Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 6066
Convocatòria beques de formació pràctica per a estudiants universitaris 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 25 de maig de 2018, la convocatòria de beques de formació pràctica per a estudiants universitaris, es fa públic la present convocatòria:

"CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS. 2018

1.- OBJECTE

a. L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les ajudes que concedirà l’Ajuntament d’Andratx a estudiants universitaris per afavorir la seva formació i pràctica professional.

b. L’objectiu prioritari d’aquestes ajudes és completar la formació acadèmica, adquirir experiència i donar suport professional a l'alumne. Per tant, no hi ha vinculació laboral entre l'Ajuntament i l'alumne.

c. Les pràctiques extracurriculars d’alumnes de Grau, Màsters Universitaris i títols propis de la UIB queden regulades per la següent normativa:

- Real Decreto 592/2014, d’11 de juliol de 2014 publicat al Boletín Oficial del Estado Núm. 184 de 30 de juliol de 2014

- acord normatiu del dia 19 de setembre de 2014 de la UIB publicat al FOU núm. 405 de 17 d’octubre de 2014

d. Les pràctiques extracurriculars en empreses/entitats suposen l’acolliment a l'Ajuntament d'Andratx d’un/a estudiant universitari/ària, durant un màxim de 650 hores per curs acadèmic, per completar pel que fa a la pràctica la formació acadèmica de l’estudiant.

e. L’objectiu de les pràctiques és la formació de l’estudiant universitari/ària, per tant, no hi ha vinculació laboral entre l’empresa/entitat i l’estudiant.

2.- REQUISITS

Podran sol·licitar aquestes ajudes:

- Hi poden participar els estudiants de Grau, Màster Universitari o títol propi de la UIB (que tenguin com a mínim 160 hores) i que hagin superat almenys un 50 per cent dels crèdits dels estudis. En el cas dels Màsters universitaris o títols propis de la UIB que tinguin una durada d'un curs acadèmic, les condicions de participació seran les que s'estipulin al pla d'estudis.

- Tenir un número de la Seguretat Social.

- Els titulats no poden gaudir d'aquest tipus de pràctiques

Per els estudiants que no siguin de la UIB s'establiran en primer lloc els corresponents convenis amb les universitats corresponents tot i que els requisits serán els mateixos i les quanties a pagar també.

Els peticionaris han estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. De no ser així, tendran 10 dies hàbils per a resoldre la deficiència detectada.

El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques de formació pràctica, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.

3.- DOCUMENTACIÓ

Els peticionaris han de presentar els següents documents:

· Imprès de sol·licitud degudament emplenat (que es troba a la pàgina www.andratx.cat)

· Una fotocòpia del DNI /NIE de l’interessat.

· Un certificat de crèdits/assignatures aprovats, amb les notes.

· Fotocòpia del núm. d'afiliació a la seguretat social

· La documentació que s'estimi convenient per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts.

 

4.- TERMINI

Les sol·licituds hauran de presentar-se al SAC de l'Ajuntament d'Andratx en horari de 8'30 a 13'30h de dilluns a divendres. Així mateix també es podran presentar en els llocs establerts en l’art. 18, de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú, el termini serà de 15 dies a partir de la publicació de l'extracte de les mateixes amb BOIB.

5.- CRITERIS DE SELECCIÓ

Compliment dels requisits.

Criteris d'adjudicació

1r. Mes cursos superats

2 En el cas de trobar-se al mateix curs, es tindrà en compte el major nombre de crèdits superats.

3r  En cas d'empat amb els criteris anteriors es tindrà en compte la mitjana de l'expedient acadèmic

6.- QUANTIA

La beca -que ha de ser abonada per l'Ajuntament- depèn del nombre d'hores de pràctiques que l'estudiant/a faci al dia. A la retribució esmentada a continuació se li ha d'aplicar un 2 per cent de retenció d’IRPF, que s’ha de restar a les quantitats brutes, que seran mensuals:

79,59 euros bruts, si l’estudiant/a realitza una hora diària.

159,18 euros bruts, si l’estudiant/a realitza dues hores diàries.

238,77 euros bruts, si l’estudiant/a realitza tres hores diàries.

318,36 euros bruts, si l'estudiant/a realitza quatre hores diàries.

397,95 euros bruts, si l'estudiant/a realitza cinc hores diàries.

477,55 euros bruts, si l'estudiant/a realitza sis hores diàries (només durant els períodes no lectius).

557,14 euros bruts, si l'estudiant/a realitza set hores diàries (només durant els períodes no lectius).

L'Ajuntament abonarà a la Seguretat Social la quota empresarial de cotització corresponent al becari, establerta segons el RD 1493/2011, de 24 d’octubre.

7.-PRESSUPOST:

l'Ajuntament, a càrrec de l'aplicació pressupostària 16.326.48101 «Beques formació Pràctica» , amb la quantitat de vint mil euros (20.000,00 €).

8.- BEQUES OFERTADES

1. DEPARTAMENT: Comunicació (1 beca)

PERSONA RESPONSABLE DEL BECARI: Tolo Leal

DURACIÓ EN HORES DE LES PRÀCTIQUES OFERTADES: 420

ESTUDIS DEL BECARI: Periodisme / Comunicació Audiovisual

TASQUES A DESENVOLUPAR DETALLADES AL MÀXIM I TEMPORALITZADES: Les tasques pròpies del Departament de Comunicació, com són la cobertura d'events (especialment durant els mesos d'estiu, amb totes les festes populars del municipi), la difusió prèvia i posterior dels mateixos a les xarxes socials i pàgina web, el manteniment i actualització de la pàgina web, la generació de Notes de Premsa i anuncis, la relació amb els mitjans de comunicació...

ALTRES ASPECTES: El més adient seria que fes feina durant els mesos forts de l'estiu -juny, juliol, agost- ja que amb les Festes d'Andratx, Port, Sa Coma, Sant Elm i s'Arracó, l'actualitat informativa d'Andratx queda un poc relegada a un segon plà, i d'aquesta manera, amb el seu suport, es podran compaginar àmbdues necessitats.

2. DEPARTAMENT: PATRIMONI (1 beca)

PERSONA RESPONSABLE DEL BECARI:

JOAN CARLES LLADÓ

DURACIÓ EN HORES DE LES PRÀCTIQUES OFERTADES:

420 HORES.

ESTUDIS DEL BECARI:

HISTÒRIA, HISTÒRIA DE L'ART, GEOGRAFIA, HUMANITATS, ARQUEOLOGIA.

TASQUES A DESENVOLUPAR DETALLADES AL MÀXIM I TEMPORALITZADES,

CATALOGACIÓ I INVENTARI DE PATRIMONI MOBLE. ( actualització del inventari de béns artístics municipals, i altres segons conveni)

REDACCIÓ DEL PROJECTE DE COL·LECCIÓ MUSEOGRÀFICA AMB EL FONS ARTÍSTIC PROPIETAT MUNICIPAL. (redacció del projecte per convertir el fons artístic de propietat municipal en una col·lecció museogràfica. Redacció del projecte de musealització de la col·lecció artística i proposta de difusió)

TREBALLS LABORATORI AMB MATERIAL ARQUEOLÒGICS. ( neteja, siglat, inventari etc... dels materials arqueològics fruit de les tasques d'arqueologia i restauració desenvolupades per l'àrea. Proposta de difusió d'aquests materials...

TREBALLS AUXILIARS A LES CAMPANYES D'EXCAVACIONS. (treballs auxiliars de coordinació en les tasques arqueològiques que desenvolupa l'àrea. Coordinació de cales, control de materials, control de voluntaris, etc...)

TREBALLS AUXILIARS EN CONTROL DE PROJECTES DE RESTAURACIÓ (Suport en la redacció de projectes de restauració, control d’obres de restauració, suport en les propostes de difusió de les tasques desenvolupades de restauració, etc...)

AJUDA EN LA REDACCIÓ I REALITZACIÓ DEL PROGRAMA DE PATRIMONI EDUCATIU (Suport en la redacció, renovació i creació tant de les antigues unitats didàctiques com de les noves. Suport en la realització de les visites guiades amb els escolars, i altres relacionades amb l’execució del programa,...)

AJUDA EN LA REDACCIÓ I REALITZACIÓ DEL PROGRAMA DE VIURE EL PATRIMONI.

(Suport en la redacció, renovació i creació de les activitats de difusió del patrimoni amb activitats infantils, familiars i adults. Suport en la realització de les mencionades activitats: tallers, visites guiades, rutes, exposicions).

CREACIÓ D’UNA EXPOSICIÓ TEMPORAL AMB EL PATRIMONI ARTÍSTIC DE L’AJUNTAMENT D’ANDRATX,

ALTRES TREBALLS DE DIFUSIÓ I GESTIÓ DE L’ÀREA DE PATRIMONI.

TEMPORALITZACIÓ:

· 50%. -TASQUES DE CREACIÓ I REALITZACIÓ DELS PROGRAMES I TALLERS DE DIFUSIÓ.

· 30%. -TASQUES DE CATALOGACIÓ, INVENTARI I CREACIÓ DE COL·LECCIÓ MUSEOGRÀFIC DEL PATRIMONI ARTÍSTIC.

· 20%. -TREBALLS AUXILIARS AMB MATERIAL ARQUEOLÒGIC I CAMPANYES ARQUEOLÒGIQUES.

ALTRES ASPECTES QUE CONSIDEREU IMPORTANTS A TENIR EN COMPTE

PERSONA AMB CARÀCTER OBERT, DIDÀCTIC, QUE TENGUI EINES DE DIFUSIÓ I TRACTAMENT AMB PÚBLIC.

3. BECARI EDUCACIÓ :GRAU EN MAGISTERI

PERSONA RESPONSABLE: MIQUEL ÀNGEL MARROIG TOLEDO

ÁREA: EDUCACIÓ

Horas a realitzar: 420 h

TASQUES:

Colaboració amb l'àrea d'educació.

Elaboració de material didáctic per les visites guiades de patrimoni educatiu.

Elaboració de nou material didáctic i la seva correspondència amb el curriculum dels centres i els diferents nivells educatius.

Recolçament a la gestió de l'área d'educació.

4. SOL·LICITUD BECARIS PER L'ÀREA D'URBANISME

Becari/a: 2 persones.

Departament: Urbanisme.

Període de la beca: 420h.

Estudis: Grau en Dret i Grau en Edificació.

Tasques a realitzar:

Grau en Dret: Suport en la tramitació administrativa dels expedients de l'Àrea d'Urbanisme (expedients de llicència urbanística i expedients de disciplina urbanística)

Grau en Edificació: Tasques de suport als arquitectes i arquitectes tècnics municipals.

· Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Catalina Terrasa (Cap d'urbanisme)

9.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.

Per estudiants de la UIB

a. L'Ajuntament enregistrarà a la web del DOIP 'oferta de pràctiques per acollir un/a estudiant amb una antelació aproximada de 20 dies abans de la data prevista per a l’inici de les pràctiques. Una vegada rebuda al DOIP es gestionarà el més aviat possible i a més es publicarà al tauler i es donarà difusió a les xarxes socials pròpies del DOIP, posteriorment l'Ajuntament podrà consultar a la web del DOIP els CV de les persones que estiguin interessades en la oferta.

b. . El DOIP demana al/la responsable dels estudis el vistiplau acadèmic del pla de pràctiques proposat, requisit imprescindible per donar continuïtat al procés:

c. - en el cas dels estudis de Grau: al/a la vicedegà/ana corresponent de la UIB,

d. - en el cas dels màsters universitaris: al director/a del màster universitari,

e. - en els casos dels títols propis: al director/a del títol propi i al director/a del Centre d’Estudis de Postgrau

f. . Una vegada la UIB ha acceptat el pla de pràctiques, el DOIP fa la preselecció dels candidats.

g. . El DOIP proporciona els CV dels estudiants interessats en les pràctiques a l'empresa/entitat a través de la web del DOIP.

h. . L’Ajuntament es compromet a incloure en el procés de selecció a tots els alumnes interessats i una vegada finalitzat el procés comunicar-lis el resultat.

i. . L'Ajuntament informarà als estudiants sobre el resultat de la selecció, com també ha d’informar el DOIP a través del DOIP Virtual.

j. . Des del moment que l’Ajuntament informa el DOIP del/la candidat/a seleccionat/ada, aquest/a podrà iniciar les pràctiques, com a molt prest, al cap d’una setmana.

k. El DOIP prepararà l’annex/pla de pràctiques acordat, l’enviarà a l’Ajuntament perquè es signi pel tutor nomenat per l’Ajuntament i el propi estudiant, una vegada signat es retornarà al DOIP perquè gestioni la firma del tutor/a assignat per la UIB.

l. Quan tothom ha signat l’annex/pla de pràctiques (Ajuntament , estudiant/a i tutor/a de la UIB) l'estudiant/a ja pot començar les pràctiques.

m. En el cas que els estudiants no siguin de la UIB s’ha de signar un conveni en cada una de les universitats corresponents, aquesta gestió es realitzarà des del Centre Universitari amb el recolzament de l’alumne. I es seguiràn els procediments que es marquin des de la Universitat corresponent.

n. Per els alumnes en pràctiques d'altres Universitats s'aplicaràn les condicions específiques de cada una, en cas de no tenir condicionaments especials s'aplicaran els mateixos de la UIB.

Seguiment de les pràctiques

El responsable dels estudis en el moment de donar el vist-i-plau de les pràctiques també designarà un/a tutor/a responsable del seguiment de les pràctiques per part de la UIB. Igualment, l’Ajuntament també assignarà un/a tutor/a de pràctiques que realitzarà el seguiment de les pràctiques.

Durada Les pràctiques es poden realitzar durant el curs acadèmic, segons les dates que indiqui el calendari escolar publicat al FOU de la UIB, o les que prevegi el pla d’estudis en el cas dels títols propis.

La durada de les pràctiques no pot superar les 650 hores per curs acadèmic i com a mínim s’han de realitzar 80 hores. En els casos en què la durada sigui inferior a 650 hores, l'Ajuntament podrà sol·licitar per escrit la pròrroga del conveni fins a arribar al màxim permès.

En qualsevol moment, si hi ha causes que ho justifiquin, l’annex/pla de pràctiques es podrà rescindir per iniciativa de qualsevol de les parts.

El nombre màxim d'hores de pràctiques diàries és de 7. Amb aquesta finalitat es pretén que l'estudiant/a pugui compaginar els estudis amb les pràctiques remunerades. Els dies que els estudiants hagin de fer exàmens no hauran de realitzar les pràctiques. L'Ajuntamentt es compromet a donar facilitats per establir l'horari dels estudiants. No obstant això, durant els períodes no lectius, l’horari esmentat es pot augmentar fins a un màxim de 7 hores diàries, i hi haurà l’augment d’ajut econòmic corresponent.

10.- DRET SUPLETORI

En tot allò que no es preveu en aquestes Bases, serà d’aplicació l’Ordenança Municipal reguladora de la concessió d’ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament .

11.- PUBLICACIÓ

Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament i a la BDNS"

La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.

 

Andratx, 5 de juny de 2018

La Batlessa

Katia ROUARCH