Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 6365
Convocatòria ajudes formatives 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Convocatòria i bases reguladores de la concessió de subvencions/ajuts de l’Ajuntament des Castell per ajudes formatives per a joves estudiants, durant el període estival 2018.

Des de la Batlia de l’Ajuntament des Castell, dia 8 de juny de 2018, s’ha dictat la següent Resolució.

Vistes les bases per a la convocatòria d’ajuts formatius per a joves estudiants pel període estival 2018 al terme municipal des Castell.

Es resol:

PRIMER: Aprovar les bases reguladores de la concessió d’ajuts de l’Ajuntament des Castell, per ajudes formatives per a joves estudiants durant el període estival 2018.

SEGON: Fer constar que el termini màxim per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies naturals a comptar des de l’endemà de la publicació de les Bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

TERCER: Publicar el present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d’anuncis de la Corporació i al web municipal.

Es Castell, 13 de juny de 2018

El batlle

José Luis Camps Pons.

BASES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS/AJUTS DE L’AJUNTAMENT DES CASTELL, PER AJUDES FORMATIVES PER A JOVES ESTUDIANTS, DURANT EL PERÍODE ESTIVAL 2018

1. Objecte i finalitat de les beques.

L’objecte d’aquesta convocatòria és la concessió d’ajuts a l’estudi per a la realització d’una sèrie de treballs de col·laboració en departaments municipals, per part d’estudiants d’entre 14 i 17 anys des Castell, que en aquest moment cursin algun dels següents nivells d’estudis: Cicle formatiu bàsic de grau mitjà, ESO, Cicle formatiu de grau superior o batxillerat.

La finalitat d’aquestes beques és proporcionar als estudiants que hi participin una primera experiència laboral amb l'objectiu de promoure la participació comunitària activa i el coneixement del treball organitzatiu, a fi de possibilitar-los una mirada reial al món laboral que els ajudi a l'hora d'incorporar-se a la vida activa laboral o a continuar amb els seus estudis.

D’aquesta iniciativa n'és promotora l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament des Castell a través de l’Equip d’Intervenció Familiar, atenent les necessitats dels joves d’edat compresa entre 14 i 17 anys i les demandes directes de les famílies. En aquest sentit, els tècnics d’aquesta àrea seran els responsables de donar suport i supervisar el projecte.

2. Import de les beques. Finançament. Règim d’incompatibilitats.

La dotació màxima de cadascuna de les beques serà de 150€. Aquestes seran ateses amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30 3231 48920 del Pressupost General de 2018 de l’Ajuntament des Castell, amb un import màxim conjunt de 2100€, pel que es disposarà d’un màxim de 14 beques, 7 durant el mes de juliol i 7 pel mes d’agost.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxim fixada al punt anterior, aquestes es prioritzaran segons les preferències i criteris continguts a la clàusula 7.

Atès el caràcter formatiu de les beques, de la seva realització no es derivaran, en cap cas, obligacions pròpies d’una relació laboral, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.

3. Beneficiaris de les beques.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir (en la data d'acabament del termini per presentar sol·licituds i durant tot el procés selectiu) els requisits següents:

  • Estar empadronades al municipi des Castell amb una antiguitat mínima a 1 de gener de 2018.
  • Tenir entre 14 i 17 anys.
  • Ésser estudiant durant el curs 2016/17 de: ESO, Cicle formatiu bàsic de grau mitjà, Cicle formatiu de grau superior o batxillerat.
  • No estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la LGS.
  • Presentar en termini i lloc establert en les presents bases la documentació establerta a la clàusula 6.

4. Contingut dels treballs de col·laboració.

L’Ajuntament des Castell concedirà un màxim de 7 beques al mes de juliol i 7 beques al mes d’agost per a la participació i realització dels treballs següents:

1. Una primera beca per la participació en tasques lligades amb alguns treballs i gestions pròpies de l’àrea de cultura i organització d'esdeveniments de l’Ajuntament des Castell.

  • Aquestes activitats podran ser: ajudar al muntatge d’exposicions i la seva custòdia; col·laborar en l’organització d’actes culturals; col·laborar en la programació i organització d’actes i activitats culturals del municipi, així com d’altres tasques de tipus cultural.

2. Una segona beca per tasques lligades amb alguns treballs i gestions pròpies de l’àrea de biblioteca i arxiu de l’Ajuntament des Castell.

  • La persona encarregada d'ajudar en el servei de la biblioteca haurà de realitzar els treballs propis d'aquest servei públic sota la supervisió i tutela dels responsables del mateix. Entre les tasques pròpies a realitzar en l'objecte de la present beca s'hi troben: realitzar el servei de préstec als usuaris i autoritzar i ordenar el servei d'internet, atendre les consultes dels usuaris i mantenir l'ordre de les instal·lacions.
  • També haurà de realitzar les tasques diàries d'ordenació i revisió dels materials de lectura, enviament dels materials corresponents als préstecs inter-bibliotecaris i actualització de la premsa i publicacions periòdiques.
  • Així mateix la persona seleccionada per al desenvolupament de treballs de suport a les biblioteques des Castell restarà a disposició dels responsables d'aquest servei per al desenvolupament de qualsevol tasca que pugui sorgir en el funcionament diari, sempre que estigui relacionada amb aquest servei.

3. Una tercera beca per tasques lligades amb alguns treballs i gestions pròpies de l'àrea de joventut de l'Ajuntament des Castell.

Aquestes funcions seran:

  • Difusió de les activitats, programes i projectes entre els joves.
  • Foment i canalització de la participació juvenil, ja sigui a partir de la dinamització i suport a la participació i a les iniciatives juvenils com el foment de l'associacionisme juvenil.
  • Ajuda en l’organització de tallers i activitats en el casal de joves.

4. Una quarta beca per tasques lligades amb alguns treballs i gestions pròpies de les àrees de turisme i festes de l'Ajuntament des Castell.

  • La persona becària encarregada d'ajudar a l'àrea de turisme, haurà de fer de suport al responsable de les visites guiades pel poble des Castell.
  • Així mateix, també haurà de donar suport a l'àrea de Fires i Mercats, per tal de fomentar els mercats i recollir qualsevol incidència que pugui sorgir als mercats d'estiu.
  • Festes patronals. La persona becaria, donarà suport a l'àrea de festes durant els dies previs a la seva celebració.

5. Una cinquena beca per tasques relacionades amb el Centre de dia.

  • La persona becària donarà suport en activitats relacionades amb els usuaris del centre i totes aquelles que el seu responsable estimi oportunes per a facilitar el desenvolupament del dia a dia amb els usuaris del centre: ajuda en l’organització diària del centre, ajuda en l’organització de dinàmiques amb els usuaris, suport als cuidadors i qualsevol altre que estigui relacionada amb l’atenció i el bon funcionament del centre

 

5. Durada i execució del treball. Tutoria.

- El termini d’execució màxim per a cadascuna de les beques és d’un mes amb un màxim de 15 hores setmanals.

- Cadascun dels becats tindrà un tutor responsable encarregat de supervisar les tasques de col·laboració per part de l'estudiant.

- El tècnic responsable de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament des Castell que coordina el programa durà un seguiment permanent dels alumnes becaris juntament amb els tutors assignats.

6. Sol·licituds i documentació a presentar.

Les sol·licituds s’han de presentar, dins el termini de 10 dies a comptar des de la l’endemà de publicació de les bases al BOIB, a la pàgina web i al taulell de l’Ajuntament, al Registre General de l’Ajuntament des Castell, mitjançant l’imprès normalitzat que es trobarà a la pàgina web i a l’oficina de registre d’entrada de l’Ajuntament, juntament amb la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI del sol·licitant.
  • Certificat d'empadronament al municipi des Castell.
  • Còpia del full de matrícula als estudis corresponents al curs 2017/18.
  • Currículum Vitae.
  • Declaració jurada del sol·licitant de No estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la LGS.
  • En cas de malaltia o discapacitat física s’haurà de presentar certificat mèdic que aquesta malaltia no impedeix totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions que s’han de realitzar.

7. Mèrits en la concessió dels ajuts

En la selecció dels becaris, les sol·licituds seran valorades d’acord amb el següent ordre de preferències i tot tenint en compte la dotació pressupostària recollida a la clàusula 2:

  • Estar vinculats al procés socioeducatiu de l’Equip Municipal d’Intervenció Familiar de l’Ajuntament des Castell.
  • Entrevista personal amb informe favorable del tècnic responsable de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament des Castell.
  • Només es podrà concedir una beca per sol·licitant.

8. Tramitació i resolució dels ajuts

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen del jurat constituït a l’efecte.

El jurat analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria, avaluarà les sol·licituds presentades i elevarà una proposta de resolució al batle, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació de les beques.

La resolució de l’expedient ha d’ésser expressa, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, l’import específic de cadascuna de les beques.

Els ajuts s’atorgaran per Decret de batlia segons la proposta del Jurat. El termini màxim per resoldre serà de tres dies comptadors des de la proposta de resolució presentada pel jurat. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran com desestimades.

La resolució de concessió dels ajuts es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’ajuntament, amb expressió de tots els elements indicats a l’article 18 de la LGS.

La beca s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorreguts 5 dies hàbils d'ençà que s’hagi publicat el Decret de batlia, sense que els interessats hagin indicat res al respecte.

9. Jurat

El jurat és l’òrgan a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n la proposta de resolució.

Aquest jurat ha d’estar compost pels membres següents:

  • Presidenta: Tècnic responsable de l’Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament des Castell.
  • Vocals: Responsables de l'àrea de cada beca.
  • Secretari: el de l’Ajuntament des Castell o funcionari en qui delegui.
 

10. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

  • Complir amb l’objectiu i/o realitzar les tasques, objecte de la concessió de les beques, dins el termini màxim establert.
  • Comunicar a l’ajuntament qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti el desenvolupament de la beca.
  • No utilitzar la informació obtinguda en la realització d’aquestes beques sense autorització prèvia i expressa de l‘Ajuntament, respectant, en tot cas, l’establert a la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

11. Justificació de les subvencions. Forma i règim de pagament.

La justificació de l’activitat realitzada es farà efectiva mitjançant el lliurament del treball i/o memòria del tècnic responsable de l’Àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament des Castell.

En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es procedirà a la revisió de la quantia, tot minorant-se proporcionalment a la part no justificada.

L’import de la subvenció s’abonarà, un cop justificada la despesa, abans del darrer dia del mes següent al de la presentació dels justificants.

12. Infraccions i sancions

El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el Títol IV de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

13. Normativa aplicable

En qualsevol dels casos seran aplicables les disposicions contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 18/11/2003).

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 31/12/2005).

Es Castell, 4 de juny de 2018

ANNEX 1.

SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS/AJUTS DE L’AJUNTAMENT DES CASTELL DE PER AJUDES FORMATIVES PER A JOVES ESTUDIANTS DURANT EL PERÍODE ESTIVAL.

El Sr./a.................................................................................................... amb DNI/NIF núm. ........................................................... i amb domicili al carrer ................................................................................ núm. .................. localitat ............................., CP ......................., telèfon ....................................., correu electrònic ..............................................

Exposa que tenint coneixement de la convocatòria de subvencions de l’Ajuntament des Castell per ajudes formatives per a joves estudiants el període estival de l’any 2018, i complint tots els requisits exigits.

Declara sota la seva responsabilitat que totes les dades facilitades en aquesta sol·licitud i la documentació que l’acompanya són certes.

Declara que accepta el contingut de les bases que regulen aquests ajuts i que es compromet a complir-les íntegrament.

Sol·licita,

Que, li sigui concedit l’ajut en alguna de les següents àrees:

  • Joventut
  • Biblioteca i arxiu
  • Turisme i festes
  • Cultura
  • Centre de dia

As Castell, a ........... de ................................ de 2018.

Signat,

Documentació a aportar juntament amb aquesta sol·licitud:

  • Fotocòpia del DNI del sol·licitant.
  • Certificat d’empadronament.
  • Currículum Vitae del sol·licitant.
  • Còpia acarada del full de matrícula als estudis corresponents al curs 2017/2018.
  • Declaració jurada del sol·licitant de No estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la LGS.

ANNEX 2

DECLARACIÓ JURADA

El Sr./a.................................................................................................... amb DNI/NIF núm. ........................................................... i amb domicili al carrer ................................................................................ núm. .................. localitat ............................., CP ......................., telèfon ....................................., correu electrònic ..............................................

DECLAR:

No estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari de les subvencions públiques recollides en l’article 13.2 de la Llei General de Subvencions.

As Castell, a ............ de ................................ de 2018

Signat,