APROVADA inicialment la modificació de l'article 40 de les bases d'execució del Pressupost General de l'Il·lm. Ajuntament de Manacor per a l'exercici 2018, pel Ple de la Corporació en sessió de 14 de maig de 2018 i publicat al B.O.I.B. nº 61 de 17 de maig, i exposat al públic per termini de 15 dies hàbils, d'acord amb l'article 169 del R.D.L. 2/2004, durant els quals no s'han presentat reclamacions ni al·legacions.
Vist que el passat dia 7 de juny de 2018, s'esgotava el termini per a la presentació de reclamacions, sense que s'hagi presentat cap, s'eleva a definitiu l'acord ressenyat objecte del present edicte, que queda aprovat íntegrament de la manera següent:
Base 40 Contractació administrativa
A) GESTIÓ DE DESPESES FINS A 3.000,00€
La tramitació de l’expedient exigirà:
-
Informe de l’òrgan de contractació motivant la necessitat de celebrar el contracte i es justificarà que no s’està alterant l’objecte del contracte per evitar l’aplicació de les regles generals de contractació i que el contractista no ha subscrit més contractes menors de serveis o de subministraments amb l’Ajuntament que individualment o conjuntament superin els 15.000 € sense IVA i 40.000 € en els contractes d’obres
-
L’aprovació de la despesa mitjançant la presentació de la corresponent factura conformada per la unitat administrativa receptora del contracte a més del regidor/a responsable de la delegació a la que afecti la despesa.
Els contractes menors es publicaran en la forma prevista en l’article 63.4 de la Llei 9/2017.
B) GESTIÓ DE DESPESES DE MÉS DE 3.000,00€
La realització de despeses de més de 3.000,00€ exigirà a més dels requisits anteriors, els següents:
L’aplicació del contractes menors regulats en l’article 118 de la Llei 9/2017 de 9 de novembre, que aprova la Llei de Contractes del Sector Públic s’ajustarà a les següents prescripcions:
B.1.- Contracte menor d’OBRES FINS A 40.000,00€
-
Per a la tramitació de l’expedient es requerirà el corresponent projecte que determini l’objecte del contracte o documentació suficientment explicativa de les obres a realitzar, així com el pressupost d’obres, i el seu emplaçament gràfic, si n’és el cas. S’haurà d’adjuntar informe de supervisió quan el treball afecti a l’estabilitat, la seguretat o l’estanquitat de l’obra.
-
S’haurà d’acreditar en l’expedient haver sol·licitat al menys tres ofertes a empreses suficientment capacitades per a contractar.
-
D’acord amb l’article 219 del RDLegislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), l’expedient es sotmetrà a fiscalització prèvia limitada a comprovar que hi ha partida pressupostària adequada i suficient, retornant-se l’expedient a l’àrea competent, per tal que es continuï amb aquest.
-
La tramitació de l’expedient només exigirà l’aprovació de la despesa mitjançant la presentació de la corresponent factura conformada per la unitat administrativa que sigui competent, a més del regidor/a responsable de la delegació a la que afecti la despesa, als efectes de confirmar l’efectiva realització de les obres i que s’ha aportat pel contractista la documentació necessària per fer efectiu l’establert a la Llei 13/2012, de 26 de desembre.
-
En el cas que sigui obligatori l’informe de supervisió de projecte, serà necessari per a la aprovació de la certificació, nou informe de supervisió que determini l’execució correcta de l’obra.
B.2.- Contracte menor fins a 15.000-,€ de l’ INSTITUT PÚBLIC TEATRE MUNICIPAL DE MANACOR.
En el contractes , l’objecte dels quals sigui la interpretació artística, literària, o espectacles d’acord amb l’article 20 del TRLCSP, la tramitació de l’expedient requerirà :
-
Per a la tramitació de l’expedient es requerirà, a més del requisit dels contractes de menys de 3.000 €.
-
Informe del gerent de l’Institut Públic Teatre Municipal de Manacor , en el qual es determinin les característiques, objecte i valor estimat del contracte, sense necessitat d’acreditar la sol·licitud de tres pressupostos.
-
L’expedient es sotmetrà a fiscalització prèvia limitada a comprovar que hi ha partida pressupostària adequada i suficient.
-
Contracte privat signat per l’entitat adjudicatària i l’òrgan competent de l’Institut Públic del Teatre Municipal.
-
La tramitació de l’expedient només exigirà l’aprovació de la despesa mitjançant la presentació de la corresponent factura conformada pel gerent, a més del regidor/a responsable de la delegació, als efectes de confirmar l’efectiva realització de les treballs.
B.3.- ALTRES CONTRACTES MENORS FINS A 15.000 €.
SUBMINISTRES:
-
Per a la tramitació de l’expedient es requerirà, a més del requisit dels contractes de menys de 3.000 €.
-
S’haurà d’acompanyar informe tècnic que determini el preu del subministrament així com les característiques. Per la definició de la prestació es requerirà informe per part del tècnic responsable del àrea o de tècnic amb la qualificació necessària per definir la prestació a satisfer.
-
L’expedient es sotmetrà a fiscalització prèvia limitada a comprovar que hi ha partida pressupostària adequada i suficient.
-
De conformitat amb el informe tècnic es sol·licitarà oferta al menys a tres empreses suficientment capacitades per la contractació, i s’acceptarà el pressupost més econòmic.
-
La tramitació de l’expedient només exigirà l’aprovació de la despesa mitjançant la presentació de la corresponent factura conformada pel tècnic responsable de l’àrea, a més del regidor/a responsable de la delegació, als efectes de confirmar l’efectiva realització de les treballs.
SERVEIS:
-
Per a la tramitació de l’expedient es requerirà, a més del requisit dels contractes de menys de 3.000 €.
-
S’haurà d’acompanyar informe tècnic que determini el preu del servei així com les característiques amb el objecte de que les empreses puguin oferir el mateixos serveis. Per la definició de la prestació es requerirà informe per part del tècnic responsable del àrea o de tècnic amb la qualificació necessària per definir la prestació a satisfer.
-
L’expedient es sotmetrà a fiscalització prèvia limitada a comprovar que hi ha partida pressupostària adequada i suficient.
-
De conformitat amb el informe tècnic es sol·licitarà esser possible, oferta al menys a tres empreses suficientment capacitades per la contractació, i s’acceptarà el pressupost més econòmic.
-
La tramitació de l’expedient només exigirà l’aprovació de la despesa mitjançant la presentació de la corresponent factura conformada pel tècnic responsable de l’àrea, a més del regidor/a responsable de la delegació, als efectes de confirmar l’efectiva realització de les treballs.
-
En els contractes de serveis professionals i de direcció de obres així com en els contractes de coordinació i direcció d’obres, s’haurà d’acompanyar l’acreditació professional a més de la següent declaració responsable que s’haurà d’acompanyar en tots el contractes de serveis de més de 3.000 €:
DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL CONTRACTISTA
Sr./Sra. .............................................................................................................., amb DNI núm. ......................................, en representació de l’empresa .........................................................., en qualitat de ...................................................... en aplicació de l’establert a l’article 118 de la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic i a l’objecte de participar en el contracte menor de....................................................................,
Declara sota la seva responsabilitat:
-
Que ostenta la capacitat de representació de l’entitat de referència.
-
Que té capacitat d’obrar i compta amb l’habilitació professional necessària per realitzar la prestació.
-
Que no està incurs en prohibicions per contractar amb l’Administració.
-
Que compleix amb les obligacions establertes en la normativa vigent en matèria laboral, social i d’igualtat efectiva entre dones i homes.
Manacor,
Firma
Manacor, 8 de juny de 2018
La batlessa
Catalina Riera Mascaró.