Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 6444
Convocatòria de subvencions per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per Ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ID BDNS: 403308

El consell executiu del Consell Insular de Mallorca, amb data de 6 de juny de 2018, ha resolt el següent:

1. Aprovar la convocatòria de subvencions que s’adjunta per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de menys de 15000 habitants

2. Autoritzar la despesa per l’import total de cent noranta-un mil euros (191.000,00 €), la qual s’ha de finançar amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.33410.46200 (RC núm. ref. 22018004832) del pressupost vigent del Consell.

3. Aprovar  els models normalitzats següents:

* Model de sol·licitud

* Model de declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca

* Model de declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes

* Model de certificat del secretari de l’entitat local pel qual s’acredita la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció.

* Model de informe emès per l’interventor de l’entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció així com altres obligacions exigides per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

* Model de conveni de col·laboració entre el Consell de Mallorca i l’entitat local

4. Publicar aquesta convocatòria en el BOIB per conducte de la base de dades nacional de subvencions. “

El que es publica per a general coneixement

 

Palma, 8 de juny de 2018

La secretària tècnica de Desenvolupament Local,

(Per delegació del conseller de Desenvolupament Local.

Resolució de 21/9/2015. BOIB núm. 141, de 26 de setembre de 2015)

Antònia Malagrava Cantallops

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL SUPORT DE SERVEIS I/O ACCIONS DIRIGIDES A LA JOVENTUT DESENVOLUPATS PER AJUNTAMENTS DE IGUAL O MENYS DE 15.000 HABITANTS.

El Consell Insular de Mallorca, a través de la Direcció Insular de Joventut, integrada en el Departament de Desenvolupament Local, d’acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l’any 2018, aprova aquesta convocatòria pública d’acord amb l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 i publicada en el BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017.

1. Objecte de la convocatòria

Cooperar amb les entitats locals de Mallorca per millorar i/o mantenir serveis i/o accions municipals de joventut en l’àmbit local, que tinguin com objectiu desenvolupar la ciutadania plena de les persones joves, i promoure així el benefici sociocomunitari que suposa la implicació de les persones joves en la seva realitat immediata des d’una vessant institucional, mitjançant el foment de les activitats dels serveis de dinamització e informació juvenil.

2. Beneficiaris

2.1. Ajuntaments de l’illa de Mallorca, amb població igual o inferior a 15.000 habitants i l’entitat local menor de Palmanyola. Les dades referents a la població que es consideraran són les que consten a l’Institut Nacional d’Estadística a 1 de gener de 2017.

2.2. No poden acollir-se a l’ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l’article 8 de l’Ordenança General de Subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017).

3. Règim de compatibilitats amb altres ajuts o subvencions

Aquesta subvenció és compatible amb altres ajuts o subvencions, sempre que, segons el que preveu l’article 16 de l’Ordenança esmentada, la quantia de la subvenció no sigui superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos al cost de l’actuació subvencionada.

4. Règim de concurrència

4.1. El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió vindrà donada per l’ordre d’entrada de la sol·licitud en el registre, sempre que l’expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat.

4.2. Les sol·licituds presentades poden perdre el número d’ordre d’entrada si se’ls ha fet algun requeriment per esmenar la documentació. Si es dona el cas, l’entitat beneficiària passarà a tenir el número d’ordre d’entrada obtingut en el moment de presentar la documentació esmenada en el Registre general.

5. Actuacions i despeses subvencionables

5.1. Són actuacions subvencionables

- Les activitats que fa el servei de dinamització juvenil.

- Les activitats que fa el servei d’informació juvenil

- Activitats de formació i oci alternatiu que organitzin els serveis de joventut.

- Curs de monitors i monitores de lleure

- Curs de directors i directores de lleure

- Accions, campanyes i projectes en matèria d’igualtat, educació sexual, consum responsable i reducció de riscs associats amb el consum de drogues, convivència, salut i participació.

Aquestes actuacions han de tenir com a finalitat el que estableix l’article 38.2 de la Llei 10/2016, de 26 de juliol, integral de la joventut i el Decret 35/1999, de 9 d’abril, pel qual es creen i regulen la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove i el cens de la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove, en funció del servei corresponent.

Aquestes actuacions han d’anar destinades a joves d’edats compreses entre els 15 i 29 anys.

5.2. S’entén com a informació juvenil el que estableix l’article 37 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

5.3. Són despeses subvencionables totes les que siguin necessàries per executar les actuacions enumerades en el punt 5.1, inclosos els costos laborals del personal vinculat al servei de dinamització i d’informació juvenil, excepte els que se citen en el punt 6 d’aquestes bases.

5.4. El període subvencionable de les despeses fetes és el comprés entre l’1 de setembre de 2017 i el 30 de juny de 2018, inclusivament. Els justificants i reconeixements d’obligacions de les despeses s’han de donar dins d’aquest període.

6. Despeses no subvencionables

6.1. No són subvencionables:

a. Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b. Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

c. Les despeses de procediments judicials.

d. Les despeses d’indemnització per acomiadaments.

e. Les referents a begudes alcohòliques, tabac o substàncies similars.

f. Les referents a obsequis, regals, menjars de treball, banquets, gales, atencions protocol·làries o representatives.

g. Els impostos indirectes quan es pogueren recuperar o compensar

h. Les donacions i les aportacions de solidaritat

i. Els subministres

j. El material d’oficina fungible que no s’empri en l’execució de les activitats destinades a joves

k. Els sous o la remuneració del personal vinculat a altres serveis municipals.

l. La compra de bens, immobles i mobles, inventariables.

6.2. Als efectes d’aquesta convocatòria, es consideren bens mobles inventariables la maquinària, eines, mobiliari i equips d’oficina, ordinadors, calefactors, equips per a la docència i la investigació, aparells portàtils d’aire condicionat, elements de transport, aplicacions informàtiques... que reuneixin les característiques següents:

- Que no siguin béns fungibles.

- Que el seu període de vida útil sigui superior a un any.

- Que produeixin un increment del patrimoni.

- Que el preu d’adquisició sigui superior a 150 €, IVA inclòs.

7. Finançament i import màxim

7.1. D’acord amb el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l’any 2018, es destina un import de cent noranta-un mil euros (191.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.46200 del pressupost de 2018 (RC núm. Ref. 22018004832) per concedir subvencions per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut d’ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants.

7.2. D’acord amb l’ordre de prelació de les sol·licituds, i en aplicació de l’article 24.2 de l’Ordenança general esmentada, els projectes se subvencionaran per import cert equivalent a la quantia sol·licitada fins el màxim establert al punt següent i, per tant, no s’aplicarà l’ajustament a la baixa de l’import de la subvenció per raó del grau d’execució de l’activitat subvencionada sempre que això no impliqui superar el cost de l’activitat un cop deduïts els ingressos adients o altres subvencions que han finançat el mateix objecte de la present convocatòria, d’acord amb l’article 32 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el reglament de la Llei 38/2006, de 17 de novembre, General de Subvencions.

7.3. Les subvencions que s’atorguin, s’adjudicaran fins a esgotar el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d’aquesta convocatòria, d’altres normes aplicables i en funció de l’índex de població juvenil d’acord amb els barems següents:

Fins a 10,99 % -------------------4.000,00 €

D’11 % a 11,99 %---------------4.100,00 €

De 12% a 12,99 %----------------4.200,00 €

De 13% a 13,99 %----------------4.500,00 €

De més de 14 %-------------------5.000,00 €

Es consideraran les dades de població juvenil disponibles en l’Institut Balear d’Estadística a 1 de gener de 2017 per al col·lectiu d’entre els 15 i 29 anys, ja que  aquests són els beneficiaris de les actuacions subvencionables.

7.4. Cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de cinc mil euros (5.000,00 €), d’acord amb el criteri establert en el punt anterior.

En el cas que l’entitat sol·liciti més import del que li correspon en funció del que estableix el punt 7.3., només es concedirà el màxim que li pertoqui.

No obstant, quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per a cobrir el 100% del pressupost de la convocatòria, l’últim beneficiari, segons l’ordre d’entrada derivat del registre, rebrà com a màxim l’import romanent.

8. Formalització de les sol·licituds i acreditació dels requisits

8.1. Les sol·licituds s’han de presentar amb la següent documentació:

a. Instància de sol·licitud (annex I)

b. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (annex II)

c. Declaració responsable de l’entitat, signada pel batle o la batlessa de l’entitat local, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari, o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’article 8 de l’Ordenança general, esmentada. (annex III)

d. D’acord amb l’establert a l’article 10.3 de l’Ordenança general de subvencions, esmentada, la sol·licitud de subvenció comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que concedeix la subvenció obtengui de manera directa l’acreditació de les circumstàncies d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d’aportar la certificació corresponent.

Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l’òrgan instructor demani aquests certificats, les ha d’aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud.

e. Declaració responsable de l’entitat de no incórrer en cap de les causes previstes en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex IV).

f. Relació de despeses previstes en matèria de joventut per al termini comprés entre l’1 de setembre de 2017 i el 30 de juny de 2018.

g. Memòria d’activitats del servei de joventut del darrer exercici.

8.2.- L’òrgan instructor d’aquesta convocatòria demanarà d’ofici el certificat d’estar al corrent de les obligacions amb el Consell de Mallorca

8.3- En tot el que no es digui aquí, s’ha d’aplicar amb caràcter supletori el que disposa l’article 10 de l’Ordenança general esmentada.

9. Termini i lloc de presentació de la sol·licitud

9.1. El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de quinze (15) dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia cau en dia inhàbil, el termini s’ajorna fins al dia hàbil següent.

9.2. Les sol·licituds s’han de dirigir a la Direcció Insular de Joventut, del Departament de Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111), i s’han de presentar en el termini establert en el punt 9.1, en qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ del General Riera, 111; i Llar de la Infància: c/ del General Riera, 113).

Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de que la presentació es realitzara per alguna d’aquestes vies s’enviarà al correu electrònic joventut@conselldemallorca.net còpia de la instància de la sol·licitud de la subvenció on consti el segell d’entrada amb data i hora visibles. Si no constaren aquestes dades s’entendrà per presentada la sol·licitud a la darrera hora del dia d’entrada del registre.

Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document per acreditar la data, l’hora i el minut de presentació, segons estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals.

9.3. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l’acompanyen els documents preceptius, no es pot valorar i s’ha d’aplicar el punt 4.2. d’aquesta convocatòria.

En aquest cas, l’òrgan instructor ha de requerir les persones interessades perquè esmenin la falta o aportin els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l’endemà de la recepció del corresponent requeriment. Si esmenen la documentació, s’ha d’aplicar el que disposa el punt 4.2., si no ho fan, s’ha de considerar que n’han desistit.

10. Procediment, òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució

10.1. La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l’article 5.4 de l’Ordenança general esmentada.

10.2. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, segons rigorós ordre d’entrada en el Registre general del Consell de Mallorca, sempre que els interessats reuneixin els requisits i fins que s’exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquest convocatòria i en els límits que recull el punt 7.

10.3. L’òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.

10.4. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L’entitat beneficiària pot renunciar-hi en qualsevol moment del procés.

10.5. D’acord amb l’article 18 de l’Ordenança general esmentada, la Secretaria Tècnica del Departament de Desenvolupament Local ha d’instruir l’expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats que preveu l’article 18.2.

10.6. El Consell Executiu és l’òrgan competent per aprovar convenis independentment de la seua quantia d’acord amb la base 23.4 d’execució de pressupost de despeses 2018 del Consell de Mallorca i, donada la necessitat de signar un conveni amb les entitats beneficiaries per a donar compliment a l’establert en la disposició segona de l’Ordenança general de subvencions, esmentada, per tant serà el Consell Executiu l’òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria

10.7. La Intervenció del Consell de Mallorca s’encarrega de fiscalitzar prèviament la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement de obligacions.

10.8. L’òrgan instructor ha de formular la proposta d’acord de concessió que s’ha d’enviar a Intervenció perquè la fiscalitzi. Aquesta proposta ha de contenir les sol·licituds admeses, detallant-ne la subvenció concedida, a més de les desestimades o excloses, les no estimades per exhauriment de crèdit i, també, els desistiments i les renúncies de les persones sol·licitants.

Així mateix, també s’hi ha d’adjuntar un informe de la secretaria tècnica per fer constar que les persones beneficiàries compleixen els requisits necessaris per accedir a la subvenció.

Una vegada fiscalitzada de conformitat, s’ha d’elevar al Consell Executiu del Consell de Mallorca, perquè acordi la concessió de les subvencions.

10.9. El Consell de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 14 i 19.2 de l’Ordenança general esmentada, ha d’enviar a la Base Nacional de Subvencions la informació sobre l’aprovació d’aquesta convocatòria i de la concessió que en derivin.

Tanmateix, aquesta convocatòria s’ha de publicar en el BOIB i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

10.10. Quan s’aprovi l’acord de concessió de les subvencions, cadascun dels beneficiaris ha de signar un conveni (annex VI) amb el departament de desenvolupament local, sent el conseller executiu d’aquest departament el firmant de dit conveni d’acord amb l’article 1 del decret de la presidència del consell de dia 9 de juny de 2017 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca

10.11. El termini màxim de resolució és de tres (3) mesos, comptadors des que finalitzi el termini per presentar les sol·licituds. Si no s’ha dictat resolució transcorreguts aquests tres mesos, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud, encara que l’Administració n’ha de dictar la resolució expressa.

10.12. L’acord de concessió s’ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i en la seu electrònica de la web del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net)

11. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les persones beneficiàries de les subvencions han de complir les obligacions que estableixen aquestes bases, els articles 9 i 15 de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i  la resta de normativa que els siguin aplicable.

Cal remarcar que qualsevol anul·lació que es faci de reconeixement d’obligacions per part del beneficiari es deurà de comunicar al òrgan instructor de la present convocatòria

12. Pagament de la subvenció

12.1. Per poder percebre la subvenció, les persones beneficiàries han de justificar la realització total del projecte subvencionat i, han d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social de l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, com preveu l’article 48.4 de l’Ordenança general esmentada.

12.2. L’import de les subvencions s’ha d’abonar un cop comprovat que s’han complit els objectius i la finalitat per a la qual es concediren, i es comprovi la conformitat de les despeses aportades.

12.3. Sols s’abonarà l’import realment justificat per l’entitat beneficiària. En el cas de que la quantia justificada sigui inferior a la quantia concedida es tramitarà el corresponent expedient de pèrdua del dret a cobrar la subvenció.

13. Justificació de la subvenció

13.1. Un cop finalitzat el període subvencionable indicat en el punt 5.4. d’aquesta convocatòria, l’entitat beneficiària ha de presentar, d’acord amb l’article 35 de l’Ordenança general, esmentada, un compte justificatiu integrat pels documents enumerats en el punt 14.

13.2. Les corporacions locals beneficiàries de les subvencions convocades disposen fins al 15 de setembre del 2018 per enviar al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions subvencionables.

En el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior a la indicada en l’anterior paràgraf el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l’endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria

13.3. Si no es presenta la justificació davant l’òrgan administratiu competent en el termini establert, s’ha de requerir la persona beneficiària perquè, la presenti en el termini improrrogable de deu (10) dies hàbils, comptadors des de l’endemà de rebre la notificació.

13.4. Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s’ha de requerir a l’entitat beneficiària perquè rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d’acord amb el que estableix l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.

14. Contingut del compte justificatiu

14.1. D’acord amb la disposició addicional segona de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, el compte justificatiu ha d’estar integrat per:

- Un certificat emès pel secretari de la corporació local, amb el vist-i-plau del batle o la batlessa que acrediti que s’ha fet l’activitat i s’ha complert la finalitat de la subvenció (Annex VII)

- Un informe emès per l’interventor de l’entitat beneficiària que acrediti (annex V):

- la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció

- una relació classificada dels justificants de les despeses de l’activitat, amb la data d’emissió, de reconeixement d’obligacions i de pagament així com la identificació del creditor amb nom i DNI i del document, el concepte i l’import,. Incloent-hi les desviacions esdevingudes respecte al pressupost presentat inicialment, si escau.

- una relació d’altres ingressos o subvencions concedides que han finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la procedència

- una declaració responsable de l’entitat beneficiària per acreditar que les despeses relacionades en la memòria econòmica corresponen, sens dubte, a l’activitat subvencionada

- una declaració expressa sobre si l’impost indirecte IVA, es recuperarà i compensarà o no

- Si s’imputa a la subvenció els costos del personal del servei, s’ha d’aportar un certificat del secretari/a de l’Ajuntament sobre que aquest personal està vinculat única i exclusivament al servei i/o a les accions dirigides a la joventut.

14.2. Aquesta documentació s’ha de presentar tant en paper com en suport electrònic (USB, llapis de memòria, memòria flash...), en format PDF.

15. Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament

15.1. El règim d’infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i la resta de la normativa que li és aplicable i, en concret, als articles 63 i 64 de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

15.2. L’article 58 de l’Ordenança, abans esmentada, regula la pèrdua del dret de cobrar la subvenció.

16. Publicitat

16.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada, i d’acord amb l’article 19.2 i 14 de l’Ordenança general de subvencions esmentada, ha d’enviar la informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessions a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

16.2. L’extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s’han de penjar en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

17. Normativa d’aplicació

Les subvencions d’aquesta convocatòria es regeixen pel que aquí s’exposa; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, esmentada; per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; per la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; pel Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca, de dia 8 de març de 2004 i modificat per acord del Ple de 13 d’octubre de 2011(BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011); pel Decret de la Presidència del Consell de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de 15 de juliol de 2017) pel qual es determina l’organització del Consell insular de Mallorca, modificat pels Decrets de la Presidència de 20 de juny de 2017, de 24 de juliol de 2017, de 16 de gener de 2018, de 7 de febrer de 2018 i de 27 de març de 2018; l’ordenança vigent de procediment administratiu del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995), modificada per la Llei 4/99,: Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i  la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

18. Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.

 

ANNEX I

SOL·LICITUD

 

Part I: dades de l’entitat sol·licitant

Nom:

CIF

Domicili

C / Pl.

Núm.:                Pis:      

Telèfon:                                                                                                                       

Fax i/o correu electrònic per a notificacions d’actes de tràmit:

Localitat:

CP

Part II: descripció de la subvenció que se sol·licita

Títol: Suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants

Quantia sol·licitada: ................................................................................................................

Motivació de la sol·licitud .......................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

Declar sota la meva responsabilitat:

1) Que accept la convocatòria de subvencions per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants, publicades en el BOIB en data ............. d ................................................ de..............

2) Que adjunt la documentació exigida en la convocatòria de subvencions per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants, publicades en el BOIB en data ............. d................................................de...............

3) Que, sota la meva responsabilitat, totes les dades que faig constar en aquesta sol·licitud són certes.

4) Que, la presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que concedeix la subvenció obtengui de manera directa l’acreditació de les circumstàncies d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d’aportar la certificació corresponent.

Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l’òrgan instructor demani aquests certificats, les ha d’aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud

.........................., de ............................. de ................

El batle / la batlessa ...........................................................

...........................................................................[1]

[1] Indica el nom i llinatges

    

ANNEX II: SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

Dades del perceptor: ..............................................................................................................

NIF/CIF perceptor ....................................................................................................................

Adreça ....................................................................................................................

Localitat .................................................................. CP ................................................. província ......................................................

Telèfon .................................................. Fax .................................................. adreça electrònica ..........................................................

Dades bancàries: ....................................................................................................................

Entitat bancària / sucursal ....................................................................................................................

IBAN                                    .............. Banc ...................................... Oficina ................................ Compte núm. ......................................

……..................................................           ......................................             ………………..........                     ...........................…....…

Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom de .....................................................................................................................................

_________________, a ________ d ________________ de 201__

Certificat de conformitat de l’entitat bancària:

Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina.

La Direcció /la Delegació                                          La persona perceptora

Signat: ___________________                                Signat: __________________

(segell de l’entitat bancària)

D’acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre), les dades facilitades en aquest document s’incorporen en fitxers propietat del Consell de Mallorca. L’òrgan administratiu davant el qual es poden exercitar els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i d’altres que reconegui la llei esmentada és la Secretaria Tècnica del Departament d’Economia i Hisenda de la Corporació.

  

ANNEX III

DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2,3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017)

[nom i llinatges] .......................................................................................................................................................... com a batle/batlessa de l’Ajuntament/entitat local menor de .......................................................................................................................................,

Declar:

Que .............................................................................................................................. no incorre en cap de les prohibicions que estableixen els apartats 2,3 i 4 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),

I, perquè consti, sign aquesta declaració.

.........................., de .............................de................

[signatura]

 

ANNEX IV

DECLARACIO RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIO PREVISTA EN L’ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL (BOE DE 22 D’AGOST DE 2016), D’IGUALTAT DE DONES I HOMES

[nom i llinatges] ____________________________________________________ amb el DNI __________________________________ com a batle/batlessa de l’Ajuntament/ entitat local menor de __________________________________________________,

Declar: Que l’entitat ____________________________________________amb CIF__________________, no ha estat sancionada ni condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

________________, ___ d_____________de 201_

[signatura]

  

ANNEX V

INFORME DE JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

De conformitat amb la disposició addicional segona de l’Ordenança General de Subvencions aprovada per Acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 en els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d’un certificat emès pel secretari/a, amb el vist-i-plau del batle/ssa de l’òrgan que l’ha percebuda, pel qual s’acrediti la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció i també a través de l’informe emès per la intervenció, u òrgan de control financer equivalent, de l’entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.

A eixos efectes ......................................................................................, com a Interventor/a de ......................................................................................................, amb data..............de ..........................de...............,

 

DECLAR:

Primer

L’aprovació de la relació de factures que us adjuntem per un import total de..............................€, per justificar la subvenció que ens heu concedit en la convocatòria .de subvencions per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants, per a l’any 2018 (BOIB núm, de............de............................de................)

Us relacionem, a continuació, les factures enumerades a continuació com a justificant de les despeses de l’activitat.

Data de pagament

Data reconeixement d’obligacions

Concepte

Import

Proveïdor

NIF Proveïdor

Núm. Factura

Data factura

Les factures relacionades abans no es poden emprar, en la quantia imputada a la subvenció, com a justificants per cobrar cap altra ajuda i compleixen, sense cap dubte, l’objecte de la subvenció.

Segon.- [2]

[   ] Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta

[   ] Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures:

Data factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Import de la factura

Data de pagament

Tercer

Que el cost d’adquisició justificat amb les factures presentades no supera el valor de mercat.

Quart

[   ]  Que el beneficiari de la subvenció esmentada ha rebut, amb el mateix objecte, els ingressos següents:

 

Organisme

Import (€)

[  ] No ha rebut ingressos d’altres fonts diferents a la subvenció del Consell.

I, perquè així consti, expedís aquest document en ......................................., a .................. de ............................. de ............................. amb el vist-i-plau del/de .................................[3] de .....................................................................

         Interventor/a                                                                        Vist-i-plau Batle/ssa

[2] Marca amb una creu l’opció que pertoqui.

[3] Indicar “Batle/ssa” o “President/a”, segons correspongui

 

ANNEX VI

CONVENI DE COL.LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE ............................................PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL SUPORT DE SERVEIS I/O ACCIONS DIRIGIDES A LA JOVENTUT

REUNITS

D’una part, el Sr. Joan Font Massot, conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca amb CIF S0711002F, domicili al carrer General Riera, núm.111, de la ciutat de Palma i codi postal 07010.

D’altra part, el Sr./a ..............................................................................................[4], batle/ssa de l’................................................................................................[5] amb CIF ...................................., domicili a ................................................................................

..............................................................................................., núm................, del municipi de ........................................................................ i codi postal .................

ACTUEN

El primer, en nom i representació del Consell de Mallorca, en virtut de l’article 1 del Decret d’organització de la Presidència del Consell de Mallorca de 9 de juny de 2017 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017).

El/la segon, en la condició de batle/ssa de l’............................................................6, en virtut de l’Acord de Plenari de..........de........de............

MANIFESTEN

Primer.- Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca mitjançant acord de dia ............... de .................................... de .......................... va aprovar la convocatòria de subvencions per dur a terme actuacions relatives al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants.

Segon.- Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:

........................................................................................................................................................................................................................................

Tercer.- Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca, mitjançant acord de data ................................ va aprovar aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per realitzar actuacions relatives al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants.

Quart.- Que l’Ajuntament de ......................., mitjançant acord de Ple de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d’aquest conveni.

Quint.- Que la disposició addicional segona de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) diu:

"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."

Sext.- Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, la naturalesa d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................

Per tot el que s’ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d’acord amb les següents

CLÀUSULES

I.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de .........................................................6 per actuacions relatives al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants, en el marc de la convocatòria de subvencions del Consell Insular per a l’any 2018.

II.- L'Ajuntament de .........................................................6 ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:

-.....................................................................................................................

-.....................................................................................................................

-.....................................................................................................................

III.- L’Ajuntament de  .........................................................6, com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell Insular de Mallorca fins el dia 15 de setembre de 2018 o en el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l’endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.

IV.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ...............................6, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

a. Un document emès pel Batle/ssa pel qual s’acrediti la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, en suport paper i electrònic (annex VII)

b. Un informe emès per l’interventor de l’entitat beneficiària que acrediti (annex V):

- la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció

- una relació classificada dels justificants de les despeses de l’activitat, amb la data d’emissió, de reconeixement d’obligacions i de pagament així com la identificació del creditor amb nom i DNI i del document, el concepte i l’import,. Incloent-hi les desviacions esdevingudes respecte al pressupost presentat inicialment, si escau.

- una relació d’altres ingressos o subvencions concedides que han finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la procedència

- una declaració responsable de l’entitat beneficiària per acreditar que les despeses relacionades en la memòria econòmica corresponen, sens dubte, a l’activitat subvencionada

- una declaració expressa sobre si l’impost indirecte IVA, es recuperarà i compensarà o no

V.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i realitzats els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament de ...............................................6

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats

En Palma, a.......de....................de...........

Per part del Consell de Mallorca                                                           Per part de l’Ajuntament

El Conseller Executiu del Departament de Cooperació Local                  El Batle/ssa de .........................

                         Joan Font Massot                                                        .......................................[6]

[4] Indicar el nom i llinatges del Batle/ssa

[5] Indicar “Ajuntament de (municipi)” o “entitat local menor de (municipi)”

[6] Indicar el nom i llinatges del Batle/ssa

 

ANNEX VII

CERTIFICACIÓ SOBRE LA REALITZACIÓ DE L’ACTIVITAT I EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ

A efectes de complir amb l’article 35 de l’Ordenança general de subvencions aprovada pel ple del Consell Insular de Mallorca el 23 de desembre de 2016 el Sr./a................................................................................................................................., amb DNI, com a Secretari/a de l’Ajuntament de .................................................................... (21) i en execució de la disposició addicional segona de l’Ordenança esmentada ve a emetre el següent document pel que

CERTIFIC

- Que les activitats subvencionades s’han realitzat en els termes i condicions establertes en la convocatòria de subvencions per al suport de serveis i/o accions dirigides a la joventut desenvolupats per ajuntaments de igual o menys de 15.000 habitants.

- Que amb la realització de dites subvencions s’ha vingut a complir la finalitat de la subvenció concedida.

I per a que surti els efectes oportuns sign el present en Palma,  ....... de ......................... de 20 ......... amb el vist-i-plau del Batle/ssa

         Secretari/a                                                                   Vist-i-Plau del Batle/ssa