, no haver estat inhabilitat ni en una situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública en el seu estat, en els mateixos termes.

g) Haver prestat serveis en l’especialitat de la qual es tracta per un període mínim de tres anys. Se sumaran els períodes en què s’hagi ocupat una plaça de l’especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com un sol període els períodes de temps en què s’hagi ocupat simultàniament més d’una plaça.

h) Els requisits s’han de complir el dia de publicació de la convocatòria i s’han de mantenir fins a la presa de possessió. L’acreditació s’ha d’efectuar en el moment de presentar la sol·licitud.

4) Valoració

4.1 Per resoldre aquesta convocatòria, es valoraran els aspectes següents:

a) El projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial, que s’ha de defensar públicament davant l’òrgan convocant, el qual pot estar acompanyat dels assessors que consideri oportú.

b) Els mèrits documentals aportats juntament amb la sol·licitud que s’enumeren en el punt 5.3.

4.2 L’òrgan convocant designa com a assessors per resoldre la convocatòria a:

a) IbSalut: Atanasio García Pineda (Titular)

Suplent: Francisco Antonio Cárceles Guardia

b) Hospital U Son Espases: Javier Murillas Angoiti (Titular)

Suplent: Marta de la Cruz Ruiz

c) Cap Servei: Jaume Estrada Cuxart (Titular)

Suplent: Manuel Tomás Barberán

d) Comissió Nacional: Ignacio García Recuero (Titular)

Suplent: José Luís Cebrián Carretero

e) Comissió Mixta (Facultatiu): Mikel Ramos Murguialday (Titular)

Suplent: María Carmen Bosch Lozano

5) Tràmit de sol·licitud

5.1 Qualsevol persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud d’acord amb el model que figura a l’Annex 2.

5.2 Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el termini de vint (20) dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o bé mitjançat qualsevol de les vies que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.3 Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han d’aportar els documents següents:

a) Fotocòpia compulsada del document d’identitat (DNI o NIE).

b) Fotocòpia compulsada del títol de l’especialitat relacionada amb el lloc de treball al qual s’opta.

c) Certificat de llegua catalana B1 o superior

d) Un projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.

e) Historial professional, en el qual han de figurar els apartats següents:

– Formació universitària (expedient acadèmic)

– Formació especialitzada i formació relativa a l’àmbit de l’especialitat.

– Experiència professional en l’àmbit assistencial i docent.

– Mèrits científics i d’investigació, i publicacions.

– Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

5.4 L’acreditació dels mèrits de l’historial professional s’ha d’efectuar mitjançant documentació original o fotocòpies compulsades. Amb relació als treballs i a les publicacions científiques o d’investigació, es pot aportar una fotocòpia sempre que s’especifiqui la ressenya de la publicació, o bé un certificat de la institució o del centre organitzador si es tracta d’aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades.

6) Resolució de la convocatòria

6.1 En haver vençut el termini per presentar les sol·licituds, es publicarà a la web de l’Hospital Universitari Son Espases (www.hospitalsonespases.es), a l’apartat de professionals/prefectures, la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos, s’indicaran les causes d’exclusió.

6.2 Els aspirants exclosos disposaran d’un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació de la resolució per reparar els defectes observats.

6.3 Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb què s’aprovin les llistes definitives, que es publicaran de la mateixa manera que les provisionals.

6.4 Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s’especifiquen en la resolució de la convocatòria.

6.5 D’acord amb l’article 25 del Reial Decret-Llei 1/1999, la convocatòria pot ser declarada deserta quan es consideri que no concorren candidats idonis per ocupar el lloc de treball.

6.6 En haver avaluat els candidats a ocupar el lloc de treball, es dictarà una resolució per nomenar l’aspirant que hagi resultat seleccionat. Aquesta resolució es publicarà de la mateixa manera que la resolució de la convocatòria.

6.7 Si la persona que hagi obtingut el lloc de prefectura té la categoria de personal estatutari fix de l’especialitat en el mateix centre, mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà cap vacant en la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).

6.8 Si té la categoria de personal estatutari fix de l’especialitat corresponent en un altre centre, ocuparà únicament el lloc de prefectura, quedant respecte a la plaça en la situació administrativa que sigui procedent ser declarat en la seva administració d’origen.

6.9 Si té la categoria de personal funcionari de carrera o de personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de prefectura i quedarà respecte a la seva plaça o lloc en la situació administrativa que sigui procedent ser declarat en la seva administració d’origen.

6.10 De conformitat amb l’article únic 5 del Decret 87/2006, la persona que hagi estat nomenada per a aquest lloc de treball pot ser destituïda discrecionalment per l’autoritat que n’hagi acordat el nomenament.