Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 6548
Bases Inversions Entitats Socials 2017-2018
Versió PDF
BASES REGULADORES D’AJUDES ECONÒMIQUES PER AL FINANÇAMENT DE DESPESES DE PROJECTES D’INVERSIÓ DESTINADES A ENTITATS PRIVADES SENSE ÀNIM DE LUCRE PER A SERVEIS DE SERVEIS SOCIALS A L’ÀMBIT DE MENORS I DISCAPACITATS, A L’ILLA D’EIVISSA, PELS ANYS 2017-2018
Primera. Beneficiaris
1.1. Poden acollir-se a aquesta subvenció:
Les entitats i les associacions privades sense ànim de lucre inscrites al Registre Unificat de Serveis Socials de la CAIB que tenguin per objecte la prestació de serveis d’atenció al col·lectiu de persones discapacitades o menors, dins l’àmbit territorial de l’illa d’Eivissa i que hagin sol·licitat i/o obtengut l’autorització i/o acreditació administrativa de servei de serveis socials.
Amb caràcter general, les entitats i les associacions han d’acreditar de l'immoble on es vol intervenir, que en són propietaris, o en tenen la disponibilitat (contracte de lloguer, cessió d’ús, etc.).
1.2. No poden ser beneficiaris de subvencions les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i les associacions professionals i les cooperatives.
En el marc que estableix l’apartat 3 de l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no poden ser-ne beneficiàries:
a. Les associacions que incorren en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.
b. Les associacions que tenen suspès el procediment administratiu d’inscripció perquè s’han trobat indicis racionals d’il·licitud penal, en aplicació d’allò que disposa l’art. 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, mentre no es dicta resolució judicial ferma en virtut de la qual pot fer-se la inscripció en el registre corresponent.
Segona. Objecte i finalitat
L’objecte de la convocatòria és el foment d’activitats d’utilitat pública o interès social o de promoció de finalitats públiques, d’acord amb l’article 2.1.c de la Llei 38/2015, de 17 de novembre, general de subvencions.
La finalitat d’aquestes bases es regular els criteris i establir el procediment de les ajudes econòmiques adreçades a finançar inversions destinades a l’autorització i/o acreditació de servei de serveis socials de les entitats i les associacions descrites a la base anterior, entre l’1 de gener de 2017 i el 30 de juny de 2018, d’acord amb les característiques i els requisits que estableixen aquestes bases.
Tercera. Despeses subvencionables
3.1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a l'objecte d’aquestes bases i s'executin dins el període que s'estableixi a la convocatòria. Concretament seran subvencionables i podran presentar-se sol·licituds a les dues línies següents:
A) Despeses de rehabilitació, adequació o millora dels elements que conformen el centre o habitatge per obtenir les condicions necessàries regulades en la normativa vigent en matèria d’autoritzacions i acreditacions administratives:
- Adequació a la normativa vigent de les instal·lacions de sanejament, aigua, gas, electricitat, aigua calenta sanitària i calefacció.
- Adequació de banys i cuines.
- Millora de l’aïllament tèrmic o acústic.
- Supressió de barreres arquitectòniques i millora de l’accessibilitat.
- Innovació o millora de la qualitat del servei.
B) Dotació d’equipament amb coherència amb l'ús previst :
- Mobiliari
- Maquinària
3.2. Segons l’article 31.4 de la Llei general de subvencions en el supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, s'han de seguir les regles següents:
a) El període durant el qual la beneficiària ha de destinar els béns al fi concret per al qual es va concedir la subvenció no podrà ser inferior a cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, ni a dos anys per a la resta de béns.
b) L'incompliment de l'obligació de destí referida en el paràgraf anterior, que es produirà en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, és causa de reintegrament, en els termes que estableix el capítol II del títol II de aquesta llei, aquest quedarà subjecte al pagament del reintegrament sigui quin sigui el posseïdor, llevat que resulti ser un tercer protegit per la fe pública registral o es justifiqui l'adquisició dels béns amb bona fe i just títol o en establiment mercantil o industrial, en cas de béns mobles no inscriptibles.
Quarta. Consignació pressupostària
4.1. El pressupost per a aquesta convocatòria és de sis-cents mil euros (600.000 €) amb càrrec a l’aplicació pressupostària 2310 78900 del vigent pressupost de la Corporació, que es distribuirà, segons les línies de subvenció exposades a l’objecte de la convocatòria, de la manera següent:
- Línia A: 450.000 € (quatre-cents cinquanta mil euros)
- Línia B: 150.000 € (cent cinquanta mil euros)
4.2. No tenen la consideració de subvencionables les despeses següents:
a. Despeses de redacció de projectes.
b. Taxes per a la llicència d'obres i/o activitats.
Cinquena. Presentació de sol·licituds
5.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància segons el model normalitzat que figura com a Annex I d’aquesta convocatòria, acompanyades de tota la documentació exigida a la base 6. En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l’entitat i el seu representant legal.
5.2 Les sol·licituds s’han de presentar en el registre electrònic del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5.3 El termini per presentar les sol·licituds és de QUINZE DIES, comptadors a partir del següent al de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent. Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en el paràgraf anterior no s’admetran en la present convocatòria.
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits previstos a l'article 66 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir l'entitat sol·licitant d'acord amb el que estableix l'article 68 de l'esmentada Llei perquè, en un termini no superior als deu dies, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si així no ho fa, es tendrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
5.4. Les entitats interessades poden presentar sol·licituds per a ambdues línies i per a cada servei de serveis socials.
Sisena. Documentació que s’ha de presentar
6.1. Les sol·licituds de subvenció s’acompanyaran de la documentació següent:
· Document que acrediti que la persona sol·licitant és la representant legal de l’entitat.
· Document nacional d’identitat del/de la representant legal.
· Targeta d’identificació fiscal (NIF) de l’entitat.
· Document acreditatiu de la inscripció de l’entitat en el Registre corresponent de Serveis Socials previst a la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
· Document acreditatiu de l’autorització i/o acreditació administrativa de servei de serveis socials o còpia compulsada de la sol·licitud en cas de trobar-se en situació de tràmit.
· Relació de les despeses d’obres o adquisició de mobiliari i/o maquinària realitzades i per a les quals se sol·licita la subvenció, segons model normalitzat que figura com a Annex II d’aquesta convocatòria (Annex II).
· Projecte explicatiu de les obres o del mobiliari i/o maquinària adquirits per als quals se sol·licita la subvenció (Annex III).
· Imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom de l’entitat o l’associació beneficiària de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (aquest model es pot descarregar del tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa: www.conselldeivissa.es).
· Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si és el cas, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores, i declaració de no incórrer en cap de les prohibicions establertes als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre (Annex IV).
· Certificats vigents de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) i de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) acreditatives d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. El Consell Insular podrà demanar d’ofici aquests certificats, amb autorització prèvia per part de les associacions i/o les entitats (Annex V).
· Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular d’Eivissa. El Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat, i Relacions amb Entitats i Associacions demanarà d’ofici aquest certificat a la Tresoreria General del Consell Insular d’Eivissa (Annex V).
· El nombre actualitzat de persones associades mitjançant certificat del/de la secretari/ària de l’associació o l’entitat (Annex VI).
· Títol de propietat o de disponibilitat, en vigor, del local social.
· Qualsevol altra documentació que l’entitat o l’associació consideri convenient.
6.2. El Consell Insular d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
6.3. El model de sol·licitud així com els annexos que l’han d’acompanyar es facilitaran al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa https://seu.conselldeivissa.es.
Setena. Procediment i criteris objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció
7.1. La concessió de la subvenció s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan que la concedeix i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.
7.2. La selecció de les entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurrència competitiva, de manera que cada projecte se subvencionarà segons els punts obtenguts en l’avaluació.
7.3. El criteri de distribució entre les sol·licituds admeses, esmentat en l’apartat anterior, és el següent:
1. Adjudicació de crèdits a cada una de les sol·licituds, de conformitat amb la base vuitena d’aquesta convocatòria.
2. Suma de tots els crèdits que han obtengut totes les sol·licituds admeses.
3. Divisió de la quantia total que fixen aquestes bases per a cada línia entre el nombre total de crèdits, per obtenir la quantia corresponent a cada crèdit.
4. Producte dels crèdits obtenguts pel valor crèdit/euro, sempre que aquesta quantia no sigui superior a la que s’ha sol·licitat. El resultat és la quantia que correspon a cada subvenció.
En el supòsit que alguna de les entitats beneficiàries renunciï a la subvenció, s’aplicarà el mateix sistema, aquest romanent s’ha de repartir proporcionalment entre les entitats beneficiàries a les quals l’import de l’ajut concedit és inferior al que havien sol·licitat.
Una vegada feta la distribució anterior, si encara hi hagués romanent en una línia es repartiria proporcionalment en l’altra línia.
Vuitena. Criteris de valoració
Els criteris que es tindran en compte per a la valoració de les sol·licituds presentades, així com el barem aplicable, seran els que apareixen reflectits a continuació:
a) Justificació sobre la necessitat o urgència de la inversió objecte de la sol·licitud (fins a 10 punts).
b) Tipus d’intervenció duta a terme (fins a 30 punts):
- Adequació a la normativa vigent de les instal·lacions de sanejament, aigua, gas, electricitat, aigua calenta sanitària i calefacció: 10 punts.
- Adequació de banys i cuines: 5 punts.
- Millora de l’aïllament tèrmic o acústic: 5 punts.
- Supressió de barreres arquitectòniques i millora de l’accessibilitat: 10 punts.
- Innovació o millora de la qualitat del servei: 5 punts.
- Adquisició de mobiliari: 10 punts.
- Adquisició de maquinària coherent amb la finalitat del servei que es presta: 10 punts.
c) En cas de no haver rebut subvencions d’altres administracions públiques per a projectes d'inversió a l’illa d’Eivissa (fins a 15 punts):
- Durant l'últim any: 5 punts.
- Durant els últims dos anys: 10 punts.
- Durant els últims tres anys: 15 punts.
d) Experiència de l’entitat en l’execució de projectes dirigits al mateix col·lectiu (fins a 3 punts):
- Menys de 5 anys: 1 punt.
- Més de 5 anys: 3 punts.
e) El nombre de persones destinatàries a què va adreçat el centre o servei (fins a 10 punts):
- No s’especifica: 0 punts.
- D’1 a 20 usuaris/àries: 2 punts.
- De 21 a 40 usuaris/àries: 4 punts.
- De 41 a 60 usuaris/àries: 6 punts.
- De 61 a 80 usuaris/àries: 8 punts.
Novena. Comissió avaluadora
9.1. D’acord amb el que disposa l’article 19.2 del text refós de la Llei de subvencions, es constitueix la comissió avaluadora, que integren aquests membres:
· President: Sr. Javier Ruiz Blanco, responsable dels serveis assistencials del Departament. Substituta: Sra. Josefa Marí Marí, responsable de la Llar Eivissa.
· Vocal: Sr. Justo Manuel González González, arquitecte tècnic de Serveis Tècnics. Substitut: Sr. Nacho Jorquera Hervás, arquitecte tècnic de Serveis Tècnics.
· Vocal: Sra. Carmen Bella Borràs, cap accidental de la secció de Menors. Substituta: Sra. Olga Egea Miró, cap de secció de la direcció de centre Pare Morey.
· Vocal: Sra. Mercedes Prats Serra, cap de secció d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Trastorn Mental Sever. Substitut: Sr. Carlos Lara López, tècnic en Tractament de Persones amb Discapacitat.
· Secretari/ària, amb veu i sense vot: Sra. Rosalia Moreno Marí, cap de servei de Benestar Social. Substituta: Sra. Ana Andreu Mas, cap de Secció de Serveis Socials.
El/La president/a de la comissió avaluadora podrà convidar qualsevol altre membre de la Corporació a assistir a les sessions de la comissió, amb veu i sense vot.
9.2. La comissió avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds que prèviament hagin admès a tràmit els serveis tècnics corresponents de l’òrgan instructor i d’emetre’n un informe que ha de servir de base a aquest òrgan per elaborar-ne la proposta de resolució. En aquest informe, la comissió avaluadora ha d’establir la relació de possibles entitats beneficiàries, amb la quantia que correspon a cada una, i també la relació d’entitats sol·licitants a les quals s’ha de denegar l’ajut, amb l’especificació de la causa que motiva aquesta decisió.
9.3. El funcionament de la comissió avaluadora, atès el caràcter d’òrgan col·legiat, s’ha d’ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003.
Desena. Obligacions de les entitats beneficiàries
Els beneficiaris han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, les de l’article 14 de la Llei 38/2003, les recollides en aquestes bases i la resta que hi sigui d’aplicació.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Onzena. Instrucció i resolució del procediment
11.1. L’òrgan instructor és el Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en concret ha d’examinar les sol·licituds presentades i formular la proposta de resolució, amb l’informe previ de la comissió avaluadora.
L’òrgan competent per instruir pot sol·licitar els informes tècnics que consideri adients per elaborar la proposta de resolució. Aquests informes han de restar a disposició de la comissió avaluadora.
11.2. Una vegada examinades les sol·licituds i emesa la proposta provisional de resolució, s’atorgarà a les entitats sol·licitants un termini d’audiència de deu dies. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s’hagin presentat al·legacions o una vegada que s’hagin resolt les presentades, l’òrgan instructor elevarà la proposta definitiva a la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, que resoldrà, per delegació del Consell Executiu, sobre la procedència de la subvenció. Aquesta resolució es notificarà a les persones interessats i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11.3. La resolució ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions i l’import del projecte presentat.
D’acord amb el que s’estableix en l’article 25.3 de la Llei 38/2003, general de subvencions, la resolució, a més de contenir l’entitat sol·licitant o la relació de sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció, ha de fer constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-lo a les persones interessades és de sis mesos comptadors des de la publicació d’aquesta convocatòria.
Dotzena. Publicitat i notificacions
Aquestes Bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d’Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
La convocatòria i un extracte de les bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions, en virtut del previst a l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
La notificació o la publicació dels actes i tràmits del procediment i, en particular, l’obertura del tràmit d’audiència i la resolució de concessió es faran a través de mitjans electrònics, mitjançant compareixença a la seu electrònica del Consell Insular (https://seu.conselldeivissa.es), d'acord amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tretzena. Pagament de la subvenció i justificació
13.1. El pagament de l’ajuda es farà en una única aportació, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Sanitat, Benestar Social, Igualtat i Relacions amb Entitats i Associacions, i en donarà compte al primer Consell Executiu que se celebri.
13.2. Per al pagament de la subvenció s’haurà d’aportar en el termini de 10 dies comptadors des de la publicació de la resolució definitiva de concessió, la següent documentació justificativa de les despeses:
a. Les factures justificatives originals de les despeses amb expressió de la vinculació a l’activitat objecte de la subvenció, emeses del dia 1 de gener de 2017 fins al 30 de juny de 2018.
Les factures o els documents justificatius de les despeses subvencionables, han d'estar expedides a nom de l’entitat beneficiària i amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d’emissió i, en el seu cas, data de pagament, així com els totals per concepte. D’altra banda, es facilitarà en format Excel l’esmentada llista de despeses al correu corporatiu, en el moment de la presentació de la justificació: dep.benestar@conselldeivissa.es. Els mitjans per acreditar que la factura s’ha pagat són:
- En cas que el pagament s’hagi realitzat per transferència bancària, s’acompanyarà de documentació acreditativa de la transferència bancària.
- En el cas que el pagament s’hagi realitzat en efectiu, haurà de constar a la factura original que s’ha pagat al comptat amb la signatura i el segell del proveïdor.
b. Una declaració jurada sobre justificació econòmica en què es declara que l’entitat es troba dins els preceptes previstos a la normativa reguladora de subvencions i que compleixen amb el que s’estableix a les bases reguladores quant a les factures justificatives (Annex VII).
c. Quan les factures hagin estat finançades, a més de la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà, a més, la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions (Annex VII) .
d. Declaració jurada, en el supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, de destinar els béns al fi concret per al qual es va concedir la subvenció, que no podrà ser inferior a cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, ni a dos anys per a la resta de béns (Annex VII).
e. Els imposts indirectes (quotes per IVA suportat) no es consideren subvencionables quan siguin susceptibles de recuperació o compensació per part de l’Entitat beneficiària. En cas contrari, l’Entitat beneficiària de la subvenció haurà d’acreditar la corresponent exempció fiscal.
La suma de les factures i altres documents justificatius ha de ser igual a la relació de les despeses de obres o adquisició de mobiliari i/o maquinària presentada amb la sol·licitud. Si és inferior, es reduirà la quantitat subvencionada de manera proporcional.
13.3. Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
Si l’òrgan competent per comprovar la justificació de la subvenció hi aprecia defectes, ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè esmeni la justificació en el termini de deu dies.
Catorzena. Compatibilitat de les subvencions
La subvenció és compatible amb l’obtenció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
La suma de la subvenció del Consell Insular d’Eivissa amb el finançament que tingui el beneficiari per aquesta subvenció no pot superar el cost total de l’activitat subvencionada.
Quinzena. Verificació i control
El Consell Insular podrà inspeccionar les obres o adquisicions subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organismes o institucions.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Setzena. Revocació de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Dissetena. Reintegrament
L’entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos previstos a l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de reintegrament s’ha d’iniciar d’ofici per resolució de l’òrgan competent i s’ha de regir per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació estatal bàsica, sense perjudici de les peculiaritats que s’estableixen en la llei, en les disposicions reglamentàries de desplegament i en la legislació de finances.
L’òrgan competent pot acordar, mitjançant resolució motivada i com a mesura cautelar, la retenció del pagament de les quantitats pendents d’abonar al beneficiari amb el límit de la quantia que consti en la resolució d’iniciació de l’expedient i els interessos de demora que s’hagin meritat. Aquesta mesura cautelar s’ha de mantenir mentre es mantenguin les causes que la fonamentin o fins que finalitzi, per qualsevol causa, el procediment de reintegrament sense perjudici que, prèviament i a instàncies de la persona interessada, es pugui aixecar amb la constitució de qualsevol garantia admesa en dret que es consideri suficient.
Les quanties reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Divuitena. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Vintena. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Eivissa, a 14 de juny de 2018
La Secretària Tècnica de Sanitat i Benestar Social
Isabel Silverde Fernández