Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 6462
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 12 de juny de 2018 per la qual s'aprova la convocatòria per concedir ajudes destinades a promoure actuacions d'inversió per a la modernització de l'estructura digital de l'activitat industrial per a l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El sector industrial balear es troba actualment en una situació de feblesa empitjorada per la crisi econòmica, ja que una part del teixit empresarial i dels llocs de treball han sofert un greu descens. La conseqüència de tot ha estat una pèrdua de pes de la indústria en l'economia de l'arxipèlag.

La falta d'inversions en R+D+I, la pèrdua de productivitat, la deslocalització, l'escassetat de formació laboral especialitzada, la petita dimensió de les empreses i els elevats costos de subministrament i transport constitueixen una bateria de variables que mostren les febleses de la indústria balear.

La Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'indústria, estableix, en l'article 5, que l'Administració ha d'adoptar programes per afavorir l'expansió, el desenvolupament, la modernització i la competitivitat de l'activitat industrial, millorar el nivell tecnològic de les empreses i potenciar els serveis i el finançament adequat a la indústria, amb especial atenció a les empreses de dimensió petita i mitjana.

La Llei 4/2017, de 12 de juliol, d’indústria de les Illes Balears, té com un dels seus objectius el foment de la competitivitat industrial, l'estímul, la promoció i la modernització de l'activitat industrial. Tenint present aquest i altres objectius de la dita Llei, es va dissenyar una planificació de la política industrial basada en dos instruments fonamentals. D'una banda, el Pla Director de la Indústria de les Illes Balears, document que estableix les línies generals i les directrius bàsiques de la política industrial i, d'altra banda, els programes de foment de l'activitat industrial, que són documents estratègics en els quals s'indiquen els objectius que es preveu aconseguir en un determinat termini, es determinen els mecanismes i els mitjans per aconseguir-los, i s'indiquen els sistemes per avaluar-ne l’eficàcia i l’eficiència. Entre aquests programes de foment hi ha els programes de millora de la competitivitat i la promoció industrial.

El Pla Director de la Indústria de les Illes Balears, aprovat pel Consell de Govern en la sessió del 26 de gener de 2018, una vegada analitzades, entre altres factors, les febleses del sector industrial, va assenyalar que cada vegada era més difícil per a les empreses i els territoris mantenir els avenços competitius, i va marcar com a repte impulsar la millora de la productivitat de les empreses de manera permanent, com a única via per mantenir o millorar els avenços competitius i el valor per a l’empresa mateixa i per a la seva societat.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, conscient de les dificultats que passen les pimes del sector industrial en l'actual context econòmic, ha decidit adoptar diversos programes per afavorir l'expansió, el desenvolupament, la modernització i la competitivitat de l'activitat industrial; millorar el nivell tecnològic de les empreses i potenciar els serveis i l'adequat finançament en la indústria; amb especial atenció a les empreses de dimensió petita i mitjana. Entre ells, i en desenvolupament del Pla Director de la Indústria de les Illes Balears, mitjançant la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria d'11 d'abril de 2018, es va aprovar el programa de millora de la competitivitat i la productivitat industrial per a l'any 2018, en el qual s'inclouen, entre les actuacions subvencionables, les que són objecte d'aquesta convocatòria.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears va assumir, en l'article 30.34 de l'Estatut d'autonomia, d'acord amb la redacció que en fa la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, les competències exclusives en matèria d'indústria, i, en els articles 30.21 i 42, les del foment del desenvolupament econòmic i la promoció de la competència, aspectes en els quals està de nou implicada l'activitat industrial.

L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d'abril de 2008), estableix les bases reguladores per a les subvencions en matèria de foment de l'activitat industrial que convoqui la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria. L'article 4.1 d'aquesta Ordre preveu que pot ser objecte de subvenció qualsevol persona física o jurídica relacionada amb l'activitat industrial. Per la seva banda, l'article 5 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria d'indústria ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajudes, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquestes subvencions s'han inclòs en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2018, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de dia 9 de març de 2018 i publicat en el BOIB núm. 31 de dia 10 del mateix mes i estan destinades a projectes d'inversió de pimes industrials situades a les Illes Balears, per al foment de la modernització dels sistemes de gestió i dels sistemes productius, finançament de recerca industrial, promoció i implantació de la transformació digital en la indústria i impuls del disseny industrial.

El Consell de Govern, en la sessió de dia 25 de maig de 2018, ha acordat autoritzar amb caràcter previ la despesa corresponent a aquesta convocatòria, d'acord amb l'article 10 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018.

En data 5 de juny de 2018 s’ha emès informe favorable de fiscalització prèvia limitada per part de la Intervenció General del Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, d'acord amb els preceptes abans esmentats, dict la següent

Resolució

Primer

Objecte

1. Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria per concedir ajudes destinades a la promoció i implantació de la digitalització i el conjunt de tècniques i equips informàtics que permeten comunicar-se a distància per via electrònica (TIC) de les empreses industrials dins l'àmbit territorial de les Illes Balears. 

2. Les ajudes consisteixen en dos programes de subvenció destinats a l'adquisició d'actius fixos i l'adquisició d'inversions immaterials associades al procés industrial, que hagin de ser utilitzats o entrar en funcionament per primera vegada.

Segon

Actuacions subvencionables

1. Són susceptibles de subvenció les actuacions d'inversió per a la implantació de nous centres productius, així com per a l'ampliació, millora o modernització dels ja existents.

2. Els centres de treball en els quals es faci la inversió han d'estar situats a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Es consideren subvencionables les inversions efectuades, facturades i pagades en el període que va de l'11 de novembre de 2017 a l'1 d'octubre de 2018, ambdós inclosos, sense que hi hagi la possibilitat de prorrogar-lo.

4. Tenen la consideració d'inversions o despeses subvencionables les següents:

4.1 Per al programa I.  Disseny i innovació:

- Cost de contractació a entitats externes de projectes de digitalització del sistema productiu, com ara la implantació de tecnologies que permeten la hibridació del món físic i el digital, tecnologies de la comunicació i tractament de les dades i tecnologies que permetin dotar d'intel·ligència i control, que puguin ser útils per desenvolupar nous productes, processos o serveis, o permetin millorar considerablement els ja existents.

Cost de contractació a entitats externes d'elements digitals associats a comerç electrònic (disseny de pàgines i entorns web).

4.2 Per al programa II. Producció i logística:

- Aquest programa engloba l'adquisició tant material com immaterial destinada a la digitalització del sistema productiu, com puguin ser ordinadors, SAI, PDA, impressores, impressores 3D, perifèrics i similars, així com el programari (software) i TIC relacionat amb aquests.

5. Queden excloses de subvenció les adquisicions d'actius que no es facin d'acord amb els requisits d'aquesta resolució, així com les que no vagin acompanyades de la documentació a què es refereix l'apartat vuitè, i, en particular, queden expressament excloses les inversions següents:

a)    La compra de béns d'equip usats.

b)    L’adquisició d'accessoris, instal·lacions tècniques i TIC associades específicament a una màquina.

c)    Les finances, inversions financeres i similars.

d)    Els treballs realitzats pel sol·licitant de l'ajuda.

e)    La compra de béns destinats a la venda o lloguer.

6.  No es consideren despeses subvencionables:

a) Els impostos, les taxes i els tributs.

b) Les adquisicions mitjançant arrendament financer.

c) Els desplaçaments, la manutenció i les dietes.

d) Les nòmines o qualsevol despesa derivada del personal de l'empresa.

Tercer

Bases reguladores

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d'abril de 2008); el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Quart

Partides pressupostàries

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és d'un milió d'euros (1.000.000 €) amb càrrec a la partida pressupostària 19401 723A01/47000/00 dels pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de l'any 2018.

2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior.

3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti es podrà incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria amb els efectes, si escau, que disposa l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. La modificació indicada, tret que s'estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes de forma expressa.

Cinquè

Beneficiaris i requisits

1. Són beneficiàries les petites i mitjanes empreses (PIME) de caràcter industrial amb els epígrafs de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) inclosos en les divisions 2, 3 i 4 de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió A, corresponent a establiments i activitats industrials del Registre Integrat Industrial, o en el Registre Miner de les Illes Balears de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

2. Es considera PIME la que, en el moment de la sol·licitud, compleixi els requisits d'acord amb l'annex 1 del Reglament (CE) número 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat comú en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (Reglament general d'exempció per categories), publicat en el DOUE de 26 de juny de 2014 (L 187/1 en L 187/77); tota entitat que, independentment de la seva forma jurídica, exerceix una activitat econòmica:

— Que ocupa menys de 250 persones.

— Amb un volum de negoci anual que no excedeix de 50 milions d'euros o el balanç general anual de la qual no excedeix de 43 milions d'euros.

Els dos requisits (efectius d'ocupació i volum de negocis o balanç) són acumulatius, és a dir, s'han de complir els dos perquè l'empresa pugui considerar-se PIME. 

3. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a)    Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

b)    Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

c)    Podran ser beneficiàries de les ajudes les persones i entitats el centre de treball de les quals  estigui situat a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

d)    No podran obtenir la condició de beneficiaris els sol·licitants que concorrin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

e)    El beneficiari ha de complir les exigències imposades per la normativa en matèria de seguretat industrial i minera, i qualsevol altra que sigui aplicable.

f)     El beneficiari, per a l'obtenció de les ajudes, ha de presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen l'apartat setè i onzè d'aquesta resolució.

g)    Només es podrà concedir una subvenció per beneficiari. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'haurà de desistir expressament de l'anterior, en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada.

En cas de desistiment exprés, la data en l'ordre de prelació dels expedients serà la de la nova sol·licitud registrada.

4.  Queden excloses com a beneficiàries:

a)    Les societats públiques i entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en què la participació d'aquests ens sigui majoritària.

b)    Les empreses que tinguin entre les seves activitats el lloguer i la venda de productes indicats en l'apartat segon (actuacions subvencionables).

Sisè

Quantia de les ajudes

1.  Les ajudes que es regulen revesteixen la modalitat de lliurament dinerari sense contraprestació, i s'han d'instrumentar en forma de subvencions com s'indica a continuació:

1.1.      Per al programa I. Disseny i innovació:

Aquestes ajudes s'han d'instrumentar en forma de subvencions del 30 % de l'import de la factura (IVA exclòs) de les despeses d'adquisició dels actius, documentació tècnica i inversions incloses en l'apartat segon de la convocatòria, en el qual la suma de totes les despeses subvencionables siguin igual o superior a 1.000 euros, IVA exclòs.

L'import màxim subvencionable d'aquest programa és de 6.000 euros per beneficiari.

1.2.      Per al programa II. Producció i logística:

Aquestes ajudes s'han d'instrumentar en forma de subvencions del 50 % de l'import de la factura (IVA exclòs) de les despeses d'adquisició dels actius, documentació tècnica i inversions incloses en l'apartat segon de la convocatòria, en el qual la suma de totes les despeses subvencionables sigui igual o superior a 1.000 euros, IVA exclòs.

L'import màxim subvencionable d'aquest programa és de 50.000 euros per beneficiari.

2.  No s'admetran factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA exclòs). No s'admetran, en cap cas, com a justificants de la inversió els tiquets de caixa.

3.  L'atorgament de les subvencions que regula aquesta convocatòria és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, sempre que, en l'acumulació d'ajudes per al mateix projecte, la quantia màxima de tot en conjunt sigui inferior al 75 % dels costos subvencionables, per complir així l'obligació que el beneficiari aporti una contribució financera mínima del 25 % dels costos subvencionables a través de recursos propis o finançament extern exempt d'ajuda pública.

4.  El sol·licitant ha de declarar totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut per a la mateixa inversió, tant en iniciar-se l'expedient com en qualsevol moment del procediment en què això es produeixi.

5.  Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció atorgada.

Setè

Termini i presentació de sol·licituds

1.  El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes.

Aquest termini d'un mes començarà el desè dia comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o fins que s'exhaureixi la quantia econòmica assignada en aquesta convocatòria.

Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini d'un mes per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del Conseller de Treball, Comerç i Indústria.

2.  Si finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, i una vegada resoltes totes les sol·licituds, no s'ha exhaurit el crèdit disposat en la convocatòria, es pot ampliar el termini inicialment previst.

3.  Les sol·licituds s'han de presentar per mitjà dels models normalitzats que es troben a la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, situada a la plaça de Son Castelló, 1 (07009 Palma); en qualsevol de les oficines públiques de la UDIT; així com també a la web de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

4.  Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, o per mitjà de qualsevol de les formes previstes en dret, d'acord amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.  En el cas de presentar la sol·licitud en un lloc en el qual no quedi registrada l'hora d'entrada, s'ha d'enviar a l'adreça electrònica indicada a la web de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria (industria.caib.es) el justificant de presentació de la sol·licitud i un resum de la documentació que s'adjunta. L'hora que figuri en l'enviament serà la que es tindrà en compte per determinar l'ordre d'entrada de les sol·licituds.

6.  Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

7.  La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament els expedients o per comprovar les dades presentades.

8.  En el cas que algun dels documents esmentats, en ocasió de la tramitació d'altres expedients en la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, ja s'hagi presentat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es facin constar la data i l'òrgan o dependència en què es va presentar o, si escau, en què es va emetre, que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions.

9.  Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s’ha de requerir una sola vegada la persona interessada perquè esmeni les deficiències en un termini de 10 dies, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, amb la indicació que, si no ho fa així, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

Vuitè

Documentació

1.  Documentació genèrica:

1.1. Sol·licitud de subvenció, segons el model de l'annex 1 d'aquesta Resolució, degudament emplenat, en el qual figura un resum econòmic de l'actuació prevista, d'acord amb l'apartat segon d'aquesta resolució, i els seus pressupostos corresponents.

1.2. En el cas de persones físiques (autònoms):

1.2.1.   Còpia del document nacional d'identitat del sol·licitant i de la persona autoritzada, si escau, i el seu poder corresponent.

1.2.2.   Còpia de la documentació acreditativa de l'alta en autònoms.

1.3. En el cas de persones jurídiques:

1.3.1.   Còpia de l'escriptura de constitució de l'entitat degudament inscrita en el registre corresponent, amb les modificacions necessàries, si escau, per a l'acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, així com poder suficient a favor del signatari, en cas que aquest no figuri acreditat en l'escriptura, o certificat actualitzat del registre corresponent, en la qual s'especifiquin, en els supòsits en què sigui procedent, la data de constitució, l'objecte, el capital i la seu social, la composició del consell d'administració o junta directiva, els apoderats i els socis que disposin de més d'un 10 per 100 de les participacions.

1.3.2.   Còpia del número d'identificació fiscal de la societat.

1.3.3.   Còpia del document nacional d'identitat del representant de la societat o persona autoritzada.

1.4. Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d'ajudes implica l'autorització perquè la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària de les Illes Balears la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

1.5. Pel que fa a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud de les ajudes implica l'autorització perquè la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant haurà d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

1.6. Respecte de la quantia i d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per als projectes de quantia superior o igual a 40.000 €, en cas d'execució d'obres, o de 15.000 €, en cas de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per a una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, o que l'adquisició s'hagi efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

1.7. Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, que estarà inclosa en la sol·licitud.

1.8. Declaració de no trobar-se en cap de les circumstàncies de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que estarà inclosa en la sol·licitud.

1.9  Certificat d'alta de l’IAE, emès en els últims 6 mesos o, en el cas de persones físiques, model 036 o 037 segons correspongui.

2.  Documentació tècnica:

2.1. Memòria tècnica, en la qual s'especifiquin aspectes com l'activitat industrial que es desenvolupa, el centre de treball on es du a terme la digitalització del sistema productiu, totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut per a la mateixa inversió, l'abast, les característiques i la repercussió de la inversió a realitzar, i les despeses o inversions previstes amb l'IVA desglossat, d'acord amb l'apartat segon, punt 4.

Novè

Criteris per seleccionar els beneficiaris

1.  Per a la concessió de les ajudes que estableix aquesta convocatòria s'aplicarà un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, o en els registres i les oficines que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015; atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons article 7.3 de l'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial.

2.  Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

3.  En cas que en l'expedient no consti la documentació que es requereix en aquesta Resolució, o hi hagi anomalies en la documentació presentada que impedeixin avaluar correctament els expedients, i una vegada s'hagi requerit d'acord amb l’apartat setè punt 9, la data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a l'atorgament de la subvenció.

Desè

Instrucció i resolució del procediment

1.  En aplicació de l'article 9.2 de les bases reguladores, correspon a la Direcció General de Política Industrial la tramitació de les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. El director general de Política Industrial ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de comunicar a totes les persones interessades perquè, en el termini màxim de deu dies, puguin al·legar el que considerin oportú.

2.  D'acord amb l'article 9.3 de les bases reguladores, l'òrgan competent per resoldre és el conseller de Treball, Comerç i Indústria, que ha de dictar una resolució motivada en la qual s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, quantia, partida pressupostària a la qual s'aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l'activitat, justificació de les activitats objecte d'ajuda i terminis per presentar justificants.

3.  El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de quatre mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds.

4.  Les resolucions del conseller de Treball, Comerç i Indústria que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.

5.  Les notificacions de les resolucions s'han de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015.

Onzè

Justificació i pagament

1.  L'activitat subvencionada s'ha d'entendre justificada amb l'acreditació de la seva realització efectiva i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit i, en el cas de les inversions indicades en el punt 4.2 de l'apartat segon, s'ha de garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, i a dos anys per a la resta de béns.

2.  Les inversions objecte de les ajudes s'han d'executar i pagar en el període comprès entre l'11 de novembre de 2017 i l'1 d'octubre de 2018 (ambdós inclosos). El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades finalitza l'1 d'octubre de 2018, o en la data que estableixi la Resolució de concessió, si és posterior.

3.  No tindran consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat a l'11 de novembre de 2017 ni amb posterioritat a l'1 d'octubre de 2018.

4.  El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant sol·licitud de pagament, segons el model de l'annex 2 d'aquesta resolució —que podrà descarregar-se de la pàgina web de la Direcció General de Política Industrial (DGPI)—  i la presentació de la documentació següent:

4.1. Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en què es descrigui de manera detallada el projecte i els resultats que s'han obtingut; referències i dades tècniques de les instal·lacions, i document fotogràfic de les actuacions realitzades i, si s’escau, de les plaques de característiques dels actius adquirits. En cas d'inversions corresponents al programa 1 s'haurà d'adjuntar la còpia del projecte en format digital.

4.2. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats, que ha de contenir:

4.2.1.   Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'han d'indicar les desviacions produïdes.

4.2.2.   Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import, procedència i objecte.

4.3. Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses i especifiquin clarament la inversió corresponent a l’objecte de la subvenció.

4.4. Document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures objecte de la subvenció. S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

4.4.1.   Còpia de l'extracte bancari del beneficiari, justificatiu del pagament, en el qual figuri la data de la transferència, l'import transferit, la identificació del concepte de transferència a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

4.4.2.   Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual aparegui el càrrec d'aquest xec o pagaré.

No obstant això, per a les factures inferiors a 500 euros (IVA exclòs), és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA exclòs). No s'admeten, en cap cas, com a justificants de la inversió els tiquets de caixa.

5.  En el cas que l'expedient de pagament no tingui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

6.  En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

7.  Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

8.  La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l'hagi aprovat prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent a la qual estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

9.  La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions i els registres administratius que siguin necessaris.

Dotzè

Concurrència d'ajudes o subvencions i règim de minimis

L'import de les ajudes o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 75 % del cost de l'activitat que hagi de desenvolupar l'entitat beneficiària.

Així mateix, als beneficiaris d'aquesta convocatòria se'ls ha d'aplicar la norma de les ajudes de minimis, que determinen que l'import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 € durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Tretzè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en el dit article, les següents:

a) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria.

b) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins el termini que s'indica en la convocatòria.

c) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Direcció General de Política Industrial, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Sindicatura de Comptes.

e) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

g) Els beneficiaris estaran obligats a disposar d'un informe de l'estat de digitalització de l'empresa amb l'eina HADA (Eina d'autodiagnòstic avançat per a l'avaluació de la maduresa digital), a través de l’enllaç següent:

http://hada.industriaconectada40.gob.es.

Catorzè

Interpretació i execució

El conseller de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Quinzè

Efectes

Aquesta Resolució començarà a produir efectes a partir de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Setzè

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, conforme a l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

Palma, 12 de juny de  2018

El conseller de Treball, Comerç i Indústria

Iago Negueruela i Vázquez

  

ANNEX 1

SOL·LICITUD D’AJUT PER A LA MODERNITZACIÓ DE L’ESTRUCTURA PRODUCTIVA O DIGITAL DE L’ACTIVITAT INDUSTRIAL 2018)

ajut que se sol·licita (seleccionau només una opció. Presentau dues sol·licituds en cas de tramitar els dos ajuts)

 

Espai per al segell de registre

( )Ajut per a la modernització de l’estructura productiva de l’activitat industrial (2018)

( )Ajut per a la modernització de l’estructura digital de l’activitat industrial (2018)

interessat

Nom o raó social:                                                                                                                                                NIF:

Representant (si escau):                                                                                                                                                     NIF:

Domicili social:

CP:                                      Municipi:                                                                                                                          Telèfon:  

notificació

Per correu electrònic (obligatori per a persones jurídiques. Recomanable per a persones físiques)

Adreça electrònica:

Per correu ordinari (només en cas de persona física si és diferent del domicili social i opten expressament per aquesta opció)

Domicili:  

CP:                                              Municipi:                                                                                                                                  Província:                                                                            

emplaçament de l’actuació

Domicili:                                                                                                                                                                                         CP:                          Municipi:

pressupost pel qual se sol·licita l’ajut (presentau la documentació referida a l’apartat “Documentació a adjuntar” com a justificant)

Programa I:                                                                                                   Import:

Programa II:                                                                                                  Import:          

Programa III:                                                                                                Import:

                                                                                               Import total sol·licitat:    

declaració de “minimis”

Declar que per a altres actuacions o activitats (assenyalau amb una X el vostre cas):

( )No he rebut durant  tres  exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017) cap subvenció subjecta al règim de “minimis”

( )He rebut durant tres exercicis fiscals (2015, 2016 i 2017) les subvencions següents subjectes al règim de “minimis”

Organisme                                                                                                                                                 Data de resolució                                          Quantia

1.

2.

3.

 

declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat d’aquest procediment:

Nom entitat:

Domicili sucursal o oficina:

CODI BIC O SWIFT:

Opció 1 – IBAN DEL COMPTE per a comptes a Espanya

Pais          (2 dígits)

Control IBAN

(2 dígits)

Codi entitat

(4 dígits)

Codi sucursal

(4 dígits)

DC compte (2 dígits)

Núm. Compte o llibreta

(10 dígits)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opció 2 – IBAN DEL COMPTE d’altres països

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opció 3- Numeració del compte. Només per a comptes a països sense codi IBAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. La possibilitat d’acreditar documentalment les dades que s’esmenten en el punt 1, en cas que se m’exigeixin.

3. L’Administració de la Comunitat Autònoma, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1d’aquesta

declaració queda eximida de responsabilitat per les actuacions que es derivin d’errors en les dades indicades pel declarant.

4. Autoritz l’Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d’identitat de bases de dades d’altres

administracions a les quals pugui accedir per verificar les dades aportades mitjançant aquesta declaració.

declar

1. Que dispòs de capacitat de representació suficient, degudament acreditada, per dur a terme la tramitació indicada.

Que les dades consignades en aquest document són certes, que complesc amb tots els requisits exigits en la convocatòria, i que present adjunta la documentació que pertoca, d’acord amb la Resolució del conseller de Treball Comerç i Indústria per la qual s’aprova aquesta convocatòria.

2. Que el beneficiari és una PYME d’acord amb els requisits establerts a l’annex 1 del Reglament (CE) número 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014.

3. Que no em trob en cap de les circumstàncies de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions.

4. Que l’epígraf de l’IAE pel qual tributa el beneficiari està inclòs a les divisions 2, 3 o 4,  i a tal efecte present certificat de situació en el cens d’activitats econòmiques de l’AEAT.

5. Que dispòs de l’informe de l’estat de digitalització de l’empresa amb l’eina HADA.

6. Que la entitat beneficiària està inscrita en el Registre Integrat d’Indústria o en el Registre Miner de les Illes Balears.

7. Que complesc les exigències establertes per la normativa en matèria de seguretat industrial i minera, i qualsevol altre que sigui d’aplicació.

8. Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria, i em compromet a facilitar tota la documentació complementària i les actuacions de control que es considerin necessàries per avaluar correctament l’expedient o per comprovar les dades presentades.

9. Que don el meu consentiment perquè l’Administració obtingui, dels òrgans competents, la informació relativa al compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. En cas contrari, adjunt declaració de no consentiment i adjunt els certificats corresponents.

10. Que d’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, consent expressament que les dades facilitades, així com les que puguin derivar-se de la seva gestió, siguin recollides i tractades per la Direcció General de Política Industrial. Que estic informat, que la finalitat d’aquest tractament és gestionar la tramitació dels ajuts i, en tot cas, a efectes estadístics; i que en qualsevol moment, puc exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició dirigint-me per escrit a l’òrgan competent, mitjançant un registre oficial o un correu postal, amb identificació personal convenient i amb referència “Protecció de dades”.

I, perquè així consti a l’efecte d’acollir-me a la convocatòria d’ajut destinat a promoure actuacions d’inversió per a la modernització de l’estructura productiva o digital de l’activitat industrial (2018), sign aquesta sol·licitud.

 

observacions

 

 

                                                                                                                                                   ,                           d                                                                                               de 20

Aquesta sola signatura es fa per a totes les dades i les declaracions que integren el document de sol·licitud (pàg. 1 a 2)

Firma de l’interessat

 

 

 

DOCUMENTACIÓ A ADJUNTAR:

Documentació obligatòria per a tots els beneficiaris:

  • Certificat de situació en el cens d’activitats econòmiques de l’AEAT, emès en els darrers 6 mesos, o model 036 o 037 en cas de persones físiques.
  • Memòria tècnica en la qual s’especifiquin aspectes com la activitat industrial que es desenvolupa,centre de treball, on  s’instal·la la maquinària, totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut per a la mateixa inversió, l’abast, característiques i repercussió de la inversió a realitzar i les despeses e inversions previstes amb l’Iva desglossat.
  • Documentació a presentar segons la quantia del pressupost pel qual se sol·licita l’ajut (Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Público):
  • Per als projectes amb quantia superior o igual a 40.000 €, en cas d’execució d’obres, o de 15.000 € en cas de subministrament de béns d’equip o prestació de serveis per a una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l’execució del projecte, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, o que l’adquisició s’hagi efectuat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. L’elecció de les ofertes presentades s’ha de fer amb conformitat amb els criteris d’eficàcia i d’economia, i s’ha de justificar expressament en cas  que l’elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

Només en cas de persones físiques (autònoms):

  • Còpia del Document nacional d’identitat del sol·licitant i de la persona autoritzada, si s’escau, amb el seu poder corresponent.
  • Còpia de la documentació acreditativa de l’alta d’autònom.

Només en cas de persones jurídiques:

  • Còpia del Document nacional d’identitat del representant de la societat o persona autoritzada.
  • Còpia del número d’identificació fiscal de la societat.
  • Còpia de l’escriptura de constitució de l’entitat degudament inscrita en el registre corresponent, amb les modificacions necessàries, si s’escau, per a l'acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, així com poder suficient a favor del signant, en el cas que aquest no figuri acreditat en l’escriptura, o certificat actualitzat del registre corresponent, en la qual s'especifiquin, en els supòsits en què sigui procedent, la data de constitució, l'objecte, el capital i la seu social, la composició del consell d'administració o junta directiva, els apoderats i els socis que disposin de més d'un 10 per 100 de les participacions.

  

 ANNEX 2

SOL·LICITUD D’AJUT PER A LA MODERNITZACIÓ DE L’ESTRUCTURA PRODUCTIVA O DIGITAL DE L’ACTIVITAT INDUSTRIAL (2018)

número d’expedient inicial:

Espai per al segell de registre

dades del beneficiari

Nom o raó social:                                                                                                        NIF:

Representant (si escau):                                                                                             NIF:

import total justificat

1. Import programa I:                                                                                                                                                       

2. Import programa II:                                                                                                                                                      

3. Import programa III:                                                                                                                                                     

                  Import total:    

declar

1. Que he realitzat l’activitat subvencionada de forma completa.

2. Que aquest document conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat.

3. Que els justificants originals de les despeses i dels ingressos, dels cobraments i dels pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota responsabilitat meva, i que estan a la disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració.

4. Que em compromet a prestar tota la meva col·laboració en les actuacions de comprovació i de verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessàries per comprovar la veracitat o la correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

5. Que les dades consignades en aquest document són  vertaderes i correctes, que complesc amb tots els requisits exigits en la convocatòria, i que present, adjunta la documentació que pertoca, d’acord amb la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual s’aprova la convocatòria

I, perquè així consti a l’efecte del pagament d’ajut destinat a promoure actuacions d’inversió per a la modernització de l’estructura productiva o digital de l’activitat industrial (2018), sign aquesta sol·licitud.

observacions

                                                                                                        ,               d                                                            de 20

Firma de l’interessat

DOCUMENTACIÓ A ADJUNTAR:

  • Memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, en la qual es descrigui de manera detallada el projecte que s’ha realitzat i els resultats que s’han obtingut; referències i dades tècniques de les instal·lacions, les màquines i els seus accessoris, objecte de la subvenció i document fotogràfic de les actuacions realitzades i de les plaques de característiques de la maquinària adquirida. En cas d’inversions corresponents al programa I es deurà adjuntar una còpia del projecte en format digital.
  • Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats, que ha d’incloure:
    • Una relació classificada de les despeses de l’activitat, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament. En cas que la subvenció s’atorgui d’acord amb un pressupost, s’han d’indicar les desviacions produïdes.
    • Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l’import i la procedència.
  • Factures o document equivalent
  • Document acreditatiu del pagament de les factures (extracte bancari)