Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 6266
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per a l’aprovació definitiva de les bases específiques per a la selecció i provisió definitiva d’una plaça de mecànic/a-inspector/a, funcionari/ària, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2016, mitjançant el sistema de concurs-oposició
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per a l’aprovació definitiva de les bases específiques per a la selecció i provisió definitiva d’una plaça de mecànic/a-inspector/a, funcionari/ària, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2016, mitjançant el sistema de concurs-oposició
A la reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, de data 27 d’abril de 2018 s’ha acordat:
PRIMER. Aprovar les bases específiques per a la selecció i provisió definitiva d’una plaça de mecànic/a-inspector/a, funcionari/ària, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2016, mitjançant el sistema de concurs-oposició en els següents termes:
Bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mecànic/a-inspector/a, funcionari/ària, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2016, pertanyent a l’escala d’administració especial, subescala serveis especials, classe personal oficis, amb un nivell de lloc de treball 16, mitjançant el sistema de concurs-oposició
Primera. Normes generals
1.1. És objecte d’aquesta convocatòria la provisió definitiva d’una plaça de mecànic/a-inspector/a, funcionari/ària, corresponent a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2016, grup C, subgrup C2, pertanyents a l’escala d’administració especial, subescala serveis especials, classe personal oficis, amb un nivell de lloc de treball 16, mitjançant el sistema de concurs-oposició,
1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: fase d’oposició i fase de concurs amb les proves, les puntuacions i els mèrits que es detallen en l’annex I.
1.3. El programa que ha de regir les proves selectives és el que figura en l’annex II d’aquesta convocatòria.
1.4. Aquesta selecció i provisió es regirà pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant, EBEP), en tot el que disposa en referència a l’accés a l’ocupació pública i l’adquisició de la relació de servei; per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i per les Bases generals aprovades pel Consell Insular d’Eivissa i Formentera i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 23, de 22 de febrer de 2000.
1.5. La data, el dia i l’hora de l’inici de la primera prova es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
1.6. De conformitat amb allò que s’estableix a l’article 45.1 b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC), es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es derivin dels actes integrants d’aquest procediment selectiu la següent direcció de la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa www.conselldeivissa.es.
Segona. Requisits de les persones aspirants
Per ser admeses a la realització d’aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna de les previstes a l’article 57 del text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que permeti l’accés a l’ocupació pública. En el supòsit que les persones aspirants no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d’acreditar-ne el coneixement mitjançant l’aportació del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre, pel qual es regulen “els diplomes d’espanyol com a llengua estrangera (DELE)” expedit per les entitats previstes o mitjançant l’acreditació que estan en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti que tenen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
d) Haver satisfet els drets d’examen en la forma establerta en la base tercera d’aquestes bases.
e) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la plaça a proveir.
f) Estar en possessió del títol de FP de grau mitjà d’electromecànica de l’automòbil o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, s’haurà de tenir la credencial que acrediti la seua homologació.
g) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, nivell B1 (nivell llindar), de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d’exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els coneixements de llengua catalana s’han d’acreditar mitjançant l’aportació d’un certificat corresponent a un nivell igual o superior al que exigeix el Decret 11/2017, expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública.
Aquests requisits s’hauran de tenir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés selectiu.
Tercera. Sol·licituds
3.1. Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la corresponent sol·licitud normalitzada que consta en l’annex III d’aquestes bases i que estarà disponible a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del CIE i a la pàgina web del CIE.
3.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el Registre General del Consell Insular d’Eivissa. També podran presentar-se en la forma que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
Les sol·licituds es dirigiran al Sr. president del Consell Insular d’Eivissa, av. d’Espanya, núm. 49, 07800, Eivissa.
Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de correus hauran d’anar en sobre obert per ser datades i segellades pel funcionari encarregat abans de ser certificades.
La persona interessada haurà de conservar una còpia segellada i registrada de la seua sol·licitud per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.
La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l’exclusió dels aspirants.
3.3. Les persones aspirants hauran d’acompanyar a la sol·licitud el document acreditatiu d’haver abonat 12,02 euros per drets d’examen, mitjançant model d’autoliquidació que figura a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa.
La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb el resguard original de l’ingrés efectuat.
En cap cas, la sola presentació del justificant d’ingrés dels drets de participació suposarà substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l’òrgan expressat en aquestes bases.
Així mateix, la falta d’abonament d’aquestos drets durant el termini de presentació de sol·licituds, no serà esmenable i determinarà l’exclusió de les persones aspirants.
Els drets d’examen seran reintegrats a les persones aspirants excloses, per causes no imputables a aquestes, sempre que formulin la reclamació corresponent. La devolució s’efectuarà una vegada finalitzat el procés selectiu.
3.4. Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d’ofici o a instància de part.
3.5. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seues sol·licituds i poden únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.
En cas de falsedat o manipulació en alguns dels documents, decaurà el dret a la participació en el procés selectiu.
3.6. A la sol·licitud s’ha d’acompanyar necessariament:
Fotocòpia del document nacional d’identitat, els aspirants estrangers hauran de presentar un document que acrediti que és nacional de la Unió Europea o d’algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors. Tots els documents hauran d’estar traduïts oficialment al castellà o al català.
Justificant original d’haver satisfet els drets d’examen.
Fotocopia compulsada del certificat de coneixement de llengua catalana exigit en la base segona d'aquestes bases.
La documentació acreditativa dels dits mèrits es presentarà, per a aquelles persones aspirants que superin la fase d’oposició, en el termini que el Tribunal determini una vegada finalitzada la dita fase.
Els mèrits es valoraran amb referència a la data de tancament del termini de presentació de les sol·licituds.
3.7.- La convocatòria o les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de la Llei de règim jurídic del sector públic.
Quarta. Admissió d’aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l’autoritat convocant o aquella en qui delegui dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.
La relació de persones admeses i excloses s’exposarà a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la qual constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, número de document nacional d’identitat i la causa de la seua exclusió, si n’és el cas.
Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
En tot cas, les persones aspirants excloses disposaran d’un termini de deu dies des del dia següent a aquell en que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, perquè puguin presentar al·legacions per corregir els defectes que motivaren la seua exclusió. Les qui no presentin al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d’estar-hi admeses, seran definitivament excloses del procés.
Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Aquesta resolució s’exposarà a la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa i es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i s’hi indicarà també el lloc i la data en què tengui lloc el primer exercici de la fase d’oposició.
Cinquena. Tribunal qualificador
5.1. El Tribunal Qualificador valorarà els exercicis i els mèrits del procés selectiu. La composició col·legiada s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, tendent a la paritat entre l’home i la dona.
L’òrgan de selecció estarà compost per:
President/a:
Titular: Sr. Antonio Nieto Burgos; suplent: Sra. Olga Torres Ribas
Secretari/ària:
Titular: Sra. Antonia María Colomar Vingut; suplent: Sra. Rebeca Miguel Climent
Vocals:
Titular: Sr. Juan Antonio Torres Planells; suplent: Sr. Juan Antonio Roig Riera
Titular: Sr. Justo González González; suplent: Sr. Sebastián Moles Moles
Titular: Sra. Lourdes Riera Ribas; suplent: Sra. Sara Tomas Gurnham
Tots els i les membres del Tribunal Qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en la plaça convocada i han de ser funcionaris de carrera que pertanyin al mateix o superior grup/subgrup d’entre els previstos en l’article 76 de l’EBEP, en relació amb el grup/subgrup en què s’integri la plaça convocada.
La pertinença al Tribunal Qualificador serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació ni per compte de ningú.
5.2. Als efectes d’allò establert en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP), la designació dels membres titulars i dels seus respectius suplents es publicarà els seus noms al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els membres del Tribunal Qualificador hauran d’abstenir-se de formar-ne part quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la dita llei, comunicant-ho a la Secció de Recursos Humans, tampoc no podran ser-ne nomenats membres els qui haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal Qualificador quan entenguin que es donen aquestes circumstàncies de conformitat amb l'establert en l'article 24 de la citada Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
5.3. A sol·licitud del Tribunal Qualificador podrà disposar-se la incorporació d'assessors especialistes, per totes o algunes de les proves. Aquests assessors col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seues especialitats tècniques i tendran veu però no vot. Els assessors especialistes seran designats per resolució del conseller o consellera competent en la matèria i estaran subjectes a idèntic règim d'abstenció i recusació que el previst per als membres del Tribunal.
5.4. Quan el nombre d'aspirants així ho aconselli, el Tribunal Qualificador podrà designar col·laboradors que sota la supervisió del secretari del Tribunal en nombre suficient permetin garantir l'adequat desenvolupament del procés selectiu; podran percebre les assistències previstes per a aquestos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.
5.5. En els supòsits d'absència del president titular o suplent, les funcions de presidència seran exercides pels vocals designats seguint per a això l'ordre en què hagin estat designats en aquesta base.
5.6. El Tribunal Qualificador resoldrà totes les qüestions derivades de l'aplicació de les bases d'aquesta convocatòria durant el desenvolupament del procés selectiu.
5.7. Les presents bases s'interpretaran en el sentit finalista que millor garanteixi la preservació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat.
5.8. El procediment d'actuació del Tribunal s'ajustarà al que es disposa en els articles 15 i següents de la LRJSP, a partir de la seua constitució, el Tribunal per actuar vàlidament, requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, inclosos els que n’exerceixin la Presidència i la Secretaria.
Sisena. Desenvolupament dels exercicis
L’ordre d’actuació de les persones aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s’iniciarà per ordre alfabètic del seu primer llinatge, en funció del que resulti del sorteig anual que realitza la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública a aquests efectes.
Entre les proves de la fase d’oposició es donarà el termini de tres dies a les persones aspirants per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyades d’un/a assessor/a.
El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions.
En qualsevol moment el Tribunal pot requerir als opositors que acreditin la seua identitat.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en una crida única, sense perjudici de les sessions que es necessitin per al seu desenvolupament, decaient en el seu dret els opositors que no compareguin a la seva realització, llevat els casos de força major, degudament justificats i apreciats pel Tribunal.
El Tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes per garantir que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones que hi participen.
El Tribunal ha d’excloure les persones en els fulls d’examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat, excepte en el supòsit que el Tribunal prèviament hagi acordat que la correcció dels exercicis escrits es faci de forma que cada aspirant llegeixi els seus exercicis en veu alta davant dels membres del Tribunal.
La valoració de les condicions de formació, mèrits o nivells d’experiència que s’incloguin en la fase de concurs no podran significar, en el seu conjunt, i amb relació a la puntuació màxima assolible en tot el sistema de selecció, més del 40%.
Setena. Relació de persones aprovades
Es consideraran aprovades, d’entre les persones aspirants que hagin superat les proves, aquelles que hagin obtengut la puntuació més alta, d’acord amb allò que es determina a l’annex I, tenint en compte que el nombre de persones aspirants aprovades no podrà ser superior al de vacants convocades.
Finalitzades i valorades les proves selectives, si és el cas, el tribunal qualificador farà pública, a la pàgina web de la Corporació, la relació provisional de persones aspirants que hagin superat les proves i hagin resultat seleccionades per accedir a la categoria corresponent, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtenguda i del document nacional d’identitat.
Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyades d’un/a assessor/a.
El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d’oferta.
El tribunal qualificador elevarà a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa la relació de persones aprovades i en proposarà el corresponent nomenament.
A la llista de persones aprovades, el tribunal hi haurà d’incloure una diligència on es farà constar la data de la seua publicació i s’especificarà que aquesta data inicia el termini per a la presentació de documents.
Vuitena. Presa de possessió
Les persones aspirants que superin aquest procés de selecció, presentaran en el termini de vint dies naturals següents a aquell en que es publiqui pel Tribunal la relació definitiva a què es refereix la base anterior, els següents documents:
Fotocòpia, degudament compulsada, del document nacional d'identitat, passaport o nombre d'identificació d'estranger. En el supòsit de descendents d'espanyols o de nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea i del seu cònjuge, contemplats a la base 2.1.a hauran d'acreditar, a més, el vincle de parentiu i si escau, el fet de viure a expenses o estar a càrrec d'espanyol o nacional de la Unió Europea amb el qual tenguin aquest vincle.
Fotocòpia, degudament compulsada, del títol exigit a la base 2.1. f o de la justificació acreditativa d'haver-ne sol·licitat i abonat els corresponents drets d'expedició.
Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'acompliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.
Els nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea que no tenguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar, mitjançant document suficient, degudament traduït al castellà o al català, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna legal que impedeixi en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.
Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia ni defecte físic i/o psíquic que impossibilitin per al servei. Aquest certificat haurà de ser expedit pel facultatiu de medicina general de la Seguretat Social que correspongui a la persona interessada, i en el cas que aquest no estigui acollit a cap règim de la Seguretat Social, l'expediran els Serveis Provincials del Ministeri de Sanitat i Consum o organismes corresponents de les comunitats autònomes.
Les persones aspirants que dins del termini indicat, i excepte els casos de força major, no presentessin la referida documentació, o del seu examen es deduís que manquen d'algun dels requisits assenyalats a la base 2, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions en relació amb aquesta persona aspirant.
Conclòs el procés selectiu, i a proposta del Tribunal, els qui ho haguessin superat seran nomenats/ades funcionaris/àries de carrera del Consell Insular d’Eivissa que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La presa de possessió d'aquests aspirants s'efectuarà en el termini màxim d'un mes des de la data de publicació del seu nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Novena. Borsa per a contractacions temporals i/o interinitats i llista d’espera
A l’acta de la darrera sessió, s’inclourà una llista única, per ordre de puntuació, de totes les persones aspirants que havent superat els exercicis de l’oposició no hagin estat incloses en la relació de persones aprovades i en la proposta de nomenament, a l’efecte de poder ser nomenats funcionaris interins o ser contractats temporalment, per a la cobertura provisional de les vacants que es produeixen, de les absències del personal, de les necessitats dels serveis, etc. També es podran incloure a l’esmentada borsa, per ordre de puntuació obtenguda, aquelles altres persones aspirants que haguessin superat com a mínim el primer exercici de la fase d’oposició.
També, si per qualsevol circumstància, alguna persona aspirant inclosa en la proposta de nomenament no prengués possessió com a funcionari/ària de carrera, es podran nomenar, per ordre de puntuació de la relació anterior, les persones aspirants que hagin superat els exercicis i no hagin estat inclosos en la relació de persones aprovades.
Desena. Règim de recursos
Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa, dins el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb allò que es preveu a l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Les persones interessades poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l’actuació del tribunal, en el termini i en la forma que estableix la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La convocatòria o les bases, una vagada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques així com a la Llei de règim jurídic del sector públic.
ANNEX I
PROCÉS DE SELECCIÓ I VALORACIÓ
El sistema de selecció serà el de concurs oposició i constarà de les següents fases, una primera fase d’oposició que està valorada amb un màxim de 60 punts, i una segona fase de concurs, valorada amb un màxim de 40 punts.
Els punts de la fase de concurs se sumaran a la puntuació obtinguda en la d’oposició a efectes d’establir l’ordre definitiu dels aspirants aprovats. Aquests no podran ser aplicats per superar l’exercici de la fase d’oposició.
En cas d’empat en la qualificació final, per establir l’ordre, prevaldrà la major puntuació en la fase de concurs i de persistir l’empat la major puntuació per antiguitat.
Fase d’oposició
S’estableix una prova teòrica i una prova pràctica, obligatòries i eliminatòries per a totes les persones aspirants.
La prova teòrica constarà de dos exercicis, consistents en dos qüestionaris tipus test.
El primer test, estarà compost per un qüestionari de 20 preguntes, relatives als temes del temari general que consta a l’annex II. El temps màxim per a la seua realització serà d’una hora. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 20 punts. Per superar aquest exercici serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 10 punts.
El segon test, estarà compost per un qüestionari de 40 preguntes, que estarà relacionat amb el temari específic que consta a l’annex II. El temps màxim per a la seua realització serà de dues hores. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 40 punts. Per superar aquest exercici serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 20 punts.
Cada tres preguntes errades penalitzaran amb el valor corresponent a una pregunta encertada.
La qualificació final serà la mitjana aritmètica dels punts obtenguts en els dos exercicis. Per superar la prova serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 15 punts.
La segona prova consistirà en un supòsit pràctic o en l’execució d’un treball vinculat a les funcions pròpies de la plaça, en el temps que determini el tribunal.
La prova pràctica es puntuarà de 0 a 30 punts i serà requisit per superar-la obtenir una puntuació mínima de 15 punts.
Fase de concurs
A la llista de persones aprovades a la fase de oposició, el tribunal hi haurà d’incloure una diligència on es farà constar la data en què els aspirants que superin aquesta fase hauran de presentar, les certificacions, els justificants originals o les còpies compulsades dels mèrits a valorar en aquesta fase. No seran valorats els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada.
Aquesta fase únicament serà aplicable a aquelles persones aspirants que superin la fase d'oposició.
Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 40 punts, i de conformitat amb l'escala següent:
a)Titulacions acadèmiques (puntuació màxima 6 punts)
-Títol de doctor, 3 punts
-Títol de màster oficial, 2 punts
-Graus universitaris o equivalent, 3 punts.
-Diplomatures universitàries o equivalent, 2 punts
-Títol inferior als anteriors, 1 punt
No es valoraran els títols acadèmics que s’han fet sevir per obtenir una titulació acadèmica superior o s’hagin presentat com a requisit.
b) Cursos de formació i perfeccionament (puntuació màxima 14 punts)
Cursos de formació i perfeccionament impartits per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP –abans Institut Balear d’Administració Pública, IBAP-), per la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), pel Consell Insular d’Eivissa, per la Universitat, pels col·legis professionals, per l’Administració de l’Estat, Autonòmica o Local, i altres cursos convalidats per l’EBAP amb una duració mínima de 10 hores cadascun. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
b 1. Cursos específics de la plaça que es convoca (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça que es convoca). Puntuació màxima, 5 punts:
Núm. hores lectives |
Crèdits |
Punts aprofitament |
Punts assistència |
10 hores |
1 |
0,050 |
0,025 |
20 hores |
2 |
0,100 |
0,050 |
30 hores |
3 |
0,150 |
0,075 |
40 hores |
4 |
0,200 |
0,100 |
50 hores |
5 |
0,250 |
0,125 |
100 hores |
10 |
0,500 |
0,250 |
150 hores |
15 |
0,750 |
0,375 |
200 hores |
20 |
1,000 |
0,500 |
250 hores |
25 |
1,250 |
0,625 |
Més de 300 hores |
Més de 30 crèdits |
1,500 |
0,750 |
És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s’opta.
b.2. Cursos generals no relacionats amb la plaça (en aquest apartat es valoraran també els cursos d’informàtica). Puntuació màxima 3 punts:
Núm. hores lectives |
Crèdits |
Punts aprofitament |
Punts assistència |
10 hores |
1 |
0,025 |
0,0125 |
20 hores |
2 |
0,050 |
0,0250 |
30 hores |
3 |
0,075 |
0,0375 |
40 hores |
4 |
0,100 |
0,0500 |
50 hores |
5 |
0,125 |
0,0625 |
100 hores |
10 |
0,250 |
0,1250 |
150 hores |
15 |
0,375 |
0,1875 |
200 hores |
20 |
0,500 |
0,2500 |
250 hores |
25 |
0,625 |
0,3125 |
300 hores o més |
Més de 30 crèdits |
0,750 |
0,3750 |
És convenient adjuntar al certificat del curs el seu programa o temari per valorar si té relació amb la categoria professional a la qual s’opta.
b.3. Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima 3 punts.
Aquest apartat es valorarà de la següent forma:
Nivell B2 o equivalència reconeguda, 2,00 punts
Nivell C1 o equivalència reconeguda, 2,25 punts
Nivell C2 o equivalència reconeguda, 2,75 punts
Nivell LA o equivalència reconeguda, 0,25 punts
Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a l’altre certificat que s’aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.
Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes.
b.4. Coneixements llengües estrangeres (nivells del Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües (MCER). Puntuació màxima 3 punts.
Aquest apartat es valorarà de la següent forma:
Nivell A1 (accés), 0,5 punts
Nivell A2 (plataforma), 1 punt
Nivell B1 (llindar), 1,5 punts
Nivell B2 (avançat), 2,25 punts
Nivell C1 (domini operatiu eficaç), 2,75 punts
Nivell C2 (mestratge), 3 punts
Es valoraran els certificats emesos per l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.
c) Experiència professional. La puntuació màxima serà de 20 punts
c. 1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública de la mateixa categoria que la plaça convocada: (0,25 punts/mes).
c. 2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol Administració Pública en qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior, o, en el cas que no hi hagués, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la plaça convocada: (0,18 punts/mes).
c. 3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública amb una categoria diferent a les incloses en els punts 1 i 2: 0,06 punts /mes.
A l'efecte de valoració d'aquest mèrit (punts 1, 2 i 3) s'inclouen, en tot cas, els serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'administració pública i sector públic instrumental de l’administració.
c. 4. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d’autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, enquadrada dins del mateix grup de classificació professional que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat amb la categoria de la plaça convocada: (0,12 punts/mes).
S'ha d'atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a l'ordinària.
En cap cas, l'ocupació d'un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d’estricta confiança política, constituirà mèrit per a l'accés a la funció pública o a la promoció interna.
En cas que l'aspirant hagi desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només es computarà una a efecte de valoració, que serà la que atorgui una puntuació més alta.
La documentació d’aquestos mèrits s’acreditarà mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la següent documentació:
Treballs realitzats en l'Administració Pública: certificat de l'organisme corresponent, en el qual consti: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).
Treballs realitzats en empresa pública societària o privada i règim d’autònoms: còpies dels contractes de treball o certificat d'empresa, acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.
S'ha de fer constar el temps de treball, la categoria laboral i grup de classificació professional. Per acreditar el treball d'autònoms s'exigirà el document d'alta d'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l'activitat professional no queda reflectida en la vida laboral, s'haurà d'adjuntar el certificat del col·legi professional que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui.
En l'àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s'ha d'acreditar que s'han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg als de la categoria professional per la qual s'opta. Només es podrà valorar l'experiència laboral quan de la documentació aportada es desprèn clarament les funcions realitzades i l'analogia amb les del lloc que s'ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d'un certificat de funcions realitzades o d'un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades en el lloc de treball.
ANNEX II
TEMARI GENERAL
1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques i estructura. Contingut bàsic i principis generals. Especial referència al Títol VII Economia i Hisenda.
2. L’Administració pública: principis constitucionals informadors. L’Administració de l’Estat: òrgans superiors de l’Administració Civil de l’Estat. L’organització perifèrica de l’Administració de l’Estat.
3. Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: disposicions generals. Els consells insulars com Institucions de la Comunitat Autònoma i com a Ens Local.
4. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia de l’acte administratiu: notificació i publicació.
TEMARI ESPECÍFIC
1. Normativa que regula la inspecció tècnica de vehicles
2. Motors dièsel i gasolina: funcionament, elements, refrigeració, combustible i greixatge. Sistemes d'alimentació. Avaries, causes i conseqüències possibles.
3. Manual de procediment de les estacions d'ITV. La inspecció tècnica de vehicles. Classificació i tipus de vehicles. Operacions i mètodes d'inspecció. Qualificació de defectes. Estructura del manual. Característiques de l'informe d'Inspecció Tècnica de Vehicles.
4. Identificació i documents de vehicles (plaques de matrícules, núm. d'identificació, placa de constructor, homologació, targeta d'ITV i permís de circulació).
5. Identificació d'un vehicle i condicionament exterior, carrosseria i xassís. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
6. Condicionament interior, enllumenat i senyalització. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
7. Emissions contaminants. Manual de procediment de les estacions d'ITV: Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
8. Sistemes Frens en vehicles turismes i pesats. Tipus de direcció, característiques i alineació de la mateixa. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
9. Eixos, rodes, pneumàtics i sistemes de suspensió en vehicles. Manual de procediment de les estacions d'ITV: Especificacions generals, mètodes d'inspecció i interpretació de defectes.
10. Motor i tipus de transmissió en vehicles. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
11. Mercaderies perilloses, peribles, tacògraf, limitació de velocitat. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
12. Transport escolar i de menors. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
13. Ciclomotors. Característiques tècniques. El ciclomotor a la inspecció tècnica de vehicles.
14. Inspecció tècnica de vehicles. Reformes de vehicles. Normativa bàsica, tipus de reformes i tràmits per a la seva legalització. Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Especificacions generals, mètode d'inspecció i interpretació de defectes.
15- Ocupació de maquinària i aparells de diagnosi en la Inspecció Tècnica de Vehicles.
16- Manual de procediment d'inspecció de les estacions d'ITV. Inspeccions no periòdiques. Inspeccions prèvies a la matriculació de vehicles.
SEGON. PUBLICAR en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) el present acord juntament amb les bases específiques per a la selecció i la provisió definitiva d’una plaça de mecànic/a inspector/a, vacant a la plantilla de personal funcionari del Consell Insular d’Eivissa, dins el marc de l’oferta d’ocupació pública de l’any 2016, en llengua catalana i castellana.
TERCER. DISPOSAR que es procedeixi a dictar un Decret de Presidència de convocatòria de les proves selectives per al proveïment definitiva d’una plaça de mecànic/a inspector/a vacant a la plantilla de personal funcionari del Consell Insular d’Eivissa, corresponent a l’oferta d’ocupació pública de l’any 2016, que serà publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i comunicada oportunament en dos dels diaris de major circulació de l’Illa i en el portal web de la institució, previ al procés selectiu.
Eivissa, 8 de juny de 2018
La secretària tècnica de Turisme, Interior, Territori i Mobilitat
Margarita Planells Torres