Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6413
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 31 de maig de 2018 per la qual es convoca la provisió, pel sistema de promoció interna temporal, de set places de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria zelador/a de la plantilla orgànica autoritzada d’Atenció Primària de Mallorca (PIT GAP 2/2018)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Es troben vacants i dotades pressupostàriament cinc places de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria zelador/a (d'àrea) de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, la provisió de les quals es considera necessària.

2. Es troben temporalment desateses, mentre durin les reserves per comissió de serveis (encara que d'un reingrés provisional) de la senyora Francisca Calafell Tomàs i per l'alliberament sindical del senyor Manuel Guillermo García Beneyto, i dotades pressupostàriament dues places de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria zelador/a (d'àrea) de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, la provisió de les quals es considera necessària.

Fonaments de dret

1. Art. 35 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. Pacte de la Mesa Sectorial de Sanitat de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, corregit pel de 2 de març de 2012.

3. Decret 8/2018, 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

4. Nota interna del director de Recursos Humans i de Relacions Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears de 21 de juny de 2017.

5. Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 12 de febrer de 2016 per la qual es delega la firma de la convocatòria, tramitació i resolució de la promoció interna temporal del personal estatutari fix del Servei de Salut.

Per tot això, dicto la següent

Resolució

1. Acordar la convocatòria pública per a la provisió, pel sistema de promoció interna temporal, de set places de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria zelador/a (agrupacions professionals) de la plantilla orgànica autoritzada d’Atenció Primària de Mallorca (PIT GAP 2/2018), d’acord amb les especificacions següents:

a. Lloc, centre de treball i adscripció funcional:

- 5 places (vacants) amb un àmbit d'actuació circumscrit a l'Àrea de Salut de Mallorca, en el termes regulats en el Decret 16/2015, de 10 d’abril, d’ordenació sanitària territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Dins l'Àrea de Salut de Mallorca, l'assignació inicial de cada una d'aquestes 5 places vacants s'efectuarà a les zones bàsiques de salut següents, sense perjudici de què les persones seleccionades puguin ser destinades en qualsevol moment a un altre lloc, centre o servei de l’Àrea de Salut de Mallorca dependent d’aquesta Gerència:

- ZBS Santa Maria del Camí.

- ZBS Santa Ponça.

- ZBS Trencadors.

- ZBS Es Raiguer.

- Una de les zones bàsiques de salut de Palma.

- 2 places (temporalment desateses) amb un àmbit d'actuació circumscrit a l'Àrea de Salut de Mallorca, en el termes regulats en el Decret 16/2015, de 10 d’abril, d’ordenació sanitària territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Dins l'Àrea de Salut de Mallorca, l'assignació inicial de cada una d'aquestes 2 places temporalment desateses s'efectuarà a qualsevol de les zones bàsiques de salut de Palma, sense perjudici de què les persones seleccionades puguin ser destinades en qualsevol moment a un altre lloc, centre o servei de l’Àrea de Salut de Mallorca dependent d’aquesta Gerència.

b. Retribucions i situació administrativa: Durant el temps en què les persones seleccionades realitzin funcions en promoció interna temporal es mantindran en servei actiu en la seva categoria d’origen i percebran les retribucions corresponents a les funcions efectivament exercides, a excepció dels triennis, que seran els corresponents al seu nomenament original.

c. Funcions o tasques principals: Les pròpies de la categoria.

d. Causes de finalització de la promoció interna temporal:

- Respecte de les 5 places vacants a l'Àrea de Salut de Mallorca, es produirà la terminació de les promocions internes temporal quan les places siguin ocupades per personal fix per mitjà d’un procediment establert legalment o reglamentàriament, o quan les places siguin amortitzades.

- Respecte de les 2 places temporalment desateses a l'Àrea de Salut de Mallorca, es produirà la terminació de les promocions internes temporals quan es reincorporin les persones titulars d'aquestes places, així com quan aquestes perdin el seu dret a la reincorporació a la mateixa placa o funció.

2. Els requisits per a participar en la present convocatòria són els que segueixen:

a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i prestar serveis a la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca. Si la convocatòria es declara deserta en el cas que no s’hi hagi presentat ningú que compleixi els requisits, es preveu expressament que s’estengui al personal que compleixi els requisits de la resta de gerències de l'Ib-Salut de l'Àrea de Salut de Mallorca, els quals podran presentar també sol·licitud de participació en la convocatòria en el termini referit en el punt 3 següent.

b) Pertànyer a altres agrupacions professionals (sempre que siguin categories diferents a la que es convoca).

c) Estar en la situació de servei actiu.

d) Tenir el certificat d'escolaritat o estar en condicions d’obtenir-lo dins del termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, ha d’acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.

e) No patir cap malaltia ni estar afectat per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria que es convoca.

f) Acreditar coneixements de llengua catalana de nivell A2 (nivell bàsic) mitjançant l'aportació de certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o certificat expedit, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística que acrediti posseir el nivell de coneixement esmentat. No obstant això, de conformitat amb la disposició addicional quarta, en relació amb l'art. 5, del Decret 8/2018, 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, ateses les funcions que corresponen al personal de les categories d'agrupacions professionals, si el personal no pot acreditar el nivell de coneixements de llengua catalana corresponent al de nivell A2 (nivell bàsic), s’admetran les sol·licituds de participació de totes les persones aspirants, i les persones que resultin adjudicatàries queden obligades a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini màxim de dos anys comptadors a partir de la data d’ocupació de la plaça.

Els requisits exigits per a participar en aquesta convocatòria, excepte el coneixement de la llengua catalana, s’han de complir en el terme final del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

3. Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar, en el termini de vint (20) dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació de la convocatòria, la següent documentació:

- Sol·licitud de participació en la convocatòria d’acord amb el model que consta en l’annex II d’aquesta resolució.

- Documentació original o acarada que acrediti el compliment dels requisits i els mèrits al·legats.

- Currículum vitae.

4. La documentació referida en el punt anterior es pot presentar en el registre de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca, ubicat al carrer Escola Graduada, número 3, de Palma (07002) o en qualsevol dels llocs referits en l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. El sistema selectiu serà el de concurs, d’acord amb el barem de mèrits especificat en l’annex I adjunt a aquesta resolució, pel qual es podrà obtenir una puntuació màxima de 45 punts.

El desenvolupament del procés selectiu serà el següent:

a) Llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria: Exhaurit el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió de Selecció verificarà que les persones aspirants han presentat la sol·licitud dins el termini referit en el punt 3 anterior i que compleixen els requisits exigits en la convocatòria, i confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria.

Les persones interessades disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes llistes, per a presentar reclamacions –que no tindran caràcter de recurs- o per esmenar els defectes apreciats.

b) Llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria: Transcorregut el termini dels 5 dies hàbils referit en el paràgraf anterior, i una vegada resoltes, en el seu cas, les reclamacions o esmenes que es presentin per la Comissió de Selecció, aquesta confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria.

c) Llistes provisionals de mèrits: Una vegada publicades les llistes definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria, la Comissió de Selecció baremarà els mèrits al·legats i aportats junt amb la sol·licitud per cada una de les persones admeses d’acord amb el barem de mèrits de l’annex I adjunt, i confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes provisionals de mèrits.

Les persones interessades disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes llistes, per presentar reclamacions –que no tindran caràcter de recurs- o per esmenar els defectes apreciats.

d) Llistes definitives de mèrits, puntuació total del procediment de provisió i elecció de places: Transcorregut el termini dels 5 dies hàbils referit en el paràgraf anterior, i una vegada resoltes, si n’hi ha, les reclamacions o esmenes que es presentin per la Comissió de Selecció, aquesta confeccionarà i publicarà en la pàgina web www.ibsalut.es (Professionals/Recursos Humans/Convocatòries específiques/Gerència d’Atenció Primària) i en el taulell d’anuncis de la GAP Mallorca les llistes definitives de mèrits.

Junt amb aquestes llistes definitives de mèrits, es publicaran les llistes amb les puntuacions totals del procés de provisió amb indicació de l'ordre de prelació definitiu, així com un model de tria - de major interès a menor- de les places que s'ofereixen en aquesta convocatòria.

Les persones interessades disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes llistes, per presentar el model de tria - de major interès a menor- de les places que s'ofereixen en aquesta convocatòria. Si no la presentessin en aquest termini, la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca adjudicaria les places d'ofici.

f) Resolució de la convocatòria: Finalitzat el procés selectiu, la Comissió de Selecció elevarà al director gerent d’Atenció Primària de Mallorca la proposta de resolució de la convocatòria amb l’ordre de prelació definitiu, amb l'elecció de les places efectuades, per tal de què aquest òrgan resolgui la present convocatòria mitjançant una resolució que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. La Comissió de Selecció estarà formada per:

- President/a: Francesc Planas Martorell, del grup de gestió de funció administrativa.

- Vocal: Isabel Lenguas Rosillo, del grup tècnic de funció administrativa.

- Secretari/secretària: Miquel Àngel Palou Bestard, del grup tècnic de funció administrativa.

Quant a l’abstenció i la recusació dels membres de la Comissió de Selecció s’ha d’estar en allò establert en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del Sector públic i en els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març.

Les funcions de la Comissió de Selecció són les que segueixen:

a) Verificar que les persones aspirants han presentat la sol·licitud dins el termini referit en el punt 3 anterior i que compleixen els requisits exigits en la convocatòria.

b) Valorar els mèrits al·legats i aportats junt amb la sol·licitud per cada una de les persones aspirants participants en la convocatòria d’acord amb el barem de mèrits de l’annex I adjunt.

c) Confeccionar i publicar les llistes provisionals i definitives d’aspirants admesos i exclosos (amb la causa d’exclusió) per a participar en la convocatòria.

d) Confeccionar i publicar les llistes provisionals i definitives de mèrits de les persones aspirants admeses d’acord amb el barem de mèrits de l’annex I adjunt.

e) Resoldre les reclamacions o esmenes que es presentin, així com les dubtes que sorgeixin en l'aplicació del barem de mèrits.

f) Elevar al director gerent d'Atenció Primària la proposta de resolució de la convocatòria amb l'ordre de prelació definitiu.

g) Qualsevol altra referida al desenvolupament del procés.

7. Les persones seleccionades disposaran d’un mes, a partir del següent al de la publicació de la resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per a prendre possessió de les set places adjudicades en promoció interna temporal.

Si alguna de les persones seleccionades en els set primers llocs de l'ordre de prelació definitiva no s’hi incorporés en aquest termini, es cridarà a la persona seleccionada en vuitè lloc de l’ordre de prelació definitiva i si aquesta tampoc s'hi incorporés en aquest termini, es cridaria a la seleccionada amb novena posició i així successivament.

Efectuada la presa de possessió, s’expedirà a les persones seleccionades un document de promoció interna temporal on consti la reserva de les seves places d’origen i l’acompliment temporal, i amb caràcter voluntari, de funcions corresponents a un nomenament de la categoria zelador/a.

8. Publicar la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.

 

Palma, 31 de maig de 2018

La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques,

PD El director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB 148/2015)

PD firma El director gerent d’Atenció Primària de Mallorca (Resolució de 12/02/16)

Miquel Caldentey Tous

 

ANNEX I

Barem de mèrits de la convocatòria PIT GAP 2/2018

(Zelador/a)

1. Experiència professional (25 punts)

1.1. Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tinguin reconeguts fins a la data final del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d’acord amb el barem següent:

a) Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s’opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,14 punts.

b) Per cada mes de servei prestat ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (només es valoren els serveis prestats si hom té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,07 punts.

c) Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,105 punts.

d) Per cada mes de serveis prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s’opta: 0,07 punts.

1.2. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

— La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 25 punts.

— Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren.

2. Formació continuada (15 punts)

2.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta, d’acord amb els criteris següents:

— Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 39/2015) o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que l’activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic conformement amb l’article 2 de la Llei 39/2015, la persona aspirant ha d’acreditar aquesta condició.

— Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

— Activitats dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

2.2. A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa; qualitat; prevenció de riscs laborals; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari; gestió del personal; així com qualsevol altra que segons el parer del Tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria.

2.3. Els diplomes o els certificats es valoren així:

a) Quan se n’acrediti l’assistència o l’aprofitament: 0,15 punts per cada crèdit.

b) Quan se n’acrediti la impartició: 0,3 punts per cada crèdit.

c) En el cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un crèdit per cada deu hores. En el cas que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats.

En el cas que no s’especifiquin hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.

2.4. La puntuació màxima que es pot obtenir per aquest apartat és de 15 punts.

3. Coneixements orals i escrits de català (5 punts)

Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin posseir els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a) Certificat de nivell A2 (nivell bàsic): 0,5 punts

b) Certificat de nivell B1 (nivell llindar): 1 punt

c) Certificat de nivell B2 (nivell avançat): 2 punts

d) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts.

e) Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 4 punts.

f) Certificat E de llenguatge administratiu: 1 punt.

Es valora només el certificat de més alt nivell de coneixement, excepte el certificat E de llenguatge administratiu, que s'acumula a l'altre certificat de més alt nivell aportat.

Atès que en el present procediment de provisió s'admetran els aspirants que no acreditin els coneixements de la llengua catalana, es valoren com a mèrits de consideració necessària l’acreditació de qualsevol dels nivells de coneixements de llengua catalana, inclosos els inferiors als establerts com a requisits, i els coneixements de llenguatges d’especialitat.

  

ANNEX II

Sol·licitud per a participar en la convocatòria PIT GAP 2/2018

(Zelador/a)

Nom i llinatges: .....................................................................................................

DNI/NIE/passaport:...............................................................................................

Categoria d’origen:.................................................................................................

Lloc de treball: ......................................................................................................

Telèfon:.................................................................................................................

E-mail: ..................................................................................................................

EXPÒS:

1. Que he tingut coneixement de la publicació de la convocatòria per a la provisió, pel sistema de promoció interna temporal, de set places de personal estatutari de gestió i serveis de la categoria zelador/a de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d’Atenció Primària de Mallorca (PIT GAP 2/2018).

2. Que complesc els requisits exigits per a participar-hi i estic interessat/da en fer-ho.

SOl·lICITO:

Ser admès i prendre part en la convocatòria PIT GAP 2/2018.

[Data i signatura]