Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 6633
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de declaració de no subjecció a avaluació ambiental estratègica de la modificació 1/2018 de les NNSS de Capdepera consistents en canvi d’ús d’una parcel·la propietat municipal a ELP i inclusió al planejament de la delimitació del Sistema General Portuari de Cala Ratjada aprovada per l’administració competent (85c/18)
Antecedents
1. En data 21 de maig de 2018 i registre d’entrada 584 té entrada a la CMAIB sol·licitud de l’Ajuntament de Capdepera sobre no subjecció a tramitació d’avaluació ambiental estratègica de la Modificació Puntual núm. 1/2018 de les NNSS del planejament municipal consistent en canvi d’ús d’una parcel·la propietat municipal que passarà a Espai Lliure Públic a més d’incloure a les NNSS la delimitació del Sistema General Portuari de cala Radjada aprovada per l’administració competent.
2. S’adjunta a la sol·licitud la documentació redactada per l’arquitecte Mateu Carrió Muntaner el mes d’abril de 2018 per a la seva aprovació inicial. Forma part de dita documentació un apartat de consideracions prèvies on el tècnic facultatiu justifica l’aplicació a la tramitació de present modificació de planejament de l’article 9.5 de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’Avaluació Ambiental de les Illes Balears.
3. L’art. 9.5 de la Llei 12/2016 d’avaluació ambiental que disposa que:”..... tampoc es subjecten als procediments d’avaluació ambiental estratègica, d’acord amb l’article 3.5 de la Directiva 2001/42/CE, les modificacions d’escassa entitat que l’òrgan ambiental, declari, previ informe tècnic, que no tenen efectes significatius en el medi ambient”.
Consideracions tècniques i jurídiques
1. La modificació té un doble objecte:
- La qualificació d’una parcel·la titularitat municipal, de zona 23-14 (extensiva baixa) a Espai Lliure públic per tal de que els usos permesos siguin més adequats a les necessitats municipals. Es tracta d’una parcel·la contigua a la zona portuària de Cala Rajada.
- Així mateix es reflecteix a la planimetria el Sistema General Portuari, terrestre i marítim segons la delimitació aprovada per l’administració competent.
2. Es tracta d’una nova modificació puntual del planejament municipal vigent, que és el TR de les NNSS de 26-6-1987, si bé ha estat modificat en diverses ocasions.
3. Des del punt de vista dels impactes que es puguin generar als efectes d’aplicar l’article 9.5 de la Llei 12/2016, de 17 d’agost d’avaluació ambiental cal significar que la modificació no implica afectació als usos, edificabilitat i densitat màxima previstos inicialment al planejament vigent. La modificació implica disminució de coeficients de edificabilitat i un augment de superfície d’espai lliure públic. Així mateix, reflectir a la planimetria la delimitació del Sistema General Portuari és el compliment d’una obligació d’adaptació de dit planejament. En aquest sentit podem concloure que es tracta d’una modificació d’escassa entitat als efectes d’avaluació ambiental estratègica i que no tindrà efectes significatius en el medi ambient.
4. Entenem que, atès l’objecte de la modificació i la seva naturalesa, en el present supòsit de fet és aplicable l’art. 9.5 de la Llei 12/2016 d’avaluació ambiental que disposa textualment que: “tampoc es subjecten als procediments d’avaluació ambiental estratègica, d’acord amb l’article 3.5 de la Directiva 2001/42/CE, les modificacions d’escassa entitat que l’òrgan ambiental, declari, previ informe tècnic, que no tenen efectes significatius en el medi ambient”. En aquest sentit pareix clar que estem davant una modificació d’escassa entitat del planejament que no té efectes significatius sobre el medi ambient atès el seu objecte.
5. De conformitat amb el que disposa l’article 10 del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s’aproven l’organització, les funcions i el règim jurídic de la CMAIB (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018) el President de la Comissió de Medi Ambient és competent per decidir sobre la subjecció o no a tramitació ambiental de les modificacions menors.
Per tot això, i vist l’informe amb proposta de resolució del cap de departament d’avaluacions ambientals de 14 de juny de 2018 dicto la següent:
Resolució
Declarar que la proposta de modificació puntual núm. 1/2018 de les NNSS del planejament municipal de Capdepera relativa consistent en canvi d’ús d’una parcel·la propietat municipal que passarà a Espai Lliure Públic, a més d’incloure a les NNSS la delimitació del Sistema General Portuari de Cala Ratjada aprovada per l’administració competent, segons documentació redactada per L’arquitecte Mateu Carrió el mes d’abril de 2018no està subjecte a tramitació ambiental estratègica de conformitat amb el que disposa l’art. 9.5 de la Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears atès que és tracta d’una modificació puntual d’escassa entitat i que no tindrà efectes significatius sobre el medi ambient.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 12 de juny de 2018
El President de la CMAIB,
Antoni Alorda Vilarrubias