Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 6724
Resolució del vicepresident primer i conseller executiu del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, de 15 de juny de 2018, relativa a les modificacions a realitzar en les Normes de selecció de projectes per al Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM)
El vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports ha dictat, el 15 de juny de 2018, la resolució que transcric literalment a continuació:
«Antecedents
»1. En el BOIB núm. 103, de 13 d'agost de 2016, es va publicar la resolució del vicepresident primer i conseller executiu del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, de 23 de març de 2017, relativa a les Normes de selecció de projectes per al Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM).
»2. La Direcció Insular de Cultura, mitjançant memòria justificativa de data 13 de juny de 2018, ha posat de manifest la necessitat de dur a terme modificacions en les normes de selecció de projectes per al Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca, després d'un any de la seva posada en marxa amb la finalitat de millorar la gestió i la qualitat.
»3. S'ha emès informe jurídic favorable referent a les modificacions de l'esmentat catàleg i de les normes que el regeixen.
»Fonaments de dret
»1. D'acord amb el previst a l'art. 2.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017); correcció d'errors de 15 de juny de 2017 (BOIB núm. 74, de 17 de juny de 2017); modificat per decret de 20 de juny de 2017 (BOIB núm. 77, de 24 de juny de 2017); correcció d'errors (BOIB núm. 82, de 6 de juliol de 2017); modificat per decret de 24 de juliol de 2017 (BOIB núm. 92 de 29 de juliol de 2017); modificat per decret de 16 de gener de 2018 (BOIB núm. 12 de 25 de gener de 2018) i per decret de 7 de febrer de 2018 (BOIB núm. 20 de 13 de febrer de 2018).
»2. L'art. 1.m) de l'esmentat Decret d'Organització, en relació amb les facultats que provenen de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú sobre inici i ordenació del procediment, facultats que, en particular, es concreten en les següents: ampliar terminis per decidir, aplicar la tramitació d'urgència, fer requeriments d'esmena i millora de la sol·licitud d'iniciació i assenyalar tràmits que s'han de dur a terme. Tot això en relació amb procediments referits a l'activitat administrativa que el departament fa.
»3. Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
» Atenent els antecedents i els fonaments de dret exposats, d'acord amb el Reglament d'Organització vigent del Consell de Mallorca, dicto la següent,
» Resolució:
»1. Modificar els següents apartats del Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM), els quals queden redactats de la següent manera:
«2. Seccions culturals del catàleg, es modifica i s'afegeix:
1. MÚSICA
Concerts, tallers o experiències relacionades amb el món de la música.
3. DANSA
Espectacles de dansa, taller o experiències relacionades amb el món de la dansa.
4. TEATRE
Espectacles de teatre, tallers o experiències relacionades amb el món del teatre.
10. ACTIVITATS PER AL FOMENT DE LA LECTURA
Projectes d'activitats culturals que tinguin per objectiu principal fomentar la lectura. Aquestes activitats es duran a terme exclusivament a les biblioteques públiques municipals»
«3. Documentació, es modifica i s'afegeix:
La documentació que s'ha de presentar és la següent:
b) Dossier del projecte en format DIN A4, que ha d'incloure, com a mínim: títol, descripció detallada de l'activitat amb una extensió no inferior a 1.000 caràcters ni superior a 6.000, breu resum del projecte (màxim 10 línies), característiques de l'espai requerit, necessitats tècniques, fitxa artística (annex 3, si procedeix) durada de l'activitat, públic destinatari (especificar l’edat recomanada en cas de menors), preferències d'horari per dur a terme l'activitat perquè es pugui desenvolupar de manera correcta, disponibilitat de dates per realitzar l'activitat.
La documentació que se sol·licita en els apartats b, c, d, e,, s'ha de presentar (amb els mateixos continguts que es presenten en paper) també en format digital (CD o llapis de memòria) que formarà part de l'expedient. Aquest CD o llapis de memòria es pot recollir a les oficines de Projecció i Acció Cultural (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l'Hospital, 4, Palma) a partir de 30 dies naturals des de la data de registre d'entrada del projecte en el Consell de Mallorca.
Si es produeixen variacions que afectin als apartats i, j, k, s'han de comunicar mitjançant un escrit dirigit al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.
No és necessari lliurar la documentació dels apartats g, h, i, j, si ja s'ha presentat anteriorment en aquest Servei (s'ha de citar el número i l'any del registre d'entrada) sempre que estigui en vigor, no hagin transcorregut 5 anys o no hi hagi cap canvi.
Les despeses que es poden derivar, referents als drets d'autor, per realitzar una activitat cultural van a càrrec de l'organitzador de l'activitat (entitats d'administració local o organismes públics dependents). Per aquesta raó, s'ha de reflectir en el pressupost aquesta despesa que no s'ha d'imputar en el cost final de l'activitat. »
«4. Obligacions, es modifica i s'afegeix:
Els professionals estan obligats a:
- Complir la totalitat del projecte. Qualsevol variació o canvi d'aquest (per exemple: canvi d'artistes, impossibilitat de dur a terme una part del projecte, pressupost, etc.) s'ha de comunicar al Consell de Mallorca el més aviat possible, lliurant l'Annex 4 degudament emplenat en el registre del Consell de Mallorca.
- Presentar, en el registre del Consell de Mallorca, el TC1 i, si escau, el TC2 de la Seguretat Social dels professionals que han participat en l'activitat, com a màxim en els cinc dies hàbils posteriors a l'acabament del termini que estableix la Seguretat Social.
- Presentar degudament emplenat el full d'avaluació de cada activitat cultural realitzada (annex 5) en el termini de 15 dies naturals a partir de l'endemà de realitzar l'activitat, enviant un correu electrònic a:
cacim@conselldemallorca.net.
En cas d'incomplir les obligacions citades, el Consell de Mallorca requerirà la documentació que falta. En el cas de no respondre al requeriment, el projecte es donarà de baixa del Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM). »
«5. Comissions, se substitueix:
Comissió Tècnica de Selecció de Projectes
- Secretari: Jordi Fiol Garcías, tècnic jurídic de la Secretària tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, o el personal funcionari que el substitueixi.
- Rosa Maria Calafell Riera, coordinadora de cultura i oci, o el personal funcionari que la substitueixi. »
«7. Criteris de selecció de projectes, s'afegeix:
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes pot canviar la secció cultural d'un projecte, sempre que consideri que el que ha presentat el professional no és el correcte. »
«8. Funcionament del catàleg, es modifica i s'afegeix:
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes s'ha de reunir per valorar les propostes que s'han presentat per formar part del Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca. La periodicitat de les reunions per a la revisió de nous projectes és trimestral. »
«10. Publicitat, es modifica i s'afegeix:
La inclusió i/o exclusió periòdica de projectes, així com la modificació de la titularitat es durà a terme mitjançant resolució del vicepresident primer i conseller executiu del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports i aquesta, es publicarà en el BOIB. »
«Annex 1, es modifica i s'afegeix:
Adreça electrònica .............................................................................................................
Seccions
En cas que marqueu la secció Activitats per al foment de la lectura (activitats per dur a terme exclusivament a les biblioteques públiques municipals), podeu marcar una altra secció que també sigui adequada al tipus de projecte. »
«Annex 2, es modifica:
Adreça electrònica.......................................................................................................... »
«En relació amb l'Annex 4, es modifica i s'afegeix:
Adreça electrònica..............................................................................................................
SOL·LICITO al Consell de Mallorca que el projecte cultural .........................................................................................................................
Continuï formant part del Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca des de (dia i mes) .................... de (any ).............. fins (dia i mes) ......................... del (any) ................
Es doni de baixa del Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca a partir de (dia i mes) .......................... del (any) ........
Es modifiqui el projecte presentat inicialment a partir de (dia i mes) ........ del (any) ..........
Per aquesta raó, adjunto un document amb els canvis que s'han fet. »
» 2. Publicar aquesta resolució al BOIB, al tauler d'edictes del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports i, a efectes informatius, en la pàgina web del Consell Insular de Mallorca, així com el text complet de les Normes de selecció de projectes per al Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM) amb les modificacions realitzades, per al coneixement de les persones interessades.»
Contra aquesta resolució que no exhaureix la via administrativa podrà interposar-se un recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació o publicació. El recurs es pot interposar formalment davant d'aquest conseller executiu/consellera executiva o davant de la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació de la dita recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Palma, 19 de juny de 2018
El secretari tècnic del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports,
per delegació
(Resolució de delegació de competències del vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports del 15/03/2016;
BOIB núm. 37, de 22/03/2016)
Francesc Ramis Oliver
Normes de selecció de projectes per al Catàleg d’Activitats Culturals del Consell Insular de Mallorca (CACIM)
Presentació
El Consell de Mallorca, mitjançant el Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, té en funcionament el Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM), amb els objectius de constituir una borsa d’oferta cultural per a tot Mallorca i de promoure la itinerància d’activitats culturals dels diferents àmbits de la creació: arts visuals, escèniques, musicals, literàries, etc.
El Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, amb aquesta finalitat, vol difondre els projectes que es desenvolupen en aquests àmbits i vol posar a l’abast dels professionals un canal per rebre les propostes que poden formar part de la borsa de projectes del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca.
Després de quasi un any des de la posada en marxa, es tornen a publicar les normes de selecció de projectes per al Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM) amb la finalitat de millorar-ne la gestió i qualitat.
Finalitats
- Gestionar la plataforma web de difusió de l’oferta cultural professional de Mallorca que es publica en el web: www.conselldemallorca.net.
- Garantir una oferta cultural dinàmica i professional de qualitat.
- Esdevenir una eina útil als ajuntaments de Mallorca per programar activitats culturals.
1. Requisits per formar part del catàleg
Hi poden participar les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat, constituïdes com a professionals, empreses, associacions o com a entitats amb personalitat jurídica pròpia que presenten les característiques següents:
- Dur a terme projectes culturals i, en conseqüència, estar d’alta a l’epígraf que pertoca al cens tributari o registre pertinent de l’IAE.
- Tenir un domicili o l’establiment permanent o delegació a Mallorca.
- L’import total del projecte (IVA inclòs, si escau) no pot ser superior al que es presenta en altres entitats o institucions.
- La llengua catalana ha de ser la llengua d’ús normal en les activitats culturals i, en tot cas, sempre n’ha de ser la llengua vehicular. La documentació informativa que acompanyi les activitats, si és el cas, ha de ser també en català, o almenys, és necessari que la llengua catalana ocupi, sempre en lloc preferent, la mateixa extensió que la de les altres que s’hi puguin emprar.
Aquests requisits s’han de complir en el moment de lliurar la documentació i durant tot el període en què formen part del catàleg.
2. Seccions culturals del catàleg
1. MÚSICA
Concerts, tallers o experiències relacionades amb el món de la música.
2. ART DE CARRER
Espectacles en espais oberts, circ, cercaviles i d’altres activitats culturals pensades per fer-se a l’exterior.
3. DANSA
Espectacles de dansa, taller o experiències relacionades amb el món de la dansa.
4. TEATRE
Espectacles de teatre, tallers o experiències relacionades amb el món del teatre.
5. CINEMA
Cicles temàtics de cinema.
6. EXPOSICIONS
a) Exposicions temàtiques d’àmbit cultural i patrimonial.
b) Exposicions d’art que tenguin una finalitat divulgativa de temàtica cultural i/o social.
7. RUTES CULTURALS
Rutes per Mallorca que tenguin com a objectiu difondre i posar en valor el patrimoni, la història i la cultura de Mallorca.
8. CICLES DE CONFERÈNCIES
Cicles de conferències i creació d’espais de debat entorn a temes d’interès cultural i patrimonial.
9. ACTIVITATS PER FOMENTAR LA INTEGRACIÓ LINGÜÍSTICA
Projectes d’activitats interculturals en llengua catalana que tenguin com a objectiu principal afavorir la integració lingüística i la cohesió social entre nouvinguts i població catalanoparlant.
10. ACTIVITATS PER AL FOMENT DE LA LECTURA
Projectes d'activitats culturals que tinguin per objectiu principal fomentar la lectura. Aquestes activitats es duran a terme exclusivament a les biblioteques públiques municipals.
3. Documentació
La documentació que s’ha de presentar és la següent:
a. Sol·licitud d’inscripció degudament emplenada (annex I).
b. Dossier del projecte en format DIN A4, que ha d'incloure, com a mínim: títol, descripció detallada de l'activitat amb una extensió no inferior a 1.000 caràcters ni superior a 6.000, breu resum del projecte (màxim 10 línies), característiques de l'espai requerit, necessitats tècniques, fitxa artística (annex 3, si procedeix) durada de l'activitat, públic destinatari (especificar l’edat recomanada en cas de menors), preferències d'horari per dur a terme l'activitat perquè es pugui desenvolupar de manera correcta, disponibilitat de dates per realitzar l'activitat.
c. Currículum i trajectòria artística de l’autoria del projecte.
d. Imatges del projecte (un mínim de 3) en format JPG, amb una resolució mínima de 72 ppp.
e. Pressupost total de l’activitat (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció). Si són persones físiques, s’hi ha de fer constar la retenció aplicada de l’IRPF.
f. Autorització per incloure imatges de l’activitat en el material de difusió que fa el Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca en diferents suports, amb l’objectiu de donar a conèixer al públic potencial les diferents activitats que es fan (annex 2).
g. Fotocòpia del NIF o document equivalent de la persona física o jurídica sol·licitant.
h. Fotocòpia del NIF o document equivalent de la persona representant legal o bé de l’autoritzada que signa.
i. Documentació que acrediti la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua la persona que signa la sol·licitud o de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona.
j. Documentació que acrediti la constitució de l’entitat o de l’empresa i, si escau, dels estatuts registrats degudament o de la modificació i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
k. Certificat administratiu de l’any en curs que acredita que la persona física o jurídica està inscrita en l’epígraf que pertoca del cens tributari o registre pertinent de l’IAE i àmbit territorial d’actuació.
La documentació que se sol·licita en els apartats b, c, d, e,, s'ha de presentar (amb els mateixos continguts que es presenten en paper) també en format digital (CD o llapis de memòria) que formarà part de l'expedient. Aquest CD o llapis de memòria es pot recollir a les oficines de Projecció i Acció Cultural (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l'Hospital, 4, Palma) a partir de 30 dies naturals des de la data de registre d'entrada del projecte en el Consell de Mallorca.
Si es produeixen variacions que afectin als apartats i, j, k, s'han de comunicar mitjançant un escrit dirigit al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.
No és necessari lliurar la documentació dels apartats g, h, i, j, si ja s'ha presentat anteriorment en aquest Servei (s'ha de citar el número i l'any del registre d'entrada) sempre que estigui en vigor, no hagin transcorregut 5 anys o no hi hagi cap canvi.
Les despeses que es poden derivar, referents als drets d'autor, per realitzar una activitat cultural van a càrrec de l'organitzador de l'activitat (entitats d'administració local o organismes públics dependents). Per aquesta raó, s'ha de reflectir en el pressupost aquesta despesa que no s'ha d'imputar en el cost final de l'activitat.
A més d’aquesta documentació general, s’ha d’adjuntar, al projecte presentat, la documentació específica següent per a cada secció:
1. MÚSICA
1.1 Nom del músic o dels músics
1.2 Repertori del concert
1.3 Maqueta o mostra del repertori en suport CD o llapis de memòria (format MP3)
1.4 En les característiques de l’espai, s’ha de confirmar si és una activitat que es pot fer:
1.4.1 A l’interior
1.4.2 A l’exterior
1.4.3 A l’interior i a l’exterior
1.5 Escenari:
1.5.1 Metres de boca
1.5.2 Metres de fons
1.5.3 Metres d’alçària
1.6 Necessitat de camerinos sí/no
1.7 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
1.7.1 Caixet
1.7.2 Despeses derivades del transport
1.7.3 Despeses derivades dels drets d’autor
1.7.4 Qualsevol altra despesa derivada de fer l’activitat
2. ART DE CARRER
2.1. Fitxa artística de l’activitat
2.2. Necessitat de camerinos sí/no
2.3. Ubicació correcta del públic (seguretat). Distància mínima que hi ha d’haver entre els actors i el públic i, si cal, que hi hagi qualque tipus de separació
2.4 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
2.4.1 Caixet
2.4.2 Despeses derivades del transport
2.4.3 Despeses derivades dels drets d’autor
2.4.4 Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
3. DANSA
3.1 Fitxa artística
3.2 En les característiques de l’espai, s’ha de confirmar si és una activitat que es pot fer:
3.2.1 A l’interior
3.2.2 A l’exterior
3.2.3 A l’interior i a l’exterior
3.3. Escenari:
3.3.1. Metres de boca
3.3.2. Metres de fons
3.3.3. Metres d’alçària
3.4 Necessitat de camerinos sí/no
3.5 Si es fa a l’exterior: ubicació correcta del públic (seguretat). Distància mínima que hi ha d’haver entre els actors i el públic i si cal que hi hagi qualque tipus de separació.
3.6 Temps de muntatge i desmuntatge
3.7 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
3.7.1. Caixet
3.7.2 Despeses derivades del transport
3.7.3 Despeses derivades dels drets d’autor
3.7.4 Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
4. TEATRE
4.1 Fitxa artística
4.2 En les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot fer:
4.2.1 A l’interior
4.2.2 A l’exterior
4.2.3 A l’interior i a l’exterior
4.3. Escenari:
4.3.1. Metres de boca
4.3.2. Metres de fons
4.3.3. Metres d’alçària
4.4 Necessitat de camerinos sí/no
4.5 Temps de muntatge i desmuntatge
4.6 Franja d’edat del públic al qual s’adreça l’espectacle
4.7 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
4.7.1 Caixet
4.7.2 Despeses derivades del transport
4.7.3 Despeses derivades dels drets d’autor
4.7.4 Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
5. CINEMA
5.1 Fitxa tècnica de les pel·lícules o dels documentals
5.2 Descripció breu de cada una d’aquestes
5.3 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
5.3.1 Despeses derivades dels drets d’autor
5.3.2 Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
6. EXPOSICIONS
6.1. Especificacions de l’espai
6.1.1 Superfície mínima de la sala
6.1.2 Metres mínims de paret lineal
6.1.3 Il·luminació
6.1.4 Mesures de seguretat de la sala
6.2 Assegurança
6.2.1 Assegurança per al transport sí/no
6.2.2 Assegurança de la sala d’exposicions sí/no
6.3 Personal d’atenció a la persona visitant sí/no
6.4 Durada mínima de l’exposició (amb un mínim obligatori de 15 dies)
6.5 Dia o dies de muntatge
6.6 Dia o dies de desmuntatge
6.7 Es fan activitats paral·leles sí/no. Quines?
6.8 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
6.8.1 Comissariat
6.8.2 Despeses derivades del transport, de l’assegurança, del muntatge i del desmuntatge
6.8.3 Despeses derivades dels drets d’autor
6.8.4 Qualsevol altra despesa derivada de fer les itineràncies de l’exposició
7. RUTES CULTURALS
7.1 Descripció de cada una de les rutes
7.2 Hora de sortida
7.3 Durada
7.4 Nombre màxim de persones per grup
7.5 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
7.5.1 Despesa del guia
7.5.2 Possibles despeses d’entrades en els recintes que s’han de visitar
7.5.3 Qualsevol altra despesa derivada de fer les rutes
8. CICLES DE CONFERÈNCIES
8.1 Pressupost (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció)
8.1.1 Despeses de coordinació
8.1.2 Despeses dels conferenciants
8.1.3 Qualsevol altra despesa derivada de fer els cicles de conferències
9. ACTIVITATS PER FOMENTAR LA INTEGRACIÓ LINGÜÍSTICA
9.1 Característiques del públic destinatari
9.1.1 Franja d’edat del públic al qual s’adreça l’activitat
9.1.2 Nombre màxim de participants
9.1.3 Percentatge de públic no catalanoparlant i percentatge de públic catalanoparlant
9.2. Característiques del material didàctic de suport, si l’activitat en requereix
En qualsevol cas, el Consell de Mallorca pot demanar que s’aporti la documentació addicional que li sembli adient, ateses les característiques de cada cas.
Les despeses que se’n poden derivar, referent als drets d’autor, per a fer una activitat cultural van a càrrec de l’organitzador de l’activitat (entitats d’administració local o organisme públic depenent). Per això, cal que reflectiu en el pressupost aquesta despesa que no s’ha d’imputar en el cost final de l’activitat.
4. Obligacions dels participants
Els professionals estan obligats a:
- Complir la totalitat del projecte. Qualsevol variació o canvi d'aquest (per exemple: canvi d'artistes, impossibilitat de dur a terme una part del projecte, pressupost, etc.) s'ha de comunicar al Consell de Mallorca el més aviat possible, lliurant l'Annex 4 degudament emplenat en el registre del Consell de Mallorca.
- Presentar, en el registre del Consell de Mallorca, el TC1 i, si escau, el TC2 de la Seguretat Social dels professionals que han participat en l'activitat, com a màxim en els cinc dies hàbils posteriors a l'acabament del termini que estableix la Seguretat Social.
- Presentar degudament emplenat el full d'avaluació de cada activitat cultural realitzada (annex 5) en el termini de 15 dies naturals a partir de l'endemà de realitzar l'activitat, enviant un correu electrònic a:
cacim@conselldemallorca.net.
En cas d'incomplir les obligacions citades, el Consell de Mallorca requerirà la documentació que falta. En el cas de no respondre al requeriment, el projecte es donarà de baixa del Catàleg d'Activitats Culturals del Consell de Mallorca (CACIM).
5. Presentació de la documentació
Es poden presentar projectes de manera continuada i indefinida a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes normes en el BOIB, en qualsevol terminal del registre general del CIM (a Palma: Centre Cultural la Misericòrdia, Pl. de l’Hospital, núm. 4; Palau del CIM, c/ de Palau Reial, 1; Llar de la Joventut, c/ del General Riera, núm. 111, i Llar de la Infància, c/ del General Riera, 113; tots a Palma) o en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015).
6. Comissions
Comissió Tècnica de Selecció de Projectes
Està formada per les persones següents:
- President: Rafel M. Creus, director insular de Cultura. El seu substitut és Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura.
- Secretari: Jordi Fiol Garcias, tècnic jurídic de la Secretaria tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, el personal funcionari que el substitueixi.
- Cristina Llambías Cortés, responsable tècnica de programes del Servei de Cultura, o el personal funcionari que la substitueixi.
- Jaume Julià Mas, tècnic ajudant d’arxiu i biblioteca, o el personal funcionari que el substitueixi.
- Joana M. Pomar Sans, auxiliar d’arxiu i biblioteca, o el personal funcionari que el substitueixi.
- Rosa Maria Calafell, coordinadora de cultura i oci, o el personal funcionari que la substitueixi.
Comissió de Seguiment
La Comissió de Seguiment té les funcions següents:
- Expressar l’opinió sobre els projectes seleccionats i fer-ne una valoració.
- Valorar la professionalitat de les propostes que es presenten, així com els costos en relació amb els formats.
- Traslladar a la Comissió Tècnica de Selecció de Projectes recomanacions o propostes de millora.
- Expressar l’opinió sobre qualsevol altra qüestió relacionada amb els projectes i el funcionament del catàleg.
- Proposar l’exclusió de projectes del catàleg en cas que es demostri que s’ha falsejat informació, que les dades aportades no són certes o qualsevol altra incidència destacable que afecti el desenvolupament correcte de l’activitat cultural.
- Assessorar la Comissió Tècnica de Selecció de Projectes.
La Comissió de Seguiment està formada per tres tècnics de cultura dels ajuntaments de Mallorca a proposta de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i per tres tècnics de Projecció i Acció Cultural del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca.
7. Criteris de selecció de projectes
Els projectes s’han de valorar d’acord amb aquesta puntuació:
• Elaboració del projecte (màxim 20 punts)
1. Objectius (5 punts)
2. Explicació detallada de l’activitat, tenint en compte les especificitats de cada àmbit (10 punts)
3. Fitxa artística (si escau) i tècnica (5 punts)
• Criteris artístics (màxim 20 punts)
1. Innovació, originalitat i creativitat de l’activitat (8 punts)
2. Interès i qualitat de l’activitat (10 punts)
3. Activitats que contribueixen a difondre valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca i activitats relacionades amb commemoracions o amb efemèrides d’interès cultural o històric en l’àmbit local i/o insular (2 punts)
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes en pot desestimar els que consideri que no reuneixen les condicions mínimes de qualitat o la capacitat organitzativa mínima exigibles per ser exhibits i/o representats.
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes pot canviar la secció cultural d’un projecte, sempre que consideri que el que ha presentat el professional no és el correcte
Per poder entrar a formar part del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca els projectes han d’obtenir una puntuació mínima de 20 punts.
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris esmentats, i n’emet l’informe que serveix de base a l’òrgan instructor per elaborar la proposta d’acord definitiva.
8. Funcionament del catàleg
El Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca roman sempre obert a la recepció de projectes i, per tant, els professionals o les empreses hi poden presentar projectes culturals en qualsevol moment de l’any.
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes s’ha de reunir per valorar les propostes que s’han presentat per formar part del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca. La periodicitat de les reunions per a la revisió de nous projectes és trimestral.
Excepcionalment, es poden fer reunions extraordinàries si la Comissió Tècnica de Selecció de Projectes ho considera oportú, segons el nombre de sol·licituds pendents de revisar.
Si se selecciona un projecte per formar part del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca, hi ha de romandre sis mesos com a mínim.
Transcorregut un any des de la notificació de la inclusió d’un projecte en el Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca, cal presentar una sol·licitud de renovació (annex 4) al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports. Si no es fa, el projecte es dona de baixa automàticament del Catàleg.
Si voluntàriament la persona interessada vol donar de baixa un projecte inclòs en el catàleg, pot fer-ho. Per això, ha d’emplenar l’annex 4 i presentar-lo al Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca.
El catàleg està publicat permanentment en el web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net), distribuït en les seccions culturals que es descriuen en la base segona d’aquesta resolució.
9. Òrgans per instruir i resoldre
El vicepresident primer i conseller executiu de Cultura, Patrimoni i Esports és l’òrgan encarregat d’aprovar i modificar les Normes de selecció de projectes per al Catàleg d’Activitats Culturals del Consell Insular de Mallorca (CACIM). La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports
10. Publicitat
Aquestes normes es publiquen en el BOIB i, a més, per informar-ne i garantir-ne la difusió s’exposen en el tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia i es pengen en el web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
La inclusió i/o exclusió periòdica de projectes, així com la modificació de la titularitat es durà a terme mitjançant resolució del vicepresident primer i conseller executiu del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports i aquesta, es publicarà en el BOIB.
Annex 1
Sol·licitud d’inscripció en el Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca
Dades de la persona sol·licitant*
.....…………………………………................................................................................
(Nom i llinatges)
NIF …….................………................
Telèfon fix …….......................................................... Mòbil ........................................
Adreça electrònica........................................................................................................
Adreça ..……….….....................................................................................,CP .............,
Municipi ..................................................................
En representació de l’entitat o empresa.............................................................................
..................................................................... (si són persones físiques, no cal emplenar-ho)
* Tots els camps són obligatoris
Títol del projecte: .............................................................................................................
Seccions
En cas que marqueu la secció Activitats per al foment de la lectura (activitats per dur a terme exclusivament a les biblioteques públiques municipals), podeu marcar una altra secció que també sigui adequada al tipus de projecte
1. |
Música |
6. |
Exposicions |
2. |
Art de carrer |
7. |
Rutes culturals |
3. |
Dansa |
8. |
Cicles de conferències |
4. |
Teatre |
9. |
Activitats per fomentar la integració lingüística |
5. |
Cinema |
10. |
Activitats per al foment de la lectura |
Declaració
.........................................................................................................................................,
amb NIF ............................................, en nom propi / com a representant de l’entitat o empresa,
DECLAR sota la meva responsabilitat:
1) Que accept les normes de selecció de projectes pel Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca.
2) Que adjunt la documentació exigida.
3) Que totes les dades presentades són certes.
Per tot això,
DEMAN: Que admeteu la meva proposta en la selecció de projectes del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca.
........................................................................., ........... d............................. de 201...
(Signatura)
Clàusula informativa sobre les dades de caràcter personal
En compliment del que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que:
1. Les dades que contenen la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunti o la documentació que es generi a partir d’aquesta convocatòria, s’incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix per convocar, seleccionar i crear un dossier amb les dades de les empreses, artistes o grups seleccionats per participar en el catàleg d’activitats culturals del Consell de Mallorca.
2. Cessions de les dades previstes: en les publicacions previstes en les normes de selecció (BOIB, tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net) i en aquelles altres entitats d’administració local o entitats que en depenen que vulguin participar en el catàleg d’activitats culturals del Consell de Mallorca.
3. L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercir, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la Llei esmentada és la Secretaria Tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca.
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Documentació que adjunteu per a la selecció de projectes culturals per al Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca
Marqueu amb una «X» les caselles que corresponguin
( ) Model de sol·licitud (annex 1).
( ) Dossier de la proposta en format DIN A4 (segons els apartats b, c, d del punt 3) i en format digital (CD o llapis de memòria).
( ) Pressupost total de l’activitat (IVA inclòs o amb motivació de l’exempció). Si són persones físiques, s’hi ha de fer constar la retenció aplicada de l’IRPF.
( ) Autorització per incloure imatges de l’activitat en el material de difusió del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, mitjançant diferents suports, per donar a conèixer les diferents activitats al públic potencial (annex 2).
( ) Fotocòpia del NIF del professional o de l’empresa sol·licitant.
( ) Fotocòpia del DNI, NIE, NIF del representant legal o de la persona autoritzada que la signi.
( ) Documentació que acrediti la vigència del càrrec de representant legal pel qual actua el signant de la sol·licitud o de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que signi una persona distinta.
( ) Documentació que acrediti la constitució de l’empresa i, si escau, els estatuts degudament registrats o, si és el cas, la modificació de l’empresa i els nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
( ) Certificat administratiu de l’any en curs per acreditar que la persona física o jurídica està inscrita en l’epígraf que pertoca del cens tributari o registre pertinent de l’IAE.
........................................................................., …….. d …………………….. de 201......
(Signatura)
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Annex 2
Model d’autorització per al catàleg d’activitats culturals del Consell de Mallorca*
.....…………………………………................................................................................
(Nom i llinatges)
NIF …….................………................
Telèfon fix …….......................................................... Mòbil ........................................
Adreça electrònica...........................................................................................................
Adreça ..……….….....................................................................................,CP .............,
Municipi ..................................................................
En representació de l’entitat o empresa.............................................................................
..................................................................... (si són persones físiques, no cal emplenar-ho)
* Tots els camps són obligatoris
AUTORITZ el Consell de Mallorca perquè pugui difondre de manera gratuïta les activitats del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca, per temps indefinit i en l’àmbit territorial mundial, i que faci els usos següents de les imatges i dades de contacte incloses en el projecte:
- Les insereixi en el web del Consell de Mallorca.
- Les insereixi en el material de difusió que editi (només les imatges).
El nom artístic de l’empresa o de la companyia que vull que s’utilitzi en tot el material de difusió pel projecte que he presentat és: ................................................................................................
Tot això en els termes que preveu la Llei de propietat intel·lectual (RDL 1/1996, de 12 d’abril, de propietat intel·lectual, modificada per la Llei 23/2006, de 7 de juliol, i per la Llei 10/2007, de 22 de juny) i sens perjudici dels drets que puguin correspondre, d’acord amb la Llei.
……………………………......................…, ……… d………………………. de 201...
(Signatura)
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Annex 3
Fitxa artística
* Només s’ha d’emplenar per a les activitats que es fan a teatres i/o auditoris
(Cal presentar un annex per a cada projecte presentat)
1. Títol del projecte ...................................................................................................
2. Característiques de l’espectacle
Dades de l’autoria Autor del text original Autor de la música original Traducció/versió/adaptació de |
Dades de la direcció Direcció escènica Direcció musical Direcció artística Coreografia Altres (indicau-les): |
Dades del disseny artístic Escenografia Vestuari Attrezzo Il·luminació So Altres (indicau-les): |
Dades de la interpretació Actors Cantants Ballarins Músics Altres (indicau-les): |
3. Característiques generals del muntatge i desmuntatge de l’espectacle
Temps de muntatge: ................... hores Temps de desmuntatge: .................. hores Altres aspectes d’interès: |
4. Condicions tècniques mínimes exigides
Escenari: - Metres de boca: - Metres de fons: - Metres d’alçària: |
Il·luminació: |
So: |
Projectors: |
Altres: |
Personal necessari: - Electricistes Durant el muntatge: Durant la funció: - Maquinistes Durant el muntatge: Durant la funció: - Per a càrrega i descàrrega: |
Condicions especials: |
Annex 4
Sol·licitud de continuïtat, baixa i/o modificació d’un projecte cultural en el Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca
.....…………………………………................................................................................
(Nom i llinatges)
NIF …….................………................
Telèfon fix …….......................................................... Mòbil ........................................
Adreça electrònica...........................................................................................................
Adreça ..……….….....................................................................................,CP .............,
Municipi ..................................................................
En representació de l’entitat o empresa.............................................................................
..................................................................... (si són persones físiques, no cal emplenar-ho)
* Tots els camps són obligatoris
SOL·LICITO al Consell de Mallorca que el projecte cultural
........................................................................................................................................
- Continuï formant part del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca des de (dia i mes) ....................de (any).............. fins a (dia i mes)......................... de (any)................
- Es doni de baixa del Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca a partir de (dia i mes) .......................... de (any) ........
- Es modifiqui el projecte presentat inicialment a partir de (dia i mes) ........ de (any) ..........
Per aquesta raó, adjunto un document amb els canvis que s'han fet.
……………………………......................…, ……… d………………………. de 201....
(Signatura)
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Annex 5
Full d’avaluació per a les activitats incloses en el Catàleg d’Activitats Culturals del Consell de Mallorca (Professionals)
1 Dades:
Nom de l’activitat |
|
Municipi on s’ha fet |
|
Persona de contacte del municipi |
|
Data de realització de l’activitat |
|
Lloc de realització de l’activitat |
|
Valoració de l’activitat que heu fet (de l’1 al 10) |
|
Nombre d’assistents |
|
2 Avaluau el grau de satisfacció dels aspectes generals següents:
|
3-4 |
5-6 |
7-8 |
9-10 |
Interès que ha despertat l’activitat al municipi |
|
|
|
|
Adequació a les edats proposades |
|
|
|
|
Contacte/gestió amb l’Ajuntament |
|
|
|
|
Assistència de públic |
|
|
|
|
3 Valorau els aspectes següents de l’activitat:*
|
No adient |
Adient |
Molt adient |
Espai on s’ha fet |
|
|
|
Horari en què s’ha duit a terme |
|
|
|
*Justificau les respostes:
4 Especificau els aspectes següents sobre la difusió de l’activitat al municipi:
|
SÍ |
NO |
Hi havia cartells pel poble? |
|
|
Hi havia cartells a l’espai on fèieu l’activitat? |
|
|
Heu fet difusió a través de les vostres plataformes o dels vostres mitjans? |
|
|
5 Atenció rebuda de l’Ajuntament:
|
SÍ |
NO |
La persona de contacte de l’Ajuntament (o una altra) hi era present abans de l’activitat? |
|
|
I durant de l’activitat? |
|
|
I després de l’activitat? |
|
|
6 Suggeriments i observacions:
|