Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FERRERIES

Núm. 6418
Aprovació de les bases i la convocatòria que regiran la concessió d'ajudes econòmiques per a finançar el cost del preu públic per a la prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries per al curs 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Ferreries, en sessió ordinària de data 31/05/2018, va acordar:

Primer. APROVAR les bases que han de regir el procediment per atorgar ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries per al curs 2018-2019.

Segon. APROVAR la convocatòria d'ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries per al curs 2018-2019, segons les bases que es transcriuen més avall.

· El termini de presentació de sol·licituds s'obrirà juntament amb el termini de matrícula de l'escoleta i continuarà obert durant el curs escolar fins a esgotar el límit pressupostari establert a les bases.

· Lloc de presentació de sol·licituds: Registre General de l'Ajuntament de Ferreries.

 

Ferreries, 13 de juny de 2018

 

El batle

Josep Carreres Coll

 

«Bases que regeixen el procediment per atorgar ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries curs 2018-2019

Article 1

Objecte i finalitat dels ajuts

Aquestes bases tenen per objecte regular el procediment per a la concessió d'ajudes econòmiques a les famílies amb fillets i filletes de 0-3 anys per finançar parcialment el cost del preu públic per la prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles, ateses les dificultats econòmiques actuals.

Article 2

Finançament dels ajuts

2.1 Els ajuts seran atesos amb càrrec a l'aplicació pressupostària 48100231 dels pressuposts generals municipals de 2018 i 2019, en la part que correspongui, amb un import màxim de 8.568 euros. En el cas que es rebi una subvenció per aquest concepte, es podrà ampliar aquest límit, amb publicació prèvia de l'ampliació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.2 Quan no s'exhaureixi la quantitat màxima fixada en la convocatòria, la quantitat sobrant es podrà destinar a la convocatòria d'ajuts individuals, temporals i d'emergència social de l'Ajuntament pel mateix període.

Article 3

Quantia dels ajuts

3.1 Els ajuts de l'escola infantil seran fins a un percentatge del total del cost anual, en funció del nivell d'ingressos de la unitat familiar, segons el quadre següent:

Membres de la unitat familiar

0% de la quota

25% de la quota

50% de la quota

75% de la quota

2 membres

7.332,04€

9.775,43€

12.219,29€

14.663,14€

3 membres

8.460,05€

11.279,34€

14.099,18€

16.919,01€

4 membres

9.024,05€

12.031,30€

15.039,12€

18.046,94€

5 membres

9.588,05€

12.783,25€

15.979,07€

19.174,88€

6 membres

10.152,05€

13.535,21€

16.919,01€

20.302,81€

7 membres

10.716,06€

14.287,16€

17.858,96€

21.430,75€

8 membres

11.280,06€

15.039,12€

18.798,90€

22.558,68€

El barem està basat en l'indicador públic de renda d'efectes múltiples de 2017 (IPREM).

3.2 Quan l'import de les sol·licituds d'ajut a concedir sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds amb els trams més baixos d’ingressos.

Article 4

Requisits i condicions dels beneficiaris dels ajuts

Els requisits a tenir en compte per poder optar a aquests ajuts són:

- Estar empadronats al municipi de Ferreries.

- Ser majors de 18 anys o menors amb càrregues familiars.

- No superar el barem d'ingressos establert a l'article 3.

Article 5

Sol·licituds i documentació a presentar

Les sol·licituds s'han d'adreçar, dins del termini establert en la convocatòria corresponent, mitjançant l'imprès normalitzat inclòs en l'annex 1, al Registre General de l’Ajuntament de Ferreries o per mitjà de qualsevol de les formes admeses en dret, juntament amb la documentació següent:

a) DNI de la persona sol·licitant i/o de la persona que la representi.

b) Certificat d'empadronament.

c) Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar de la persona peticionària o, si pertoca, còpia de la seva declaració de la renda.

d) Fotocòpia del llibre de família.

e) Declaració jurada de la persona sol·licitant de no haver rebut ajudes econòmiques, dins el mateix any natural, d’altres organismes pel mateix concepte o, en cas d’haver-ne rebudes, que aquestes no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda.

f) Declaració jurada d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb l'Ajuntament de Ferreries.

g) Full de dades bancàries.

h) Declaració responsable de no estar sotmès/esa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de persona beneficiària recollides en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003.

i) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o la unitat familiar que sol·licita l’ajuda.

Article 6

Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds s'obrirà juntament amb el termini de matrícula de l'escoleta i continuarà obert durant el curs escolar fins a esgotar el límit pressupostari establert en les bases.

Article 7

Criteris en la concessió dels ajuts

7.1 Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

7.2 L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent per part de l’òrgan municipal competent de l’Ajuntament.

7.3 En la selecció de les sol·licituds i la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d’acord amb l’ordre de prioritats següent i tenint en compte la dotació pressupostària recollida en l’article 2 i els criteris següents:

- Els imports màxims i les condicions dels ajuts seran els recollits en els articles 3 i 4.

- La manca d'ingressos es calcularà sobre la declaració de la renda del darrer exercici presentat davant Hisenda o certificat d'ingressos d'aquest darrer exercici, en el cas de no tenir l'obligació de presentar-la.

Finalment, s’atendrà als ajuts, primer, pels trams més baixos del barem d'ingressos quan es lliurin en el mateix període de matrícula i, en segon lloc, per ordre de matrícula o registre d'entrada.

Article 8

Forma de concessió dels ajuts

La concessió d’aquests ajuts es realitzarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir la prelació d’aquestes segons els criteris prevists en els articles 3, 4 i 8 d’aquestes bases.

Article 9

Comissió avaluadora d’ajuts socials

1. Es crea la comissió avaluadora dels ajuts, que està formada per:

La regidora de Serveis Socials, o la persona en qui delegui, que actuarà com a presidenta.

Vocals:

- el secretari de l’Ajuntament

- l’interventor de l’Ajuntament

- una tècnica de Serveis Socials de l’Ajuntament

El secretari de l’Ajuntament actuarà, a la vegada, com a secretari de la comissió.

2. Les funcions de la comissió avaluadora seran les següents:

- Examinar, avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits que estableixen aquestes bases.

- Aixecar acta dels acords presos, que serviran de base per elaborar la proposta de resolució.

Article 10

Tramitació i resolució dels ajuts

10.1 La treballadora social serà l’òrgan instructor del procediment de concessió d’aquests ajuts.

10.2 La treballadora social analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria, avaluarà les sol·licituds presentades i n'evacuarà un informe. Amb aquesta finalitat, la treballadora social ha d’examinar les sol·licituds presentades i la documentació adjunta per tal de determinar si l’ajuda s’adequa a l’objecte d’aquesta convocatòria. En particular, realitzarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar una resolució sobre la concessió dels ajuts. Si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una valoració correcta de la necessitat sol·licitada, podrà sol·licitar la documentació que consideri oportuna.

10.3 La comissió avaluadora d’ajuts socials examinarà la documentació i l’informe previ de la instructora sobre les sol·licituds presentades, i aixecarà acta dels acords presos concretant el resultat de l’avaluació efectuada.

10.4 La regidora de Serveis Socials, vist l’expedient i la proposta de la comissió avaluadora, formularà una proposta de resolució al batle, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

10.5 La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts en les bases, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cadascuna de les subvencions concedides.

10.6 Els ajuts s’atorgaran per decret de batlia prenent com a base la proposta de la Regidoria de Serveis Socials. El termini màxim per resoldre serà de dos mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud o l’esmenada definitiva de les deficiències, si són necessàries. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran desestimades.

10.7 La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades d’acord amb el que preveu l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

10.8 La resolució de concessió dels ajuts es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament amb expressió de tots els elements indicats a l’article 18 de la Llei general de subvencions.

Article 11

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes:

a) Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l’Ajuntament sobre aquestes.

c) Comunicar a l’Ajuntament l'obtenció de subvencions o ajudes per a idèntica finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.

d) Comunicar a l'Ajuntament la modificació de les circumstàncies que van motivar l'ajut.

e) Justificar l'ajuda concedida a petició de l’Administració.

Article 12

Abonament dels ajuts

12.1 Atesa la naturalesa i l’objectiu social d’aquests ajuts, l’import de la subvenció es comunicarà a l'empresa gestora de l'escoleta municipal perquè ho descompti del preu públic corresponent i ho presenti en la justificació anual del contracte, la qual cosa no n’eximeix la plena justificació.

12.2 En els supòsits en què no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada però s’hagi acomplert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es revisarà la quantia i es minorarà proporcionalment la part no justificada.

Article 13

Reintegrament dels ajuts concedits

13.1 D’acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la persona beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si n’és el cas, l’interès de demora, en els casos següents:

a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

b) L’obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o quan s’alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.

c) L’incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

13.2 Per tal de reintegrar les ajudes s’han d’aplicar els procediments que preveuen a aquest efecte els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

13.3 Les quantitats reintegrades tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

 

Article 14

Modificació de la resolució de concessió

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Article 15

Revocació dels ajuts concedits

D’acord amb el que disposa l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, la persona beneficiària d’aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

Article 16

Règim d’infraccions i sancions

16.1 El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, si és el cas, en la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l’entitat que tengui atribuïda la gestió d’aquests ajuts.

16.2 L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de subvencions es determinarà d'acord amb el que estableixen els articles 66.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, que regula les bases del règim local.

Article 17

Inspecció

D’acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que es concedeixin s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti aplicable.

Article 18

Normativa aplicable

En tot el que no es preveu expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a les administracions públiques locals en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276 de 18/11/2003)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 196 de 31/12/05).

 

 

Annex 1

Sol·licitud d'ajut econòmic per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries curs 2018/2019

[nom i llinatges], amb DNI/NIF núm. i domicili al carrer núm.

localitat, CP , telèfon , que actuu en qualitat de representant de , amb DNI/NIF núm., i telèfon

EXPÒS:

1. Que tenc coneixement de la convocatòria dels ajuts econòmics per finançar el cost del preu públic per la prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil Ses Oronelles de Ferreries curs 2018-2019 per a veïns del terme de Ferreries i que complesc tots el requisits exigits.

Per això, 

Declar sota la seva responsabilitat que totes les dades facilitades en aquesta sol·licitud i la documentació que l'acompanya són certes.

Declar que accept el contingut de les bases que regulen aquests ajuts i que em compromet a complir-les íntegrament.

2. Que adjunt la documentació requerida següent:

- DNI de la persona interessada i/o de la representant.

- Certificat d'empadronament.

- Declaració de la renda.

- Fotocòpia del llibre de família.

- Declaració jurada de no haver rebut ajudes econòmiques d’altres organismes pel mateix concepte o, en cas d’haver-ne rebut, que aquestes no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda.

- Declaració jurada d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb l'Ajuntament de Ferreries.

- Full de dades bancàries.

- Declaració responsable de no estar sotmès/esa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de persona beneficiària recollides a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Altres: ....................................................................................................................

SOL·LICIT:

Que em sigui concedit l'ajut econòmic que em correspongui segons les bases de la convocatòria.

Ferreries,    d’/de         de 2018»