Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 6173
Decret de la Presidència del Consell pel qual s’autoritza la delegació de funcions del secretari general en el secretari adjunt i en els caps de servei del Consell de Mallorca
El president del Consell Insular de Mallorca, el dia 1 de juny de 2018, va resoldre:
«El dia 16 d’abril de 2014, aquesta Presidència del Consell va dictar el Decret de delegació de competències del secretari general en el secretari adjunt i en els caps de servei del Consell de Mallorca, modificat pel Decret de 7 de març de 2017 (BOIB núm. 55, de 22 d’abril de 2014 i BOIB núm. 31, de 14 de març de 2017).
El dia 16 de març de 2018, el Consell de Ministres va aprovar el Reial Decret 128/2018, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional (BOE núm. 67, de 17 de març de 2018). Aquest Decret, tal i com assenyala la pròpia norma, pretén, entre d’altres objectius, reforçar i clarificar les funcions reservades als funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional.
Aquest Reial decret 128/2018, a l’article 3, incrementa de manera molt considerable les funcions de la Secretaria General, la qual cosa fa que sigui necessària una nova distribució de les funcions entre el titular de la Secretaria General i la persona que ocupa la Secretaria Adjunta.
Atès l’article 15 del RD 128/2018, que permet que aquesta Presidència autoritzi al secretari general l’encomana de funcions reservades als llocs de col·laboració immediata i auxili, que les han d’exercir sota la dependència funcional del secretari general
Per tot això i atesa la proposta del secretari general.
RESOLC
Primer. Modificar l’apartat 1 del Decret de 16 d’abril de 2014, pel qual es deleguen funcions del secretari general en el secretari adjunt i en els caps de servei del Consell, que resta redactat de la manera següent:
«1. Autoritzar, a favor de la persona que ocupa el lloc de treball de secretari adjunt, l’encomana de les funcions següents:
A) En matèria de fe pública:
a) Disposar que es publiquin, quan sigui preceptiu, els actes i acords de l’entitat local en els mitjans oficials de publicitat, en el tauler d’edictes i en la seu electrònica, certificant o emetent diligència acreditativa del seu resultat si així fos necessari.
b) Portar i custodiar el Registre d’inventari de béns i, quan estigui creat, el Registre de Convenis.
c) La superior direcció dels arxius i registres.
B) L’assessorament legal preceptiu en les matèries següents:
a) Expedients de contractació. L’emissió dels informes a què es refereix l’apartat 8 de la disposició addicional tercera de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, excepte en el supòsits següents:
1) Quan l’òrgan de contractació sigui el Ple.
2) L’aprovació dels plecs de clàusules administratives generals a què es refereix l’article 121.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
b) Aprovació i modificació dels estatuts rectors d’organismes autònoms, entitats públiques empresarials, societats mercantils i fundacions.
c) Resolució de recursos administratius, quan per la naturalesa dels assumptes així es requereixi, tret que l’acte objecte de recurs hagués estat informat per la persona que ocupa el lloc de treball de secretari o secretària general.
d) Procediments de revisió d’ofici, sempre que l’acte administratiu no hagués estat dictat per la Presidència del Consell, la Comissió de Govern, el Consell Executiu o el Ple.
e) L’emissió d’informes a què es refereix la lletra h) del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, tret que la competència per resoldre correspongui al Ple i no hagi estat delegada en un altre òrgan.
C) En matèria de transparència, la coordinació de les obligacions de publicitat i informació que s’estableixen en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.»
Segon. Aquest Decret entra en vigor el dia que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
Palma, 6 de juny de 2018
Per delegació del president, el secretari general,
(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB nº. 114, de 28 de juliol de 2015)
Jeroni M. Mas Rigo