Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 6113
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 5 de juny de 2018 per la qual es convoquen ajuts destinats a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears
Els mitjans de comunicació són un element bàsic en la configuració de les societats modernes, ja que l’existència de pluralitat informativa és essencial per mantenir la salut democràtica d’un país. Entre els mitjans de comunicació, la premsa escrita impresa és el que té més tradició dins la nostra societat, si bé l’aparició de noves plataformes de difusió de continguts basades en les tecnologies digitals han obligat a redefinir el mateix concepte de premsa escrita.
D’altra banda, qualsevol societat normal es dota de mitjans de comunicació en la seva llengua pròpia. En el cas de les Illes Balears, els anys de proscripció de la llengua catalana del sistema educatiu i la manca d’hàbit de lectura en aquesta llengua han condicionat el naixement i la consolidació de publicacions en català. Avui, quan fa anys que el català s’ha incorporat al sistema educatiu i les manifestacions escrites en aquest idioma són presents en molts d’àmbits, el nombre potencial de lectors de mitjans escrits en català ha augmentat exponencialment.
La comunicació local, en el context de la comunicació global, representa la confirmació d’una realitat que, en el temps de les tecnologies de la informació i la comunicació, suposa l’afirmació i la pervivència de la identitat històrica de les Illes Balears. L’extensió i la implementació de les xarxes que faciliten la comunicació arreu del món fan que la informació local cobri més valor perquè aporta a la mera informació el concepte d’identitat cultural, el qual expressa el sentiment de pertinença a un lloc i a una comunitat. En un món globalitzat, la informació local té un paper indiscutible.
Els poders públics disposen de l’activitat subvencionadora com un instrument eficaç per fomentar aquest tipus d’oferta. La Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística a les Illes Balears, té, entre d’altres, l’objectiu de fomentar l’ús de la llengua catalana en tots els mitjans de comunicació social (article 1.2 c). Així mateix, d’acord amb l’article 2 de la mateixa norma, el dret de saber i usar la llengua catalana implica poder rebre informació en català a tots els mitjans de comunicació social. D’altra banda, aquesta Llei, en l’article 27, estableix que el Govern autonòmic ha de promoure el coneixement i el desenvolupament de la llengua i la cultura catalanes, especialment des de la perspectiva de les Illes Balears, en tots els mitjans de comunicació social, mentre que en l’article 32 determina que els poders públics de la Comunitat Autònoma han de donar suport econòmic als mitjans de comunicació que emprin la llengua catalana de forma habitual, i que les mesures de suport econòmic i material que adopti el Govern per fomentar els mitjans de comunicació que emprin la llengua pròpia de les Balears s’han d’aplicar amb criteris objectius i sense discriminacions, dins les previsions pressupostàries.
Cal tenir en compte, a més, que el 2 d’abril de 2009 el Consell Social de la Llengua Catalana va aprovar el Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears, un dels objectius del qual és incrementar la presència del català en la premsa, diària i no diària, d’abast general i de temàtiques específiques (infantil, esportiva, de societat, etc.). El 10 de desembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar l’Acord pel qual es rep el Pla General de Normalització Lingüística.
L’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB n. 100, d’11 de juliol de 2009) per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura preveu, entre les matèries que poden ser objecte de subvenció, la normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears. Així mateix, d’acord amb l’article 3 d’aquesta Ordre es poden beneficiar dels ajuts en matèria de política lingüística les persones físiques, les persones jurídiques privades, les entitats sense finalitat lucrativa i les persones jurídiques públiques (ens públics i empreses públiques que desenvolupin qualsevol de les activitats que preveu l’Ordre).
La Conselleria de Cultura, Participació i Esports exerceix la competència en normalització de la llengua catalana a través de la Direcció General de Política Lingüística, d’acord amb el Decret 24/2015, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 9/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears.
El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2018, aprovat mitjançant un acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu els ajuts destinats a la premsa local i a la de temàtica especialitzada escrites en català editades a les Illes Balears que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, a la qual són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
S’ha de tenir en compte, així mateix, que en l’exercici de 2018 hi ha disponibilitat pressupostària per atendre les despeses que derivin d’aquesta convocatòria d’ajuts, la qual ha rebut l’informe previ favorable del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, i ha estat objecte de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar la convocatòria d’ajuts destinats a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears d’acord amb les bases específiques de l’annex 1.
Segon
Fixar els models de documents que s’han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2 a 7).
Tercer
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 5 de juny de 2018
La consellera de Cultura, Participació i Esports,
Francesca Tur Riera
ANNEX 1
Bases específiques de la convocatòria
1. Objecte
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria de subvencions és donar suport als projectes de premsa local i als de premsa de temàtica especialitzada escrits en català a les Illes Balears amb la finalitat de contribuir a consolidar l’espai de comunicació que s’expressa en aquesta llengua.
1.2. L’activitat subvencionada consisteix en l’edició, dins l’any 2017, d’una publicació de caràcter local o de temàtica especialitzada escrita en català a les Illes Balears en paper, en suport electrònic o en suport digital.
2. Import i partida pressupostària
2.1. L’import total destinat a aquesta convocatòria de subvencions és de 200.000 euros. Es preveu desglossar l’import de la manera següent:
160.000 € per a la premsa de caràcter local
40.000 € per a la premsa de temàtica especialitzada
2.2. Aquests imports s’imputen a les partides pressupostàries següents:
90.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 47000 00
110.000 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 48000 00
2.3. Ambdues distribucions són orientatives i es poden modificar una vegada avaluades les sol·licituds presentades.
3. Beneficiaris
Els beneficiaris d’aquesta convocatòria de subvencions poden ser:
- Persones físiques amb domicili a les Illes Balears.
- Empreses privades amb domicili social a les Illes Balears que tenen com a activitat, única o entre d’altres, l’edició de premsa de caràcter local i de temàtica especialitzada escrites en català.
- Entitats sense ànim de lucre amb domicili social a les Illes Balears que tenen com a activitat, única o entre d’altres, l’edició de premsa de caràcter local i de temàtica especialitzada escrites en català.
- Agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, es troben en la situació que motiva la concessió d’aquestes subvencions i tenen la residència a les Illes Balears, els membres de les quals, en virtut de l’art. 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, han de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, com també l’import de la subvenció que hi ha d’aplicar cada un d’ells, que també tenen la consideració de beneficiaris. En tot cas, s’ha de nomenar un representant o apoderat únic de l’agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l’agrupació. Així mateix, l’agrupació no s’entendrà dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció prevists en l’article 22 del text refós de la Llei de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny , i en els articles 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
4. Requisits de les publicacions subvencionables
4.1. Les subvencions que es convoquen mitjançant aquesta Resolució es destinen a publicacions periòdiques de caràcter local o de temàtica especialitzada editades a les Illes Balears en paper, en suport electrònic o en suport digital.
4.2. S’entén per publicació periòdica de caràcter local o de temàtica especialitzada la que s’edita un mínim de dues vegades l’any, a intervals de temps determinats, amb numeració correlativa i data de publicació, amb un contingut de redacció periodística original, compost d’informacions relacionades amb l’actualitat d’una part del territori de les Illes Balears, en el cas de les publicacions locals, o centrat principalment en una àrea temàtica determinada, en el cas de les publicacions especialitzades.
4.3. Per poder beneficiar-se d’una subvenció, les publicacions han de complir els requisits següents:
a. Estar editades en llengua catalana, és a dir, que com a mínim el 90 % dels continguts estiguin redactats en aquest idioma, i que els textos s’ajustin a les normes de correcció lingüística.
b. Tractar de continguts d’àmbit municipal, comarcal, insular o del conjunt de les Illes Balears, en el cas de les publicacions de premsa de caràcter local.
c. Tractar de continguts de temàtiques específiques (infantil, esportiva, de societat, cultural, etc.), en el cas de les publicacions de caràcter especialitzat.
d. Publicar-se en el moment en què es publiqui aquesta convocatòria.
e. Ajustar-se a la normativa sobre la propietat intel·lectual.
5. Publicacions no subvencionables
Queden excloses d’aquesta convocatòria les publicacions següents:
a. Les publicacions periodístiques de premsa diària.
b. Els treballs de recerca o de comunicació científica i els treballs de caràcter literari o artístic.
c. Les publicacions institucionals i les editades o coeditades per entitats públiques, per entitats privades amb participació majoritària d’institucions públiques en el finançament o en el govern de l’entitat, o per entitats privades per encàrrec d’institucions públiques.
d. Les publicacions (butlletins, revistes, etc.) d’empreses o entitats (associacions, fundacions o similars) el contingut de les quals s’adreça principalment als membres d’una empresa, d’una entitat determinada o d’una agrupació o federació d’entitats.
e. Les publicacions editades per partits polítics, coalicions electorals, sindicats, organitzacions empresarials, col·legis professionals i associacions professionals que s’adrecen als seus socis.
f. Les revistes escolars.
g. Els reclams publicitaris i, en general, totes les publicacions el contingut de les quals sobrepassi el 50 % de publicitat pròpia o aliena.
h. Les cartelleres de ràdio i de televisió.
i. Les publicacions editades sota la forma de blogs (blog, audioblog, open blog i altres) o en xarxes socials.
j. Les publicacions editades per proveïdors d’Internet, organitzacions que tenen com a activitat principal oferir serveis d’Internet a tercers (connectivitat, allotjament, disseny de webs i d’aplicacions, etc.), conegudes generalment com a ISP (Internet service provider), en el desenvolupament d’aquesta activitat.
k. Les publicacions que tenguin continguts violents o discriminatoris.
l. Les publicacions editades per persones físiques, empreses, entitats sense ànim de lucre, agrupacions de persones físiques, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, tenguin pendent de complir qualsevol obligació assumida en la seva condició de beneficiàries d’altres ajuts concedits per al mateix objecte previst en aquesta Resolució.
6. Despeses subvencionables
6.1. Són subvencionables les despeses següents:
- Les despeses derivades de les tasques de redacció, edició, comercialització i publicitat.
- Les despeses derivades de la impressió i la distribució de la publicació en paper.
- Les despeses derivades de la publicació i la distribució de les publicacions digitals i electròniques.
- Les despeses derivades de la reparació i el manteniment de sistemes i d’equipaments informàtics.
6.2. En cap cas no són subvencionables les despeses següents:
- Les despeses financeres, de garantia bancària, notarials i pericials, i també les d’administracions específiques (gestoria, comptabilitat, etc.).
- Les despeses derivades de serveis de neteja, seguretat, custòdia i vigilància.
- Les despeses derivades d’arrendaments de locals, espais, vehicles, etc.
- Les despeses derivades d’activitats de promoció, trasllats de persones o de materials o similars.
- Les despeses derivades de la compra d’equipaments informàtics (ordinadors, impressores, etc.).
En tot cas, es desestimaran les despeses la relació directa de les quals amb l’activitat presentada no es pugui comprovar o que es puguin imputar a altres activitats no subvencionables per aquesta convocatòria.
7. Període d’imputació de les despeses
Es poden subvencionar les despeses que s’inclouen en l’apartat 6.1 que s’hagin produït durant el període en què s’hagi dut a terme l’activitat subvencionable, que ha de quedar inclòs entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2017, i que hagin estat pagades.
8. Sol·licituds
8.1. S’ha de presentar una sol·licitud de subvenció per capçalera. Cada sol·licitud ha d’especificar la temàtica (local o especialitzada) de la publicació per a la qual demana l’ajut, ja que no es poden acumular dos ajuts per a una mateixa capçalera.
8.2. Les sol·licituds de subvenció s’han d’adreçar a la Direcció General de Política Lingüística segons el model que es proporciona en l’annex 2 i que es troba disponible a la seu d’aquesta Direcció General i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>. .
8.3. El termini per presentar les sol·licituds és d’un mes comptador a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds, i tota la documentació adjunta, s’han de presentar al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o bé als llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8.4. Si la sol·licitud no es presenta al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per fax l’imprès de sol·licitud emplenat i registrat a la Direcció General de Política Lingüística (971 17 69 80).
8.5. La presentació de la sol·licitud suposa la plena acceptació d’aquestes bases específiques.
9. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud
9.1. S’ha d’adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:
- Documentació necessària per identificar el sol·licitant:
En el cas de les empreses privades:
a. L’original o una còpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’empresa i de les modificacions posteriors, si és el cas.
b. L’acreditació de la inscripció de l’escriptura de constitució i de les modificacions d’aquesta, si és el cas, en els registres corresponents.
c. Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.
En el cas de les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica:
a. L’original o una còpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’empresa i de les modificacions posteriors, si és el cas.
b. L’acreditació de la inscripció de l’escriptura de constitució i de les modificacions d’aquesta, si és el cas, en els registres corresponents.
c. Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.
d. Els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, com també l’import de la subvenció que hi ha d’aplicar cada un d’ells, que també tenen la consideració de beneficiari (art. 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions).
En el cas de les associacions sense ànim de lucre:
a. L’original o una còpia compulsada dels estatuts reguladors de l’entitat i de les modificacions posteriors, si és el cas.
b. L’acreditació de la inscripció dels estatuts i de les modificacions d’aquests, si és el cas, en els registres corresponents.
c. Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.
Si aquesta documentació ja es va aportar en alguna convocatòria anterior d’ajuts per a la premsa local i la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears i no ha experimentat cap canvi, no cal que es torni a presentar.
- Documentació relativa a la publicació:
d. La fitxa tècnica de la publicació d’acord amb el model que es proporciona en l’annex 3, que s’ha d’acompanyar amb els documents que s’hi indiquen.
e. Altres dades d’interès de la publicació que no figurin en l’annex 3 (fundació, editor, director, consell de redacció, impressió i distribució, entre d’altres).
- Documentació de caràcter econòmic:
f. Una declaració responsable dels ajuts d’altres institucions públiques o privades concedits o sol·licitats durant aquest període (annex 4).
g. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas d’obtenir l’ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer.
h. Una declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex 5).
- Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:
i. Una declaració responsable de no estar sotmès a les prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 6).
j. En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents.
- Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:
k. Una memòria descriptiva que permeti comprendre les actuacions efectivament duites a terme, que ha d’incloure una relació de despeses subvencionables imputables al període en què s’ha fet l’activitat dins l’any 2017, amb tota la informació necessària per interpretar correctament la justificació de despeses presentada i la imputació de les despeses a cada concepte. Aquestes despeses, que són l’import màxim que el sol·licitant pot percebre si se li concedeix la subvenció, s’han de desglossar per conceptes, que s’han de descriure detalladament.
10. Obligacions dels beneficiaris
10.1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:
a. Acreditar davant la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, dins el termini que estableix el punt 16, que l’activitat s’ha duit a terme i que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
b. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació dels òrgans administratius de control financer i facilitar-los tota la informació que els requereixin.
c. Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre de l’empresa o l’entitat o, en el cas de no estar obligats a tenir-ne, en la documentació que els substitueixi.
d. Destinar l’import de la subvenció al finançament de la publicació objecte de l’ajut.
e. Mantenir la publicació activa durant un període mínim de sis mesos a partir de la concessió de la subvenció i, durant aquest període, reflectir-hi la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística mitjançant la inclusió en la publicació del logotip institucional de la Direcció General, que es pot descarregar de la pàgina web <http://mic.caib.cat>.
f. Complir la resta d’obligacions previstes en la normativa de subvencions, en particular les contingudes en l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 11.1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
10.2. La constatació de l’incompliment d’alguna de les obligacions previstes en les lletres a, b, c i d de l’apartat anterior comporta el reintegrament de les quantitats percebudes. Si s’incompleix l’obligació prevista en la lletra e, s’ha de reintegrar la part de la subvenció percebuda proporcional a la fracció dels mesos en què el mitjà ha deixat de publicar-se o no ha inclòs el logotip institucional.
11. Comissió Avaluadora
11.1. De conformitat amb l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en relació amb l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s’ha de constituir una comissió avaluadora perquè examini les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria i emeti l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
11.2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:
- La presidenta, que és la directora general de Política Lingüística.
- Tres vocals nomenats per la directora general de Política Lingüística entre els funcionaris d’aquesta Direcció General.
- Un secretari, nomenat per la directora general de Política Lingüística entre el personal d’aquesta Direcció General.
12. Règim del procediment i òrgan instructor
12.1. El procediment per concedir aquestes subvencions s’ha de tramitar en règim de concurrència competitiva d’acord amb les línies desglossades en l’apartat 2.1, de conformitat amb l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l’article 6.1 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, amb la finalitat de comparar en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i d’establir una prelació entre aquestes d’acord amb els criteris de valoració fixats en el punt 14 d’aquesta convocatòria.
12.2. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds és la Direcció General de Política Lingüística.
13. Esmena d’errors en les sol·licituds
13.1. Una vegada que la Comissió Avaluadora hagi revisat totes les sol·licituds rebudes, ha d’elaborar una llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió provisional. Aquesta llista s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (<http://dgpoling.caib.cat>) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
13.2. Els sol·licitants disposen de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades en la seva sol·licitud o documentació presentada juntament amb aquesta. Les esmenes s’han de presentar als mateixos llocs que s’indiquen en l’apartat 8.3 d’aquesta convocatòria.
13.3. Si les esmenes no es presenten al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per fax la sol·licitud d’esmena emplenada i registrada a la Direcció General de Política Lingüística (971 17 69 80).
13.4. D’acord amb el que disposa l’article 5.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en el cas que els interessats no esmenin les deficiències de la seva sol·licitud en el termini fixat, es considerarà que en desisteixen i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la resolució prèvia en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
13.5. Una vegada transcorregut el termini per presentar esmenes i després que la Comissió Avaluadora les hagi revisades, s’ha d’elaborar la llista definitiva d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió. Aquesta llista s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (<http://dgpoling.caib.cat>) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
14. Criteris d’assignació i límits de les subvencions
14.1. Una vegada s’han esmenat les deficiències de les sol·licituds i s’ha comprovat quines de les presentades dins termini compleixen els requisits prevists tant en aquesta convocatòria com en les lleis i les bases que la regulen, la Comissió Avaluadora ha d’emetre un informe amb l’import de la subvenció que ha de rebre cada beneficiari.
L’import cert que s’ha de destinar a cada sol·licitud amb dret a percebre la subvenció s’ha de calcular d’acord amb la puntuació que cadascun obtengui a partir del barem especificat en el punt següent, d’acord amb la fórmula següent:
ICBx = [160.000 € / ∑ PBx...n] x PBx , en el cas de la premsa de caràcter local
ICBx = [40.000 € / ∑ PBx...n] x PBx , en el cas de la premsa de temàtica especialitzada
On ICBx és l’import cert que s’ha de destinar al beneficiari X; ∑PBx-n és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes per tots els sol·licitants amb dret a subvenció aplicant el barem que es detalla en el punt 14.2, i PBx , i és la puntuació obtinguda pel beneficiari X aplicant el mateix barem.
Una vegada feta la distribució prevista, si hi ha un romanent, es repartirà proporcionalment entre els beneficiaris de la primera distribució als quals s’hagi assignat un import inferior al màxim previst del cost de l’activitat i que no hagin arribat als màxims establerts en la base 14.4.
14.2. El barem per calcular la puntuació de cada beneficiari és el següent (cada ítem es refereix al període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2017):
Criteri |
Punts |
---|---|
Nombre de treballadors en nòmina de la publicació (els treballadors a temps parcial s’han de comptar proporcionalment) |
Si té 1 treballador, 1,00 Si té 2 treballadors, 2,00 Si té 3 treballadors, 3,00 Si té 4 o més treballadors, 4,00 |
Mitjana d’exemplars impresos per cada número |
Fins a 500, 1,00 Entre 501 i 1.000, 2,00 Entre 1.001 i 2.000, 3,00 Més de 2.000, 4,00 |
Nombre mitjà de pàgines dels números editats, en paper o en suport electrònic, durant l’any 2017, comptant-hi la portada, la contraportada i els suplements |
Fins a 25, 1,00 Entre 26 i 50, 2,00 Més de 50, 3,00 |
Abast territorial de la publicació en paper segons els continguts que inclou |
Si és local,1,00 Si és comarcal, 2,00 Si és insular, 3,00 Si és el conjunt de l’arxipèlag, 4,00 |
Periodicitat de la publicació en paper |
Si és superior a dos mesos, 1,00 Si és bimestral, 1,50 Si és mensual, 2,00 S és quinzenal, 3,00 Si és setmanal, 4,00 |
Punts de venda de premsa en què es distribueix la publicació en paper |
Fins a 10, 1,00 Entre 11 i 30, 2,00 Entre 30 i 50, 3,00 Més de 50, 4,00 |
Edició en format electrònic |
1,00 |
Presència a plataformes de distribució de premsa electrònica |
1,00 per plataforma |
Difusió de la publicació en format electrònic a través d’una pàgina web |
0,50 per pàgina |
Nombre relatiu de subscriptors de pagament respecte de la població destinatària, en el cas de les publicacions de premsa local |
Si és entre l’1 % i el 3 %, 1,00 Si és entre el 3,01 % i el 5 %, 2,00 Si és més del 5 %, 3,00 |
Nombre de subscriptors de pagament, en el cas de les publicacions de temàtica especialitzada |
Fins a 100, 1,00 Entre 101 i 200, 2,00 Més de 200, 3,00 |
Actualització de la publicació digital |
Si és superior a la setmana, 1,00 Si és setmanal, 2,00 Si és entre dues i quatre vegades per setmana, 3,00 Si és diària, 4,00 |
Mitjana mensual d’usuaris únics del web de la publicació digital |
Fins a 2.000, 1,00 Entre 2.001 i 5.000, 2,00 Entre 5.001 i 10.000, 3,00 Més de 10.000, 4,00 |
Mitjana mensual de visites a pàgines |
Fins a 2.000, 1,00 Entre 2.001 i 10.000, 2,00 Entre 10.001 i 30.000, 3,00 Més de 30.000, 4,00 |
Publicació de números extraordinaris en paper, en el cas de les publicacions en suport digital o electrònic |
Per publicació d’un número extraordinari, 0,50 Per publicació de més d’un número extraordinari, 1,00 |
Presència a les xarxes socials (Facebook, Twitter, Youtube, etc.) en el moment de sol·licitar la subvenció |
Si és present a una xarxa, 1,00 Si és present a dues xarxes, 1,50 Si és present a tres xarxes, 2,00 Si és present a més de tres xarxes, 2,50 |
Nombre total de seguidors al conjunt de les xarxes socials en el moment de sol·licitar la subvenció |
Si en té fins a 1.000, 1,00 Si en té entre 1.001 i 5.000, 2,00 Si en té entre 5.001 i 10.000, 3,00 Si en té més de 10.000, 4,00 |
Difusió de butlletins informatius per correu electrònic |
Si es tramet mensualment o quinzenalment, 1,00 Si es tramet setmanalment o més d’un cop a la setmana, 2,00 |
14.3. En cas que la publicació s’hagi editat només durant un període determinat de l’any 2017, a la puntuació obtinguda se li ha d’aplicar el percentatge corresponent a la fracció dels mesos en què el mitjà s’hagi publicat.
14.4. En general, l’import màxim que pot rebre cada beneficiari és de 4.000 euros en el cas que la publicació s’editi en suport electrònic o digital i de 5.000 euros si s’edita en paper. En el cas que la publicació s’editi en més d’un suport, el màxim és de 7.500 euros.
En el cas que la publicació tengui dos treballadors o més en nòmina a temps complet, o l’equivalent en jornades parcials, els imports màxims que pot rebre són de 10.000 euros si s’edita en un suport, i de 15.000 euros si s’edita en més d’un suport.
14.5. D’acord amb l’article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, l’import concedit no pot ser, en cap cas, una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb ajuts de la mateixa Administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat duita a terme per l’empresa o l’entitat beneficiària. Igualment, l’import concedit no pot superar en cap cas el total de les despeses subvencionables de l’activitat presentada.
15. Proposta de resolució, resolució i notificació
15.1. L’informe emès per la Comissió Avaluadora després d’examinar i avaluar les sol·licituds ha de servir de base a la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, la qual ha d’incloure la llista de beneficiaris als quals es proposa atorgar una subvenció i la quantia d’aquesta, així com la relació de sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. La proposta de resolució s’ha de publicar a l’apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General (<http://dgpoling.caib.cat>) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
15.2. Una vegada publicada la proposta de resolució els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Política Lingüística si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució el beneficiari no fa constar el contrari, s’entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.
15.3. A partir de la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar la resolució de concessió definitiva, en la qual han de figurar la relació de beneficiaris als quals s’ha concedit la subvenció i les quantitats assignades, amb indicació de la partida pressupostària a la qual s’imputen aquestes quantitats, així com la relació dels sol·licitants als quals s’ha denegat l’ajut, amb indicació del motiu de la denegació.
15.4. La resolució de concessió s’ha de dictar i publicar en el BOIB en el termini de sis mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en la base 8 d’aquesta convocatòria. Mitjançant la publicació de la resolució en el BOIB s’entén complert el tràmit de notificació a les persones interessades. Contra la resolució de concessió —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució.
16. Justificació i pagament de la subvenció
16.1. Els beneficiaris de les subvencions disposen de quinze dies hàbils comptadors des de la data de la notificació de la resolució de concessió, per aportar el compte justificatiu que figura en l’annex 7 degudament emplenat. El compte justificatiu ha d’incloure una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció i una memòria econòmica, en els termes i continguts que preveu l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB n. 100, d’11 de juliol de 2009) per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’Educació i Cultura.
El compte justificatiu ha d’anar acompanyat de còpia o duplicat de les factures girades per tercers a la persona beneficiària de la subvenció o els documents de valor probatori equivalent i la documentació acreditativa del pagament. Les factures s’han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la memòria econòmica del compte justificatiu.
En el cas que se li hagi concedit o hagi sol·licitat algun ajut per a la mateixa finalitat procedent d’altres administracions públiques o d’ens públics o privats, haurà de justificar la totalitat de l’actuació que serveix de base per a la concessió de la subvenció. Si no se li ha concedit ni ha sol·licitat cap altre ajut, serà suficient la justificació que abasti l’import de la subvenció atorgada.
16.2. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:
a. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.
- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
b. Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
c. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
- Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.
d. Pagament mitjançant targeta de crèdit:
- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.
- Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.
e. Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec.
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.
f. Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de document d’identitat de la persona que signa.
16.3. En el cas que es detectin defectes en la documentació justificativa, s’ha de requerir els beneficiaris que els esmenin. Aquests disposen de deu dies hàbils, a partir de l’endemà de la notificació del requeriment, per aportar la documentació que calgui per corregir les deficiències.
16.4. L’import de la subvenció només s’ha d’abonar una vegada que el beneficiari hagi justificat les actuacions que fonamenten la concessió de l’ajut i les despeses d’acord amb la base 16.1.
17. Control
17.1. Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització i control i al deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, així com als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
17.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits de les publicacions o el compliment de les obligacions dels beneficiaris dona lloc a la revocació de la subvenció concedida en els termes prevists en la base 18.
17.3. Per intensificar el control a fi d’evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de les administracions públiques.
18. Revocació de la subvenció concedida
D’acord amb l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s’ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l’acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
19. Reintegrament de les subvencions concedides
19.1. Si es produeix alguna de les circumstàncies previstes en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris tenen l’obligació de reintegrar, de manera total o parcial, les quantitats percebudes, juntament amb l’interès de demora calculat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual es determina el reintegrament.
19.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
20. Règim d’infraccions i sancions
Si s’incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, s’han d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.
ANNEX 2
Sol·licitud d’ajuts a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears
Dades de l’empresa, de l’entitat o dels membres de l’agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat, sense personalitat jurídica
Nom: .................................................................................................................
NIF: ..................................................................................................................
Dades del representant
Nom i llinatges: ....................................................................................................
Document d’identitat: ..........................................................................................
Dades de contacte
Adreça: ...............................................................................................................
Població: .............................................................................................................
Codi postal: .......................................................................................................
Adreça electrònica: ...............................................................................................
Telèfon: ..................................................................
EXPÒS:
1. Que edit / Que el meu representat edita la publicació
________________________________________________________.
2. Que el contingut d’aquesta publicació és de caràcter □ local
□ especialitzat
3. Que aquesta publicació s’edita □ en paper
□ en suport digital
□ en suport electrònic
4. Que tant l’editor com la publicació compleixen els requisits prevists en la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 5 de juny de 2018 per la qual es convoquen ajuts destinats a la premsa local i a la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears, la qual cosa acredit amb la documentació adjunta.
5. [Només per a agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat] Que en l’annex d’aquesta sol·licitud es detallen els compromisos assumits per cada membre de l’agrupació com també l’import de la subvenció que hi ha d’aplicar cada un d’ells, que també tenen la consideració de beneficiaris.
SOL·LICIT:
La concessió d’un ajut d’acord amb la Resolució esmentada.
□ D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, m’opòs expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, per la qual cosa em compromet a aportar-los juntament amb la sol·licitud.
___________, ____ d________________ de 2018
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
Documentació adjunta d’acord amb la base 9 (indicau amb una X la documentació presentada):
- Documentació necessària per identificar el sol·licitant:
|
L’original o una còpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’empresa o dels estatuts reguladors de l’entitat i de les modificacions posteriors, si és el cas. |
|
L’acreditació de la inscripció de l’escriptura o els estatuts i de les modificacions posteriors, si és el cas, en els registres corresponents. |
|
Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació. |
|
Els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, com també l’import de la subvenció que hi ha d’aplicar cada un d’ells, que també tenen la consideració de beneficiari (art. 9.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions). |
□ Aquesta documentació ja es va presentar en la convocatòria d’ajuts de l’any __________.
- Documentació relativa a la publicació:
|
La fitxa tècnica de la publicació (annex 3), acompanyada amb els documents que s’hi indiquen. |
|
Altres dades d’interès de la publicació que no figuren en l’annex 3 (fundació, editor, director, consell de redacció, impressió o distribució, entre d’altres). |
- Documentació de caràcter econòmic:
|
Una declaració responsable dels ajuts d’altres institucions públiques o privades concedits o sol·licitats per a la mateixa finalitat durant aquest període (annex 4). |
|
Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas d’obtenir l’ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a l’apartat «Serveis» de la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer. |
|
Una declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex 5). |
- Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:
|
Una declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 6). |
|
En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents. |
- Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:
|
Una relació de les despeses subvencionables imputables al període en què s’ha duit a terme l’activitat dins l’any 2017. Aquestes despeses, que són l’import màxim que el sol·licitant pot percebre si se li concedeix la subvenció, s’han de numerar i desglossar per conceptes, que s’han de descriure detalladament. |
ANNEX 3
Fitxa tècnica de la publicació
_______________________________________________, amb el document d’identitat núm. ____________________, si és el cas en representació de l’empresa / l’entitat ______________________________________________________________, respecte de la publicació ______________________________________________________,
DECLAR:
1. Que almenys el 90 % de la publicació està redactada en llengua catalana i que els textos s’ajusten a les normes de correcció lingüística.
2. de temàtica especialitzada. de caràcter local / Que tracta principalment de continguts
3. Que s’edita en el moment de publicar-se aquesta convocatòria de subvencions.
4. Que compleix la normativa sobre la propietat intel·lectual.
5. Que present la documentació acreditativa que s’indica en el dors perquè es pugui aplicar el barem establert en la base 14.2.
___________, ____ d_____________ de 2018
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada):
|
Una declaració responsable en què el director o el representant legal manifesta el nombre de treballadors en nòmina a temps complet que té la publicació. |
|
Un certificat de l’impressor que acredita la mitjana d’exemplars editats per cada número durant el període en què s’ha duit a terme l’activitat dins el 2017. |
|
Un certificat de l’impressor (o del director en el cas de les publicacions electròniques) que acredita el nombre mitjà de pàgines de cada número editat dins el 2017, inclosos la portada, la contraportada i els suplements. |
|
Una declaració responsable en què el director o el representant legal manifesta l’abast territorial de la publicació en paper segons els continguts que inclou durant el 2017. |
|
Una declaració responsable en què el director o el representant legal manifesta la periodicitat de la publicació en paper dins el 2017. |
|
Un certificat del distribuïdor que acredita el nombre de punts de venda de premsa en què es distribueix la publicació en paper. |
|
Una declaració responsable en què el director o el representant legal manifesta que la publicació es va editar en format electrònic dins el 2017. |
|
Un certificat de cada plataforma de distribució de premsa electrònica que acredita que la publicació es distribuïa a través seu dins l’any 2017. |
|
Una captura de pantalla de les pàgines web a través de les quals es difon la publicació en format electrònic en què aparegui la publicació. |
|
Una declaració en què el director o el representant legal manifesta el nombre mitjà de subscriptors de pagament de la publicació dins l’any 2017. |
|
Una declaració en què el director o el representant legal manifesta la periodicitat amb què es van actualitzar els continguts de la publicació en suport digital durant el període en què es va dur a terme l’activitat dins l’any 2017. |
|
Un certificat de l’OJD o un informe de Google Analytics o equiparable que acredita el nombre d’usuaris únics que el web de la publicació va rebre cada mes durant el període en què es va dur a terme l’activitat dins l’any 2017. |
|
Un certificat de l’OJD o un informe de Google Analytics o equiparable que acredita el nombre mitjà de visites a pàgines que va tenir la publicació en suport digital cada mes durant el període en què es va dur a terme l’activitat dins l’any 2017. |
|
Una declaració del director o del representant legal de la publicació en suport digital o electrònic que acredita l’edició de números extraordinaris en paper durant el període en què es va dur a terme l’activitat dins l’any 2017. |
|
Una captura de pantalla en què apareix el nombre de seguidors a cada xarxa social (Facebook, Twitter, etc.) en la qual té presència la publicació dins el període de presentació de la sol·licitud de la subvenció. |
|
Un certificat del director o del representant legal de la publicació que acredita que en el període en què es va dur a terme l’activitat dins l’any 2017 es difonien butlletins informatius per correu electrònic i la periodicitat amb què es trametien. |
ANNEX 4
Declaració d’altres subvencions concedides o sol·licitades
Dades de l’empresa o de l’entitat i de la publicació
Nom: .............................................................................................................................
NIF: ...............................................................................................................................
Nom de la publicació: .....................................................................................................
Dades del representant
Nom i llinatges: ............................................................................................................
Document d’identitat: ....................................................................................................
Dades de contacte
Adreça: .......................................................................................................................
Població: ....................................................................................................Codi postal: .................................................
Adreça electrònica: Telèfon: ...........................................................................................
Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 5 de juny de 2018 per la qual es convoquen ajuts destinats a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears,
DECLAR:
1. Que, a més d’aquesta subvenció,
□ No he sol·licitat ni m'han concedit cap altre ajut per a la mateixa finalitat procedent d’altres administracions públiques o d’ens públics o privats.
□ He sol·licitat / M’han concedit els ajuts per a la mateixa finalitat següents:
Organisme |
Tipus d’ajut |
Data |
Sol·licitat |
Concedit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Que, si se’m concedeix cap subvenció en aquesta convocatòria, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports qualsevol altre ajut sol·licitat o concedit per a la mateixa finalitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de la subvenció.
___________, ____ d_____________ de 2018
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
ANNEX 5
Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA de l’entitat representada
Dades de l’empresa o de l’entitat
Nom de l’empresa o l’entitat: ....................................................................................................
NIF: ........................................................................................................................................
Dades del representant
Nom i llinatges: ......................................................................................................................
Document d’identitat: .............................................................................................................
Dades de contacte
Adreça: .................................................................................................................................
Població: .................................................................................................... Codi postal: ..............................
Adreça electrònica: ....................................................................................................
Telèfon: .........................................................
DECLAR:
Que, respecte de l’IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l’entitat beneficiària és la següent:
....................................................................................................
Exercici 2017
□ Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.
□ No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ % [si no es concreta cap xifra, s’entén el 100 %].
___________, ____ d _____________ de 2018
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
ANNEX 6
Declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció
Dades de l’empresa o de l’entitat
Nom de l’empresa o l’entitat: ....................................................................................................
NIF: ........................................................................................................................................
Dades del representant
Nom i llinatges: ........................................................................................................................
Document d’identitat: ..............................................................................................................
Dades de contacte
Adreça: ..................................................................................................................................
Població: ....................................................................................................
Codi postal: ...................................................................
Adreça electrònica: ....................................................................................................
Telèfon: ...........................................................
Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 5 de juny de 2018 per la qual es convoquen ajuts destinats a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada escrites en català a les Illes Balears,
DECLAR:
1. Que no estic sotmès/sotmesa o que l’empresa / l’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB 196/2005, de 31 de desembre), i l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB 135/2006, de 26 de setembre).
2. Que, si es dona cap circumstància que impliqui un canvi amb relació al que declar en el punt precedent, em compromet a comunicar-ho per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en un termini inferior a quinze dies comptadors a partir de la data en què es produeixi la variació.
___________, ____ d__________________ de 2018
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D’IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
ANNEX 7
Compte justificatiu
Declaració
Número d’expedient |
|
||||||
Exercici pressupostari |
|
||||||
Partida pressupostària |
|
||||||
|
|||||||
Beneficiari |
|
||||||
NIF |
|
||||||
Concepte |
Ajuts destinats a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada |
||||||
|
|||||||
BOIB de la convocatòria |
|
||||||
Data de la concessió |
|
||||||
Data d’execució |
|
||||||
Data de la justificació |
|
||||||
|
|||||||
Declar que: |
|||||||
a) Aquest compte justificatiu: □ Abasta l’import de la subvenció rebuda i conté la totalitat dels justificants imputables a aquest import. □ Abasta l’import total de l’activitat subvencionada i conté la totalitat dels justificants imputables a aquesta activitat. |
|||||||
b) Totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són vertaderes i correctes. |
|||||||
c) Els justificants originals de les despeses i els ingressos, els cobraments i els pagaments que es detallen estan custodiats sota la meva responsabilitat. |
|||||||
d) Els justificants esmentats estan a disposició de qualsevol òrgan de control intern o extern de l’Administració autonòmica, estatal o europea. |
|||||||
e) Em compromet a col·laborar en les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessàries per comprovar la veracitat o la correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada. |
|||||||
|
|||||||
Data: |
|
||||||
El representant de l’entitat beneficiària: |
|
||||||
Signatura: |
|
||||||
NOTES: |
|||||||
Els espais ombrejats han de ser emplenats per l’Administració. |
Memòria d’actuació
|
Memòria econònomica
Beneficiari |
|
|
Import de l’ajut concedit (A) |
|
|||||||||||||||||
NIF |
|
|
Import d’altres ajuts |
|
|||||||||||||||||
Concepte |
Ajuts destinats a la premsa de caràcter local i a la de temàtica especialitzada |
|
|
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Identificació dels justificants |
Costs justificats |
Cost elegible |
|||||||||||||||||||
Núm. |
Núm. factura |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import |
Data pagament |
% imputació |
Import |
Cost elegible |
Observacions |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
TOTAL |
€ |
|
TOTAL |
€ |
€ |
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(B) |
(C) |
|
|||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
Import justificat (B) |
€ |
|||||||||||||||||||
|
Import elegible (C) |
€ |
|||||||||||||||||||
|
Import de l’ajut justificat (D) |
€ |
|||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Observacions: |
|
||||||||||||||||||||
Observacions: |
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
Emet un informe favorable sobre aquest compte justificatiu i propòs l’inici de l’expedient per pagar l’ajut per un import de ………………................... euros. |
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Data: |
|
Data: |
|
||||||||||||||||||
El representant de l’entitat beneficiària: |
|
La cap del Servei de Foment de l’Ús del Català: |
|
||||||||||||||||||
Signatura: |
|
Signatura: |
|