Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 6670
Resolució del conseller d’Educació i Universitat per la qual es convoquen ajuts econòmics de la Conselleria d’Educació i Universitat per al finançament del transport escolar adaptat per als alumnes amb necessitats educatives especials per al curs escolar 2017-2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant la Resolució del conseller d’Educació i Universitat del 29 de juny de 2017 es varen convocar ajuts econòmics de la Conselleria d’Educació i Universitat per al finançament del transport escolar adaptat per als alumnes amb necessitats educatives especials per al curs escolar 2016-2017.

Aquest curs es proposa novament que els centres d’educació especial sostinguts amb fons públics, els quals atenen alumnes amb necessitats educatives especials, rebin ajuts per al transport escolar adaptat.

Aquesta convocatòria està prevista al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té, en matèria d’ensenyament no universitari, la competència exclusiva, entre d’altres, en el règim de beques i ajuts amb fons propis, així com en serveis educatius, d’acord amb el que indica l’article 36 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears (Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears). D’acord amb l’actual estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració autonòmica, definida en el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, la Conselleria d’Educació i Universitat és la que exerceix les competències en aquesta matèria.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té atribuïdes les competències en matèria d’educació des del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 desembre, aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm.196, de 31 de desembre).

L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm.100, d’11 de juliol).

La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació estableix a l’article 31 que les administracions públiques, en l’àmbit de les respectives competències, han de promoure i facilitar el desenvolupament de les associacions que persegueixin finalitats d’interès general, respectant-ne sempre la llibertat i l’autonomia davant els poders públics, així com establir ajuts i subvencions per dur a terme les seves activitats.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, dissenya un model educatiu basat en el respecte dels drets i les llibertats que s’hi reconeixen i inspirat en principis com la qualitat de l’educació, la garantia en la igualtat de drets i oportunitats, l’equitat, la no-discriminació, la inclusió educativa o la flexibilitat per adequar l’educació a la diversitat d’aptituds, interessos, expectatives i necessitats dels alumnes, entre d’altres.

La Llei 17/2006, de 13 de novembre, regula l’atenció i els drets de la infància i l’adolescència de les Illes Balears.

El Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, regula les condicions bàsiques d’accessibilitat i no-discriminació per a l’accés i la utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat.

El Decret 39/2011, de 29 d’abril, regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.

La Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears, mitjançant la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, exerceix les competències, entre d’altres, d’atenció a la diversitat, d’acord amb l’article 2.4 e del Decret 24/2015, de 7 d’agost.

Per tot això, a proposta del director general d’Innovació i Comunitat Educativa, emès l’informe preceptiu de la Direcció General de Pressuposts i Finançament i amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent:

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria d’ajuts econòmics per al transport escolar adaptat d’alumnes usuaris amb necessitats educatives especials en centres d’educació especial privats sostinguts amb fons públics per al curs escolar 2017-2018.

Segon

Aprovar els termes de la convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Tercer

Establir l’import total d’aquesta convocatòria en dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €), a càrrec de la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l’any 2018.

Quart

Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, (Data signatura electrònica: 19/06/18)

El conseller

Martí X. March Cerdà


ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte, finalitat i bases reguladores

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és establir els ajuts econòmics destinats a finançar el transport escolar adaptat dels alumnes usuaris amb necessitats educatives especials de centres d’educació especial ubicats a les Illes Balears des del domicili al centre que correspongui i viceversa, amb la finalitat de promoure l’autonomia de les persones amb discapacitat funcional perquè puguin desenvolupar una vida independent i, en conseqüència, gaudir dels mateixos drets que la resta de ciutadans.

2. Aquesta convocatòria d’ajuts es regeix, a més de pel règim aplicable, per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

3. L’àmbit d’aplicació d’aquesta convocatòria és autonòmic, de forma que únicament se subvencionen projectes que contenguin activitats que s’hagin de desenvolupar a les Illes Balears.

2. Import màxim de la convocatòria i crèdit pressupostari

L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 250.000,00 euros, a càrrec de la partida pressupostària 13601.421K01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma per a l’any 2018.

3. Requisits per ser-ne beneficiaris

1. Poden sol·licitar les subvencions que s’estableixen en aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre que gestionen centres d’educació especial privats sostinguts amb fons públics per a persones amb necessitats educatives especials, en règim de concert o col·laboració amb l’administració pública competent, que ofereixen un servei de transport escolar adaptat.

2. Els beneficiaris de la subvenció que es convoca no han d’estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s’estableixen a l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

3. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, els compromisos de l’article 11 de l’Ordre de la Consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura i els requeriments que s’especifiquen en aquesta convocatòria.

4. A més dels punts anteriors, els beneficiaris han de complir els requisits següents:

a) Tenir domicili social (representació o delegació) a les Illes Balears.

b) Tenir capacitat jurídica i d’obrar.

c) Tenir concert educatiu en educació especial per al curs acadèmic 2017-2018.

d) Tenir els alumnes matriculats a l’ensenyament infantil, educació obligatòria, TAVA o formació professional.

e) Acreditar que tots els treballadors disposen del certificat negatiu de delictes sexuals.

f) No haver estat sancionat o condemnat per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma. En el cas que hagin estat sancionats o condemnats en aquesta situació, s’hi poden presentar sempre que hagin complert amb la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d’igualtat amb actuacions adreçades a la consecució efectiva de la igualtat de gènere en les condicions previstes a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

4. Criteris de valoració objectius que han de regir en l’atorgament de la subvenció

I. Criteris de valoració objectius

1. La concessió de subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

2. Els criteris objectius que s’han de tenir en compte en la ponderació de les sol·licituds són el següents:

  • Bloc 1. Qualitat tècnica del servei (fins a 23 punts)

a. Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (de 0 a 5 punts).

  • Especifica el context en què es desenvolupa el projecte (1 punt).
  • Identifica les necessitats del context (1 punt).
  • Especifica la missió de l’entitat (1 punt).
  • Especifica la visió de l’entitat (1 punt).
  • Especifica els destinataris de l’entitat (1 punt).

b Definició del servei (de 0 a 3 punts).

  • Especifica la finalitat del servei (1 punt).
  • Especifica els destinataris del servei (1 punt).
  • Raona la necessitat que justifica oferir aquest servei (1 punt).

c. Objectius del servei (de 0 a 4 punts).

  • Presenta objectius generals adients al perfil de l’alumnat destinatari que assenyalen de forma àmplia i global el que es pretén fer durant la implementació del projecte (fins a 2 punts).
  • Presenta objectius específics adients al perfil de l’alumnat destinatari (fins a 2 punts).

d. Descripció de les activitats concretes que es desenvoluparan (de 0 a 5 punts).

  • Especifica l’activitat objecte del projecte (1 punt).
  • Especifica la ruta o rutes del servei (1 punt).
  • Especifica el període de prestació del servei (1 punt).
  • Especifica els horaris del servei (1 punt).
  • Adequació de les activitats als objectius (de 1 punt).

e. Experiència de l’entitat en l’execució de projectes amb les mateixes característiques (de 0 a 6 punts).

  • Un punt per any d’experiència (fins a 6 punts).
  • Bloc 2. Capacitat operativa i tècnica de l’entitat sol·licitant (fins a 15 punts)

a. Estructura d’organització i funcionament (de 0 a 6 punts).

  • Especifica l’estructura d’organització i funcionament de l’entitat (fins a 3 punts).
  • Descripció del funcionament del servei subvencionat (fins a 3 punts).

b. Descripció dels recursos materials necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 5 punts).

  • Descriu els vehicles i les mesures de seguretat (fins a 2 punts).
  • Especifica la ruta i nombre d’alumnes als quals presta el servei (fins a 2 punts).
  • Altres recursos materials necessaris o accessoris (1 punt).

c. Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (de 0 a 4 punts).

  • Especifica els recursos humans necessaris per prestar el servei (fins a 2 punts).
  • Explica les funcions de cadascun dels recursos humans necessaris per prestar el servei (fins a 2 punts).
  • Bloc 3. Seguiment i control del projecte (de 0 a 12 punts)
  • Especifica un registre diari d’assistència (fins a 2 punts).
  • Especifica un sistema de control d’incidències i resolució d’incidències (fins a 2 punts).
  • Especifica un protocol en cas d’accident (fins a 2 punts).
  • Estableix revisions periòdiques dels vehicles i de les mesures de seguretat (fins a 2 punts).
  • Prevenció de riscos laborals (per cada mesura 1 punt, fins a 4 punts).
  • Bloc 4. Pressupost del servei (fins a 6 punts)
  • Presenta un pressupost desglossat d’ingressos (3 punts).
  • Presenta un pressupost desglossat de despeses (3 punts).
  • Bloc 5. Avaluació del servei (fins a 8 punts)
  • Especifica com farà l’avaluació inicial del servei (2 punts).
  • Especifica com farà l’avaluació del procés del servei (2 punts).
  • Especifica com farà l’avaluació final del servei (2 punts).
  • Aporta sistemes de valoració del grau de satisfacció dels usuaris amb el servei i/o tercers que reben el servei indirectament (famílies) (2 punts).

II. Determinació i atorgament de l’import de la subvenció

1. Per determinar l’import de la subvenció s’ha de valorar cada projecte de 0 a 64 punts, d’acord amb els criteris que estableix l’apartat 4.I, Criteris de valoració objectius, d’aquesta convocatòria.

2. La puntuació mínima necessària d’un projecte per accedir a la subvenció és de 35 punts.

3. Un cop poden accedir a la subvenció, l’import de les subvencions que s’atorguin s’ha de determinar segons els supòsits següents:

a. Si l’alumne i/o l’entitat no ha rebut cap altre ajut econòmic pel mateix concepte, l’import és el següent:

Ruta

Preu per alumne i dia

Preu per alumne i dia* (40 punts en mobilitat reduïda)

Transport local ordinari

5,50

7,50

Transport comarcal ordinari

7,80

9,80

* Les entitats han de presentar una declaració responsable en què especifiquin els noms dels alumnes que estan en possessió del certificat de minusvalidesa del Centre Base, lliurat per la Direcció General de Dependència, en què hi hagi una puntuació de 40 punts en l’apartat de mobilitat reduïda, obtingut segons el barem de dificultats de mobilitat de l’annex 3 del Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa.

b. Si l’alumne i/o l’entitat ha rebut algun altre ajut econòmic pel mateix concepte, així com si els alumnes han fet ingressos econòmics a l’entitat pel transport, també es consideren aportacions a l’entitat,

  1. Si la suma d’aquests ajuts econòmics no supera el cost total de l’activitat objecte de subvenció, l’import no es modifica.
  2. Si la suma d’aquests ajuts supera el cost total de l’activitat objecte de subvenció, l’import ha de patir una reducció. Aquesta reducció es determina segons l’altre ajut rebut, de manera que no se superi el cost total de l’activitat.
  3. Si l’entitat rep algun ajut, aquest s’ha de dividir pel nombre d’alumnes, segons la relació dels alumnes del punt 7 h de l’annex 1 de la convocatòria, per saber quina quantia li correspon a cadascun.

4. Si la suma dels imports sol·licitats per tots els projectes de la mateixa activitat no supera l’import màxim previst al punt segon de la Resolució, s’ha d’atorgar a les entitats el 100 % de l’import sol·licitat.

Si l’import total de les subvencions a atorgar supera el pressupost màxim que s’estableix al punt segon de la Resolució de convocatòria, s’ha de fer una reducció del mateix tant per cent per a totes les entitats.

5. Actuacions objecte de subvenció

1. Són objecte de subvenció les actuacions que s’hagin duit a terme entre el 13 de setembre de 2017 i el 22 de juny de 2018 que tenguin com a finalitat el transport escolar adaptat des del domicili o residència habitual dels alumnes usuaris al centre d’educació especial corresponent. Els tipus de transport poden ser:

  1. Transport local ordinari (TLO): transport ordinari d’alumnes amb necessitats educatives especials a una distància igual o inferior als 10 quilòmetres des del domicili de l’usuari al centre.
  2. Transport comarcal ordinari (TCO): transport ordinari d’alumnes amb necessitats educatives especials a una distància superior als 10 quilòmetres des del domicili de l’usuari al centre.

2. La consideració o no de la condició de transport escolar adaptat la determinen les disposicions de l’annex VIII del Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d’accessibilitat i no-discriminació per a l’accés i utilització dels mitjans de transport per a alumnes amb necessitats educatives especials. No obstant això, i únicament a l’efecte d’aquesta convocatòria, la Conselleria d’Educació i Universitat pot considerar com a transport especial aquells projectes de transport ordinari que acreditin degudament en la justificació la utilització d’ajudes tècniques al transport que suposin la inclusió de qualsevol mitjà que faci d’intermediari amb la persona amb mobilitat reduïda i que possibiliti l’eliminació efectiva de tot el que dificulti l’autonomia individual de l’usuari.

3. La Conselleria d’Educació i Universitat podrà comprovar (mitjançant el GestIB) la condició local o comarcal dels alumnes usuaris declarats per les entitats a les sol·licituds.

4. Les despeses que es consideren objecte d’ajut fins a la totalitat de l’import de l’ajut concedit són les següents:

  1. Despeses del personal necessari per dur a terme el transport: nòmines i justificants d’ingrés de les quotes de la Seguretat Social i d’ingrés de les retencions per IRPF.
  2. Altres despeses directes del servei de transport: assegurances de vehicles, combustible, manteniment de vehicles i assimilats.
  3. Factures de proveïdors de transport i ajudes tècniques en el transport ordinari.
  4. Subcontractació del servei.

6. Presentació de les sol·licituds, termini i requisits

1. La convocatòria, el model oficial de sol·licitud i els annexos són a disposició de les entitats interessades a la pàgina web <http://dgice.caib.es>.

2. En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal i han d’anar acompanyades de la resta de la documentació que s’indica al punt 7 d’aquest annex.

3. Les sol·licituds, juntament amb la documentació que figura a l’apartat 7 d’aquesta convocatòria, s’han d’adreçar al conseller d’Educació i Universitat en el termini màxim que s’estableix al punt 6.5 d’aquest apartat de la convocatòria. Aquests documents s’han de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Si la sol·licitud es tramet per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar a l’oficina de correus en un sobre obert per tal que el personal de Correus dati i segelli l’exemplar destinat a la Conselleria d’Educació i Universitat abans que se certifiqui, d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat.

5. El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació adjunta és de deu dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment comú de les administracions públiques, els sol·licitants autoritzen la consulta o l’obtenció dels documents que han d’aportar, llevat que al procediment hi consti la seva oposició expressa o que la llei especial aplicable requereixi un consentiment exprés.

7. D’acord amb l’article 22.4 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de juliol, la presentació de la sol·licitud per a l’obtenció de l’ajut comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que la concedeix obtengui de forma directa l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i la Hisenda autonòmica, mitjançant certificats electrònics. Malgrat això, si el sol·licitant denega expressament aquesta autorització, ha d’aportar els certificats que ho acreditin.

7. Documentació que s’ha d’ajuntar a la sol·licitud

1. Juntament amb la sol·licitud, presentada segons el model normalitzat que estableix l’annex 2, s’ha de presentar la documentació següent:

  1. Fotocòpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.
  2. Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat i el seu DNI.
  3. Fotocòpia compulsada dels estatuts legalitzats degudament, en què consti explícitament la inexistència de l’ànim de lucre.
  4. Acreditació de l’exempció de l’IVA, quan escaigui.
  5. Declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció i de complir les obligacions que estableix l’article 11 de l’Ordre de la conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (annex 3).
  6. Declaració responsable que el personal contractat no té antecedents penals per delictes sexuals (annex 4).
  7. Declaració responsable que faci constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si s’escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 5 a).
  8. Relació d’ingressos o quotes procedents dels alumnes per al transport escolar que hagi abonat directament la família (annex 5 b). Si el centre ha cobrat directament la beca del MEC i s’ha abonat directament al centre, només s’hi ha de fer constar la diferència que la família aporta, si escau.
  9. Declaració responsable en què consti el llistat d’alumnes que estan en possessió del certificat de minusvalidesa del Centre Base, lliurat per la Direcció General de Dependència, i en què constin 40 punts a l’apartat de mobilitat reduïda (annex 6).
  10. Relació dels alumnes que han rebut altres ajuts pel mateix concepte, és a dir, transport escolar i quantia percebuda. En cas contrari, relació dels alumnes que no han rebut aquest ajut. Cal especificar si l’ajut l’ha rebut directament el centre o la família.
  11. Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries (annex 7).
  12. Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (annex 8).
  13. Itinerari del transport escolar adaptat (annex 9).
  14. Projecte de l’activitat desenvolupada que és objecte de la subvenció i pressupost desglossat de despeses del projecte.

2. Segons l’article 28 de la Llei 39/2005, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’Administració ha de sol·licitar els documents electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d’una consulta a les plataformes d’intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l’efecte.

3. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització perquè la Conselleria d’Educació i Universitat obtingui els certificats a què es fa referència a l’apartat 6.7 d’aquesta convocatòria, ha d’aportar:

  • El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT).
  • El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.
  • El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

8. Instrucció i resolució del procediment

1. L’inici i la resolució del procediment per concedir subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al conseller d’Educació i Universitat.

L’òrgan competent per instruir el procediment és el director general d’Innovació i Comunitat Educativa.

9. Fase de preavaluació i termini per esmenar errors

1. La Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa ha d’examinar les sol·licituds i ha de fer els tràmits oportuns per verificar el compliment de les condicions per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.

2. Si s’adverteixen defectes formals o l’omissió dels documents requerits, s’ha de requerir l’ens interessat perquè esmeni el defecte o aporti els documents exigits en el termini de 3 dies hàbils, amb l’advertiment exprés que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició i que, si és així, es dictarà una resolució a l’efecte en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015.

3. La Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa ha de dur a terme d’ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, tal com es preveu a l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005.

4. La Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa notificarà a les entitats si han estat admeses o excloses.

10. Comissió Avaluadora

1. D’acord amb el que disposa l’article 19 del Decret legislatiu 2/2005, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de constituir una comissió avaluadora que ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i n’ha d’emetre un informe que serveixi de base a la persona titular de l’òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.

2. La Comissió Avaluadora ha d’estar formada pels membres següents:

  1. Presidència: el director general d’Innovació i Comunitat Educativa o persona en qui delegui, que ha de ser, com a mínim, tècnic en grau mitjà de la Direcció General i amb una experiència mínima de dos mesos.
  2. Secretaria: un auxiliar administratiu o un assessor tècnic docent de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, nomenat pel director general i amb una experiència mínima de dos mesos.
  3. Vocalies:
  • La cap de Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa o persona en qui delegui, que ha de ser, com a mínim, tècnic en grau mitjà de la Direcció General i amb una experiència mínima de dos mesos.
  • Un assessor tècnic docent del Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, amb una experiència mínima de dos mesos.
  • La cap de Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitat o persona en qui delegui, que ha de ser del mateix Departament de Gestió Econòmica i amb una experiència mínima de sis mesos.

11. Subcontractació

1. La subcontractació és possible fins al 100 % de l’import de la subvenció concedida. Quan l’import de la despesa subvencionada superi la quantia de 15.000,00 euros, l’entitat beneficiària ha de sol·licitar almenys tres ofertes de diferents proveïdors abans de contreure el compromís per a la prestació del servei o per al lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el proveeixin o el prestin, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

2. L’elecció entre les ofertes presentades, si s’escauen, s’ha d’aportar en la justificació de la sol·licitud de la subvenció; s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i d’economia i, quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa, s’ha de justificar expressament en una memòria.

12. Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts

1. El director general d’Innovació i Comunitat Educativa, de forma motivada i amb fonament en l’informe de la Comissió Avaluadora, ha d’emetre la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts, la qual ha de recollir les entitats beneficiàries proposades per a l’atorgament de la subvenció, així com la relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

2. La proposta de resolució provisional s’ha de notificar individualment a les entitats.

3. Les entitats interessades tenen un període de deu dies hàbils des de l’endemà de la data de notificació de la proposta de resolució provisional per presentar-hi les al·legacions que considerin adients i per fer les modificacions a la sol·licitud inicial en els termes de l’article 16.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions. Això s’ha de fer mitjançant un escrit adreçat al director general d’Innovació i Comunitat Educativa que s’ha de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l’article 68.1 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per agilitar la concessió dels ajuts, les entitats que presentin al·legacions a la proposta de resolució provisional o que presentin modificacions a la sol·licitud inicial també les han de trametre, en el període indicat, a l’adreça electrònica sad@dgice.caib.es.

13. Proposta de resolució definitiva

1. Una vegada que l’òrgan instructor hagi examinat i resolt les al·legacions presentades, ha de formular la proposta de resolució definitiva i l’ha de notificar de forma individual a les entitats, en el termini màxim de 25 dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució provisional.

2. Una vegada notificada la proposta de resolució definitiva, els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa l’acceptació o renúncia de la subvenció en els termes de la proposta de resolució de concessió. En qualsevol cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si, en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució definitiva, no es fa constar el contrari.

3.  La proposta de resolució definitiva s’ha d’elevar al conseller d’Educació i Universitat.

Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari. El dret a rebre la subvenció s’adquireix a partir de la notificació de la resolució que n’estableix la concessió.

14. Resolució de concessió

1. El conseller d’Educació i Universitat ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega els ajuts, estableix la quantia exacta de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents.

2. La resolució de concessió posa fi al procediment de concessió de la subvenció corresponent a aquesta convocatòria i s’ha de notificar individualment a les entitats.

3. El procediment de concessió s’ha de resoldre en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds.

15. Justificació de la subvenció

1. Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005.

2. El pagament de la subvenció es fa amb la justificació prèvia mitjançant el compte justificatiu.

3. S’ha de presentar una única justificació de la subvenció (que ha d’estar composta d’un compte justificatiu relatiu al període setembre-juny del curs escolar 2017-2018), la qual ha d’anar acompanyada de les factures o els documents de valor probatori equivalent de les despeses meritades en aquest període i dels justificants de pagament corresponents.

4. Les despeses s’han d’acreditar mitjançant factures o documents amb valor probatori equivalent, o mitjançant qualsevol altre sistema que acrediti la realització efectiva de la despesa.

5. Les factures corresponents a les despeses efectuades han d’expressar clarament el nom complet i el CIF de l’entitat expedidora i de la persona o entitat receptora, el número, la data, el concepte i l’IVA, si correspon.

6. L’acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques sempre que compleixin els requisits d’acceptació exigits en l’àmbit tributari.

7. Tots els originals de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent s’han d’estampillar amb un segell que indiqui que la despesa està finançada per la Conselleria d’Educació i Universitat. També s’hi ha d’indicar la resolució de convocatòria de les subvencions a la qual s’imputa la despesa, el diari oficial en què s’ha publicat i el percentatge o la quantia de la factura que s’imputa a la justificació. La falta d’estampillat dels originals de les factures suposa no admetre la despesa corresponent com a elegible. El segell d’estampillat pot seguir el model següent:

Despesa finançada per la Conselleria d’Educació i Universitat.

Resolució del conseller d’Educació i Universitat d ______ d ______ de 20____

(BOIB núm. ________ de _______)

Percentatge/quantia imputada:

Data i signatura:

8. Les factures i/o justificants de les despeses han d’estar efectivament pagades abans de l’acabament del període de justificació.

9. Quan, a més de la subvenció, les activitats tenguin finançament provinent de fons propis, altres subvencions, ingressos d’usuaris o altres recursos, en la justificació s’han d’acreditar l’import, la procedència i l’aplicació d’aquests fons a les activitats subvencionades. En cap cas l’import de la subvenció concedida pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, superi el cost total de l’activitat que ha de dur a terme l’entitat beneficiària.

10. Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar el representant legal de l’entitat o persona que tengui les facultats de representació per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant de la subvenció, d’acord amb la legislació vigent.

16. Justificació dels pagaments

1. Qualsevol document de despesa ha d’anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s’accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que contenguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (24 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris.

2. En els casos de pagament en efectiu, és mitjançant un rebut signat i segellat pel proveïdor en el qual ha d’estar suficientment identificada la persona o empresa que rep l’import, i en el qual han de constar el número i la data d’emissió del document de despesa que es liquida. En el supòsit que el pagament s’acrediti mitjançant un rebut consignat en el mateix document que suporta la despesa, aquest ha de contenir la signatura i el segell del proveïdor i el segell de ”pagat”. En ambdós casos és necessària l’aportació de l’apunt comptable corresponent.

3. Quan els pagaments s’han fet mitjançant un xec, aquest ha de ser nominatiu i se n’ha d’aportar còpia. S’ha d’indicar la data de cobrament i el justificant bancari del moviment originat pel cobrament del xec.

4. Els pagaments mitjançant transferència bancària han d’aportar la justificació completa de la transferència feta i és indispensable la identificació de la persona beneficiària, l’import i la data en què ha tingut lloc. No s’admeten documents amb esborradures ni ratllades.

5. En els pagaments mitjançant domiciliació bancària s’ha d’aportar una fotocòpia del càrrec per domiciliació o una certificació expedida per l’entitat financera en què s’han d’acreditar els documents de despesa que se salden.

6. La justificació del pagament de nòmines s’ha de fer per l’import líquid i, si el justificant del pagament es fa per la totalitat de les persones que treballen al projecte, s’ha de presentar el desglossament per treballador. Els imports de les retencions que figuren a les nòmines i/o factures s’han d’acreditar mitjançant l’aportació dels documents d’ingrés a la Hisenda de les retencions practicades en concepte d’IRPF (models 111 i 115). En el cas de la justificació del pagament de les assegurances socials s’han de presentar els documents TC1 i TC2, en els quals hi ha d’haver el segell de compensació o pagament en efectiu de l’entitat financera corresponent.

7. En els supòsits en què els pagaments a la Tresoreria General de la Seguretat Social els gestioni el sistema RED (remissió electrònica de documents), el pagament s’ha d’acreditar de la manera següent:

  • Si el pagament es fa mitjançant una transferència bancària, s’ha de presentar el càrrec al compte bancari del beneficiari corresponent.
  • Si l’ingrés es fa a través d’una entitat financera, s’ha d’aportar una fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions segellat o validat mecànicament per l’entitat financera.
  • Si l’ingrés es fa a través d’altres canals de pagament, s’ha d’acreditar amb la fotocòpia compulsada del rebut de liquidació de cotitzacions i una fotocòpia del justificant emès per l’entitat financera (càrrec). La fotocòpia del rebut de liquidació de cotitzacions substitueix els documents de cotització de la sèrie TC1 a què es refereix aquesta Resolució.

17. Termini i rendició del compte justificatiu

1. La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s’han d’incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeti acreditar el compliment de l’objecte de la subvenció pública.

2. Les entitats que resultin beneficiàries d’una subvenció en aquesta convocatòria han de presentar a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, com a màxim fins al dia 5 d’octubre de 2018, el compte justificatiu (annex 10), que consta dels documents següents:

  1. Memòria de les activitats duites a terme.
  2. Descripció dels criteris objectius d’imputació de les factures de forma detallada.
  3. Relació ordenada i numerada correlativament dels justificants imputats.
  4. Documentació justificativa de les despeses fetes.

3. També s’ha de trametre una còpia del document emplenat en format de full de càlcul (Excel) per correu electrònic a l’adreça sad@dgice.caib.es, dins el termini esmentat.

4. El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn des del 13 de setembre de 2017 fins al 22 de juny de 2018.

5. D’acord amb el que disposa l’article 11.2 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, s’ha de revisar la quantia i s’ha de minorar proporcionalment a la part no justificada.

6. En el cas que la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa apreciï defectes en la justificació de la subvenció ha de notificar al beneficiari, per escrit, quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de 10 dies hàbils perquè els esmeni.

18. Pagament

1. El pagament de la subvenció, un cop aprovat, s’ha de fer efectiu quan hagi acabat el curs escolar 2017-2018 i prèvia justificació, d’acord amb els termes d’aquesta convocatòria.

2. D’acord amb el que disposa l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s’ha de documentar i s’ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari.

3. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu és imprescindible que els beneficiaris hagin complert amb les obligacions que s’indiquen al punt 15.1 d’aquesta convocatòria.

19. Control financer de la subvenció

1. Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.

2. Els òrgans de l’Administració educativa han d’exercir un control rigorós que asseguri la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.

3. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l’ajut concedit.

4. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a la qual es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

20. Revocació dels ajuts concedits

1. D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.

2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

21. Reintegrament dels ajuts concedits

1. L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament en els casos previstos a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. El reintegrament de les quantitats rebudes s’ha de fer quan s’ha obtingut l’ajut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió.

3. es quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

22. Infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.

23. Informació i models de documents a la pàgina web

La Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa publicarà aquesta Resolució, així com també els annexos, a la pàgina web de Servei d’Atenció a la Diversitat.

24. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades recollides en la tramitació d’aquesta convocatòria seran objecte de tractament per part de la Conselleria d’Educació i Universitat d’acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. Les entitats que participin en la convocatòria consenten expressament aquest tractament amb la finalitat de tramitar aquesta convocatòria.


ANNEX 2

Sol·licitud de subvenció

Sol·licitant

Representant legal de l’entitat:

DNI o NIF:

Denominació social:

CIF:

Adreça de notificació:

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

País:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Com a representant de l’entitat esmentada, en nom d’aquesta, i d’acord amb les bases de la

Convocatòria,

SOL·LICIT una subvenció total de ............................. euros, que comporta el .................... % del

pressupost total de les despeses per al desenvolupament del transport escolar adaptat dels usuaris amb necessitats educatives especials als centres d’educació especial privats sostinguts amb fons públics per al curs escolar 2017-2018.

 Adjunt la documentació següent, segons el punt 7 de la Convocatòria:

( ) Fotocòpia compulsada de la targeta d’identificació fiscal de l’entitat.

( ) Document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l’entitat i el seu DNI.

( ) Fotocòpia compulsada dels estatuts degudament legalitzats, en què consta explícitament la inexistència de l’ànim de lucre.

( ) Acreditació de l’exempció de l’IVA, quan escaigui.

( ) Declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció i de complir les obligacions que estableix l’article 11 de l’Ordre de la conselleria d’Educació i Cultura  d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria  d’educació i cultura (annex 3).

( ) Declaració responsable que la contractació de personal no té antecedents penals per delictes sexuals (annex 4).

( ) Declaració responsable per fer constar que totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si s’escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 5 a).

( ) Declaració responsable sobre la relació d’ingressos o quotes procedents per part dels alumnes  per al servei de transport escolar (annex 5 b).

( ) Declaració responsable en què consta el llistat d’alumnes que estan en possessió del certificat de minusvalidesa del Centre Base lliurat per la Direcció General de Dependència, en què consten 40 punts a l’apartat de mobilitat reduïda (annex 6).

( ) Relació dels alumnes que han rebut altres ajuts per al mateix concepte, és a dir, transport  i quantia percebuda. En cas contrari, la relació dels alumnes que no han rebut aquest ajut.   

( ) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries (annex 7).

( ) Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (annex 8).

( ) Itinerari de transport escolar adaptat (annex 9).

( ) Projecte de l’activitat desenvolupada i pressupost desglossat.

En el cas que l’entitat denegui expressament l’autorització perquè la Conselleria d’Educació i

Universitat obtengui els certificats a què fa referència al punt 7 de l’annex 1 de la convocatòria,

ha d’aportar, també:

( ) Certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT).

( ) Certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.

( ) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

ANNEX 3

Declaració responsable

[Nom i llinatges] _________________________________, amb el DNI ____________, com a representant de l’entitat __________________________

DECLAR:

1. Que l’entitat no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes a l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005) ni a les prohibicions establertes a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, per ser beneficiari de la subvenció.

2. Que l’entitat compleix i complirà les obligacions que estableix l’article 11 de l’Ordre de la conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

  

ANNEX 4

Declaració responsable que el personal contractat no té antecedents penals per delictes sexuals

[Nom i llinatges] __________________________________, amb el DNI _________________, com a representant de l’entitat ______________________

DECLAR:

1. Que durant tot el període d’execució de l’activitat tot el personal contractat de forma temporal o indefinida per l’empresa que desenvoluparà tasques que impliquen el contacte amb els menors o joves del centre d’educació especial privat sostingut amb fons públics disposa del certificat negatiu corresponent del Registre Central de Delinqüents Sexuals, d’acord amb l’aplicació de l’article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor en la redacció donada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, en vigor des del 18 d’agost de 2015.

2.Que he comprovat que el personal estranger o amb doble nacionalitat contractat, si n’és el cas, disposa, a més del certificat nacional, del certificat negatiu d’antecedents penals o equivalent del seu país d’origen o del qual tenia l’altra nacionalitat, traduït i legalitzat d’acord amb els convenis internacionals existents.

3. Que aquest compromís també s’aplica a qualsevol personal subcontractada mitjançant les empreses de treball temporal.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

         

ANNEX 5 a

Declaració responsable sobre les subvencions o els ajuts obtinguts

Nom i llinatges:

DNI:

En qualitat de:                                           

Entitat:

Seu social:

CIF:

DECLAR:

(senyalau l’opció que correspongui)

 Que no he sol·licitat o obtingut cap altre ajut per a la mateixa finalitat procedent d’una altra administració, ens públic o ens privat.

 Que a més d’aquesta subvenció, he sol·licitat o obtingut uns altres ajuts per a la mateixa finalitat procedents d’una altra administració, ens públic o ens privat i, per això:

FAIG constar les dades de l’organisme que els concedeix, el tipus d’ajut, la quantia i la data

Organisme

Tipus d’ajut

Quantia i data

Sol·licitada

Concedida

1.

2.

3.

4.

DECLAR:

Que és certa i completa la informació que faig constar en aquest annex. Així mateix, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria d’Educació i Universitat, en un termini inferior a 15 dies a partir de la data de sol·licitud, els nous ajuts que demani durant el mateix any i per a la mateixa finalitat.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

ANNEX 5 b

Declaració responsable sobre la relació d’ingressos o quotes procedents dels alumnes per al servei de transport escolar

DECLAR:

(senyalau l’opció que correspongui)

Que no he obtingut cap ingrés o quota per a la mateixa finalitat procedent dels alumnes.

Que que he obtingut ingressos o quotes procedents dels alumnes. Faig constar les dades dels alumnes, la quantia i la data de les quanties rebudes, així com la suma de totes les quanties rebudes per part dels alumnes:

Llinatges i nom de l’alumne

Mes

Quantia

1.

2.

SUMA TOTAL

DECLAR:

Que és certa i completa la informació que faig constar en aquest annex.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

               

ANNEX 6

Declaració responsable en què consta el llistat d’alumnes que estan en possessió del certificat de minusvalidesa

[Nom i llinatges] ______________________, amb el DNI _____________, com a representant de l’entitat ______________

DECLAR:

Que els alumnes d’aquesta llista estan en possessió del certificat de minusvalidesa del Centre Base lliurat per la Direcció General de Dependència i tenen 40 punts en l’apartat de mobilitat reduïda.

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

ANNEX 7

Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades

Dades aportades relacionades amb el tràmit:

Identificació del procediment i el tràmit (sol·licitud d’inici del procediment, resposta al requeriment, etc.)

Declarant

Nom i llinatges:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà de notificació preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

Representant

Nom i llinatges:

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà de notificació preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

Telèfon:

Fax:

Adreça electrònica:

D’acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i la relació de documents del catàleg de simplificació documental substituïbles per la presentació d’aquesta declaració,

DECLAR:

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment esmentat a l’inici d’aquesta declaració:

Dades de l’entitat bancària

Entitat:

Domicili sucursal o oficina:

Codi BIC o SWIFT 2 :


Dades del compte (seleccionau l’opció que correspongui)

Opció 1. IBAN del compte3 per a comptes a Espanya

País

(2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat

(4 dígits)

Codi sucursal / oficina

(4 dígits)

DC  compte

(2 dígits)

Núm. compte o llibreta (10 dígits)

E

S

Opció 2. IBAN del compte3 d’altres països:

Opció 3. Numero del compte (només per a comptes a països sense codi IBAN)

País:

2. La possibilitat d’acreditar documentalment les dades que s’esmenten al punt 1, en el cas que se m’exigeixin.

3. L’exempció de responsabilitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d’aquesta Declaració, per les actuacions que es derivin d’errors en les dades indicades pel declarant.

4. L’autorització de l’Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d’identitat de bases de dades d’altres administracions a les quals pugui accedir per verificar les dades aportades mitjançant aquesta Declaració.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

Informació sobre protecció de dades personals

 De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest formulari

 Finalitat del tractament i base jurídica: gestió de les subvencions de transport escolar adaptat, d'acord al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l’ Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm.100, d’11 de juliol).

Responsable del tractament: Direcció General d'Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat

Destinataris de les dades personals: no se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d’acord amb el RGPD

Termini de conservació de les dades personals: el temps imprescindible per a la gestió i control de la subvenció, d'acord amb el TRLS.

Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d’informació, d’accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d’oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si és el cas, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d’exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la CAIB (seu electrònica).

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d’un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l’Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma).

Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.

Notes

1 Model de declaració elaborat conforme a l’annex 3 del Decret 6/2013, el catàleg de simplificació documental i el Reglament (UE) 260/2012, pel qual s’estableixen requisits tècnics i empresarials per a les transferències i els càrrecs domiciliats en euros

2 BIC: codi internacional d’identificació de l’entitat bancària o codi SWIFT (màxim 11 caràcters).

3 El codi IBAN té 24 dígits per a Espanya i fins a un màxim de 34 dígits per a d’altres països.

ANNEX 8

Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries

[Nom i llinatges] __________________________________, amb el DNI _________________, com a representant de l’entitat _______________________

DECLAR:

Que l’entitat no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

________________, ______ d __________________ de 20____

[signatura i segell de l’entitat]

ANNEX 9

Itinerari de transport escolar adaptat

Núm.

DNI

Nom i llinatges

Domicili de l’alumne

Ruta

Descripció del trajecte

Modalitat, ruta i tipus d’alumne

Dies d’ús

40 punts en mobilitat reduïda

TLO

TCO

TLO

TCO

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

  

ANNEX 10

COMPTE JUSTIFICATIU

NÚM. D’EXPEDIENT

EXERCICI DEL PRESSUPOST

PARTIDA DEL PRESSUPOST

BENEFICIARI

NIF

CONCEPTE

NÚM. DE BOIB I DATA DE LA CONVOCATÒRIA

DATA DE CONCESSIÓ

DATA D’EXECUCIÓ

DATA DE JUSTIFICACIÓ

El beneficiari dalt identificat declara que:

  • Aquest compte justificatiu abasta la realització completa de l’activitat subvencionada i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.
  • Totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes.
  • Els justificants originals de les despeses, ingressos, cobraments i pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota responsabilitat seva.
  • Els justificants esmentats estan a la disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració.
  • Es compromet a prestar tota la col·laboració a les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessaris per tal de comprovar la veracitat o correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

Data:

Signat:

MEMÒRIA D’ACTIVITATS I CRITERIS

NÚM. D’EXPEDIENT

EXERCICI DEL PRESSUPOST

BENEFICIARI

NIF

CONCEPTE

 

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE I DE LA SEVA EXECUCIÓ:

 

DESCRIPCIÓ DELS CRITERIS D’IMPUTACIÓ:

El beneficiari

Data:

Signat:


RELACIÓ DE JUSTIFICANTS IMPUTATS 

NOTA: les zones ombrejades les ha d’emplenar l’Administració

NÚM. D’EXPEDIENT

BENEFICIARI

EXERCICI DEL PRESSUPOST

NIF

PARTIDA DEL PRESSUPOST

CONCEPTE

IMPORT DEL PROJECTE APROVAT

(A)

DATA DE CONCESSIÓ

% DE L’AJUT CONCEDIT

(B)

DATA D’EXECUCIÓ

IMPORT DE L’AJUT CONCEDIT

(C)

DATA DE JUSTIFICACIÓ

(C1)

IMPORT D’ALTRES AJUTS

PRESSUPOST

IDENTIFICACIÓ DELS JUSTIFICANTS

COSTS JUSTIFICATS

COST ELEGIBLE

CAPÍTOL

IMPORT

NÚM.

NÚM. DE FACTURA

DATA

PROVEÏDOR

CONCEPTE

IMPORT

DATA DE PAGAMENT

% D’IMPUTACIÓ

IMPORT

COST ELEBIGLE

OBSERVACIONS

TOTAL

(A)

TOTAL

TOTAL

 (D)

(E)

PAGAMENTS BESTRETS/PARCIALS

IMPORT JUSTIFICAT

(D)

DOCUMENT COMPTABLE

IMPORT

IMPORT ELEGIBLE

(E)

IMPORT DE L’AJUT JUSTIFICAT

(F) = (E) x (B)

IMPORT PAGAT

(G)

TOTAL

(G)

IMPORT PENDENT DE PAGAMENT

(H) = (F) – (G)

OBSERVACIONS:

El beneficiari

El servei tècnic gestor de l’ajut

L’òrgan competent

Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l’ajut dalt indicat, els justificants del qual s’adjunten annexos en aquesta relació.

Data:

Signat:

Emet informe favorable sobre aquest compte justificatiu, i propòs l’inici dels expedients per al pagament de l’ajut dalt indicat per un import de (H)……………………….. euros.

Data:

El cap de servei…………

Signat:

Resolc aprovar aquest compte justificatiu, reconec aquesta obligació i propòs el pagament de l’ajut dalt indicat per un import de (H)………………………………….. euros.

Data:

Signat:


A.  S’hi ha de consignar l’import del projecte presentat que ha acceptat l’Administració. Aquest import ha de coincidir amb el reflectit en la resolució de concessió de l’ajut.

B. S’hi ha de consignar el percentatge d’ajut, d’acord amb el que estableix la resolució de concessió de l’ajut.

C. L’import de l’ajut concedit és el resultat d’aplicar el percentatge d’ajut (B) a l’import del projecte aprovat (A). Aquest import ha de coincidir amb el reflectit en la resolució de concessió de l’ajut.

(C1) Data límit que d’acord amb les bases/convocatòria/resolució d’adjudicació té el beneficiari per presentar la justificació.

D. És el resultat d’aplicar a l’import dels justificants el percentatge d’imputació.

E. L’import elegible el determina el servei tècnic gestor de l’ajut, després de l’anàlisi dels justificants de despesa i de pagament presentat pel beneficiari en el compte justificatiu. Només és considerarà despesa subvencionable la pagada efectivament abans de l’acabament del termini de justificació establert al punt (C1).

F. L’import de l’ajut justificat és el resultat d’aplicar el percentatge d’ajut (B) al cost elegible (I). Aquest és l’import màxim d’ajut a pagar i, per tant, de l’obligació reconeguda.

G. S’hi ha de consignar l’import total dels pagaments anticipats o parcials fets pel centre gestor durant l’execució del projecte subvencionat.

H. És la diferència entre l’import de l’ajut justificat (F) i l’import ja pagat (G). Aquest import es correspon amb la quantitat per la qual es proposa el pagament. En el cas que la quantitat ja pagada sigui superior a l’import de l’ajut justificat no es proposarà el pagament de l’ajut, sinó el reintegrament dels pagaments fets a l’excés, així com dels interessos de demora corresponents.