Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 6044
Consell Executiu. Aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca destinats a entitats culturals i aprovar la convocatòria de l'any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 21 de maig de 2018 va adoptar el següent acord:

PRIMER. Aprovar les bases que regeixen la concessió d'ajuts destinats a entitats culturals, que s'adjunten a aquesta proposta.

SEGON. Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l'any 2018, que es regeix per les bases i annexos abans esmentats d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb l'import màxim que s'indiquen més avall:

 Partida

 Quantia màxima

 33400 4890002

 200.000 euros

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament pot ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de 30 dies naturals a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.

TERCER. Aprovar, així mateix, la constitució de la Comissió Avaluadora per a la concessió de les sol·licituds presentades, la qual està composta pels membres següents:

President:  - El conseller de Cultura i Educació, Miquel À. Maria Ballester

Vocals:      - El director insular de Cultura i Educació, Antoni Ferrer

                  - La tècnica del Departament de Cultura i Educació Joana Quintana

                  - L’administratiu del Departament de Cultura i Educació, que actuarà de secretari, Jordi Torrent Torroja

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA DESTINATS A ENTITATS CULTURALS

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular en matèria de cultura,  de conformitat amb l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (articles 70.18 i 73) i la Llei 6/1994, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, promoció sociocultural, dipòsit legal de llibres i esports.

L’objecte de les ajudes és promoure i donar suport a la realització de projectes culturals desenvolupats en l’àmbit de Menorca per part de les entitats culturals de l’illa.

La finalitat dels ajuts d’aquesta convocatòria és oferir durant tot l’any activitats culturals arreu de Menorca, potenciant els projectes de les entitats sense ànim de lucre, convocatòria que per tant també comporta una vessant social significativa.

Queden excloses d’aquesta convocatòria les activitats consistents en l’ensenyament de les diferents arts plàstiques i escèniques.

 

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les quals s’apliquen els ajuts atorgats en el marc d’aquestes bases són els que s’estableixin en la convocatòria.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

El percentatge de la subvenció sobre la despesa final de l’activitat o projecte pot ser com a màxim del 50 %.

Així mateix, cap ajut no pot superar individualment més del 20 % del total de la quantitat destinada a la present convocatòria.

3. ACTIVITAT SUBVENCIONADA. REQUISITS DELS PROJECTES

El Consell Insular de Menorca subvencionarà l’execució de projectes que tenguin lloc durant l'any 2018, que presentin un interès cultural i artístic, que siguin viables tècnicament i econòmicament i que vagin dirigits a un públic eminentment local.

No se subvencionaran les activitats de caràcter intern, dirigides als socis de l’entitat, així com el finançament de l’adquisició d’equipaments o obres d’adequació i millora de les instal·lacions de les entitats.

4. BENEFICIARIS

4.1 Es poden acollir a aquesta convocatòria d’ajuts les associacions culturals sense ànim de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el Registre d’associacions de les Illes Balears i les associacions de veïns (només activitats que organitzin de caire cultural) l’àmbit d’actuació de les quals sigui l’illa de Menorca. També hi poden participar les associacions l’àmbit d’actuació de les quals sigui les Illes Balears sempre que disposin d’una delegació o establiment a l’illa de Menorca.

4.2. En el cas d’associacions que tenguin en el seu si diverses seccions, la sol·licitud s’ha de fer pel total dels projectes del conjunt de seccions que la componen. Per aquest motiu, en queden excloses les sol·licituds directes de seccions que formin part d’entitats o associacions culturals més àmplies.

4.3. Queden excloses d’aquesta convocatòria, com a beneficiàries:

a) Entitats esportives

b) Entitats educatives, centres educatius i AMPA

c) Entitats juvenils o que promoguin activitats per a la joventut

d) Associacions de gent gran o grups vinculats a aquestes

e) Grups folklòrics

f) Fundacions

g) Entitats que obtenguin un ajut nominatiu en el pressupost anual del CIM

4.4. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

5.1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

5.2. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts o ingressos (patrocinadors, taquilla...) el cost de l’activitat subvencionada.

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

6.1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.

El model de sol·licitud inclou, entre d’altres, els següents aspectes:

* Memòria del projecte ja executat o projecte que es pensa desenvolupar, d’acord amb el model annex, en el qual s’ha d’especificar el nom de l’activitat, descripció d’aquesta, localitat, públic destinatari, nombre de participants, recursos humans, materials necessaris i aquells en què es compte, durada, lloc i dates de realització de l’activitat.

* Pressupost de despeses, indicant l’objecte de les despeses i diferenciant-les:

-  Despeses de personal de l’entitat per a dur a terme totes les activitats projectades.

-  Despeses de gestió i pel sosteniment de l’entitat per a dur a terme les activitats projectades. Queden excloses les despeses d’inversió i amortització de préstecs.

-  Despeses de les activitats culturals projectades.

* Pressupost d’ingressos prevists per a l’execució de les activitats, especificant:

-  Ingressos generats pel mateix projecte

-  Aportació de la mateixa entitat sol·licitant

-  Ingressos prevists per aportació d’altres entitats privades

-  Ingressos prevists per aportacions d’institucions públiques

6.2. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació administrativa general següent:

a) Còpia dels estatuts de l’associació actualitzats acompanyats de certificació acreditativa de la inscripció de l’associació al Registre d’associacions de la CAIB. Si així és necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda.

b) Certificació acreditativa de les facultats o poders de la persona que actuï en representació de l’associació.

c) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, el qual es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.

Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat  (aquesta declaració es pot fer emplenant l’apartat corresponent del model de sol·licitud recollit a l’annex 1).

d) Si és una agrupació d’associacions sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud els representants de les entitats que la integrin i adjuntar-hi la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili a l’efecte de notificacions.

e) Còpia del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF) i del representant.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per a realitzar la mateixa activitat.

h) Document de designació de compte bancari de l’entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.

S’eximeix de la presentació de la documentació a què fan referència les lletres a), b), e) i h) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular; en aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

6.3. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas és obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti. 

6.4. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats  anteriors s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6.5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA DETERMINACIÓ DEL IMPORT DE L'AJUT

Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes totes les entitats que reuneixin els requisits de la base quarta i els projectes dels quals compleixin l’establert a la base tercera (projectes que tenguin lloc durant l'any 2018 que presentin un interès cultural i artístic, que siguin viables tècnicament i econòmicament i que vagin dirigits a un públic eminentment local).

Els criteris objectius que es tindran en compte per a la determinació de l’import de l’ajut són el següents:

1. Finançament del projecte

Màxim de 50 punts

a) Pressupost total del projecte

- Menys de 5.000 €

5 punts

- De 5.000 a 10.000 €

10 punts

- De 10.000 a 25.000 €

15 punts

- De 25.000 a 50.000 €

25 punts

- De 50.000 a 100.000 €

35 punts

- Més de 100.000 €

45 punts

b) Autofinançament (inclosos patrocinadors privats, excloses altres subvencions públiques)

- Menys del 50% d'autofinançament

1 punt

- Entre el 50 i el 75% d'autofinançament

3 punts

- Més del 75% d'autofinançament

5 punts

2. Qualitat i interès cultural del projecte

Màxim de 25 punts

a) Valoració tècnica de la qualitat de l'activitat (qualificació de l'obra o activitat, trajectòria de les persones/autors/artistes/grups que realitzen l'activitat, valoració dels equips tècnics, crítica a mitjans de comunicació, caràcter formatiu, projecció exterior o atracció de públic de fora, etc.)

1 a 5 punts

b) Valoració tècnica de la memòria (concreció i adequació als objetius, sistema de control i avaluació de l'activitat, pla de difusió i captació de públics, etc.)

1 a 5 punts

c) Aspecte innovador o original

Fins a 3 punts

d) Consolidació del projecte

- És la primera edició

1 punt

- De 2 a 5 edicions (comptant aquesta)

2 punts

- De 6 a 10 edicions (comptant aquesta)

4 punts

- Més de 10 edicions (comptant aquesta)

6 punts

e) Vinculació amb la realitat cultural de Menorca

1 a 3 punts

f) Número d'activitats

- 0,25 punts por cada activitat, amb un màxim de 3 punts

0,25 a 3 punts

3. Impacte social i territorial del projecte

Màxim de 15 punts

a) Públic assistent a l'anterior edició (en el cas que sigui la primera edició, 2 punts)

- Menys de 100 persones

1 punt

- De 100 a 500 persones

2 punts

- De 500 a 1.000 persones

3 punts

- De 1.000 a 3.000 persones

4 punts

- Més de 3.000 persones

5 punts

b) Accessibilitat garantida

- Mobilitat física

1 punt

- Llenguatge de signes

1 punt

- Accessibilitat per a invidents

1 punt

- Accessibilitat total certificada

4 punts

c) Municipis on es realitzen les activitats

- 1 municipi

1 punt

- 2-3 municipis

2 punts

- 4-5 municipis

3 punts

- 6-8 municipis

5 punts

4. Altres aspectes d'interès

Màxim de 10 punts

a) Utilització del català

- En l'execució de l'activitat

2 punts

- En els materials de difusió

1 punt

b) Caràcter desestacionalitzador

- Maig i/o juny, setembre, octubre

1 punt

- Activitat fora de temporada turística

2 punts

- Activitat al llarg de tot l'any

3 punts

c) Cooperació organitzativa

- Col·laboració amb altres entitats

1 punt

- Col·laboració amb altres organismes públics

1 punt

d) Gravació de les activitats i dipòsit a l'Arxiu d'Imatge i So de Menorca

- Gravació sonora

1 punt

- Gravació audiovisual

2 punts

D’acord amb l’article 31.9 LGS i 40.9 del TRLS (DL 2/2005), les despeses de personal i de gestió i sosteniment de l’entitat (costos indirectes a l’activitat subvencionada) només es poden imputar “en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat”.

L’import dels ajuts es determina de la manera següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la base setena.

b) Suma del total dels punts atorgats a totes les sol·licituds.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels punts atorgats, a fi d’obtenir el valor econòmic de cada punt.

d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació del valor de cada punt pels punts obtinguts pel sol·licitant, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada o a l’import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d’aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licitants.

Cap sol·licitant podrà rebre en concepte de subvenció més del 50 % del pressupost de les despeses originades per a dur a terme l’activitat. Així mateix, cap ajut no podrà superar individualment més del 20 % del total de la quantitat destinada a la present convocatòria.

8. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

8.1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

8.2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

8.3. La instrucció correspondrà al tècnic de gestió del departament de Cultura, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

8.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria la seva constitució.

8.5. Una vegada examinades les sol·licituds per l’instructor o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

8.6. Reformulació de sol·licituds: quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

8.7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8.8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplica la despesa i la quantitat màxima que s’ha d’aplicar a cada exercici.

8.9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

8.10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts  es remetrà a la BDNS en compliment de l’art. 20.8 de la LGS, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de notificar-la individualment a les persones interessades.

8.11. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

9. COMISSIÓ AVALUADORA

9.1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.

9.2. La comissió avaluadora està composta pels membres següents:

President:  –    El conseller de Cultura i Educació

Vocals:       –   El director insular de Cultura i Educació

- Un tècnic del Departament de Cultura i Educació

- Un administratiu del Departament de Cultura i Educació, que actuarà de secretari

9.3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

9.4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’ha de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.

10. ABONAMENT DELS AJUTS

El pagament de l’ajut es tramitarà una vegada justificada la realització de l’activitat subvencionada. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es realitzarà en un termini de 60 dies, a partir de la data de justificació de l’activitat i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

No obstant això, d’acord amb l’art. 37 del TRLS i concordants, i sempre que hi hagi raons d’interès públic que la justifiqui, es podrà sol·licitar una bestreta fins a un màxim del 100 % de l’ajut concedit, depenent de si és una entitat que desenvolupa activitats tot l'any i demostra una llarga trajectòria cultural dins Menorca (mínim deu anys d’antiguitat) o fins a un màxim del 75 % si és una entitat que dugui a terme una activitat puntual o que sigui una entitat que desenvolupa activitats tot l’any però que tengui una trajectòria inferior a 10 anys.

L’interès cultural i artístic de les actuacions finançades i les especials característiques dels beneficiaris justifiquen que, d’acord amb l’article 42 del RLGS, en els supòsits de concessió de bestreta, els beneficiaris no constitueixin garantia, sempre que quedi suficientment assegurat el compliment de les obligacions imposades a aquests.

Es pot sol·licitar l’exoneració de la constitució de garantia, el motiu de la qual s’ha d’indicar a l’imprès de sol·licitud.

En qualsevol cas, quedaran exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 €, d’acord amb l’art. 43 del RLGS, i les entitats que, d’acord amb la legislació vigent gaudeixin del privilegi d’exempció de constitució de garanties davant els òrgans administratius (com les associacions declarades d’utilitat pública), d’acord amb l’art. 37 TRLS.

11. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

11.1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o ajut econòmic concedit abans de 31 de març  de l'any següent  de la convocatòria.

11.2. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:

- Compte justificatiu simplificat, previst en l’article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de subvencions, integrat per la següent documentació:

a) Una breu memòria de les actuacions dutes a terme amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una relació de despeses realitzades amb indicació del creditor i les dades de la factura o un altre document justificatiu de la despesa i, si s'escau, la data de pagament, amb indicació de les desviacions produïdes respecte del pressupost inicialment presentat. A la justificació s'admetrà com a màxim una desviació del 10 % del pressupost inicial subvencionable sense que doni lloc a la revocació parcial de l'ajut.

c) Una relació d’ingressos o subvencions (inclosos patrocinadors, taquilla...) que hagin finançat les actuacions amb indicació de l’import i de la seva procedència.

L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts o ingressos (patrocinadors, taquilla...) el cost de l’activitat subvencionada.

d) Un exemplar de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada.

Es comprovaran, a través de tècniques de mostreig, els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, per la qual cosa es podrà requerir al beneficiari la tramesa dels justificants de despesa seleccionats.

Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

11.3. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si per contra la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es reduirà de forma proporcional la subvenció concedida.

11.4. El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar els projectes subvencionats, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

11.5. No es pagarà una nova subvenció si el beneficiari no ha justificat l’aplicació dels fons rebuts anteriorment, sempre que hagi transcorregut el termini que tenia per fer l’esmentada justificació.

 

12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

- Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

- Dur a terme l’activitat objecte de subvenció de gener a desembre de l'any 2018.

- Dur a terme els projectes que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

- Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuï el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

- Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

- Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la publicitat dels projectes subvencionats. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas d'actuacions que tenguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.

- Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

- Les entitats es comprometen a incloure elles mateixes les activitats que realitzin amb una antelació de 15 dies a la web http://www.agendamenorca.org/.

- Acreditar, quan el Consell Insular així ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades.

13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.

Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin, si s'escau, ser exigibles.

14. INFRACCIONS I SANCIONS

14.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

14.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

 

15. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin d’aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

– Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

– Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX 1: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta en l'expedient)

ANNEX 2: MODEL DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l'expedient)

 

Signat a Maó en la data (28 de maig de 2018)

El secretari del Consell Executiu,

Octavi Pons Castejón