Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA

Núm. 6485
Resolució de la consellera de Presidència per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per dissenyar i implementar projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere adreçats al col·lectiu LGTBI per al 2018 (codi 403668 de la Base de dades nacional de subvencions)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats que en depenen.

L’article 12 de la norma esmentada disposa que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que l’òrgan competent hagi establert prèviament per ordre, fent ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

El Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula particularitats del procediment de concessió i justificació de les subvencions.

Mitjançant l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 (BOIB núm. 17, de 3 de febrer), es varen establir les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica. Aquesta Ordre preveu una vasta i plural casuística d’actuacions susceptibles d’ajut, entre les quals destaquen els plans, els programes, els projectes i les accions l’execució dels quals contribueixi a la creació, el desenvolupament i el manteniment de capital social, entès aquest com a capacitat d’associació de la població per dinamitzar la comunitat en relació amb compromisos cívics; els programes i els projectes de gestió de la diversitat per a la integració social efectiva dels individus i dels grups en les comunitats en què s’assenten, com també les accions de dinamització i estimulació en relació amb la consecució efectiva de la igualtat de gènere, i la creació i la realització de campanyes de sensibilització i difusió dels principis democràtics, de la promoció de la convivència, de la tolerància, del pluralisme, de l’equitat social, de la solidaritat social entre els éssers humans i del respecte a la diversitat.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va atribuir a la Conselleria de Presidència, per mitjà de la Direcció General de Coordinació, l’exercici de diverses competències, entre d’altres, la coordinació de les polítiques en matèria d’igualtat.

La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia, té per objecte, d’acord amb l’article 1.1, establir i regular els principis, els mitjans i les mesures per garantir plenament la igualtat real i efectiva en l’exercici dels drets de les persones lesbianes, gais, trans (transsexuals i transgèneres), bisexuals i intersexuals (LGTBI), mitjançant la prevenció, la correcció i l’eliminació de tota discriminació per raó d’orientació sexual i identitat de gènere, en els àmbits públic i privat, sobre els quals el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i els ens locals tenen competències. Les mesures que estableix la Llei afecten en particular les àrees civil, laboral, social, sanitària, educativa, econòmica i cultural.

L’article 6 o de la Llei 8/2016 preveu, d’acord amb els principis orientadors que la inspiren, actuacions dels poders públics en relació amb les persones LGTBI, consistents a establir mesures de foment de les entitats que treballen per fer efectius els drets i la no-discriminació d’aquestes persones.

L’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març) indica que la Direcció General de Coordinació de la Conselleria de Presidència pot destinar ajuts a dissenyar i implementar campanyes divulgatives de sensibilització de la ciutadania envers la diversitat sexual i de gènere i la prevenció de l’LGTBI-fòbia a les Illes Balears, així com de difusió dels drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals (LGTBI); activitats formatives en diversitat sexual i de gènere a qualsevol dels àmbits sensibles que estableix la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia (laboral, de l’educació, de la salut, dels serveis socials, de la justícia i els cossos de seguretat, de l’esport i el lleure i de la comunicació), i projectes d’intervenció sociocomunitària per donar resposta a situacions de vulnerabilitat de persones o col·lectius per raó de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions, cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 4 de l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica, a proposta de la directora general de Coordinació, d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Presidència, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovació de la convocatòria

Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats sense ànim de lucre per dissenyar i implementar projectes relacionats amb la diversitat sexual i de gènere adreçats al col·lectiu LGTBI, que s’ha de regir per les bases que figuren en l’annex 1 d’aquesta convocatòria, d’acord amb l’article 4 de l’Ordre del conseller de Presidència de 4 de gener de 2011, per la qual s’estableixen les bases reguladores de subvencions en matèria d’acció cívica, publicada en el BOIB núm. 17, de 3 de febrer de 2011.

Segon

Dotació econòmica

Destinar a aquesta convocatòria un import màxim de 50.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 121C02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2018.

Tercer

Òrgan instructor

Designar la directora general de Coordinació òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.

Quart

Publicació

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 12  de juny de 2018

La consellera de Presidència
Pilar Costa i Serra

 

ANNEX 1
Bases de la convocatòria

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte la realització de projectes i activitats per fomentar i divulgar la diversitat sexual i de gènere, garantir els drets de lesbianes, gais, trans*, bisexuals i intersexuals (LGTBI) i erradicar l’LGTBI-fòbia.

2. Actuacions susceptibles d’ajut i finalitat

2.1. Són actuacions susceptibles d’ajut, en el marc d’aquesta convocatòria:

a) La creació i la realització de campanyes de difusió dels drets de lesbianes, gais, trans*, bisexuals i intersexuals, de sensibilització envers la diversitat sexual i de gènere, i de prevenció de l’LGTBI-fòbia a les Illes Balears.

b) La creació i implementació de programes i projectes d’intervenció sociocomunitària per donar resposta a situacions de vulnerabilitat de persones o col·lectius per raó de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere.

c) L’organització de congressos, seminaris, simposis, jornades, cursos i altres activitats i esdeveniments de caràcter similar relacionats amb la diversitat sexual i de gènere.

2.2. La finalitat o finalitats d’aquestes intervencions poden de ser:

a) Fomentar una percepció i una actitud positives cap al col·lectiu LGTBI, a l’efecte d’evitar situacions de rebuig i de marginació de les persones per raó de la seva orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, amb especial atenció a la situació de les dones transsexuals, lesbianes o bisexuals.

b) Difondre la Llei 8/2016 entre la població en general i, especialment, entre lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals i les seves famílies, amb l’objectiu que coneguin els nous drets que els concedeix aquesta Llei.

c) Incrementar els coneixements i potenciar les aptituds i les actituds favorables a la diversitat sexual i de gènere en tots els àmbits.

d) Millorar les habilitats i les capacitats de les persones i els col·lectius LGTBI que estan en una situació de més vulnerabilitat.

3. Import màxim i crèdit pressupostari

3.1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 50.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 121C02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018.

3.2. L’import màxim previst es pot ampliar amb una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l’article 39.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta ampliació no implica ampliar el termini per presentar sol·licituds ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

4. Persones o entitats beneficiàries i requisits

4.1. Poden sol·licitar les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions, federacions d’associacions, fundacions i qualsevol altra persona jurídica privada sense ànim de lucre legalment constituïdes i en actiu, radicades a les Illes Balears.

També hi poden accedir les associacions i les persones jurídiques públiques o privades degudament registrades en altres àmbits territorials quan executin i desenvolupin programes o accions en l’àmbit territorial de les Illes Balears i que tenguin efectes en l’àmbit de la xarxa social de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Així mateix, poden concórrer a les subvencions de manera conjunta per un mateix projecte dues o més entitats sempre que especifiquin clarament quines seran les funcions de cadascuna i compleixin els requisits anteriors.

4.2. Les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre corresponent.

b) Disposar de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’activitat objecte de subvenció en el moment de la publicació d’aquesta convocatòria.

c) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries, tant estatals com autonòmiques, i amb la Seguretat Social.

d) En el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

e) Haver justificat suficientment les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears, si escau.

4.3. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les persones o entitats que estiguin incloses en alguna de les causes que preveu l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni les que hagin estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI fòbia, i en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

5. Presentació de sol·licituds i termini

5.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d’acord amb el model de sol·licitud disponible a la pàgina web de la Direcció General de Coordinació (<http://dgpresid.caib.es/>). A la sol·licitud, que ha de signar el representant legal de l’entitat, s’hi ha d’adjuntar la memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo, segons el model disponible a la mateixa web. Aquest document, indispensable per admetre la sol·licitud, s’ha de presentar, amb tots els apartats emplenats, en paper i en suport informàtic (a l’adreça electrònica <gestio@dgcg.caib.es>). La manca de presentació del formulari o d’algun dels apartats o la presentació del formulari en un model diferent del que estableix aquesta convocatòria no és esmenable i condueix a l’exclusió i a la no valoració del projecte.

5.2. Juntament amb la sol·licitud i el formulari del projecte, s’ha d’aportar l’original o una còpia compulsada de la documentació següent segons els models facilitats al web <http://dgpresid.caib.es/>:

a) El número d’identificació fiscal (NIF) de l’entitat sol·licitant.

b) El document de constitució de l’entitat i els seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d’inscripció registral d’aquests documents.

c) L’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud.

d) Les declaracions responsables següents:

— De no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

— De no estar afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

— De complir les obligacions previstes en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i les obligacions establertes en el punt 21 d’aquestes bases.

— De no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l’article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l’LGTBI-fòbia.

— De disposar de l’organització, l’estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l’activitat objecte de subvenció en el moment de la publicació d’aquesta convocatòria.

— De no incórrer en cap causa d’incompatibilitat per percebre la subvenció formulada, d’acord  amb el que disposa la legislació vigent en aquesta matèria.

e) Una declaració responsable o l’acreditació amb un document bancari que l’entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l’entitat beneficiària, el número d’identificació fiscal i el compte bancari complet.

f)     Documentació complementària que pugui ajudar a especificar i conèixer més els criteris, les possibilitats, l’abast i el finançament per dur a terme les activitats o accions subvencionables, si escau.

5.3. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, s’ha de notificar a la Direcció General de Coordinació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l’expedient.

5.4. La presentació de la sol·licitud implica que l’entitat sol·licitant accepta les prescripcions que estableixen el Text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 i aquesta Resolució.

5.5. La presentació de la sol·licitud implica autoritzar l’Administració a obtenir d’ofici i per via informàtica o telemàtica els certificats del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, de manera que qui sol·licita la subvenció no té l’obligació d’aportar-los. En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, ha de presentar els certificats d’estar al corrent amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària. Aquestes acreditacions s’han d’adjuntar a la sol·licitud.

5.6. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació adjunta és d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds s’han d’adreçar a la consellera de Presidència i es poden presentar en el Registre General de la Conselleria de Presidència (passeig de Sagrera, 2, Palma) o a qualsevol dels llocs prevists en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic de les administracions públiques.

5.7. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir la persona o entitat sol·licitant que, en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la mateixa Llei 39/2015.

5.8. Així mateix, si el procediment de concessió posteriorment es paralitza per qualsevol causa imputable a l’entitat sol·licitant, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, transcorregut un termini de quinze dies hàbils, se’n produirà la caducitat. Si acaba aquest termini i l’entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar a l’òrgan competent per resoldre el procediment l’arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, l’ha de notificar a l’entitat interessada.

5.9. Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.

6. Nombre de projectes i durada

6.1. Cada entitat sol·licitant pot presentar més d’un projecte en aquesta convocatòria.

6.2. La durada màxima dels projectes que es presentin és de dotze mesos, comptadors des de l’1 de gener de 2018.

6.3. Es considera que els projectes subvencionats han acabat una vegada transcorregut el termini d’execució previst, comptador des de la data d’inici del projecte.

6.4. El termini d’execució del projecte es pot ampliar, amb la limitació de la meitat del termini establert inicialment, amb l’autorització de l’òrgan competent per resoldre el procediment. Aquesta ampliació es regeix pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015.

7. Import de la subvenció

7.1. En tots els casos es pot sol·licitar una subvenció equivalent al 100 % del pressupost del projecte.

7.2. L’annex 2 estableix els criteris objectius per concedir les subvencions, i també els punts assignats a cada apartat.

8. Despeses subvencionables

Són subvencionables les accions que es duguin a terme des de l’1 de gener de 2018 fins al 31 de desembre de 2018, d’acord amb l’import màxim i la partida pressupostària establerta en el punt 3 d’aquestes bases.

8.1. D’acord amb l’article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es consideren despeses subvencionables les que responguin sens dubte a la naturalesa de l’activitat que és l’objecte de la subvenció, que s’efectuïn entre l’1 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018, i que no superin el valor de mercat.

8.2. Es considera despesa realitzada o efectuada la que hagi estat pagada efectivament abans de l’acabament del període de justificació. No obstant això, d’acord amb l’article 6.3 de les bases reguladores, l’article 40.2 del Text refós de la Llei de subvencions i el que disposa l’article 31.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la justificació es poden admetre factures que no hagin estat pagades, sempre que l’entitat beneficiària ho sol·liciti expressament i en justifiqui la necessitat per raons de precarietat econòmica o d’urgència. En el cas que aquestes factures s’admetin, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

8.3. Es consideren despeses directes subvencionables les següents:

a) Locals: s’hi inclou el lloguer d’espais o sales a les Illes Balears per fer-hi activitats directament relacionades amb l’activitat subvencionada.

b) Personal: s’hi inclouen les despeses de contractació de personal en nòmina a les Illes Balears necessàries per al funcionament del projecte.

c) Equips, material fungible i subministraments: s’hi inclouen la compra, el lloguer i el transport de materials i subministraments en diversos suports (bibliogràfic, audiovisual, magnètic, etc.), i també el material fungible necessari per dur a terme les activitats previstes, així com el lloguer i el transport d’equipaments. En queda exclosa expressament la compra d’equipaments.

d) Serveis professionals externs: s’hi inclouen les despeses de contractacions de serveis a persones físiques o jurídiques i personal extern necessari per a la realització de treballs específics, sempre que se’n consideri justificada la necessitat. En concepte d’honoraris a personal que imparteixi tallers o qualsevol altre tipus d’activitat informativa o formativa que estableixi el projecte, només es poden sol·licitar a la Direcció General de Coordinació un màxim de noranta euros bruts per hora d’activitat (90 € bruts/hora). La retribució ha de ser proporcionada al tipus de treball que s’ha de dur a terme i al perfil professional. Aquesta quantia inclou les despeses de preparació i avaluació.

e) Disseny, elaboració, publicació i edició: s’hi inclouen l’elaboració dels continguts, la transcripció, el disseny i la maquetació, la impressió i la producció del material segons els diferents suports (imprès, audiovisual, sonor o informàtic). Tot el material ha d’identificar clarament que s’ha elaborat amb càrrec a la convocatòria de subvencions corresponent i ha de dur imprès el logotip del Govern de les Illes Balears. La propietat intel·lectual del material recau en l’autor, la titularitat dels resultats és propietat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’ús requereix l’autorització expressa de la Direcció General de Coordinació.

f) Difusió: s’hi inclouen les despeses específiques d’enviament, distribució, publicitat i propaganda del projecte.

g) Viatges, estades i dietes: són les despeses derivades de viatges, allotjament i manutenció de les persones que sigui oportú convidar per participar en alguna de les activitats del projecte, del personal vinculat laboralment amb la intervenció, del voluntariat i de les persones beneficiàries de les activitats previstes. En concepte de dietes (desplaçament i manutenció), es pot sol·licitar un import màxim de 45 € per dia i persona. En concepte de berenars per a les persones beneficiàries de les activitats, es pot sol·licitar un màxim de 4 € per persona.

8.4. Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 € (quinze mil euros) per al concepte de prestació de serveis, l’entitat beneficiària  ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, prèviament a la contractació del compromís per a la prestació del servei, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, en el mercat no hi hagi un nombre suficient d’empreses o entitats que el prestin, o tret que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

8.5. Es consideren despeses indirectes subvencionables les relatives al funcionament i al seguiment de l’entitat sol·licitant a les Illes Balears (administratives, relatives a la formulació i al seguiment, de comunicació, etc.). Aquestes despeses s’han d’especificar en el desglossament pressupostari del projecte i s’han d’imputar dins el període d’execució del projecte. A aquest concepte es pot imputar un màxim del 8 % del cost total del projecte. La conveniència de les despeses administratives o indirectes es valora tenint en compte el conjunt del projecte.

8.6. Les entitats beneficiàries han de reinvertir en el projecte aprovat, com a despeses directes, tots els ingressos financers o de qualsevol caràcter que la subvenció generi fins al moment en què es faci la despesa.

8.7. En cap cas, no són subvencionables les despeses següents:

a) Els interessos deutors de comptes bancaris.

b) Els interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals, ni els interessos d’aplicació a la demora dels pagaments, derivats de l’incompliment de les obligacions vigents.

c) Les despeses de procediments judicials derivades de l’activitat o el projecte subvencionat, o que hi estiguin relacionades.

d) Els imposts indirectes (IVA i imposts equivalents) que siguin susceptibles de recuperació o compensació per a l’entitat sol·licitant o l’entitat local.

e) Les despeses i atencions protocol·làries, ni les indemnitzacions per acomiadaments.

f) Les despeses de promoció genèrica de l’entitat, captació de persones sòcies o voluntàries i actuacions d’apadrinament.

En cap cas no s’han de finançar activitats dirigides a la difusió o la publicació de butlletins de la mateixa entitat (excepte els destinats a fer difusió de les activitats subvencionades pel projecte) ni a l’organització d’assemblees, trobades o seminaris interns de l’entitat sol·licitant, ni activitats dirigides a captar fons.

9. Selecció de les entitats beneficiàries

D’acord amb els articles 8 i 9 de les bases reguladores, i de conformitat amb l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, la forma de selecció de les entitats beneficiàries de les subvencions ha de ser el procediment de concurs, que consisteix a concedir les subvencions després de comparar, en un únic procediment, les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració prevists en l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

 

10. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

10.1. La iniciació del procediment de subvencions es produeix d’ofici per resolució de la consellera de Presidència, i es fa efectiva mitjançant la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10.2. La instrucció del procediment correspon a la Direcció General de Coordinació, ateses les funcions que li pertoquen respecte de la coordinació de polítiques en matèria d’igualtat.

10.3. El procediment d’instrucció s’ha d’ajustar al que disposa l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

10.4. L’òrgan competent per resoldre el procediment és la consellera de Presidència.

11. Comissió Avaluadora

11.1. D’acord amb el que estableix l’article 10 de les bases reguladores, s’ha de constituir una comissió avaluadora, que és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base a la persona titular de l’òrgan instructor (la directora general de Coordinació) per elaborar la proposta de resolució de concessió.

11.2. La Comissió Avaluadora està composta per les i els membres següents:

a) President o presidenta: la directora general de Coordinació o el funcionari o la funcionària que delegui.

Secretari o secretària: un funcionari o una funcionària del Servei de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere.

b) Vocals:

La cap de la Secció VI del Servei de Contractes, Subvencions i Convenis o la cap del Departament de Relacions Institucionals.

La cap del Servei de Coordinació i Atenció a la Diversitat Sexual i de Gènere.

Un funcionari o una funcionària del Servei de Gestió Econòmica i Assumptes Generals de la Conselleria de Presidència.

11.3. El règim jurídic de la constitució i el funcionament de la Comissió Avaluadora és el previst en els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i en els articles 17 a 19 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11.4. Quan la presidenta o el president de la Comissió Avaluadora ho estimi necessari, poden incorporar-se a la Comissió, amb veu però sense vot, les persones que es considerin adequades amb coneixements o experiència en matèria d’igualtat o expertes en la matèria objecte del projecte, o també les que hagin valorat el projecte.

12. Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i puntuació dels projectes

Els projectes s’han de puntuar segons els criteris objectius i les valoracions que consten a l’annex 2 d’aquesta convocatòria, fins a un màxim de 238 punts.

13. Determinació de l’import de les subvencions

13.1. Per determinar l’import de la subvenció, cada expedient s’ha de valorar de 0 a 238 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 12 d’aquestes bases.

13.2. La puntuació mínima necessària perquè un projecte pugui accedir a la subvenció és de 95 punts, que correspon a un 40 % de la puntuació màxima.

13.3. Cada expedient s’ha de valorar d’acord amb els trams de qualificació i els percentatges que s’indiquen a continuació, els quals s’han d’aplicar a l’import sol·licitat a fi d’obtenir la quantia de la subvenció:

a) Entre més de 95 i 143 punts: els correspon el 60 % de l’import sol·licitat.

b) De més de 143 punts i fins a 190 punts: els correspon el 80 % de l’import sol·licitat.

c) De més de 190 punts: els correspon el 100 % de l’import sol·licitat.

13.4. En cap cas la quantitat resultant de l’aplicació dels percentatges indicats en l’apartat anterior no pot ser superior a l’import sol·licitat.

13.5. Per determinar l’import de la subvenció, s’ha d’aplicar el percentatge resultant de la valoració de l’expedient sobre l’import del projecte aprovat.

13.6. S’ha de respectar la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges que s’han d’aplicar als projectes presentats per calcular la quantia de la subvenció.

13.7. Conformement a l’article 7.5 de l’Ordre de bases, en el cas que, havent finalitzat el termini per presentar sol·licituds, i una vegada que aquestes hagin estat resoltes, es continuï disposant de recursos econòmics en la partida pressupostària, la quantitat restant es podrà prorratejar de manera proporcional a la puntuació obtinguda entre tots els expedients de sol·licitud que hagin rebut una valoració positiva amb dret a subvenció, fins a exhaurir el crèdit pressupostari.

13.8. En el cas que la suma dels imports totals dels ajuts que correspondrien a les entitats beneficiàries superi l’import total del pressupost assignat, d’acord amb el límit pressupostari que consta en el punt 3 d’aquestes bases, aquest import total s’ha de prorratejar entre les entitats beneficiàries tenint en compte la puntuació obtinguda en cada expedient.

13.9. En el cas que alguna entitat beneficiària renunciï a l’ajut, aquest import s’ha de prorratejar entre la resta d’entitats beneficiàries tenint en compte la puntuació obtinguda per cadascuna.

13.10. En la quantia subvencionada només s’hi pot incloure l’IVA suportat si l’entitat sol·licitant no té finalitat de lucre i el suporta com a destinatària final.

14. Ordenació, instrucció, factors de correcció i reformulació de les sol·licituds

14.1. Correspon a l’òrgan instructor dur a terme d’ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en les quals s’ha de basar per dictar la resolució, d’acord amb l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i amb el procediment que preveu aquest article.

14.2. Una vegada completat l’expedient i sol·licitats els informes tècnics necessaris, i amb el suport documental que es consideri oportú, l’òrgan instructor ha d’avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris establerts i ha d’elaborar una proposta de resolució, a la qual ha de donar la conformitat la directora general de Coordinació una vegada considerat l’informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base per elaborar la proposta esmentada.

14.3. L’òrgan instructor pot aplicar factors de correcció consistents a reduir o excloure determinades despeses directes o indirectes relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l’acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

14.4. L’òrgan instructor ha de notificar la proposta de resolució de concessió individualment a cada entitat que hagi obtingut la puntuació exigida, i li ha de donar un termini de deu dies hàbils comptadors des de la notificació per acceptar la subvenció o renunciar-hi.

14.5. En el cas d’acceptació, dins aquest termini, la persona que representa legalment l’entitat ha de comunicar per escrit a la Direcció General de Coordinació la data definitiva d’inici del projecte, amb indicació del dia, el mes i l’any. També ha de comunicar si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s’han d’especificar, o bé si presenta una proposta de reformulació tècnica i pressupostària del projecte inicial que s’ajusti a la quantia proposada. En el cas que s’apreciïn defectes esmenables en la reformulació presentada, s’ha de concedir a l’entitat interessada un termini de deu dies hàbils per esmenar-los.

14.6. En la proposta de reformulació pressupostària, les aportacions pròpies i de tercers poden ajustar-se proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas, aquest ajust no pot implicar un increment del percentatge de cofinançament de l’Administració de la Comunitat Autònoma respecte del que apareix en el pressupost del projecte inicial.

14.7. Així mateix, la renúncia a la subvenció s’ha d’efectuar de manera expressa per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància.

14.8. En tot cas, l’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el termini indicat des de la notificació de la proposta de resolució no es fa constar el contrari. En aquest cas, s’entén que la data d’inici és la que figura en el projecte. En el cas que l’entitat hagi indicat únicament el mes i l’any d’inici del projecte, es considera que la data d’inici és el primer dia del mes indicat. El projecte s’ha d’iniciar en un termini de trenta dies naturals des que s’hagi fet efectiu el pagament de la subvenció a l’entitat interessada, fet que ha de comunicar per escrit amb indicació de la data d’inici del projecte (dia, mes i any), llevat que es motivi la necessitat d’iniciar-lo en una data posterior.

14.9. Quan l’import de la subvenció resultant de l’informe previ que ha de servir de base a la proposta de resolució sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària podrà modificar la sol·licitud inicial durant el tràmit d’audiència previ a la proposta de resolució a fi d’adaptar-se a l’import de la subvenció susceptible de ser concedida, en el termini màxim de quinze dies comptadors des de la notificació de l’informe d’avaluació.

14.10. La modificació de la sol·licitud, una vegada que l’òrgan competent n’hagi emès l’informe, s’ha de trametre a l’òrgan competent perquè dicti la resolució amb la proposta de resolució prèvia de l’òrgan instructor. En tot cas, la modificació de la sol·licitud ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, i també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.

15. Resolució i notificació

15.1. L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució a la consellera de Presidència perquè dicti una resolució d’adjudicació o de denegació.

15.2. La resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que posa fi a la via administrativa, ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de les subvencions concedides.

15.3. Les resolucions de concessió o de denegació de les subvencions s’han de notificar a les persones interessades individualment.

15.4. L’òrgan competent per dur a terme les notificacions derivades de la resolució del procediment és la directora general de Coordinació.

15.5. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a la persona o a l’entitat interessada és de sis mesos comptadors a partir de la data de publicació de la convocatòria.

15.6. El venciment d’aquest termini sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta la persona interessada perquè entengui desestimada la sol·licitud presentada per silenci administratiu, d’acord amb l’article 22.2 del Text refós de la Llei de subvencions.

16. Pagament

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria s’han de pagar íntegrament una vegada resolta la concessió de la subvenció, mitjançant una bestreta del 100 %, sense que les entitats beneficiàries hagin de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atesa l’autorització prèvia acordada pel Consell de Govern de dia 18 de maig de 2018, d’acord amb el que determinen l’article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 25.3 del Decret 75/2004.

17. Justificació simplificada del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts

17.1. De conformitat amb l’article 19 de les bases reguladores, relatiu a la justificació simplificada, per entendre complerta l’obligació de justificació que estableix l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, i atès el que disposa l’article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, per a les subvencions concedides en aquesta convocatòria, les quals consisteixen en una quantia inferior a 60.000,00 €, té caràcter de document amb validesa jurídica, a l’efecte de justificació de la subvenció, el compte justificatiu que contengui:

a) Una memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions en què es va concedir la subvenció, amb indicació de les activitats i els resultats obtinguts.

b) Una relació classificada de les despeses que han estat necessàries per desenvolupar l’activitat, amb identificació de les persones, les empreses o les entitats a les quals es fan els pagaments, així com la identificació del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament, que indiqui també les desviacions en relació amb el pressupost del projecte aprovat.

c) El detall dels altres ingressos o les altres subvencions que hagin contribuït a finançar l’activitat o el projecte subvencionat, amb indicació expressa de l’import i la procedència.

d) La carta de pagament, mitjançant el document oficial establert per la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, si escau, corresponent al reintegrament dels romanents no aplicats i dels interessos produïts.

17.2. Tot això, sense perjudici de l’obligació que l’òrgan competent per a la comprovació de la subvenció té de demanar a l’entitat beneficiària, per mitjà de l’aplicació de tècniques de mostreig, que presenti determinats justificants a l’efecte d’obtenir una evidència raonable sobre l’aplicació adequada de la subvenció.

17.3. Per a tots els expedients, l’òrgan atorgant, mitjançant tècniques de mostreig, ha de fer les comprovacions necessàries per tal d’obtenir evidències raonables en relació amb l’aplicació correcta dels fons de la subvenció. Per aquesta convocatòria, i segons el que estableix l’article 20 de les bases reguladores, el criteri escollit és:

a) Elecció d’un nombre no menor de tres expedients, que han de presentar el total de les factures detallades o les fotocòpies compulsades.

17.4  Els models de justificació i la documentació complementària per a la justificació de la subvenció atorgada, que s’han de presentar tant en paper com en format digital, s’han d’adreçar a la Direcció General de Coordinació i s’han de presentar en el Registre de la Conselleria de Presidència o en qualsevol altre dels llocs admesos en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El termini per presentar el compte justificatiu és de tres mesos, comptadors des de la data d’acabament de l’execució del projecte.

17.5. Si s’esdevé alguna causa justificada que impedeixi raonablement el compliment de l’obligació de presentar la justificació en el termini de tres mesos des de l’acabament del projecte, l’entitat ha de sol·licitar una pròrroga mitjançant un escrit en el qual s’ha de justificar i motivar suficientment la sol·licitud d’ampliació. La sol·licitud sempre s’ha de presentar abans del venciment d’aquest termini. En cap cas, no s’ampliarà un termini vençut. Les particularitats de l’ampliació s’han de fixar de conformitat amb el que estableix l’article 32 de la Llei 39/2015. Si la petició de pròrroga és procedent, la Direcció General de Coordinació ha d’autoritzar l’ampliació del termini de justificació de manera expressa mitjançant una resolució.

No obstant això, si un cop arribada la data límit de justificació l’entitat beneficiària no ha cobrat la subvenció concedida, i tenint en compte que, d’acord amb l’apartat 2 del punt 8 d’aquestes bases en la justificació es pot admetre una relació classificada de factures que no hagin estat pagades, sempre que l’entitat beneficiària ho sol·liciti expressament i en justifiqui la necessitat per raons de precarietat econòmica o d’urgència, en el cas que s’admeti aquesta relació de factures, l’entitat beneficiària ha de presentar els documents que n’acreditin el pagament en el termini de vint dies comptadors des de la data de cobrament de l’import de la subvenció.

17.6. Els originals o les fotocòpies compulsades dels documents justificatius que es presentin han de ser marcats per l’òrgan gestor de la subvenció amb una estampilla en la qual s’ha d’indicar l’expedient de subvenció a què pertanyen i la part de l’import que s’imputa a la subvenció.

17.7. En el cas que l’òrgan competent per comprovar la justificació i l’aplicació de l’ajut apreciï defectes en la justificació de l’ajut, ho ha de comunicar prèviament per escrit a l’entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L’entitat disposarà d’un termini de deu dies hàbils per esmenar-los, amb indicació que, si no ho fa, s’entendrà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18. Publicitat dels ajuts

Les persones o entitats beneficiàries han d’indicar, en totes les actuacions d’informació i publicitat que duguin a terme, la col·laboració de la Conselleria de Presidència, en un lloc destacat i amb l’autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria.

19. Compatibilitat

19.1. Les subvencions atorgades d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb els ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals.

19.2. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

20. Subcontractació

20.1. La persona o entitat beneficiària pot subcontractar, totalment o parcialment, l’activitat subvencionada. El percentatge màxim que es pot subcontractar és del 50 % de l’import de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que disposen l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 16 de l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011.

20.2. No es poden subcontractar activitats si la subcontractació suposa augmentar el cost de l’activitat subvencionada sense aportar valor afegit al contingut de l’activitat.

20.3. No es pot fraccionar un contracte per tal de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits en l’apartat 4 de l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions.

20.4. Els contractistes estan obligats només davant la persona o entitat beneficiària, que assumeix la responsabilitat total de l’execució de l’activitat subvencionada davant l’òrgan concedent.

20.5. La persona o entitat beneficiària no pot concertar l’execució de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris/intermediàries o assessors/assessores en els casos en què els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

d) Persones o entitats sol·licitants d’un ajut o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no l’hagin obtingut perquè no compleixen els requisits o no han assolit la valoració suficient.

21. Obligacions de les entitats beneficiàries

21.1. Les entitats beneficiàries de les subvencions d’aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i també les que s’indiquen a continuació:

a) Comunicar a l’òrgan competent, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de la data en què s’hagi rebut la notificació de la proposta de resolució, si l’accepta expressament o si hi renuncia. En el cas que l’entitat interessada no faci cap tipus de manifestació o al·legació dins el termini establert, una vegada que aquest s’hagi exhaurit, s’ha d’entendre que la proposta de resolució ha estat acceptada en els termes en què s’ha formulat.

b) Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que s’estableixen en la convocatòria, com també, si s’escau, en la resolució de concessió corresponent o en les modificacions que eventualment s’aprovin.

c) Justificar la realització de l’activitat i el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

e) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció el fet d’haver sol·licitat o obtingut altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació ha de produir-se en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de la formulació de la sol·licitud o de l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

f) Acreditar, si escau, de la manera establerta reglamentàriament i abans de dictar-se la proposta de resolució, que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

g) Deixar constància d’haver percebut i aplicat la subvenció en els llibres de comptabilitat i en els llibres de registre que, si és pertinent, l’entitat beneficiària hagi de portar d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.

h) Conservar els documents justificatius d’haver aplicat els fons percebuts (inclosos els documents electrònics) mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

i) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

j) Adoptar les mesures de difusió relatives a la informació i la constatació del caràcter públic del finançament de l’activitat que és l’objecte de subvenció, i fer constar la imatge corporativa de la Conselleria de Presidència en la documentació, els opuscles i els actes públics, en els elements externs o interns, els cartells, les pàgines web de l’entitat i de l’activitat, i en qualsevol element identificatiu o de comunicació o convocatòria de l’activitat.

k) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat, en la forma i dins el termini que s’indiquen en la convocatòria i, si s’escau, en la resolució corresponent o les seves modificacions.

l) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció.

m) Comunicar a l’òrgan atorgant de la subvenció l’inici de les activitats.

n) Col·laborar en el control de l’activitat facilitant tota la informació i la documentació que li requereixin la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, el Tribunal de Comptes o altres òrgans de control de la Unió Europea.

o) Complir qualsevol altra obligació exigida per la normativa vigent que sigui aplicable.

21.2. L’incompliment d’aquestes obligacions per les entitats beneficiàries o l’alteració substancial de les condicions determinants de l’atorgament de l’ajut poden donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin legalment en cada cas.

22. Modificació del projecte aprovat

22.1. Les entitats que hagin rebut ajuts estan obligades a comunicar immediatament qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament del projecte subvencionat.

22.2. En el cas de modificacions substancials, és necessària l’autorització prèvia i expressa de l’òrgan que concedeix l’ajut. Es consideren modificacions substancials:

a) Les que afecten objectius, resultats, població destinatària i ubicació territorial.

b) La creació de partides no previstes inicialment en el projecte.

c) Les variacions en les partides que, sense alterar la quantia total de l’ajut i del valor del programa, superin el 10 % respecte del pressupost aprovat. Les variacions en les partides inferiors al 10 % però que, sumades, arribin a aquest límit passaran a tenir la consideració de modificació substancial.

A aquests efectes, l’entitat beneficiària, després de l’acte de concessió i abans que acabi el termini màxim d’execució o de justificació de l’activitat, pot sol·licitar la modificació del contingut del projecte, per raó de la concurrència de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat objecte de l’ajut.

22.3. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades i s’han de formular immediatament després de l’aparició de les circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat objecte de l’ajut.

22.4. Les modificacions que, sense alterar la quantia total de la subvenció i del valor del programa, no superin el percentatge previst estan condicionades a la comunicació a la Direcció General de Coordinació. En aquest cas, les entitats poden compensar les variacions produïdes entre les diferents partides, i això no implica la necessitat de modificar el contingut de l’acte de concessió del’ajut.

23. Avaluació i control

23.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

23.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat.

23.3. D’acord amb l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, les administracions públiques de les Illes Balears han de denegar l’atorgament de subvencions a les entitats sol·licitants sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

24. Revocació i reintegrament

24.1. Correspon la revocació de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides, per alteració de les condicions requerides o per alteració de les condicions tingudes en compte per causa imputable a l’entitat beneficiària.

b) Incompliment total o parcial de la finalitat o els objectius per als quals va ser concedida la subvenció.

c) Concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

d) Negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control.

e) Incompliment greu de l’obligació de justificació.

f) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haurien impedit, i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions.

g) Qualsevol altra de les causes que preveuen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica.

24.2. La revocació parcial de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que ha d’especificar les causes de la revocació, la valoració del grau d’incompliment i la quantitat que finalment ha de percebre l’entitat beneficiària. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament de la subvenció a la bestreta, l’entitat beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

A aquests efectes, s’ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat.

24.3. Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i hi és aplicable la via de constrenyiment.

24.4. L’obligació del reintegrament és independent de les sancions que pertoqui aplicar de conformitat amb el Text refós de la Llei de subvencions.

25. Criteris de gradació dels possibles incompliments

En els casos en què l’activitat subvencionada es dugui a terme parcialment, s’ha d’establir el percentatge real que cal pagar del total de la subvenció concedida, amb independència del règim sancionador que s’hi pugui aplicar, tenint en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació prevists en l’article 24.2 de l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’acció cívica.

 

26. Infraccions i sancions

26.1. Les accions i les omissions de les entitats beneficiàries tipificades en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions determinen que s’apliqui el règim d’infraccions i sancions que s’hi estableix, quan hi intervengui dol, culpa o simple negligència.

26.2. Les infraccions i sancions que es derivin de l’atorgament de subvencions previstes en aquesta Resolució es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

27. Normativa aplicable

Per tramitar el procediment de concessió de subvencions cal atenir-se al que disposen el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordre del conseller de Presidència de 14 de gener de 2011; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

ANNEX 2
Criteris objectius que han de regir la concessió de les subvencions i la puntuació dels projectes

Les sol·licituds presentades s’han de puntuar d’acord amb els criteris objectius i les valoracions següents:

(1) Capacitat operativa i tècnica actual de l’entitat sol·licitant i trajectòria en l’organització d’activitats objecte d’aquesta convocatòria (de 0 a 10 punts):

a) L’entitat disposa de capacitat operativa i tècnica suficient per dur a terme el projecte (4 punts).

b) L’entitat ha organitzat amb anterioritat activitats de característiques semblants a l’objecte d’aquesta convocatòria:

Campanyes de difusió de drets (2 punts).

Creació i implementació de programes i projectes d’intervenció sociocomunitària (2 punts).

Organització de congressos, seminaris, simposis, jornades, cursos i altres activitats i esdeveniments de caràcter similar (2 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 6 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(2) Grau d’implantació de l’entitat en l’entorn social i territorial corresponent i cobertura de les accions del projecte (de 0 a 10 punts):

a) Antiguitat de l’entitat des de la seva creació o implantació a les Illes Balears:

Menys d’un any i fins a cinc anys (1 punt).

Més de cinc anys i menys de 10 anys (2 punts).

A partir de 10 anys (3 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 3 punts.

b) Abast territorial d’influència i extensió de les accions del projecte:

El projecte preveu activitats a totes les Illes Balears (7 punts).

El projecte preveu activitats a tres illes (5 punts).

El projecte preveu activitats a dues illes (3 punts).

El projecte preveu activitats només a una illa (1 punt).

La puntuació màxima del subapartat b és de 7 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(3) Qualitat de la presentació dels programes o projectes i coherència (de 0 a 5 punts):

El programa o projecte té qualitat tècnica suficient i és coherent en la seva definició (de 0 a 5 punts).

(4) Viabilitat econòmica dels plans, programes i projectes presentats, de conformitat amb el seu pla de finançament i amb el grau de finançament aconseguit o previst al marge del possible ajut de la Conselleria de Presidència (de 0 a 5 punts):

L’entitat participa en el finançament amb fons propis o amb previsió d’altres fons de finançament en el programa o projecte presentat:

Fins al 20 % del total del pressupost: 1 punt.

Més del 20 % i fins al 40 % del total del pressupost: 2 punts.

Més del 40 % i fins al 60 % del total del pressupost: 3 punts.

Més del 60 % i fins al 80 % del total del pressupost: 4 punts.

Més del 80 % del total del pressupost: 5 punts

Aquestes aplicacions s’han de fer exclusivament per al percentatge que s’estimi en conjunt i no poden ser acumulables.

(5) Inclusió en els programes o projectes d’un sistema d’avaluació i informació dels resultats (de 0 a 5 punts):

— El projecte identifica quins són els indicadors per valorar els resultats (2,5 punts).

— El projecte inclou instruments de mesura per valorar els indicadors de resultats (2,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

(6) Interès social dels plans, els programes, els projectes i les accions que es preveu dur a terme (de 0 a 15 punts):

El programa o projecte preveu accions que són d’interès social (15 punts). 

(7) Oportunitat, necessitat o conveniència de les activitats projectades, en relació amb el conjunt social de l’oferta (de 0 a 5 punts):

El projecte detalla activitats que són adequades a la finalitat social que s’ha plantejat (5 punts).

(8) Dimensió integral del projecte i mesura en què presenta una dimensió transversal o en xarxa (de 0 a 5 punts):

Les activitats del projecte es duen a terme des d’un enfocament integral (2,5 punts).

El projecte detalla una metodologia de treball en xarxa per implementar les activitats (2,5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 5 punts que corresponen a aquest apartat.

(9) Grau d’innovació de les activitats (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu activitats o metodologies que innoven en l’àmbit de les tecnologies, el comerç o l’organització o bé són innovadores a l’àmbit de les Illes Balears (5 punts).

(10) Contribució del projecte o de l’activitat a la consecució de capital social (de 0 a 10 punts):

Els resultats prevists arran de l‘execució de les activitats suposaran un increment del capital social (10 punts).

(11) Contribució del projecte o programa a la cohesió social i a la integració efectiva de la diversitat (de 0 a 10 punts):

El projecte fomenta una percepció i actitud positiva cap al col·lectiu LGTBI i la diversitat sexual i identitat de gènere (5 punts).

El projecte contribueix directament o indirecta a evitar situacions de rebuig i/o marginació de persones LGTBI (5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(12) Contribució del projecte a la mobilització, a la dinamització i a l’estimulació participativa de les persones, la societat o el grup a què es refereix (de 0 a 5 punts):

— El projecte fomenta la participació de les persones o grups a qui va dirigit (5 punts).

(13) Participació en la concepció i l’execució de les activitats de col·lectius especialment desfavorits (de 0 a 10 punts):

El projecte preveu la participació de col·lectius especialment desfavorits entre la comunitat LGTBI (5 punts).

El projecte millora les habilitats i capacitats de les persones i col·lectius LGTBI (5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(14) Repercussió del projecte en la consecució d’una ciutadania activa (de 0 a 10 punts):

El projecte preveu resultats que fomentin la implicació de la societat civil (5 punts).

El projecte incrementa els coneixements envers la diversitat sexual i de gènere de la ciutadania (5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(15) Incorporació de la dimensió intercultural i de l’educació en valors en el projecte (de 0 a 10 punts):

El projecte preveu activitats des d’un enfocament intercultural (5 punts).

El projecte preveu activitats adreçades a educar en valors (5 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(16) Apropament dels ciutadans i les ciutadanes als serveis públics essencials com a conseqüència de la realització de l’activitat projectada (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu millorar el coneixement i la utilització dels serveis públics relacionats amb els objectius del projecte (5 punts).

(17) Grau d’interacció de la població de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera en la realització de les activitats programades a fi d’aconseguir una intensificació de la cohesió territorial (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu la interacció mitjançant activitats conjuntes en què participi població d’almenys dues illes (5 punts).

(18) Desenvolupament dels programes i les activitats majoritàriament a càrrec de personal voluntari (de 0 a 10 punts):

— El programa o projecte preveu la participació de personal voluntari en la planificació de les activitats (3 punts).

— El programa o projecte preveu la participació de personal voluntari en l’execució de les activitats (7 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 10 punts que corresponen a aquest apartat.

(19) Nivell d’estimulació i consecució efectiva en la igualtat de gènere (de 0 a 5 punts):

El projecte preveu i descriu alguna acció positiva per evitar i corregir situacions de desigualtat de gènere (5 punts).

A més dels criteris objectius anteriors, també s’han de tenir en compte els criteris de caràcter específic següents:

(1) Capacitat operativa i qualitat tècnica del projecte (de 0 a 15 punts)

Descripció dels recursos humans necessaris per desenvolupar el projecte (3 punts).

Disponibilitat de personal dedicat a la gestió del projecte amb compensació econòmica (3 punts).

Disponibilitat d’espais i mitjans materials suficients per desenvolupar el projecte (3 punts).

Descripció de recursos materials i tecnològics per desenvolupar el projecte (3 punts).

Previsió i descripció de la coordinació amb recursos comunitaris relacionats amb l’àmbit del projecte (3 punts).

(2) Experiència de l’entitat en accions de sensibilització específiques sobre diversitat sexual i de gènere a les Illes Balears (de 0 a 12 punts):

a) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a organitzadora en:

Una activitat de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (2 punts).

Dues activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (4 punts).

Tres activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (6 punts).

Quatre o més activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (8 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 8 punts.

b) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a col·laboradora en:

Una activitat de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (1 punt).

Dues activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (2 punts).

Tres activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (3 punts).

Quatre o més activitats de sensibilització sobre diversitat sexual i de gènere (4 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 4 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(3) Experiència de l’entitat en activitats formatives específiques sobre diversitat sexual i de gènere a les Illes Balears (de 0 a 12 punts):

a) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a organitzadora en:

Una activitat formativa sobre diversitat sexual i de gènere (2 punts).

Dues activitats formatives sobre diversitat sexual i de gènere (4 punts).

Tres activitats formatives sobre diversitat sexual i de gènere (6 punts).

Quatre o més activitats formatives sobre diversitat sexual i de gènere (8 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 8 punts.

b) En els darrers cinc anys l’entitat ha participat com a col·laboradora en:

Una activitat formativa sobre diversitat sexual i de gènere (1 punt).

Dues activitats formatives sobre diversitat sexual i de gènere (2 punts).

Tres activitats formatives sobre diversitat sexual i de gènere (3 punts).

Quatre o més activitats formatives sobre diversitat sexual i de gènere (4 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 4 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(4) Experiència de l’entitat en projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat (de 0 a 12 punts):

a) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a organitzadora en:

Un projecte d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (2 punts).

Dos projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (4 punts).

Tres projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (6 punts).

Quatre o més projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (8 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 8 punts.

b) En els darrers cinc anys, l’entitat ha participat com a col·laboradora en:

Un projecte d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (1 punt).

Dos projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (2 punts).

Tres projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (3 punts).

Quatre o més projectes d’intervenció sociocomunitària amb persones o col·lectius LGTBI en situació de vulnerabilitat  (4 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 4 punts.

Les puntuacions dels subapartats a i b són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(5) El projecte preveu la col·laboració d’una o diverses entitats o d’una persona o diverses persones amb experiència demostrada en l’atenció o en la defensa de persones LGTBI (de 0 a 12 punts):

a) Col·laboració d’entitats:

— Una entitat (3 punts).

— Dues entitats o més (6 punts).

La puntuació màxima del subapartat a és de 6 punts.

b) Col·laboració de persones amb experiència demostrada:

— Una persona (3 punts).

— Dues persones o més (6 punts).

La puntuació màxima del subapartat b és de 6 punts.

Les puntuacions dels apartats a i b són acumulables fins al total dels 12 punts que corresponen a aquest apartat.

(6) El projecte preveu la implicació de persones lesbianes, gais, trans*, bisexuals o intersexuals o de les seves famílies en el desenvolupament de les activitats (de 0 a 20 punts):

— Incorporació de persones LGTBI com a referents (10 punts).

— Incorporació de famílies de persones LGTBI com a referents (10 punts).

Les puntuacions són acumulables fins al total dels 20 punts que corresponen a aquest apartat.

(7) Foment de la visibilització i el reconeixement de les dones lesbianes, bisexuals i trans* (7 punts):

— El projecte preveu alguna activitat de visibilització o de valoració de les dones lesbianes, bisexuals i transsexuals (7 punts).

(8) Incorporació de la perspectiva interseccional (3 punts):

— El projecte preveu alguna activitat adreçada a persones o grups LGTBI que puguin trobar-se en altres situacions de discriminació o vulnerabilitat (situació de dependència, edat, procedència ètnica, diversitat funcional, situació d’exclusió social, etc.) (3 punts).