Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

Núm. 6725
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Durant els darrers anys s’ha produït a les Illes Balears una important arribada de persones provinents de territoris no catalanoparlants que, a causa de les circumstàncies sociolingüístiques de les Illes, s’han trobat amb dificultats per aprendre la llengua catalana de manera natural mitjançant la integració en l’entorn.

L’article 4.2 de l’Estatut estableix el dret de tots els ciutadans a conèixer i a usar la llengua catalana i l’article 4.3, l’obligació de les institucions d’adoptar les mesures necessàries per assegurar-ne el coneixement i crear les condicions que permetin arribar a la igualtat plena de les dues llengües quant als drets dels ciutadans de les Illes Balears.

D’altra banda, l’article 35 de l’Estatut d’autonomia estableix que un dels objectius dels poders públics de la comunitat autònoma és la normalització de la llengua catalana. És obligació de les institucions, doncs, prioritzar totes les actuacions destinades a fer que la llengua catalana assoleixi les condicions màximes de normalitat en la nostra societat.

A més, la Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística de les Illes Balears té, entre d’altres, l’objectiu de normalitzar la llengua catalana en tots els àmbits.

Per tot això, el català és i ha de ser també llengua de diversió i d’oportunitats; per tant, no s’ha d’oblidar la importància de garantir-ne l’ús en el món del lleure. La presència del català en aquest àmbit és de gran importància perquè és aquí on s’adquireix la llengua d’una manera natural i espontània i on es reforça l’ús del català com a llengua habitual sobretot entre els joves.

Així mateix, el 2 d’abril de 2009 el Consell Social de la Llengua Catalana va aprovar el Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears, una de les finalitats del qual és donar més efectivitat als principis de la normalització lingüística en els camps de la contractació de serveis i de la concessió d’ajudes i subvencions. El 10 de desembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar l’Acord pel qual es rep el Pla General de Normalització Lingüística.

D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 9/2017, de 9 d’abril, una de les competències de la Direcció General de Política Lingüística és la normalització de la llengua catalana. Per això, aquesta convocatòria de subvencions té com a objectiu donar suport a totes les iniciatives encaminades a dur a terme actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana.

L’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB n. 100, d’11 de juliol de 2009) per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura preveu, entre les matèries que poden ser objecte de subvenció, la normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears. D’acord amb l’article 3 d’aquesta Ordre, es poden beneficiar dels ajuts en matèria de política lingüística qualsevol persona física, les persones jurídiques privades, les entitats sense finalitat lucrativa i les persones jurídiques públiques (ens públics i empreses públiques que desenvolupin qualsevol de les activitats que preveu l’Ordre).

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018, aprovat mitjançant un acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu els ajuts destinats a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana, que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, a la qual són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

S’ha de tenir en compte, així mateix, que en l’exercici de 2018 hi ha disponibilitat pressupostària per atendre les despeses que derivin d’aquesta convocatòria d’ajuts, la qual ha rebut l'informe previ favorable del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i ha estat objecte de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria d’ajuts destinats a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana a les Illes Balears d’acord amb les bases específiques de l’annex 1.

Segon

Fixar els models de documents que s’han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2 a 6).

Tercer

Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució, també s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 18 de juny de 2018

La consellera de Cultura, Participació i Esports

Francesca Tur Riera

 

ANNEX 1

Bases específiques de la convocatòria

1. Objecte

1.1. L’objecte general de la convocatòria és donar suport a activitats que tenguin com a finalitat la difusió i la promoció de l’ús social de la llengua catalana entre la població general, tant en l’autòctona com en la nouvinguda, de les Illes Balears.

1.2. L’activitat subvencionada s’ha de dur a terme entre l’1 de novembre de 2017 i el 31 d’octubre de 2018.

1.3. L’activitat subvencionada s’ha de correspondre a una de les línies següents:

a) Projectes de voluntariat lingüístic. Aquests projectes han de tenir com a activitat principal la creació de parelles lingüístiques formades per un voluntari, que parla català fluidament, i un aprenent, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa. Les finalitats dels projectes han de ser:

— Crear un espai en què persones no catalanoparlants puguin practicar la llengua catalana a través de la conversa, i adquirir fluïdesa i seguretat a l’hora d’emprar-la.

— Augmentar l’ús social de la llengua catalana.

— Fomentar la integració sociocultural de persones no catalanoparlants.

b) Projectes municipals de dinamització lingüística mitjançant la contractació de personal dinamitzador, directament o a través de serveis de dinamització, amb les finalitats següents:

— Fomentar el coneixement de la llengua catalana i augmentar-ne l’ús social entre la població nouvinguda en general, especialment en nuclis amb escassa presència del català.

— Promoure l’ús de la llengua catalana entre els professionals que tenen un contacte més directe amb la població nouvinguda i que exerceixen de models lingüístics.

— Implicar les organitzacions ciutadanes per dur a terme accions de dinamització de l’ús de la llengua catalana.

— Organitzar activitats culturals i de coneixement de l’entorn per generar un sentiment d’arrelament i cohesió social.

— Promoure la cohesió social mitjançant el contacte cultural i lingüístic i la interrelació entre la població nouvinguda i la resta del veïnatge.

c) Altres activitats de foment de la llengua catalana:

— Activitats de promoció de la integració lingüística.

— Activitats de lleure que tenguin com a finalitat fomentar l’ús de la llengua catalana en àmbits amb escassa presència del català.

— Campanyes de sensibilització lingüística.

— Activitats de formació lingüística i cultural destinades a sectors específics de població (joves, col·lectius professionals, persones nouvingudes, etc.).

En queden excloses les iniciatives següents:

— L’edició de llibres, revistes i butlletins en qualsevol format redactats en català que no responen a l’objecte específic d’aquesta convocatòria.

— L’organització d’activitats de lleure, com ara espectacles musicals i teatrals, i activitats culturals similars, pel fet de tenir el català com a llengua d’expressió, que no formin part de cap acció que tengui com a objectiu fomentar l’ús del català.

— L’oferta formativa de llengua catalana general (cursos de català per nivells, punts d’autoaprenentatge...).

— En general, qualsevol activitat que no respongui a l’objecte de la convocatòria, és a dir, les activitats que no tenguin com a finalitat la difusió i la promoció de l’ús social de la llengua catalana, encara que es facin en català.

2. Import i partida pressupostària

2.1. L’import total destinat a aquesta convocatòria és de 300.000 euros, que es preveu desglossar de la manera següent:

— 30.000 € per a projectes de voluntariat lingüístic.

— 80.000 € per a projectes municipals de dinamització lingüística.

— 190.000 € per a altres activitats de foment de la llengua catalana.

2.2. Aquests imports s’imputen a les partides pressupostàries següents, corresponents al pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 2018:

— 80.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 10

— 50.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 11

— 25.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 20

— 35.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 30

— 10.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 46001 40

— 100.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 48000 00

2.3. Ambdues distribucions són orientatives i es poden modificar una vegada avaluades les sol·licituds de subvenció presentades.

3. Beneficiaris

3.1. Els beneficiaris d’aquesta convocatòria de subvencions poden ser:

— Associacions i entitats sense ànim de lucre.

— Ajuntaments de les Illes Balears.

Només es poden acollir a la línia de projectes municipals de dinamització lingüística els ajuntaments de més de 45.000 habitants, d’acord amb les xifres de població de l’any 2017 de l’Institut d’Estadística de les Illes Balears.

3.2. Queden excloses d’aquesta convocatòria les empreses, entitats privades i persones físiques que duguin a terme una activitat amb ànim de lucre, qualsevol que sigui la forma jurídica que adoptin.

També en queden excloses les entitats privades amb participació majoritària d’institucions públiques de les Illes Balears en el seu finançament o govern, o entitats privades que actuïn per encàrrec d’institucions públiques, com també les activitats que es duguin a terme mitjançant conveni o contracte amb altres administracions públiques.

4. Despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses següents:

— Despeses derivades de l’organització de l’activitat objecte de la subvenció.

— Despeses derivades de l’elaboració, la correcció, etc., i del disseny i la impressió de material en qualsevol format.

— Despeses derivades de la producció de material audiovisual.

— Despeses derivades de la contractació de personal o de minutes de professors, conferenciants, etc.

— Despeses derivades de desplaçaments i allotjaments, sempre que tenguin relació inequívoca amb l’activitat subvencionada. Les despeses de desplaçament i allotjament no poden superar conjuntament el 10 % de l’import total del projecte, excepte en els casos en què la naturalesa d’aquest justifiqui una quantia superior i la Comissió Avaluadora n’informi favorablement. Per aquest concepte, es poden imputar els costs següents:

a) Desplaçaments en avió, vaixell, tren o autocar. També poden imputar-se les despeses de transport interurbà —autobús, metro, tren, etc.— dins el territori de les Illes Balears, llevat de desplaçaments en taxi, sempre que es justifiquin amb una factura adreçada al sol·licitant de la subvenció.

b) Allotjaments en establiments hotelers o altres tipus d’allotjament a l’Estat espanyol. No es poden imputar si l’allotjament és a la mateixa illa, excepte en el cas d’excursions o campaments, en què només s’exigeix pernoctar en un municipi diferent del d’origen. El límit màxim per persona i dia és de 80 euros. No són objecte de subvenció les despeses extraordinàries, com ara telèfon, minibar, bugaderia, etc.

Poden justificar-se amb càrrec a aquest concepte les despeses de viatge i allotjament dels participants en conferències o col·loquis i dels artistes i músics quan el projecte ho prevegi expressament i sempre que es respecti el límit diari màxim de 80 euros.

— Despeses derivades de material d’oficina, sempre que tenguin relació inequívoca amb el projecte subvencionat. Les despeses de material d’oficina no poden superar el 5 % de l’import total del projecte, excepte en els casos en què la naturalesa d’aquest justifiqui una quantia superior i la Comissió Avaluadora n’informi favorablement.

— Despeses derivades de la compra de material consumible en general: productes alimentaris, begudes, coberts i gots d’un sol ús, etc., sempre que tenguin relació inequívoca amb el projecte subvencionat.

— Despeses derivades d’arrendaments inclosos dins el termini en què es du a terme l’activitat subvencionada.

— Despeses derivades del subministrament d’aigua, electricitat, gas, telèfon, correus, missatgeria i Internet incloses dins el termini en què es du a terme l’activitat subvencionada.

— Despeses derivades de l’adquisició d’obsequis o premis per a participants a jornades, concursos, diades, etc.

5. Despeses no subvencionables

No són subvencionables les següents despeses associades a l’activitat:

— Les despeses financeres, de garantia bancària, notarials i pericials, i també les d’administracions específiques (gestoria, comptabilitat, etc.).

— Les despeses derivades de serveis de neteja, seguretat, custòdia i vigilància.

— Les despeses derivades del lloguer de vehicles, així com els costs del combustible, o del lloguer de vehicles amb conductor.

— Les despeses de bars, restaurants o serveis de càtering.

— Les despeses derivades d’arrendaments no inclosos dins el termini en què es du a terme l’activitat.

En tot cas, es desestimaran les despeses la relació directa de les quals amb l’activitat presentada no es pugui comprovar o que es puguin imputar a altres activitats no subvencionables per aquesta convocatòria.

6. Període d’imputació de les despeses

Es poden subvencionar les despeses que s’hagin produït durant el període en què s’hagi duit a terme l’activitat subvencionable, que ha de quedar inclòs entre l’1 de novembre de 2017 i el 31 d’octubre de 2018, i que hagin estat pagades.

7. Subcontractació

Els beneficiaris poden subcontractar fins a un 100% de l’import de l’activitat subvencionada, de conformitat amb l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 15.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

8. Presentació de sol·licituds

8.1. S’ha de presentar una sol·licitud de subvenció per cada activitat, amb indicació de la línia a la qual correspon, que s’ha d’adreçar a la Direcció General de Política Lingüística segons el model que es proporciona en l’annex 2 i que es troba disponible a la seu de la Direcció General de Política Lingüística i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>.

8.2. El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds, i tota la documentació adjunta, s’han de presentar al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o bé als llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.3. Si la sol·licitud no es presenta al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per fax l’imprès de sol·licitud emplenat i registrat a la Direcció General de Política Lingüística (971 17 69 80).

8.4. La presentació de la sol·licitud suposa la plena acceptació d’aquestes bases específiques.

9. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud

9.1. La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació següent:

— Documentació necessària per identificar el sol·licitant:

En el cas d’entitats sense finalitat de lucre:

a) L’original o una còpia compulsada dels estatuts reguladors i de les modificacions posteriors, si és el cas.

b) L’acreditació de la inscripció dels estatuts i de les modificacions d’aquests, si és el cas, en els registres corresponents.

c) Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.

Si aquesta documentació ja es va aportar en alguna convocatòria anterior d’ajuts per al foment de l’ús de la llengua catalana i no ha experimentat cap canvi, no cal que es torni a presentar.

En el cas dels ajuntaments:

d) Un certificat, signat pel secretari de l’entitat local, conforme l’òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud.

e) Un certificat, signat pel secretari de l’entitat local, en què s’acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l’entitat.

— Documentació relativa a l’activitat:

f) Breu memòria descriptiva de l’actuació per a la qual se sol·licita la subvenció, que s’ha d’estructurar d’acord amb els punts prevists en l’apartat 14.2, relatiu al barem de puntuació. La memòria ha de contenir, com a mínim, una descripció general de l’activitat, la seva programació i les persones destinatàries.

g) Relació de les despeses imputables a l’activitat, que s’han de desglossar en subvencionables i no subvencionables i per conceptes, amb una descripció detallada de cada un d’aquests, a partir de la qual s’aplicarà el barem relatiu al cost de l’activitat establert en el punt 14.

— Documentació de caràcter econòmic:

h) Una declaració responsable dels ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a l’activitat (annex 3).

i) En el cas que no s’hagi acreditat a l’Administració anteriorment, una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas d’obtenir l’ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>.

j) Una declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex 4).

— Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

k) Una declaració responsable de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 5).

l) En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents juntament amb la sol·licitud, o bé una declaració responsable si el beneficiari és una entitat pública.

9.2. Si se sol·licita ajuda per a més d’una activitat, la documentació relativa al sol·licitant només s’ha de presentar una vegada.

 

10. Obligacions dels beneficiaris

10.1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Acreditar davant la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, dins el termini que s’estableix en el punt 16, que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació dels òrgans administratius de control financer i facilitar-los tota la informació que els requereixin.

c) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre de l’entitat o, en el cas de no estar obligats a tenir-ne, en la documentació que els substitueixi.

d) Complir amb la resta d’obligacions previstes en la normativa de subvencions, en particular les contingudes en l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 11.1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

10.2. La constatació de l’incompliment d’alguna de les obligacions comporta el reintegrament de les quantitats percebudes.

11. Comissió Avaluadora

11.1. De conformitat amb l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en relació amb l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s’ha de constituir una comissió d’avaluació perquè examini les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria i emeti l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:

— La presidenta, que és la directora general de Política Lingüística.

— Tres vocals nomenats per la directora general de Política Lingüística entre els funcionaris d’aquesta Direcció General.

— Un secretari, nomenat per la directora general de Política Lingüística entre el personal d’aquesta Direcció General.

12. Règim del procediment i òrgan instructor

12.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s’ha de tramitar en règim de concurrència competitiva dins cada una de les línies, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 6.1 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, amb la finalitat de comparar en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i d’establir una prelació entre aquestes sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració fixats en el punt 14 d’aquesta convocatòria.

12.2. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds és la Direcció General de Política Lingüística.

13. Esmena d’errors en les sol·licituds

13.1. Una vegada que la Comissió Avaluadora hagi revisat totes les sol·licituds rebudes, ha d’elaborar una llista provisional de les admeses i les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió provisional. Aquesta llista s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (<http://dgpoling.caib.cat>) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

13.2. Els sol·licitants disposen de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades en la seva sol·licitud o documentació presentada juntament amb aquesta. Les esmenes s’han de presentar als mateixos llocs que s’indiquen en l’apartat 8.2 d’aquesta convocatòria.

13.3. Si les esmenes no es presenten al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per fax la sol·licitud d’esmena emplenada i registrada a la Direcció General de Política Lingüística (971 17 69 80).

13.4. D’acord amb el que disposa l’article 5.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en el cas que els interessats no esmenin les deficiències de la seva sol·licitud en el termini fixat, es considerarà que en desisteixen i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la resolució prèvia en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13.5. Una vegada transcorregut el termini per presentar esmenes i després que la Comissió Avaluadora les hagi revisades, s’ha d’elaborar la llista definitiva d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta llista s’ha de publicar a l’aparat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (<http://dgpoling.caib.cat>) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

14. Criteris d’assignació de les subvencions

14.1. Una vegada esmenades les deficiències de les sol·licituds i comprovat quines de les presentades dins termini compleixen els requisits prevists tant en aquesta convocatòria com en les lleis i les bases que la regulen, la Comissió Avaluadora ha d’emetre un informe amb l’import de la subvenció que ha de rebre cada beneficiari.

L’import cert que s’ha de destinar a cadascun dels sol·licitants amb dret a percebre la subvenció s’ha de calcular d’acord amb la puntuació que s’obtengui a partir del barem especificat en el punt següent, d’acord amb les fórmules següents:

— Per a la línia de projectes de voluntariat lingüístic:

ICBx = [30.000 € / åpBx...n] x PBx

— Per a la línia de projectes municipals amb dinamitzadors lingüístics:

ICBx = [80.000 € / åpBx...n] x PBx

— Per a la línia d’altres activitats de foment de l’ús de la llengua catalana:

ICBx = [190.000 € / åpBx...n] x PBx

On ICBx és l’import cert que s’ha de destinar al beneficiari X; åpBx-n és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes per totes les empreses o entitats sol·licitants amb dret a subvenció aplicant el mateix barem, i PBx és la puntuació obtinguda pel beneficiari X aplicant el barem que es detalla en el punt 14.2.

Una vegada feta la distribució prevista a cada línia, si hi ha un romanent, es repartirà proporcionalment entre els beneficiaris de la primera distribució als quals s’hagi assignat un import inferior al 90 % del cost de l’activitat i, en el cas de les línies de projectes de voluntariat lingüístic i d’altres activitats de foment de la llengua catalana, que no hagin arribat als 20.000 euros, tal com s’estableix en l’apartat 14.4.

14.2. Cada activitat proposada es valorarà de la manera següent:

14.2.1. Barem per als projectes de voluntariat lingüístic:

a) Àmbit d’aplicació:

— Autonòmic 4 punts

— Insular 3 punts

— Comarcal (més d’un municipi) 2 punts

— Local 1 punt

b) Activitats de formació per als voluntaris catalanoparlants:

— Més de 30 hores 3 punts

— Entre 10 i 30 hores 2 punts

— Menys de 10 hores 1 punt

c) Organització de tallers de llengua catalana per als aprenents:

— Més de 30 hores 3 punts

— Entre 10 i 30 hores 2 punts

— Menys de 10 hores 1 punt

d) Edició de material específic per als voluntaris (es pot acumular més d’un ítem per activitat):

— Material audiovisual 3 punts

— Material d’àudio 2 punts

— Material imprès 1 punt

e) Organització d’altres activitats complementàries:

— Més de 5 activitats 3 punts

— 3 o 4 activitats 2 punts

— 1 o 2 activitats 1 punt

f) Nombre d’hores de conversa (només s’aplica als projectes iniciats):

— Més de 1.000 hores 4 punts

— Entre 601 i 1.000 hores 3 punts

— Entre 200 i 600 hores 2 punts

— Menys de 200 hores 1 punt

g) Cost total de l’activitat:

— Més de 10.000 euros 4 punts

— De 5.001 a 10.000 euros 3 punts

— De 2.500 a 5.000 euros 2 punts

— Menys de 2.500 euros 1 punt

14.2.2. Barem per als projectes municipals de dinamització lingüística:

a) Població beneficiària per dinamitzador:

— Menys de 10.000 habitants 3 punts

— Entre 10.000 i 24.999 habitants 2 punts

— Més de 25.000 habitants 1 punt

b) Nombre de dinamitzadors destinats en exclusiva a la tasca de dinamitzador (es comptabilitzaran el total de les jornades completes):

— Tres dinamitzadors o més 3 punts

— Dos dinamitzadors 2 punts

— Un dinamitzador 1 punt

c) Activitats de formació per als dinamitzadors:

— Més de 30 hores 3 punts

— Entre 10 i 30 hores 2 punts

— Menys de 10 hores 1 punt

d) Organització de tallers de llengua catalana:

— Més de 30 hores 3 punts

— Entre 10 i 30 hores 2 punts

— Menys de 10 hores 1 punt

e) Organització d’actes o activitats culturals complementàries:

— Més de 5 activitats 3 punts

— 3 o 4 activitats 2 punts

— 1 o 2 activitats 1 punt

f) Valoració en el procediment de contractació de l’experiència en aquest tipus d’activitat:

— Més d’un 5 % de la puntuació total 2 punts

— 5 % o menys de la puntuació total 1 punt

g) Cost total de l’activitat:

— Més de 20.000 euros 4 punts

— De 15.001 a 20.000 euros 3 punts

— De 10.000 a 15.000 euros 2 punts

— Menys de 10.000 euros 1 punt

14.2.3. Barem per a altres activitats de foment de la llengua catalana:

a) Tipus d’activitat de promoció i difusió de la llengua catalana (es pot acumular més d’un ítem per activitat):

— Activitats d’integració i de sensibilització lingüístiques 5 punts

— Activitats de lleure amb la finalitat específica de fomentar l’ús de la llengua catalana 4 punts

— Seminaris, conferències, tallers o altres activitats de caire pedagògic 3 punts

— Altres activitats 1 punt

b) Àmbit d’aplicació:

— Autonòmic 4 punts

— Insular 3 punts

— Comarcal (més d’un municipi) 2 punts

— Local 1 punt

c) Destinataris:

— Segments de població específics (joves, col·lectius professionals, nouvinguts) 3 punts

— Població general 2 punts

— Població catalanoparlant 1 punt

d) Durada:

— Més de 80 hores 3 punts

— De 40 a 80 hores 2 punts

— Menys de 40 hores 1 punt

e) Accions d’innovació:

— Activitats de nova creació 2 punts

— Activitats fetes en altres ocasions 1 punt

f) Cost total de l’activitat:

— Més de 10.000 euros 4 punts

— De 5.001 a 10.000 euros 3 punts

— De 2.500 a 5.000 euros 2 punts

— Menys de 2.500 euros 1 punt

14.3. La puntuació prevista per al cost de l’activitat s’ha de basar en la relació de despeses de cada activitat presentada, d’acord amb l’apartat g del punt 9 d’aquesta convocatòria. L’Administració pot comprovar el valor de les despeses subvencionables d’acord amb els mecanismes prevists en l’article 33.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

14.4. Es podrà subvencionar fins a un màxim del 90 % del cost de cada activitat presentada, fins a un màxim de 20.000 euros per a un mateix beneficiari per les línies de projectes de voluntariat lingüístic i d’altres activitats de foment de la llengua catalana.

14.5. D’acord amb l’article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, l’import concedit no pot ser, en cap cas, una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb ajuts de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat duita a terme per l’entitat beneficiària. Igualment, l’import concedit no pot superar en cap cas el total de les despeses subvencionables de l’activitat presentada.

15. Proposta de resolució, resolució i notificació

15.1. L’informe emès per la Comissió Avaluadora després d’examinar i avaluar les sol·licituds ha de servir de base a la proposta de resolució provisional de la directora general de Política Lingüística, la qual ha d’incloure la llista de les activitats a les quals es proposa atorgar una subvenció i la quantia d’aquesta, així com la relació de sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. La proposta de resolució provisional s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General (<http://dgpoling.caib.cat>) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

15.2. Una vegada publicada la proposta de resolució provisional els sol·licitants disposen de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de la proposta de resolució per presentar-hi al·legacions.

Dins aquest termini, quan l’import de la subvenció previst en la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, el beneficiari pot reformular la sol·licitud inicial per ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible de ser atorgada, com també als compromisos i les condicions d’aquesta. En qualsevol cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establerts.

Quan es produeixi la circumstància esmentada i no se sol·liciti la reformulació, l’import de la subvenció s’haurà d’adaptar proporcionalment a l’import del projecte justificat.

15.3. La Comissió Avaluadora haurà d’emetre un informe sobre la modificació de la sol·licitud, que haurà de remetre a la directora general de Política Lingüística perquè emeti la proposta de resolució definitiva. La proposta de resolució definitiva s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General (<http://dgpoling.caib.cat>) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

15.4. Una vegada publicada la proposta de resolució definitiva els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Política Lingüística si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució definitiva el beneficiari no fa constar el contrari, s’entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.

15.5. A partir de la proposta de resolució definitiva de la directora general de Política Lingüística, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar la resolució de concessió, en la qual ha de figurar la relació de beneficiaris als quals s’ha concedit la subvenció i les quantitats assignades, amb indicació de la partida pressupostària a la qual s’imputen aquestes quantitats, així com la relació de les sol·licituds a les quals s’ha denegat l’ajut, amb indicació del motiu de la denegació.

15.6. La resolució de concessió s’ha de dictar i publicar en el BOIB en el termini de sis mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en l’apartat 8.2 d’aquesta convocatòria. Mitjançant la publicació de la resolució en el BOIB s’entén complert el tràmit de notificació a les persones interessades. Contra la resolució de concessió, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació.

16. Justificació i pagament de la subvenció

16.1. El compte justificatiu que figura en l’annex 6, degudament emplenat i acompanyat de la documentació que s’especifica en el punt 16.2, s’ha de presentar en un dels terminis següents:

a) Per a les actuacions que ja s’han duit a terme en el moment de la notificació, deu dies hàbils comptadors des de la data en què se’ls hagi notificat la resolució de concessió.

b) Per a les actuacions que no s’han duit a terme en el moment de la notificació de la resolució de concessió, de l’1 al 15 de novembre de 2018.

16.2. En el cas d’activitats anuals, sempre que s’hagi fet constar a la sol·licitud, es pot fer una justificació parcial de l’acció en el termini establert en el punt 16.1 a, en el cas que se n’hagi completat un bloc clarament independent. La resta de l’activitat s’ha de justificar en el termini establert en el punt 16.1 b.

Els beneficiaris de les subvencions han d’aportar el compte justificatiu que figura en l’annex 7 degudament emplenat. El compte justificatiu ha d’incloure una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció i una memòria econòmica, en els termes i continguts que preveu l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB n. 100, d’11 de juliol de 2009) per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura.

El compte justificatiu ha d’anar acompanyat de còpia o duplicat de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent i la documentació acreditativa del pagament, que abasti la totalitat de l’import destinat a aquesta activitat. Les factures s’han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la memòria econòmica del compte justificatiu.

16.3. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:

— Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.

— Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

— Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

— Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

— Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.

— Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

— Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.

— Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.

— Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

— Notificació bancària del càrrec.

— Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de document d’identitat de la persona que signa.

16.4. D'acord amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per als contractes menors (15.000 €), l'entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé.

L'elecció entre les tres ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficàcia i economia. En cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa, s'ha de justificar expressament en una memòria.

No és necessari sol·licitar les tres ofertes quan, per les característiques especials, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que prestin el servei o subministrin el bé, o quan la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

Quan el beneficiari sigui una administració pública, s'haurà de regir per les previsions vigents en cada moment en la legislació de contractes del sector públic.

16.5. Quan els beneficiaris siguin entitats locals, no cal que presentin compte justificatiu. Han de justificar el compliment de la finalitat de la subvenció, la realització de l’activitat objecte de subvenció i el cost real mitjançant un certificat detallat de les despeses imputables a la subvenció, que ha d’emetre l’òrgan interventor de l’entitat local.

El certificat de despeses ha d’incloure la declaració de les activitats fetes finançades amb la subvenció i el cost desglossat de cadascuna de les despeses o la declaració de les activitats que es preveu fer i el pressupost detallat de cadascuna de les despeses.

16.6. En el cas que es detectin defectes en la documentació justificativa, s’ha de requerir els beneficiaris que els esmenin. Aquests disposen de deu dies hàbils, a partir del moment en què rebin el requeriment, per aportar la documentació que calgui per corregir les deficiències.

16.7. L’import de la subvenció només s’ha d’abonar una vegada que el beneficiari hagi justificat que ha duit a terme les actuacions que fonamenten la concessió de l’ajut i les despeses que aquesta actuació ha suposat.

17. Control

17.1. Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització i control i al deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, així com als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

17.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits de l’actuació o el compliment de les obligacions dels beneficiaris dóna lloc a la revocació de la subvenció concedida en els termes prevists en el punt 18.

17.3. Per intensificar el control a fi d’evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de les administracions públiques.

18. Revocació de la subvenció concedida

D’acord amb l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s’ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l’acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19. Reintegrament de les subvencions concedides

19.1. Si es produeix alguna de les circumstàncies previstes en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris tenen l’obligació de reintegrar, de manera total o parcial, les quantitats percebudes, juntament amb l’interès de demora calculat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual es determina el reintegrament.

19.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20. Règim d’infraccions i sancions

Si s’incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, s’han d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions i les normes que la despleguen.

 

ANNEX 2

Model de sol·licitud d’ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana

Dades del sol·licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant del sol·licitant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població: Codi postal:

Adreça electrònica: Telèfon:

EXPÒS:

1. Que, amb data 18 de juny de 2018, la consellera de Cultura, Participació i Esports va dictar la Resolució per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana.

2. Que tant el sol·licitant com l’activitat destinada a fomentar l’ús de la llengua catalana compleixen els requisits prevists en la Resolució, la qual cosa acredit amb la documentació adjunta.

SOL·LICIT:

La concessió d’un ajut, d’acord amb la Resolució esmentada, per a l’activitat ________________________________________________________, corresponent a la línia següent:

 projectes de voluntariat lingüístic

 projectes municipals de dinamització lingüística

 altres activitats de foment de l’ús de la llengua catalana

L’activitat esmentada té un cost de __________ € i una durada de ____________________ (especificau si es tracta d’un bloc).

 D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, m’opòs expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, per la qual cosa em compromet a aportar-los juntament amb la sol·licitud.

___________, ____ de _____________ de 2018

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

Documentació adjunta d’acord amb el punt 9 (indicau amb una X la documentació presentada):*

-Documentació necessària per identificar el sol·licitant:

En el cas d’entitats sense finalitat de lucre:

L’original o una còpia compulsada dels estatuts reguladors, si és el cas.

L’acreditació de la inscripció dels estatuts en els registres corresponents, si és el cas.

Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.

 Aquesta documentació ja es va presentar en la convocatòria d’ajuts de l’any__________.

En el cas dels ajuntaments:

Un certificat, signat pel secretari, conforme l’òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud.

Un certificat, signat pel secretari, en què s’acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l’entitat local.

- Documentació relativa a l’activitat:

Breu memòria descriptiva de l’actuació per a la qual se sol·licita la subvenció, en què ha de constar, com a mínim: contingut i descripció, destinataris, programació i costs associats a cada acció o activitat.

Relació de les despeses imputables a l’activitat, que s’ha de desglossar per conceptes, subvencionables o no subvencionables, amb una descripció detallada de cada un d’aquests.

-Documentació de caràcter econòmic:

Una declaració responsable dels ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a cada una de les activitats (annex 3).

Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas d’obtenir l’ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer.

Una declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex 4).

-Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

Una declaració responsable de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 5).

En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents, o bé una declaració responsable si el beneficiari és una entitat pública.

*Si se sol·licita ajuda per a més d’una activitat, la documentació relativa al sol·licitant només s’ha de presentar una vegada.

 

ANNEX 3

Declaració d’altres subvencions rebudes o sol·licitades

Dades del sol·licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant del sol·licitant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població: Codi postal:

Adreça electrònica: Telèfon:

Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana,

DECLAR:

a) Que, a més d’aquesta subvenció, per a l’activitat ____________________________________:

 No he sol·licitat ni rebut cap altre ajut procedent d’altres administracions públiques o d’ens públics o privats.

 He sol·licitat / rebut els ajuts següents:

Organisme

Tipus d’ajut

Data

Sol·licitat

Concedit

b) Que, si se’m concedeix cap subvenció en aquesta convocatòria, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports qualsevol altre ajut sol·licitat o concedit per a la mateixa activitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de la subvenció.

___________, ____ de _____________ de 2018

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

 

ANNEX 4

Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA de l’entitat representada

Dades del sol·licitant

Nom:

NIF:

Dades del representant del sol·licitant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades a l’efecte de notificacions

Adreça:

Població: Codi postal:

Adreça electrònica: Telèfon:

DECLAR:

Que, respecte de l’IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l’entitat beneficiària és la següent:

Exercici 2017

 Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.

 No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ % [si no es concreta cap xifra, s’entén el 100 %].

Exercici 2018

 Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.

 No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ % [si no es concreta cap xifra, s’entén el 100 %].

___________, ____ de _____________ de 2018

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

ANNEX 5

Declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció

Dades del representant del sol·licitant

Nom i llinatges:

Document d’identitat:

Dades del sol·licitant

Nom:

NIF:

Dades de contacte

Adreça:

Població: Codi postal:

A/e: Telèfon:

Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2018 per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana,

DECLAR:

- Que el sol·licitant no està sotmès a cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB 196/2005, de 31 de desembre), i l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB 135/2006, de 26 de setembre).

- Que, si es dóna cap circumstància que impliqui un canvi amb relació al que declar en el punt precedent, em compromet a comunicar-ho per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en un termini inferior a quinze dies comptadors a partir de la data en què es produeixi la variació.

___________, ____ de _____________ de 2018

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596

 

ANNEX 6

Compte justificatiu

Declaració

Número d’expedient

Exercici pressupostari

Partida pressupostària

Beneficiari

NIF

Concepte

Ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana

BOIB de la convocatòria

Data de la concessió

Data d’execució

Data de la justificació

Declar que:

a) Aquest compte justificatiu abasta:

□ la realització completa de l’activitat subvencionada i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.

□ la realització parcial (primera/segona) de l’activitat subvencionada i conté els justificants corresponents al bloc realitzat.

b) Totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes.

c) Els justificants originals de les despeses i els ingressos, els cobraments i els pagaments que es detallen estan custodiats sota la meva responsabilitat.

d) Els justificants esmentats estan a disposició de qualsevol òrgan de control intern o extern de l’Administració autonòmica, estatal o europea.

e) Em compromet a col·laborar en les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessàries per comprovar la veracitat o la correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

Data:

El representant de l’entitat beneficiària:

Signatura:

NOTES:

Els espais ombrejats han de ser emplenats per l’Administració.

 

Memòria d’actuació

Memòria econòmica

Beneficiari

Import de l’ajut concedit (A)

NIF

Import d’altres ajuts

Concepte

Ajuts per a actuacions de foment de l’ús de la llengua catalana

Justificació

Total □

Parcial primera □

Parcial segona □

Identificació dels justificants

Costs justificats

Cost elegible

Núm.

Núm. factura

Data

Proveïdor

Concepte

Import

Data pagament

% imputació

Import

Cost elegible

Observacions

TOTAL

TOTAL

(B)

(C)

Import justificat (B)

Import elegible (C)

Import de l’ajut justificat (D)

 €

Observacions:

Observacions:

Emet un informe favorable sobre aquest compte justificatiu i propòs l’inici de l’expedient per pagar l’ajut per un import de ………………................... euros.

Data:

Data:

El representant de l’entitat beneficiària:

La cap del Servei de Foment de l’Ús del Català:

Signatura:

Signatura: