Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 6310
Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R1 de data 23 de maig de 2018, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règim de qualitat, per l’ any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Notificació de Resolució de concessió als beneficiaris de les ajudes, R1  de data 23 de maig  de 2018, a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 2 de novembre de 2017, per la qual es convoquen, per l’ any 2017,  subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règim de qualitat

L’apartat 9.3. de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 2 de novembre de 2017 per la qual es convoquen, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règim de qualitat, corresponents a l’any 2017, especifica que la resolució expressa es notificarà a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’acord amb els termes que preveu l’article 60.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 59 de la Llei 30/1992, de   novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 23 de maig de 2018, va signar la següent resolució,

“INFORME PROPOSTA DE RESOLUCIÓ/RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2015-2020

Mesura 3 Participació per primera vegada en règims de qualitat

Convocatòria: PPPQA2017_1/ R1

Antecedents

  1. En data de 07 de novembre de 2017 es va publicar, en el BOIB núm. 136, la Resolució del President del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, per a l'any 2017, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat.
  2. De conformitat amb l'apartat sisè de l'esmentada Resolució, el termini de presentació de sol·licituds va acabar el dia 16/11/2017 i varen tenir entrada en el Registre del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears un total de 2 sol·licituds d'ajuda.
  3. Els òrgans gestors del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural han dut a terme el control administratiu de les sol·licituds i de la documentació aportada d'acord amb les normes reguladores d’aquesta ajuda.
  4. Els interessats assenyalats a l’Annex I adjunt han presentat, dins el termini establert i en la forma escaient, la documentació prevista a la convocatòria, i s’ha comprovat que compleixen amb els requisits exigits per poder ser beneficiaris d'aquesta ajuda.
  5. Una vegada avaluades les sol·licituds d’ajuda pels òrgans gestors, i d'acord amb els criteris d’elegibilitat de la convocatòria, als beneficiaris els hi correspon una ajuda màxima detallada a l’Annex I, després d’aplicar la deducció d’inversions i/o actuacions que no són elegibles per aquesta línia d'ajudes descrita a l'Annex I.2.
  6. En data 14 de desembre de 2017 el Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural ha emès informe favorable i proposta de concessió d’ajuda als beneficiaris relacionats a l’Annex I.
  7. Tenint en compte que el crèdit existent cobreix la totalitat de les peticions d'aquesta convocatòria no hi ha cap impediment per resoldre aquests expedients sense afectar el que disposa els apartats setè i vuitè de la convocatòria.

Fonaments de dret

1. Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 2 de novembre de 2017 per la qual es convoquen, per a l'any 2017, subvencions per al suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat.

2. Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell.

3. Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, gestió i seguiment de la Política Agrícola Comú, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

4. Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d’11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l’ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat.

5. Reglament d’execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l’ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

6. Reglament d’execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

7. Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l’aplicació a partir del 2015 dels pagaments directes a l’agricultura i a la ramaderia i altres règims d’ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

8. Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s’estableixen les normes de condicionalitat que han de complir els beneficiaris que rebin pagaments directes o determinades primes anuals de desenvolupament rural, o pagaments en virtut dels programes de suport a la reestructuració i reconversió o de suport a la collita en verd, de la vinya.

9. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

11. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

12. Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

13. Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020.

14. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.

15. Decret 65/2007, de 25 de maig, de constitució, organització i funcionament de l'Organisme Pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), a la comunitat autònoma de les Illes Balears BOIB núm. 082 de 2007; en virtut de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l’assumpció de l’execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix a l’article 1 que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l’1 de gener de 2006.

16. Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Proposta de resolució de concessió

Per tot això, s'informa favorablement i propòs al vicepresident del FOGAIBA que dicti una resolució en els termes següents:

1.Concedir l’ajuda sol·licitada als beneficiaris pels imports i amb els terminis detallats a l' Annex I , que són un total de 2 expedients i que comença amb (dades personals ocultes)(dades personals ocultes) i acaba amb(dades personals ocultes), que suma un import total de 75.327,33 euros, relativa a la línia d’ajuda “Suport a la participació per primera vegada en règims de qualitat”, d'acord a les inversions/actuacions i anualitats especificades a l’Annex I.2.

2.Autoritzar i disposar la despesa assenyalada a cada un dels beneficiaris amb càrrec als pressuposts i percentatges de cofinançament detallats a l’Annex I .

3.Determinar que, d’acord amb el que estableix la convocatòria de referència, les obligacions dels beneficiaris seran les indicades a l’Annex III.

4.Notificar la resolució a cada un dels beneficiaris de l'Annex I.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució –que no exhaureix la via administrativa- es pot interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 114 i 115 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener.

Palma, 21 de maig de 2018

La gestora de la línia

Maria Martínez Torres

La cap de la Secció I

María Ángeles Pérez Ribas

El cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural

Isidre Cañellas Simonet

Conforme amb la proposta, en dict resolució

Palma, 23 de maig de 2018

El vicepresident del FOGAIBA

Mateu Ginard i Sampol

ANNEX  I. RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB  DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA ( PPPQA)  2017_1/R1

Sol·licitant

NIF

Núm. exp.

Import inversió/actuació elegible (€)

% Ajuda

Import concedit (€)

Cofinançament

Termini execució

Anualitat

FEADER(1) (41,00%)

MAGRAMA (10,91%)

CAIB (48,09%)

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PPPQA 01/2017

72.665,33

100

72.665,33

38.512,62

10.245,81

23.906,90

30/11/2021

2017

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

PPPQA 02/2017

2.662,00

100

2.662,00

1.410,85

375,35

875,80

30/11/2021

2017

Suma total

75.327,33

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

1. Amb càrrec a la línia FEADER 050460010341104

 

ANNEX  I- 2.  RELACIÓ DE BENEFICIARIS AMB DRET A LA CONCESSIÓ DE L'AJUDA PER ANUALITATS( PPPQA) 2017_1/ R1  

Núm. Expedients

Beneficiari

CIF

Imports Totals Concedits

Repartiment Anualitats

Cofinançament

FEADER(1) (41,00%)

MAGRAMA (10,91%)

CAIB (48,09%)

TOTAL

PPPQA2017_1/01

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

73.315,33

2017

14.533,09

7.702,54

2.049,17

4.781,38

14.533,09

2018

14.533,06

7.702,52

2.049,16

4.781,38

14.533,06

2019

14.533,06

7.702,52

2.049,16

4.781,38

14.533,06

2020

14.533,06

7.702,52

2.049,16

4.781,38

14.533,06

2021

14.533,06

7.702,52

2.049,16

4.781,38

14.533,06

PPPQA2017_1/02

(dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

2.662

2017

532,40

282,17

75,07

175,16

532,40

2018

532,40

282,17

75,07

175,16

532,40

2019

532,40

282,17

75,07

175,16

532,40

2020

532,40

282,17

75,07

175,16

532,40

2021

532,40

282,17

75,07

175,16

532,40

ANNEX III: OBLIGACIONS DEL BENEFICIARI

-Realitzar les inversions o activitats auxiliades en el termini establert a l’Annex I.

-Adoptar les mesures que siguin necessàries per proporcionar informació al públic i donar-ne publicitat.

-Sotmetre's als controls que dugui a terme l'administració, necessaris per comprovar la correcta concessió de l'ajuda i el posterior manteniment dels compromisos.

-Complir els compromisos adquirits per a la concessió de l'ajuda.

-Mantenir els requisits i condicions exigibles respecte a l'explotació i a la persona beneficiària, als quals fa referència l'apartat tercer d'aquesta Resolució.

-Justificar les despeses relacionades amb la inversió per a la recepció dels fons comunitaris en els termes i terminis determinats a la Resolució de convocatòria.

-S’informa als beneficiaris que els seus expedients es troben a la seva disposició i consulta al Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, núm. 4 de Palma).

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

Palma, 4 de juny de 2018

El director gerent del FOGAIBA

Guillem Rosselló Alcina