Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6419
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es resol un recurs pel qual se sol·licita la suspensió de la Resolució del director general del Servei de Salut de 18 d’abril de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria del grup administratiu de la funció administrativa (C1) dependents del Servei de Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 18 de maig de 2018, la senyora María Teresa Carroquino Sahún va interposar un recurs de reposició (núm. 161 d’entrada del Registre del Servei de Salut de les Illes Balears) contra la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 18 d’abril de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria del grup administratiu de la funció administrativa (C1) dependents del Servei de Salut (BOIB núm. 49/2018, de 21 d’abril, i Resolució de correcció d’errors publicada en el BOIB núm. 53/2018, d’1 de maig).

2. En el recurs sol·licita que se suspengui el procés selectiu convocat, aplicant l’article 117 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, fins a la resolució ferma del recurs, al·legant el següent:

a) Manifesta oposició que s’admetin titulacions indeterminades de “tècnic/tècnica, tècnic / tècnica especialista.”

b) En l’apartat 2 de les bases de la convocatòria se sol·licita específicament el nivell B1 de català i queden excloses les titulacions superiors.

c) Considera que l’experiència professional valorada en l’annex 3 està en contra dels principis establits en els articles 14 i 23.2 de la Constitució espanyola de 1978, en especial la valoració preferent de la mateixa experiència en l’administració sanitària davant l’acreditada en altres administracions públiques o en activitats privades.

d) La valoració de càrrec directiu únicament en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut mereix una menció a part, ja que no són del mateix àmbit funcional al convocat i els càrrecs directius no sempre estan subjectes a convocatòries obertes públiques.

e) En la fase de concurs es fa una valoració de mèrits relatius als serveis prestats que es potencia o se sobrevalora si es refereix a l’Administració sanitària i que minora els procedents d’altres administracions diferents.

f) Amb relació a la formació, s’estableix que es valoraran cursos que no tenen relació amb la categoria d’administratiu i s’estableix una dicotomia en les matèries que són objecte de valoració.

g) No figura en cap punt de la Resolució el grup/subgrup de la categoria convocada C2.

h) A causa de la “confusió del barem”, que crea inexactitud de la delimitació de les matèries valorables, pot resultar arbitrari i pot trencar el principi de seguretat jurídica o dotar el tribunal qualificador d’una discrecionalitat desmesurada i injustificada. Mereix especial atenció la valoració de l’apartat d, que assenyala que “s’entendrà inclosos en aquest apartat les assignatures de les diplomatures, llicenciatures, grau o cursos de formació professional  que tinguin relació amb la categoria”.

i) La suspensió del procés ha d’actuar com a garantia de tots els interessats en el procediment, de manera que no siguin perjudicats irremeiablement en els seus interessos, i que els que decideixin participar en el procediment selectiu han de poder planificar la preparació i calcular les expectatives amb seguretat jurídica.

Consideracions jurídiques

1. Tant les bases de la convocatòria com el barem de mèrits són fruit de les negociacions duites a terme en la Mesa Sectorial de Sanitat, que es varen aprovar —respectivament— amb el vot favorable dels participants excepte els sindicats SATSE i SIMEBAL, que s’hi varen abstenir, i per unanimitat dels participants.

2. L’article 117.1 de la Llei 39/2015 estableix que “la interposició de qualsevol recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspèn l’execució de l’acte impugnat”. La mateixa Llei indica que s’ha de ponderar entre el perjudici que la suspensió de l’acte impugnat causaria a l’interès públic o a terceres persones i l’ocasionat a la recurrent com a conseqüència de l’eficàcia immediata de l’acte recorregut.

3. En el supòsit que una vegada analitzades en profunditat les al·legacions es determinàs modificar la Resolució impugnada, no causaria perjudici a tercers ni causaria perjudicis d’impossible o de difícil reparació, ja que obligaria l’Administració, segons el cas, a acordar l’obertura d’un nou termini per presentar sol·licituds o la retroacció de les actuacions.

4. El barem de mèrits valora els mèrits dels opositors fins al darrer dia del termini per presentar sol·licituds, i per això els mèrits presentats per l’opositor no poden ser preparats o són modificats segons les puntuacions del barem.

5. La finalitat d’aquest procés selectiu és donar estabilitat en l’ocupació als professionals del Servei de Salut de les Illes Balears, que suposa un plus en la prestació del servei, que desapareixeria amb la suspensió del procés selectiu.

6. No s’aprecia que la impugnació es fonamenti en alguna de les causes de nul·litat de ple dret previstes per l’article 47.1 de la Llei 39/2015.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Desestimar la suspensió cautelar de la Resolució impugnada.

2. Notificar aquesta resolució a les persones interessades.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que posa fi a la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de notificació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que s’hi pugui interposar.

 

Palma, 10 de juny de 2018

El director general
Julio Fuster Culebras
Per delegació de la consellera de Salut (BOIB 10/2016)